eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبری برای برنامه های کشور سیاست گذاری می کند؛ برنامه را دولت می ریزد و اجراء و بازرسی می کند...هیکل کار، سیاست گذاری است...سیاست تأمین عدالت اجتماعی، عدم پیدایش طبقات جدید و کاهش دادن فاصله ی طبقات؛ ما این سیاست را هم به دولت و هم به مجلس ابلاغ کردیم. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 16 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ كَالْجَسَدِ الْوَاحِدِ إِنِ اشْتَكَى شَيْئاً مِنْهُ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فِي سَائِرِ جَسَدِهِ وَ أَرْوَاحُهُمَا مِنْ رُوحٍ وَاحِدَةٍ وَ إِنَّ رُوحَ الْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اتِّصَالًا بِرُوحِ اللَّهِ مِنِ اتِّصَالِ شُعَاعِ الشَّمْسِ بِهَا. الكافي، ج‏2، ص 166 @Arshiv_Gholam
از آنجا که فهم، تفسیر و تطبیق قوانین دینی، أمری کاملاً تخصّصی است؛ هنگامی می توان اطمینان پیدا کرد که به دین کاملاً عمل می گردد که فرآیند قانون گذاری و اجراء، زیر نظر متخصّصین فهم احکام دینی صورت پذیرد...در واقع اجرای قوانین اسلامی نیز مانند تمام أمور تخصّصی دیگر وقتی اعتبار تخصّصی پیدا می کند که زیر نظر متخصّصین این أمر صورت پذیرد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 163 و 164 @Arshiv_Gholam
زمینه(4).mp3
9.71M
🎙میریزه اشکام ولی نه مثل زینب🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
حاج نریمان پناهی(1).mp3
6.98M
🎙میون کوچه ها آه🎙 "کربلایی نریمان پناهی" @Arshiv_Gholam
Taheri-Ensani Shab 2 Ramezan 95-06.mp3
3.43M
🎙اگه چشمام پر اشکه🎙 "کربلایی حسین طاهری" @Arshiv_Gholam
جایگاه اخلاق کاربردی در هندسه دانش های اخلاقی، نقش فرا اخلاق در اخلاق کاربردی، نقش اخلاق کاربردی در توجّه به فلسفه اخلاق، راهکارهای حلّ تزاحمات اخلاقی از نگاه اندیشمندان اسلامی، نقش قاعده زرّین در تصمیم گیری اخلاقی، نقش جنسیّت در داوری های اخلاقی بر اساس اندیشه اسلامی و بررسی نقش عرف در تشخیص وظایف اخلاقی، عناوین هفت فصلی است که در این مجموعه گردآوری شده اند. اخلاق کاربردی دانشی نوپدید أمّا بسیار پویا است. علی رغم عمر کوتاهی که از آن می گذرد توانسته است افزون بر نشان دادن جذابیّت خود برای محقّقان، گره های علمی و عملی فراوانی را باز کند. در عین حال، به دلیل تأثیرپذیری شدید اخلاق کاربردی از مبانی و معیارهای ارزش داوری، بسیاری از تحقیقات موجود به دلیل تأثیرپذیری از مبانی لیبرالیستی و سکولاریستی و به طور کلّی به دلیل بی ارتباطی با مبانی فکر اسلامی، نه تنها گرهی از گره های علمی یا عملی جامعة ما را باز نمی کند که حتّی ممکن است انحرافات نظری و عملی زیادی هم ایجاد کند. هر گونه غفلت یا سستی در این عرصه ممکن است اخلاقیات و سبک زندگی بخش های مختلفی از جامعه ما را به انحراف بکشاند و خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال آورد. به همین دلیل، اخلاق کاربردی را از جملة دانش هایی می دانیم که در اولویّت اسلامی سازی اند. ✍ أثری از استاد احمد حسین شریفی و جمعی از پژوهشگران. 📚 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَظیمَ المَنّ! گناه آورده ام غافرَ التَّوب! اشتباه آورده ام لا تُؤدِّبني، خودم شرمنده ام تازه قلبم را به راه آورده ام عُدّتی في کُربَتی! دل خسته ام من جوانیِ تباه آورده ام صاحِبي في شِدّتی! من را مَران رو به سوی بارإله آورده ام أینَ عَفوُک؟ أینَ سِترُک؟ یا جَمیل! نامه ای غرق گناه آورده ام قاضیَ الحاجات، خَیرَالحاکمین! رو به ربِّ دادخواه آورده ام یا أنیسَ الذّاکرین و یا بَصیر! اشک توبه از نگاه آورده ام یا حَلیم و یا کَریم و یا غَفور! خلوتی، تار و سیاه آورده ام هارِبٌ مِنکَ إلَیکَ، یا إله! من به سوی تو پناه آورده ام وَاصرِف عَنّي سَیّدي الأسواءَ، حفیظُ! وَاقضِ عَنَّا الدَّین، آه آورده ام یا غیاثَ المُستغیثین! ربَّنا! یک زبان عذر خواه آورده ام لا تُخَیِّبني، أنا العَبدُ الحُسین گریه بر این پادشاه آورده ام @Arshiv_Gholam
نجاشی این کتاب را به دلیل سرزنش بعضی از مخالفان شیعه که معتقد بودند شیعه از أصل و نسب درستی برخوردار نیست و در میان آن ها دانشمند و کتابی وجود ندارد، تألیف کرد تا دانشمندان و نویسندگان شیعه را معرّفی کند و تألیفشان را برشمارد...نجاشی علاوه بر این که هدف أصلی کتابش را فراموش نکرده، به جرح و تعدیل نویسندگان نیز پرداخته است. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 89 و 90 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ الْهَجَرِيِّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى الْمُسْلِمِ؟ قَالَ لَهُ سَبْعُ حُقُوقٍ وَاجِبَاتٍ مَا مِنْهُنَّ حَقٌّ إِلَّا وَ هُوَ عَلَيْهِ وَاجِبٌ إِنْ ضَيَّعَ مِنْهَا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ وِلَايَةِ اللَّهِ وَ طَاعَتِهِ وَ لَمْ يَكُنْ لِلَّهِ فِيهِ مِنْ نَصِيبٍ، قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا هِيَ؟ قَالَ يَا مُعَلَّى إِنِّي عَلَيْكَ شَفِيقٌ أَخَافُ أَنْ تُضَيِّعَ وَ لَا تَحْفَظَ وَ تَعْلَمَ وَ لَا تَعْمَلَ، قَالَ قُلْتُ لَهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، قَالَ أَيْسَرُ حَقٍّ مِنْهَا أَنْ تُحِبَّ لَهُ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ وَ تَكْرَهَ لَهُ مَا تَكْرَهُ لِنَفْسِكَ وَ الْحَقُّ الثَّانِي أَنْ تَجْتَنِبَ سَخَطَهُ وَ تَتَّبِعَ مَرْضَاتَهُ وَ تُطِيعَ أَمْرَهُ وَ الْحَقُّ الثَّالِثُ أَنْ تُعِينَهُ بِنَفْسِكَ وَ مَالِكَ وَ لِسَانِكَ وَ يَدِكَ وَ رِجْلِكَ وَ الْحَقُّ الرَّابِعُ أَنْ تَكُونَ عَيْنَهُ وَ دَلِيلَهُ وَ مِرْآتَهُ وَ الْحَقُّ الْخَامِسُ أَنْ لَا تَشْبَعَ وَ يَجُوعُ وَ لَا تَرْوَى وَ يَظْمَأُ وَ لَا تَلْبَسَ وَ يَعْرَى وَ الْحَقُّ السَّادِسُ أَنْ يَكُونَ لَكَ خَادِمٌ وَ لَيْسَ لِأَخِيكَ خَادِمٌ فَوَاجِبٌ أَنْ تَبْعَثَ خَادِمَكَ فَيَغْسِلَ ثِيَابَهُ وَ يَصْنَعَ طَعَامَهُ وَ يَمْهَدَ فِرَاشَهُ وَ الْحَقُّ السَّابِعُ أَنْ تُبِرَّ قَسَمَهُ وَ تُجِيبَ دَعْوَتَهُ وَ تَعُودَ مَرِيضَهُ وَ تَشْهَدَ جَنَازَتَهُ وَ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّ لَهُ حَاجَةً تُبَادِرُهُ إِلَى قَضَائِهَا وَ لَا تُلْجِئُهُ أَنْ يَسْأَلَكَهَا وَ لَكِنْ تُبَادِرُهُ مُبَادَرَةً فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ وَصَلْتَ وَلَايَتَكَ بِوَلَايَتِهِ وَ وَلَايَتَهُ بِوَلَايَتِكَ. الكافي، ج‏2، ص 169 @Arshiv_Gholam