eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
وصاݪ.mp3
11.28M
🎙خوش آن کس که شود فدایی تو🎙 "کربلایی سیّد مهدی حسینی" @Arshiv_Gholam
قرآن و أحادیث پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) و أهل بیت او (علیهم السّلام) منابع أصیل عرفان و اخلاق مأثور است. درک و فهم این رهاورد گران بها در گرو فهم روشمند کتاب و سنّت با روش إجتهادی است. آن چه همواره جای تأسّف داشته و دارد، تسرّی نیافتن این روش به إستنباط آموزه ­های عرفانی و اخلاقی است و این رساله در راستای پاسخ دادن به این ضرورت نگاشته شده است. رساله فرارو أبعاد الگویی روش إجتهاد در عرفان و اخلاق مأثور را در ده پرسش فرعی پی­جویی کرده و پاسخ هر پرسش را در ضمن یک فصل إرائه نموده است. سؤال اصلی این رساله چیستی الگوی روش إجتهاد با أبعاد و مؤلّفه ­های آن در عرفان و اخلاق مأثور است. روش تحقیق عام در این رساله، موردپژوهی و اسنادی است، أمّا به إقتضای برخی پرسش ­ها از تحلیل محتوای کمّی و إستقرای سیستماتیک نیز استفاده شده است. ✍ أثری از استاد مصطفی همدانی. 📚 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه. @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام) دوشنبـــــه 27 بهمن 1399 ســاعتــــ 20 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْقَاسِمِ الْهَاشِمِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ لَمْ يَهْتَمَّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ قَالَ حَدَّثَنِي مَنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: سُئِلَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) مَنْ أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ؟ قَالَ أَنْفَعُ النَّاسِ لِلنَّاسِ. الكافي، ج‏2، ص 164 @Arshiv_Gholam
بسیاری از دانشجویان، إشتغال به تحصیل را مانع ازدواج می دانند و تصوّر می کنند ازدواج مانع پیشرفت تحصیلی آنان می گردد؛ درحالی که هرچند ازدواج سبب می شود تا آن ها ساعات کمتری درس بخوانند، ولی بازده آن بهتر و بیشتر خواهد بود. (برای مطالعه نکات تکمیلی به کتاب مراجعه کنید) دانش خانواده و جمعیت، ص 64 @Arshiv_Gholam
قیام پیامبران خدا و نزول کتاب و میزان إلهی، برای همین بود که مردم از فشار ظلم و تبعیض و تحمیل نجات یافته، در سایه قسط و عدل زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه، به کمالات انسانی نایل آیند. دعوت به نظام اسلامی، منهای إعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راه عدالت اجتماعی، دعوتی ناقص، بلکه غلط و دروغ است. هر نظامی هرچند با آرایش اسلامی، اگر تأمین قسط و عدل و نجات ضُعفا و محرومین، در سرلوحه برنامه های آن نباشد، غیر اسلامی و منافقانه است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 10 @Arshiv_Gholam
أسد اللّه عَلَم در خاطـرات 30 بهمن 1348 نوشته است: امروز بعدازظهر که به حضور شاه رفتم، وسط کار ماساژ و حمّام بودند. دوساعتی باهم صحبت کردیم. عرض کردم به نظـر من ایشان هم در ورزش و هم در فعالیّت های شبانه [!] افراط می کنند...! به تذکّرم خندید. بار دیگر پیشنهاد کردم به حدّ کافی خارج از مملکت بوده ایم و اکنون بهتر است برگردیم. مثل این [بود] که دنیا را بر سرش خراب کرده باشم! أمّا وظیفۀ من ایجاب می کند که به إطّلاع برسانم که پادشاه ایران نمی تواند ۴۵ روز را خارج از وطنش و صرفا بابت استراحت و سرگرمی بگذراند. مردم این چیزها را تحمّل نمی کنند. صعود چهل ساله، ص 72 و 73 @Arshiv_Gholam
این أثر کتابی درسی در حوزه عرفان اسلامی است که برای آموزش های غیر ضروری و به صورت پودمانی و خود آموز شکل گرفته است. نگارنده در این کتاب کوشیده است با استفاده از ابزارهای مختلف ساده سازی و تفهیم، همانند ارائه کلیشه ها، جدول ها، نمودارها، پی نوشت ها و خلاصه درس و پرسش های هر درس، درک و فهم مهمترین مباحث عرفانی را برای تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم آورده و راه را برای مشتاقان هموارتر سازد. وی بر این باور است که اگر این أثر توسّط استاد و در مرکز آموزشی ارائه شود، با توفیق بیشتری همراه خواهد بود. ساختار این متن آموزشی بر شانزده درس استوار شده است. در دو درس نخست که مقدمه سایر مباحث به شمار می آید، واژگان عرفان و تصوّف و أبعاد علمی، نظری، أدبی، تربیتی و اجتماعی عرفان اسلامی تبیین می شود. پس از آن درس های سوّم، چهارم و پنجم تاریخ مختصری را از آغاز تاکنون عرفان ارائه می کنند. درس ششم به روش شناسی عرفان اسلامی می پردازد و دیدگاه عُرَفا را در کاربرد روش های شهودی، عقلی و نقلی در عرفان عملی و نظری شرح می دهد. از درس هفتم تا چهاردهم که غالباً به عرفان نظری و عملی إختصاص یافته است، این مباحث به چشم می خورد: وحدت شخصی وجود، تمثیل ها و براهین آن، هستی شناسی هستی و ظهر و بطن، تبیین حقیقت تعیّن های حقّی و خلقی، تشریح أسمای إلهی و أعیان ثابته ازنگاه عرفا، حقیقت سیر و سلوک، مقام ها و ساختار های سلوک، حقیقت ریاضت، عشق، فنا، کشف، کرامات، شطحیّات و... ✍ أثری از استاد علی امینی نژاد. 📚 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) @Arshiv_Gholam
کربلایی نریمان پناهی.mp3
4.38M
🎙ای بانوی روز جزاء🎙 "کربلایی نریمان پناهی" @Arshiv_Gholam
کربلایی جواد احمدی۲.mp3
7.68M
🎙مجنون هیئت و شباشم🎙 "کربلایی محمّد جواد احمدی" @Arshiv_Gholam
عطایی-شوراحساسی.mp3
4.48M
🎙یا حبیبی یا حسین مولا🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
ای طبیبا نظری کن دل بیمار مرا آنقدر گریه کنم تا بخری بار مرا قدر یک سال فقط گریه بدهکارم من کرمی کن بپذیر عمر بدهکار مرا پهن کردم سر راه تو بساطی ای دوست تا که رونق دهد إحسان تو بازار مرا پرده پوشی تو پایم به حرم وا کرده به کناری نزدی پرده أسرار مرا گردنی کج، سرِ پایین، به پناه آمده ام آخرِ سال تو سامان بدهی کار مرا آمدم تا که بگویم به خودم بد کردم تا که أسباب شفاعت کنی؛ اِقرار ِمرا آخر کار شده شوق شهادت دارم پس به تأخیر میانداز تو دیدار مرا خاک جبهه چقدر بوی وصالت می داد کاش پاسخ بدهی خواهش و إصرار مرا ناز دلدار کشیدن تن بی سر خواهد درشلمچه تو ببین شاهد گفتار مرا سامرا روضه به پا می کنی آقا، تنها یاریِ خویش ببر دیده ی خونبار مرا چِقَدَر بی أدبی شد به امام هادی سخت کرده به خدا روضه ی او کار مرا جایِ معصوم مگر بزم شراب است، آقا؟ گوش کن روضه ی این قلبِ عزادارِ مرا توخودت گفته ای خون گریه کنم هر جایی که بگویند غمِ عمّه ی بی یار مرا وسط بزم شراب عمّه ی ما گیر افتاد گفت یاربّ برسان میر وعلمدار مرا آستین پاره حجاب سر وصورت می شد پیش چشمش به لبِ یار جسارت می شد "قاسم نعمتی" @Arshiv_Gholam
امید به زندگی یک شاخص آماری است که پیش بینی می کند متوسّط طول عمر در یک جامعه چه خواهد بود؛ یا به عبارت دیگر هر عضوی از آن جامعه، چند سال می تواند توقّع حیات داشته باشد. هرچه شاخص های بهداشتی و نیز درمانی بهبود یابد، امید به زندگی افزایش خواهد یافت. صعود چهل ساله، ص 92 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ عَنْبَسَةَ بْنِ مُصْعَبٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: ثَلَاثٌ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لِأَحَدٍ فِيهِنَّ رُخْصَةً، أَدَاءُ الْأَمَانَةِ إِلَى الْبَرِّ وَ الْفَاجِرِ وَ الْوَفَاءُ بِالْعَهْدِ لِلْبَرِّ وَ الْفَاجِرِ وَ بِرُّ الْوَالِدَيْنِ بَرَّيْنِ كَانَا أَوْ فَاجِرَيْنِ. الكافي، ج‏2، ص 162 @Arshiv_Gholam
همه ی بدبختی هایی که شما در جوامع مختلف می بینید، ناشی از ظلم و بی عدالتی است. ممکن است ظاهر أمور، این را نشان ندهد؛ أمّا باطن قضیه این است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 14 @Arshiv_Gholam
موضوع کتاب حاضر، نقد و بررسی قاعده «تسامح در أدلّه سنن» و کاربرد این قاعده در مباحث اخلاقی است. در این پژوهش سعی شده است با رویکردی انتقادی به بررسی مبانی أصولی و فقهی قاعده تسامح در أدلّه سنن و أدلّه روایی این قاعده از لحاظ سندی و متنی پرداخته شود و اشکالاتی را که این قاعده به ویژه در مباحث اخلاقی به وجود می آورد مورد آسیب شناسی قرار گیرد. در همین راستا نگارنده ابتداء پیشینه ای از این قاعده در فقه شیعه ارائه کرده و سپس به تقریر مفاد آن پرداخته است. آنگاه به مشکل جریان این قاعده در مسایل اخلاقی و غیراخلاقی اشاره کرده و تفاوت اخلاق و فقه و اخلاق و آداب و سنت های رایج و قابل قبول عرف را بررسی نموده است. وی بر ضرورت نظام مندی دانش اخلاق تأکید کرده و مشکلاتی را که به کارگیری قاعده تسامح در أدلّه سنن در اخلاق ایجاد می کند، مانند افتادن در خرافه گرایی، افزایش جرأت بر انجام گناه (تجرّی)، سست شدن تعالیم دینی، عقب ماندگی علمی و فرهنگی، بهانه درست کردن برای دشمنان و ایجاد بدعت در سطح جامعه اسلامی را تحلیل نموده است. ✍ أثری از استاد محمد تقی اسلامی. 📚 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. @Arshiv_Gholam
مختار بودن انسان و آزادی فکر و اندیشه به معنای رهایی از هرگونه ضابطه و قانون نیست...آزادی فکر یعنی آن که انسان آزاد است که درباره همه مسائل فکر کند...أمّا روشن است که تفکّر ضابطه مند و روشمند است که مفید است و إلّا حاصلی جز وهم و خیال عاید بشر نخواهد شد...پذیرش سخنان سخیف و بی منطق به بهانه آزادی فکر و احترام به انسانیّت، چیزی جز خیانت به انسانیّت نیست. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 89 و 90 @Arshiv_Gholam
[WWW.FOTROS.IR]ma96012305.mp3
27.14M
🎙تنهاشدم تنهاترین🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
قدم قدم راه میام 971124.mp3
6.45M
🎙با نوکرای حسین به محضر شاه میام🎙 "حاج مهدی سلحشور" @Arshiv_Gholam
شور_دارم ازدست میرم.mp3
5.63M
🎙دارم از دست میرم🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
احکام اسلام مخصوص زمان خاصّی مانند زمان حضور معصومین (علیهم السّلام) نیست...این مطلب از أمور واضح در شریعت اسلامی است که ما به چند دلیل آن اشاره می کنیم: اوّل: أدلّه نقلی که پیرامون حرمت و وجوب أفعال وارد شده اند، إطلاق دارند...مگر این که قرینه خاصّی بر محدود بودن آن وجود داشته باشد. دوّم: در إرتکاز متشرعّه و همچنین سیره أصحاب أئمّة این یک أصل قطعی و واضح بوده که احکام برای همه زمان ها نازل شده است. سوّم: اگر این احکام برای سعادت بشریّت در دنیا و آخرت وضع شده است، معنا ندارد که برای یک زمان خاصّ باشد...إمکان دارد که حکمی به دلیل خاصّی مخصوص زمان أئمّة باشد؛ ولی این نیاز به دلیل خاصّ دارد و إلّا إطلاق أدلّه فقهی احکام، إقتضاء دارد که برای همه زمان ها باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 159 تا 163 @Arshiv_Gholam
"میشل فوکو" از نظریه پردازان معاصر فرانسوی، معتقد است ارتباطی محکم میان دانش و قدرت وجود دارد...قدرتمندان به منظور تعمیق قدرت خود و تأثیر بیشتر در بدنه اجتماعی از تئوری های علمی و فنّاوری های خاصّی حمایت می کنند و به تولید و ترویج آن ها کمک می کنند. أمّا اگر نظریّه یا تکنیکی در تقابل با قدرت آنان باشد، نه تنها مورد بی مهری و بی اعتنایی قرار می گیرد، که حتّی با مخالفت و تقابل از سوی آنان مواجه می شود. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 94 و 95 @Arshiv_Gholam