eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام كاظم عليه السلام: اَلْمُؤْمِنُ قَليلُ الْكَلامِ كَثيرُ الْعَمَلِ، وَ الْمُنافِقُ كَثيرُ الْكَلامِ قَليلُ الْعَمَلِ. مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار. تحف العقول، ص397 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) إستغاثة به صاحب الزّمان (عجّل اللّه فرجه) قرائت قرآن جمعی بیان احکام معارف دینی توسّل خاطره گویی سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی و ذاکرین نوجوان دوشنبه 17 آبان 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
"و اللّه شَکور"؛ خدا سپاس گزار است. چقدر تعبیر زیبا و بزرگوارانه ای است. این مالی که من و شما داریم، مال خود خدا است و من و شما واقعاً در این مال هیچ کاره ایم. المالُ مالُ اللّهِ. یک واقعیت زندگی انسان است؛ چرا؟ برای خاطر اینکه این مال از منابع طبیعی است که خدای متعال آن منابع را به وجود آورده. این منابع را چه کسی به صورت قابل استفاده ی زندگی بشر درآورده؟ استعدادها، خلاقیت ها و نیروهای انسانی، که آن هم مال خداست...با ابزار الهی یک مالی را جمع کردی، بعد این مال را که در حقیقت همه چیزش مال خداست _اصلش و فرعش و آخرش_ در راه خدا مصرف کرده ای، خدا از شما سپاس گزاری می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 163 @Arshiv_Gholam
دخترم! در رفع حُجُب كوش نه در جمع كُتب، گيرم كتب عرفانى و فلسفى را از بازار به منزل و از محلّى به محلّى انتقال دادى يا آن كه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات كردى و در مجالس و محافل آنچه در چَنته داشتى عرضه كردى و حضّار را فريفته معلومات خود كردى و با فريب شيطانى و نفس امّاره خبيث تر از شيطان محموله خود را سنگين‏ تر كردى و با لُعبه ابليس مجلس آرا شدى و خداى نخواسته غرور علم و عرفان به سراغت آمد كه خواهد آمد، آيا با اين محموله ‏هاى بسيار به حُجُب افزودى يا از حجب كاستى؟ خداوند (عزّ و جلّ) براى بيدارى علماء آيه شريفه "مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ" را آورده تا بدانند انباشتن علوم گرچه علم شرايع و توحيد باشد از حُجُب نمى‏كاهد، بلكه افزايش دهد، و از حُجُب صغار او را به حُجُب كبار مى‏كشاند. نمى‏گويم از علم و عرفان و فلسفه بگريز و با جهل عمر بگذران، كه اين انحراف است، مى‏گويم كوشش و مجاهده كن كه انگيزهْ الهى و براى دوست باشد و اگر عرضه كنى، براى خدا و تربيت بندگان او باشد نه براى ريا و خودنمايى كه خداى نخواسته جزء علماى سوء شوى كه بوى تعفّنشان اهل جهنّم را بيازارد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 450 و 451 @Arshiv_Gholam
مجنون شدم که راهی صحرا کنی مرا گاهی غبار جاده ی لیلا، کنی مرا کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست قطره شدم که راهی دریا کنی مرا پیش طبیب آمده‌ ام، درد می‌ کشم شاید قرار نیست مداوا کنی مرا من آمدم که این گره ها وا شود همین اصلاً بنا نبود ز سر وا کنی مرا حالا که فکر آخرتم را نمی ­کنم حق می­ دهم که بنده ی دنیا کنی مرا من، سال هاست میوه ی خوبی نداده‌ ام وقتش نیامده که شکوفا کنی مرا آقا برای تو نه! برای خودم بد است هر هفته در گناه، تماشا کنی مرا من گم شدم؛ تو آینه‌ ای گم نمی‌ شوی وقتش شده بیائی و پیدا کنی مرا این بار با نگاه کریمانه‌ ات ببین شاید غلام خانه ی زهرا کنی مرا "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
❤️محبّت الهی و عبادات❤️ "آیت اللّه جاودان (حفظه اللّه)" 📱 @javedan.ir @Arshiv_Gholam
منظور ما از نقش مشترک امامان این است موضع عامّ امامان در کوران رویداد ها و مشکلاتی که رسالت را پس از کج روی تجربه اسلامی و بر کنار ماندن ایشان از مرکز رهبری درمیان گرفت...امامان علی رغم برکنار شدن از عرصه حکومت همواره مسؤلیت خود را در حفاظت از رسالت و تجربه اسلامی عهده دار بودند و بر خود می دیدند که رسالت و تجربه اسلامی را در برابر فروغلتیدن به پرتگاه کج روی و گسستن کامل از اصول و ارزش ها استوار دانند... 1. بازداشتن حاکم از کژروی بیشتر 2. رسواسازی پیشوای کجرو 3. رویارویی با مشکلاتی که کرامت حکومت اسلامی را تهدید می کردند 4. نجات حکومت اسلامی در برابر تهدید استقلال آن از سوی کفر 5. مخالفت با پیشوایان کجرو به گونه ای که چهره ی حقیقی رسالت را بازتاب دهد 6. پربارسازی رسالتی و فکری امّت و ایستادگی در برابر جریان های فکری خطرساز استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 123 تا 128 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مانند طفل در به دری گریه می کنم مثل گدایِ پشت دری گریه می کنم اشک مرا زمان گدایی ندیده اند این بار چون تو می گذری گریه می کنم حالا که بین این همه مردم زیادیم از این به بعد یک نفری گریه می کنم حتّی اگر مرا بزنی قول می دهم با آب و تاب بیشتری گریه می کنم تنبیه تو حواس مرا جمع می کند من سال ها ز خیره سری گریه می کنم بار مرا کسی نخریده، تو می خری؟! بار مرا بخر، نخری گریه می کنم از چند جا شکسته پرم، ای شکسته بند! از غصّه شکسته پری گریه می کنم این روزه ها به درد قیامت نمی خورد دارم برای بی سپری گریه می کنم آقا نیامد و دل ما هم چنان شکست پس پای سفره سحری گریه می کنم جانِ همان که زائر بابا نشد مرا یک کربلا ببر، نبری گریه می کنم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): (11) مَا أَنَا بِأَعْصَى مَنْ عَصَاكَ فَغَفَرْتَ لَهُ، وَ مَا أَنَا بِأَلْوَمِ مَنِ اعْتَذَرَ إِلَيْكَ فَقَبِلْتَ مِنْهُ، وَ مَا أَنَا بِأَظْلَمِ مَنْ تَابَ إِلَيْكَ فَعُدْتَ عَلَيْهِ... (15) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ هَبْ لِي مَا يَجِبُ عَلَيَّ لَكَ، وَ عَافِنِي مِمَّا أَسْتَوْجِبُهُ مِنْكَ، وَ أَجِرْنِي مِمَّا يَخَافُهُ أَهْلُ الْإِسَاءَةِ... الصحيفة السجادية، دعای دوازدهم، ص 68 @Arshiv_Gholam
از نمايندگان متوقّع است كه مراعات آداب اسلامى در محاورات بشود؛ و انگيزه آن يافتن حقّ و راه حل باشد...گاهى اشاعه فحشا در يك محيط بسيار وسيع است كه معصيتى عظيم است‏...شك نيست كه مجلس به همه امور كشور نظارت دارد؛ و حقّ نمايندگان است كه از هر انحراف و خلافى كه از وزرا و ادارات مى‏بينند به حكم قانونى جلوگيرى كنند و دولت را تا حدّ استيضاح بكشانند. لكن فرق هاست بين نظارت و استيضاح، و بين عيب جويى و انتقام گيرى‏، و اين فرق را همه كس پس از رجوع به وجدان خويش مى‏فهمد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 465 و 466 @Arshiv_Gholam
آیا پیغمبران در تاریخ شکست خورده اند؟...ما معتقدیم که این جور نیست...انبیاء آمدند یک موجودی را که در حدّ یک حیوان هم نمی توانست راه و چاه را بشناسد...این موجود را آوردند در سطح یک موجودی که فرشتگان آسمان هم باید از او بیایند چیز بیاموزند...هدف آن ها همین بود که این بشر، این کلاس اوّل و دوم را بپیماید...امروز بشریت برای قبول حکومت الهی، از هزار سال قبل، از هزار و دویست، سیصد سال قبل مهیّاتر است، و هزار سال دیگر از امروز مهیّاتر است...آن روزی که امام ظهور می کند، بشریت به آمادگی رسیده. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 447 تا 450 @Arshiv_Gholam
وَ عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ سَعْدَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَلْتَفِتُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَى فُقَرَاءِ الْمُؤْمِنِينَ شَبِيهاً بِالْمُعْتَذِرِ إِلَيْهِمْ فَيَقُولُ: وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي مَا أَفْقَرْتُكُمْ فِي الدُّنْيَا مِنْ هَوَانٍ بِكُمْ عَلَيَّ وَ لَتَرَوُنَّ مَا أَصْنَعُ بِكُمُ الْيَوْمَ فَمَنْ زَوَّدَ أَحَداً مِنْكُمْ فِي دَارِ الدُّنْيَا مَعْرُوفاً فَخُذُوا بِيَدِهِ فَأَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ؛ قَالَ فَيَقُولُ رَجُلٌ مِنْهُمْ: يَا رَبِّ إِنَّ أَهْلَ الدُّنْيَا تَنَافَسُوا فِي دُنْيَاهُمْ فَنَكَحُوا النِّسَاءَ وَ لَبِسُوا الثِّيَابَ اللَّيِّنَةَ وَ أَكَلُوا الطَّعَامَ وَ سَكَنُوا الدُّورَ وَ رَكِبُوا الْمَشْهُورَ مِنَ الدَّوَابِّ فَأَعْطِنِي مِثْلَ مَا أَعْطَيْتَهُمْ؛ فَيَقُولُ (تَبَارَكَ وَ تَعَالَى) لَكَ وَ لِكُلِّ عَبْدٍ مِنْكُمْ مِثْلُ مَا أَعْطَيْتُ أَهْلَ الدُّنْيَا مُنْذُ كَانَتِ الدُّنْيَا إِلَى أَنِ انْقَضَتِ الدُّنْيَا سَبْعُونَ ضِعْفاً. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: خداى (عزّ و جلّ) روز قيامت مانند پوزش خواه به فقراء مؤمنين توجّه كند و فرمايد: به عزّت و جلالم سوگند كه شما را در دنيا به واسطه خوارى شما نزد خود فقير نساختم، امروز رفتار مرا با خود مى‏بينيد، هر كس در دنيا به شما نيكى نموده، دستش را بگيريد و به بهشتش در آوريد. مردى از فقرا گويد: پروردگارا؛ اهل دنيا با يك ديگر در دنيا مسابقه گذاشتند، با زن ها نزديكى كردند، جامه‏ هاى نازك پوشيدند، خوراك خوردند، در كاخ ها نشستند، و مركب هاى معروف و مشهور را سوار شدند، به من هم مثل آنچه به آن ها دادى عطا فرما. خداى (تبارك و تعالى) فرمايد: براى تو و هر يك از شماست هفتاد برابر آنچه به اهل دنيا دادم از آغاز تا انجام دنيا. الكافي، ج‏2، ص 261 @Arshiv_Gholam
بنا نبود بمانی غریب در صحرا و خواهرت بشود بی نصیب در صحرا بنا نبود که تکیه به نیزه ات بزنی مرا برای جهاد عظیم خط بزنی بنا نبود مهیّای سوختن باشی میان خیمه پی کهنه پیرهن باشی زمین نیوفت کتاب مقدّس زینب فدای بی کسی ات! ای همه کس زینب عصای دست شدن رسم خواهری باشد علی الخصوص که خواهر برادری باشد به راه عشق تو این چشم تر که چیزی نیست جگر برای تو دادم پسر که چیزی نیست بیا خودت پسران مرا ببر میدان که پیشمرگ تو باشند این دو در میدان بیا که شاهد حاجت روایی ات باشند بزرگ کردمشان تا فدایی ات باشند تورا به جان من آقا قبول کن بروند به حق چادر زهرا قبول کن بروند چه بهتر است نبینند راه بسته شده در ازدحام ره قتلگاه بسته شده چه بهتر است نبییند زخم خنجر را به سمت خیمه ی زن ها هجوم لشگر را چه بهتر است نباشند و خون جگر نشوند شبیه من وسط خیمه شعله ور نشوند چه بهتر است نبینند اوج این غم را بروی مادرشان ضربه های محکم را چه بهتر است نبینند آب خواهم شد اسیر وارد بزم شراب خواهم شد "سید پوریا هاشمی" @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): (14) وَ مَنْ تَوَجَّهَ بِحَاجَتِهِ إِلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ أَوْ جَعَلَهُ سَبَبَ نُجْحِهَا دُونَكَ فَقَدْ تَعَرَّضَ لِلْحِرْمَانِ، وَ اسْتَحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَوْتَ الْإِحْسَانِ. (15) اللَّهُمَّ وَ لِي إِلَيْكَ حَاجَةٌ قَدْ قَصَّرَ عَنْهَا جُهْدِي، وَ تَقَطَّعَتْ دُونَهَا حِيَلِي، وَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي رَفْعَهَا إِلَى مَنْ يَرْفَعُ حَوَائِجَهُ إِلَيْكَ، وَ لَا يَسْتَغْنِي فِي طَلِبَاتِهِ عَنْكَ، وَ هِيَ زَلَّةٌ مِنْ زَلَلِ الْخَاطِئِينَ، وَ عَثْرَةٌ مِنْ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ. (16) ثُمَّ انْتَبَهْتُ بِتَذْكِيرِكَ لِي مِنْ غَفْلَتِي، وَ نَهَضْتُ بِتَوْفِيقِكَ مِنْ زَلَّتِي، وَ رَجَعْتُ وَ نَكَصْتُ بِتَسْدِيدِكَ عَنْ عَثْرَتِي. (17) وَ قُلْتُ "سُبْحَانَ رَبِّي كَيْفَ يَسْأَلُ مُحْتَاجٌ مُحْتَاجاً وَ أَنَّى يَرْغَبُ مُعْدِمٌ إِلَى مُعْدِمٍ". (18) فَقَصَدْتُكَ، يَا إِلَهِي‏... الصحيفة السجادية، دعای سیزدهم، ص 70 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظه متولّد شدن بچّه🎥 🔰ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَكَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقين‏ (المؤمنون/ 14) 🔰يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريم‏ (الانفطار/ 6) @Arshiv_Gholam
معيار الهى آن است كه اثبات مدّعا مبنى بر استدلال و شواهد متقن باشد، و از كلمات نيشدار و اهانت‏ آميز و كردار ناروا مبرّا باشد. و در غير اين صورت، بايد دانست كه دست شيطان و نفس أمّاره بالسّوء در كار است و گوينده بازيچه هواى نفس است. نمايندگان محترم و خواهران و برادران گرامى، مسأله بسيار مهم است. آبرو و حيثيت يك مسلمان يا يك انسان در كار است. چه بسا با يك انحراف شما يك انسان آبرومند در جامعه ساقط شود و شرف يك مؤمن خدشه‏ دار گردد. اگر انحرافى ديديد، نخست بدون سر و صدا دنبال تحقيق رويد. پس از آنكه مسلّماً معلوم شد، قبل از كشيده شدن به مجلس با طرف به گفتگو بنشينيد، و مسأله را حتّى الإمكان با خود او حلّ كنيد. اگر در اين مرحله توفيق حاصل نشد، در كميسيون مربوط او را بخواهيد، و با كمك دوستان فيصله‏ دهيد. و اگر فيصله نشد و شخص مذكور مى‏خواهد بر خلاف مصالح اسلام و كشور و ملّت عمل كند و در انحراف پافشارى نمايد، حفظ مصلحت عمومى و اسلام مقدّم است بر حفظ مصلحت شخص، هر كس باشد؛ در اين صورت تقاضا كنيد و با استدلال و منطق، بدون كوچك ترين اهانت، مطلب را عرضه كنيد. و مهلت دهيد تا در محيطى آرام و بى‏تشنّج از خود دفاع كند. در اين موقع مجلس به هر چه تكليف قانونى و شرعى دارد عمل كند، بى‏كوچكترين توهين‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 466 و 467 @Arshiv_Gholam
روضه خانگی - حضرت علی اکبر(ع) - 813.mp3
9.51M
🎙مناجات و روضه حضرت علی اکبر (علیه السّلام)🎙 "حاج احمد سلطانی" @RozeKhanegee @Arshiv_Gholam
امامان برای برپایی پایه های حکومت شایسته به دست خود، تنها قیام با شمشیر و پیروزی مسلّحانه موقّت را کافی نمی دانند. برپایی و نهادینه سازی چنین حکومتی در نظر ایشان تنها بر آماده سازی حمله نظامی متوقّف نیست؛ بلکه پیش از آن بر آماده سازی سپاهی عقیدتی متوقّف است که به امام و عصمت ایشان ایمانی مطلق دارد و هدف های بزرگ ایشان را کاملاً درک می کند و پشتیبان برنامه ایشان در عرصه حکومت است و از دستآوردهای امام برای امّت نگهبانی می نماید. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 131 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ سَهْلٍ وَ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبَّادٍ جَمِيعاً يَرْفَعَانِهِ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا كَانَ مِنْ وُلْدِ آدَمَ مُؤْمِنٌ إِلَّا فَقِيراً وَ لَا كَافِرٌ إِلَّا غَنِيّاً حَتَّى جَاءَ إِبْرَاهِيمُ (علیه السّلام) فَقَالَ "رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا" فَصَيَّرَ اللَّهُ فِي هَؤُلَاءِ أَمْوَالًا وَ حَاجَةً وَ فِي هَؤُلَاءِ أَمْوَالًا وَ حَاجَةً. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: از فرزندان آدم مؤمنى نبود جز آن كه فقير بود، و كافرى نبود جز آن كه توان گر بود، تا جناب ابراهيم (عليه السّلام) آمد و عرض كرد "پروردگارا ما را وسيله آزمايش كفار مگردان" (كه با خود گويند اگر ايمان خوب بود، اين ها فقير و گرفتار نبودند و يا برخى از ترس فقر ايمان نياورند)، سپس خدا از اين ها دسته‏ اى را مالدار و دسته‏ اى را نيازمند، و از آن ها نيز برخى را مالدار و بعضى را نيازمند گردانيد. الكافي، ج‏2، ص 262 @Arshiv_Gholam
زمان: 12 خرداد 1363 مكان: تهران، جماران‏ استفتاء: بسمه تعالى بعضي ها نقل مى‏كنند كه حضرت عالى اجازه فرموده ‏ايد از سهم مبارك امام (عليه السّلام) در راه تبليغات انتخاباتى صرف نمايند، آيا اين واقعيت دارد؟ جمعى از مؤمنين‏ جواب: بسمه تعالى‏ اين موضوع به هيچ وجه صحّت ندارد. در صورتى كه كسى خداى ناكرده از سهمين و وجوه شرعيه در اين گونه امور خرج كرده است بايد برگرداند. روح اللَّه الموسوي‏ امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 483 @Arshiv_Gholam