eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ: مَنْ عَامَلَ النَّاسَ فَلَمْ يَظْلِمْهُمْ وَ حَدَّثَهُمْ فَلَمْ يَكْذِبْهُمْ وَ وَعَدَهُمْ فَلَمْ يُخْلِفْهُمْ كَانَ مِمَّنْ حُرِّمَتْ غِيبَتُهُ وَ كَمَلَتْ مُرُوءَتُهُ وَ ظَهَرَ عَدْلُهُ وَ وَجَبَتْ أُخُوَّتُهُ. الكافي، ج‏2، ص 239 @Arshiv_Gholam
مردم نه پیش از فرمان خداوند، نظرشان مشروعیت بخش است و نه بعد از فرمان خداوند متعال...مردم در اصل مشروعیت بخشی، نه حقّ پیشینی دارند و نه حقّ پسینی. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص388 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حجّت الإسلام سیّد امیرحسین موسوی با نوای: کربلایی علی سراج شیخ غلامعلی بدرلو پنجشنبه 3 تیر 1400 ســاعتــــ 21:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @Arshiv_Gholam
این از خصوصیات سیاست های شوم پلید صهیونیستی است که مردم را سرگرم کنند به همین دلی دلی کردن ها و آواز خواندن ها و آواز شنیدن ها و به نام های گوناگون. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 214 و 215 @Arshiv_Gholam
طولانی ترین و مفصّل ترین بحثی که در سراسر قرآن انجام گرفته، بحث توحید است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 227 @Arshiv_Gholam
اگر بخواهيد بى‏خوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيد و ابرقدرتان و سلاح هاى پيشرفته آنان و شياطين و توطئه ‏هاى آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به در نكند، خود را به ساده زيستن عادت دهيد و از تعلّق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 471 @Arshiv_Gholam
وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله): إِنَّ خِيَارَكُمْ أُولُو النُّهَى، قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ أُولُو النُّهَى؟ قَالَ هُمْ أُولُو الْأَخْلَاقِ الْحَسَنَةِ وَ الْأَحْلَامِ الرَّزِينَةِ وَ صِلَةِ الْأَرْحَامِ وَ الْبَرَرَةُ بِالْأُمَّهَاتِ وَ الْآبَاءِ وَ الْمُتَعَاهِدِينَ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْجِيرَانِ وَ الْيَتَامَى وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ وَ يُفْشُونَ السَّلَامَ فِي الْعَالَمِ وَ يُصَلُّونَ وَ النَّاسُ نِيَامٌ غَافِلُونَ. عَنْهُ عَنِ الْهَيْثَمِ النَّهْدِيِّ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ عُمَرَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْحَلَبِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) أَيُّ الْخِصَالِ بِالْمَرْءِ أَجْمَلُ؟ فَقَالَ وَقَارٌ بِلَا مَهَابَةٍ وَ سَمَاحٌ بِلَا طَلَبِ مُكَافَأَةٍ وَ تَشَاغُلٌ بِغَيْرِ مَتَاعِ الدُّنْيَا. الكافي، ج‏2، ص 240 @Arshiv_Gholam
آزادی به معنای مطلق العنانی نه، آزادی به معنای تبعیت از یک قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کَس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد، به الهام خدا حرف زد، حاکم اسلامی است، حرفش مورد قبول قرار می گیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود می شود. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 217 @Arshiv_Gholam
محبّت ابوتراب را که جار می کشم قلوب بی قرار را سر قرار می کشم هر آنچه بوی مرتضی دهد به چشم می نهم هر آنچه بوی او نداد را به دار می کشم من از دقایق نخست بازگشت از نجف برای دیدن دوباره انتظار می کشم ز خاندان او کریم تر کسی ندیده است اگر که منّتی کشم از این تبار می کشم به شاعران او خدا مقام ویژه داده است به حشر چشم خود به پای شهریار می کشم اگر مرا نخواست زحمتی نمی دهم به او خودم گلوی خویش را به ذوالفقار می کشم به عشق دیدن علی بهشت را نظر کنم بدون او من از بهشت هم کنار می کشم گناه من اگر دلیل خجلت علی شود به روز حشر خویش را به سوی نار می کشم غریب دهر هم شوم به سوی هر که می روم غریبی ابوتراب را هوار می کشم نوشته اند وقت مرگ وقت دیدن علی ست برای مرگ انتظار بی شمار می کشم "علی ذوالقدر" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَرَفَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله): أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِأَشْبَهِكُمْ بِي؟ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ‏، قَالَ أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ أَلْيَنُكُمْ كَنَفاً وَ أَبَرُّكُمْ بِقَرَابَتِهِ وَ أَشَدُّكُمْ حُبّاً لِإِخْوَانِهِ فِي دِينِهِ وَ أَصْبَرُكُمْ عَلَى الْحَقِّ وَ أَكْظَمُكُمْ لِلْغَيْظِ وَ أَحْسَنُكُمْ عَفْواً وَ أَشَدُّكُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافاً فِي الرِّضَا وَ الْغَضَبِ. الكافي، ج‏2، ص 240 @Arshiv_Gholam
توحید اگر قرار شد یک عقیده ای باشد که به دنبال خود تعهّدی را...به ارمغان می آورد، پس باید فهمید...که این مسئولیت...چیست بالأخره...تعهّدی که توحید به فرد موحّد یا به جامعه موحّد می دهد، از حدّ فرمان های شخصی و تکالیف فردی بالاتر است..شامل مهم ترین...و اساسی ترین مسائل یک جامعه است...ما معتقدیم که تعهّد توحید و مسئولیتی که بار دوش موحّد می شود، مسئولیتی است که در حدّ تکالیف اساسی و حقوق اساسی یک جامعه...در یک کلمه، قیافه و اندام جامعه توحیدی، با قیافه و اندام جامعه غیر توحیدی متفاوت است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 228 و 229 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ أَصْلَبُ مِنَ الْجَبَلِ الْجَبَلُ يُسْتَقَلُّ مِنْهُ وَ الْمُؤْمِنُ لَا يُسْتَقَلُّ مِنْ دِينِهِ شَيْ‏ءٌ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
بنابر اصل توحید، انسان ها حق ندارند هیچ کس و هیچ چیز جز خدا را عبودیت و اطاعت کنند، این اصل اوّل از قطعنامه توحیدی...دامنه اش خیلی وسیع است. ببینید عبودیت و اطاعت کجاها صدق می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 229 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ صَالِحِ بْنِ السِّنْدِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْمُؤْمِنُ حَسَنُ الْمَعُونَةِ خَفِيفُ الْمَئُونَةِ جَيِّدُ التَّدْبِيرِ لِمَعِيشَتِهِ لَا يُلْسَعُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَيْنِ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
شیطان عبارت از جناب ابلیس نیست یا یک چیز پنهان و مخفی که به چشم نمی آید...شیطان یعنی "نیروهای شرانگیز و شرآفرین خارج از وجود انسان"...همچنانی که نفس را...اگر بخواهیم تعریف کنیم، می توانیم این جوری تعریف کنیم "نیروهای شرانگیز و شرآفرین درونی انسان". نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 230 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ بُنْدَارَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَهْلِ بْنِ الْحَارِثِ عَنِ الدِّلْهَاثِ مَوْلَى الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا (علیه السّلام) يَقُولُ: لَا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّى يَكُونَ فِيهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ، فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمَانُ سِرِّهِ قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُدَارَاةُ النَّاسِ فَإِنَّ اللَّهَ‏ (عَزَّ وَ جَلَّ) أَمَرَ نَبِيَّهُ (صلّی اللّه علیه و آله) بِمُدَارَاةِ النَّاسِ فَقَالَ خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِي الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ. الكافي، ج‏2، ص 241 @Arshiv_Gholam
بدجوری ما در زمینه شناخت معارف اسلامی از قرآن دور افتادیم یا سرگرم شدیم به یک سلسله پندارهای عامیانه و سست...و توأم با خرافات...یا در نقطه مقابل، سرگرم شدیم به استدلالات خشک بی روحِ بی اثرِ بی مسئولیتِ در زمینه توحید. چه بحث های فلسفی بی اثر و خشکی! ببینید چقدر درباره توحید بحث کردند متکلّمین و چقدر این بحث ها در تشکیل و ایجاد یک جامعه توحیدی بی اثر بود. اگر چنانچه درباره یک مسئله ای که مربوط به زندگی است، صدسال بحث بشود، مگر ممکن است بعد از صدسال در زندگی یک اثری نبخشد؟ نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، 232 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ قُتَيْبَةَ الْأَعْشَى قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: الْمُؤْمِنَةُ أَعَزُّ مِنَ الْمُؤْمِنِ وَ الْمُؤْمِنُ أَعَزُّ مِنَ الْكِبْرِيتِ الْأَحْمَرِ فَمَنْ رَأَى مِنْكُمُ الْكِبْرِيتَ الْأَحْمَرَ. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
انسان گاهی اوقات برای اینکه برای شرک خود بهانه ای بتراشد و عذری بیندیشد، فکرها و پندارها و خیال می کند و پیش خودش بهانه ها پیدا می کند. عذرهایی موجّه و شرعی درست می کند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 235 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجْرَانَ عَنْ مُثَنًّى الْحَنَّاطِ عَنْ كَامِلٍ التَّمَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: النَّاسُ كُلُّهُمْ بَهَائِمُ _ثَلَاثاً_ إِلَّا قَلِيلًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنُ غَرِيبٌ _ثَلَاثَ مَرَّاتٍ_. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam
نتایج تحقیقات نشان می دهد که ماهیت روابط میان فردی هر شخص، در تعامل میان نوزاد و مادر تثبیت می شود. اگر میزان تماس بدنی، دیداری و کلامی مادر و آگاهی و پاسخ دهی او به نیازهای کودک کافی باشد، وی دارای الگوی دلبستگی ایمنی بخش می شود. این نوع دلبستگی با ویژگی های آینده فرد مرتبط است؛ ویژگی هایی چون عواطف مثبت، همدلی، عزّت نفس بالا و تعامل های بدون تعارض با همسالان و بزرگسالان. دانش خانواده و جمعیت، ص 114 @Arshiv_Gholam
از توحید به این آسانی نمی توان گذشت. اوّلاً پایه اعتقادی است. ثانیاً، اصل مهمّ عملی فردی و اجتماعی است. ثالثاً، ملّت مسلمان موحّد، از آن خیلی کم چیزی می دانند، بلکه می شود گفت چیزی نمی دانند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 247 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ لِأَبِي بَصِيرٍ: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي أَجِدُ مِنْكُمْ ثَلَاثَةَ مُؤْمِنِينَ يَكْتُمُونَ حَدِيثِي مَا اسْتَحْلَلْتُ أَنْ أَكْتُمَهُمْ حَدِيثاً. الكافي، ج‏2، ص 242 @Arshiv_Gholam