eitaa logo
بانو نگار
515 دنبال‌کننده
305 عکس
91 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
احترام به قانون 🔹 امام معصوم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‌»؛ ملتی که آب و خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم است، اگر ما درست عمل کنیم، نجومی و اختلاسی و گرانی نباشد، مردم هستند و به قانون احترام می گذارند. 📚 دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی با حضرت استاد تاریخ: 1402/01/28 🌐 https://esra.ir 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
دقتی حقوقی برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی ✍عاطفه صادقی، پژوهشگر: چندی پیش خانم سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در توییتی قابل‌توجه که از قضا به یکی از پربازدیدترین توییت‌‌های مسئولان پس از انقلاب تبدیل شد، منع خدمات اجتماعی به افراد بی‌حجاب را مغایر با اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی، خلاف عدالت و مصداق کار بی‌قاعده دانست و تاکید کرد نمی‌توان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی، غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد.  فارغ از مخالفت‌های سیاسی و سلیقه‌ای متعددی که جریان‌های سنت‌گرا به وی داشتند این توییت در شرایطی که جامعه جهانی، اتفاقات داخلی ایران را با حساسیتی ویژه در موضوع زنان رصد می‌کند بسیار حائز اهمیت و نشانه دقت حقوقی خانم پاد از یک سو و درایت دولت در تجمیع سلایق و دیدگاه‌های مختلف و همچنین پاسداری از حقوق ملت در سوگندنامه ریاست‌جمهوری است.   درحقیقت توییت دستیار رئیس‌جمهور از نقدی عالمانه و حقوقی حکایت می‌کرد که متاسفانه برخی رسانه‌ها و جریانات سعی کردند آن را به حاشیه ببرند. مناقشه‌ای که عدم توجه به آن می‌تواند هم از حیث حقوقی و هم از حیث اجتماعی مشکل‌ساز باشد. برای تبیین ابعاد این انتقاد حقوقی نیاز است در ابتدا به بسترهای شکل‌گیری چنین طرحی اشاره شود.  متن کامل یادداشت را در فرهیختگان امروز بخوانید http://fdn.ir/79408 🔹 بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 دشمن با اتحاد و یکدستی ملت ایران مخالف است/ باید بین مردم مهربانی برقرار باشد ✏️ رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر: از مردم عزیزمان انتظار میرود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشته‌اند، اتحاد خودشان را حفظ کنند. 🔹 بحمدالله از اول انقلاب مردم ما متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راه‌های دشواری را، تنگه‌های سختی را توانست برای مردم باز کند. 🔹 این اتحاد باید حفظ بشود. دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است، با یکپارچگی شما مخالف است با یک دست بودن ملت مخالف است. 🔹 دشمن مایل است که مردم به خاطر علایق مختلف سلایق مختلف باهم بجنگد و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. ۱۴۰۲/۲/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
تقابل رویکردیِ حل مسئله بی حجابی در دو نماز عید فطر ✍️ زهرا عباس پور ✅در سال « مهار تورم و رشد تولید» و با وجود تاکیدات چند باره رهبر انقلاب در خصوص تمرکز بر« مسئله محوری اقتصاد» در جمع کارگزارن نظام،‌ به گونه ای که فرمودند:« اقتصاد، اوّلین مسئله‌ی کشور است، مهم‌ترین مسئله‌ی کشور است؛ مسئله‌ی معیشت مردم، مسئله‌ی ملموسِ همه‌ی آحاد کشور است» و در ادامه در مسئله اقتصاد،‌ توجه به فساد را دارای الویت می دانند. ✅اما آنچه شاهد آن هستیم تمرکز بر مسئله بی حجاب آن هم صرفا در وجه سلبی از سوی دولت و البته دیگر ارکان حکمرانی، به شکلی غیر شفاف، ‌غیر نظامند و دارای اشکالات و ابهامات قانونی که مصداق کار بی قاعده نیز هست، هستیم که ‌باعث گردیده این مسئله بر خلاف بیانات صریح رهبر انقلاب، جای خودش را به مسئله محوری اقتصاد دهد. ✅فارغ از جابجایی الویت مسئله ها در نظام حکمرانی،‌ آنچه از برخی کارگزاران و امامان جمعه شنیده می شود در تقابل با رویکرد رهبر انقلاب در حل مسئله بی حجابی است. ✅ ایشان با آنکه مسئله پوشش را دارای محدودیت شرعی و قانونی می دانند و می فرمایند:« کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ی با حجاب است». همچنین بیانات رهبر انقلاب در نماز عید فطر امسال که اصل کلیدی« وحدت» را راهگشای عبور از تنگناها و مشکلات بیان نمودند،‌حائز اهمیت می باشد: « دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند. در یک جامعه، سلایق مختلفی هست، عقاید مختلفی هست، نگاه‌های مختلفی به مسائل هست؛ باشد، مانعی ندارد؛ همه در کنار هم زندگی کنند، با هم کار کنند، با هم مهربانی کنند؛ رأفتِ میان مردم. بایستی وسوسه‌های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر یا بدبین کردن مردم به مسئولان زحمت‌کش کشور باطل کرد». ❗️ بر خلاف بیانات رهبر انقلاب، در نماز عید فطر مشهد مقدس، جناب آیت الله علم الهدی با سخنان تند و وحدت شکن،‌بی حجابان را کسانی قلمداد نموده که در مقابل شرف پیامبر(ص) ایستادگی می نمایند! جا دارد جناب نماینده به این سوال پاسخ دهند: ✅ جنابعالی به عنوان نماینده رهبر انقلاب که می بایست شباهت رویکردی و گفتمانی بیشتری با ایشان داشته باشید این تعبیر شما مصداق کدام نگاه و رویکرد رهبر انقلاب به زنان بی حجاب است؟! ✅ نقص در پوشش آیا منجر می شود که شما چنین اتهام بزرگی را به اصل مسلمانی یک انسان مسلمان بر خلاف تعبیر رهبر انقلاب که بسیاری از اینان را اهل دین می دانند، بزنید ؟! ✅ آيا با این تعبیرات چنین انسانی را به جامعه اسلامی بر می گردانید یا بیش از پیش او را به سمت فعل اشتباه هل می دهید و بر تنور لجاجت این افراد می دمید؟! ✅ حضرتعالی به عنوان نماینده رهبر انقلاب چه فعالیت های ایجابی در حل مسئله بی حجابی مبتنی بر رویکر رهبر انقلاب در این سال ها در دایره اختیارات، انجام داده اید؟ ❗️ متاسفانه باید گفت؛ نه تنها نهی از منکر با "زبان خوش" در بیانات شما دیده نمی شود بلکه این گفتار شما عینا مصداق نهی منکر با رویکرد "ایجاد نفرت" است! جا دارد جنابعالی در گام اول از رهبر انقلاب و سپس از مردم مسلمان و شریف ایران برای ایراد چنین سخنانی عذر خواهی نمایید و قدر تریبون و جایگاهی که در اختیار دارید را بیش از گذشته بدانید که فرصت ها کم به دست می آیند و زود از دست می روند. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
در نامه جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی به رئیسی مطرح شد عده‌ای با بهره‌برداری از عنوان ولایی، در دولت رخنه کرده‌اند/ دور زدن قانون در دولت انقلابی پسندیده نیست. جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی درباره تبعات عملکرد منفی در دولت او هشدار داده‌اند. . متن کامل این نامه به شرح زیر است: باسمه‌تعالی جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران باسلام و احترام به استحضار می رساند اینجانبان؛ جمعی از دغدغه مندان انقلاب اسلامی، به عنوان نمایندگان "گفتمان سوم"، که اغلب آنها فضای حیات در دوران دفاع مقدس را درک کرده و در پیچ و خم دولت‌های مختلف، در عین گسست از قبیله‌های سیاسی، از حق‌مداری، عقب ننشسته اند؛ در دولت شما چشم به راه تغییر و تحولی از جنس پیش‌رفت، شایسته‌سالاری و عدالت هستند و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امروز حکم‌رانی کشور، دیدگاه خود را در زمینه‌ی مسأله‌ی حجاب به عنوان یکی از مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور بیان می‌دارند و اعتقاد دارند برای پرداخت به منظومه‌ی این مسائل، ظرف و ظرفیتی دیگر لازم است. در راستای اصول انقلاب اسلامی هم‌چون حریت، عدالت، صداقت و عقلانیت که از ویژگی‌های لازم حکمرانی شایسته و علوی است و در امتداد تکلیف انقلابی و شهروندی خویش، برآنیم تا خطری را که ناظر به اتفاقات اخیر در چهره‌ای شریعت‌مدار و دغدغه‌مند برای مواجهه‌ی غیرقانونی با موضوع بدپوششی و بد حجابی در کمین ایده‌ی عقلانیت‌محور حکم‌رانی دولت نشسته است، به سمع و نظر شما برسانیم: حقیقت آن است که برخی سلایق با بهره‌برداری از رویکرد ولایی دولت، با رخنه در ساختارهای تصمیم‌گیر و مناصب سیاست‌گذار، سعی دارند رویه‌ای نامبارک را در دولت حضرت‌عالی پایه‌گذاری نموده و در برخورد با ناهنجاری‌هایی از قبیل بدحجابی، محدودیت‌هایی خارج از فرایندهای مصرح در قانون را، پیاده‌سازی نمایند. فرار از قانون و دور زدن مصادر قانون‌گذار، اقدام ناپسندی است که شایسته است با آن برخوردی صریح و شفاف نمایید. از سوی دیگر ما نگران آرمان‌هایی هستیم که قرار بود به فراتر از مرزهای ایران صادر شود، اما اینک در گیر و دار سطحی‌نگری‌هایی از جنس تقدس‌مآبی متحجرانه در پستوی ذهن‌ نوجوانان و جوانان این سرزمین مذبوح می‌شود، درحالی که انقلاب ما برخلاف نسخه‌های سلفی و تکفیری از اسلام، بر عقلانیت، مردم‌گرایی و استکبارستیزی مأخوذ از ایده ولایت مطلقه فقیه استوار بوده است. سرمایه‌ی اجتماعی یک حکومت، مردمانش هستند. مردمان نجیب ایران همواره در کنار حمایت از حقانیت انقلاب اسلامی، مشتاق نگاه عادل، منصف، حق‌بین، عاقل و بالغ حکمرانانش بوده‌اند. این سرمایه‌ی عظیم انسانی، می‌بایست ورای امروز و تا زمان ظهور، مستمر محفوظ بماند. لذا بایستی به این سؤال اساسی، پاسخی در خور و شایسته داده شود که در فرض وجود حتی طرح قانونی برای برخورد با بدحجابی، حاکمیت تا چه حد همراهی بدنه‌ی ملت و در واقع اقناع افکار عمومی را برای اجرای آن در نظر دارد. نکند اشتباه محاسباتی در دریافت اخبار و وقایع، ما را به سمت ظلمی مضاعف ببرد. دقت در این خصوص آن هم در فضایی که کشور هنوز از داغ ماه‌های قبل، ملتهب است، بسیار ضروری‌است. کوچک‌ترین رفتار نسنجیده به منزله گرم کردن تنور دشمنی‌ها و افزایش شکاف و گسست اجتماعی است. ادامه یادداشت و اسامی افراد امضا کننده یادداشت را در لینک زیر بخوانید: https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3001224 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد! در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد! - کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود! او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹) همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد. • کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸) • پ.ن: نهی از منکر، از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c
💢 بُعد دیگر یک‌ واقعه! 💥 امام جمعه محترم رشت! 👈 عده‌ ای اصولگرا واصلاح طلب، ایراداتی بر سخنان حضرت عالی وارد کرده که بنده وارد آن فضا نمی شوم (هر چند مهم و جای بحث دارد) ولی لطف نموده نسبت به موارد ذیل شفاف سازی نمایید؛ یقینا مسئولینی که پاسخگو هستند به عنوان انسان های قوی مورد احترام بوده و نشانه ضعف آنها نمی‌باشد! 1⃣ اساسی‌ترین اقدامات فرهنگی که حضرتعالی منشا اثر شده اید چیست؟ آیا به بهترین شکل از اختیارات و تکالیف خود استفاده نموده‌اید؟ 2⃣ شورای فرهنگ عمومی استان گیلان در چند سال گذشته چند جلسه داشته است؟ کدام جلسات آن مصوبه داشته است؟ چند مصوبه ارزش بالایی برای تاثیرگذاری برخوردار بوده است؟ (مصوبات نسبت مسئولین نه مردم) 3⃣ چه اقدامات مهمی برای نظارت و پیگیری نسبت به مصوبات مهم داشته‌اید؟ (نسبت به مسئولین نه مردم) 4⃣ ستاد امر به معروف استان چه اقدامات مفید و موثری در راستای نظارت بر عملکرد مسولین داشته است؟ چه مقدار برای اقدامات ایجابی و جذب جوانان و آموزش ارزش والای حجاب وتبیین عواقب ناگوار ولنگاری انجام داده است؟ 👈 لطفا از ارائه گزارش کار، خودداری و صرفاً برنامه ها و مصوبات مهم جهت الزام مسئولین به عمل نسبت به تکالیف خود و جذب جوانان و آموزش آنها را اعلام فرمایید! ✍ وکیل علیرضا عاقلی مقدم @nezarattt 🔹بانو نگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
مراسم روضه خانگی شهادت امام صادق(ع) سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت شروع مراسم: ۱۷ سخنران: خانم دکتر غفاری موضوع سخنرانی: نگرش به زن در مکتب جعفری "مقدم بانوان مشهدی فعال فرهنگی را گرامی می داریم." آدرس: پنجراه سناباد، خیابان ابن سینا، روبروی ابن سینا۱۲ پلاک ۱۸۵، واحد ۲ 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بمناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه «دخترت را ببوس» 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
📜 از خودم، به تو پناه آورده ام! ▫️آن‏جا كه آدم به سنگ تبديل مى‌شود و به جماد و نبات و حيوان دل مى‌بندد، آن‌جا كه طلاها و ياقوت‌ها او را جذب مى‌كنند، او در اين تبديل به اين آتش رسيده است و بايد از اين آتش بترسد و از اين آتش خودش را برهاند، كه كافرهاى چشم پوش، ناچار خودشان را مى‌سوزانند و خودشان هيزم سوختنشان رابه دوش مى‌گيرند. ▫️و همين است كه تو در زيارت امام على بن موسى‌الرضا مى‌خوانى: «اللّهُمَّ الَيْكَ صَمَدْتُ مِنْ ارْضى‏ وَ قَطَعْتُ الْبِلادَ رَجاءَ رَحْمَتِكَ»؛ خداى من! من فقط به سوى تو از سرزمينم بريدم. به خاطر رحمت تو، شهرها را پشت سر گذاشتم. ▫️«فلا تُخَيِّبْنى‏ وَ لاتَرُدَّنى‏ بِغَيْرِ قَضاءِ حَوائِجى. و ارْحَمْ تَقَلُّبى عَلى‏ قَبْرِ ابْنِ اخى‏ رَسُولِكَ»؛ پس تو نا اميدم مكن و بدون درخواست‌هايم بازم مگردان و به اين همه رفت و آمد من بر سر خاك فرزند على و محمد رحم كن. ▫️ و اين‏جاست كه با امام مى‌گويى: «اتَيْتُكَ يا مَوْلاىَ زائِراً وافِداً عائِذاً مِمّا جَنَيْتُ عَلى‏ نَفْسى‏ وَ احْتَطَبْتُ عَلى‏ ظَهْرى‏ ...»؛ اى سرپرست من! من به سوى تو آمد‌ه‌ام، هم براى ديدار و هم براى مهمانى و هم براى پناه. ▫️ پناه نه از دشمن و نه از بيگانه، پناه از جنايت خودم كه بر خودم روا داشتم و پناه‏ از اين هيزم‌هايى كه بر پشتم نگاه داشته‌ام كه من «حَمّالَةُ الْحَطَبِ» خويشم و براى سوختن خودم اينها را به دوش كشيده‌ام. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۵۵ #⃣ 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
حقوق و آزادی‌های اجتماعی در تلگرام حقوق و آزادی‌های اجتماعی در ایتا لینک توییتر لینک ویراستی Sarasadat pad 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«سید جواد میری»: 🔺 در ابتدای این جریانات گفتم که زن، زندگی آزادی نه اغتشاش است و نه انقلاب، تحول اجتماعی است. 🔺 با فقه پویا جمهوری اسلامی را تأسیس کردین اما می‌خواهین با فقه سنتی آن را اداره کنید!. @Shiveh_tv4 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
📖 چرا قاعده‌گذاری زمانی دولت، آشفته، غیرمردمی و مردانه است؟ ✍️ عاطفه صادقی ✅ مسئله‌های سیاستی متن: اولا چرا دولت، تنظیمات زمانی را فارغ از وضعیت فرهنگی و اجتماعی مردم و در صورتی ابلاغی ارائه می‌کند و دوم این‌که چه فهمی از سبک زندگی شهروندان به چنین تنظیماتی در حوزه زمان منتج می‌شود؟ ✅ تصمیمات و قاعده‌گذاری دولت‌ها به عوامل متعددی مانند مصالح جامعه، فرهنگ عمومی، امکانات دولت و نیازهای ضروری جامعه و دولت بستگی دارد. مردمی بودن صرفاَ یک شعار نیست؛ بلکه شاخص‌هایی دارد. به عنوان مثال هر چه دولت‌ها مردمی‌تر باشند تلاششان برای هماهنگی تصمیماتشان با خواست و مصالح عمومی جامعه بیشتر است و دقت می‌کنند تا امکانات خود را در هماهنگی با مصالح و فرهنگ عمومی اجتماع تنظیم کنند؛ به نحوی که سیاست‌گذاری آن‌ها کمترین اختلال را در زندگی شهروندان ایجاد کند. تنظیم ساعات تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، ساعات کار و حتی خود تنظیم ساعت و زمان، اموری اعتباری و قراردادی‌اند که عموماً دولت‌ها متکفل آنند. بنابراین وقتی دولتی بدون در نظر گرفتن مصالح اجتماعی و اختلالات زندگی خانوادگی شهروندان، صرفاً ناظر به امکانات خود، برنامه زمانی را تغییر دهد در واقع نمی‌تواند مدعی مردمی بودن باشد. ✅ در وضعیتی که ساعت کاری مردم و مشاغل آزاد، همچنان مطابق با روال قبل است، دولت رئیسی صرفاً ناظر به کمبود منابع انرژی خود، ساعات کاری را از هشت به شش صبح منتقل می‌کند، با این وضع آیا پرستار بچه نیز حاضر است شش صبح حاضر شود؟ مشاغل آزاد و بازار چطور؟ مردم حاضرند برای انجام کارهای اداری خود از شش صبح اقدام کنند؟! در جامعه‌ای که نسبتی میان محل زندگی و کار وجود ندارد آیا امکانات حمل و نقل عمومی متناسب با این تغییر زمانی فراهم است؟! برای مردمی که سبک زندگی آن‌ها ناظر به خواب ساعت 11 شب است و حتی برنامه‌های صدا و سیما از حیث زمانی هیچ تغییری در نمایش و پخش ندارد چه تمهیدی جهت تغییر سبک زندگی متناسب با قاعده‌گذاری جدید دولت در نظر گرفته شده؟ ✅ پرسش این است که چرا دولت رئیسی در تصمیماتش صرفاً نیازها و امکانات خود را جدای از فرهنگ و وضعیت شهروندان در نظر می‌گیرد؟! فهم دولت رئیسی از گزاره مردمی‌بودن، از کارمندان و از سبک زندگی خانواده ایرانی چیست و چرا تصمیمات دولت‌مردان، فارغ از پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی لحاظ می‌شود؟ پیش از این هم در تنظیم ساعت ورود دانش‌آموزان این مشکل مطرح بود. تجربه تنظیمات زمانی دو سال اخیر نشان داد که دولت و مجلسِ هم‌سوی فعلی، فهمشان از زندگی کارکنان خود، فهمی در کانسپت مردانه است و به همین دلیل جامعه‌ی کارمندان خویش را جامعه‌ای با اشتغال مردانه و زنانی خانه‌دار در نظر می‌گیرد که چرخش برنامه زمانی، اختلالی در سبک زندگی روزمره آنان ایجاد نمی‌کند. به دلیل چنین فهمی از زندگی خانوادگی کارکنان است که دولت، قاعده‌گذاری زمانی را امری ساده می‌بیند و حتی از هماهنگی سایر بخش‌های زندگی اجتماعی با قاعده‌گذاری زمانی جدید غفلت می‌کند. ✅ در واقع این نحوه سیاست‌ورزی مردانه، تنظیم امورات زندگی روزمره را وظیفه‌ای زنانه در کنار سایر امورات خانه می‌انگارد، لذاست که به راحتی و در جلساتی پشت درهای بسته و فارغ از نیازها و شرایط عمومی مردم، نظرات خویش را ابلاغ می‌کند و آن‌جا که کار بیخ پیدا می‌کند سعی می‌کند با وعده‌هایی مانند شناور کردن ساعات کاری صرفاً برای کارمندان مادر داری فرزند خردسال، مسأله را فیصله دهد. ✅ قاعده‌گذاری زمانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، اما امری هویت‌بخش و چارچوب‌ساز در تنظیم مناسبات انسانی و کاری و نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و همه‌جانبه‌ی اصحاب اندیشه و حکمرانی، با لحاظ پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی است. در بله و ایتا: https://ble.ir/sayehnevesht eitaa.com/sayeh_nevesht 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
مسئله "مادر" نیست! ✍ زهرا عباس پور در انبوه دستورالعمل‌های بعضا متزاحم در موضوع فرزندآوری عکس فوق نمادی از عدم فهم مسئله "جمعیت" را به خوبی عریان می کند. متولیان کم هوشی که مقصر اصلی سقط جنین را "مادر" می دانند و در اوهام خود، می پندارند با گفتن چنین جملاتی در عدم سقط جنین تاثیر گذارند. چنین دست اندرکارانی هیچ گاه نمی خواهند از ظاهر مسئله عبور کنند و به سطح عمیق تر ی برسند که نمایانگر علل مبنایی رخ دادن چنین فجایعی در کشور هست. البته که بخشی از این سطحی نگری، هوشمندانه هست چرا که واکاوی و بازنمایی لایه های زیرین این مسئله سهم اقتصاد ناکار آمد، رشد تورم، سبک زندگی وارداتی و عدم توجه با ارائه مدل زیست مبتنی بر زیست بوم فرهنگی کشور با استفاده از ظرفیت رسانه و ...را آشکار می کند که به نفع متولیان امر نیست! لذا نه تنها مسئله به قوت خود باقی می ماند بلکه بعضا مخاطبِ الفاظ زیر لَبی مردمی قرار می گیرد که بر روی کم هوشیشان حساب ویژه ای باز گردیده است! 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | پاد: سال‌ها در بسیاری از موضوعات دچار یک بیماری مزمن بودیم ▫️نخستین جلسه از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی کنشگران در پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان با حضور «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و ۲۰ تن از کنشگران حوزه زنان برگزار شد. ▫️پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در این نشست گفت که سال‌ها در بسیاری از موضوعات دچار یک بیماری مزمن بودیم که توسط مسئولان قبلی انکار می‌شد اما در صدد هستیم با توجه به ظرفیت قانونی دولت، حل این مسائل را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنیم. 🔗حقوق و آزادی‌های اجتماعی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
35.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | یک فعال حوزه زنان: گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر می‌داند توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران زنان: ▫️گفتمان انقلاب اسلامی زن را مطالبه‌گر و ناظر به مسائل روز، موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌داند و زن رأی می‌دهد و رئیس جمهور و اعضای خبرگان را تعیین‌می‌کند و این نشانگر نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی است.   🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be 🔗حقوق و آزادی‌های اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به مناسبت روز حجاب و عفاف به سراغ زهرا عباسپور، فعال و پژوهشگر حوزه زن وخانواده رفتیم تا ضمن پاسخ به برخی از رایج‌ترین شبهات در خصوص حجاب، به زمینه‌های شکل‌گیری  باورهای غلط و راهکار تقویت باروهای درونی نسبت به حجاب بپردازیم. به نظر شما چطور می‌توانیم باور درونی نسبت به حجاب را در بانوان نهادینه کنیم؟ در بحث تقویت باور درونی نسبت به حجاب، هم بحث تربیتی یک انسان دین‌دار مهم است و هم اینکه زنان ما، در خصوص نگاه دین به آن‌ها به یک هویت جنسیتی درستی رسیده باشند؛ عدم تحقق این مسائل باعث شده تا دین در اجزای مختلف خودش را نشان دهد. البته بنده به‌عنوان تحلیلگر فرهنگی و تحلیلگر مطالعات حوزه زنان، اختلاس، تورم و انواع و اقسام بدکارکردی‌های دیگر جامعه را در بد پوششی افراد مؤثر می‌دانم کما اینکه این مسائل به‌هیچ‌وجه برای یک انسان مسلمان قابل توجیه نیست اما از باب تحلیل این عوامل مؤثر هستند. برای عبور از این بحران، ما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، نگاه بلندمدت و استفاده از روش‌های نرم داریم، نه متأسفانه روش‌هایی که در این سال‌ها در حوزه حجاب و عفاف دیدیم که واقعاً روش‌های درستی نبود و شاید هم اثرات و نتایج معکوسی با خود داشت؛ بنابراین سیاست‌گذاری‌ها در مقوله حجاب و عفاف باید بازبینی شود و به فرموده رهبر انقلاب در این خصوص باید از روش‌های مبتنی بر خرد و منطق استفاده و از کارهای بی قاعده دوری کرد. ادامه در 👇 https://life.irna.ir/news/85167206/ 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔻حاشیه‌نگاری سفر سردشت؛ ◾️برشی از حکمرانی زنانه در سفری استراتژیک روایت اول ▫️ساعت سه و نیم صبح، چهارشنبه ۲۱ تیرماه؛ سفر دستیار رئیس جمهور از تهران به تبریز و از تبریز به سردشت به همراه هیات ژاپنی و تیم خبرنگاران خارجی و داخلی آغاز شد. سفری ۳۳ ساعته و بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه ، جهت احقاق حقوق ۸ هزار جانباز شیمیایی سردشت. ▫️بنظر می رسید، هیات ژاپنی از شنیده ها درباره خطرات احتمالی این منطقه مضطرب و نگرانند، اما اعضای تیم بین‌الملل سعی کردند با گفتگو و کمی مزاح فضا را تلطیف کنند. ▫️در فرصت یک ساعته حرکت از تبریز به سوی ارومیه، مدیرکل بانوان استانداری آذربایجان شرقی از مسائل و مشکلات حوزه کاری خود گفت، همچنین از امکان فرصت حضور در کنفرانس زنان منطقه قفقاز. ▫️جالب اینکه وی نیز در دوره مسئولیتش جهت حل مسائل زنان، از انواع عناوین و برچسب‌ها حتی از برخی خودی‌ها بی‌نصیب نمانده بود، اما همچنان امیدوارانه و پرقدرت از برنامه‌های زنان برای تغییر و تحول می‌گفت. سوژه نخ نمای جایگاه تشریفاتی زنان در دستگاه های اجرایی بر افکارم پنجه کشید. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be 🔗 حقوق و آزادی‌های اجتماعی https://eitaa.com/SRFreedoms
🔻حاشیه‌نگاری سفر سردشت؛ ◾️برشی از حکمرانی زنانه در سفری استراتژیک روایت دوم ▫️از جمله اقدامات قابل تحسین استاندار آذربایجان غربی، می‌توان به بکارگرفتن‌ مدیران شهری از اهل سنت در شهرهای سنی‌نشین استان اشاره کرد، کل بخشداران، فرمانداران و ۹۰ درصد از مدیران ارشد شهرها از اهل سنت انتخاب شده‌اند. ▫️به شهر مهاباد رسیدیم. از سد زیبای مهاباد بازدید کرده و از پذیرایی سنتی مردمش بهره‌مند شدیم. در چهره کاردار و دبیر سوم سفارت ژاپن دیگر ردی از اضطراب دیده نمی‌شد. ▫️جاده ۱۲۴ کیلومتری مسیر مهاباد به سردشت با وجود داشتن طبیعت بکر و دره‌های سرسبز؛ جاده‌ای باریک و ناهموار است که با وجود ۹۸۷ پیچ، به یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور تبدیل شده. ▫️یادآوری این نکته که به دلیل نبود حتی یک درمانگاه تخصصی بیماران شیمیایی و بیش از ۸ هزار جانباز شیمیایی سردشت پس از ۳۶ سال از این واقعه، مجبورند برای درمان از این جاده عبور کنند، سختی‌های سفر را به شرمندگی و تلخی مبدل کرد. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be 🔗 حقوق و آزادی‌های اجتماعی https://eitaa.com/SRFreedoms