ون #فاطمه_ی_زهرا سلام الله علیها و حضرت #زینب سلام الله علیها و بانوان بزرگوار دیگر، #زن_تراز_جامعه_اسلامی را در برابر دیدگان همگان و به ویژه #زنان_گرانقدر این سامان قرار می دهد.
در #بخش_سوم، #زن_در_اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و از سه فصل #کرامت_زن_در_اسلام، عرصه های #فعالیت_زن_در_اسلام و #حجاب و #عفاف تشکیل یافته است.
عناوین #بخشهای_چهارم_تا_هفتم عبارتند از: #زن_در_غرب، #جنایات_طاغوت_به_زنان، #تاثیر_انقلاب_اسلامی بر زنان و #نقش_زنان در انقلاب اسلامی.
#بخش_هشتم که #رسالتها و #وظایف_زنان را در دستور کار خود قرار داده است از هفت فصل تشکیل یافته است: #وظایف_معنوی، #وظایف_علمی، #وظایف_انقلابی، #وظایف_اجتماعی، #همسرداری_و_حفظ_خانواده، #رسالت_مادری و دیگر وظایف.
کتاب با #بخش_نهم به پایان می رسد که اختصاص به #مسئولیتهای_مسئولان_و_اقشار مختلف در برابر #زنان دارد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
#معرفی_کتاب
📚 «#بانوی_تراز؛ در گفتمان #امام_خمینی و #امام_خامنهای»
مجموعهای کامل و بینظیر از فرمایشات امامین انقلاب
دربارهی کرامتها و رسالتهای زن
به قلم «#سعید_صلح_میرزایی»
✍🏻 با مطالعهی این کتاب، بهتر میتوانیم نقش خود را در #تمدن_سازی_نوین_اسلامی، پیدا کنیم.
https://eitaa.com/Antifeminism2
وقتی الگوی الهی انسانی خود را فراموش می کنیم
فرهنگ #فمینیسم در راستای ترویج تفکر #ضد_دینی و #تقابل_افراطی_با_فرهنگ_غنی_اسلام و به انحتا کشاندن دین، #8_مارس را #روز_زن برای جهانیان خصوصا زنان ایرانی معرفی نموده و در راستای تبلیغ آن از هیچ کوششی دریغ نمیکنند.
در جامعه اسلامی ایرانی #روز_زن را روز میلاد #حضرت_زهرا سلام الله علیها معرفی شده آن بانویی که الگوی #بانوی_تراز #زن_مسلمان است. وجود با خیر و برکت، کوثر احمد، حضرت زهرا سلام الله علیها سیده نساء العالمین اسوه ایی نیکو برای #زنان_جهان است.
و در این بین اندیشمندان و بزرگان ابعاد مختلف زندگی #صدیقه_طاهره برای انسانهای آزاد اندیش و بی غرض در دنیا معرفی نمودند.
اما آنچه دغدغه نگارنده شد معرفی #الگو_ها_ی_غلط و شبیه سازی شده و مصداقی در تقابل با #الگوی_سالم و صالح است که در دنیا به دختران و زنان همه کشورها خصوصا کشورهای مسلمان و به ویژه کشور اسلامی ایران صورت میپذیرد.
لذا دوشنبه 18 اسفند برابر با #8_مارس 2021
#روز_جهانی_زن #روز_دختر #روز_مبارزه_با_تبعیض_جنسیتی و #برابری_زن_و_مرد و #برتری_زن_از_مردان معرفی شده است.
در ایران اسلامی بنیان گذار جمهوری اسلامی #امام_خمینی رحمه الله علیه روز میلاد #حضرت_زهرا سلام الله علیها را #روز_زن و روز تجلیل به کرامت انسانی و الهی زن به جهانیان معرفی نمود.
نگاه با بصیرت معمار کبیر انقلاب حضرت #امام_خمینی و ادامه دهنده راه آن بزرگ مرد، حضرت #امام_خامنه_ای حفظه الله به مقوله زن نگاهی ژرف، مطابق با موازین شرعی الهی است. چنانچه که زن در آینه جمال و جلال خدا از ویژگی خاصی بر خوددار است.
خداوند خود خالق زن و مرد است؛ در بحث کرامت به #مقام_زن و دفاع از #حقوق_زن و بهره مندی #زن از موهبات #مادی و #معنوی در کتاب آسمانی قرآن و احادیث به رسول مکرم اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام دستورات و فرامینی قابل توجه بیان نموده است.
و افراد سودجو در قالب حمایت از #جنبش_زنان فقط ادعای وکیل مدافعی زنان را دارند.
پیامبر اسلام در زمانی ظهور کرد که به #زن به عنوان #جنس_دوم و #برده_جنسی نگاه میشد و #دختران زنده به گور می شدند اما خداوند در آن اوضاع نابسامان اجتماعی و اعتقادی و... به زن کرامت انسانی و الهی عطا نمود و از لفظ کوثر یعنی خیر کثیر به زن یاد کرد؛ و حضرت فاطمه الزهرا کوثر و بهترین عطیه الهی میتوان نام برد.
در روزگاری که #زن هیچ جایگاهی نداشت و نگاه حقارتی و خصمانه به #زن داشتند خداوند به پیامبرش یاد داد با نگاه تجلیل گرانه و عطوفانه به #زن داشته باشد. و منش و رفتار پیامبرش را اسوه الحسنه الگویی نیکو برای جهانیان معرفی نمود.
لازم به یاد آوری است که در #8_مارس الگوهای الهی و انسانی فراموش نشود.
#روز_جهانی_زن
#روز_آگاهی_مدنی
#روز_زنان_و_دختران
#روز_مبارزه_با_تبعیض_جنسیتی
#روز_ضد_جنسیت_زدگی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#به_قلم_مخاطبین
#نقش_فراموش_شده....
هوابارانی ست؛لطیف وزیبا...
این دوکلمه ی آخرچه نقشی دارند؟نه اشتباه نکنید،میدانم برای قشرجوان مینویسم ومطمئنم بهترازمن نقش آن دورامیدانید،امادنبال معنای صفت میگردم.دراین فکرهستم ودراین هوای بارانی ودلچسب مجال قدم زدن رامغتنم میشمرم تانفسی تازه کنم؛جلو وجلوترمیروم،اطرافم رانظاره میکنم زیبایی درختان سبزوخیس خورده بابازی واذیت پرندگان کوچک روی درختان سرماخورده،حسِ خوب قدم زدن رادوچندان کرده است.
سوالاتم دورسرم تاب میخورند؛دنبال پیداکردن معنی صفت بودم
#دخترهاودخترک های متفاوت رامیبینم،تفاوت چهره رانمیگویم،تفاوت رنگها ذهنم راخیره کرده.موهای پریشان وآرایش های متفاوت،آستینهای بالارفته وشلوارهای شصت سانتی ونودسانتی،سوت مغزم رابه صدادرمیاورد.به این فکر افتاده ام که چه کسی تعریف درست ازدختربودن رامیداند؟چه کسی به به دختران نوزده-بیست ساله یاد داده به این شکل درجامعه قدم بزنند،آخرمن که درکتابهای روانشناسی ووبررسی تفاوتهای زنان ومردان وانواع این کتابها،چیزهای دیگری خوانده بودم.اصلا یک سوال کدام یک از این دخترهامیتواندتعریف خودش ازحجاب رابیان کند؟راستی ایا حجاب هم صفت است؟
چرافکرم آرام نمیگیرد؟آخرازروی کدام کتاب فارسی نوشتن، کدام کتاب معتبرخواندن وازکدام فطرت همچین چیزهایی میزاید؟
جلوتر میروم،حالم از فکرهایم حسابی ضدحال میخوردوباصدای دوتااز دخترهای کنارپارک به خود میاید.به آنجای بحثشان رسیده ام که دخترباحجاب وآراسته ای دخترمقابلش راکناری کشیده وبه اومیگوید؛"من که چیزی نگفتم خواهرگلی فقط خواستم بگم پوششتون مناسب نیست وخیلی هاروبه شماخیره کرده واون دخترباموهای بزک کرده وآرایشی که رنگ ولعابی به اوداده میگوید"به خودم مربوط است"
همان جمله ای که فکر میکنم منطقی ترین جواب ازنظر عده ای از دخترهاست.
ذهنم رابه گوشه ای از پارک روی صندلی افتاب خورده ای،هل میدهم تایخش بازشودودلم هم کمک میکندتاآرامَش کند.به این فکر میکنم که آیا دخترهای سرزمینم داستان فمنیسم رامیدانند؟دختران ما ازکجافکر کردندبانیمه برهنگی میتواننداستعدادهایشان رانشان دهند؟ازکجادریافتندکه بی حجابی ازباحجاب بودن بهتراست؟بلافاصله ذهنم پیام میفرستدکه شایدبازهم منطق بی منطقی به کمکشان آمده وگفته،خواهی نشوی رسوا/همرنگ جماعت شو...از حرف ذهنم خنده ام نمیگیردوسریع پیغام میفرستم که آخراین دخترهامگرداستان جماعت غربی رامیدانند؟مگرداستان "#سیمون_دوبوار"ازفعالان #فمنیسم راشنیده یاخوانده اند؟مگراز رنج فریادهای زنانِ قرن نوزده وبیست وپیشترازآن چیزی شنیده اندکه چطورازفریادهای پایمال شدن حقوقشان به جایی رسیدندکه دیگرقائل به ازدواج هم نبودندوآزادی مطلق ازجمله آزادی جنسیِ بدون قیدوشرط رامیخواستندوآنرا اوج افتخارونشانه ی قدرت #زنانه شان میدانستند.نمیدانم این دردندانستن راچگونه بایدبه #دختران سرزمینم بگویم،این ندانستنهاوتن دادن به هرآنچه دیگران رفته اند،#دختران و#زنان مارابه اینجارسانده یااز نگفتنهای امثال من است؟آخراز #عفت و#حجاب برای یک دختروعشق ومحبت #مادری و#همسری چه بدی هادیده اندویاشنیده اندکه تصمیم برنشان دادن گوهرهای ذاتیشان کرده اند؟حالا تازه میفهمم صفت چه واژه ایست.کاش صفتهای دخترانمان دوباره جان بگیرند،کاش حجاب تاج افتخاردختران وزنانمان شود نه رنگ های عجیب وغریب موهای بیرون زده!!!
امروز برایت میگویم ازکسی که قراربود برای من وتو الگوی تمام زیبایی های زنانه باشد؛از "زهرایی"میگویم که تو ففط اشک بردردهایش راشنیده ای،چراخطبه ی فدکیه وصلابت سخنانش رادراجتماع نخوانده ای،نمیدانم.توکه نگرانی باحجاب نتوانی درجامعه فعالیت کنی،حضرت زهراراه حضوراجتماعی راهم نشانت میدهد،حالابگو کم حجابیت برای چیست؟خانم دکتربشوی یا لیسانس وفوق لیسانس هم که بگیری،بالاو پایین هم که بروی نسخه ی آرامش فقط ایمان به چیزی ست که معلم بزرگت درکتاب بزرگش فرموده،با بی حجابی دنبال پیشرفت نباش،خداوندشیرینی وعده هایش رادرعفت وحجاب قرارداده...
دلم آرام ترمیشود وحالا صدای اذان هم ازمسجدی کنارپارک به گوش میرسدودل من مشتاق تر برای اینکه حرفهایم رابه دوستانم بگویم،همان هایی که مطمئنم اگربه درستی حیاوعفت برایشان تبیین شود،گره های بسته مغزشان بازمیشودوآنگاه پوسترهاوعکس های هنرپیشهای بی هنرراازصفحه اتاق موبایلهایشان حذف میکنندوتنهاخواهند نوشت:"من کمترین توانایی ام این است که بالباسم میتوانم شخصیت هاراعوض کنم"
نرجس کارآزما
دانشجوی پزشکی
#زن_در_اسلام
#زن_در_غرب
https://eitaa.com/Antifeminism2
حجت الاسلام و المسلمین #زیبایی_نژاد: نباید #حجاب را مانند #حجاب_صدر_اسلام دید.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا #زیبایی_نژاد در نشست علمی «#نقش_کنشگران_فمینیسم_بر_وضعیت_حجاب_در_ایران» که با همکاری انجمن علمی_پژوهشی زن و خانواده جامعه الزهرا سلام الله علیها و مرکز تحقیقات زن و خانواده دراین مرکز به صورت وبینار برگزار شد، با بیان اینکه نخستین چالش انقلاب اسلامی بعد از پیروزی، #حجاب بود، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در صبح ۱۵ اسفند در فیضیه این مسئله را یادآور شدند که زنان باید با حجاب اسلامی به محیط کار بروند. این مطلب را کیهان منعکس کرد و دو روز مانده به #روز_جهانی_زن، در بین #زنان نگرانی ایجاد نمود، طرفداران #سلطنت و تعدادی از زنان #مارکسیست هم موضوع مناسبی برای ایجاد چالش پیدا کردند.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: در دهه ۱۳۳۰ گروهی از دانشجویان و دانش آموزان ایرانیان خارج از کشور #کنفدراسیونی راه انداختند که مرکب از افراد #ملی_گرا و افراد #چپ بود. در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ که اوج جریانات #فمینیستی #موج_دوم در #اروپا و #آمریکا بود، اعضای این #کنفدراسیون پیشنهاد دادند که موضوع زنان در کشور را در اولویت قرار دهیم و در سال ۵۵ اولین ویژه نامه شان درباره وضعیت #زنان_ایران منتشر میشود.
وی تاکید کرد: از چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تا چند ماه بعد، #کمونیست ها وارد کشور شدند تا کار را به دست بگیرند، این نگرانی در بین انقلابیون وجود داشت که نکند انقلاب به بیراهه رود. تعدادی از #زنان_چپ_مارکسیست به طور جداگانه از تشکل های خود، گروه هایی با دغدغه های زنانه راه انداختند.
حساس شدن #فمینیست_های_داخلی بعد از سخنرانی ۱۵ اسفند #امام_خمینی(ره)
حجت الاسلام والمسلمین #زیبایی_نژاد با بیان اینکه بعد از سخنرانی امام در ۱۵ اسفند اعضای خانم #اتحادیه_ملی_زنان حساس می شوند، مطرح کرد: بعد از این واقعه #خبرنگاران_فمینیست_غربی وارد کشور شدند تا وضعیت لحظه به لحظه مبارزه زنان علیه حکم امام را منعکس کنند. در ۱۷ اسفند تعدادی از دانشجویان علیه #حجاب_اجباری راهپیمایی کردند و این راهپیمایی در روز بعد هم ادامه پیدا می کند که تعداد این افراد طبق گزارش ها قریب به ۸ هزار نفر بود. برخی از شخصیت ها مانند آیت الله #طالقانی در ۱۹ اسفند ماه به #فلسفه_حجاب پرداخت و در نهایت بیان کرد که قرار نیست #حجاب توسط حکومت #اجباری شود، در روز بعد امام این بحث آیت الله طالقانی را تایید کردند، اما توجه ها را به #فلسفه_حجاب جلب نمودند، اما اینگونه منعکس می شود که امام گفتند #حجاب_اجباری نیست. در این زمان #فمینیستهای خارج از کشور برای متقاعد کردن دولت ایران برای نبودن #حجاب_اجباری وارد کشور شدند. ذهنیت #فمینیست_های_غربی از ایران همان ذهنیت متاثر از شرق شناسی است و نمی توانند تصور کنند که با اینکه #حجاب برای #زنان_ایرانی وجود دارد، اما زنان می توانند بر خلاف قبل از انقلاب به عرصه #اجتماعی ورود جدی پیدا کنند.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بیان کرد: بعد از دو سال مسکوت ماندن مسئله، در سال ۵۹ گزارشی به امام می رسد که #زنان به صورت #برهنه در تفرج گاه ها حضور پیدا می کنند، بعد از این واقعه امام به صورت جدی ورود می کنند که #شورای_زنان، #قانون ورود با #حجاب_زنان به ادارات را تصویب می کند و دادستانی هم دنباله این جریان را می گیرد. در پاییز ۵۹ سفارتخانه های ایران در کشورهای غربی اعلام می کنند که از این پس گذرنامه هایی که فاقد عکس با #حجاب باشند، باطل می شوند، این مسئله برای #زنان_خارج_نشین حساسیت ایجاد کرد و ایشان در جلسه ای که تعداد آن به ۳۰۰ نفر می رسید گرد هم آمدند. #پروین_پایدار، #افسانه_نجم_آبادی، #هاله_افشار و غیره از #زنان_برجسته_چپ_فمینیست بودند و این افراد در حال حاضر به #فمینیست_عملگرا معتقد هستند که بیان میکنند #زنان_مسلمان و #غیر_مسلمان_ایرانی باید علیه_حجاب_اجباری متحد شوند. در سال ۵۹ امام درباره حجاب، تند و تیز برخورد می کنند و حزب توده به دلیل خطر امپریالیسم از نظر امام حمایت کرد.
رهبر معظم انقلاب نخستین فردی بود که به مسئله #زنان حساسیت نشان داد
حجت الاسلام والمسلمین #زیبایی _نژاد عنوان کرد: از نخستین شخصیت های اسلامی که مسئله #زن برای او اولویت داشت، رهبر معظم انقلاب بود که در زمان ریاست جمهوری دستور تشکیل مرکزی برای زنان را صادر کردند. در دهه ۱۳۷۰ در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بخش دفتر حقوق زنان در ریاست جمهوری راه اندازی می شود، یکی از کارهای این دفتر، ایجاد سازمان های مردم نهاد (NGO)زنانه بود، این حرکت متاثر از ورود سیاست های نئولیبرال بود.در این مقطع برخی از زنان فمینیست به بهانه کمپین های غیرفمینیستی وارد کشور و دولت شدند و اهداف فمینیستی را دنبال کردند.
ورود فمینیست ها به مراکز تصمیم ساز در دوران سازندگی عضو هیات
امنای مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: در این زمان با چرخش گفتمان توسعه #نئولیبرالی به جای گفتمان انقلابی مواجه بودیم، همچنین سیاست نشریه های باز نیز در راستای شاخص های توسعه دنبال شد، به حدی که فمینیست های سکولار مانند مهرانگیز کار بلندگوی فمینیست ها در مجله زنان میشوند. با آمدن دولت اصلاحات فضای جامعه بازتر می شود و این امکان بوجود می آید که از سال ۷۷ تشکلهای مستقل راه اندازی شوند که نوشین احمدی یکی از این تشکل ها را رهبری می کرد.
وی اظهار داشت: از سال ۸۲ نواندیشان دینی وارد بحث حجاب می شوند و در سال ۸۳ جایزه صلح نوبل به #شیرین_عبادی تعلق میگیرد، در حالی که سابقه کار خانم عبادی حقوق کودک و بعضا حقوق زنان بوده و هیچ فعالیتی مربوط به صلح نداشت؛ توجیهی که اعطا کنندگان داشتند این بود که ایشان برای کودکان، کار می کند و اگر کودکان به سروسامان برسند صلح حاکم میشود که این توجیه تنها یک بهانه بود. اعطای جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی باعث شد که موضوع زنان در ایران برجسته تر شود، این موجب شد که زنان با اختلافات عمیق اعتقادی و انقلابی دور هم جمع شده و حول محور زنان به اشتراک رسیدند. در حوالی سال ۸۳ یا ۸۴ درباره این موضوع بحث می کنند که آیا حجاب با محوریت جنبش های فمینیستی دنبال شود یا خیر که به تصویب نمی رسد.
ورود جدی گشت ارشاد به میدان از زمان دولت احمدی نژاد
حجت الاسلام زیبایی نژاد تاکید کرد: از سال ۸۳ با انتقاد رهبر انقلاب از وضع حجاب، گشت ارشاد وارد میدان می شود و با آمدن دولت آقای احمدی نژاد این ورود گشت ارشاد جدی تر میشود. از سال ۸۵ جنبش های فمینیستی ایران به این نتیجه می رسند که از مسیر تشکیلات نمی توانند اهداف خود را دنبال کنند. با راه افتادن اینترنت در ایران کمپین یک میلیون امضاء توسط فمینیست ها فعال می شود که مخاطب عموم مردم است، در این کمپین نیز قرار گرفتن حجاب در محور کلیدی مبارزات فمینیستی رای نمی آورد.وی یادآور شد: از دهه ۶۰ ما با شیوع ویدئو ها مواجه بودیم و ۵۰ درصد از کسانی که تلویزیون داشتند، ویدئو هم داشتند، در دهه ۷۰ ماهواره وارد شده و اینترنت وارد کشور میشود. از نیمه دهه ۸۰ ما وارد بحث شبکه های اجتماعی شدیم که ابتدائاً فیس بوک است و از اوایل ۹۰ به اینستاگرام و دیگر برنامه های می رسد و در دهه ۹۰ بحث های مربوط به #همجنس_گرایی مطرح می شود.
ظهور زنان فمینیست در قامت فتنه گران سال ۸۸
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده افزود: بحث حجاب به طور جدی از انتخابات سال ۸۸ تبدیل به مطالبه فمینیستی شده و با ورود همسران برخی از کاندیداها، عدم اجباری بودن حجاب مطرح میشود. در جریان ۸۸ معلوم می شود که تعداد زیادی از معترضین فتنه سبز از زنان فمینیست هستند؛ تحلیل ما این بود که جنبش های فمینیستی در حال احیای خود هستند و می خواهند به جنبش ۸۸ خدمت کنند. در انتخابات ۸۸ اجماعی بین فمینیست ها شکل گرفت که جریان زنان باید خود را در خدمت جنبش 88 قرار دهد. تا بعد از پیروزی، این جنبش خود را در خدمت جریان زنان قرار دهد، پس از وقایع ۸۸ تعدادی از این زنان دستگیر و بعد از آزادی روانه خارج شدند که این موجب تضعیف جریان فمینیستی داخل ایران شد. انجمن عدالت برای حقوق ایرانیان بعد از ۸۸ در خارج از کشور راه میافتد که هدف اصلی آنها دفاع از حقوق جنسی زنان بود. از اوایل دهه ۹۰ که فضای مجازی فعالتر شده، اقدامات گروه های فمینیستی هم وارد یک فضای جدید شده است.
فضای مجازی تحرکات فمینیستی را وارد فاز جدیدی کرد
ایشان با بیان اینکه در برخی از تحلیل ها حجاب به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی مطرح شده است، یادآور شد: کمپین های کشف حجاب و ارسال تصویر آن ها به رسانه های غربی توسط مسیح علینژاد کلید خورد و پس از این جریان نهادهای بین المللی از این جریان حمایت کرده و به او جوایز بین المللی را اهدا میکنند. در سال ۹۵ مسیح علی نژاد کمپین چهارشنبه های سفید را راه اندازی می کند که تحت عنوان آزادی های یواشکی با رنگ سفید مطرح شد، انتخاب رنگ سفید به معنای صلح با زنان محجبه بود، یعنی ما از حجاب شما دفاع می کنیم، شما هم از آزادی های ما دفاع کنید.حجت الاسلام والمسلمین #زیبایی_نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ ویدا موحد در خیابان انقلاب در بلندی روسری خود را سر چوب می آویزد و بعد از آن در چند جای دیگر هم این کار را انجام می دهند که این حرکت برد رسانه ای بین المللی پیدا می کند.وی گفت: شائبه سیاسی بودن این جریان با ملاقات مسیح علی نژاد با سران آمریکا پررنگ تر می شود که این موجب انتقاد برخی از فمینیست ها شد، چرا که از نظر آنان برای دخترانی که کشف حجاب می کنند، تبعات سیاسی به بار آورده و احکام آنان سنگین تر می شود. کسانی مانند نوشین احمدی معتقدند که نباید حجاب به مسئله کانونی زنان تبدیل شود، چرا که زنان دهها مسئله دارند. برخی از #فمینیست
ها و جامعه شناسان معتقدند که این کمپین های #فمینیستی بیش از اینکه در خدمت زنان باشد، در خدمت جریانات سیاسی و حتی بازار آزاد است.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تصریح کرد: در بحث حجاب اتفاقی رخ داده که برای جریان فمینیسیتی و جریان حاکمیت بعد مهمی است و آن بحث این است که نباید #حجاب را مانند حجاب صدر اسلام دید. در صدر اسلام با حجاب به مثابه حکم شرعی مواجه ایم، امروز علاوه بر اینکه حجاب حکم شرعی است، به مثابه یک امر سیاسی هم دیده میشود. در مشروطه به بی حجاب ها مارک غربزدگی می خورد، در زمان رضاخان #کشف_حجاب با سیاست های او گره می خورد، در دهه ۴۰ و ۵۰ مبارزه با رژیم شاه با بحث حجاب پیوند می خورد، زمانی که به حکومت جمهوری اسلامی می رسیم، موضع گیری های امام و حاکمیت حجاب را به نماد زن مسلمان انقلابی تبدیل می کند.
وی افزود: اینکه حجاب نماد #زن انقلابی است باعث می شود که هر کس انگیزه مقابله با انقلاب دارد، سراغ حجاب می رود و فردا اگر حاکمیت از بحث حجاب کوتاه آمد، به منزله شکست انقلاب قلمداد می شود و من این سخن را به رهبر معظم انقلاب عرض کردم. ایشان به بنده یادآوری کردند که گویا تصور کردید که ما حجاب را به امری نمادین تبدیل کردیم، در حالی که جریانات چپ، حجاب را به امری نمادین تبدیل کرده اند که شکست حجاب را به مثابه شکست انقلاب قلمداد کنند؛ من بعد از مطالعه درباره این موضوع به این نتیجه رسیدم که حق با رهبر معظم انقلاب است. اگر حجاب تبدیل به امری نمادین شود، چند اتفاق می افتد، نخست اینکه خود این مسئله برای انقلابیون و مخالفین حساسیت برانگیز می شود، اثر دیگر این است که مطالبات #فمینیستی به حاشیه می رود.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده تاکید کرد: نباید تصور شود که اگر حاکمیت از بحث حجاب تنازل کند، دیگر مسئله ای وجود ندارد؛ بلکه مسائل دیگر محور تخاصم خواهد بود. کشوری که بیشترین درصد شیعه را دارد جمهوری آذربایجان است که میتینگ های #همجنسگرایی در آن برگزار می شود، اگر ما هم از حجاب کوتاه بیاییم، باید زیر بار دیگر مسائل نیز برویم. به فرمایش رهبر انقلاب، اگر ما از حجاب کوتاه بیاییم، وضع ما به مراتب بدتر از کشورهای اسلامی و ترکیه میشود، چراکه بحث های سیاسی هم مطرح خواهد شد.
https://eitaa.com/Antifeminism2
#فمینیسم_ماتیکی
شاخهای از #موج_سوم_فمینیسم است که به دنبال درک مفاهیم سنتی زنانه، از جمله #قدرت #جنسی_زنان، همسو و موازی با ایدههای #فمینیستی است.[۱]
بر خلاف اولین مبارزات #فمینیستی که بر #حقوق_بنیادین_و_اولیهٔ_زنان متمرکز بود، و از #جنبش_حق_رأی_زنان آغاز شد، #فمینیسم_ماتیکی به دنبال اثبات این موضوع است که زنان هنوز هم میتوانند #فمینیست باشند بدون آنکه زنانگی خود، به ویژه از نظر #جنسی، را نادیده بگیرند یا نفی کنند. در جریان #موج_دوم_فمینیسم، #فمینیستها صرفاً بر برابری قانونی و اجتماعی زنان متمرکز بودند و از پذیرفتن «#تمایلات_جنسی» خویش خودداری میکردند؛ برخی حتی از اندیشیدن به مردان تنفر داشتند و اغلب ویژگیهای فیزیکی و شخصیتیای را برمیگزیدند که بسیار از آنگونه که یک زن معمولی به نظر میرسید، دور بود. بدینگونه بود که ظاهر فیزیکی کلیشهای از #فمینیسم و #فمینیستها بهوجود آمد. از طرف دیگر، #فمینیسم_ماتیکی، مفاهیم #زنانگی و جذابیتهای #جنسی مربوط به بدن زنان و نیاز آنها به رابطهٔ #جنسی را میپذیرد. #فمینیسم_ماتیکی همچنین به دنبال اصلاح برخی کلمات ناخوشایند و تبدیل آنها به ابزارهایی قدرتمند به نفع خود است؛ مانند کلمه «#سلیطه» که در جنبش #راهپیمایی_سلیطهها دیده شد. بخشی از #فمینیست_ماتیکی به عنوان پاسخی به واکنشهای منفی و شدید #ایدئولوژیک علیه موج دوم فمینیست توسعه یافت. این واکنشهای منفی به کلیشههایی همچون «#فمینیست_زشت» و «#فمینیست_ضد_سکس» بود که در طول موج دوم بهوجود آمده بودند؛ قسمتی از این شاخهٔ #فمینیسم نیز بر این اعتقاد است که موفقیت #موج_دوم_فمینیسم موجب شد تا جنبههای #زنانه، مانند #کفش پاشنه بلند و #آرایش کردن، که قبلاً در جهت ضعیف جلوه دادن #زنان بکار برده میشد، اصلاح شود.[۲]
کلام
به لحاظ زبان شناختی، #فمینیسم_ماتیکی تغییر معنایی کلمات دارای استاندارد دوگانه به نفع #فمینیستها، مانند «#سلیطه»، را مطرح میکند.[۳] هدف از این کار از بین بردن #بدنامی #اجتماعی اعمال شده به یک زن که رفتار جنسی او به طرز #پدرسالارانهای به نشانهای از «#زن غیراخلاقی» و #لیبرتین تفسیر شدهاست.[۴]
بررسی اجمالی
به لحاظ فلسفی، #فمینیسم_ماتیکی این موضوع را مطرح میکند که یک #زن میتواند -از جهت روان شناختی، اجتماعی و سیاسی- با #آرایش_کردن، پوشیدن لباسهای جذاب و پذیرش جذابیتهای مرموزانهٔ جنسی، به خود #قدرت بدهد برای خود، به عنوان یک شخصیت با اعتماد به نفس جنسی، ارزش قائل شود. بلاغت انتخاب و توانمندسازی برای تأیید چنین رفتارهای واضح #جنسی به کار میرود،[۵] زیرا آنها دیگر رضایت اجباری در پذیرش #نقشهای_جنسیتی اجتماعی مانند «#دختر_خوب»، «#زن_شایسته»، «#مادر از خودگذشته»، «#خواهر_پاکدامن» و غیره را نمایندگی نمیکنند.
سایر #فمینیستها اعتراض دارند که به اصطلاح «توانمند سازی #فمینیسم_ماتیکی» یک تضاد فلسفی است که در آن یک زن تصمیم میگیرد که خود را از نظر #جنسی مورد توجه قرار دهد و در نتیجه دیگر نمیتواند زنی برای خودش باشد و نه شخص خود را کنترل کند.[۶] در بحث و گفتگویی مداوم، #فمینیسم_ماتیکی در مخالفت استدلال میکند که عمل جذابیت جنسی نوعی #قدرت_اجتماعی در روابط بین مرد و زن است که ممکن است در حوزههای برابری فرهنگی، اجتماعی و جنسیتی رخ دهد.
#فمینیسم_ماتیکی:
یک زن دانشجو که قبل از ورود به کلاس، #ماتیک میزند.
یک معترض در مخالفت با «شرمساری هرزهها» در طول راهپیمایی سلیطهها - نیویورک.
#فمینیسم_پاشنه
#فمینیسم_پاشنهای، گونهای #رادیکالتر از #فمینیسم_ماتیکی، استفاده از #مد_زنانهٔ #پسا_مدرن را تقویتکننده میداند؛[۷] و استدلال را از پذیرش آرایش کردن، تا اعتبار دادن به #زنانی که مشاغل خاصی دارند که بر اساس #زیبایی جسمی زنان است، توسعه میدهد. کارهایی مانند #رقصندگی_برهنه یا #رقصندگی_میله، و همچنین #عورتنمایی کوتاه #لزبینها.
منابع
۱↑ R. D. Lankford, Women Singer-Songwriters in Rock (2010) p.98
۲↑ Natasha Walters, Living Dolls: The Return of Sexism (2010) p. 129
۳↑ What is Lipstick Feminism
۴↑ J. Hollows/R. Mosely eds. , Feminism in Popular Culture (2006) p. 84
۵↑ Walters, p. 28 and p. 43
۶↑ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref> غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام wisegeek2وارد نشدهاست. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
۷↑ Helmut Newton and Stiletto Feminism[پیوند مرده]
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
دیدگاه جریانات ♀️#فمینیسمی و غربگرا
#زناکاری♀️♂️ = حق مالکیت بر بدن، #دگر_باشی
#لواط_کاری 🏳️🌈= حقوق بشر، #هم_باشی
#همخانگی یک زن و مرد نامحرم =🏳 #ازدواج_سفید
#فاحشگی♋ = ارائه #خدمات_جنسی
اما
#ازدواج شرعی = #ضد_حقوق_انسانی، نشانه عقب ماندگی و اجبار!
#یهود🕎 و #صهیونیزم ✡جهانی قسم خورده اند کاری خواهند کرد که #مردان_با_مردان و #زنان_با_زنان مشغول شوند و دیگر نسلی از انسان بجز نسل یهود باقی نماند تا اداره جهان را بعهده گیرند!
دگر اندیشان و منحرفان در ایران، ابزار و پیاده نظام #یهود_صهیونیست بوده و هستند. /#خیانت_خواص
#فروپاشی_خانواده
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2