eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
با نام مولا نامه ام را می نویسم این نامه را یک گوشه تنها می نویسم این بغض می خواهد که دستم را بگیرد هر طور که باشد من أمّا می نویسم از رفتن غم بار تو می گویم أمّا از ماندنت در بین دل ها می نویسم از عشق، از احساس، از حسّ یتیمی از بی وفایی های دنیا می نویسم با رفتنت آتش زدی جان های ما را خالی کن آن جا پیش آقا جای ما را برگرد بین ما و لبخندی بزن باز با چشمهایت باز، رازی را کن آغاز ما که نفهمیدیم از تو ذرّه ای هم حالا بیا بردار خود پرده از این راز ما را "به سوی او" هدایت کن دوباره برگرد یاد ما بده "آیین پرواز" ای بی نهایت عاشقی بر گرد و ما را مثل همیشه یاد مولامان بینداز آسان ترین، شیرین ترین راه است آری یاد رخش سیر إلی اللّه است، آری از خلق پنهان می کنم چشم ترم را هرگز نگویم حال قلب مضطرم را از تو شنیدم ماجرای عاشقی را از تو شنیدم قصّه های دلبرم را گفتی که خاک آستان عشق باشم تو یاد من دادی گدایی حرم را هر شب دعایم می کنی، من مطمئنّم حس می کنم این دست بر روی سرم را ما را همیشه تو چراغ راه هستی مصباح بودی تا أبد مصباح هستی ما در وصالت همچنان مشتاق ماندیم بیچاره و بی تاب از این داغ ماندیم حالا که بالایی و سرمست وصالی ما را کمک کن که در این اعماق ماندیم ما بر سر این عهد که بستیم، هستیم تا پای جان پای همین میثاق ماندیم ره را نشان دادی و ما هم با نگاهت در سنگر تربیت و اخلاق ماندیم در سینه ها مانده ز تو درد وظیفه در راه تو هستیم، ای مرد وظیفه "محمّد قربانی" @Arshiv_Gholam
🔰جلسه هفتگی هیأت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام)🔰 ⏳ جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 19:30 مکان: قم، بلوار جمهوری، کوچه 16، پلاک 15، منزل حاج آقا تنها. "خانوادگی" @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیر از بس که خورده بود حسین بر تنش مثل پیرهن شده بود نیزه هاشان تمام شد کم کم موقع سنگ ریختن شده بود نفسش بین راه بر می گشت موقع دست و پا زدن شده بود بودم أمّا جلو نمی رفتم شمر آنقدر بد دهن شده بود تکّه ای را ربود هر کس که روبه رو با حسین ِمن شده بود هرچه کردند رو به قبله نشد یعنی آنقدر پاره تن شده بود زیر انداز خانه های دهات کفن شاه بی کفن شده بود "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
بیش از فقر، تبعیض برای مردم گزنده است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 37 @Arshiv_Gholam
تعریف نمی تواند حقایق بیرونی را برای ما بنمایاند. صرفاً پرده گشایی از چهره مفاهیم را برعهده دارد. أمّا بدون آن، نمی توان گام های بعدی پژوهش را به درستی برداشت...می توان علم منطق را علم روش شناسی تعریف و تبیین دانست...در اصطلاح علمی، تعریف عبارت است از روشن کردن مجهول یا مجهولات تصوّری، أعمّ از آن که ناظر به عالم زبان (لفظ) باشد یا عالم ذهن (مفهوم) یا عالم خارج (شیء)، به وسیله معلوم یا معلومات تصوّری. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 133 تا 136 @Arshiv_Gholam
این احادیث، خودِ سنّت نیستند، بلکه ناقل و حاکی آن اند، أمّا گاهی از باب توسّع و به قرینه اینکه مثبِت سنّت هستند، سنّت خوانده می شوند...أمّا مقصود از سنن در بحث ما بیشتر هم افق با معنای لغوی سنّت است، یعنی همان رفتار ها و اعمالی که پیامبر اکرم یا معصومان (علیهم السّلام) به نحو غیر الزامی و غیر وجوبی بر آن ها تأکید کرده اند. سنّت در این معنی شامل مستحبّات شرعی است و در شمول آن به مکروهات، بحث و اختلاف نظر وجود دارد. استاد محمد تقی اسلامی اخلاق اسلامی و کاربست قاعده تسامح در ادله سنن، ص 32 @Arshiv_Gholam
ابْنُ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَيُّوبَ عَنِ السَّمَيْدَعِ عَنْ مَالِكِ بْنِ أَعْيَنَ الْجُهَنِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ الْمُؤْمِنَيْنِ إِذَا الْتَقَيَا فَتَصَافَحَا أَدْخَلَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَدَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِمَا وَ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ عَلَى أَشَدِّهِمَا حُبّاً لِصَاحِبِهِ فَإِذَا أَقْبَلَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِوَجْهِهِ عَلَيْهِمَا تَحَاتَّتْ عَنْهُمَا الذُّنُوبُ كَمَا يَتَحَاتُّ الْوَرَقُ مِنَ الشَّجَرِ. الكافي، ج‏2، ص 179 @Arshiv_Gholam
93_moharam va safar_2_5safar93-08.mp3
3.62M
🎙به نفس نفس زدن بی بی🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
13-12-95(2).mp3
7.52M
🎙دلم ای یار شده زخمی🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
93_moharam va safar_2_8safar93-04.mp3
2.03M
🎙تا خریدار تویی ناله ی مستانه کنم🎙 "کربلایی محمّد جواد احمدی" @Arshiv_Gholam
قدیس داستان دل دادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می کند. او کتاب ها و آثار خطّی و قدیمی بسیاری دارد و به این کار عشق می ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می رسد، علاقه مند می شود که کتاب را از او بخرد، أمّا مرد تاجیک کشته می شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می گذارد که به شناخت امام متّقین، أمیرالمؤمنین، علی (علیه السّلام) منتهی می شود. کشیش به خاطر حفظ جان خود مجبور به ترک مسکو می شود و به بیروت می رود... ✍ أثری از ابراهیم حسن بیگی 📚 انتشارات کتاب نیستان @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبـــــه 18 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
بر اساس اطّلاعات منتشر شده توسّط مرکز آمار ایران، 99.6 درصد خانوارهای شهری و 98.6 درصد خانوارهای روستایی، در سال 1394، در خانۀ خود از تلویزیون استفاده می کردند. دسترسی رایگان به رادیو و تلویزیون در تعداد زیادی از کشورهای دنیا وجود ندارد؛ به طور مثال در کشور سوئیس، هر خانوار ثبت شده، باید سالانه 417 یورو بابت حق اشتراک رسانه پرداخت کند. صعود چهل ساله، ص 112 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ يَحْيَى الْحَلَبِيِّ عَنْ مَالِكٍ الْجُهَنِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): يَا مَالِكُ أَنْتُمْ شِيعَتُنَا أَ لَا تَرَى أَنَّكَ تُفْرِطُ فِي أَمْرِنَا؟ إِنَّهُ لَا يُقْدَرُ عَلَى صِفَةِ اللَّهِ فَكَمَا لَا يُقْدَرُ عَلَى صِفَةِ اللَّهِ كَذَلِكَ لَا يُقْدَرُ عَلَى صِفَتِنَا وَ كَمَا لَا يُقْدَرُ عَلَى صِفَتِنَا كَذَلِكَ لَا يُقْدَرُ عَلَى صِفَةِ الْمُؤْمِنِ، إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَلْقَى الْمُؤْمِنَ فَيُصَافِحُهُ فَلَا يَزَالُ اللَّهُ يَنْظُرُ إِلَيْهِمَا وَ الذُّنُوبُ تَتَحَاتُّ عَنْ وُجُوهِهِمَا كَمَا يَتَحَاتُّ الْوَرَقُ مِنَ الشَّجَرِ حَتَّى يَفْتَرِقَا، فَكَيْفَ يُقْدَرُ عَلَى صِفَةِ مَنْ هُوَ كَذَلِكَ؟ الكافي، ج‏2، ص 180 @Arshiv_Gholam
گروهی از استادان دانشگاه ایالتی کانزاس در پی پژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که "تعهّد به خانواده، أغلب با عامل تعهّد دینی التزام دارد". در دهه های 1970 و 1980 م. پروفسور نیک استینت از دانشگاه آلاباما و پروفسور جان دی فرین از دانشگاه نبراسکا برای کشف "رابطه بین دین و پایداری خانواده" تحقیقاتی انجام دادند و دریافتند که 84 درصد از افراد مورد مطالعه، دین را عامل مهمّی برای تقویت و استحکام خانواده می شمردند. همچنین در سال 1992 م. یافته های یک مطالعه ملّی بر روی 2300 مرد (از20 تا 39 سال) نشان داد، افرادی که همسران خود را کتک می زنند، اعتقادات دینی ندارند. پروفسور آلن برگین، استاد روانشناسی دانشگاه بریگام یانگ _که موفق به دریافت جایزه از انجمن روانشناسی آمریکا شد_ معتقد است "برخی از تأثیرات دین، اثری معادل انرژی هسته ای بر روان انسان ها دارند. شواهد قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که نشان می دهد مشارکت دینی باعث کاهش مسائلی مانند بی بندوباری جنسی، اعمال انحرافی و بزهکارانه، حاملگی در سنین پایین، تجاوز به عنف، طلاق، نارضایتی از ازدواج، خودکشی و اعتیاد به موادّ مخدّر و الکل می شود و از سویی عزّت نفس، انسجام خانوادگی و سلامت عمومی را نیز افزایش می دهد". در حال حاضر، اندیشمندان اجتماعی در حال تئوریزه کردن قدرت مداوم دین در قبال نیروهایی هستند که باعث از هم گسیختگی خانواده می شوند. دانش خانواده و جمعیت، ص 88 و 89 @Arshiv_Gholam
در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود؛ هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثناء شود. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 39 @Arshiv_Gholam
94_ramezan 94_madahi_29ramezan 94-3.mp3
2.8M
🎙بده در راه خدا من به خدا محتاجم🎙 "کربلایی محمّد جواد احمدی" @Arshiv_Gholam
93_ramazan_gol93_93-4-16-9.mp3
4.4M
🎙مهربون تر از بابامی🎙 "کربلایی محمّد جواد احمدی" @Arshiv_Gholam
13900128 madahi 004 sangin 1.mp3
8.33M
🎙ای گل نیلوفر من🎙 "کربلایی محمّد جواد احمدی" @Arshiv_Gholam
اصل این رساله، اوّلین دوره از درس های اخلاقی و عرفانی حضرت علّامه مفسّر و حکیم و عارف آیت اللّه طباطبایی (رحمه اللّه) در حوزه علمیّه قم می باشد که توسّط حضرت علّامه طهرانی (رحمه اللّه) به عنوان تقریرات به رشته تحریر در آمده و با تنقیحات و اضافاتی از ایشان طبع گردیده است. در این کتاب کیفیّت سیر و سلوک الی اللّه به طور اجمالی و تفصیلی، شرح تفصیلی عوالم مقدّم بر عالم خلوص، مباحثی همچون شرایط لازم سلوک، مراتب مراقبه، لزوم استاد و طرق مختلفه نفی خواطر، به سبکی جامع و شیوا مطرح گردیده است. ✍ أثری از مرحوم علّامه سیّد محمّد حسین حسینی طهرانی (رحمه اللّه). 📚 انتشارات نور ملکوت قرآن. @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ فِي الْحَدِيثِ أَنَّ آدَمَ (علیه السّلام) لَمَّا كَثُرَ وُلْدُهُ وَ وُلْدُهُ كَانُوا يَتَحَدَّثُونَ عِنْدَهُ وَ هُوَ سَاكِتٌ، فَقَالُوا يَا أَبَهْ مَا لَكَ لَا تَتَكَلَّمُ؟ فَقَالَ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ (جَلَّ جَلَالُهُ) لَمَّا أَخْرَجَنِي مِنْ جِوَارِهِ عَهِدَ إِلَيَّ وَ قَالَ أَقْلِلْ كَلَامَكَ تَرْجِعْ إِلَى جِوَارِي‏. بحار الأنوار، ج‏68، ص 283 النور المبين في قصص الأنبياء و المرسلين (للجزائري)، ص 44 @Arshiv_Gholam