eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ما زمین‌خورده‌ی ندانستن‌ها نیستیم، زمین‌خورده‌ی نخواستن‌ها هستیم... ⚪️ برای دانستن مطالعه می‌کنیم، می‌پرسیم، سر کلاس می‌رویم و درس می‌خوانیم. 🔔 برای خواستن چه می‌کنیم؟! @Arshiv_Gholam
🔰وَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ بْنِ مُوسَى، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ، قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْقَزْوِينِيُّ، الْمَعْرُوفُ بِابْنِ مَقْبُرَةَ، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَضْرَمِيُّ، قَالَ‌حَدَّثَنَا جَنْدَلُ بْنُ وَالِقٍ، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ الْمَازِنِيُّ، عَنْ عَبَّادٍ الْكَلْبِيِّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، عَنْ فَاطِمَةَ الصُّغْرَى، عَنِ الْحُسَيْنِ‏ ابْنِ عَلِيِّ، عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، قَالَتْ: 🔸خَرَجَ عَلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ عَشِيَّةَ عَرَفَةَ، فَقَالَ: 🔸إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى بَاهَى بِكُمْ وَ غَفَرَ لَكُمْ عَامَّةً، وَ لِعَلِيٍّ خَاصَّةً، وَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ غَيْرَ مُحَابٍ لِقَرَابَتِي، هَذَا جَبْرَئِيلُ يُخْبِرُنِي أَنَّ السَّعِيدَ، كُلَّ السَّعِيدِ، حَقَّ السَّعِيدِ، مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ، وَ أَنَّ الشَّقِيَّ، كُلَّ الشَّقِيِّ، حَقَّ الشَّقِيِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِهِ. 📜دلائل الإمامة، ص 74 و 75 @Arshiv_Gholam
🔰ادامه‌ی آداب رفاقت (ویژگی‌های رفیق خوب): 1⃣ اوّل اينكه بايد عاقل باشد، يعنى اندازه هر كارى را على ما هو عليه بداند، و لو به ياد گرفتن از غير باشد زيرا كه خيرى در صحبت احمق نيست، از بديهيات اوّليه است كه احمق مى‏خواهد خيرى به تو برساند، ضرر مى‏رساند، چه دينى و چه دنيوى، از روى بى‏شعورى و خيرخواهى به اعتقاد خودش. 2⃣ الثّانى اينكه حسن خلق داشته باشد، مطلق عاقل بودن كافى نيست، زيرا كه بسى عاقل و زيرك است كه يكى از دو قوّه شهويّه و غضبيّه بر او غالب آمده، از اين جهت بر خلاف مدركات عقل خود مى‏افتد، من غير شعور (بدون توجّه و إلتفات) مفاسد عظيمه بر او بار خواهد شد. 📜تذكرة المتّقين، ص 22 @Arshiv_Gholam
🔰از مأمون الرّشيد نقل است كه رفيق به سه نحو است: 🔻يكى حكم غذا دارد كه انسان محتاج به او است. 🔻يكى حكم دوا دارد كه گاهى به او محتاج مى‏شود. 🔻يكى حكم مرض دارد كه هيچ‌وقت به او محتاج نيست، ليكن گاهى به او مبتلاء مى‏شود. 📜تذكرة المتّقين، ص 23 و 24 @Arshiv_Gholam
خلاصه واقعه غدیر.pdf
223.9K
📜 خلاصه‌ای از واقعه‌ی غدیر به نقل الغدیر. ⚠️ بعضی از اتّفاقات تاریخی رو زیاد شنیدیم، ولی گاهی اوقات ریزه‌کاری‌هایی داره که در فهم بهتر ماجرا، مؤثّر هستند. معمولاً این حواشی نقل نمیشه و به گوش ما نمی‌خوره (حواشی تأثیرگذار در فهم متن). 🔺لذا نباید به شنیده‌ها اکتفاء کرد. علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۱، ص ۲۹ تا ۳۴ @Arshiv_Gholam
با مرگ اگر تو را توان دید، کی می‌رسد این تولّد ما...!؟♥️ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ طَلْحَةَ بْنِ زَيْدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔸سَأَلْتُهُ عَنْ قَرْيَتَيْنِ مِنْ أَهْلِ الْحَرْبِ لِكُلِّ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مَلِكٌ عَلَى حِدَةٍ اقْتَتَلُوا ثُمَّ اصْطَلَحُوا ثُمَّ إِنَّ أَحَدَ الْمَلِكَيْنِ غَدَرَ بِصَاحِبِهِ فَجَاءَ إِلَى الْمُسْلِمِينَ فَصَالَحَهُمْ عَلَى أَنْ يَغْزُوَ مَعَهُمْ تِلْكَ الْمَدِينَةَ، فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔸لَا يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِينَ أَنْ يَغْدِرُوا وَ لَا يَأْمُرُوا بِالْغَدْرِ وَ لَا يُقَاتِلُوا مَعَ الَّذِينَ غَدَرُوا وَ لَكِنَّهُمْ يُقَاتِلُونَ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدُوهُمْ وَ لَا يَجُوزُ عَلَيْهِمْ مَا عَاهَدَ عَلَيْهِ الْكُفَّارُ. 🔹طلحة بن زبير گويد از حضرت صادق (عليه السّلام) پرسيدم: دو شهر است و اهل هر دو كافر حربى هستند، و براى هر كدام پادشاهى جدا است، (اهل آن دو) با هم جنگ كردند سپس سازش نمودند، پس از آن‏ يكى از آن دو پادشاه به رفيقش (يعنى به پادشاه ديگرى) خدعه زد و آمد با مسلمانان سازش كرد كه به وسيله آن‌ها با آن شهر ديگر جنگ كند؟ 🔹حضرت صادق (عليه السّلام) فرمود: براى مسلمين نشايد كه خدعه كنند، و نه دستور به خدعه دهند، و نه جنگ كنند با آنان كه نيرنگ زنند (و عهدشكنى كنند) ولى مي‌توانند هر جا كه مشركين را يافتند با آن‌ها بجنگند، و آنچه كفّار بر آن پيمان بسته‏اند بر آنان گذرا (و نافذ) نيست. (يعنى پيمان مشركين و سازششان با يك ديگر صحيح نيست و مانع از جنگ مسلمانان با آن‌ها نيست، و هر كجا كه مشركين را يافتند مي‌توانند با آن‌ها جنگ كنند). 📜الكافي، ج‏2، ص 337 @Arshiv_Gholam
🔰خیلی ها سئوال می‌کنند، آیا انیشتین یا ادیسون به جهنّم می‌روند یا نه؟ این از دو حال خارج نیست. اگر قاصر بوده‌اند، نمی‌روند، ولی اگر مقصّر بوده اند، می‌روند. اینکه فلانی، فلان چیز را کشف کرد، باعث نمی‌شود که بگوییم خدا از تمام مقرّرات و سنّت‌های عالم می‌گذرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 359 @Arshiv_Gholam
♦️شيطان كه دشمن دين است، چرا با اسلام آل سعود دشمنى نمى‌ورزد؟ دشمنى نمى‌ورزد كه هيچ، خود داعيه‌دار دينى است كه از جهاد اصغر و اكبر تهى باشد. اگر دين از قيام و جهاد تهى باشد، چه از آن باقى مى‌ماند جز نمازى غراب‌وار و سالى چند روز تشنگى و گرسنگى و چرخيدنى بت‌پرستانه بر گرد خانه‌اى سنگى؟ شهید سیّد مرتضی آوینی "گفتارمتنِ فيلمِ دسته‌ی ايمان از گروهان عابس" @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
naqmeh (1).mp3
1.4M
🎙مادر بیا در کربلا🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
Zoljanaha.mp3
11.22M
🎙 ذوالجناحا ز چه رو سوی خیام آمده‌ای🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
جرعه جرعه غم چشید و ذرّه ذرّه آب شد آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد گریه‌ها می‌کرد تا اُمّت شود بیدار، حیف از صدای گریه‌اش اُمّت فقط بی‌خواب شد پشت در آمد بگوید، گوش عالم بشنود ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند باب را آتش کشید، آتش کشیدن باب شد حضرت صدّیقه از گستاخی مسمار نه از طناب دور دستان علی بی‌تاب شد ما نمی‌دانیم، «نَعلُ السّیف» می‌داند چرا «مرتضایم را نبر» «فضّه مرا دریاب» شد @Arshiv_Gholam
3⃣ الثّالث اينكه از اهل تقوى و صلاح باشد، زيرا كه فاسق بعد از آنكه از مخالفت پروردگار خود جلّ و علا پروا نداشته باشد، از مخالفت تو پروا ندارد، و او دائرمدار هواى خودش است، به حسب اختلاف اغراض هر ساعتى متلوّن به لونى است، شاهد بر اصل مدّعا آيه شريفه «فَأَعْرِضْ عَنْ مَنْ تَوَلَّى عَنْ ذِكْرِنا وَ لَمْ يُرِدْ إِلَّا الْحَياةَ الدُّنْيا» است. مفاسد ديگر هم دارد، من‌ جمله اين است كه معاشرت اهل فسق معاصى را در نظر شخص (نستجير باللّه) موهون مى‏گرداند، و اللّه العالم. 📜تذكرة المتّقين، ص 22 و 23 @Arshiv_Gholam
4⃣ الرّابع اهل بدعت نباشد، چه اينكه علاوه بر خوف سرايت از او يا شمول عذاب و لعنت بر اين شخص در روايت است «مصاحبت و مجالست با اهل بدعت نكنيد، تا پيش خداى (عزّ و جلّ) شما هم يكى از آن‌ها باشيد» و هذا خطر عظيم. 5⃣ الخامس اينكه بايد حريص بر دنيا نباشد، فانّ مجالسته سمّ قاتل، قهرا بر تو هم سرايت خواهد كرد، به سبب دزدى طبيعت و لعلّ إلى جميع ما ذكر يشير قول مولينا الصّادق (عليه السّلام) «احذر أن تواخى من أرادك بطمع أو خوف أو فشل أو أكل أو شرب و أطلب مواخاة الأتقياء و لو فى ظلمات الأرض و إن أفنيت عمرك فى طلبهم فإنّ اللّه لم يخلق بعد النّبيّين على وجه الأرض أفضل منهم و ما أنعم اللّه على العبد بمثل ما أنعم اللّه به من التّوفيق بصحبتهم، قال اللّه تعالى {الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ}» 📜تذكرة المتّقين، ص 23 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی (علیه السّلام) می فرمایند: 🔸الايمان و العمل إخوان توأمان و رفيقان لا يفترقان لا يقبل اللَّه أحدهما إلّا بصاحبه. 🔹ايمان و عمل برادراني هستند دوقلو (و توأم با يكديگر) و دو رفيقي هستند كه هيچ گاه از هم جدا نشوند، و خداوند يكي را بدون ديگري نمي‌پذيرد. 📜غررالحکم، باب الایمان، ح 31 @Arshiv_Gholam
🔰قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ لِلْحَسَنِ (علیهما السّلام): 🔻لَا تَلُمْ إِنْسَاناً يَطْلُبُ قُوتَهُ، فَمَنْ عَدِمَ قُوتَهُ كَثُرَ خَطَايَاهُ؛ 🔻يَا بُنَيَّ الْفَقِيرُ حَقِيرٌ لَا يُسْمَعُ كَلَامُهُ وَ لَا يُعْرَفُ مَقَامُهُ وَ لَوْ كَانَ الْفَقِيرُ صَادِقاً يُسَمُّونَهُ كَاذِباً وَ لَوْ كَانَ زَاهِداً يُسَمُّونَهُ جَاهِلًا؛ 🔻يَا بُنَيَّ مَنِ ابْتُلِيَ بِالْفَقْرِ فَقَدِ ابْتُلِيَ بِأَرْبَعِ خِصَالٍ بِالضَّعْفِ فِي يَقِينِهِ وَ النُّقْصَانِ فِي عَقْلِهِ وَ الرِّقَّةِ فِي دِينِهِ وَ قِلَّةِ الْحَيَاءِ فِي وَجْهِهِ فَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الْفَقْرِ. 📜جامع الأخبار(للشعيري)، ص 110 @Arshiv_Gholam
💠 اگر انسان در جامعه‌ای به مقام رهبری آن اطمینان و اعتماد داشت، لازمه‌اش این است که هرچه رهبرش مصلحت دید، بپذیرد؛ چه امتیازات مالی باشد و چه محرومیت‌های مالی... سال 1353 سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 377 @Arshiv_Gholam
💎 از سمت راست علی اصغر و حقیر و علی اکبر 📸 شب عیدی گذاشتم بخندیم...😂 🔹 واقعا زود میگذره... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عنه (عليه السلام): 🔸مَن راقبَ أجلَهُ إغتَنمَ مَهَلَهُ. 🔹امام على (عليه السلام): هر كه مراقب أجل خود باشد، فرصت‌هايش را غنيمت مى‌شمارد. 📜میزان الحکمه، حدیث 87 @Arshiv_Gholam
🌹ما که فقیریم و یتیمیم و أسیریم🌹 🌹باید فقط از دست او روزی بگیریم🌹 @Arshiv_Gholam