eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 مقاتل بن سليمان، متوفّي قرن ۲، در کتاب تفسیری خویش، ذیل آیة ۱۲ سورة المجادلة، می‌نویسد هیچ یک از أغنیاء به این آیة عمل نکرد، مگر علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام). فقط او بود که برای مجالست و هم‌سخن شدن با پیامبر صدقه داد و هزینه کرد. 🔰«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُولَ» يعني النبي صلى الله عليه وسلم ‌«فَقَدِّمُوا ‌بَيْنَ ‌يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً» يعنى الصدقة «خَيْرٌ لَكُمْ» من إمساكه «وَأَطْهَرُ» لذنوبكم، نزلت في الأغنياء «فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا» الصدقة على الفقراء «فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» لمن لا يجد الصدقة؛ 🔻وذلك أن الأغنياء كانوا يكثرون مناجاة النبي _صلى الله عليه وسلم_ ويغلبون الفقراء على مجالس النبي _صلى الله عليه وسلم_، وكان النبي _صلى الله عليه وسلم_ يكره طول مجالستهم وكثرة نجواهم، فلما أمرهم بالصدقة عند المناجاة انتهوا عند ذلك، وقدرت الفقراء على كلام النبي _صلى الله عليه وسلم_ ومجالسته ولم يقدم أحد من أهل الميسرة بصدقة غير علي بن أبي طالب _رضي الله عنه_ قدم دينارا، وكلم النبي _صلى الله عليه وسلم_ عشر كلمات فلم يلبثوا إلا يسيرا حتى أنزل الله تعالى «أَأَشْفَقْتُمْ يقول أشق عليكم أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ» يعني أهل الميسرة ولو فعلتم لكان خيرا لكم، «فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَتابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ» يقول وتجاوز الله عنكم «فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ» لمواقيتها «وَآتُوا الزَّكاةَ» لحينها «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ» فنسخت الزكاة الصدقة التي كانت عند المناجاة «وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِما تَعْمَلُونَ». 📜تفسير مقاتل بن سليمان، ج4، ص263 📎پ،ن: البته کتب اهل تسنّن بعضا در بیان فضیلت نگاری، لگدپرانی هم می‌کنند. مثل همین متن. فضیلت به گونه‌ای ذکر میشود که از جهاتی، منقصتی را هم اثبات بکند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📝 عبدالرّزّاق بن همّام بن نافع‎ صنعانی‎، متوفّی قرن ۳، در کتاب «تفسیر القرآن العزیز»، ذیل همین آیه تصریح می‌کند که بعد از نزول آن، هیچ کس غیر از علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) برای نجوای با پیامبر صدقه پرداخت نکرد. 🔖 این رویه ادامه داشت تا زمانی که آیه نسخ شد و از جانب پروردگار رخصت آمد. 🔰عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ ، عَنْ سُلَيْمَانَ الْأَحْوَلِ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: {‌فَقَدِّمُوا ‌بَيْنَ ‌يَدَيْ نَجْوَاكُمْ صَدَقَةً}، قَالَ: 🔻أُمِرُوا أَن لَّا يُنَاجِي أَحَدٌ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِتى يَتَصَدَّقُ بَيْنَ يَدَيْ ذَلِكَ، فَكَانَ أَوَّلَ مَنْ يتَصَدَّقَ بَيْنَ يدي ذَلِكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَنَاجَاهُ، فلَمْ يُنَاجِهِ أَحَدٌ غَيْرُهُ، ثُمَّ نَزَلَتِ الرُّخْصَةُ {أَأَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْوَاكُمْ. . . . .}. 📜تفسير عبد الرزاق، ج3، ص293 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌پیامبر قصد خودکشی داشت و جبرئیل مانع شد😳 🔱 روایتی نسبتاً مفصّل در صحیح بخاری وجود دارد، که جریان بعثت پیامبر و نزول وحی را توضیح می‌دهد. 😈در بخشی از این متن، چنین روایت شده است: گاهی اوقات برای مدّتی، نزول وحی منقطع می‌شد. پیامبر چنان ناراحت می‌شدند که به بالای کوه رفته و قصد می‌کردند خودشان از بالای آن، پایین بیاندازند. در این حالات جبرئیل سراغ پیامبر آمده، او را دلداری داده و تأکید می‌کرد که تو به راستی پیامبر خدا هستی. 👽و این جریان بارها تکرار می‌شد. 🔻ثُمَّ لَمْ يَنْشَبْ وَرَقَةُ أَنْ تُوُفِّيَ، ‌وَفَتَرَ ‌الْوَحْيُ فَتْرَةً حَتَّى حَزِنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فِيمَا بَلَغَنَا، حُزْنًا غَدَا مِنْهُ مِرَارًا كي يتردى من رؤوس شَوَاهِقِ الْجِبَالِ، فَكُلَّمَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ لِكَيْ يُلْقِيَ مِنْهُ نَفْسَهُ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ حَقًّا. فَيَسْكُنُ لِذَلِكَ جَأْشُهُ، وتقرُّ نَفْسُهُ، فَيَرْجِعُ، فَإِذَا طَالَتْ عَلَيْهِ فَتْرَةُ الْوَحْيِ غَدَا لِمِثْلِ ذَلِكَ، فَإِذَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ تبدَّى لَهُ جِبْرِيلُ فَقَالَ له مثل ذلك. 📜صحيح البخاري، ج6، ص2562 📎پ،ن: قصد خودکشی با مقام عصمت و با جایگاه رسالت سازگار است؟ آن هم پیامبر خاتم...فأین تذهبون؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
باید که فقط یوسف زهرا بپسندد ما را چه نیازیست که دنیا بپسندد قنبر شدن این است که هر لحظه بگویی من راضی‌ام آنگونه که مولا بپسندد مجنون دمی از سرزنش خلق نرنجید دیوانه شد آنقدر که لیلا بپسندد از قافله دوریم؛ ولی کاش از آن دور یک ثانیه برگردد و ما را بپسندد یک عمر نشستیم که در باز کند؟؟ نه یک بار بیاید به تماشا، بپسندد ما دغدغه داریم که ارباب ببیند ما دغدغه داریم که سقّا بپسندد نه فکر حسابیم، نه دنبال ثوابیم ما آمده‌ایم اُمّ ابیها بپسندد بگذار بخندند به این زار زدن‌ها می‌ارزد اگر زینب کبری بپسندد «مجید تال» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔺 سند خیلی محرمانه ساواک درباره علّامه طباطبایی (رحمه اللّه) 👈 آنچه می‌بینید گزارش مخفیانه ساواک و خلاصه پرونده و سوابق علّامه طباطبایی (رحمه اللّه) است. 🗣راپرتچی ساواک در ضمن پرونده، خبر افتتاح حساب بانکی از سوی علّامه جهت کمک به فلسطینیان را نیز گزارش داده است (افتتاح حساب با همکاری شهید مطهّری و مرحوم سیّد ابوالفضل موسوی زنجانی) 🗓 تاریخ تشکیل پرونده: ۱۳۴۴ ش. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
@mehrostad_ir | 980818 - ناشناس.mp3
3.3M
▫️آیت‌ اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه): 🔺️کسی که نمی‌‎داند دکارت چه گفته، هایدگر چه گفته، کانت چه گفته، مکتب‌ها و ادیان غرب را نشناسد، این چگونه می‌‎تواند شاگرد امام زمان(عجّل اللّه فرجه) باشد و "لیظهره علی الدّین کلّه" را محقّق کند؟ 💡الاسلام یعلوا و لا یُعلی علیه، به چه معناست؟ 💎اصحاب امام زمان (عجّل اللّه فرجه) جهانی فکر می‌کنند نه جمکرانی... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💰مردم نسبت به دنیای خودشان، آگاه‌تر از پیامبر هستند. 🧿 در صحیح مسلم نقل شده است که روزی پیامبر از کنار نخلستانی عبور می‌کردند. متوجّه شدند، صاحب باغ مشغول تلقیح و بارورسازی درختان است. در توصیه‌‌ای عجیب فرمودند اگر این کار را ترک کنند کارشان به صلاح می‌رسد و باغشان اصلاح میشود. آن‌ها به فرمایش پیامبر عمل کردند و همین باعث شد نخل‌هایشان ثمر ندهد. وقتی پیامبر خبردار شدند فرمودند شما از من به امر دنیای خودتان آگاه‌تر هستید🧐 🔻عنْ ‌أَنَسٍ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) مَرَّ بِقَوْمٍ يُلَقِّحُونَ، فَقَالَ: لَوْ لَمْ تَفْعَلُوا لَصَلَحَ. قَالَ: فَخَرَجَ شِيصًا، فَمَرَّ بِهِمْ فَقَالَ: مَا لِنَخْلِكُمْ؟ قَالُوا: قُلْتَ كَذَا وَ كَذَا. قَالَ: أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِأَمْرِ دُنْيَاكُمْ. 📜صحيح مسلم، ج7، 95 📎پ،ن: آیا پیامبر در ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به امور دنیا هم، جاهل‌تر از مردم هستند؟ به راستی قول پیامبر در اموری که مربوط به دنیای مردم می‌شود حجّت نیست؟ پیامبر حتماً باید به مردم ضرر بزنند تا متوجّه شوند در این امور آگاهی ندارند؟ پیامبر نمی‌دانند در اموری که تخصّص ندارند، نباید دستور بدهند و توصیه کنند؟ این روایات با آیات قرآن سازگار است؟ سورة الحشر، آیة ۹ سورة النّساء، آیة ۵۹ سورة آل‌عمران، آیة ۳۱ و ۳۲ سورة الأنفال، آیة ۲۰ سورة النّور، آیة ۵۴ سورة محمّد، آیة ۳۳ سورة النّجم، آیة ۳ و ۴ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧲 تمدّن غرب دنبال ایجاد غفلته، میخواد فکر نکنی. شب و روزت رو پُر می‌کنه. 🛎با انیمیشن، با فیلم، با فلسفه، با مدّاحی و . . . 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹أیّام ولادت حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) 🕌 جلسه خونگی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤯پیامبر، قرآن را فراموش می‌کرد. 🧠 از قول عائشة در صحیحین نقل شده است که پیامبر، وقتی صدای قرآن‌‌خواندن شخصی، به گوشش رسید، فرمود خدا او را رحمت کند؛ من را یاد آیاتی از قرآن انداخت که به کلّی فراموش کرده بودم و هنگام تلاوت و قرائت برخی سور، این آیات را جا می‌انداختم و نمی‌خواندم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) سَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ مِنَ اللَّيْلِ فَقَالَ: يَرْحَمُهُ اللهُ! لَقَدْ أَذْكَرَنِي كَذَا وَ كَذَا آيَةً كُنْتُ أَسْقَطْتُهَا مِنْ سُورَةِ كَذَا وَ كَذَا. 📜صحيح مسلم، ج2، ص 190 📎پ،ن: این روایات چطور با قرآن و جایگاه نبوی سازگار است؟ سَنُقۡرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰٓ (سورة الأعلی، آیة ۶) این پیامبری است وحی بر او نازل شده است؟ (یک‌بار به صورت دفعی و یک‌بار به صورت تدریجی) به پیامبری که آیات وحی را، معجزه جاوید را، فراموش می‌کند، میتوان اعتماد کرد که امور دیگر را فراموش نمی‌کند؟ به راستی شأن پیامبر از برخی انسان‌های عادی که قرآن را حفظ کرده‌اند و می‌کنند و فراموش نمی‌کنند، پایین‌تر است؟ حافظه پیامبر ضعیف‌تر است؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌برای توضیحات بیشتر و مطالعه روایات اهل تسنّن در مذمّت کسی که قرآن را بعد از حفظ فراموش کند و نظرات علمای عامّه و توجیهات و اشکالات آن‌ها نسبت به این روایات، لینک ذیل را مشاهده کنید:👇 💻 https://fa.wikifeqh.ir/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C%20%D8%A2%DB%8C%D8%A7%D8%AA%20%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1%20(%D8%B4%D8%A8%D9%87%D9%87) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👓 نظر آیت‌ اللّه خویی؛ تشکیل جمهوری اسلامی 📝 دستخط مهمّ آیت‌ اللّه خویی (رحمه اللّه) ✌️ رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، را انتخاب نمایید. 📜 شکر و سپاس بی حد، خداوند متعال را که ملّت مسلمان غیور ایران، در اثر مجاهدات و فداکاری‌های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی، رأی خود را اظهار دارند و در این زمینه رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، را انتخاب نمایند. و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملّت، شیعه اثنی‌عشری می‌باشند، لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آن‌ها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
😵‍💫پیامبر را سحر می‌کردند. 🧿عایشه می‌گوید مدّتی پیامبر سحر می‌شد (جادو می‌شد. او را سحر می‌کردند). تا جایی که خیال می‌کرد با زنانش خلوت کرده است (خودش را در چنین حالی می‌دید) در حالیکه سمت زمانش نرفته بود (و در حال خلوت با زنان نبود). در نقل دیگری عایشه می‌گوید، پیامبر مسحور میشد و ادراکات عادی خود را از دست می‌داد، تا جایی که نمی‌دانست فلان کار را انجام داده است یا نه. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهَا، قَالَتْ: «كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُحِرَ، حَتَّى كَانَ ‌يَرَى ‌أَنَّهُ ‌يَأْتِي النِّسَاءَ وَلَا يَأْتِيهِنَّ...» 📜صحيح البخاري، ج7، ص137 🔻عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: «سُحِرَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و سلم، حتى كان يخيل إليه أنه يفعل الشيء و ما يفعله، حتى كان ذات يوم دعا و دعا، ثم قال: أشعرت أن الله أفتاني فيما فيه شفائي...» 📜صحيح البخاري، ج3، ص 1192 📎پ،ن: واقعاً به پیامبری که مورد سحر واقع شود، می‌توان اطمینان کرد؟ قرآن پیامبر را اینچنین به ما معرّفی کرده است؟ وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجۡنُونٖ (سورة التّکویر، آیة ۲۲) چه کسانی در طول تاریخ به مؤمنین می‌گفتند، شما از پیامبری تبعیت می‌کنید که سحر می‌شود؟ إِذۡ يَقُولُ ٱلظَّـٰلِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلٗا مَّسۡحُورًا (سورة الاسراء، آیة ۴۷ و سورة الفرقان، آیة ۸) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👤نظر ابن قتیبة الدینوری، متوفّی قرن ۳، در مورد روایات سحر شدن پیامبر توسّط یک یهودیّ به نام لبید بن الأعصم. 🔻وَهَذَا لَا يَجُوزُ عَلَى نَبِيُّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، لِأَنَّ السِّحْرَ كُفْرٌ، وَعَمَلٌ مِنْ أَعْمَالِ الشَّيْطَانِ فِيمَا يَذْكُرُونَ. فَكَيْفَ يَصِلُ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، مَعَ حِيَاطَةِ اللَّهِ تَعَالَى لَهُ، وَتَسْدِيدِهِ إِيَّاهُ بِمَلَائِكَتِهِ، وَصَوْنِهِ الْوَحْيَ عَنِ الشَّيْطَانِ؟ 📜تأويل مختلف الحديث، ص260 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَـٰٓئِكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡـُٔولٗا (سورة الاسراء، آیة ۳۶) 🔰عن أمیرالمؤمنین (علیه السّلام): 🔻دَعِ اَلْقَوْلَ فِيمَا لاَ تَعْرِفُ وَ اَلْخِطَابَ فِيمَا لَمْ تُكَلَّفْ وَ أَمْسِكْ عَنْ طَرِيقٍ إِذَا خِفْتَ ضَلاَلَتَهُ. 🔹رها کن سخن را دربارۀ آنچه نشناسى، و ترک کن گفت و گو را در جايى كه وظيفه آن را ندارى، و باز ايست از گام برداشتن در راهى كه ترس گمراهى آن را دارى. 📜غرر الحکم و درر الکلم، ج ۱، ص ۸۱۹ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🚶‍♂عثمان، باحیاتر از پیامبر... 👀 نقل های متعدّی در کتب عامّه، از جمله صحیحین وجود دارد مبنی بر شدّت حیای عثمان. 🔰 أَنَّ ‌سَعِيدَ بْنَ الْعَاصِ أَخْبَرَهُ أَنَّ ‌عَائِشَةَ زَوْجَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌وَعُثْمَانَ حَدَّثَاهُ: 🔻أَنَّ أَبَابَكْرٍ اسْتَأْذَنَ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ مُضْطَجِعٌ عَلَى فِرَاشِهِ لَابِسٌ مِرْطَ عَائِشَةَ، فَأَذِنَ لِأَبِي‌بَكْرٍ وَهُوَ كَذَلِكَ، فَقَضَى إِلَيْهِ حَاجَتَهُ ثُمَّ انْصَرَفَ، ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُمَرُ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَقَضَى إِلَيْهِ حَاجَتَهُ ثُمَّ انْصَرَفَ، قَالَ عُثْمَانُ: ثُمَّ اسْتَأْذَنْتُ عَلَيْهِ فَجَلَسَ، وَقَالَ لِعَائِشَةَ: اجْمَعِي عَلَيْكِ ثِيَابَكِ، ‌فَقَضَيْتُ ‌إِلَيْهِ حَاجَتِي ثُمَّ انْصَرَفْتُ، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: يَا رَسُولَ اللهِ، مَا لِي لَمْ أَرَكَ فَزِعْتَ لِأَبِي‌بَكْرٍ وَعُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا كَمَا فَزِعْتَ لِعُثْمَانَ؟ قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ عُثْمَانَ رَجُلٌ حَيِيٌّ، وَإِنِّي خَشِيتُ إِنْ أَذِنْتُ لَهُ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ أَنْ لَا يَبْلُغَ إِلَيَّ فِي حَاجَتِهِ. 📜صحيح مسلم، ج7، ص117 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤷‍♂️ این نقل می‌گوید، پیامبر دراز کشیده و چادر عایشه رو روی خود انداخته بود (برخی به قرینه نقل های مشابه چنین ترجمه کرده‌اند که عایشه گفت من و پيامبر زير يک روانداز خوابيده بوديم که پدرم ابوبکر اجازه ورود خواست). ابوبکر و عمر وارد شدند و پیامبر اجازه داد در حالیکه دراز کشیده بود. وقتی عثمان خواست وارد شود پیامبر نشست و به عایشه گفت لباست را جمع کن (برخی گفتند یعنی لباست را بپوس). عایشه پرسید چرا برای ابوبکر و عمر چنین نکردی؟ پیامبر فرمود عثمان خیلی با حیاست. ترسیدم اگر بلند نشوم، در حالت وارد نشود و حاجتش را مطرح نکند.🔱 🙈نقل هاي مشابه با عبارات مختلف از همين روايت: 🔻عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: اسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا مَعَهُ فِي ‌مِرْطٍ وَاحِدٍ. (مسند أحمد. ج42، ص207) 📎پ،ن: این یعنی عثمان نسبت به پیامبر باحیاتر بوده است؟ به راستی ما در مورد پیامبر خدا سخن می‌گوییم؟ در اینجا لازم است به پیامبر اقتداء کنیم یا به عثمان؟ أسوة حسنة، پیامبر است یا عثمان؟ عثمان بااخلاق‌تر از پیامبر است؟ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ (سورة القلم، آیة ۴) لَّقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِي رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن كَانَ يَرۡجُواْ ٱللَّهَ وَٱلۡيَوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ وَذَكَرَ ٱللَّهَ كَثِيرٗا (سورة الأحزاب، آیة ۲۱) يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدۡخُلُواْ بُيُوتَ ٱلنَّبِيِّ إِلَّآ أَن يُؤۡذَنَ لَكُمۡ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيۡرَ نَٰظِرِينَ إِنَىٰهُ وَلَٰكِنۡ إِذَا دُعِيتُمۡ فَٱدۡخُلُواْ فَإِذَا طَعِمۡتُمۡ فَٱنتَشِرُواْ وَلَا مُسۡتَـٔۡنِسِينَ لِحَدِيثٍۚ إِنَّ ذَٰلِكُمۡ كَانَ يُؤۡذِي ٱلنَّبِيَّ فَيَسۡتَحۡيِۦ مِنكُمۡۖ وَٱللَّهُ لَا يَسۡتَحۡيِۦ مِنَ ٱلۡحَقِّ وَإِذَا سَأَلۡتُمُوهُنَّ مَتَٰعٗا فَسۡـَٔلُوهُنَّ مِن وَرَآءِ حِجَابٖۚ ذَٰلِكُمۡ أَطۡهَرُ لِقُلُوبِكُمۡ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمۡ أَن تُؤۡذُواْ رَسُولَ ٱللَّهِ وَلَآ أَن تَنكِحُوٓاْ أَزۡوَٰجَهُۥ مِنۢ بَعۡدِهِۦٓ أَبَدًاۚ إِنَّ ذَٰلِكُمۡ كَانَ عِندَ ٱللَّهِ عَظِيمًا (سورة الأحزاب، آیة ۵۳) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
😤 صحیح مسلم در نقل دیگری دارد که ساق های پیامبر یا ران های پیامبر مکشوف و عریان بود. در این حالت ابوبکر و عمر وارد شدند و پیامبر به همین حالت دراز کشیده بود. 🦵أنَّ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌مُضْطَجِعًا ‌فِي ‌بَيْتِي كَاشِفًا عَنْ فَخِذَيْهِ أَوْ سَاقَيْهِ، فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَتَحَدَّثَ... 📜صحيح مسلم، ج7، ص116 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤦‍♂پیامبر، با عایشه مباشرت می‌کند، در حالیکه او حائض است. 🥶 عایشه می‌گوید من و پیامبر از یک ظرف غسل می‌کردیم. من و پیامبر جنب بودیم. پیامبر به من می‌فرمود تا چیزی بپوشم. سپس با من مباشرت می‌کرد در حالیکه من حائض بودم. بعد سرش را به سمت من بیرون می‌آورد در حالیکه او معتکف بود. پس من او را غسل می‌دادم در حالیکه حائض بودم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: «كُنْتُ أَغْتَسِلُ أَنَا وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ إِنَاءٍ وَاحِدٍ، ‌كِلَانَا ‌جُنُبٌ، 300 - وَكَانَ يَأْمُرُنِي فَأَتَّزِرُ، فَيُبَاشِرُنِي وَأَنَا حَائِضٌ، 301 - وَكَانَ يُخْرِجُ رَأْسَهُ إِلَيَّ وَهُوَ مُعْتَكِفٌ، فَأَغْسِلُهُ وَأَنَا حَائِضٌ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص67 📎پ،ن: بیان و طرح مسائل زناشویی توسّط پیامبر یا همسر او برای دیگران، موافق با حیاست؟ پیامبری که مبّلغ دستورات و فرامین الهی است، خودش بر خلاف ضوابط قرآن عمل می‌کند؟ کی و کجا و در چه موردی پیامبر از دستورات خدا استثناء شده است؟ پیامبری که خودش عامل به دستورات نباشد، چطور می‌تواند دیگران را دعوت کرده و مؤثّر باشد؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 آیات حیض و ناسازگاری آن‌ها با روایات مباشرت پیامبر با عایشه در حال حیض: وَلَا تُبَٰشِرُوهُنَّ وَأَنتُمۡ عَٰكِفُونَ فِي ٱلۡمَسَٰجِدِۗ تِلۡكَ حُدُودُ ٱللَّهِ فَلَا تَقۡرَبُوهَاۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ ءَايَٰتِهِۦ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمۡ يَتَّقُونَ (سورة البقرة، آیة ۱۸۷) وَيَسۡـَٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡمَحِيضِۖ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِي ٱلۡمَحِيضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطۡهُرۡنَۖ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَيۡثُ أَمَرَكُمُ ٱللَّهُۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّـٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ (سورة البقرة، آیة ۲۲۲) 📚و باشَرَ المرأَةَ: جامَعَها مُبَاشرةً و بِشَاراً، قال اللّه تعالَى: "وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِدِ". المُباشَرةُ: الجِمَاع‏ 📜تاج العروس من جواهر القاموس، ج‏6، ص 88 📌اگر پیامبر به آنچه می‌گوید عمل نکند شامل این آیات نمی‌شود؟ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ * كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ (سورة الصّف، آیة ۲ و ۳) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
ای أذان أشهد أنّ علی مولای من می‌شود تکمیل با دنیای تو دنیای من چند سالی می‌شود تاج سر زهرا شدی نقطه‌ی پایین "با" ای نقطه‌ی در "فا"‌ی من یا علی جانم، فدای عین و لام و یای تو حرف حرفم، فا و آ و طا و میم و های من من خودم فکری به حال دردهایم می‌کنم جان زهرا تو فقط غصّه نخور آقای من صبح تا حالا نشسته‌ام چند تا گل چیده‌ام ای بزرگ خانه‌ام! تقدیم تو گل‌های من هر چه کردم سینه‌ام نگذاشت، جان فاطمه چند بار این بچّه‌هایم را بغل کن جای من من نمی‌دانم هر وقت خوابم می‌برد استخوان من میفتد روی هم، ای وای من دست تو وا شد خدا رو شکر پس من می‌روم راستی تابوت را آماده کرد اسمای من؟ بعد از این مسجد برو راحت برو راحت بیا یک سر مویی اگر کم شد ز مویت پای من پیرهن را بافتم یعنی به دردش می‌خورد؟ یا خجالت می‌کشد این زینب کبرای من «علی اکبر لطیفیان» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤢 پیامبر، جلوی چشم دیگران، ایستاده ادرار کرد... 🚽به نقل صحیح بخاری،پیامبر به مزبله مردم آمده و سپس در همان محل، ایستاده بول نمودند. بعد از ادرار، جهت تحصیل طهارت، درخواست آب کردند. 🔻عَنْ ‌حُذَيْفَةَ قَالَ: «أَتَى النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُبَاطَةَ قَوْمٍ ‌فَبَالَ ‌قَائِمًا، ثُمَّ دَعَا بِمَاءٍ فَجِئْتُهُ بِمَاءٍ فَتَوَضَّأَ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص54 📎پ،ن: من دیگه حرفی ندارم. 🙆‍♂ جدای از ناسازگاری با مقام پیامبر و جدای از مخالفت با آیاتی که پیامبر را صاحب خلق عظیم یا أسوة حسنة معرّفی می‌کنند (که قبلاً به این آیات اشاره کردیم)، باید بگوییم معصوم که هیچ، یک عالم عظیم الشّأن که هیچ، یک عالم معمولی هم چنین نمی‌کند. یک متدیّن عادی هم چنین نمی‌کند. برداشت مردم عادی از چنین صحنه‌ای چیست؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam