eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
تجسم بسان مار زنگیِ پشت الماس ساز و کار شکل گیری باور در انسان، بسی پیچیده و خواندنی است! باورها، گاه با تلقینِ پدر، مادر، معلمان، گاه با القاء (تکرارِ) دستگاه های تبلیغاتی، گاه بر اثر نفرت و عشق و گاه با استدلال و کاوش عقلی و ... در انسان شکل می گیرد. آدمیان در درازنای تاریخ و پس از اعتقاد پیدا کردن به چیزی، در دفاع از آن، هر تلاشی (از ترور، شکنجه، اجبار، سفسطه و مغالطه گرفته تا جدل، خطابه، برهان) را به کار برده اند. تجسم یک باورِ مسیحی است که متناقض (متنافی الاجزاء) است؛ اما عالمان و دفاعیه نویسان مسیحی که نمی توانند از این باور دست بردارند، به هر تلاشی دست می زنند؛ برای نمونه در امکان عقلی تجسم به تشبیه روی می آورند. اقای توماس وی، موریس می نویسد: مار زنگی الماس نشان، هم ویژگی های الماس را داراست و هم بیش از الماس، ویژگی هایی چون حرکت ارادی، ترکیب سلولی و ... را داراست. او می گوید، خدا هم ویژگی های انسان را به همراه ویژگی هایی خدایی داراست: A diamond-backed rattlesnake, like a diamond, is fully physical ... But ... it possesses higher-level properties ... Similarly, God the Son Incarnate ... He has all of the properties individually necessary and jointly sufficient for being human, but also higher-level divine properties. چالش این تمثیل این است که مار و الماس، هر دو فیزیکی اند؛ اما در خدای انسان شده، خدا، فیزیکی نیست. ------ https://iep.utm.edu/incarnat/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼👈🏼 خون آلود شدن سنگها در در كتاب معجم الكبير از كه از شخصيت هاي برجسته و از فقهاي به نام است قاطعانه مي گويد: لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بن عَلِيٍّ رَضِي اللَّهُ عنه لم يُرْفَعْ حَجَرٌ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ إِلا وُجِدَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيطٌ وقتي كه كشته شد، در هر سنگي را كه برداشتند، ديدند كه زيرش خون لخته است. 📚 المعجم الكبير، ج 3، ص 113 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️ همدلى با عترت ❇️قالَ الرّضا عليه السّلام :اِنْ سَرَّكَ اَنْ تَكُونَ مَعَنا فىِ الدَّرَجاتِ الْعُلى مِنَ الجِنانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنا. امام رضا عليه السّلام به ريّان بن شبيب فرمود: اگر تو را خوشحال مى كند كه در درجات والاى بهشت با ما باشى ، پس در اندوه ما غمگين باش و در شادى ما خوشحال باش . 📚جامع احاديث الشيعه ، ج 12، ص 549 عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
2391055e33d8fda5466c5053d3f57ba6.mp3
8.84M
☑️مداحی بسیار زیبای ای زینت دوش نبی با نوای حاج میثم مطیعی و حاج امیرعباسی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷نگرش اشو به خداوند 🔹هر چند نام خدا در مکتب اشو آمده است، اما از آ نجا که این خدا از قدرت کامل و علم نامحدود برخوردار نیست، خدایی است محدود و ناقص. او معتقد است ژاپن چیزهایی را خلق کرده که خدا در هنگام خلقت عالم نتوانسته است بیافریند.1 ⭕️خدایی که علم و قدرتش کمتر از مخلوقات خویش باشد، اساساً خدا نیست و همان بهتر که از حیات معنوی انسان حذف شود. خدایی که اشو تصویر کرده، نه تنها خالق لایزال نیست که ساخته و پرداخته ذهن انسانی ضعیف است. 👌خلاصه اینکه در بیان اشو، هر چند خدا وجود دارد، اما موجودی است ناقص و ضعیف که نباید و نمی‌تواند «غایت» سیر سالک واقع شود. 📚1-آینده طلایی، اشو، ترجمه مرجان فرجی ص 80 و82 ؛مقاله،اشو و مراقبه، طاهره محنت فر عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢اشو و اعتراف به تناقض در آموزه هایش ⬅️اشو خود بارها و بارها به مریدانش یادآور می شد که حرف های متناقض زیاد دارد و هوادارانش باید او را این گونه بپذیرند و با همین مرام ادامه دهند. ⭕️من خودم را نقض می کنم. وقتش رسیده که شما این را درک کنید. من نقض کردن خودم را ادامه خواهم داد. این یکی از راه هایی است که استفاده می کنم. من به نقض کردن خودم ادامه می دهم و هر چه را که گفته ام نقض خواهم کرد. حتی یک جمله را باقی نمی گذارم که نقض نکنم این یک روش است... من به شما فلسفه یاد نمی دهم. اگر من فیلسوف بودم، هرگز تناقض گویی نمی کردم. همیشه یک جور حرف می زدم. فوقش این است که مرا شاعر بخوانی. 📚یوگا از ابتدا تا انتها، اشو، ص 111؛ مقاله،اشو و مراقبه، طاهره محنت فر ها عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
انکار تناقضِ تجسد با دست خالی تجسد (incarnation) یعنی خدایی که انسان می شود. در تجسد/ تجسم، ذات الهی با طبیعت انسانی، یک جا، گردآمده اند. موجودی (عیسی مسیح) هم خدای کامل و هم کاملا انسان است. این آموزه با چالش تناقض، روبرو می شود. چگونه موجودی، هم خدا با علم و قدرت بیکران و هم انسان با علم و قدرت محدود می شود؟ مومنان مسیحی در تلاشند که تجسد را توجیه (خرد پذیر و یا خرد ناستیز) کنند. آقای موریس در این باره می گوید که ویژگی های ذاتی انسان با ویژگی های الهی دچار تناقض نمی شوند. او می گوید که ویژگی های مشترکِ انسان ها (پیمان شکنی و ...) با ویژگی های اساسی انسان ها، متفاوت است. او توهم تناقض را ناشی از یکی دانستن ویژگی های مشترک با ویژگی های اساسیِ انسان می داند. پرسشی که اقای موریس باید پاسخ دهد، این است که ویژگی های اساسی انسان چیست که خدای پسر می تواند، دارا شود؟ آقای می گوید: ما نمی دانیم. او کشف و فهم این ویژگی ها را به علم کامل یا وحی کامل احاله می دهد. تجسم (خدای “What essentially constitutes a human body and a human mind we wait upon a perfected science or a more complete revelation to say. We have neither a very full-blown nor a very fine-grained understanding of either at this point” (Morris, 1991, 166).* چالش این ادعا این است که چگونه آقای موریس - با ابهام در ویژگی های ذاتی - عدم تناقض بین ذات الهی و ویژگی های انسانی را در تجسد، نتیجه می گیرد؟ ------ *https://iep.utm.edu/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
◼️ سیره در ◼️ صحابی (صلی الله علیه و آله و سلم) در کتاب شرح مسند ابی حنیفه می گوید: وعن ابن شاذان من حديث ابن مسعود رضي الله عنه : ما رأينا رسول الله صلى الله عليه وسلم باكيا قط أشد من بكائه على حمزة رضي الله عنه ، وضعه في القبلة ، ثم وقف على جنازته ، وأنحب حتى نشغ ، أي شهق ، حتى بلغ به لغشي من البكاء يقول : يا حمزة يا عم رسول الله وأسد رسوله : يا حمزة يا فاعل الخيرات ، يا حمزة يا كاشف الكرب ، يا حمزة يا ذاب عن وجه رسول الله صلى الله عليه وسلم ، وكان صلى الله تعالى عليه وسلم إذا صلى على جنازة .... ما نديديم که صلی الله علیه و اله براي کسي کند، آن چنانکه براي گريه مي‌کرد. وقتي نبي مکرم با جنازه علیه السلام مواجه شد:او را طرف قبله قرار داد و رو به روي جنازه، با سوز و آناله کرد، نبي گرامي صلی الله علیه و اله ز شدت گريه و مصيبت افتاد و غش کرد و مي‌فرمود: ای عموي رسول خدا صلی الله علیه و اله و شيررسول خدا صلی الله علیه و اله ، يا حمزه. ای انجام دهنده کارهای خیر ، ای برطرف کننده غم ها ،ای کسی که فدایی رسول خدا صلی الله علیه و اله بودی... 📚شرح مسند أبي حنيفة، ج1، ص526 👈🏼👈🏼 سوال⁉️ از وهابیت👤: اگر گریه و عزاداری برای اموات شرک است ، پس چرا حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) برای عمویش عزاداری کرد؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
سلام علیکم نشست علمی بررسی مبانی نظری، اعتقادی طالبان دوستان گرامی جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی در موسسه برگزار خواهد شد. تذکر: ظرفیت شرکت محدود می باشد. لینک اسکای روم؛http://Skyroom.online/ch/pbi/nahad عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
رویکرد kenotic بازنگری در الوهیت برای توجیه تجسد موضوع باور، یکی از موضوعات بس پیچیده، عجیب و خواندنی در علوم انسانی است. این که: چگونه انسان به چیزی باور پیدا می کند؟ چگونه آن را نگه می دارد؟ و چگونه از آن دفاع می کند؟ باور به تجسد (انسان شدن خدا) یک باور مسیحی است که خرد ستیز است؛ اما مومنان مسیحی نمی توانند به آسانی از آن عبور کنند، پس به توجیهات عجیب و غریبی دست می زنند. یک رویکرد در دفاع از تجسد، رویکرد کنوتیک است. بر پایه ی این دیدگاه، قدرت و علم مطلق از ویژگی های ذاتی الوهی نیستند؛ پس خدا می تواند انسانی کرانمند با علم و قدرت محدود گردد. پیروان این دیدگاه، آیاتی از کتاب مقدس که به خستگی و رشد خرد در عیسی و ... اشاره دارد، را موید دیدگاهشان معرفی می کنند. consistency requires that we no longer count omnipotence and omniscience as essential divine properties. There is data in the New Testament that would support revising the list of essential divine properties. The New Testament records tell us that God the Son was sometimes tired (John 4:6) and ...* آیاتی که می گوید، خدای پسر، خود را تخلیه کرد، هم تاییدی دیگر است که خدای پسر از علم و قدرت مطلقش به سود و برای تجسد، گذشت. جالش: خدای پسر با خدای پدر همسان/برابر (coequal) است. آیا او هم محدود است؟! ----- *https://iep.utm.edu/incarnat/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
Shab10Moharram1395[14].mp3
4.66M
◼️نوحه اگه یک کبوتر بودم به همه جا پر میزدم 🎤با نوای گرم حاج میثم مطیعی عضویت درکانال🔻👇👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 گمراهی و اتباع او در سخنان بزرگان 🔶 👈🏼 (م۱۲۷۰ق) از بزرگان و مفسرین می‌نویسد: «ومن کان یخشى القال والقیل من التصریح بلعن ذلك الضلیل فلیقل: لعن الله عزوجل من رضی بقتل الحسین. ومن آذى عترة النبی صلّى الله علیه وسلّم بغیرحق. ومن غصبهم حقهم. فإنه یکون لاعنا له لدخوله تحت العموم دخولا أولیا فی نفس الأمر. ولا یخالف أحد فی جواز اللعن بهذه الألفاظ ونحوها سوى ابن العربی المار ذکره وموافقیه. فإنهم على ظاهر ما نقل عنهم لا یجوزون لعن من رضی بقتل الحسین رضی الله تعالى عنه. وذلك لعمری هوالضلال البعید الذی یکاد یزید على ضلال یزید». 📝هرکس میترسد درتصریحِ آن گمراه و ضلیل (یزید) پس بگوید: خدا کند هرکه برکشته شدن حسین راضی شد. وهرکه عترت پیامبر را به ناحق آزرد و حق آنان راغصب نمود. پس چنین شخصی لعن کننده یزیدست چراکه یزید تمامی اینکارها راانجام داده. وهیچکس با لعن به این شیوه مخالف نیست مگر و موافقانش که ظاهرا لعن کسانیکه به قتل حسین راضی شدند را جایز نمیدانند. به جان خودم این گمراهی دوری است که نزدیک است ازگمراهی یزید بیشترشود! 📚روح المعاني ج۱۳،ص۲۲۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💗احیاء دل در مجالس حسینی ❇️قالَ الرّضا عليه السّلام : مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً يُحْيى فيهِ اَمْرُنا لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ. ❇️امام رضا عليه السّلام فرمود: هر كس در مجلسى بنشيند كه در آن ، امر (و خطّ و مرام ما) احيا مى شود، دلش در روزى كه دلها مى ميرند، نمى ميرد. 📚بحارالانوار، ج 44، ص 278 عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈معرفی کتاب نگرشی بر آراء و اندیشه های اشو ⭕️این کتاب توسط محمد تقی فعالی به رشته تحریر درآمده ودر تهران توسط سازمان ملی جوانان به سال 1388چاپ شده است. ✍🏻نویسنده در این اثر و در سه فصل به زندگی نامه و اندیشه های اشو می پردازد. مولف در فصل اول به زندگی نامه، آثار و عوامل تاثیر گذار نظر دارد. در فصل دوم، اندیشه ها و دیدگاه های اشو در حوزه های مختلف تنظیم گشته و پیش رو قرار گرفته است. فصل سوم با رویکردی انتقادی مبانی، مؤلفه ها و شاخصه های تفکر اشو را هدف قرار داده، سعی دارد کاستی ها و آسیب های اندیشه های وی را برملا سازد. عضویت درکانال👇🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎ترک اجتهاد بخاطر بهائیت 👤عالم ربانی‌ شیخ محمود استعلامی عالمی انقلابی بود که درآستانه پیروزی انقلاب، درریشه‌کن ساختن بهائیت ازمهدی‌شهر سمنان تلاش فراوانی کرد. 👈درآن روزگار، مهدی‌شهر زیربمباران تبلیغاتی بهائیت قرارداشت، شیخ محمود برای ادامه تحصیل درقم یا برگشتن به زادگاه، ازاساتید خود کسب تکلیف نمود ودر۱۳۱۲ش به مهدی‌شهر بازگشت. 👌مبارزات چشمگیر وخستگی‌ناپذیر شیخ محمود با بهائیت، فرقه ضاله را واداشت تا برای ترور ایشان جایزه‌ای تعیین کنند وایشان پاسخ این تهدید را بر روی منبر چنین بیان داشتند: «این تهدید توسط یکی از مسلمانان به اطلاع بنده رسید ومرا سفارش کرد که مواظب باشم. من بلافاصله به منبر رفتم وگفتم: به این خبیث‌ها که مرا تهدید به ترور می‌کنند بگویید مرغابی را از دریا می‌ترسانید؟» 👽رژیم رضاخانی نیز درصدد تعقیب ودستگیری او برآمد، اما پیش ازرسیدن به هدف خود، رژیم عوض شد ودر دوره پهلوی دوم دائماً تحت نظربود 👍یکی ازتصمیمات مهم شیخ محمود اینست که هنگام احساس خطر ازفعالیتهای گمراه کننده بهائیت در زادگاه، درسش را تامرحله اجتهاد ادامه نمی‌دهد وبرای نجات مردم، به مهدی‌شهر برمی‌گردد وانحراف بهائیت را برای مردم تشریح می‌کند؛ این امر بقدری مؤثر بوده که بهایی‌ها برای سر شیخ جایزه تعیین می‌کنند. 👏در آن مقطع وضعیت مهدی‌شهر اسفناک بود؛ عدم وجود روحانی عالم، راه را برای سم‌پاشی‌های بهائیت هموارساخته بود ودراین شرایط تاریک، ایشان ازمسجد بعنوان پایگاهی برای مبارزه با بهائیت بهره‌برداری می‌کند ومهدی‌شهر را ازضلالت وگمراهی نجات می‌دهد 🔰عضویت در کانال🔰
💎مهشید ضیایی؛ بانوی تازه مسلمان (2) ❓آیا درنوجوانی، گرفتار ذهن کنجکاو وپرسشگر شده‌ بودید؟ 🗣بله واین سئوالات، مدام بیش‌تروبیش‌تر می‌شد. بعد از۱۶سالگی وارد کلاس‌های دیگری شدم وهرچه جلوترمی‌رفتم سوالاتم درباره بهاییت فراوان‌تر می‌شد؛ ازجمله اینکه چطورهمه مسلمانان منتظرظهورامام زمان هستندتاعدل وداد درپهنه گیتی گسترده شود درحالیکه بهاییان می‌گویندامام زمان همان باب است که درشیراز اظهارامرکردودرتبریزبشهادت رسید. اگر باب امام زمان بود پس چرا بعدازظهورش عدل ودادی برقرار نشد؟ وتناقضات بسیارزیادی که درکتاب‌هاوعمل ورفتار بهاییان مشهوداست. ❓بهاییت باپرسش‌های شماچطورکنارمی‌آمد؟ آیا پاسخی برای سئوالات شما داشتند؟ 🗣پس ازاینکه سران بهاییان با این سوالات ورفتارمواجه شدند، تصمیم گرفتند باعضویت درمراتب بالا مرا سرگرم تشکیلات کنند؛ نظامت ضیافات،هیأت‌های گلشن توحید،جوانان،نوجوان و... بعلت محرومیت ازتحصیل بمن اجازه تحصیل درچند رشته دانشگاه بهاییان رادادند واین وضع ادامه داشت تا اینکه کلاس‌های روحی دایر شد. 👈دراین کلاس‌ها افرادغیربهایی نیزمی‌توانستند شرکت کنند اما جواب هیچ‌کدام ازسوالات این افرادرانمی‌توانستیم بدهیم؛ سوالات مختلفی ازجمله احکام ازدواج، ارث، طلاق و… که جوابی برای آنها نداشتم ونمی‌توانستم افراد رادرمورد سوالاتشان مجاب کنم؛ زیرا آخرهمه صحبت‌ها باید می‌گفتیم به بیت‌العدل مراجعه می‌کنیم وبنا به مقتضیات زمان احکام تغییرمی‌کنند.درنتیجه شک وتردیدم درموردجعلی بودن این فرقه به یقین تبدیل شدومدتی ازتشکیلات بهایی فاصله گرفتم. ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰عضویت درکانال🔰
🔔 🔹 آخ که چقدر بیمعرفتی است بندگی به شرط چاقو؛ 🔹 تا دستمان زیر سنگ است و گرفتاریم، خدا خدایمان پاره کرده گوش فلک را، 👈 ولی همین که خرمان از پل گذشت و خداوند حل کرد مشکلاتمان را به لطف و رحمتش، چنان مست و یاغی میشویم و پشت به خدا و مسجد و قرآن میکنیم که انگار نه انگار همین دیروز دست به دامان خدا شده بودیم، از زیر خروارها مشکل و درد 👇👇👇👇 🌴 آیه 65 سوره عنکبوت 🌴 🕋 فَإِذَا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّـهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ يُشْرِكُونَ ⚡️ترجمه: این مردم مشرک چون به کشتی نشینند و به دست امواج خطر افتند در آن حال تنها خدا را به اخلاص کامل در دین می‌خوانند، و چون از خطر دریا به ساحل نجاتشان رساند باز به خدای یکتا مشرک می‌شوند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (34) 📓34. فریب 👤مهناز رئوفی، نشر عهد مانا، تهران، 1397، چاپ اول 👈ساحل که درخانواده ای بی قید زندگی می‌کند با الهام که بهائی است آشنا می‌شود. الهام خانواده آنها را بسمت بهائیت می‌کشاند وزندگی ساحل را ازهم می‌پاشاند. آنها از ایران می‌روند وساحل درآنجا دچار زندان می‌شود وپسرکوچکش موردتجاوز بهائیها قرارمی‌گیرد. بهاییها خانه شان را درایران بالا می‌کشند وساحل دست به انتقام می‌زند. 👈مؤلف دراین اثر باشیوه ای روایی داستان واقعی زن جوانی راروایت می‌کند که براثر غفلت ونبود شناخت، ناآگاهانه با افراد تشکیلات مافیایی بهائیت به حشرونشر می‌پردازد، بگونه ای که درطی مدتی کوتاه خودوخانواده اش دردام این فرقه اسیر می‌شوند وزندگی شان با اتفاقاتی ناگوارهمراه می‌شود. 👈نویسنده دراین کتاب، به تبیین ماهیت واقعی بهائیت وتشکیلات مافیایی آن پرداخته وضمن روایت این داستان واقعی به شیوه های فریبکارانه این شیادان اشاره می‌ورزد وخواننده را آنچنان با قصه خود همراه می‌سازد که ازخود می‌پرسد، این اتفاق چگونه حادث شد. 👈آلودگی وپلیدی غیرقابل تصور سران فرقه بخوبی مورد توجه نویسنده قرارگرفته، ارزشها وضد ارزش ا، تعالیم استعماری، ساختار تمامیت خواه سران تشکیلات، فسادمالی، اخلاقی، بی بند وباری وهرزگی اعضای تشکیلات ازمواردی است که نویسنده درروایت ماجرا به آنها اشاره می‌کند تا درنهایت خواننده دریابد که ترفندهای مبلغان بهایی برای جلب وجذب جوانان بویژه آنها که ازفقروبیکاری رنج می‌برند، سرابی بیش نیست که رهاوردی جز هلاکت ندارد. 🔰عضویت درکانال🔰
تجسم، تناقض در تناقض آموزه ی تجسم/تجسد، یکی از باورهای کلیدی در دین مسیحیت است. این آموزه با چالش تناقض درگیر است. تناقض در این است که: چگونه خدای پسر با ذاتی الهی و ویژگی غیر مخلوق می تواند ویژگی های مخلوق را بپذیرد؟ ایمان داران مسیحی نمی توانند از این باور به آسانی بگذرند؛ پس به دفاع از آن پرداخته اند. یک توجیه این است که در تجسم، خدای پسر که واقعا خداست، واقعا، انسان می شود؛ اما از آنجا که خدای پسر در ذات و اساس، انسان نیست، پس هیچ یک از ویژگی های طبیعی/ذاتی انسان، جزو ویژگی ذاتی او نمی شود. "God the Son is not only truly divine, but also truly human. However, since God the Son is not essentially human, none of the properties included in his human nature are among his essential properties."* چالش این توجیه این است که چگونه خدای پسر، کاملا انسان می شود ولی ویژگی های اساسی/ذاتی انسان را ندارد؟ آیا کاملا انسان شدن بدون ویژگی های ذاتی انسان، ممکن است؟ ------- *https://iep.utm.edu/incarnat/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
برگزار می نماید: کارگاه آموزشی روش شناسی دینی با حضور دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند عدد 1 و نام و نام خانوادگی خود را به سامانه 3000330025 پیامک نمایند. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✍️امام جعفر صادق (ع) 🌹هر گاه خـداوند بنده ای را دوست بدارد، به او الهام می‌کند که به هشت خصلت عمل نماید ❶ چشم پوشیدن از حرام ❷ ترس از (نافرمانی)خداوند ❸ شرم و حیا ❹ عهد و پیمان ❺ صبر و شکیبایی ❻ (رعایت) امانتداری ❼ صدق و راستی ❽ و سخاوتمندے و بخشندگے 📚احادیث الطلاب ۲۷۴۸ ‌ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در گذر زمان 👈 از سال گذشته موضوع یکی از داغ‌ترین موضوعات رسانه‌ای در بوده است. به همراه هم نگاهی به کارنامه و تاریخچه این گروه بیندازیم. عده‌ای باور دارند طالبان بنای بر تغییر رویه دارد. ⁉️به عقیده شما طالبان مانند گذشته عمل خواهد کرد؟ نظر شما چیست؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
اگر آموزه ی تجسد متناقض است، چرا مسیحیان به آن ایمان دارند؟ مکانیسم (ساز و کار) شکل گیری باورها در آدمی از موضوعات خواندنی است. اعتماد یکی از عوامل ایجاد باور است. خیلی وقت ها با اعتماد چنان باوری در فرد شکل می گیرد که برایش کشتارها رخ می دهد؛ برای نمونه به تکفیری ها بنگرید! خیلی از جنگجویان تکفیری از دانش و سواد بالای دینی برخوردار نیستند. آنها منابع مهمی چون: تاریخ ادیان، اسلام، مذاهب، نحله ها و مکاتب، تاریخ قرآن، تفسیر و حدیث، مباحث مرتبط به زبان و سیر تطورات آن، مباحث فلسفی، اعم از فلسفه ی دین، فلسفه های مضاف و ارتباطشان با مباحث دینی، موضوعات مطرح در کلام اسلامی و کلام جدید، مباحث روان شناسی مرتبط با دین و ... را اصلا ندیده و نخوانده اند. این آدم های ساده و متعصب، تنها با نشست و برخاست با شخصیت هایی به ظاهر عالم و تحت تاثیر رفتار اخلاقی و سخنرانی های آتشین شان، با اعتماد به آنها، جنایت ها می کنند و اسلام مهربان را برای قرن ها ترسناک نشان می دهند. در جهان مسیحیت نیز همین حقیقت به چشم می خورد. خیلی از مومنان مسیحی در غرب پیشرفته با همه ی تکنولوژی و پیشرفت ها - که محصول تلاش های عقل تجربی و آزمایشات و آمار و بررسی است – به سادگی بر پایه ی اعتماد، تلقین، القاء و ... به چیزهای بس خرد ستیز، ایمان آورده اند. متاسفانه رد پای عقلانیت انتقادی و کاوش های عقلی/فلسفی در موضوعات دینی دیده نمی شود. تجسم از اصول دین می شود؛ چون مومنان مسیحی به عالمان مسیحی و تفسیرشان از کتاب مقدس اعتماد می کنند، بدون این که ریشه و تاریخ این آموزه را بررسی کنند و اشکالات آن را بخوانند.
⬅️ گریهء صلی الله علیه و آله بر مصیبت علیه السلام در منابع عامه در مستدرک الصحیحین به نقل از دختر حارث می نویسد : روزى حضور صلی الله علیه و آله شرفیاب شده عرضه داشت دیشب خواب وحشتناكى دیدم ؛ آن حضرت فرمود : خواب خود را بگو. ام الفضل عرضه كرد خواب عجیبى است كه از اظهار آن خوددارى میكنم ؛ صلی الله علیه و آله فرمودند : در عین حال باز هم خوابت را نقل كن ؛ ام الفضل گفت : در خواب دیدم مانند آن كه قطعه ای از بدن شما جدا شد و در دامن من افتاد . رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : خواب بسیار خوبى دیدى ، به زودى فاطمه فرزندى خواهد آورد و آن فرزند در دامن تو خواهد بود ؛ ام الفضل گفت و چون حسین متولد شد آن حضرت در دامن من قرار گرفت. روزى همچنان كه در دامن من بود به وارد شدم ؛ حضرت نگاهى به حسین نمود و دیدگانش اشك آلود شد ؛ عرضه داشتم پدر و مادرم فداى شما باد چرا گریستید؟ فرمود : هم اكنون بر من نازل شد و خبر داد : امت من به زودى همین فرزند مرا شهید می كنند و خاكى از خاك سرخ رنگ او براى من آورد. 📚 المستدرك على الصحیحین ج ۳ ، ص۱۹۴ ، ح۴۸۱۸ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
33.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐️⭐️مجموعه حسّ خوب برگزار میکند: دوره های شناخت عرفان های کاذب و عرفان صادق جهت تربیت مربی ✅با حضور اساتید مجرب 💯💯ویژه بانوان 📊رده سنی: ۲٠ الی ۴۵ سال ⏳مهلت ثبت نام:از ۵شهریور لغایت ۱۰شهریور ساعت ۹ الی ۲۰ ✅جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در دوره می توانید با شماره تماس های زیر ارتباط حاصل نمائید و یا در یکی از پلتفرم های ایتا، واتساپ و تلگرام مشخصات فردی خود را ارسال کنید. ✔️خانم پورقاسمیان: 📞 09125711601 ✔️خانم بافقی زاده: 📞09360355251 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e