eitaa logo
بانو نگار
509 دنبال‌کننده
294 عکس
82 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
| کارگروه زنان انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر، برگزار می‌کند: ♨️ برنامه « ماجرای یک حکم» ♨️ 🔻بررسی ابعاد حقوقی و اجتماعی حکم قاتل دختر اهوازی با حضور: 👤 سکینه سادات پاد وکیل پایه یک دادگستری 📆 زمان: چهارشنبه ۵ بهمن ماه، ساعت ۱۰:۳۰ 📍در بستر اسکای روم 🔰 جهت دریافت لینک و حضور در برنامه به ادمین کانال پیام دهید. 🆔 @sedaaa_aut 🆔 @AnjomanEslami_AUT @Banou_negar
🔻سر خودمان را کلاه می گذاریم یا فیفا را؟ 🔹مثل همیشه ورود خانم ها به ورزشگاه های کشور به دلیل تکراری و گنگ آماده نبودن زیرساخت ها، به تعویق افتاد تا نیمی از جمعیت کشور از ورود به ورزشگاه های کشور همچنان محروم بمانند و شرمندگی اش برای نیم دیگری از جامعه باقی بماند. نمی دانیم چه دردی است که با دست خودمان هم جلوی کاهش نارضایتی مردم را می گیریم و هم فوتبال را از رونق می اندازیم. 🔹اول اینکه فیفا کار به زیرساخت ندارد و بحثش تبعیض جنسیتی است. می گوید با همین زیرساختی که مردان را راه می دهید، زنان را هم باید راه بدهید. بنابراین اگر قصد ما گول مالدین سر فیفاست، ول معطل روزگار خودمانیم! دوم اینکه این زیرساخت ها دقیقا چیست؟ می خواهیم یک بخش از ورزشگاه را چادر بکشیم و مسقف کنیم که خانم ها بروند داخلش و مثلا بازی را از طریق تلویزیون ببینند؟ دقیقا چه زیرساختی برای ما مهم است؟ می خواهیم اتوبان جداگانه بکشیم؟ ورزشگاه جداگانه بسازیم؟ یک طبقه جدید بزنیم و آن را بدهیم به خانم ها؟ خودمان را سرکار گذاشته ایم؟ 🔹سوم اینکه خانم ها به ورزشگاه بیایند دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد که از آن می ترسید؟ دقیقا مشکلتان چیست؟ حتما باید تعلیق شویم؟ چهارم اینکه همین الان هم خانم های خبرنگار به همین معدود ورزشگاه هایی که راه داده می شوند، فقط در جایگاه خبرنگاران مورد احترامند. نه اجازه ورود به میکسد زون را دارند و نه می توانند در کنفرانس های مطبوعاتی شرکت کنند. کسی می داند چرا؟/ فرهیختگان ورزشی @Banou_negar
✅ اولین همایش ملی الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب اسلامی 📌با حضور سرکار خانم دکتر 🗓 زمان: شنبه ۸ بهمن، ساعت ۱۰ الی ۱۲ 📍 لینک برگزاری جلسه: https://room.ibasir.ir/b/t24-6yl-xem-jzz 🔘 بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور @Banou_negar
دورکاری زنان چگونه به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند؟ سال ۸۹ بود که بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه دورکاری به تصویب رسید. دو سال پس از تصویب این قانون، معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد که بنا به دلایلی از جمله فراهم نبودن زیرساخت‌ها، نارضایتی کارکنان، دور شدن افراد از محیط کار و کاهش امنیت شغلی، مصوبه دورکاری لغو می‌شود. تقریبا از آبان ماه ۱۳۹۹ بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی، بخشنامه‌ای در خصوص دورکاری و حضور کارکنان ادارات در دوران شیوع کرونا در مناطق زرد، نارنجی و قرمز صادر شد اما این قانون هم چند ماه بعد لغو شد. البته بنا به درخواست‌ها و تماس‌های مکرر مادران شاغل دارای فرزند خردسال و پیگیری‌های دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مجوز استفاده از دورکاری برای مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال در مورخ ۱۲/۰۸/۱۴۰۰ صادر شد. بخشنامه شده است که خانم‌ها همچنان می‌توانند در زمان غیرکرونا و هنگامی‌که ادارات باز است، از این قانون استفاده کنند. بر این اساس، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده لازم است این طرح با جدیت بیشتری پیگیری شود. حال اینکه چرا اجرای این طرح تنها در حد حرف باقی مانده و در اکثر ادارات اجرایی نمی‌شود، موضوعی است که درباره آن با زهرا عباسپور، پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده به گفت‌وگو پرداختیم. ادامه در 👇 https://life.irna.ir/news/85011545 @Banou_negar
برنامه شیوه مورخ ۸بهمن ۱۴۰۱ برنامه ای به نام زنان اما دو زن ،دو زنِ با تجربه در ساختار متکی به طیف سیاسی در قامت نمایندگی جریانی در قاب تلویزیون ظاهر شدند و با مناظره ی سیاسی کمتر تعریضی به موضوع بحث که مخاطبان مشتاق شنیدن بودند داشتند. جناب مجری با مداخلات کم و به شدت بی ربط با بحث از عهده دفاع از حقوق مخاطبان و برگرداندن بحث به ریل وموضوع برنیامدند. تقریبا هیچ کدام از ما زنان معمولی نسبتی بین خودمان و این مباحث سیاسی که دو مهمان ویژه شیوه به نمایندگی از زنان رفته بودند نمی‌دیدیم. در واقع ما زنان نماینده در برنامه امشب شیوه نداشتیم. احتمالا دو مهمان مورد تشویق آقایان سیاسی هم طیف خود قرار خواهند گرفت. آنچه نمایش داده شد ناامیدی ،کلی گویی ،عدم پاسخگویی، و نوعی دعوای سیاسی با جنسیت زنانه وادبیات زنانه بود. تبریک می گویم هر دو بزرگوار فاتحانه از طیف سیاسی متبوع دفاع کردند . وکالتا از طرف سیاسیون و خالی بودن نماینده واقعی از جانب زنان ، این برنامه مشکل اصلی زنان را نمایان کرد امیدوارم سياست گذاران دلسوز ببینند و تأمل کنند . سیاسی کردن و عبور از مسائل زنان با مصلحت سنجی های قبیله ای و عدم فهم دقیق زن در کلان گفتمان انقلاب اسلامی ،برنامه ها وتصمیم های ژله ای دوره ای در محیط نازک و پاستوریزه توسط زنان سیاسیِ مرد شده کلان مسائل زنان است. در حکمرانی مبتنی بر عقلانیت اسلامی که فهم دقیقی از سیاستگذاری بهشت زیر پایه مادران است ندارد، مصلحتاً زنانِ دارای امتیازات خاص را به عنوان نماینده زنان جامعه منصوب می کنند و این چنین در منظر و مرعای عمومی دفاع از طیف سیاسی خود را ناموساً تکلیف می دادند والبته تعهدی که بر ذمه خود می دانند . بیچاره زنانِ غیرِ رسمی ..... شعارهای فریبنده مهمانان تحقیر انگاری شعور زنان بود . تعهد وتخصص وتقوی الفتی مفهومی و مبنایی دارند. و باز مسأله زنان که باید سر در گریبان برد وگریست وحافظ خواند: مجو درستی عهد از جهانِ سست نهاد که این عجوز ، عروس هزار دامادست. وصلاح مملکت خویش خسروان دانند. روح مرحوم چه گوارا قرین رحمت : فیدل برادرم کشورت را آزاد کردم مراقبش باش می روم سرزمین های دیگر را آزاد کنم. . چه_دارد. @sara_sadat_pad @Banou_negar
▫️با دیدن سخنان گهربار معاون محترم امور زنان جناب پرزیدنت، در برنامه امشب شیوه، دلم به حال و روزگار رییسی سوخت. @khabarnegar_iran @Banou_negar
▫️صحبت‌های بی‌ربط و شعاری و سیاسی‌کاریِ امشب معصومه ابتکار در   به خوبی نشان داد چرا مشکلات زنان در دوران اصلاح‌طلبان هیچگاه حل نمی‌شده. ابتکار امشب به خوبی نشان داد چطور تنها چیزی که بلد هست سوءاستفاده از شعارهای لایک‌خور در حوزه‌ی زنان است و چقدر با «حلّ مسأله» بیگانه است. ➕ محمدجواد محمدزاده @khabarnegar_iran @Banou_negar
📖 چرا روایت مذکر از امر زنانه، ابتر و ناقص است؟! ✍ عاطفه صادقی ✅ «مستوره» عنوان برنامه‌ای است با موضوع نظم جنسیتی در تاریخ اجتماعی زنان. اساتید مدعو، اهل فضل و محترمند و قطعا نقد صورت گرفته، فارغ از اساتید، متوجه علت موجبه و برگزارکنندگان آن است. ✅ جنسیت اساتید و عنوان مستوره، خود حکایتی است تراژیک از وضعیت «نظم مردساخته» در تاریخ اجتماعی زنان. طراحان این برنامه‌ که مدعی آگاهی در حوزه علوم انسانی‌اند حتی حفظ ظاهر نکرده و مدعوین را از اساتید ذکور برگزیده‌اند. ❓ پرسش این است که چرا مردانِ عرصه دانش، به روایتگری نظم جنسیتی از تاریخ اجتماعی ایران اهتمام ورزیده‌اند و چرا این مسأله، محل پرسش واقع شده است؟! ✅ واقعیت این است که نظم حذف کننده زنان، که ایده جمهوری اسلامی در بستر آن شکل گرفته، اکنون در منظر جهانی مورد نقد و اعتراض جدی است و عقلانیت آن محل تردید است؛ لذا متولیان این نظم مردساخته با عناوین آکادمی پسند یا فرهنگی، به دنبال اعاده حیثیت از آن‌اند؛ نه آن‌که دغدغه‌ای برای اصلاح آن یا حقوق زنان در میان باشد؛ که اگر چنین بود این دغدغه می‌بایست از مستوری خارج شده و خود را در برنامه‌ریزی چنین نشست‌هایی آشکار می‌نمود. ✅ این قِسم برنامه‌ها، امتداد همان تاریخ مُذَکَّر مرسوم است؛ اما اینبار با هدف کسب اعتبار ویترینِ بیرونی؛ به اضافه یک مجری خانم، که هم مؤیدی زنانه بر چنین نشست‌هایی باشد و هم اوج آزاداندیشی برگزارکنندگان را به نمایش بگذارد! ❓ پرسش جدی اما همچنان باقی است؛ روایتگری و خوانش مردانه از «امر زنانه» چرا، چقدر و چگونه درست است و چرا، چقدر و چگونه نادرست؟! @Banou_negar
بانو نگار
📖 در ضرورت پرداخت تخصصی به موضوعات «زنان» 🔍 مشکل، شیوه «برنامه شیوه» است! ✍️ عاطفه صادقی ✅ برنامه شیوه مدعی برگزاری مناظرات در فضای دانشی و گفتمان علمی برای حل معضلات اکنونی جامعه ایرانی است و با این وجود، برنامه شب گذشته آن، عملا به تریبون جریانات سیاسی در حوزه زنان تبدیل شد؛ آن هم نه به شیوه‌ای علمی، که در آنارشیک‌ترین صورت ممکن. ✅ در وضعیت کنونی و خصوصا ناظر به اغتشاشات اخیر، مباحث حوزه زنان به یکی از پرطرفدارترین موضوعات گفت‌وگو و بحرانی تبدیل شده که هم بودجه قابل توجهی به آن اختصاص می‌یابد و هم پرداخت به آن مُدِ روز گشته است. این وضعیت، موضوعات ناظر به حوزه زنان و خانواده را به پاشنه آشیل سیاستگذاران و برنامه‌ریزان نیز تبدیل نموده؛ چرا که ارائه داده‌های هیجانی، بدون پشتوانه دانشی و سلیقه‌محور می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند. ✅ در این میان متأسفانه رسانه‌داران نیز موضوعات مربوط به زنان و خانواده را بی‌اهمیت دانسته، پیوست‌های علمی و نظری را جدی نگرفته و پیش از پخش، هیچ تلاشی برای ساماندهی به سوالات مجری، طرح‌ریزی چالش‌های اساسی حوزه زنان و آسیب‌های ساختار فعلی معاونت زنان صورت نمی‌دهند؛ به همین دلیل در طول برنامه، مجری از مدیریت مباحث طرفین ناتوان است و نتیجه جز هدر دادن آنتن زنده نیست. ✅ همان‌گونه که پیش از این در دوگانه زنان رسمی و زنان حوزه عمومی گفته‌ام، برنامه دیشب را «تریبونی نمایشی» برای زنان رسمی احزاب سیاسی می‌دانم؛ زنانی که هر دو فرزندانی در بلاد غرب دارند و با این حال از جهان غرب و غربی بودن انذار می‌دهند؛ زنانی که به رغم حضور در ساختار رسمی و برخورداری از امکانات از حل مشکلات و معضلات زنان حوزه عمومی ناتوانند. ✅ با همه تفاسیر، برنامه دیشب می‌توانست فرصت مناسبی برای پرسش از ایده، سیاستگذاری، راهبرد و اقدامات جریان‌های اصلی سیاسی کشور در حوزه زن و خانواده طی چهل سال اخیر باشد که متأسفانه صرفا به متلک‌پرانی‌های سیاسی مهمانان برنامه تبدیل شد. بانوانی که نشان دادند نه دغدغه‌مند مسائل زنان که دغدغه‌مند جریانات سیاسی خویش‌اند. به دلیل عدم بسترسازی دانشی و تخصصی برنامه شیوه، طرح موضوعات ناظر به زنان و خانواده در این برنامه، عموما ناموفق بوده و برنامه، آن ظرفی نبود که امکان استفاده از ظرفیت کارشناسان صاحب‌نام و خبره‌ای چون آقای دکتر دهقان و خانم ولی‌مراد را داشته باشد. ✅ وقتی برنامه‌ای به نام گفت‌و‌گوی علمی، سطح مباحث تخصصی حوزه زنان را در نازلترین و سیاست‌زده‌ترین صورت ممکن به نمایش می‌گذارد، طبیعی است که هرگونه صحبت از رویکردها و موضوعات تخصصی حوزه زنان با نام امتناع از ابژه‌سازی زنان نامیده شده یا اشاعه فحشا تلقی شود. ✅ متاسفانه شیوه ی برنامه شیوه در مواجهه با موضوعات تخصصی حوزه زنان و خانواده غیرتخصصی است و به دلیل جایگاهی که صدا و سیما در گفتمان‌سازی دارد، همین رویکرد را به جامعه و حوزه سیاستگذاری تسری می‌دهد به نحوی که هر اقدام سلیقه‌ای در حوزه زنان به نام تبیین‌گری، سکه می‌خورد و خطر همین‌جاست. به عنوان مثال، خبرگزاری تسنیم از دیشب تاکنون چندین کلیپ کوتاه، حاوی متلک‌های سیاسی خانم خزعلی به رقیب خود در برنامه شیوه، منتشر کرده است و خطر همین است که متولیان رسانه نیز در امتداد جریانات سیاسی، موضوعات تخصصی زنان را دست‌مایه تسویه‌حساب‌های سیاسی قرار دهند. ✅ در برنامه دیشب، خانم خزعلی مثل همه اصولگرایان، سوءمدیریت خویش را پشت انگاره‌هایی مانند غرب و جان‌استوارت میل و دشمن، پنهان و صورت مسأله را نادیده گرفت. خانم ابتکار نیز به رغم کارنامه بهتر در حوزه زنان به جای پرداختن به مسائل اصلی مدام در تدارک حمله به رقیب سیاسی‌اش‌ بود. نتیجه چنین گفت‌گویی البته از پیش تعیین شده است. ✅ با توجه به ناتوانی برنامه شیوه از پرداخت تخصصی به موضوعات و تمرکز بر چالش‌های اصلی حوزه زن و خانواده، خواهش ما از متولیان محترم شبکه ۴ و برنامه شیوه آن است که لطف کرده و دیگر به مسائل زنان نپردازند. این حوزه به اندازه کافی درد و داغ دارد، شما دیگر زخم نزنید. در بله، ایتا: https://ble.ir/sayehnevesht eitaa.com/sayeh_nevesht @Banou_negar
AUD-20220909-WA0036.mp3
1.56M
فهم علمایی از عدم امکان مجتهد شدن زن چقدر مطابق با قرآن است؟! بشنوید نظر علامه جوادی آملی را👌 @Banou_negar
⚠️ حوزه زنان تفرج‌گاه علوم انسانی است! مهدی تکلّو من اهمیت‌یافتگی موضوع و مسئله زن را مفید می‌دانم. بخشی از این رویه‌، طبیعی است و نشان از حرکت به‌سوی غایتی می‌دهد که من آن را با تعادل جنسیتی و جامعه متعادل توصیف می‌کنم. اما فارغ از این فرصت باید از تهدیدها هم گفت. من احساس می‌کنم بخشی از این اهمیت‌یافتگی در این حوزه با نوعی اقلیت‌پنداری قشری از زنان مصادف و مقارن است. به این معنا که در ذهن نخبگان و نظرورزان جامعه این توجه شکل می‌گیرد که «مسائل مربوط به قشری از جامعه به نام زنان هم اهمیت دارد، من هم چیزی بگویم و بنویسم!». این نقطه که زنان قشری در کنار همه‌ی اقشار و اصناف جامعه تصور می‌شوند که دست بر قضا با مسائلی هم مواجه هستند، آغاز بازتولید دردسرهای ریشه‌دار تاریخی آن‌ها است؛ چرا که درب را بر همان پاشنه‌ی مسبوق به سابقه می‌گرداند. در این وضعیت که زن شیئیت پیدا کرده و موضوع اطلاق هویت قشری قرار می‌گیرد، مقوله جنسیت نه به عنوان یک واقعیت انسان‌شناسانه و نفس‌شناسانه و نه حتی به مثابه‌ی یک منظر تحلیلی انتقادی، بلکه به عنوان یکی از همه‌ی پدیده‌های اجتماعی موجود، زیر تیغ اندیشمندان و اهالی فکر و علوم انسانی قرار می‌گیرد. به همین نسبت به زنان هم به‌نحو طبیعی و ناخودآگاه نگاه قشرشناسانه می‌شود. من این حوزه را دیگر حوزه‌ی تخصصی نمی‌دانم؛ این «تفرج‌گاه» علوم انسانی است. برخورد صنفی، قشری و اقلیت‌پندارانه ریشه‌ی تمام استضعاف‌ها و گرفتاری‌های زنان بوده و است و نوع ورود اهالی علوم انسانی که با این حوزه به صورت تفننی و نه به صورت تخصصی، بدون شناخت دقیق پرسش‌های اصلی مواجهه می‌کنند، باز سر از همین نقطه‌ی انحرافی در‌می‌آورد. حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها همان‌طور که راجع به کارگران، حکمرانی، فضای مجازی،‌ محیط زیست یا هر موضوع دیگری اظهار نظر و موضع‌گیری می‌کنند، زنان را هم موضوع شناخت کرده و به نظرورزی می‌پردازند. مادامی که مقوله‌ی جنسیت تنها در ساحت شناخت انسان و نحوه‌ی تحقق انسانیت قرار نگرفته و عامل تمایز‌آفرین میان زن و مرد تلقی نگردد، هر حرف درستی خطا و موضع خوبی غلط است. آسیب جدی‌تر اما «کلی‌گویی» است. مردانِ «دور» از موضوع زن و جنسیت که با ارتکازات عرفی و با ذهنیت‌های از پیش‌شکل‌گرفته، پا در این وادی می‌گذارند و گویی می‌خواهند از نوعی عذاب وجدان درونی یا مسئولیت اجتماعی رهایی یابند، غالباً با اظهار فضل‌های کلی، تشریفاتی و شعاری صحنه را مشوش‌تر و انتزاعی‌تر می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند دارند گره‌ها را باز می‌کنند، حال آن‌که در حقیقت بازی کردن با گره‌ها به کورتر شدن آنها می‌انجامد. مردانی که با حوزه زنان بدون شناخت مستقیم‌تر و بدون اطلاع و دانش تخصصی (من وراء حجاب) تعامل می‌کنند غالباً به پرسش‌های غیراصیل، قدیمی، منقضی‌شده و بسیط التفات دارند و جز تورم ادبیات کلی‌گویانه، زینتی و سرگیجه‌آور رهاوردی نخواهند داشت. با این وضعیت باید مقابله کرد. با این وضعیت که «من هم کتابی در مورد زنان بنویسم و از منظر خودم تکلیف آن‌ها را یکسره کنم» باید مقابله کرد. این حوزه تفرجگاه و ساعت استراحت و ساحت فراغت اندیشه نیست و جور دیگر و با جهازی دیگر باید به آن وارد شد. @Mahdi_Takallou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | لحظاتی از مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز با حضور رهبر انقلاب. ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ 👏 تشویق رهبر انقلاب بعد از اتمام سرود دختران دانش‌آموز 💻 Farsi.Khamenei.ir @Banou_negar
✍️ میلاد امیر بیان و منطق و خالق درهای غلطان نهج‌البلاغه، فراتر از یک جشن یک روزه است . علی علیه السلام مکتبی جهانی دارد و هر انسانی باهردین وآیینی می تواند برای مسأله هایش به علی مراجعه کند . شبلی شمیل لائیک و پیرو مکتب ماتریالیسم آنقدر در توصیف علی از خود بیخود می‌شود و بی توجه به دنیا وتفکری که در آن قرار دارد، می گوید :"علی ابن ابی طالب بزرگ بزرگان ، یگانه نسخه ای است که نه شرق و نه غرب ، نه در گذشته و نه امروز، صورتی مطابق این نسخه ندیده است." و کلمات شعر گونه و مغازله های جرج جرداق مسیحی در کتاب الامام علی صوت العداله الانسانیه و معاشقه هایش با علی، حکایتی است شنیدنی:‌" چه می شد ای روزگار ، قدرتها ونیروهای خود را بسیج می کردی ودر هر دوره ای انسانی مانند علی از نظر عقل و خرد؛ روح وروان ، سخن وبیان ، قدرت وشجاعت به جامعه بشری تحویل می دادی؟" و سر دلبران ما در حدیث دیگران نیز گفته نمی آید که علی را باید لابه به لای اوراق وسطور نهج البلاغه شناخت و جستجو کرد . رهبر انقلاب در کنگره چهارم نهج البلاغه در سال ۱۳۶۳ در مورد حضرت امیر این گونه بیان می دارند :" امروز بشریت معاصر از ما سوال می کنند این اسلامی که شما از آن دم می زنید وفکر می کنید رسالت آن جهانی است، در صدد ساختن چگونه انسانی است؟ برای پاسخ چه کسی را بهتر و زیباتر و جامعتر و والاتر از علی ابن ابی طالب می توان نشان داد؟ چهره علی ابن ابی طالب در هیچ جا مانند نهج‌البلاغه آشکار نمی شود." چرا در ساحت های مختلف اعم از فردی واجتماعی و حکمرانی، از این سرمایه بی نظیر محرومیم ؟ شاید پاسخ خود را از زبان جبران خلیل جبران مسیحی بتوانیم دریافت کنیم : 'علی ابن ابی طالب مانند آن پیامبران بینا چشمی است که به شهرهایی می آمدند که شهر آنان نبود و بر قومی مبعوث می شدند که قوم آنان نبود .ودر زمانی ظهور می کردند که زمان آنان نبود ولی برای پروردگار تو در این پدیده شگفت انگیز رازی است که خود آن داناتر است." جبران خلیل جبران اگر چه مسیحی است ولی راست حسینی گفته است. کانه علی مرد غریبی ست که در همه تاریخ جاریست. یقینا از روزگار خویش بزرگ تر بود واکنون نیز بزرگتر است چون حتی در ایران انقلاب کرده، که به فرموده امام_انقلاب ما انقلاب فرهنگی است_ هنوز مردمان کور شهر پیامبر جبران خليل جبران هستیم . اگر قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران، خطبه های ۱۷و۱۸ نهج‌البلاغه رامعیار معماری خود برای قضای در طراز علی قرار دهدو نیز قوه مجریه فقط نامه ۵۳ نهج‌البلاغه_ منشور حکومتی امیرالمؤمنین، نامه ای که نه فقط برای مالک که ممالک واعصاراست _ را معیار نوسازی خود قرار دهد ، حکمرانی ما، حکمرانی شایسته خواهد شد. خطبه ها را علی خواند ونامه ها را علی نوشت .دیگر مجالی برای تکرار آنها نیست. باید فقط عمل کرد و دنیا آماده ظهور می شود اگر چنین حلاوتی را به آنها بچشانیم.... وسِر گریه های علامه امینی در زمان مطالعه نهج‌البلاغه، چندان سَر به مهر نیست اگر مُهر نهج‌البلاغه برای حکمرانی و تمدن نوین اسلامی فک پلمپ شود. چشمه سارش سیر وسیرابت کند آبشارش مست و بی تابت کند یا علی جا گرفتی در دلم ؛ویرانه بود ،آباد شد.. . @sara_sadat_pad @Banou_negar
📝 شهادت یا وفات حضرت زینب(س)؟ 🔻روح مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها در نیمه رجب سال ۶۲ به ملکوت اعلی و ساحت مقدس الهی پیوست. آن وجود مقدس که تمام صحنه‌های سخت جانسوز کربلا را تحمل کرده بود و بعد از واقعه جانگداز کربلا مأموریت و مسئولیت پیام رسانی قیام امام حسین علیه‌السلام را بر عهده گرفته بود، پس از گذشت حدود یک سال و نیم از حادثه کربلا در اثر شدت تألمات وارده و آسیب‌های سفر سخت و جانکاه کربلا و تبعات آن به شهادت رسید. 🔺اینجانب قاطعانه عرض می‌کنم که باید آن وجود مقدس را دانست. چرا که آن حضرت باز مانده فاجعه دردناک کربلا و آسیب دیده آن واقعه جانسوز از هر جهت می‌باشند. آن حضرت وظیفه خود را در انتقال پیام قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به خوبی ایفا فرمود و به حق گفته شده است که: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود. 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 @Banou_negar
35.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👨‍👧چه ایده خوبی برای پیوند حجاب و پدری، فقط چند نکته: اول این که درسته که رابطه پدری دختری در کلیپ توصیف واقعی این رابطه در پدرها و دخترهای اطرافمون است ولی با بازنمایی احساسی تر، همراه کنش های عاطفی بیشتر پدران و با نگاه های که همش از بالا به پایین نیست میشه به اصلاح پدری فکر کرد. دوم این که پوشش رسمی و یکدست پدرها وقتی پیوند می خوره به حجاب یکسان دختران، معنای رسمی بودن را به حجاب منتقل می کنه. می شد با لباس های متنوع پدران و دختران مانع بازنمایی حجاب به عنوان لباس رسمی شد. سوم این که حضور مادر در رابطه پدری دختری تعیین کننده است. درسته که تمرکز ایده روی یک رابطه است فقط ولی همان حضور اندک مادر می تونست با طراحی بهتری انجام بگیره. مثلا به جای زن الگوی حجاب، مادر به عنوان همسر محبوبِ همراه بازنمایی می شد. چهارم این که مشکل رابطه پدری دختری زمان تنش ها خودش را نشون میده. چه خوب بود که رابطه همش رابطه فانتزی تصویر نمی شد و نمایشی از کج خلقی دخترانه و مواجهه پدرانه هم می دیدیم. پدری اونجا در عمل معنا می شد. و دست آخر این که گره پدری به حجاب کجاست؟ الان این گره را خرید و تحسین حجاب از سوی پدر ایجاد کرده شاید بشه به گره های عمیق تری هم نظر داشت. با وجود همه این نکات و نکات دیگر ولی دست مریزاد و این همت و خلاقیت و ذوق بیش باد! 👏👏👏 @majiddehghan @Banou_negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کانال‌های ازدواج موقت کلاهبردار هستند/ هر زن بعد از ازدواج موقت حداقل دو ماه باید عده نگه دارد/ بنای اسلام فقط بر تک همسری است رحیم پور ازغدی: 🔹 کانال‌هایی به ظاهر برای ازدواج موقت و کلاهبردار هستند. یک زن نمی‌تواند ساعتی صیغه شود. آبروی اسلام را نبرید. هر زن بعد از ازدواج موقت حداقل سه ماه باید عده نگه دارد. این خوانش دقیق از دین و عقلانيت این قرائت بر اساس واقعیت موجود واقتضائات در بیشتر ساحات می تواند رابطه مردم و حکومت دینی واحکام اسلام را مردمی تر و قابل پذیرش تر کند. خوانشهای متفاوت مبتنی بر اصول که البته در شرایط انحصار علمی کنونی وقدرت پژوهشکده های کم بازده پر هزینه خواهد بود. ارد @sara_sadat_pad @Banou_negar
کانون زمانا با همکاری مجموعه بانو نگار برگزار می کند: 📌 سلسله نشست های تخصصی "بازپژوهی در نظام مسائل حوزه زنان و خانواده " با عنوان: «از لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت تا ارتقاء امنیت در برابر سوء رفتار» با رویکردی بر؛ 🔰واکاوی حقوقی مفاد لایحه 🔰امکان‌سنجی اجرای لایحه پس از تصویب 🔰تحلیل احساس رضایتمندی زنان ایرانی از حقوق خود در صورت تصویب لایحه 🔆با حضور 🍃دکتر سکینه السادات پاد، وکیل پایه یک دادگستری و فعال حوزه زن و خانواده 🔆 دبیر نشست 🍃دکتر منیره افشین پور،فعال حوزه زن و خانواده و عضو هیئت مدیره زمانا ⏰ سه شنبه ۲اسفندماه۱۴۰۱ 🕙ساعت۲۰ 💢 لینک نشست https://www.skyroom.online/ch/zamana/test لطفاً لینک را در گوگل کپی کنید و با گزینه میهمان وارد شوید @Banou_negar
✍یادداشت یکم: در مورد لایحه _حمایت از زنان در برابر خشونت _( ارتقای امنیت در برابر سوء رفتار ) 🔺لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت چگونه در عنوان به_ ارتقاء امنیت در برابر سوء رفتار _تغییر کرد ؟ منطق این تغییر چه بوده است؟ و چقدر از اهداف و دلایل اولیه ضرورت لایحه با این موضوع را محقق می کند؟ برای یافتن پاسخ دقیق این سؤالات وابهامات نخست باید به دلایل مخالفین با بنیاد واساس چنین لایحه ای مراجعه کرد. 🔹مخالفین لایحه یک نقطه مشترک دارند . آنها قائل هستند جرم انگاری های به این سیاق واساسا چنین لایحه ای با قلمرو مخاطبی خاص (زنان)ضد خانواده می باشد. دلایل مخالفین و ریشه آن را باید واکاوی کرد . فهم دقیق مسأله و تعریف دقیق خانواده سالم و مطابق فطرت و اسلام وعقلانیت یکی از محل های شروع اختلافات است . 🔹تفکیک شخصيت و موقعیت نقشی وطیفی زن واحترام متناسب با هر شأن و نقش زن به گونه ای که نتیجه عملی آن وظیفه مداری حاکمیت ودولت به معنای عام وکلان در شناسایی حقوق و تعهد به احترام به آنها وتضمین حفاظت از آنهاست شاخص دقیق برای فهم مشترک موافقین و مخالفین لایحه است. توجه دقیق به حقوق فطری که بیشترین نسبت را با حقوق وقوانین وضعی دارند و اسلام به عنوان دین جامع واجتماعی ترین دین طیف وسیعی از احکام امضایی خود را نیز بر مبنای آن قرار داده است می تواند منطق گفتگو را تنظیم کند. 🔹مفاهیم عدالت ، قبیح بودن ظلم ، نگاه حق وتکلیفی نه نگاه حق بیشتر وتکلیف کمتر ناظر به جنسیت بدون توجه به نگاه توحیدی حق وتکلیفی باید در لوایح وقوانین انسانی مد نظر و لحاظ واجب شوند ،وگرنه نتیجه آن ظلم قانونی و سیستماتیک می شود. 🔹خانواده سالم وقتی خانواده سالم خواهد بود که درون آن عدالت ونفی ظلم واحترام به حقوق انسانی محترم ورویه ثابت آن باشد واین رویه ثابت باید بخشی از نظام تربیتی باشد و برای اینکه سیستم ونظامی از مرزهای ارزش وتربیت خود محافظت کند لاجرم باید در تنظیم گری تقنینی به طور صحیح وعقلانی آن را لحاظ کند واین ملحوظ باید در ساحت اجرا ضمانت دار شود . 🔹توجه تک سویه فقط به زن ذیل خانواده تلاش برای تسری این نگاه در قانون نویسی آفت جدی است چرا که مخاطبین و ذی حقان قانونی که قلمرو مخاطبی آن حسب مواد ومفاد آن فراتر از اجتماع بنیادین خانواده است یعنی زن بما هو زن در هر جایی مورد خشونت واقع شود است. 🔹در قانونی با موضوع خاص نمی توان نسبت به حقوق مخاطبین قانون مرتکب تبعیض قبیح شد. و انحراف از اهداف قلمرو قانون یک قبح ناشایست وبه دور از حکمت برای مقنن می باشد. 🔹مخالفین نمی توانند تمامی مباحث نظری وگفتمانی خود را در متن یک قانون خاص با دایره مشخص وارد کنند و باید زاویه نگاهشان را از سلیقه به زاویه نگاه حاکمیت در راستای حمایت از حقوق شهروندان زنِ خود تغییر دهند . 🔹قلمرو وجغرافیای لایحه یکی از عناصر خانواده وجنس زن است که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ ۱۴آبان ۱۴۰۱ مظلوم است وضرورت تغییر قوانین و تقنین به نفع مظلوم را مبتنی بر رویکرد کلان اسلامی یعنی نفی ظلم ودفاع از مظلوم تبیین کردند بنابراین چنین لوایحی نه تنها ضد خانواده نیست که ضامن سلامت روحی وجسمی زنی است که خودش عنصر امنیت بخش و به مثابه تنفس در فضای خانه است. 🔹بخشی از مخالفتها ناظر به نگاه مرسالارانه است که به تعبیر رهبر انقلاب در غرب هم علی رغم شعارهای حقوق زنان وجود دارد ودر شرق وحتی کشور ما نیز وجود دارد ،می‌خواهد زن که در منطق اسلام ریحانه است بی دفاع در اجتماع و خانه باشد . خیر ریحانه نیاز به مراقبت بیشتر قانونی دارد تا عطرش فضا را آگین کند. 🎯در سلسه یادداشت هایم تفاوت مهم دوعنوان و نوآوری لایحه ونقاط ضعف وقوت را از نگاه یک وکیل خواهم نوشت. ارد @sara_sadat_pad @Banou_negar