eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
💰مردم نسبت به دنیای خودشان، آگاه‌تر از پیامبر هستند. 🧿 در صحیح مسلم نقل شده است که روزی پیامبر از کنار نخلستانی عبور می‌کردند. متوجّه شدند، صاحب باغ مشغول تلقیح و بارورسازی درختان است. در توصیه‌‌ای عجیب فرمودند اگر این کار را ترک کنند کارشان به صلاح می‌رسد و باغشان اصلاح میشود. آن‌ها به فرمایش پیامبر عمل کردند و همین باعث شد نخل‌هایشان ثمر ندهد. وقتی پیامبر خبردار شدند فرمودند شما از من به امر دنیای خودتان آگاه‌تر هستید🧐 🔻عنْ ‌أَنَسٍ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) مَرَّ بِقَوْمٍ يُلَقِّحُونَ، فَقَالَ: لَوْ لَمْ تَفْعَلُوا لَصَلَحَ. قَالَ: فَخَرَجَ شِيصًا، فَمَرَّ بِهِمْ فَقَالَ: مَا لِنَخْلِكُمْ؟ قَالُوا: قُلْتَ كَذَا وَ كَذَا. قَالَ: أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِأَمْرِ دُنْيَاكُمْ. 📜صحيح مسلم، ج7، 95 📎پ،ن: آیا پیامبر در ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به امور دنیا هم، جاهل‌تر از مردم هستند؟ به راستی قول پیامبر در اموری که مربوط به دنیای مردم می‌شود حجّت نیست؟ پیامبر حتماً باید به مردم ضرر بزنند تا متوجّه شوند در این امور آگاهی ندارند؟ پیامبر نمی‌دانند در اموری که تخصّص ندارند، نباید دستور بدهند و توصیه کنند؟ این روایات با آیات قرآن سازگار است؟ سورة الحشر، آیة ۹ سورة النّساء، آیة ۵۹ سورة آل‌عمران، آیة ۳۱ و ۳۲ سورة الأنفال، آیة ۲۰ سورة النّور، آیة ۵۴ سورة محمّد، آیة ۳۳ سورة النّجم، آیة ۳ و ۴ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧲 تمدّن غرب دنبال ایجاد غفلته، میخواد فکر نکنی. شب و روزت رو پُر می‌کنه. 🛎با انیمیشن، با فیلم، با فلسفه، با مدّاحی و . . . 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹أیّام ولادت حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) 🕌 جلسه خونگی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤯پیامبر، قرآن را فراموش می‌کرد. 🧠 از قول عائشة در صحیحین نقل شده است که پیامبر، وقتی صدای قرآن‌‌خواندن شخصی، به گوشش رسید، فرمود خدا او را رحمت کند؛ من را یاد آیاتی از قرآن انداخت که به کلّی فراموش کرده بودم و هنگام تلاوت و قرائت برخی سور، این آیات را جا می‌انداختم و نمی‌خواندم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) سَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ مِنَ اللَّيْلِ فَقَالَ: يَرْحَمُهُ اللهُ! لَقَدْ أَذْكَرَنِي كَذَا وَ كَذَا آيَةً كُنْتُ أَسْقَطْتُهَا مِنْ سُورَةِ كَذَا وَ كَذَا. 📜صحيح مسلم، ج2، ص 190 📎پ،ن: این روایات چطور با قرآن و جایگاه نبوی سازگار است؟ سَنُقۡرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰٓ (سورة الأعلی، آیة ۶) این پیامبری است وحی بر او نازل شده است؟ (یک‌بار به صورت دفعی و یک‌بار به صورت تدریجی) به پیامبری که آیات وحی را، معجزه جاوید را، فراموش می‌کند، میتوان اعتماد کرد که امور دیگر را فراموش نمی‌کند؟ به راستی شأن پیامبر از برخی انسان‌های عادی که قرآن را حفظ کرده‌اند و می‌کنند و فراموش نمی‌کنند، پایین‌تر است؟ حافظه پیامبر ضعیف‌تر است؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👓 نظر آیت‌ اللّه خویی؛ تشکیل جمهوری اسلامی 📝 دستخط مهمّ آیت‌ اللّه خویی (رحمه اللّه) ✌️ رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، را انتخاب نمایید. 📜 شکر و سپاس بی حد، خداوند متعال را که ملّت مسلمان غیور ایران، در اثر مجاهدات و فداکاری‌های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی، رأی خود را اظهار دارند و در این زمینه رأی اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید، را انتخاب نمایند. و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملّت، شیعه اثنی‌عشری می‌باشند، لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آن‌ها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
😵‍💫پیامبر را سحر می‌کردند. 🧿عایشه می‌گوید مدّتی پیامبر سحر می‌شد (جادو می‌شد. او را سحر می‌کردند). تا جایی که خیال می‌کرد با زنانش خلوت کرده است (خودش را در چنین حالی می‌دید) در حالیکه سمت زمانش نرفته بود (و در حال خلوت با زنان نبود). در نقل دیگری عایشه می‌گوید، پیامبر مسحور میشد و ادراکات عادی خود را از دست می‌داد، تا جایی که نمی‌دانست فلان کار را انجام داده است یا نه. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهَا، قَالَتْ: «كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُحِرَ، حَتَّى كَانَ ‌يَرَى ‌أَنَّهُ ‌يَأْتِي النِّسَاءَ وَلَا يَأْتِيهِنَّ...» 📜صحيح البخاري، ج7، ص137 🔻عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: «سُحِرَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و سلم، حتى كان يخيل إليه أنه يفعل الشيء و ما يفعله، حتى كان ذات يوم دعا و دعا، ثم قال: أشعرت أن الله أفتاني فيما فيه شفائي...» 📜صحيح البخاري، ج3، ص 1192 📎پ،ن: واقعاً به پیامبری که مورد سحر واقع شود، می‌توان اطمینان کرد؟ قرآن پیامبر را اینچنین به ما معرّفی کرده است؟ وَمَا صَاحِبُكُم بِمَجۡنُونٖ (سورة التّکویر، آیة ۲۲) چه کسانی در طول تاریخ به مؤمنین می‌گفتند، شما از پیامبری تبعیت می‌کنید که سحر می‌شود؟ إِذۡ يَقُولُ ٱلظَّـٰلِمُونَ إِن تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلٗا مَّسۡحُورًا (سورة الاسراء، آیة ۴۷ و سورة الفرقان، آیة ۸) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
😵‍💫پیامبر را سحر می‌کردند. 🧿عایشه می‌گوید مدّتی پیامبر سحر می‌شد (جادو می‌شد. او را سحر می‌کردند).
👤نظر ابن قتیبة الدینوری، متوفّی قرن ۳، در مورد روایات سحر شدن پیامبر توسّط یک یهودیّ به نام لبید بن الأعصم. 🔻وَهَذَا لَا يَجُوزُ عَلَى نَبِيُّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، لِأَنَّ السِّحْرَ كُفْرٌ، وَعَمَلٌ مِنْ أَعْمَالِ الشَّيْطَانِ فِيمَا يَذْكُرُونَ. فَكَيْفَ يَصِلُ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، مَعَ حِيَاطَةِ اللَّهِ تَعَالَى لَهُ، وَتَسْدِيدِهِ إِيَّاهُ بِمَلَائِكَتِهِ، وَصَوْنِهِ الْوَحْيَ عَنِ الشَّيْطَانِ؟ 📜تأويل مختلف الحديث، ص260 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَـٰٓئِكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡـُٔولٗا (سورة الاسراء، آیة ۳۶) 🔰عن أمیرالمؤمنین (علیه السّلام): 🔻دَعِ اَلْقَوْلَ فِيمَا لاَ تَعْرِفُ وَ اَلْخِطَابَ فِيمَا لَمْ تُكَلَّفْ وَ أَمْسِكْ عَنْ طَرِيقٍ إِذَا خِفْتَ ضَلاَلَتَهُ. 🔹رها کن سخن را دربارۀ آنچه نشناسى، و ترک کن گفت و گو را در جايى كه وظيفه آن را ندارى، و باز ايست از گام برداشتن در راهى كه ترس گمراهى آن را دارى. 📜غرر الحکم و درر الکلم، ج ۱، ص ۸۱۹ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🚶‍♂عثمان، باحیاتر از پیامبر... 👀 نقل های متعدّی در کتب عامّه، از جمله صحیحین وجود دارد مبنی بر شدّت حیای عثمان. 🔰 أَنَّ ‌سَعِيدَ بْنَ الْعَاصِ أَخْبَرَهُ أَنَّ ‌عَائِشَةَ زَوْجَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌وَعُثْمَانَ حَدَّثَاهُ: 🔻أَنَّ أَبَابَكْرٍ اسْتَأْذَنَ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ مُضْطَجِعٌ عَلَى فِرَاشِهِ لَابِسٌ مِرْطَ عَائِشَةَ، فَأَذِنَ لِأَبِي‌بَكْرٍ وَهُوَ كَذَلِكَ، فَقَضَى إِلَيْهِ حَاجَتَهُ ثُمَّ انْصَرَفَ، ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُمَرُ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَقَضَى إِلَيْهِ حَاجَتَهُ ثُمَّ انْصَرَفَ، قَالَ عُثْمَانُ: ثُمَّ اسْتَأْذَنْتُ عَلَيْهِ فَجَلَسَ، وَقَالَ لِعَائِشَةَ: اجْمَعِي عَلَيْكِ ثِيَابَكِ، ‌فَقَضَيْتُ ‌إِلَيْهِ حَاجَتِي ثُمَّ انْصَرَفْتُ، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: يَا رَسُولَ اللهِ، مَا لِي لَمْ أَرَكَ فَزِعْتَ لِأَبِي‌بَكْرٍ وَعُمَرَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا كَمَا فَزِعْتَ لِعُثْمَانَ؟ قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ عُثْمَانَ رَجُلٌ حَيِيٌّ، وَإِنِّي خَشِيتُ إِنْ أَذِنْتُ لَهُ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ أَنْ لَا يَبْلُغَ إِلَيَّ فِي حَاجَتِهِ. 📜صحيح مسلم، ج7، ص117 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🚶‍♂عثمان، باحیاتر از پیامبر... 👀 نقل های متعدّی در کتب عامّه، از جمله صحیحین وجود دارد مبنی بر شدّت
🤷‍♂️ این نقل می‌گوید، پیامبر دراز کشیده و چادر عایشه رو روی خود انداخته بود (برخی به قرینه نقل های مشابه چنین ترجمه کرده‌اند که عایشه گفت من و پيامبر زير يک روانداز خوابيده بوديم که پدرم ابوبکر اجازه ورود خواست). ابوبکر و عمر وارد شدند و پیامبر اجازه داد در حالیکه دراز کشیده بود. وقتی عثمان خواست وارد شود پیامبر نشست و به عایشه گفت لباست را جمع کن (برخی گفتند یعنی لباست را بپوس). عایشه پرسید چرا برای ابوبکر و عمر چنین نکردی؟ پیامبر فرمود عثمان خیلی با حیاست. ترسیدم اگر بلند نشوم، در حالت وارد نشود و حاجتش را مطرح نکند.🔱 🙈نقل هاي مشابه با عبارات مختلف از همين روايت: 🔻عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: اسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا مَعَهُ فِي ‌مِرْطٍ وَاحِدٍ. (مسند أحمد. ج42، ص207) 📎پ،ن: این یعنی عثمان نسبت به پیامبر باحیاتر بوده است؟ به راستی ما در مورد پیامبر خدا سخن می‌گوییم؟ در اینجا لازم است به پیامبر اقتداء کنیم یا به عثمان؟ أسوة حسنة، پیامبر است یا عثمان؟ عثمان بااخلاق‌تر از پیامبر است؟ وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٖ (سورة القلم، آیة ۴) لَّقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِي رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ لِّمَن كَانَ يَرۡجُواْ ٱللَّهَ وَٱلۡيَوۡمَ ٱلۡأٓخِرَ وَذَكَرَ ٱللَّهَ كَثِيرٗا (سورة الأحزاب، آیة ۲۱) يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدۡخُلُواْ بُيُوتَ ٱلنَّبِيِّ إِلَّآ أَن يُؤۡذَنَ لَكُمۡ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيۡرَ نَٰظِرِينَ إِنَىٰهُ وَلَٰكِنۡ إِذَا دُعِيتُمۡ فَٱدۡخُلُواْ فَإِذَا طَعِمۡتُمۡ فَٱنتَشِرُواْ وَلَا مُسۡتَـٔۡنِسِينَ لِحَدِيثٍۚ إِنَّ ذَٰلِكُمۡ كَانَ يُؤۡذِي ٱلنَّبِيَّ فَيَسۡتَحۡيِۦ مِنكُمۡۖ وَٱللَّهُ لَا يَسۡتَحۡيِۦ مِنَ ٱلۡحَقِّ وَإِذَا سَأَلۡتُمُوهُنَّ مَتَٰعٗا فَسۡـَٔلُوهُنَّ مِن وَرَآءِ حِجَابٖۚ ذَٰلِكُمۡ أَطۡهَرُ لِقُلُوبِكُمۡ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمۡ أَن تُؤۡذُواْ رَسُولَ ٱللَّهِ وَلَآ أَن تَنكِحُوٓاْ أَزۡوَٰجَهُۥ مِنۢ بَعۡدِهِۦٓ أَبَدًاۚ إِنَّ ذَٰلِكُمۡ كَانَ عِندَ ٱللَّهِ عَظِيمًا (سورة الأحزاب، آیة ۵۳) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🚶‍♂عثمان، باحیاتر از پیامبر... 👀 نقل های متعدّی در کتب عامّه، از جمله صحیحین وجود دارد مبنی بر شدّت
😤 صحیح مسلم در نقل دیگری دارد که ساق های پیامبر یا ران های پیامبر مکشوف و عریان بود. در این حالت ابوبکر و عمر وارد شدند و پیامبر به همین حالت دراز کشیده بود. 🦵أنَّ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌مُضْطَجِعًا ‌فِي ‌بَيْتِي كَاشِفًا عَنْ فَخِذَيْهِ أَوْ سَاقَيْهِ، فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَتَحَدَّثَ... 📜صحيح مسلم، ج7، ص116 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤦‍♂پیامبر، با عایشه مباشرت می‌کند، در حالیکه او حائض است. 🥶 عایشه می‌گوید من و پیامبر از یک ظرف غسل می‌کردیم. من و پیامبر جنب بودیم. پیامبر به من می‌فرمود تا چیزی بپوشم. سپس با من مباشرت می‌کرد در حالیکه من حائض بودم. بعد سرش را به سمت من بیرون می‌آورد در حالیکه او معتکف بود. پس من او را غسل می‌دادم در حالیکه حائض بودم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: «كُنْتُ أَغْتَسِلُ أَنَا وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ إِنَاءٍ وَاحِدٍ، ‌كِلَانَا ‌جُنُبٌ، 300 - وَكَانَ يَأْمُرُنِي فَأَتَّزِرُ، فَيُبَاشِرُنِي وَأَنَا حَائِضٌ، 301 - وَكَانَ يُخْرِجُ رَأْسَهُ إِلَيَّ وَهُوَ مُعْتَكِفٌ، فَأَغْسِلُهُ وَأَنَا حَائِضٌ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص67 📎پ،ن: بیان و طرح مسائل زناشویی توسّط پیامبر یا همسر او برای دیگران، موافق با حیاست؟ پیامبری که مبّلغ دستورات و فرامین الهی است، خودش بر خلاف ضوابط قرآن عمل می‌کند؟ کی و کجا و در چه موردی پیامبر از دستورات خدا استثناء شده است؟ پیامبری که خودش عامل به دستورات نباشد، چطور می‌تواند دیگران را دعوت کرده و مؤثّر باشد؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🤦‍♂پیامبر، با عایشه مباشرت می‌کند، در حالیکه او حائض است. 🥶 عایشه می‌گوید من و پیامبر از یک ظرف غسل
📖 آیات حیض و ناسازگاری آن‌ها با روایات مباشرت پیامبر با عایشه در حال حیض: وَلَا تُبَٰشِرُوهُنَّ وَأَنتُمۡ عَٰكِفُونَ فِي ٱلۡمَسَٰجِدِۗ تِلۡكَ حُدُودُ ٱللَّهِ فَلَا تَقۡرَبُوهَاۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ ءَايَٰتِهِۦ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمۡ يَتَّقُونَ (سورة البقرة، آیة ۱۸۷) وَيَسۡـَٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡمَحِيضِۖ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِي ٱلۡمَحِيضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطۡهُرۡنَۖ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَيۡثُ أَمَرَكُمُ ٱللَّهُۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّـٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ (سورة البقرة، آیة ۲۲۲) 📚و باشَرَ المرأَةَ: جامَعَها مُبَاشرةً و بِشَاراً، قال اللّه تعالَى: "وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِدِ". المُباشَرةُ: الجِمَاع‏ 📜تاج العروس من جواهر القاموس، ج‏6، ص 88 📌اگر پیامبر به آنچه می‌گوید عمل نکند شامل این آیات نمی‌شود؟ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ * كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ (سورة الصّف، آیة ۲ و ۳) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
ای أذان أشهد أنّ علی مولای من می‌شود تکمیل با دنیای تو دنیای من چند سالی می‌شود تاج سر زهرا شدی نقطه‌ی پایین "با" ای نقطه‌ی در "فا"‌ی من یا علی جانم، فدای عین و لام و یای تو حرف حرفم، فا و آ و طا و میم و های من من خودم فکری به حال دردهایم می‌کنم جان زهرا تو فقط غصّه نخور آقای من صبح تا حالا نشسته‌ام چند تا گل چیده‌ام ای بزرگ خانه‌ام! تقدیم تو گل‌های من هر چه کردم سینه‌ام نگذاشت، جان فاطمه چند بار این بچّه‌هایم را بغل کن جای من من نمی‌دانم هر وقت خوابم می‌برد استخوان من میفتد روی هم، ای وای من دست تو وا شد خدا رو شکر پس من می‌روم راستی تابوت را آماده کرد اسمای من؟ بعد از این مسجد برو راحت برو راحت بیا یک سر مویی اگر کم شد ز مویت پای من پیرهن را بافتم یعنی به دردش می‌خورد؟ یا خجالت می‌کشد این زینب کبرای من «علی اکبر لطیفیان» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤢 پیامبر، جلوی چشم دیگران، ایستاده ادرار کرد... 🚽به نقل صحیح بخاری،پیامبر به مزبله مردم آمده و سپس در همان محل، ایستاده بول نمودند. بعد از ادرار، جهت تحصیل طهارت، درخواست آب کردند. 🔻عَنْ ‌حُذَيْفَةَ قَالَ: «أَتَى النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُبَاطَةَ قَوْمٍ ‌فَبَالَ ‌قَائِمًا، ثُمَّ دَعَا بِمَاءٍ فَجِئْتُهُ بِمَاءٍ فَتَوَضَّأَ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص54 📎پ،ن: من دیگه حرفی ندارم. 🙆‍♂ جدای از ناسازگاری با مقام پیامبر و جدای از مخالفت با آیاتی که پیامبر را صاحب خلق عظیم یا أسوة حسنة معرّفی می‌کنند (که قبلاً به این آیات اشاره کردیم)، باید بگوییم معصوم که هیچ، یک عالم عظیم الشّأن که هیچ، یک عالم معمولی هم چنین نمی‌کند. یک متدیّن عادی هم چنین نمی‌کند. برداشت مردم عادی از چنین صحنه‌ای چیست؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🤢 پیامبر، جلوی چشم دیگران، ایستاده ادرار کرد... 🚽به نقل صحیح بخاری،پیامبر به مزبله مردم آمده و سپس
🛎 جرجانی، متوفّی قرن ۴، به نقل از جریر می‌نویسد، که استادم رو دیدم ایستاده بول می‌کرد. بازگشتم و دیگر از او سئوالی نپرسیدم. پیش خودم گفتم به جهت پیری، عقل او تباه شده است. 🔮یک استاد، به خاطر ایستاده بول کردن در نظر جریر از اعتبار ساقط میشود. چطور همین را نسبت به پیامبر خدا روا می‌دانید؟ رسول خدا چنین کاری کند اشکال ندارد؟ 🔻حَدَّثَنَا أحمد، حَدَّثَنا عُثْمَان بْن أَبِي شيبة، حَدَّثَنا جرير قَالَ: «أتيت ‌سماك ‌بْن ‌حرب فرأيته ‌يبول قائما فرجعت ولم أسأله عن شيء قلت قد خرف» 📜الكامل في ضعفاء الرجال، ج4، ص541 📎پ،ن: خرف یعنی ‮‮فسد عقلهُ من الكبر (عقل او به خاطر پیری تباه شده است) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شهابی-در-شب.pdf
1.25M
💫شهابی در شب 📚 خلاصه کتاب شب‌های پیشاور ✍ گردآورنده ضیاء توحیدی 📌در صدۀ اخیر که هجمه‌های گوناگون در این امر رو به تزاید گذاشته‌اند، کتاب‌های گوناگونی در همین راستا منتشر شده‌اند. کتاب «شیعه پاسخ می دهد» آیت اللّه سبحانی از همین قبیل است. امّا یکی از بهترین و شیرین‌ترین کتبی که در این زمینه وجود دارد، کتاب «شهابی در شب» است. این کتاب خلاصه‌ای کوتاه امّا کامل از کتاب «شب‌های پیشاور» است. در سال ۱۳۴۵ هجری قمری، تنی چند از علمای اهل تسنّن در پیشاور پاکستان با عالم بزرگ شیعی «سلطان الواعظین شیرازی» مناظره‌ای گرم و علمی می‌کنند. «حافظ محمد رشید» و «شیخ عبدالسلام» دو تن از بزرگان علمای اهل تسنّن بودند که در این مناظره شرکت کردند. جالب اینجاست که این مناظره در فضای عمومی و همراه با «تماشاچیانی» که عموماً اهل تسنّن بوده‌اند، برگزار می‌شود. یعنی حدود ۲۰۰ نفر از بزرگان این شهر در این مناظره حضور داشتند. در این مناظره که تقریباً تمامی شبهات مربوط به مذهب تشیّع مورد بررسی قرار می‌گیرد، جمعی از «اکابر و بزرگان» آن منطقه شیعه می‌شوند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👊 حضرت موسی (علیه السّلام) ملک الموت را کتک زد. 👻 از دیگر مطالب بی پایه و اساس صحیح بخاری، نکاتی است که از قول پیامبر در مورد سایر أنبیاء گزارش کرده است. 🌬برای نمونه، بخاری می‌نویسد که پیامبر فرمود، وقتی فرشته مرگ به سوی موسی فرستاده شد،🥊 جناب موسی ضربه شدیدی به صورت ملک الموت زد. طوری که فرشته، بینایی خود را از دست داد (چشمان او از حدقه درآمد). ملک الموت نزد پروردگار بازگشت. عرضه داشت، این بنده‌ی تو خواستار مرگ نیست. نمی‌خواهد از دنیا برود. بعد خدا چشم فرشته را به او بازگرداند و... 🔻عَنْ ‌أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: «أُرْسِلَ ‌مَلَكُ ‌الْمَوْتِ ‌إِلَى ‌مُوسَى عَلَيْهِمَا السَّلَامُ، فَلَمَّا جَاءَهُ صَكَّهُ، فَرَجَعَ إِلَى رَبِّهِ، فَقَالَ: أَرْسَلْتَنِي إِلَى عَبْدٍ لَا يُرِيدُ الْمَوْتَ، فَرَدَّ اللهُ عَلَيْهِ عَيْنَهُ...» 📜صحيح البخاري، ج2، ص90 📎پ،ن: صکّه یعنی ضربه شدیداً أو لطمه (او را به شدّت زد یا به او سیلی زد) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
👊 حضرت موسی (علیه السّلام) ملک الموت را کتک زد. 👻 از دیگر مطالب بی پایه و اساس صحیح بخاری، نکاتی اس
📖 در قرآن، عدم اشتیاق به مرگ، نشانه عدم صدق است. بعد خدا می‌فرماید مجرمین هرگز مایل به مرگ و رفتن از این دنیا نیستند. مگر حضرت موسی (علیه السّلام) از ظالمین و مجرمین است که مایل به مرگ نباشد؟ 🏷 قُلۡ إِن كَانَتۡ لَكُمُ ٱلدَّارُ ٱلۡأٓخِرَةُ عِندَ ٱللَّهِ خَالِصَةٗ مِّن دُونِ ٱلنَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ ٱلۡمَوۡتَ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ * وَلَن يَتَمَنَّوۡهُ أَبَدَۢا بِمَا قَدَّمَتۡ أَيۡدِيهِمۡۚ وَٱللَّهُ عَلِيمُۢ بِٱلظَّـٰلِمِينَ (سورة البقرة، آیة ۹۴ و ۹۵) 🏷 قُلۡ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ هَادُوٓاْ إِن زَعَمۡتُمۡ أَنَّكُمۡ أَوۡلِيَآءُ لِلَّهِ مِن دُونِ ٱلنَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ ٱلۡمَوۡتَ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ * وَلَا يَتَمَنَّوۡنَهُۥٓ أَبَدَۢا بِمَا قَدَّمَتۡ أَيۡدِيهِمۡۚ وَٱللَّهُ عَلِيمُۢ بِٱلظَّـٰلِمِينَ (سورة الجمعة، آیة ۶ و ۷) 🔖 فرشته مرگ فرستاده و مأمور إلهی است. چطور پیامبر خدا این را نمی‌داند با او به صورت توهین‌آمیز برخورد می‌کند؟ و اگر می‌داند او مأمور خداست و با او چنین برخوردی می‌کند، بدتر. 🏷 قُلۡ يَتَوَفَّىٰكُم مَّلَكُ ٱلۡمَوۡتِ ٱلَّذِي وُكِّلَ بِكُمۡ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُمۡ تُرۡجَعُونَ (سورة السّجدة، آیة ۱۱) 🏅حضرت موسی علیه السّلام پیامبر خداست. از أنبیاء اولوالعزم است. کلیم اللّه است. آیا این روایات با جایگاه ایشان در قرآن سازگار است؟ 🏷 وَٱذۡكُرۡ فِي ٱلۡكِتَٰبِ مُوسَىٰٓۚ إِنَّهُۥ كَانَ مُخۡلَصٗا وَكَانَ رَسُولٗا نَّبِيّٗا (سورة المریم، آیة ۵۱) 🏷 وَكَلَّمَ ٱللَّهُ مُوسَىٰ تَكۡلِيمٗا (سورة النّساء، آیة ۱۶۴) 🏷 وَلَقَدۡ ءَاتَيۡنَا مُوسَى ٱلۡهُدَىٰ (سورة الغافر، آیة ۵۳) و آیات دیگر... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
با اسمت عالمو دیوونه کردی چقد دل می‌بره آوازه‌ی تو واسَه‌ت فرقی نداره خوب یا بد فدای لطف بی اندازه‌ی تو همین که اشک می‌ریزم به یادت عزیز چارده معصوم می‌شم بدونِ تو به هم می‌ریزم اما صدات که می‌زنم آروم می‌شم می‌دونم که فراموشم نکردی می‌گیرم کربلامو آخر از تو منو مادر به دست تو سپرده خودمونیم آقا کی بهتر از تو؟! به این امّید جون دادی گمونم که قلب مُرده‌ی ما جون بگیره بمیرم اونقده سختی کشیدی که این دنیا به ما آسون بگیره یه جوری دوستت دارم که می‌خوام اگه نباشی تو، دنیا نباشه بعیده واسه‌ی بی سرپناها تو کشتیِ نجاتِت جا نباشه هنوزم تشنه‌ی "یاری" می‌دونم هنوزم بازه راه خونه‌ت آقا هنوزم خواهرت می‌خونه با اشک ((گلی گُم کرده‌ام می‌جویم او را)) "مجید تال" 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💡ابوبکر بن أبی عاصم، متوفّی قرن ۳، از قول پیامبر نقل می‌کند ایشان خطاب به حضرت أمیر (علیه السّلام) فرمودند، تو نسبت به من همانند هارون نسبت به موسی هستی. تنها با این تفاوت که تو پیامبر نیستی. شایسته نیست من بروم، مگر اینکه تو جانشین و خلیفه من باشی نسبت به هر مؤمنی بعد از من. 🗄 البته این روایت در منابع دیگر، با عبارات مختلف ذکر شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَلِيٍّ: «أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى، إِلَّا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لَا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلَّا ‌وَأَنْتَ ‌خَلِيفَتِي ‌فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي» 📜السنة لابن أبي عاصم، ج2، ص565 📌«أَنْت خليفتي يَعْنِي فِي كل مُؤمن بعدِي» 📜خصائص علي، ص50 🖍«إِنَّهُ لَا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلَّا ‌وَأَنْتَ ‌خَلِيفَتِي» 📜مسند أحمد، ج5، ص180 🔖«أَنْتَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي وَمُؤْمِنَةٍ» 📜المستدرك على الصحيحين، ج3، ص143 «أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» 📜البداية والنهاية، ج11، ص45 📝أَنْتَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي. 📜المعجم الكبير للطبراني، ج12، ص98 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam