eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
673 دنبال‌کننده
120 عکس
55 ویدیو
6 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
رضا رمضان نرگسی
🔻 شماره 3 #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی 🔰 جنبۀ فرهنگی ▪️ - کمپانی رژی شروع کرد به جذب نیرو از ایرانی‌ها
📎 ضمیمۀ دوم اساساً خود منابع تاریخی ما را نگاه کنید؛ 📌 فقط زن‌های و و غیرمسلمان و زنان فاحشه رویشان را باز می‌کردند و آن‌ها هم داشتند، اکثراً چادرهای رنگی سرشان می‌کردند که نشان می‌دهد مسلمان نیستند یا زن بدکاره هستند. ❗️ تازه آن‌ها هم سرباز و سرلخت نبودند بلكه فقط رویشان را باز می‌کردند. ✅ زن‌های با شخصیت ایرانی، تقریباً همه آن‌ها پوشیه می‌زدند، چاقچور می‌بستند. در چنین فضایی یک دفعه مواجه هستیم با زنان اروپایی که سرلخت در مغازه‌ها دارند دلبری می‌کنند و این خیلی برای علماء ناراحت کننده بود. @DrRamazan
🔹 نام کتاب: کمین اهریمن (مهمانی اجباری) 🔸 نویسنده: محمد تقی رمضان نرگسی 🔹 انتشارات انصاریان 🔸 تعداد صفحات: 450 صفحه 🔹 قیمت: 300 هزار تومان 🔸 ژانر: تخیلی آخر الزمانی 🔻 رمان "کمین اهریمن" ماجرای دو جبهۀ حق و باطل است که با تمام قوا در برابر یکدیگر صف آرایی کرده‌اند و درست میانۀ این نبرد، نیکلاس جوان قرار دارد که باید انتخاب کند کدام سمت باشد؟ حق یا باطل؟
رضا رمضان نرگسی
🔹 نام کتاب: کمین اهریمن (مهمانی اجباری) 🔸 نویسنده: محمد تقی رمضان نرگسی 🔹 انتشارات انصاریان 🔸 تعداد
این کتاب یه رمان تخیلی - مذهبی درمورد امام زمان هست. برای سنین 14 تا 18 مناسبه. اگر تو اطرافیان تون کسی تو این سن می‌شناسید که رمان‌های تخیلی دوست داره بخونه، این رمان یه گزینهٔ مناسب هست.
یه طرح تخفیفی هم تا فردا شب داره که میتونید به کانال شون سر بزنید و مطلع بشید. @kamin_ahriman
هدایت شده از نشریه عهد
81.pdf
10.97M
📰 🗞 ویژه نامه « حجاب » 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 حجاب نماد هویتی زن مسلمان (در مصاحبه با حجت الاسلام حسین سوزنچی) 💠اولین پیشنهاد (استاد منذر) 💠جلوه بیرونی پذیرش جمهوری اسلامی(مهدی قریب) 💠آغاز و پایان قانون کشف حجاب (دکتر رمضان نرگسی) 💠درباره کشف حجاب (علی مهدیان) 💠رسانه در خدمت حجاب نیست(سیده ناهید موسوی) 💠نقشه راه( سجاد میرزایی) 💠حوزه قم را با خاک یکسان خواهد کرد( مرضیه عسگری) 💠آستین چین دار(فاطمه میری طایفه فرد) 💠 تذکر مستقیم نمی‌تواند متقاعد کند(محمدعلی قدس) 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
eslam irani.mp3
6.26M
🔰 تحلیلی بر آوردن سریع ایرانی‌ها @DrRamazan
🔰 وقتی صحبت از مدارس دخترانه می شود، معمولاً مدارس جدید امروزی به ذهن می رسد. ⁉️ ولی هیچ گاه از خود نپرسیده ایم که پیش از تأسیس مدارس جدید وضع تحصیلی دختران چگونه بوده است و اینکه مدارس جدید دخترانه اولین بار چگونه و توسط چه کسی یا کسانی و با چه اهدافی تأسیس شدند؟ 📌 بخشی از مقدمۀ "سیر تجدد زدگی نظام آموزش دختران در ایران معاصر" 🖋 به قلم 📖 برای مطالعۀ متن کامل مقاله از اینجا اقدام کنید. @DrRamazan
🔰 تعلیم و تربیت رسمی دختران، قبل از عموماً در سه شکل انجام می‌گرفت: مکتب خانه‌ها ، تدریس خصوصی در منازل و حوزه‌های علمیه. 🔻مکتب خانه‌ها در مکتب خانه‌ها معمولاً از آموزش خواندن و احکام مذهبی شروع می‌کردند و بیشتر به یادگیری صرف و نحو عربی، ادبیات قدیم همچون: غزلیات حافظ ، گلستان سعدی ، مثنوی معنوی مولوی ، خمسه نظامی ، دیوان سنایی و خلاصه الحساب شیخ بهایی می‌پرداختند. 🔻تدریس خصوصی در منازل بعضی از خانواده‌های اشرافی دختران را نزد معلمان خصوصیِ قابل اعتماد در خانه به تحصیل وا می‌داشتند... داشتن خط خوب، هنر دختران در خانواده‌های بزرگ به شمار می‌رفت، و احیاناً شعر می‌گفتند و تعلیمات آن‌ها بیشتر جنبۀ تفنّن و تجمل داشت تا احتیاج زندگی. 🔻حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه، مرحله بعد از مکتب خانه بود و کسانی که مرحله مکتب خانه را با موفقیت به پایان می‌رساندند می‌توانستند به آن راه یابند. ❗️ ظاهراً حوزه‌های علمیه‌ای که دروس عالی فقه و اصول در آن تدریس شود، برای دختران عمومیت نداشت مدرکی دال بر وجود حوزه علمیه دخترانه در تهران به دست نیامد. و تنها دخترانی که از حیث مالی امکان استخدام معلمِ سرخانه داشتند یا دخترانی که یکی از بستگان نزدیک آن‌ها تحصیلات عالی حوزی داشتند، می‌توانستند مدارج بالای علمی را طی کنند؛ به عنوان مثال از خانم مجتهده بانو نصرت امین اصفهانی به عنوان زنی که بعد از گذراندن دوره مکتب خانه و طی کردن مراحل عالی تحصیلات حوزوی به درجه اجتهاد رسید، می‌توان نام برد. 🔴 اما جدای از این سه نوع آموزش که برشمردیم، آموزش های دیگری هم به دختران داده می شد که صورت رسمی نداشت و آنها عبارت بودند از، تعلیمات خانگی و مجالس روضه. 📌 قسمت‌هایی از مقالۀ "سیر تجددزدگی در معاصر" 🖋 @DrRamazan
🔰 دو جلوۀ در آموزه‌های عزاداری عصر 🔻از یک طرف مشاهده می‌کنیم که زنان ایران در عصر قاجار شدیداً نامحرم گریز و خانه نشین هستند. به طوری که اگر مجبور به خارج شدن از منزل باشند، باید طوری بیرون بیایند که حتی صورت و انگشتان دست و پای آنها را کسی نبیند. در عین حال وقتی خبر تبعید در تهران پخش می‌شود، سراسیمه به خیابان‌ها ریخته و شروع به سر و صدا می‌کنند. ❗️این دسته از زنان با آنکه قریب به اتفاق‌شان از نعمت سواد بی‌بهره بودند اما در عمل، همان کاری را کردند که زنان در سال‌های 1357 و سال‌های بعد در پیروزی و حفظ انجام دادند. 📌قسمتی از مقالۀ «تأثیر مجالس امام حسین بر زنان دوره » 🖋به قلم برای مطالعۀ متن کامل اینجا را لمس کنید. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🔰 دو جلوۀ #زنان در آموزه‌های عزاداری عصر #قاجار 🔻از یک طرف مشاهده می‌کنیم که زنان ایران در عصر قاجا
: ⁉️ اگر این فرض درست باشد، پس چرا در سایر مناطق شیعه نشین مثل و ما چنین قیام‌هایی را از زنان سراغ نداریم و چرا حتی در ایران از زمان تا زمان چنین امری اتفاق نیافتاده است؟ 📌قسمت‌هایی از مقالۀ «تأثیر مجالس عزاداری امام حسین بر زنان دورۀ قاجاریه» 👇🏻 پاسخ در پست بعد @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
#پرسش: ⁉️ اگر این فرض درست باشد، پس چرا در سایر مناطق شیعه نشین مثل #عراق و #لبنان ما چنین قیام‌های
♨️ صرف شیعه بودن چنین خاصیتی ندارد. چرا که تنها به اسم شیعه بودن، و آشنا نبودن با تعالیم اجتماعی شیعه و تنها انجام وظایف فردی مثل نماز، وضو و غسل چنین تأثیراتی از خود بر جای نمی‌گذارد. ❗️ادعا این نبود که صرف شیعه شدن چنین اثری داشته است. بلکه گفته شده که به دنبال رواج روضه خوانی و به تبع آن، بسط تعالیم اجتماعی تشیع، زنان از چنین بلوغ فکری برخوردار شدند. 📎 با رجوع به کتاب‌های منبری موجود مشاهده می‌شود که اکثرا بلکه قریب به اتفاق کتاب‌های منبری قبل از قاجار، به امور فردی و عبادی مؤمنین می‌پردازد و کتاب‌های بعد از قاجار، مسائل اجتماعی را هم متذکر شدند. ⁉️اما اینکه چرا چنین اموری، از شیعیان سایر بلاد شیعه نشین سر نزده باید گفت: 🔸 اولاً؛ در کشوهای غیر از ایران، موضوع وعظ و روضه‌خوانی از رواجی مثل ایران برخوردار نبود. 🔸 ثانیاً؛ همواره اکثریت یا حاکمیت سایر کشورها با غیر شیعیان بوده، لذا مبلغین شیعه از آزادی عمل برخوردار نبودند. 🖋 با اندکی تلخیص @DrRamazan