eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏵۲۲ بهمن ۱۴۰۱🏵 📌عکس یادگاری بعد از راهپیمایی 😂راهپیمایی، خانوادگی قشنگ‌تره... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰در آداب زیارت... 🔻بايد كمال سعى در تضرّع و ذلّ و إنكسار بنمايد، خصوصاً در حين دخول به مرقدهاى شريفه ايشان، و حواس خود را به تمامه و كماله جمع نمايد، كه تفرقه حواس و تشتّت افكار باطله به منزله پشت كردن به امام است. مبادا با كسى صحبت خارجه بكند، چه جاى اينكه در حرم مطهّر نستجير باللّه غيبت كند يا گوش به غيبت دهد، و يا دروغ گويد يا به ساير معاصى مرتكب شود. بلكه صدا هم نبايد بلند كند «لا تَرْفَعُوا أَصْواتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ» در اينجا هم جارى است، خصوصاً در حرم أمير (سلام اللّه عليه) كه به منزله نفس رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) است... 📜تذكرة المتقين، ص ۴۳ @Arshiv_Gholam
🌻از بعضى از أصحاب على (علیه السّلام) روايت شده كه على (علیه السّلام) را گفتند: بسيار صدقه مى‏دهى؛ آيا قدرى إمساك نمى‏كنى؟ ▫️گفت: نه، به خدا، اگر مى‏دانستم كه خدا يكى از اين اعمال را كه مى‏گزارم پذيرفته است، بس مى‏كردم، ولى به خدا سوگند كه نمى‏دانم چيزى از من پذيرفته است، يا نه. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 42 @Arshiv_Gholam
🔰خوارزمى با بررسى از طريق حافظ إبن مردويه در مناقب خود روايت كرده از زاذان أبى عمرو كه: ⭕️ على (عليه السّلام) در رحبه از مردى درباره حديثى پرسش كرد؟ آن مرد او را تكذيب نمود، على (عليه السّلام) فرمود مرا تكذيب كردى؟ گفت تو را تكذيب نكردم، پس على (عليه السّلام) فرمود از خدا مي‌خواهم كه اگر مرا تكذيب كردى چشم تو را كور كند، گفت بخواه، در اين هنگام على (عليه السّلام) او را نفرين كرد و در نتيجه آن مرد از رحبه بيرون نرفته بود كه چشمش نابينا شد! علّامه عبدالحسین أمینی 📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۵۷ @Arshiv_Gholam
🔰عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ اَلْفَضْلِ [عَنْ] أَبِي عَمْرٍو اَلْحَذَّاءِ قَالَ: 🔸سَاءَتْ حَالِي فَكَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فَكَتَبَ إِلَيَّ أَدِمْ قِرَاءَةَ «إِنّٰا أَرْسَلْنٰا نُوحاً إِلىٰ قَوْمِهِ»، قَالَ فَقَرَأْتُهَا حَوْلاً فَلَمْ أَرَ شَيْئاً، فَكَتَبْتُ إِلَيْهِ أُخْبِرُهُ بِسُوءِ حَالِي وَ أَنِّي قَدْ قَرَأْتُ «إِنّٰا أَرْسَلْنٰا نُوحاً إِلىٰ قَوْمِهِ» حَوْلاً كَمَا أَمَرْتَنِي وَ لَمْ أَرَ شَيْئاً، قَالَ فَكَتَبَ إِلَيَّ قَدْ وَفَى لَكَ اَلْحَوْلُ فَانْتَقِلْ مِنْهَا إِلَى قِرَاءَةِ «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ». 🔸قَالَ فَفَعَلْتُ فَمَا كَانَ إِلاَّ يَسِيراً حَتَّى بَعَثَ إِلَيَّ اِبْنُ أَبِي دَاوُدَ فَقَضَى عَنِّي دَيْنِي وَ أَجْرَى عَلَيَّ وَ عَلَى عِيَالِي وَ وَجَّهَنِي إِلَى اَلْبَصْرَةِ فِي وَكَالَتِهِ بِبَابِ كَلاَّءَ وَ أَجْرَى عَلَيَّ خَمْسَمِائَةِ دِرْهَمٍ وَ كَتَبْتُ مِنَ اَلْبَصْرَةِ عَلَى يَدَيْ عَلِيِّ بْنِ مَهْزِيَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) إِنِّي كُنْتُ سَأَلْتُ أَبَاكَ عَنْ كَذَا وَ كَذَا وَ شَكَوْتُ إِلَيْهِ كَذَا وَ كَذَا وَ إِنِّي قَدْ نِلْتُ اَلَّذِي أَحْبَبْتُ فَأَحْبَبْتُ أَنْ تُخْبِرَنِي يَا مَوْلاَيَ كَيْفَ أَصْنَعُ فِي قِرَاءَةِ «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ»، أَقْتَصِرُ عَلَيْهَا وَحْدَهَا فِي فَرَائِضِي وَ غَيْرِهَا أَمْ أَقْرَأُ مَعَهَا غَيْرَهَا أَمْ لَهَا حَدٌّ أَعْمَلُ بِهِ؟ 🔸فَوَقَّعَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) وَ قَرَأْتُ اَلتَّوْقِيعَ: لاَ تَدَعْ مِنَ اَلْقُرْآنِ قَصِيرَهُ وَ طَوِيلَهُ وَ يُجْزِئُكَ مِنْ قِرَاءَةِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ يَوْمَكَ وَ لَيْلَتَكَ مِائَةَ مَرَّةٍ. 📜الکافي ج ۵، ص ۳۱۶ @Arshiv_Gholam
♦️مکرّر گفته‌ایم که شأن نزول، معنای آیه را مخصوص نمی‌کند...به طور کلّی شأن نزول، بهانه‌ای است برای نزول آیات. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 653 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام کیک تولّد کدام شمع مزار⁉️ توهّم است که ما آمدیم و ما رفتیم @Arshiv_Gholam
غمش از لشگرش بزرگ‌تر است خنجر از حنجرش بزرگ‌تر است زینب از بس که داغ دید انگار خیلی از مادرش بزرگ‌تر است چه کند با علیّ اصغر که نیزه‌ها از سرش بزرگ‌تر است چه کند با علیّ اکبر که سرش از پیکرش بزرگ‌تر است هر قدر تیر حرمله دارد از سر اصغرش بزرگ‌تر است ارباً ارباً، همین بگویم که اصغر از اکبرش بزرگ‌تر است خوش به حال کسی که از انگشت کمی انگشترش بزرگ‌تر است «محمد حسین ملکیان» @Arshiv_Gholam
وقت وداع فصل بهاران بگو "حسین" در لحظه‌های بارش باران بگو "حسین" هرجا دلت گرفت، کمي محتشم بخوان هي در ميان گريه بگو جان، بگو "حسين" کشتي شکست خورده که ديدي به کارزار در خاک و خون تپيده به ميدان بگو "حسين" از نام گرم او دل برف آب مي رود در سردسير سخت زمستان بگو "حسين" تغيير کرده است لغتنامه‌هايمان زين پس به جاي واژۀ عطشان بگو "حسين" روضه بخوان که لحظۀ طغيان چشم ما هم‌پاي چشمه‌هاي خروشان بگو "حسين" ديدي اگر که جسم قمر زير آفتاب مانده سه روز بين بيابان بگو "حسين" ديدي اگر که جامۀ يوسف ربوده‌اند افتاده بين معرکه عريان بگو "حسين" ديدي اگر که قاري قرآن سرش شکست از سنگِ قومِ دشمنِ قرآن بگو "حسين" «میلاد حسنی» @Arshiv_Gholam
گریان تو جز گریه هیچ آیین ندارد حیران تو راهی به غیر از این ندارد باید که از سرمای دوری سوخت ورنه با شمع خاکستر شدن تحسین ندارد اینجا همه شاهند از دم بی نیازند آبادی ارباب ما مسکین ندارد لفظ "بفرمایید بالا" اشتباه است چون مجلس آقای ما پایین ندارد مشق شبم صدمرتبه نام حسین است جز نام زیبایش لبم تمرین ندارد دل خوش نکردم به نماز و روزه هایم جز گریه بر او که دلم تضمین ندارد بالا سر قبرم فقط روضه بخوانید نوکر به جز ذکر حسین تلقین ندارد هرکس برایش روضه رفتن نیست واجب درک صحیحی از اصول دین ندارد هر جای روضه قابل جان دادن ماست پس روضه خواندن که سبک سنگین ندارد حتّی به شمر از روی لطفش داد فرصت آقا به لب دارد دعا، نفرین ندارد نزدیک مغرب بود که دین خداوند افتاد زیر پای آنکه دین ندارد وقتی بگوید راست می‌گفته‌ست جدّم شمرِ لعین راهی به جز توهین ندارد شمشیر خورده تیر خورده نیزه خورده نای نشستن روی اسب و زین ندارد ای کوفیان اجسادتان را دفن کردید آیا عزیز فاطمه تدفین ندارد؟! ای کاش با صندوقچه می‌بردید سر را خولی که چیزی بهتر از خورجین ندارد «رضا قربانی، گروه یا مظلوم» @Arshiv_Gholam
🔰ادامه‌ی آداب زیارت... 🔻چهار گوشه قبر مطهّر را ببوسد، و به زبان خود عرض حال كند و حاجاتش را از آن بزرگوار بخواهد، بگويد: اى بزرگ بر همه‏ كس؛ يا من بازمانده را نزد خود از وفا طلب يا تو كه پاكدامنى مرگ من از خدا طلب‏ 🔻و در وقت عتبه بوسى هم اين شعر مناسب است: من ار چه هيچ نيم هرچه هستم آن توأم مرا مران كه سگى سر بر آستان توأم‏ 📜تذكرة المتقين، ص 43 و 44 @Arshiv_Gholam
🔰قدامة بن عتاب گويد على (علیه السّلام) ستبر شكم و ستبر شانه و ستبر بازو بود. عضلات دستش ستبر و پيچيده و عضلات پايش ستبر و پيچيده بود. او را در يك روز زمستانى ديدم كه براى ما سخن مى‏راند. جامه‏اى پشمين و ازارى بر تن داشت. ▪️در اين حال مردى آمد و گفت: يا أميرالمؤمنين بنى تميم را درياب كه در كناسه قبيله بكر بن وائل ايشان را مى‏زنند. ▫️على گفت: آرى و به سخن ادامه داد. ▫️سپس ديگرى آمد و همان خبر داد، على گفت: آرى و به سخن ادامه داد. ▪️آنگاه سوّمى آمد و همان خبر داد. در اين حال چهارمى آمد و گفت: بكر بن وائل را درياب كه در كناسه بنى تميم آن‌ها را مى‏زنند. ▫️على (علیه السّلام) گفت: تو راست مى‏گويى. اى شدّاد، بنى تميم و بكر بن وائل را درياب و آن‌ها را از يكديگر جدا كن. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 43 @Arshiv_Gholam
🔰عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ يَحْيَى عَنْ مَالِكِ بْنِ أَشْيَمَ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ بَشَّارٍ قَالَ: 🔸كَتَبَ اِبْنُ قِيَامَا إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) كِتَاباً يَقُولُ فِيهِ كَيْفَ تَكُونُ إِمَاماً وَ لَيْسَ لَكَ وَلَدٌ؟ 🔸فَأَجَابَهُ أَبُو اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) شِبْهَ اَلْمُغْضَبِ: وَ مَا عَلَّمَكَ أَنَّهُ لاَ يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَ اَللَّهِ لاَ تَمْضِي اَلْأَيَّامُ وَ اَللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اَللَّهُ وَلَداً ذَكَراً يَفْرُقُ بِهِ بَيْنَ اَلْحَقِّ وَ اَلْبَاطِلِ. 📜الکافي ج ۱، ص ۳۲۰ @Arshiv_Gholam
مصحف فاطمه (سلام الله علیها).pdf
335.4K
🔰توضیحاتی پیرامون مصحف فاطمة (سلام اللّه علیها) به نقل از کتاب دلائل الإمامة 📜دلائل الإمامة، ص 104 تا 106 @Arshiv_Gholam
♦️حکم کلّی این آیات آن است که هرگاه در اسلام، ظاهر عملی از محتوای واقعی خود خالی بود، و پوسته‌ای را دیدیم که مغز نداشت، و بلکه در جهت ردّ محتوای خود به کار می‌رفت، ما تبعاً لرسول اللّه باید حکم کنیم که این پوسته هم از اسلام نیست. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 676 آیات 107 تا 110 @Arshiv_Gholam