eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ غلامعلي بدرلو
📝 طبری، متوفّی قرن ۴، ذیل آیة ۷ سورة الرّعد روایتی از پیامبر نقل می‌کند که ایشان فرمودند: منذر من هس
🔖 ابن خالویه الاصبهانی، متوفّی قرن ۷، ذیل آیه مذکور، تصریح به همین نکته می‌کند که مُنذِر، پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله)، هادی، علیّ (علیه السّلام) است. 🔻وَ قَدْ روى عنْ ابْنُ مُحَيْصِن مثل ذَلِكَ. فأمَّا قولُه: {‌إِنَّمَا ‌أَنتَ ‌مُنذِرٌ وَلِكُلِّ ‌قَوْمٍ ‌هَادٍ} المُنذر: النَّبيّ (عَلَيْهِ السَّلام)، و الهادي، عليٌّ (رَضِيَ اللهُ عَنْهُ). 📜إعراب القراءات السبع وعللها، ص489 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪔 مرحوم کشی، متوفّی قرن ۴، برای معرّفی حمزة بن الطّیّار و پسرش (و در برخی نسخه‌ها پدرش)، روایاتی را نقل می‌کند دالّ بر اینکه آن‌ها اهل بحث و مناظره و مخاصمه برای دفاع از أهلبیت (علیهم السّلام) بودند و امامان شیعه از اقداماتشان رضایت داشتند. 🔰حَمْدَوَيْهِ وَ إِبْرَاهِيمُ، قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ، قَالَ: 🔻قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَا فَعَلَ ابْنُ الطَّيَّارِ؟ قَالَ، قُلْتُ: مَاتَ، قَالَ: رَحِمَهُ اللَّهُ وَ لَقَّاهُ نَضْرَةً وَ سُرُوراً فَقَدْ، كَانَ شَدِيدَ الْخُصُومَةِ عَنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ. 🔰حَمْدَوَيْهِ وَ إِبْرَاهِيمُ، قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، عَنْ يُونُسَ، عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْأَحْوَلِ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَقَالَ: 🔻مَا فَعَلَ ابْنُ الطَّيَّارِ؟ فَقُلْتُ: تُوُفِّيَ، فَقَالَ: رَحِمَهُ اللَّهُ أَدْخَلَ اللَّهُ عَلَيْهِ الرَّحْمَةَ وَ نَضَّرَهُ، فَإِنَّهُ كَانَ يُخَاصِمُ عَنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ. 📜رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، ص 349 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🥀لحظاتی از بازگشت قافله أباعبداللّه (علیه السّلام) به مدینه، به نقل مرحوم مجلسی در بحارالأنوار: 🕯سیّد السّاجدین (علیه السّلام) وارد مدینه نشدند و بیرون از شهر خیمه زدند. به بشیر فرمودند وارد مدینه شو و مردم را فرابخوان و اعلام کن که حسین بن علیّ (علیه السّلام) کشته شده است. 🗣 بشیر صاحب رسانه است. مردم را جمع می‌کند. به مردم جهت می‌دهد. جمعیّت با حالت حزن و اندوه و نوحه و ضجّه و لطمه به استقبال بازماندگان کربلاء در خارج از شهر می‌روند... 🔻قَالَ بَشِيرُ بْنُ حَذْلَمٍ فَلَمَّا قَرُبْنَا مِنْهَا، نَزَلَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ) فَحَطَّ رَحْلَهُ وَ ضَرَبَ فُسْطَاطَهُ وَ أَنْزَلَ نِسَاءَهُ وَ قَالَ: يَا بَشِيرُ رَحِمَ اَللَّهُ أَبَاكَ لَقَدْ كَانَ شَاعِراً فَهَلْ تَقْدِرُ عَلَى شَيْءٍ مِنْهُ؟ قُلْتُ: بَلَى يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي لَشَاعِرٌ، قَالَ: فَادْخُلِ اَلْمَدِينَةَ وَ اِنْعَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ؛ ❤️‍🔥 قَالَ بَشِيرٌ فَرَكِبْتُ فَرَسِي وَ رَكَضْتُ حَتَّى دَخَلْتُ اَلْمَدِينَةَ فَلَمَّا بَلَغْتُ مَسْجِدَ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) رَفَعْتُ صَوْتِي بِالْبُكَاءِ وَ أَنْشَأْتُ أَقُولُ: يَا أَهْلَ يَثْرِبَ لاَ مُقَامَ لَكُمْ بِهَا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ فَأَدْمُعِي مِدْرَارُ اَلْجِسْمُ مِنْهُ بِكَرْبَلاَءَ مُضَرَّجٌ وَ اَلرَّأْسُ مِنْهُ عَلَى اَلْقَنَاةِ يُدَارُ قَالَ ثُمَّ قُلْتُ: هَذَا عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ مَعَ عَمَّاتِهِ وَ أَخَوَاتِهِ قَدْ حَلُّوا بِسَاحَتِكُمْ وَ نَزَلُوا بِفِنَائِكُمْ وَ أَنَا رَسُولُهُ إِلَيْكُمْ أُعَرِّفُكُمْ مَكَانَهُ؛ 🖤 فَمَا بَقِيَتْ فِي اَلْمَدِينَةِ مُخَدَّرَةٌ وَ لاَ مُحَجَّبَةٌ إِلاَّ بَرَزْنَ مِنْ خُدُورِهِنَّ مَكْشُوفَةً شُعُورُهُنَّ مُخَمَّشَةً وُجُوهُهُنَّ ضَارِبَاتٍ خُدُودَهُنَّ يَدْعُونَ بِالْوَيْلِ وَ اَلثُّبُورِ، فَلَمْ أَرَ بَاكِياً أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ اَلْيَوْمِ وَ لاَ يَوْماً أَمَرَّ عَلَى اَلْمُسْلِمِينَ مِنْهُ... 📜بحارالأنوار، ج ۴۵، ص ۱۴۶ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🏴به مناسبت وفات حضرت أمّ‌البنین (سلام اللّه علیها): 🗣 قال صاحب رياض الأحزان ص۶۰: 🔖 و أقامت أمّ‌البنين زوجة أميرالمؤمنين العزاء على الحسين (عليه السّلام)، و اجتمع عندها نساء بني هاشم يندبن الحسين و أهل بيته. و بكت أمّ سلمة، و قالت: فعلوها ملأ اللّه قبورهم نارا. 🗣و قال المامقاني في تنقيح المقال: 📝و يستفاد من قوة إيمانها أن بشرا كلما نعى إليها أحدا من أولادها الأربعة قالت (ما معناه): أخبرني عن الحسين. فلما نعى إليها الحسين، قالت: قد قطعت أنياط قلبي، أولادي كلهم فداء لأبي عبد اللّه الحسين (عليه السّلام) و من تحت الخضراء...الحديث. 🗣و قال أبو الحسن الأخفش في شرح الكامل: 📌و قد كانت تخرج الى البقيع كل يوم ترثيه، تحمل ولده [العباس‏] عبيد اللّه، فيجتمع لسماع رثائها أهل المدينة و فيهم مروان بن الحكم فيكون لشجى الندبة. 📜شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار عليهم السلام، ج‏3، ص 186 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
گفتم امّ‌البنین دلم پا شد گره‌هایی که داشتم وا شد مادر آب را صدا زدم و خشکسالم شبیه دریا شد سوره‌ی حمد نذر او کردیم گم‌شده داشتیم و پیدا شد با ادب بود و روی دامانش تا گل نازدانه‌ای جا شد به مدینه نگفت مادر شد گفت مولای شهر بابا شد با کنیزی خانواده‌ی عشق در دو عالَم عزیز زهرا شد خادمی کرد تا که عباسش از ازل تا همیشه آقا شد همه‌ی بچّه‌هاش عیسایند گرچه عباس او مسیحا شد آنقدر خرج گریه شد، افتاد آنقدر خرج گریه شد، تا شد تا قیامت به احترام حسین ذکر لب‌هاش واحسینا شد گفت: گفتند روز عاشورا در غروبی که خیمه غوغا شد بین تقسیم آبروی حرم مشک بی‌آب، سهم سقّا شد کاش دست عمود نخلستان سدّ راهش نمی‌شد اما شد گفت: گفتند بعد از آنی که علی اکبر ارباً اربا شد قد سقّا شبیه قاسم شد قد قاسم شبیه سقّا شد گفت: گفتند بر سر نیزه سر عبّاس من تماشا شد بسته بودند اگر، نمی‌افتاد بسته بودند اگر به نی جا شد خوب شد همره حسین نرفت در مسیری که سر به نی‌ها شد خوب شد مجلس شراب نرفت در همان جا که جشن برپا شد «علی اکبر لطیفیان» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ غلامعلي بدرلو
🔖 ابن خالویه الاصبهانی، متوفّی قرن ۷، ذیل آیه مذکور، تصریح به همین نکته می‌کند که مُنذِر، پیامبر (صل
💎 ثعلبی، متوفّی قرن ۵، ابن عساکر، متوفّی قرن ۶، به همین مطالب تصریح کرده‌اند. 🖍فأنت الهادي يا علي، بك يهتدي المهتدون من بعدي. 📜تفسير الثعلبي = الكشف والبيان عن تفسير القرآن، ج5، ص272 🖍رسول الله (صلى الله عليه وسلم) المنذر والهادي علي» 📜تاريخ دمشق لابن عساكر، ج42، ص359 و 360 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👤در ادامه بحث به روایاتی در صحیح مسلم و صحیح بخاری ناظر به پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله) اشاره می‌کنیم. ⚠️قبل از ذکر روایات، خوب است به فتوای اهل تسنّن در مورد توجّه کنیم. ⛔️ اگر کسی کلامی بگوید یا عبارتی به کار ببرد که متضمّن و مشتمل بر باشد، گوینده به سبب آن قول، کافر می‌شود. 💠 والفتوى رقم، 57445: «و بينا أن من قال مثل هذه العبارة يريد ‌انتقاص ‌النّبي صلى الله عليه وسلم يكفر بها» 🏷 فتاوى الشبكة الإسلامية، ج1، ص3736، بترقيم الشاملة آليا. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📝 جلال الدّين السيوطي، متوفّي قرن ۱۰، از بزرگان عامّه نقل می‌کند که معتقد بودند حضرت فاطمه و برادرش ابراهیم (سلام اللّه علیهما)، با اتّفاق افضل از تمام خلفاء هستند. 🔻وذكر الإمام علم الدين العراقي: «أن ‌فاطمة وأخاها إبراهيم ‌أفضل من ‌الخلفاء الأربعة باتفاق» 📜أنموذج اللبيب في خصائص الحبيب، ص241 📎پ،ن: البته به فرموده أهلبیت (علیهم السّلام)، هیچ کسی شأنیت مقایسه شدن با حضرات معصومین را ندارد. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥سمنوپزون 🕌 مسجد امام حسن عسکری (علیه السّلام) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🕯هیئت ریحانة الرّسول قم🕯 🔰سخنرانی و قرائت زیارت آل‌یس: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: جمعه، ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🌐مکان: قم، ۴۵ متری کارگر، کوچه ۱۶، فرعی راست، حسینیه هیئت. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 مقاتل بن سليمان، متوفّي قرن ۲، در کتاب تفسیری خویش، ذیل آیة ۱۲ سورة المجادلة، می‌نویسد هیچ یک از أغنیاء به این آیة عمل نکرد، مگر علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام). فقط او بود که برای مجالست و هم‌سخن شدن با پیامبر صدقه داد و هزینه کرد. 🔰«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُولَ» يعني النبي صلى الله عليه وسلم ‌«فَقَدِّمُوا ‌بَيْنَ ‌يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً» يعنى الصدقة «خَيْرٌ لَكُمْ» من إمساكه «وَأَطْهَرُ» لذنوبكم، نزلت في الأغنياء «فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا» الصدقة على الفقراء «فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» لمن لا يجد الصدقة؛ 🔻وذلك أن الأغنياء كانوا يكثرون مناجاة النبي _صلى الله عليه وسلم_ ويغلبون الفقراء على مجالس النبي _صلى الله عليه وسلم_، وكان النبي _صلى الله عليه وسلم_ يكره طول مجالستهم وكثرة نجواهم، فلما أمرهم بالصدقة عند المناجاة انتهوا عند ذلك، وقدرت الفقراء على كلام النبي _صلى الله عليه وسلم_ ومجالسته ولم يقدم أحد من أهل الميسرة بصدقة غير علي بن أبي طالب _رضي الله عنه_ قدم دينارا، وكلم النبي _صلى الله عليه وسلم_ عشر كلمات فلم يلبثوا إلا يسيرا حتى أنزل الله تعالى «أَأَشْفَقْتُمْ يقول أشق عليكم أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ» يعني أهل الميسرة ولو فعلتم لكان خيرا لكم، «فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَتابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ» يقول وتجاوز الله عنكم «فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ» لمواقيتها «وَآتُوا الزَّكاةَ» لحينها «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ» فنسخت الزكاة الصدقة التي كانت عند المناجاة «وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِما تَعْمَلُونَ». 📜تفسير مقاتل بن سليمان، ج4، ص263 📎پ،ن: البته کتب اهل تسنّن بعضا در بیان فضیلت نگاری، لگدپرانی هم می‌کنند. مثل همین متن. فضیلت به گونه‌ای ذکر میشود که از جهاتی، منقصتی را هم اثبات بکند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
📖 مقاتل بن سليمان، متوفّي قرن ۲، در کتاب تفسیری خویش، ذیل آیة ۱۲ سورة المجادلة، می‌نویسد هیچ یک از أ
📝 عبدالرّزّاق بن همّام بن نافع‎ صنعانی‎، متوفّی قرن ۳، در کتاب «تفسیر القرآن العزیز»، ذیل همین آیه تصریح می‌کند که بعد از نزول آن، هیچ کس غیر از علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) برای نجوای با پیامبر صدقه پرداخت نکرد. 🔖 این رویه ادامه داشت تا زمانی که آیه نسخ شد و از جانب پروردگار رخصت آمد. 🔰عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ ، عَنْ سُلَيْمَانَ الْأَحْوَلِ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: {‌فَقَدِّمُوا ‌بَيْنَ ‌يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً}، قَالَ: 🔻أُمِرُوا أَن لَّا يُنَاجِي أَحَدٌ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِتى يَتَصَدَّقُ بَيْنَ يَدَيْ ذَلِكَ، فَكَانَ أَوَّلَ مَنْ يتَصَدَّقَ بَيْنَ يدي ذَلِكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَنَاجَاهُ، فلَمْ يُنَاجِهِ أَحَدٌ غَيْرُهُ، ثُمَّ نَزَلَتِ الرُّخْصَةُ {أَأَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ. . . . .}. 📜تفسير عبد الرزاق، ج3، ص293 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌پیامبر قصد خودکشی داشت و جبرئیل مانع شد😳 🔱 روایتی نسبتاً مفصّل در صحیح بخاری وجود دارد، که جریان بعثت پیامبر و نزول وحی را توضیح می‌دهد. 😈در بخشی از این متن، چنین روایت شده است: گاهی اوقات برای مدّتی، نزول وحی منقطع می‌شد. پیامبر چنان ناراحت می‌شدند که به بالای کوه رفته و قصد می‌کردند خودشان از بالای آن، پایین بیاندازند. در این حالات جبرئیل سراغ پیامبر آمده، او را دلداری داده و تأکید می‌کرد که تو به راستی پیامبر خدا هستی. 👽و این جریان بارها تکرار می‌شد. 🔻ثُمَّ لَمْ يَنْشَبْ وَرَقَةُ أَنْ تُوُفِّيَ، ‌وَفَتَرَ ‌الْوَحْيُ فَتْرَةً حَتَّى حَزِنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فِيمَا بَلَغَنَا، حُزْنًا غَدَا مِنْهُ مِرَارًا كي يتردى من رؤوس شَوَاهِقِ الْجِبَالِ، فَكُلَّمَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ لِكَيْ يُلْقِيَ مِنْهُ نَفْسَهُ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ حَقًّا. فَيَسْكُنُ لِذَلِكَ جَأْشُهُ، وتقرُّ نَفْسُهُ، فَيَرْجِعُ، فَإِذَا طَالَتْ عَلَيْهِ فَتْرَةُ الْوَحْيِ غَدَا لِمِثْلِ ذَلِكَ، فَإِذَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ فَقَالَ له مثل ذلك. 📜صحيح البخاري، ج6، ص2562 📎پ،ن: قصد خودکشی با مقام عصمت و با جایگاه رسالت سازگار است؟ آن هم پیامبر خاتم...فأین تذهبون؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
باید که فقط یوسف زهرا بپسندد ما را چه نیازیست که دنیا بپسندد قنبر شدن این است که هر لحظه بگویی من راضی‌ام آنگونه که مولا بپسندد مجنون دمی از سرزنش خلق نرنجید دیوانه شد آنقدر که لیلا بپسندد از قافله دوریم؛ ولی کاش از آن دور یک ثانیه برگردد و ما را بپسندد یک عمر نشستیم که در باز کند؟؟ نه یک بار بیاید به تماشا، بپسندد ما دغدغه داریم که ارباب ببیند ما دغدغه داریم که سقّا بپسندد نه فکر حسابیم، نه دنبال ثوابیم ما آمده‌ایم اُمّ ابیها بپسندد بگذار بخندند به این زار زدن‌ها می‌ارزد اگر زینب کبری بپسندد «مجید تال» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔺 سند خیلی محرمانه ساواک درباره علّامه طباطبایی (رحمه اللّه) 👈 آنچه می‌بینید گزارش مخفیانه ساواک و خلاصه پرونده و سوابق علّامه طباطبایی (رحمه اللّه) است. 🗣راپرتچی ساواک در ضمن پرونده، خبر افتتاح حساب بانکی از سوی علّامه جهت کمک به فلسطینیان را نیز گزارش داده است (افتتاح حساب با همکاری شهید مطهّری و مرحوم سیّد ابوالفضل موسوی زنجانی) 🗓 تاریخ تشکیل پرونده: ۱۳۴۴ ش. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
@mehrostad_ir | 980818 - ناشناس.mp3
3.3M
▫️آیت‌ اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه): 🔺️کسی که نمی‌‎داند دکارت چه گفته، هایدگر چه گفته، کانت چه گفته، مکتب‌ها و ادیان غرب را نشناسد، این چگونه می‌‎تواند شاگرد امام زمان(عجّل اللّه فرجه) باشد و "لیظهره علی الدّین کلّه" را محقّق کند؟ 💡الاسلام یعلوا و لا یُعلی علیه، به چه معناست؟ 💎اصحاب امام زمان (عجّل اللّه فرجه) جهانی فکر می‌کنند نه جمکرانی... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💰مردم نسبت به دنیای خودشان، آگاه‌تر از پیامبر هستند. 🧿 در صحیح مسلم نقل شده است که روزی پیامبر از کنار نخلستانی عبور می‌کردند. متوجّه شدند، صاحب باغ مشغول تلقیح و بارورسازی درختان است. در توصیه‌‌ای عجیب فرمودند اگر این کار را ترک کنند کارشان به صلاح می‌رسد و باغشان اصلاح میشود. آن‌ها به فرمایش پیامبر عمل کردند و همین باعث شد نخل‌هایشان ثمر ندهد. وقتی پیامبر خبردار شدند فرمودند شما از من به امر دنیای خودتان آگاه‌تر هستید🧐 🔻عنْ ‌أَنَسٍ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) مَرَّ بِقَوْمٍ يُلَقِّحُونَ، فَقَالَ: لَوْ لَمْ تَفْعَلُوا لَصَلَحَ. قَالَ: فَخَرَجَ شِيصًا، فَمَرَّ بِهِمْ فَقَالَ: مَا لِنَخْلِكُمْ؟ قَالُوا: قُلْتَ كَذَا وَ كَذَا. قَالَ: أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِأَمْرِ دُنْيَاكُمْ. 📜صحيح مسلم، ج7، 95 📎پ،ن: آیا پیامبر در ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به امور دنیا هم، جاهل‌تر از مردم هستند؟ به راستی قول پیامبر در اموری که مربوط به دنیای مردم می‌شود حجّت نیست؟ پیامبر حتماً باید به مردم ضرر بزنند تا متوجّه شوند در این امور آگاهی ندارند؟ پیامبر نمی‌دانند در اموری که تخصّص ندارند، نباید دستور بدهند و توصیه کنند؟ این روایات با آیات قرآن سازگار است؟ سورة الحشر، آیة ۹ سورة النّساء، آیة ۵۹ سورة آل‌عمران، آیة ۳۱ و ۳۲ سورة الأنفال، آیة ۲۰ سورة النّور، آیة ۵۴ سورة محمّد، آیة ۳۳ سورة النّجم، آیة ۳ و ۴ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧲 تمدّن غرب دنبال ایجاد غفلته، میخواد فکر نکنی. شب و روزت رو پُر می‌کنه. 🛎با انیمیشن، با فیلم، با فلسفه، با مدّاحی و . . . 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹أیّام ولادت حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) 🕌 جلسه خونگی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤯پیامبر، قرآن را فراموش می‌کرد. 🧠 از قول عائشة در صحیحین نقل شده است که پیامبر، وقتی صدای قرآن‌‌خواندن شخصی، به گوشش رسید، فرمود خدا او را رحمت کند؛ من را یاد آیاتی از قرآن انداخت که به کلّی فراموش کرده بودم و هنگام تلاوت و قرائت برخی سور، این آیات را جا می‌انداختم و نمی‌خواندم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) سَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ مِنَ اللَّيْلِ فَقَالَ: يَرْحَمُهُ اللهُ! لَقَدْ أَذْكَرَنِي كَذَا وَ كَذَا آيَةً كُنْتُ أَسْقَطْتُهَا مِنْ سُورَةِ كَذَا وَ كَذَا. 📜صحيح مسلم، ج2، ص 190 📎پ،ن: این روایات چطور با قرآن و جایگاه نبوی سازگار است؟ سَنُقۡرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰٓ (سورة الأعلی، آیة ۶) این پیامبری است وحی بر او نازل شده است؟ (یک‌بار به صورت دفعی و یک‌بار به صورت تدریجی) به پیامبری که آیات وحی را، معجزه جاوید را، فراموش می‌کند، میتوان اعتماد کرد که امور دیگر را فراموش نمی‌کند؟ به راستی شأن پیامبر از برخی انسان‌های عادی که قرآن را حفظ کرده‌اند و می‌کنند و فراموش نمی‌کنند، پایین‌تر است؟ حافظه پیامبر ضعیف‌تر است؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam