eitaa logo
گنبد فیروزه
59 دنبال‌کننده
547 عکس
161 ویدیو
22 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی نشانی کانال‌های پیام‌رسانی سیدمحمدحسینی(منتظر) در شبکه اجتماعی ایتا: 1) کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» (پیرامون مسائل گوناگون و امور راهبردی ملت ایران و امت اسلام): 🆔 @chelcheraaqHM 2) کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی و کاربردی روستای امامزاده علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin 3) کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی و کاربردی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh 4) کانال مقالات حسینی منتظر (تجمیع مقالات تحریری به قلم سیدمحمدحسینی منتظر): 🆔 @SMHM212 نشانی گروه‌های هم‌اندیشی پیرامون پیام‌های مندرج در کانال‌های اطلاع‌رسانی حم و سایر مسائل راهبردی ملی و محلی و فراملی؛ 1) گروه «سید علاءالدین»: https://eitaa.com/joinchat/3763470541Cd25cef0ad4 2) گروه «هم‌اندیشی سادات میدان»: https://eitaa.com/joinchat/1424556326Cd51a6f2d0a 3) گروه «چلچراغ معارف و احکام»: https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✍️تحریری (بازیابی) بسمه تعالی 💠 عوامل مؤثر در شاکله شخصیتی (قسمت 1): ارکان اربعه انسان‌ها متشکل از «عوامل زیرساختی متغیر» آنهاست که عبارتند از: 1) عوامل وراثتی (ژنتیکی) 2) عوامل ولادتی (تقویمی) 3) عوامل محیطی (+ غذا) 4) عوامل ارادی (عزمی) یعنی و هر فردی، رهین این چهار عامل بنیادی بوده ولیکن میزان هر کدام کاملا متغیر است. فرض می‌کنیم؛ در سالهای پس از تولد، سهم عوامل سه‌گانه وراثتی، ولادتی و محیطی هر کدام 30% و سهم و اراده 10% است: 30% (حدود 30% متأثر از عادات والدین و اجداد) 30% (حدود 30% متأثر از حالات زمان تولد) 30% (حدود 30% متأثر از جذبیات محیطی، اجتماعی و غذا) 10% ولیکن می‌تواند بمرور زمان از سهم میزان تأثیرگذاری (وراثتی، ولادتی و محیطی) در شاکله شخصیتی خود کاسته و بر سهم میزان تأثیرگذاری و اراده خود بیافزاید. تا آنجا که در شاکله خودساخته خویش به ترکیب متمایزی فرضا به شاکله ذیل، نائل گردد: وراثت 10% ولادت 10% مأخوذات 10% 70% توضیح هر کدام از این گزینه‌ها نیازمند تألیف یک مقاله مفصل است. زیرا انسانها در باره یکایک این ارکان چهارگانه مطالعات و تألیفات فراوانی بخرج داده‌اند که در عین‌حال، یافته‌های بشری در این عرصه‌ها بلحاظ فراوانی تنقیصات و تحریفات، قاعدتا دارای اعتبار مطلقی نیستند. نه می‌شود همه را یکجا قبول کرد و نه می‌توان همه را دور ریخت! همچون کتابهای آسمانی شده که پذیرش مطلق آنها خطاست باستثناء که «تحریف‌ناپذیر» است! میزان تأثیرگذاری هر کدام از عوامل جبری را می‌توان به 10% کاهش داد ولیکن هیچکدام را نمی‌توان از بین برد و محو نمود. چنانکه میزان تأثیرگذاری عزم و اراده را می‌توان حداکثر به 70% ارتقاء بخشید. در این میان توجه به ، معمولا جذابیت بیشتری برای مردمان دنیا داشته است. مراد از عوامل تقویمی یا ؛ تأثیرگذاری ارضی و سماوی و بر انسان در اوست. منظور از دوره تولد؛ بازه زمانی یکسال قبل از تولد و یکسال پس از انسان است که تأثیرپذیرترین حالت و آسیب‌پذیرترین دوره زندگی انسان است. فلذا (در ؛ ساعت، روز، ماه و سال تولد) به شدت تحت تأثیر است که افراز دقیق آنها چندان هم براحتی میسر نیست. با این‌حال، بسیاری از دانشمندان تلاش کرده‌اند که عوامل ولادتی و تقویمی را در قالب انواع و تنظیم نمایند. ولیکن علیرغم مساعی فراوان آنها، بلحاظ وجود 20% الی 30% خطا و غلط در آنها، هیچکدام قابل اعتماد نیستند، همچون کتب آسمانی تحریف شده که (بجز قرآن)، هیچکدام قابل اعتماد نیستند. فلذا اسلام از گرایش به باور آنها نهی فرموده است. ولیکن سرگرمی جذابی برای بسیاری از انسانهاست و صرفاً در و راجع به و منظورین، شاید تا حدودی قابل اعتناء باشند! ما هم از این منظر بدان نزدیک شدیم! ناگفته نماند: امام علی(عليه السلام) در خطبه 79 نهج البلاغه نکوهش شدیدی از کرده و آن را معادل با شمرده و می‌فرماید: «أَیُّهَا النَّاسُ، إِیَّاکُمْ وَ تَعَلُّمَ النُّجُومِ، إِلَّا مَا یُهْتَدَى بِهِ فِی بَرٍّ أَوْ بَحْرٍ، فَإِنَّهَا تَدْعُو إِلَى الْکَهَانَةِ وَ الْمُنَجِّمُ کَالْکَاهِنِ وَ الْکَاهِنُ کَالسَّاحِرِ وَ السَّاحِرُ کَالْکَافِرِ! وَ الْکَافِرُ فِی النَّارِ! سِیرُوا عَلَى اسْمِ اللهِ»؛ (اى مردم! از فرا گرفتن علم نجوم [آنچه مربوط به پیشگویى به وسیله ستارگان است] بپرهیزید! جز به آن مقدار که در خشکى یا دریا به وسیله آن هدایت حاصل مى‌شود؛ چراکه نجوم به کهانت دعوت مى‌کند و منجّم همچون کاهن است و کاهن همچون ساحر و ساحر همچون کافر است و کافر در آتش دوزخ است! حال که چنین است، به نام خدا به سوى مقصد حرکت کنید). که البته نهی حضرت امیرالمؤمنین(ع)، نهی از است نه نگاهی به این روایت هم خالی از لطف نیست: زنديق گفت: نظر شما در باره علم ستاره‌شناسي چيست؟ حضرت فرمودند: آن علم و دانشي است که فوائدش کم و زيانهايش بسيار، زيرا نمي‌‏توان به وسيله‏ آن مقدرات را دفع نمود، و يا از خطري در امان بود. اگر منجم از بلا و واقعه‏‌اي خبر دهد نمي‌تواند از مقدر الهي خود را نجات دهد و چنانچه به خيري خبر دهد نمي‌تواند در حصول و تحقق آن تعجيلي کند و اگر مصيبتي بر او وارد شود نمي‌تواند به وسيله‏ اين علم آن را از خود دفع کند. منجم با علم خدا به وسيله‏ ادعاهايش مخالفت مي‌‏کند، چون ادعا مي‌‏کند که مي‌‏تواند قضاي الهي را در مورد بندگانش تغيير دهد و آن را دفع کند! (بحارالأنوار/ ج 10/ ص 183) ...ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) تابستان 1377 🆔 @chelcheraaqHM
✍️تحریری (بازیابی) 💠 عوامل مؤثر در شاکله شخصیتی (قسمت 2): ترتیب سالهای طالع‌بینی: سالشمار اویغوری (که در قالب طالع‌بینی حیوانی با سیر تاریخی و توسعه زمانی شش‌گانه آن (ترکی »»» چینی »»» هندی »»» ایرانی »»» مصری »»» یونانی) در اقصی نقاط دنیا مورد توجه مردمان قرار گرفته است) مترتب بر 12 حیوان است. ابونصر فراهی در نصاب‌الصبیان حیوانات 12گانه آن را در قالب یک بیت بترتیب توالی آنها به نظم در آورده است: موش و بقر و پلنگ و خرگوش شمار »» زان چار چو بگذری نهنگ آید و مار آنگاه به اسب و گوسفندست حساب »» حمدونه و مرغ و سگ و خوک آخر کار (بقر<=>گاو + پلنگ<=>ببر + خرگوش<=>گربه + نهنگ<=>اژدها + گوسفند<=>بز + حمدونه<=>میمون + مرغ<=>خروس) جهت اطلاع از انطباق سالها با حیوانات 12گانه لطفا به جدول پیوست مراجعه کنید. ضمنا اعتبار همه طالع‌بینی‌های موجود در بازار حداکثر تا 70% و نهایتا 80% است! لذا مفاد آنها را نباید خیلی جدی گرفت مگر در حد حدس و گمان! خوشا آنانکه بر و واقفند (وَ كَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِيَكُونَ مِنَ الْمُوقِنِينَ 6/75) و با یک نگاه به آسمان‌ می‌توانند اوضاع جاری را بعینه ببینند. همچون (علیه السلام) که «فَنَظَرَ نَظْرَةً فِي اَلنُّجُومِ فَقٰالَ إِنِّي سَقِيمٌ»! به نگریست و گفت من بیمارم (پریشانم)! در رابطه «نظر (نگاه دقیق) به ستارگان» و «بیماری جسمی یا پریشانی روانی» چه نسبتی برقرار است؟! مفسران را ذوائقی مختلف است مفصل! ...ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) تابستان 1377 🆔 @chelcheraaqHM
اشتراکات و اختلافات: طبق طالع‌بینی‌ها؛ بنده و اخوی هر دو متولد «سال ببر» (پلنگ) هستیم. فلذا اشتراکات فراوانی داریم ولیکن بدون اختلافات هم نیستیم. ویژگی مشترک متولدین سال ببر؛ «شجاعت و مهربانی» است. پلنگ‌ها اگر کسی را برای مبارزه پیدا نکنند با خودشان می‌جنگند! آ.سیدمیرشجاع متولد 1329/10/10 (در شناسنامه 1333/1/1) و بنده متولد 1341/11/21 (در شناسنامه 1341/3/2) فلذا دوازده سال با هم اختلاف سنی داریم. شعار اصلی متولدین دیماه «من کار می‌کنم» (= مشتاق عمل) و شعار اصلی متولدین بهمن‌ماه «من می‌دانم» (= مشتاق دانائی) است. فلذا شعار و اشتیاق ما متفاوتند؛ او «مرد میدان» است و من «مرد دیوان»! (دیوان یعنی امور دیوانی و مکاتباتی و نوشتن و نوشتن و...!) اگرچه ما هر دو متولد فصل زمستان هستیم اما ماه تولد اخوی؛ دی و نماد آن «بز» است که اصلی‌ترین ویژگی آن «کنار آمدن با همگان» است؛ یعنی اتصاف به «روابط عمومی قوی» در مواجهه با دوستان و دشمنان ولیکن ماه تولد بنده؛ بهمن و نماد آن «دلو» (سطل آب) است که اصلی‌ترین ویژگی آن «کم نیاوردن برای همگان» است؛ یعنی بچرخ تا بچرخیم! (فرقی هم نمی‌کند مثبت باشد یا منفی یعنی چه در دوستی و چه در دشمنی) فلذا سطل‌های آب حیات او بی‌پایان است! اگرچه ما هر دو «خال پلنگ» در چهره داریم اما خال او در سمت راست ابروی راست اوست ولی خال من در سمت راست ابروی چپ‌م است! (شاید به همین علت؛ ایشان در سیاست طرفدار راست‌گراها شده و بنده میانه‌رو هستم!! میانه‌روئی که البته با هر دو طرف می‌جنگد!) ضمنا اعتبار همه طالع‌بینی‌ها حداکثر تا 70% و نهایتا 80% است! لذا نباید جدی گر حم @GonbadeFirozeh
بسمه تعالی قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین پیام فوق‌العاده ۲ همانطور که در پیام فوق‌العاده قبلی اشاره کردم: «در دادگاه «شکایت نانکلی علیه اموات روستا» (تحت رسیدگی دادگاه آوج)، قطعا نصیبی جز شکست و ناکامی در انتظار وی نیست. زیرا معمولا قضات تمایلی به «محاکمه مردگان» ندارند.» https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/354 تصمیم داشتم در دادگاه پیش رو (۱۴۰۲/۳/۳) شرکت کنم تا مفتضح شدن نانکلی اوقاف را بعینه ببینم و... ولیکن خود نانکلی بسیار بعید است شرکت کند و صرفا وکیل ناکام او خواهد آمد تا از قاضی پرونده بشنود که: بروید زندگان را به محکمه بیاورید. احضار مردگان به جائی نمی‌رسد! اما آنها جرأت نخواهند کرد که علیه بازماندگان اموات ۱۸ گانه اهالی حتی یک خط شکوائیه بنویسند. بنابراین برای دخالت اوقاف نانکلی در روستای ما باید گفت: «الفاتحه»! از طرفی بمحض حضور بنده (بعنوان اعتراض شخص ثالث) در دادگاه، قاضی محترم خواهد گفت: رأی دادگاه بدوی که «بطلان دعوا» بود استثنائاً در باره پدر مرحوم شما مورد تأیید دادگاه تجدیدنظر قزوین قرار گرفته است و لذا دعوای اوقاف علیه مرحوم آقاسیدمیربابا خاتمه یافته است و لذا ضرورتی به حضور شما در دادگاه نیست. بفرمائید بیرون تا به بقیه پرونده برسیم! فلذا آمدن و حضور بنده (و نیز اخوانم) در دادگاه «عبث» خواهد شد. و اما اینکه بعنوان نماینده ۲۳ عزیز، حضور پیدا کنم؛ اولا که قبلا به محضر قاضی محترم آوج رسیده و طومار شماها را به ایشان نشان دادم و به ایشان وعده دادم که اهالی ما گواهی فوت پدران خود را به محضر دادگاه تقدیم خواهند کرد و همچنین به ایشان عرض کردم که ممکنست نتوانیم به برخی از بازماندگان ابلاغ کنیم فلذا استدعا نمودم که خودشان از اداره ثبت احوال، استعلام حیات و ممات این ۱۸ نفر را بگیرند تا معلوم شود که هیچکدام از متهمین نانکلی اساسا در قید حیات نیستند نه اینکه طبق دروغ نانکلی «مجهول‌المکان» هستند! و تنها مشغولیت آنها در عالم برزخ آنست که پاسخگوی اعمال دنیوی خود هستند نه اینکه در این روستا طبق دروغ نانکلی مشغول موقوفه‌خواری و حرام‌خواری می‌باشند! ثانیا اعطای نمایندگی شما عزیزان به بنده حقیر، دست‌نویس بوده و بصورت محضری رسمیت نیافته است که شاید مقبول دادگاه محترم قرار نگیرد! ولیکن ضرورت حضور بازماندگان الباقی متهمین (۱۷گانه) نانکلی در دادگاه به قوت خود باقیست. البته دوست داشتم بعنوان قوت قلب و در صورت لزوم ارائه مشاوره و حداقل دیدار مجدد هم‌ولایتی‌هایم خود را به آوج برسانم ولیکن با عدم حضور بنده، چیز مهمی هم فوت نمی‌شود. و حضور اخوی بزرگم و سایر بزرگان از این لحاظ (مشاوره و قوت قلب) کفایت می‌کند. و اما در باره حضور مؤثرتر در دادگاه بنظرم، این وظیفه را به جناب مهندس آ.سیدسعید موسوی بسپارید که بمراتب از بنده و اخوی هم حضور ذهن بهتری دارند. فلذا سزامند است که اگر قرار باشد بصورت محضری به کسی نمایندگی بدهید، ایشان را فی‌المجلس (در دادگاه یا در یکی از دفاتر اسناد رسمی آوج) نمایندگی بدهید. بنده هم بهتر است؛ تمرکز، انرژی و اوقات محدود خود را صرف پیگیری قلع و قمع نانکلی و امثال او از طریق دادگاه کیفری قزوین و نهادهای بالادستی دولتی و حکومتی بکنم تا اساسا ریشه وی و اذناب کفتارصفت او را از این روستا برکنم ان‌شأءالله موفق باشید. درنگ آخر؛ از آنجا که دادگاه آوج بنظرم در ۲ دقیقه برای بیان دو جمله توسط قاضی محترم یا منشی دادگاه، خلاصه خواهد شد؛ دقیقه اول: آقای حسینی! رأی دادگاه بدوی (بطلان دعوا) در مورد پدر شما توسط تجدیدنظر تأیید شد فلذا اداره اوقاف علیه مرحوم سیدمیربابا ادعای باطلی داشته است. دقیقه دوم: آقای وکیل اوقاف! مردگان قابل محاکمه نیستند و بهتر است بروید زندگان را به دادگاه بیاورید. ختم جلسه! فلذا اگر تاکنون اصرار داشتم که بازماندگان ۱۸ متهم از اموات روستا در دادگاه حتماً حضور پیدا کنند، اینک این کار را غیرضروری می‌بینم و لذا تمنای خود را پس می‌گیرم. این مطلب را از آن‌جهت عرض می‌کنم که اگر این چهارشنبه به آوج تشریف‌فرما شدید هیچگونه منتی بر بنده نباشد و صرفاً به میل خودتان باشد! در هر حال گمان می‌کنم بود و نبود شما در حاشیه دادگاه هم چندان تأثیری در محتوای دادگاه نخواهد داشت و لزومی ندارد که از کار و زندگی خود بیافتید، مگر آنان که بعنوان اعتراض شخص ثالث، در پرونده ورود پیدا کرده‌اند که شرکت آن‌ها محض احتیاط شاید موجه باشد! ...ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین در: کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9 کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
تنها مدرک واهی و پوچالی (پوچ+پوشالی) نانکلی برای ادعای موقوفه بودن شش‌دانگ روستای امامزاده علاءالدین که به دادگاه آوج ارائه داده است و بر اساس همین، سال‌هاست که امور اهالی روستا را با کمک شورای پفیوز روستا و خائن روستا قفل کرده است! لطفا به توضیحات پیوست مراجعه کنید. ضمیمه پیام توضیحی در کانال گنبد فیروزه: https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/363 سیدمحمدحسینی(منتظر) جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید: کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9 کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
یکه‌تازی نانکلی بدون مدرک!!! تنها مدرکی که نانکلی اوقافی بمنظور موقوفه قلمداد کردن شش‌دانگ روستای امامزاده علاءالدین به دادگاه ارائه داده است، همین متن تایپ شده (ضمیمه ☝️) است! https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/362 این متن، طبق مفاد آن، از روی وقفنامه جعلی (اختلاس‌نامه ملاعبدالجواد ۱۲۹۷قمری یا اختلاس‌نامه انصاری ۱۳۲۳شمسی!) در زمانی تایپ شده که قزوین بعنوان استان جدید از استان زنجان منفک گردیده است. یعنی بعد از سال ۱۳۷۵ که قزوین تبدیل به استان مستقلی شد و اهالی روستا مشغول احداث سد خاکی دلیلک‌لی‌قیه بودند! همانطور که قابل ملاحظه است؛ آخرین نفری که این وقفنامه جعلی را تأیید کرده، فردی بنام محمدابراهیم بوده که تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴ را در آن درج کرده است و احتمالاً همان انصاری‌ست که آخرین متولی دو دانگ امامزاده بوده است و در اولین مدرکی که بنده در مورخه ۱۴۰۱/۸/۲۲ در کانال سیدعلاءالدین به اشتراک گذاشتم از او یاد شده است که در تاریخ ۱۳۶۲/۶/۱۲ صادر گردیده است. https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/36 منظور از «۲۳» در تاریخ مذکور، احتمالاً ۱۳۲۳ شمسی‌ست که مقارن سال مرگ رضاخان میرپنج و تثبیت سلطنت پسرش؛ محمدرضاشاه بوده است! ضمنا این احتمال دور از ذهن نیست که؛ محمدابراهیم انصاری، (که طبق اشعاریه اداره ثبت، در سال ۱۳۲۰ اظهارنامه ثبتی بدون امضائی را تحویل اداره ثبت آوج داده است!) هیچ مدرکی دال بر موقوفه بودن دو دانگ در اختیار نداشته است فلذا جرأت نکرده اظهارنامه خود را امضاء و پیگیری نماید در نتیجه اداره ثبت آوج هم بیش از ۸۰ سال در باره آن، سردرگم بوده است! و ۳ سال پس از ارائه اظهارنامه ثبتی بی‌مبنای خود، اقدام به تنظیم وقفنامه جعلی نموده است و تاریخ آن را هم ۲ سال قبل از تاریخ وقفنامه اصلی (صورتجلسه حل اختلاف مالکین و مستأجرین ۱۲۹۹ قمری) درج کرده است تا وانمود کند که این وقفنامه قدمت بیشتری دارد و لابد معتبرتر است! غافل از اینکه می‌تواند بعنوان منسوخ هم تلقی شود. جعل وی دو بار انجام شده است که اولی فاقد هرگونه مهری است و دومی ممهور به مهرهای ناشناخته‌ای است! که بنده هر دو مدرک را در کانال سیدعلاءالدین به اشتراک گذاشتم. https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/40 https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/42 و شاید با ملاحظه تواریخ مذکور، بشود نتیجه گرفت که مدت تولیت دو دانگ روستا توسط محمدابراهیم انصاری، ۴۰ الی ۵۰ سال بوده است. در هر حال، ارائه چنین مدرک مجعول و نامعتبری به دادگاه (۱۴۰۱/۵/۱۲) توسط نانکلی (علیرغم آنکه ۲۰۲ روز قبل از آن (۱۴۰۰/۱۰/۲۳)، طی صورتجلسه‌ای با اهالی روستا مهر و امضاء کرده بود که وقفنامه اصلی را معیار تفاهم و عمل قرار دهد!) نشانه نانجیبی اوست تا دادگاه را به خبط و خطا بکشاند! وانگهی طبق همین اختلاس‌نامه جعلی، مگر سادات از این روستا هجرت کرده‌اند؟! و یا مگر همگی آنان فوت کرده‌اند که نوبت به تولیت اضطراری و دخالت نامعقول اداره اوقاف بوئین برسد؟! فلذاست که بجای اثبات «عدم حضور و عدم حیات» سادات در دادخواست مکارانه خود، اجداد آن‌ها را «مجهول‌المکان» جلوه داده است تا دادگاه را به شبهه افکند تا قاضی گمان کند که شرط عدم حضور و عدم حیات سادات، تحقق یافته است! زهی به اینهمه بی‌شرمی و نیز أُف بر آن‌ها (بویژه اعضای شورای خائن و پفیوز) که خود را زنگوله چنین نامردی کرده و در این سال‌ها به اهالی روستا آشکارا خیانت ورزیدند تا اراذل و اوباش چاقوکش تحریک‌شده آن‌ها، تنها دهیاران بومی روستا را به خاک و خون بکشند! تا ابد شرمتان باد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید: کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9 کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
✍️ تحریری ؛ (از سخنرانی‌های تکراری حم از سال ۱۳۶۴ تاکنون!): بسمه تعالی جای‌گاه‌ ابدی ! (بمناسبت سالیاد علیه و علی آبائه الثناء و السلام) ⁉️ اگر همه را جمع کرده و به بریزیم چه می‌شود؟! جوابهای محتمل: ۱) همه آنها غرق می‌شوند زیرا اگر هم بلد باشند، لباسشان اجازه شناگری نمی‌دهد! ۲) این کار ثقیل، ناشدنی است زیرا نیازمند چنان «زمان+هزینه» و مدیریتی است که فقط یک قدرتمند، قادر به انجام آنست! ۳) انجام این نافرجام، اساسا امکان‌پذیر نیست. زیرا (ص) فرمودند: «العلماء باقون ما بقی الدهر» یعنی تا روزگار برقرار است، هم باقی هستند. (ولو اینکه و جمع شوند تا علماء را محو و نابود سازند. هرگز نخواهند توانست!) فلذا اقدامی کاملا عبث و پوچ است. ۴) بعد از امحاء کامل روحانیون فعلی، مجددا همانند اینها عینا و بلکه بصورت مضاعف جایگزین خواهند شد. زیرا ... (این مقاله در صدد توضیح همین بند از جواب است): سال ۱۳۶۴ نقطه عطفی در کار و زندگی بنده بود. زیرا مأموریت یافتم که به شهرستان ، عزیمت کرده و به و آن خطّه بپردازم. برای فراخوان دنبال عبارت مناسبی می‌گشتم که دوستان آیه ۳۹ از سوره ؛ «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَ كَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» (كسانى كه پيام‌هاى الهى را مى‌كنند و از مى‌ترسند، و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى كافى است.) را پیشنهاد دادند ولیکن بنده آیه ۱۲۳ از سوره بدون را ترجیح دادم: «۞ وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ۞» (و سزامند نیست همگی باهم نمایند. پس چرا از هر قومی، طایفه‌ای برای مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند دهند؟، باشد که کنند.) زیرا این آیه شریفه (۱۲۲/توبه) به سه ضرورت اشاره می‌کند که عبارتند از: ۱) «لِيَتَفَقَّهُوا» (ضرورت خدا بصورت و و ) ۲) «لِيُنْذِرُوا» (وجوب هشدار به همزبان ولو اینکه ترتیب‌اثری ندهند!) ۳) «رَجَعُوا» (لزوم بازگشت «فقهآء منذر» بسوی مردمان همزبان خویش) (در دین خدا) و (بسوی مردم) جهت خطرات (أخروی و دنیوی) سه از است که آنها را باید تلقی کرد. تا زمانی که این آیه شریفه برجاست، و تشکیل و تشکل قشری در همه (ولو بدون یونیفورم متحدالشکل) هم برپاست که آنرا باید یا نامید. فلذا اگر شخصی حقیقی یا حقوقی اراده کند که علماء و روحانیت (اعم از شیعه و سنی) را ریشه‌ای براندازد باید ابتدائاً این آیه شریفه را محو یا نماید که هیچکسی هرگز قادر به انجام نبوده و نیست و نخواهد بود. زیرا این آیه در و کتابی ثبت شده است که الی الابد است و خود از آن محافظت فرموده و می‌فرماید و خواهد فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (آیه ۹ از سوره حجر) بنابراین به فعالان خام‌اندیش محو روحانیت از جامعه باید گفت: ای مگس! عرصه نه جولانگه توست عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! و به آنها که پیوسته یا گسسته در صدد فریب روحانیون یا هواداران هستند باید گفت: برو این دام بر مرغی دگر نِه که عنقا را بلند است آشیانه شاید بیهوده نباشد که عده‌ای هم می‌گویند: «العلماء باقون ... بقیه درب و داغون»!!! 😇 ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ 🆔 @chelcheraaqHM
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. سیدمحمدحسینی(منتظر)؛ تدریس «حکمرانی قرآنی» برای مدیران دولتی (جلسه مقدماتی در نمازخانه بنیاد قرآن) ۱۴۰۱ هجری شمسی/تهران 🆔 @chelcheraaqHM جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین و اهالی محترم و نامحترم آن، به کانال‌های «سید علاءالدین» و «گنبد فیروزه» بپیوندید: 🆔 @SayyedAlaaddin 💠 🆔 @GonbadeFirozeh 💠
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛ تدریس «حکمرانی قرآنی» برای مدیران دولتی (جلسه مقدماتی در نمازخانه بنیاد قرآن) ۱۴۰۱ هجری شمسی/تهران ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) بهار ۱۴۰۲ جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی روستای امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید: کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین): 🆔 @SayyedAlaaddin https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9 کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده علاءالدین): 🆔 @GonbadeFirozeh https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a