eitaa logo
Antifeminism
80 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
یک کشورها گردید، به طوری که تمامی برنامه‌ریزی‌های سیاسی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار داد. در این میان، اولین برخورد چنین موجی، با دیواره اخلاقیات، شئونات اجتماعی و اعتقادات مذهبی بود که حدود و ثغور تحریکات نظام سرمایه‌داری را مشخص می‌نمود، لذا با صرف هزینه‌های هنگفت، علوم مختلفی چون روانشناسی، جامعه‌شناسی، فیزیک، پزشکی و... به کار گرفته شد تا با کاربرد این علوم و خلط مباحث معرفتی، اصولی استخراج گردد که بتواند به ‌سهولت دیدگاه‌ها و انگیزه‌های فردی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر قرار دهد. در حقیقت تربیت و تحریک انگیزشی و تغییر بینش افراد، راه را برای تعیین ارزش‌های جدید که اغلب آن‌ها کسب هر چه بیشتر لذت‌های مادی بود، فراهم کرد. با شتاب‌زدگی و بدون همه جانبه‌نگری در وضعیت فردی و اجتماعی زنان، برای رفع تبعیض علیه زنان و مشارکت هر چه بیشتر آنان در جامعه، هم سو با جهت‌گیری‌های نظام سرمایه‌داری که نیازمند نیروی کار ارزان و ابزارهای تبلیغاتی بود، دست به روش‌های نوینی زد. با رواج آزادی‌ها و بی‌بند و باری‌های جنسی که از دهه 60 آغازشد، یکی از حیطه‌های مورد توجه فمینیست‌ها به‌خصوص ، مسئله هویت جنسی زنان و تلاش برای کسب لذت جنسی این قشر بود که به زعم آن‌ها این نیاز در حد مطلوب در روابط جنسی با مردان تأمین نمی‌گردید، لذا با طرح درصدد جلب اذهان برای کسب مطامع خود برآمدند، به طوری که بسیاری از لزبین‌ها برای حمایت ساختارهای سیاسی و اجتماعی از ، مبالغ هنگفتی را خرج کرده و برای کسب حمایت‌مالی تشکل‌هایی که بتوانند به صورت سازمانی اهداف این گروه را تأمین نمایند، ابتکارات نوینی داشته‌اند، به عنوان مثال سالانه بسیاری از شرکت‌های توریستی، تورهایی را تدارک می‌بینند که در آن انواع و اقسام خدمات جنسی به مشتریان عرضه می‌شود، از جمله خدماتی را ارائه می‌دهند و در این برنامه‌ها انواع و اقسام ابزارهای جنسی،[51] مشروبات الکلی، مواد مخدر، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی، پوشاک و... به فروش می‌رسد و مراکز تفریحی و سیاحتی نیز با برپایی چنین تورهایی از رونق خاصی برخوردار می‌شوند و سود سرشاری را نصیب سرمایه‌داران می‌نمایند. (Craven, 1995: 26) همزمان با حرکت‌های اجتماعی سه دهه اخیر به منظور قانونی شدن و رسمیت یافتن همجنس‌گرایی، به عنوان یک حق طبیعی و رابطه‌ای لذّت‌بخش، بسیاری از متون پزشکی و روانشناسی غرب، را از حالت ناهنجار و یک بیماری جسمی یا روانی خارج کرده و در بسیاری از موارد به منظور طبیعی جلوه دادن هر نوع گرایشات جنسی، توجیهات علمی و روانی را در پیش‌فرض‌های تئوری‌های اجتماعی، فرهنگی و حتّی سیاسی ارائه نموده‌اند، به طور مثال دکتر آلفرد کینزی[52] را یکی از راه‌های مؤثر برای رسیدن به لذّت جنسی (اورگاسم) زنان می‌داند، به عقیده وی هر جنس درک بهتری از توقعات جنسی همنوع خود دارد. فروید[53] روانشناس نظریه‌پرداز مشهور می‌گوید: « نمی‌تواند به عنوان بیماری تلقی شود، بلکه باید آن را نوعی توسعه در روابط جنسی بدانیم». (Prahu, 2000: 21)
متأسفانه در دوره جدید مسائلی چون در غرب نه تنها امری مذموم به شمار نمی‌آید، بلکه با تشویق، حمایت و تبلیغ، جمعیت جدیدی برای این هدف ایجاد می‌شود که می‌تواند به عنوان ابزار سیاسی هم مورد استفاده قرار گیرد، همچنین لزبینیسم نیازهایی می‌آفریند که صنایع نوظهوری برای رفع آن‌ها لازم است. بهترین توجیه این شعار حقوق بشر و دموکراسی است. در انتخابات دولت و مجلس بسیاری از کشورها، به خصوص کشورهای آمریکایی و اروپایی موافقت کاندیداها با به عنوان حربه‌ی تبلیغاتی استفاده می‌شود که جمعیت‌را برای شرکت در انتخابات به نفع خود تهییج می‌کند. در روند جهانی شدن به تدریج بهره‌برداری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از اشاعه تفکر ، به نوعی استراتژی تحت لوای حقوق بشر و تهدیدی جدی برای جوامع خانواده مدار و پای‌بند به اصول مذهبی تبدیل می‌شود. در دوره معاصر به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه‌شناسی مطرح گردیده و در هیچ برهه‌ی تاریخی مانند امروز تا این حد بدان پرداخته نشده است. اولین کشوری بود که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام نمود و پس از آن سایر کشورهای اروپایی نظیر ، و و در ، را صورت بخشیدند. در برخی ایالت‌های آمریکا مانند کالیفرنیا، هاوایی و ورمونت نیز همجنس‌گرایی منع قانونی ندارد. بسیاری از کشورها به‌تبعیت از قوانین به اصطلاح حقوق بشر و دموکراسی، همجنس‌گرایی را جزء حقوق اولیه انسان‌ها دانسته و حتی به منظور تشویق و حفظ این نوع روابط دست به تصویب قوانین حمایتی زده‌اند. در فرانسه زوج‌های همجنس‌گرا از تخفیف مالیات بر ارث استفاده می‌کنند و در انگلستان این نوع زوج‌ها می‌توانند کودکان را به فرزندی بپذیرند. در سال 1997 یک قاضی ایالت‌هاوایی به نام کوین چانگ[54] اعلام نمود که «کودکان باید در رفاه باشند و از امکانات تحصیل، تفریح و رشد فیزیکی مناسب استفاده نمایند. این امر چنانچه در خانواده‌های یا در خانواده‌هایی که فرزندانی را به سرپرستی قبول می‌کنند، یا در خانواده‌هایی که والدین از یک جنس هستند، اتفاق بیفتد اشکالی نخواهد داشت». بسیاری از قضات ایالت‌های مختلف آمریکا مانند سی.‌جی مارشال[55] و جی‌کردی[56] نیز نظرات مشابهی اعلام نموده‌اند. در خانواده‌های در آغاز از موضوعات بحث برانگیز در اینگونه روابط بود، امّا سازمان‌ها و جوامع‌حامی آن‌ها برای رفع این معضل از طریق قانونی و علمی اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهند. در بسیاری از کشورها قوانین حمایتی تصویب شده و اخیراً نیز صنایع نوظهوری چون تولید وسایل ارضای هر چه بیشتر این قشر و خرید و از بانک یا از اشخاص از طریق اینترنت یا از طریق بنگاه‌ها و مؤسسات پزشکی و حامی، به خصوص در مورد رواج یافته است. در سال 2001 نیز دانشمندان استرالیایی اعلام کردند که می‌توانند را بدون اسپرم بارور نمایند و به صراحت اظهار داشتند که لزبین‌ها می‌توانند بدون نیاز به اسپرم مردانه و با استفاده از مواد ژنتیکی داخل سلول بارور شوند. مدیر این پروژه تحقیقاتی دکتر [57] می‌گوید: «این تحول بزرگی است، زیرا اگر دو زن بخواهند فرزند بیولوژیکی خودشان را داشته باشند می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی به هدف خود برسند». بسیاری از این پروژه‌های تحقیقاتی درخصوص روانشناسی و ابعاد فیزیولوژیکی لزبین‌ها توسط سازمان‌های مدافع حقوق زنان و تندرو حمایت می‌شود، به طور نمونه سازمان (NOW) سالانه بودجه هنگفتی را برای تحقیقات درخصوص مسائل زنان و اختصاص می‌دهد. https://eitaa.com/Antifeminism2
7) رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای گسترش و اشاعه همجنس‌گرایی هستند. حضور چشمگیر همجنس‌گرایان در برنامه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای و رادیویی در سراسر جهان حاکی از توجه برنامه‌سازان به این جمعیت جدید است. برنامه‌سازی درخصوص همجنس‌گرایان به ‌خصوص لزبین‌ها تهیه کنندگان را به سوژه‌های جدیدی رهنمون ساخته است که علاوه برجذابیت برای مخاطبین، تابوشکنی‌هایی در خصوص دارد. اولین برنامه تلویزیونی در خصوص لزبین‌ها در سال 1970 در تلویزیون WABC آمریکا به نام (Zaps) پخش گردید. این برنامه در راستای « به رسمیت می‌شناسند» تهیه شده بود که پس از آن از اوائل دهه 70 جریان‌سازی فمینیستی در تمام رسانه‌ها ایجاد گردید و سعی شد تا لزبینیسم در انظار عمومی بیش از پیش آشکار شود، در همان زمان آن نورث‌روپ[58] یکی از معروف در عرصه‌رسانه‌ای در تلویزیون [59] برنامه‌های متعــددی را برای آشنایی عموم با تهیه نمود. صنعت نیز در این میان بیشترین استفاده را از این پدیده فمینیستی نموده است، هم‌اینک حدود 40 کانال ماهواره‌ای به پخش شبانه‌روزی فیلم‌های مبادرت می‌ورزند که به‌طور متوسط 6 ساعت از این برنامه‌ها به اختصاص دارد. (Pink girls, 1999, No. 201) امروزه در بسیاری از کشورها پورنوگرافی از حالت غیرقانونی خارج شده و به صورت یک صنعت سودآور مورد توجه است و جزء مظاهر آزادی و حقوق بشر شمرده می‌شود. به عنوان مثال سلمان رشدی[60] و لاری فلینت[61] که از نویسندگان معروف در عرصه‌های پورنوگرافی هستند، بر این باورند که پورنوگرافی برای جامعه آزاد امروز حیاتی است و اجتماعات انسانی باید در مورد آن قضاوت نمایند و این واقعیت انکارناپذیر را بپذیرند. کثرت سایت‌های اینترنتی و مجلات آن‌لاین که به موضوع می‌پردازند، حاکی از رشد سریع آن در رسانه‌های پیشرفته امروزی است. یکی از سایت‌های مهم تبلیغاتی و رسانه‌ای لزبین‌ها در بررسی آماری تعداد مراجعه کنندگان چنین می‌نویسد: به طور متوسط هر ماه 5 میلیون بار از صفحات مختلف سایت بازدید می‌شود و حدود 500 هزار نفر نیز به طور متوسط در هر ماه به این سایت مراجعه می‌نمایند که میانگین سن آنان 28 سال است. بهره‌گیری از کلیدی‌ترین ابزار فرهنگ‌سازی، یعنی رسانه‌ها، به مهم‌ترین حربه تبلیغاتی برای لزبین‌ها تبدیل شده است. ساخت انواع فیلم، مجموعه تلویزیونی، برنامه‌های مستند و تبلیغاتی، روند هولناک پذیرش و تغییر در ایجاد جایگاه همجنس‌گرایی را در فرهنگ‌ها تسریع کرده است، به صورتی که در تبلیغات انواع و اقسام کالاهای مصرفی به طور غیر مستقیم مورد توجه سودجویان اقتصادی قرار گرفته است. 8) 1-8) یکی از موضوعات مهم و قابل تأمل این مبحث، تأثیر فیزیکی و روانی همجنس‌گرایی بر سلامت زنان است. فمینیست‌های زیست‌شناختی[62] منشأ ظلم به زنان را تبعیض و تفاوت فیزیکی زن و مرد در نظام آفرینش می‌دانند. مبانی نظری این گروه در تقابل کامل با اندیشه دینی و الهی است. باروری، شیردهی و دوران قاعدگی از نکات مهمی است که این مسئله به زعم آنان، ظلم دستگاه آفرینش به زنان بوده و باید در این خصوص از این قشر سلب مسئولیت شود. به نظر آن‌ها بهترین گزینه برای پاسخگویی به نیازهای زنان و جداسازی آنان از مردان، است، امّا علی‌رغم طبیعی جلوه دادن این رفتار از نظر بیولوژیکی، برطبق آخرین مطالعات انجام گرفته عواقب سویی بر سلامت و بهداشت فیزیکی و روانی زنان دارد که در ادامه به برخی موارد اشاره می‌شوند: ـ 19 بار بیشتر از زنان دگر جنس‌خواه به و 2 برابر بیشتر از آنان به دستـگاه تناسـلی مبتـلا می‌شـوند. میـزان ابتـلای این دستـه از زنـان به و بیمـاری ‌ نیـز 4 بـرابـر نسبـت به زنـان بیشتـر است. (Cameron & et al, 1993: 292-299) ـ زنان همجنس‌گرا 3 برابر بیشتر از دیگر زنان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند؛ در آمریکا 104 هزار لزبین مبتلا به هستند که هر ساله 7000 نفر به تعدادشان اضافه می‌شود. (cf., Associated press, 1999) ـ مطالعات پزشکی در سال 1998 در آمریکا نشان داد که 30 درصد حامل ویروس دستگاه تناسلی هستند که 90 درصد از این حاملان مبتلا به می‌شوند. (Marazo, 1998: 1604) ـ در سال 1994 نیز آمارها نشان می‌دهند که میانگین سنی زنان لزبین 45 سال است و 23 درصد از آنـان بالای 64 سـال عمر می‌کنند، 20 درصد از آنـان در اثر خشونت و 1/7 درصد به‌علت ابتلا به بیماری ایدز می‌میرند. (Cameron, 1993: 56) 2-8) اغلب افراد همجنس‌گرا نیز تحت تأثیر این رفتار از سلامت روانی مطلوبی برخوردار نیستند و دچار انواع افسردگی،‌بیماری‌های روانی
و اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌باشند، به خصوص در لزبین‌ها موارد حادی از افسردگی، ناامیدی و بروز رفتارهای خشونت‌آمیز دیده شده است. استرس‌های ناشی از احساس عدم امنیت، مقبولیت و دور شدن از روند طبیعی زندگی باعث اختلالات فکری و روانی در همجنس‌گرایان می‌گردد که بسیاری از آنان تجربه‌های تلخی در زمینه ، ، ، داشته‌اند. در سال 1984 مؤسسه ملّی سلامت [63] آماری را به شرح زیر منتشر کرد: ـ 83 درصد لزبین‌ها به طور متناوب مشروبات الکلی می‌نوشند. ـ 47 درصد آنان و 30 درصد سیگار می‌کشند. ـ بیش از50 درصد لزبین‌‌ها (جمعیت نمونه 2000 نفر بوده است) به فکر افتاده‌اند و 18 درصد نیز دست به خودکشی زده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که دستیابی به وضعیت مطلوب و آرمانی فمینیست‌ها یعنی دنیایی تفکیک شده و خارج از حیطه مردانه نه تنها کارایی نداشته، بلکه جایگاه اجتماعی زنان را نیز به مخاطره انداخته است. فشارهای روانی و عدم تعادل روحی در باعث اعمال خشونت و ناسازگاری این افراد با محیط می‌گردد وگاه آنان را منزوی و مطرود از اجتماع می‌نماید. تحقیقات سال 1990 بر روی 90 زوج لزبین، نشان می‌دهد که 40 درصد آنان خشونت را در روابط خود تجربه کرده‌اند و در تحقیق سال 1985 از 1109 مشخص گردید که بیش از نیمی از آنان توسط شریک جنسی خود مورد آزار قرار گرفته‌اند. (Cwat-Yong and Hewarrier, 1985: 11) همچنین 15 درصد از لزبین‌ها به‌منظور کسب لذت جنسی به شکنجه طرف مقابل خود پرداخته‌اند. (Bradford and Rothblum, 1999: 228) در حقیقت این زنان معمولاً دچار نوعی می‌شوند که ناشی از عدم ‌رضایت و ارضای نیازهای جنسی است و به صورت رفتارهای خشونت‌آمیز بروز می‌نماید. 3-8) نهضت فمینیسم به ویژه با القائات خود در جهت حذف و به حاشیه راندن دین، با نقش‌های ، و....، برخورد با سنت‌ها و عرف جوامع، جریانی غیرمنطقی را تحمیل نمود که نه تنها تعریف مشخص و قابل قبولی از جایگاه و منزلت زنان ندارد، بلکه خود باعث ظلمی مضاعف بر زنان گردیده و به شکست حرمت‌ها، از بین رفتن قداست حریم خانواده، تابو شکنی‌های روزافزون اخلاق جمعی و ایجاد خانواده‌های نامتعارف و ناسالم همچون یـا منجر شـده اسـت. تغییـر مفاهیمی چـون حیـا، عفت، خویشتن‌داری و اجتناب از گناه در ساختار ارزش‌های زنان را چنان خدشه‌دار کرده که در چند سال اخیر بسیاری از نهادهای فعال در حیطه زنان و مراکز مطالعاتی و دانشگاهی نابسامانی در وضعیت زنان را هشدار می‌دهند. وندی شالیت[64] از پژوهشگران علوم‌اجتماعی در کتاب خود تحت عنوان بازگشت به عفاف[65] اظهار می‌دارد: «بدیهی است وقتی هر کاری آزاد باشد، آزارجنسی، مزاحمت و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا می‌کند. جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلان جنگ می‌دهد، دشمنی با زنان را آغاز کرده است». [66] نیز که از چهره‌های برجسته جنبش محسوب می‌شود، در کتاب [67] خود، علیرغم آنکه معتقد است باید زنان را از نقش همسری و مادری رها کرد، امّا عفت و خویشتن‌داری زنان را امری طبیعی و لازم قلمداد می‌کند که ماهیت بیولوژیکی داشته و زنان را محافظت می‌نماید. دکتر شاپمن[68] نیز از فعالین حزب سوسیالیست ملّی[69] آلمان نیز در مطالعات گسترده خود از سال 1991 تا 1993، را زنگ خطری برای جامعه بشریت دانسته و آن را به شدّت محکوم می‌کند. وی اظهار می‌دارد گونه‌ای از رفتار تبعیـض‌آمیـز جنسـی اسـت که مدل رفتـاری آن مـانند ، خود را زنـان برتـر می‌داننـد، در حالـی کـه محکـوم به فنـا و نابـودی هستند. (Schoppman, 1993: 17) از سوی دیگر استغراق در لذات مادّی و تحریک اذهان عمومی به کسب لذت و آزادی‌های بی‌حد و حصر در کامجویی‌های جنسی، شخصیت انسانی زن را خدشه‌دار نموده است و اگر این هنجار گسیختگی در یک برهه‌ی زمانی جوابی کوتاه‌مدت و مقطعی به یک تمنای سرکش بدهد، لیکن در درازمدت تغییر و تحولات زیان‌بار و غیرقابل انکاری را به جامعه تحمیل خواهد نمود. ایجاد تنفر و محسوب نمودن مردان به عنوان دشمن فرضی که به صورت اصولی و نظام‌مند صورت می‌گیرد، تعامل اجتماعی و روابط زن و مرد را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و به پررنگ‌تر شدن فضای تبعیض جنسیتی می‌انجامد که به صورت غیرمستقیم زنان را دچار مشکل می‌سازد. تبلیغاتی که نحله‌های گوناگون برای رهایی زنان از ستم‌گری مردان و قیود زندگی خانوادگی انجام می‌دهند، فضایی را به‌وجود آورد که بسیاری از زنان، لزبینیسم را تنها راه پایان دادن به نقش‌های کلیشه‌ای ‌دانستند تا آنجا که تی‌گریس اتکینسن،[70] از لزبین فمینیست‌های معروف معاصر می‌گوید:
« یک نظریه و کاربرد آن است»؛ تحت تأثیر این فضا، بسیاری از زنان که هیچ تمایلی به همجنس خود نداشتند، جهت حمایت از به همجنس‌گرایی روی آوردند و به اختلالاتی چون عقده حقارت و افسردگی ناشی از پشیمانی شدید گرفتار شدند، به عنوان مثال بررسی‌های سال 1985 نشان داد30 درصد لزبین‌ها پس از 35 سالگی رو به جنس مخالف می‌آورند و 45 درصد از آنان نیز قبل از ، ازدواج کرده بودند و 20 درصد نیز کمتر از 3 سال با هم زندگی می‌کنند. (Saghir and Robins, 1985: 226) بر اساس این مطالعات می‌توان چنین نتیجه گرفت که بسیاری از زنان علی‌رغم میل باطنی خود و تحت تأثیر تبلیغات ، گرایش‌های مقطعی خاصی پیدا می‌کنند، امّا در نهایت به نادرستی و عدم‌تطابق الگوهای ارائه شده جدید با فطرت و روحیات خود، پی‌خواهند برد. 9) انسان امروز با توجه به تغییرات ساختار اجتماعی و تحولات عظیم سیاسی دریافته که دچار بحران شدید هویتی است. در جوامع مادّی‌گرا که معنویات، اخلاقیات و ارزش‌های انسانی به سرعت رنگ می‌بازد و معیارهای درستی برای سازماندهی افکار عمومی وجود ندارد و معیارهای رایج، کسب منفعت بیشتر و لذت‌جویی است، انحرافات اجتماعی امری بدیهی به‌نظر می‌رسد. پدیده‌هایی نظیر زنانه شدن فقر را شاید بتوان از عمده نتایج جنبش دانست که با تشویق زنان به استقلال از مردان سلب مسئولیت نموده و بار مشکلات اقتصادی را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به آنان تحمیل می‌نماید که همین امر خود ریشه بسیاری از جرائم و رفتارهای نابهنجار اجتماعی خواهد بود. سرخوردگی زنان از عدم تحقق وعده‌هایی که سردمداران داده بودند نیز به رشد تک بعدی شخصیت زنان منجر شد که به برآشفتگی و عدم‌ثبات روحی انجامید. به‌عنوان مثال مسئله و واخوردگی زنان در این حیطه نشان می‌دهد که تنها روش طبیعی و قابل دسترس برای کسب آرامش و جلوگیری از برخورد تبعیض‌آمیز، حفظ قداست خانواده و ازدواج است. هرچند با ترفندهای جدیدی چون طرح پدیده جهانی شدن که همان شق دیگر غربی‌سازی جهان است، سعی می‌شود تا ارزش‌ها و معیارهای فرهنگ غربی با ایجاد تغییراتی در ساختارهای روبنایی جایگزین فرهنگ‌های اصیل ملّی و دینی کشورهای جهان گردد. در چنین حالتی اتخاذ موضع منفعلانه برای نفوذ فرهنگی شکست خورده عواقب غیرقابل جبرانی را در پی‌خواهد داشت. به عنوان مثال همجنس‌گـرایی بـه ‌خصوص می‌کوشد بـا برخـورداری از حمایـت‌های جایگاه قانونی و بین‌المللی را برای این قشر خاص بیابد، بی‌تردید مؤثرترین گزینه به منظور مقابله با پیدایش چنین پدیده‌هایی، بازگشت به معنویت و شناخت اصالت انسان بر مبنای فلسفه دینی است. چنین به نظر می‌رسد که طراحی الگوهایی که بتوانند جایگاه حقیقی و منزلت زن را براساس فطرت الهی انسان تبیین نمایند، از اولویت خاصی برخوردار است، زیرا مکاتب سکولار ساخته دست بشر در آزمون و خطای مکرر، نشان داده‌اند که نه تنها موفقیتی در راهبری جامعه بشری کسب نکرده‌اند، بلکه با سردرگمی و ایجاد چالش‌های روحی و رفتاری وضعیت اجتماع انسانی را رو به وخامت نهاده‌اند. https://eitaa.com/Antifeminism2
فهرست منابع: × ابوت، پاملا: «تولید دانش فمینیستی»، ترجمه مریم خراسانی و حمید احمدی، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بین‌المللی الهدی، 1378. × توحیدی، نیره: «آیا زن و مرد دو جنس مخالف هستند؟»، مجله زنان، ش34، 1379. × حر العاملی، محمدبن‌الحسن: «وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه»، مؤسسه آل‌البیت قم، چ سوم، 1416. × مشیرزاده، حمیرا: «زمینه‌های ظهور فمینیسم در غرب»، مجموعه مقالات همایش اسلام و فمینیسم، 1382. × مطیع، ناهید: «دفاعی مردانه از فمینیسم»، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بین‌المللی الهدی، 1378.  Anezka Sebek, Lesbian Media Activism, Critical Themes In Media Conference, September, 2003, New School University, New York  Balmforth, Kathryn, Hijacking Human Rights, Brigham Young University, page 6, 2005  Banks, Olive, face of Feminism, Oxford, Robertson, 1981  Bissi Anna, Psychology of Lesbianism, L’osservator Romano, 1997, Paris  Bradford, J. Ryan, C., and Rothblum ED., National Lesbian Health Care Survey: Journal of Consulting and psychology, 1999 Washington, Dc  Cameron Paul, The Gay Nineties, Franklin Tennessee, Adroit Press 1993  Cameron, P. K. Proctor and W. Coburn, Sexual Orientation and Sexually Transmitted Disease, Nebraska Medical Journal, Vol. 70, No. 8, August 1985  Clavdia Schoppmann, National Socialist Policies Toward Homosexuality, 1993, Columbia University Press, New York  Cossman Brenda, Family Inside/out, Feminism and Law workshop, (University of Toronto, Nov. 18, 1992) Craven, J. fall, Explore the philippines and Me!, World Wide web http://www.conline.com, 1995  Delmar, Rosalind, What is Feminism? Oxford, Black well, 1986  Dover, K.J., Greek Homosexuality, Cambrige press, 1989  Francis, Babelte, No Option, 43th session of the UN. Commission on the status of Women, New York, 1999  Gwat – Yong Lie and Gen Hewarrier, Intimate Violence in Lesbian relatioship, Journal of Social Service Research, No. 15, 1985  Holden Kathrine, Letter to the Thistle: On Bisexuality and Feminism Sign, Journal 1998  Marrazzo and others, Genital human papillomavirus infection in women who have sex with women, Journal of Infections Diseases, December, 1998, New York  Online Encyclopedia of gay and lesbian, bisexual Transgender and Queer Culture, page 320  Prabhu Vithal, Lesbianism, Kamasutra Journal, No. 13, 2000, New Delhi  Ryan C. and J. Brodford, The National Lesbian Health Care Survey: An Overview, in psychological Perspectives on Lesbian and Gay Male Eperiences, ed. L. D. Garnet and D. C Kimmel, Columbia University Press 1993, New York  Saghir M. T. and E. Robins, Male and Female Homosexuality, A Comprehensive Investigation, 1985, Baltimore, London Shalit Wendy, A Return to Modesty, Simon and Schuster, 1999, New York  William E, Janes, Commercial Homosexuality: Selling Lesbianism, The Edwardsville Journal of Sociology, Vol. 4, 2004  Wilson James Q., Against Homosexual Marriage, Commentary Journal. Vol. 101, March 1996. New York     پی نوشتها [1]- Sex-role Condition [2]- Margaret Fouler [3] -Karl Marx [4]- Clara Zetkin [5]- Lenin [6]- Roza Lokzumbourg [7]- Hartman [8]- Doratti Smith [9]- Shulamith Firestone [10]- gender [11]- sex [12]- Androgyny [13]- Kathrine Holden [14]- Sign [15]- Bisexuality [16]- Heterosexuality [17]- Homosexuality [18]- Karoly Maria Benkert [19]- Queer Theory [20]- Symposium [21]- Diogenes Laeurtius [22]- Lesbos [23]- Mishneh [24]- “Family Inside/Out Feminism and Law” Workshop Series. [25] - Matthew [26] - Roman [27]. Inge Anderson [28]. D. Bartlett [29]. “The Collaboration of Men and Women in the Church and in the World.” [30]. Simon Levay [31]. Kinsey Scale [32]. Michael Storms [33]. Fritz Klein [34]. Multidimensional Scale [35]. Betty Friedan [36]- National Organization of Women [37]- Women identified Women [38]- New York Radical Women (NYRW) [39]- Redstockings [40]. Charlotte Bunch [41]. Lesbians in Revolt [42]. Michigan Womyn’s Music festival [43]. Adrienne Rich [44]- Carl Young [45]- Sandra Bem [46]- Convention of Elimination of all forms of Discrimination Against Women. (CEDAW) [47]- body rights [48] - این کمیته (CEDAW) پس از 2 سال از تصویب کنوانسیون در هر کشور به بررسی تغییرات در این کشورها پردا
خته و پیشنهادات و انتقادات خود را ابلاغ می‌کند. [49]. Anti-familism این اصطلاح مختص گروههایی است که طرفدار آزادی روابط جنسی خارج از حیطه خانواده و شکست ساختار سنتی خانواده هستند، (مانند همجنس‌گرایان). [50]- در برنامه‌های سازمان ملل همجنس‌گرایان اقلیت‌هایی محسوب می‌شوند که باید برای احیای حقوق این گروه تلاش‌های بین‌المللی صورت گیرد و ممنوعیت فعالیت آنان نقض حقوق بشر تلقی می‌شود. [51]- Sex Toys [52]- Alferd Kinsey [53]- Freud [54]. Kevin Chang [55]. C.J. Marshall [56]. J. Cordy [57]. Lacham Kaplan [58]- Ann Northrop [59] - Dyke Tv [60]- Salman Rushdie [61]- Larvy Flynt [62]- این شاخه از فمینیسم سؤالاتی را علیه علم‌زیست‌شناسی مطرح می‌نماید و تغییر در ساختار فیزیکی زنان و مردان را راه‌حل رهایی زنان از ظلم می‌داند. آنان براین باورند که علم باید بتواند حاملگی را بردوش مردان بگذارد و از نظر بدنی زنان را قدرتمندتر نماید. [63]. The National Lesbian Health Care Survey [64]. Wendy shalit [65]. A Return to Modesty [66]. Simon de Beauvoir [67]. Second Sex [68]. Claudia Schoppman [69]. National Socialist Party [70]. https://eitaa.com/Antifeminism2
نگاه فیمنیست مآبانه به مسئله واکنش تند فعالین جریان در ایران را با خود هم سو کرده است و در این بین به واکنش تند در خطاب به پسرش نوشته میخوانیم واکنش تند به ماجرای    در روزهای اخیر خبر شدن ، توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است. ماجرا از این قرار بود که تیم های ملی اسکی زنان و مردان ایران در رشته آلپاین قرار بود هفته گذشته برای شرکت در مسابقات برون مرزی عازم ایتالیا شوند اما سمیرا زرگری به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست بقیه اعضای تیم را همراهی کند. پس از این ماجرا بود که زرگری در حساب اینستاگرامی خود ضمن اعلام بودن خود نوشت: «روزها، ماه‌ها و سال‌هاست که شغل من از طرف شوهرم مسخره می‌شود. شوهری که آمریکا به دنیا آمده و در ایران هم بزرگ نشده است. دلایل دیگر ممنوع الخروجی را هم خواهم گفت. فقط به حمایت مسئولان محترم نیاز دارم چون سال‌هاست برای پرچم کشورم زحمت کشیده‌ام و عاشق کشورم هستم». چند روز بعد در مورد تازه ترین تحولات پرونده اش گفت :«از دفتر آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته اند و قول کمک داده‌اند، منتظرم ببینم چه می‌شود. امیدوارم این قانون حداقل برای و که در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت دارند، برداشته شود تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدوارم صدایم به گوش مسئولان رسیده باشد». در حالی که علت مشکلات مالی با همسرش عنوان شده، برخی شایعات تایید نشده نشان از آن دارد که ماجرا بر سر است. از آنجایی که این موضوع تنها شایعه بوده و توسط هیچ رسانه ای تایید نشده نمی توان ماجرای کامل آن را مطرح کرد. همانطور که گفته شد، شدن موجی از انتقادات و واکنش های تند در شبکه های مجازی را در پی داشت. محمد رضا عارف نماینده سابق مجلس و نامزد سابق ریاست جمهوری در واکنش به این ماجرا گفت: «مسئله (به‌ویژه برای ورزشکاران قهرمان از و تا ) معضلی بوده و هست.  امیدوارم با نگاهی نو و مطابق با مقتضیات زمان، صورت گیرد.  ولی لازم است تا آن زمان حداقل استثناهایی برای در نظر گرفته شود». ، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون نیز با لحنی تند در یک پست اینستاگرامی نوشت: «پسرم در آینده وقتى وارد اجتماع شدى متوجه میشوى که از بسیارى برخوردارى. میتوانى درخیابان به هر زنى که دلت خواست زُل بزنى وظیفه آن خانوم است که خودش راجمع و جور کند و بپوشاند. میتوانى به همسر آینده ات یا ندهى (این مورد سلیقه ای است اما جامعه سنتى به عنوان یک مرد این اجازه را به تو میدهد)». دهقان در ادامه پست خود می نویسد: «شاید باورت نشود میتوانى و قانون به تو این اجازه را مى دهد که همسر موفق افتخارآفرین براى همین جامعه را ممنوع الخروج کنى که بفهمد با کى طرف است و خیالت راحت باشد آب از آب تکان نخواهد خورد. دارد که آهسته آهسته همه آنها را به تو خواهم گفت و آنگاه مى ایستم و از دور و از نزدیک باغرور نگاه میکنم که به هیچکدام اینها احتیاج ندارى. مى ایستم و با افتخار به خودم لبخند میزنم که انسان تربیت کردم فارغ از هر و تفکیک . پ.ن: اگردخترى مى داشتم هم آرزو میکردم چنان تربیتش کنم که بطورمثال به قِرانى ازآن بند عقدنامه که نامش مهریه است محتاج نباشد نه از نظر مالى نه از این جهت که دست آویزش کند براى هرآنچه که در تقابل از این جامعه مردسالار مطالبه میکند». اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، نیز در این باره چنین اظهارنظر کرده است: «باعث تاسف است که هنوز پس از این همه فراز و فرودی که در جامعه رخ داده است ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم. این ممنوع الخروجی آن هم برای زنان توانمند که با هدف ارتقاء جایگاه ملی کشور صورت می گیرد، نشان از آن است که نتوانسته ایم در کشورمان حقوق زنان را ادا کنیم و کرامت آنان را پاس بداریم. وقتی اجازه داده می شود این چنین گستاخانه زیر سئوال برود». https://eitaa.com/Antifeminism2
بیانیه دوم یوسف اتفاق همسر اگر بجای من بودید چه میکردید ؟ آیا مردی که در بدو ازدواج؛ ١- ، ، را به صورت به همسرش اعطا کرده به همسرش به چشم یک فرد که باید از برخوردار باشد نگاه کرده ۲- برایش و گرفته ۳- با جهت تمرین برای مسابقات و کسب مقام برای پرچم کشورش ، هفته ها و ماه ها 4 – در اولین سالگرد ازدواج قیمت ، جهت سهولت در رفت و آمدش به او هدیه داده 5- برای اینکه از شمیران تا بیست اسکی در ترافیک خسته نشود ، خریداری کرده و ۳ دانگش را به نام او زده 6- برای اینکه دلتنگ مادرش نباشد ، ۲۰۰۰ متری پدر مرحومش در لواسان را در اختیار قرار داده   7- برای اینکه نشود ، شخصی خودش را در مجتمع آ اس پ شمشک در اختیار برادر زنش قرار داده 8- برای اینکه داشته باشد ، هزینه های مدرس اسکی تاسیس شده را پرداخت کرده 9 – برای اینکه او را در راه رسیدن به ، ، همراهی کند ، همه جوره تمام ایشان را آیا به راستی چنین مردی که با آنچه که در توانش بوده ، چه و چه ، همه جوره را در راه رسیدن به اهداف و آرزوهایش ، و تا چهار ماه پیش هیچ مشکلی با خروج ایشان از کشور نداشته ، میتواند علت اصلی نرفتن همسرش به مسابقات بین المللی باشد ؟ همسرم خانم بیاد داری که چرا من با خروج شما مخالفت کردم ؟ چرا با وجود اینهمه بدی و زجری من برای شما باعث شده ام ، بعد از گذشت ۶ ماه رضایت به طلاق نمیدهید ؟ استوری اینستاگرام  در این باره نوشته است : «خانم زرگری گرامی علت ممنوع الخروجی شما ناشی از رفتارهای نادرست و گفتار ناشایست و خلاف شان یک ورزشکار به عنوان الگو زنان ورزشکار با همسرتون اینجانب یوسف اتفاق می باشد.» همسر سمیرا زرگری با تگ کردن رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نوشت: «  وکلا اینجانب در صورت لزوم پاسخگوی تمام شبکه های بین المللی است.» زرگری به دلیل اقدام همسرش نتوانسته بود تیم ملی را در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا همراهی کند. https://eitaa.com/Antifeminism2
در گفتمان (ره) و (مد ظله العالی) در مقدمه این کتاب آمده است: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أوْ اُنْثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون( سورهی نحل، آیهی97) خداوند عزیز انسان را از دو جنس آفرید مرد و زن. و این دو، هزاران سال است که با هم زیست میکنند. از همان ابتدا برای این دو شئونی را قرار داد که در حیطه ی خود ببالند. برای وظیفه ی و و را در عرصه ی خانواده و وظیفه ی زنانگی را برای اجتماع و برای مرد نیز شئونی دیگر. تا آنجا که انسانها سرسپردهی پرودگارشان بودند هر کدام در حیطهی خود به تعالی میرسیدند. با دور شدن جوامع از آیین و فرامین الهی، زیبایی های ظاهری و روحی زن از یک سو و قدرت و تفوق طبیعی مرد او را بر آن داشت که را همچون کالا و ابزاری برای برطرف کردن نیازها و خود بداند. این ستم در همه ی تمدنهای غیر دینی در همه جای زمین اتفاق افتاد. وقتی در عرصه های تمدنی این چنین بودهاست، چگونه است در سرزمینهای دور از تمدنی همچون جزیرة العرب؟در مکانی که زن به میرسید و صرفا وسیلهای و ظرفی برای و تمشیت امور مردان بود. در اینجا بود که رحمت الهی باریدن گرفت و آیین اسلام به وسیله ی بهترین مخلوق الهی بر مردم عرضه شد و این خط بطلانی بود بر دوران ستمگری بر ریحانه ی آفرینش. بیارزش به عرصه های تعالی قدم گذاشت و مراحل ترقّی را طی کرد که الله علیها قله نشین آن است و از پی او بانوان بزرگوار دیگری آمدند که بسیاری از آنان یا در رتبه ی مردان موفق عالم قرار گرفتند و یا از بسیاری از مردان پیشی گرفتند. در فرهنگ اسلامی خبری از رقابت کودکانهی بین دو جنس یافت نمیشد و این دو به عنوان دو صنف جامعه هر کدام شأنی و وظیفهای را برعهده گرفتند. وقتی که جهان اسلام در این فرهیختگی خود میبالید دنیای غرب که نشخوارگر فرهنگ منحط یونانی بود باز در ورطه ی غرق میشد. و حتی انقلابهای صنعتی و فکری اروپا نیز مشکلی را حل نکرد و را به افول بیشتری کشاند و او بیش از پیش به تبدیل شد. نهضت نیز کار را سختتر کرد را به تبدیل کرد که در این جنگ پیروزی وجود نداشت. ، ، و… همه از نتایج اقدامات و نسبت به بود و هست. در قبل از انقلاب نیز با تقلید کورکورانه از غرب و مظاهر آن، برخی از زنان را از مبانی اسلامی دور کردند و اگر نبود که این مسیر با انقلاب اسلامی و بیداری ملت به راه اسلام بازگشت معلوم نبود چه بر سر زنان و خانوادههای ایرانی میآمد. با دم مسیحایی رحمه الله را به جایگاه آرمانی خود بازگرداند و افق آینده ی مترقی همراه با و را در برابر آنان گشود. پس از او نیز خلف صالحش دام ظله به تبیین نظری پرداخت و در عرصه ی عمل نیز قوای نظام را به انجام اقدامات عملی در راستای رسیدن خود ملزم نمود. با الگو گرفتن از و سلام الله علیهما خود را به جایی رساند که قلل مرتفع را در عرصه های مختلف ، ، ، ، و… به زیر پا نهاد و خود به تبدیل شد و عملا بر همگان اثبات کرد که آموزه های اسلام بهترین راهکار برای رسیدن به خوشبختی واقعی خود است. در این فضا هم معلوم است و هم . یافت و اقشار جامعه تامین گردید. و البته هر چه که جامعه به اسلام نزدیکتر شد شیرینی بیشتری از خوشبختی و آرامش را در خود یافت. از آنجا که طی این طریق جز با رهبری خضر حاصل نشود لازم است که همگان اعم از زنان و مردان گوش به سخنان ایشان بسپارند و نقشه ی راه را از ایشان اخذ کنند. اثر زیر به منظور سهولت یافتن کار علاقمندان به بهره مندی از بیانات ایشان تدوین شده است و تلاش شده است که با دسته بندی روان و قابل استفاده برای همگان، راه رسیدن به اهداف عالی این در و فراهم گردد. این اثر در نوع خود بی نظیر است زیرا که با در کنار هم قرار دادن فرمایشات حضرت رحمه الله و حضرت أدام الله ظله الوارف، مجموعه کاملی را از توصیه های این بزرگواران در اختیار مخاطب می گذارد. این ، شامل نُه بخش است که در ادامه به معرفی اجمالی این بخشها پرداخت خواهد شد. این کتاب به کلیاتی درباره اختصاص یافته است. و _دوم با معرفی چ