بازجوئی و صورتمجلس دادگاه تجدیدنظرخواهی قزوین معطوف به پرونده حقوقی نانکلی علیه اموات روستای امامزاده علاءالدین مورخه 1401/10/21
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
صورتمجلس جلسه فوقالعاده دادگاه آوج (1401/11/16) در موضوع تعیین دادگاه رسیدگی مجدد به دادخواست نانکلی اوقاف.
تذکر:
دادگاه بدوی آوج حکم به «بطلان دعوا» صادر کرده بود اما با تجدیدنظرخواهی نانکلی، پرونده به دادگاه قزوین ارجاع گردید و شعبه نهم حقوقی قزوین متاسفانه حکم دادگاه آوج را به نفع نانکلی «نقض» کرد! و ظاهرا نانکلی از خوشحالی در پوست خود نمیگنجید! ولیکن با ورود بموقع بنده بعنوان اعتراض شخص ثالث، رسیدگی مجدد و کاملتر پرونده به دادگاه آوج عودت داده شد که 1402/3/3 روز رسیدگی مجدد پرونده است و امیدواریم حکم آن موجب شادمانی مجدد نانکلی نشود وگرنه دردسر بزرگی برای اهالی رقم خواهد خورد!
تذکر:
اگر خاطرتان باشد؛ بنده در بند 3 پیام شماره 74 خود (در کانال سیدعلاءالدین) بنشانی https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/250 به تعارض ظاهری عبارت حکم دادگاه بدوی با اشعاریه اداره ثبت آوج، اشاره کرده بودم که با عنایت به آن، قاعدتا حکم دادگاه بدوی قابل نقض بود که طبق انتظار بنده همینطور هم شد. فلذا ضرورت داشت حداقل یکنفر از صدها بازمانده 18 متهم نانکلی به پرونده ورود میکرد که بنده ناچارا در خلاء اهتمام جدی و سریع اهالی، خود رأسا وارد پرونده شدم!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
متن تایپشده حکم دادگاه (شعبه نهم حقوقی) تجدیدنظر استان قزوین در موضوع شکایت نانکلی اوقاف علیه اجداد (اموات) اهالی امامزاده علاءالدین که رأی دادگاه بدوی (مبنی بر بطلان دعوا) را بعلت نقص تحقیقات مقتضی پرونده، نقض کرده است باستثناء رأی صادره (حکم بطلان دعوا)ی معطوف به مرحوم سیدمیربابا حسینی
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات بنده در پیام https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/330 مراجعه کنید.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
نامه 1401/11/02 اداره دادگستری کل استان قزوین به دادگاه آوج در موضوع بازگشت پرونده تجدیدنظرخواهی نانکلی اوقاف مشتمل بر 71 برگ ضمیمه
پیام مرتبط:
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/326
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
میزان سهم اجداد اهالی در مالکیت روستای امامزاده علاءالدین طبق گزارش 1401/12/07 اداره ثبت آوج
طبق این گزارش؛ خانم محبوبه برجلو (متهم ردیف 14 از 18 اجداد اهالی) طبق گزارش اداره ثبت آوج؛ کلیه موارد ثبتی خود را به مرحوم سید تقی حسینی منتقل نموده است:
https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/231
سیدتقی حسینی؛ خود از متهمین (ردیف 6) نانکلی اوقاف است و بر نوادگان آنمرحوم (فرزندان مرحومین؛ سیدزینالعابدین، سیدباقر، سید اوسط و سیدعلی) است که ضمن ارائه گواهی فوت آنمرحوم در پرونده بعنوان اعتراض شخص ثالث ورود نمایند.
ضمنا طبق این گزارش؛ مالکیت دو دانگ روستا بعنوان موقوفه امامزاده با تصدیگری اداره اوقاف، ثبت شده است!
قاعدتا با اصل مطلب (موقوفه بودن دو دانگ امامزاده) چنانکه بارها اشاره کردهایم؛ هیچ مشکلی نداریم و بلکه از آن استقبال میکنیم ولیکن مشتاقیم بدانیم که ریشه و اصالت وقفیت آن چه مدرک و سندی است؟ (که اگر وقفنامههای جعلی یا اظهارنامه ثبتی بدون امضای مرحوم ابراهیم انصاری باشد، هیچکدام وجاهت متعارف، قانونی و شرعی ندارند. فلذا لازمست کلیه سادات حسینی و موسوی روستا (مالکین حقیقی روستا)، رأساً برای تنظیم سند موثقی برای آن مبادرت نمایند)
ضمناً؛ این گزارش جدولیه از طرف چه شخص حقیقی یا حقوقی، وارد پرونده شده است؟! و از چه اصالت و اعتباری برخوردار است؟!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
کانال سیدعلاءالدین (ویژه امور راهبردی امامزاده):
🆔 @SayyedAlaaddin
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده):
🆔 @GonbadeFirozeh
✅
استعلامیه دادگاه بدوی آوج از اداره ثبت آوج (1401/10/22) در خصوص وضعیت ثبتی (مالکیتی) املاک و اراضی روستای امامزاده علاءالدین معطوف به شکوائیه 1401/5/12 نانکلی علیه اجداد اهالی
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
گواهی مالکیت مرحوم سیدمیرباباحسینی (بنا به درخواست مورخه 1393/05/01 آ.سیدمیرشجاعالدین) در روستای امامزاده علاءالدین، مستند به اظهارنامه ثبتی مرحوم سیدمحمدعلی حسینی (جد پدری ما) در مورخه 1316/02/05
که در آن به «تقاضای ناقص و ناتمام» محمدابراهیم انصاری (در موضوع موقوفه امامزاده «دو دانگ از ششدانگ» روستا) هم اشاره شده است.
سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
.
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛
تحلیلگر راهبردهای دینی-سیاسی ملی و فراملی و
سخنران ثابت (دوشنبههای 92- 1389) مسجد ارگ تهران
و سخنگو و قائممقام «جبهه حامیان ولایت»
در محضر آیتالله اختری و حجتالاسلام و المسلمین شبیری زنجانی و...
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
رنگرزی جدید جوعللغ!
بعلت سلطه مطلق حسنآبادیهای دوم و سوم بر شورای روستا، ظاهراً وی در شورا عملاً هیچکاره است! و «کنار گذاشته شدن» خود توسط آن خائنین را «کنارهگیری داوطلبانه» جلوه میدهد!
این وضعیت، سزای کسیست که به سادات از پشت خنجر میزند!
سیدمحمدحسینی(منتظر)
✅ کانالهای حم در ایتا
💠
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
💠
🆔 eitaa.com/SayyedAlaaddin
💠
🆔 eitaa.com/GonbadeFirozeh
💠
🆔 eitaa.com/SMHM212
✅
تصویر دادخواست متقلّبانه نانکلی اوقاف به دادگاه بدوی در شکوائیه علیه اموات روستا (اجداد اهالی) امامزاده علاءالدین که طی آن (علاوه بر تقاضای ابطال اظهارنامههای ثبتی آنان، حق الزحمه نماینده حقوقی اوقاف و سایر هزینههای دادرسی)، «کلیه خسارات قانونی» را نیز مطالبه کرده است!
(البته دادگاه آوج، «حکم به بطلان دعوا» صادر کرد اما مورد اعتراض نانکلی قرار گرفت و لذا پرونده به دادگاه تجدیدنظر قزوین ارجاع شد و بنده هم بعنوان اعتراض شخص ثالث به پرونده ورود یافتم ولیکن به دادگاه قزوین احضار نشدم و در غیاب بنده، حکم دادگاه بدوی بعلت نقص پرونده، نقض شد ولو اینکه حکم دادگاه بدوی در باره مرحوم سیدمیربابا تأیید گردید. بنابراین؛ نانکلی نمیتواند علیه اسناد پدر بنده و برادران و خواهرانم، ادعائی داشته باشد ولیکن در باره اسناد مالکیتی 17 نفر دیگر از اجداد متوفای اهالی و بازماندگان آنمرحومان، هنوز هم مدعی است که آنها را ابطال نماید و لذا در جلسه 1402/03/03 دادگاه آوج رسیدگی خواهد شد.
فلذا لازمست بازماندگان آن 17 مرحوم برای دفاع از حقوق خود و حیثیت پدران خود، بعنوان اعتراض شخص ثالث علیه نانکلی در پرونده ورود نمایند)
ضمیمه پیام شماره 66 کانال سیدعلاءالدین:
https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/231
و ضمیمه پیام شماره 080 کانال گنبد فیروزه:
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/171
حم
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سیدعلاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
کانال گنبدفیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی امامزاده):
🆔 @GonbadeFirozeh
.
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛
صاحبنظر و مشاور در امور و مسائل امنیتی (ملی و فراملی) جمهوری اسلامی ایران و همراه متناوب نهادهای کشوری و لشگری
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
حکم موقت 3 ماهه سرپرست پارهوقت غیربومی دهیاری روستای امامزاده علاءالدین! (که دیروز صادر شد)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
تصویر صفحه دوم دادخواست نانکلی اوقاف که از 10 عبارت آن، 9 مورد دروغ و افتراء است و به قصد فریب دادگاه و دور زدن قانون برای تملک نامشروع و غیرقانونی ششدانگ روستای امامزاده علاءالدین تحویل دادگاه آوج شده بود و تعیین تکلیف متهمین نانکلی (باستثناء مرحوم حاج سیدمیربابا حسینی که بطلان شکایت علیه ایشان توسط دادگاه تجدیدنظر قزوین تأیید شد) در موعد 1402/03/03 انجام خواهد گرفت. ورود کلیه بازماندگان 17 متهم نانکلی به این دادگاه جهت اثبات حق مالکیتی اجدادی خود، ضرورت حیثیتی هم دارد.
منظورشان از «وقفنامه ضمیمه»، متن تایپشده همان اختلاسنامه جعلی است!
در این متن هم بر «پرداخت خسارات»، تأکید شده است که اگر شکایت نانکلی علیه اجداد اهالی ابطال نگردد، قاعدتا ضمن ابطال کلیه اسناد مالکیتی آنها از بازماندگان 17 محکوم، مطالبه خواهد گشت.
ضمیمه پیام شماره 66 کانال سیدعلاءالدین:
https://eitaa.com/SayyedAlaaddin/231
اطلاعرسانی این شکوائیه و اشاره به مسئله مطالبه «کلیه خسارات» در آن، موجب شد که رئیس سابق شورای روستا (ک.م.) مرا متهم نماید به اینکه «قصد خالی کردن دل اهالی» و «بدبینی و بدگوئی بیهوده با الفاظ غیراخلاقی به اوقاف» را دارم!!!
ضمیمه پیام شماره 080 کانال گنبد فیروزه:
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/171
سیدمحمدحسینی(منتظر)
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
.
سیدمحمدحسینی(منتظر)؛
دارای سابقه 46 سال مطالعات و فعالیتهای سیاسی و تشکیلاتی و رسانهای، در یکی از مناظرههای سیاسی-انتخاباتی که در محل خبرگزاری دولتی ایرنا برگزار شد.
لازم به ذکر است؛ بلحاظ دخل و تصرفات و تحریفات و تغییراتی که خبرگزاریها معمولا در متن مصاحبهها و میزگردها اعمال میکنند، حم همکاری با آنها را تحریم کرده است!
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
بسمه تعالی
قابل توجه اهالی محترم امامزاده علاءالدین
پیام فوقالعاده:
از پیامهای دریافتی 👇
(و توضیحات معطوف بنده در ادامه آن):
«آقاي سيدميرشجاع الدين حسيني پرونده شما به شماره
140122920001513562 و شماره بايگاني 0200134
به شعبه104 كيفري دو - قزوين ارجاع شد
در صورت نياز به حضور، ابلاغ خواهد شد»
(پیامک واصله به اخوی از سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه)
چنانکه در پیامهای تقدیمی بنده در تاریخ 1401/12/25 (در کانال گنبد فیروزه) به نشانی: https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/111 اطلاع رسانی بعمل آمد، شعبه نهم کیفری قزوین در مرحله بازپرسی پرونده شکایت کیفری ما علیه نانکلی اوقاف، متاسفانه اقدام به «صدور قرار منع تعقیب» نمود که مدارک آن نیز باشتراک گذاشته شد:
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/109
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/110
در ادامه حاجسیدمیرشجاعالدین در مهلت قانونی ذیربط، اقدام به درج اعتراضیه خود نمودند. در نتیجه «شکایت کیفری فرزندان مرحوم حاجسیدمیربابا» مجددا فعال شده و به شعبه 104 کیفری دو قزوین ارجاع گردید فلذا منتظر اعلام موعد رسیدگی به آن هستیم. لایحه ذیربطی هم بنده تحریر کردهام که بزودی متن آنرا پس از ویرایشهای لازم به اشتراک خواهم گذاشت.
ولیکن در عینحال، لازم به ذکر است؛ تجربه نشان میدهد که معمولا پروندههای کیفری علیه مأمورین دولتی (بلحاظ احاطه نهادهای نظارتی و بازرسی بالادستی آنها) با کمترین بهانهای مختومه میشوند! مگر آنکه «کمّ و کیف شکّات پرونده» چشمگیر و مؤثر باشند. بنابراین بنده اگرچه این پرونده را به حول و قوه الهی و بشرط حیات و توان، تا آخر قضیه، تحت پیگرد خود قرار خواهم داد اما ورود سایر اهالی (بویژه سادات معزز حسینی و موسوی) به این پرونده، بسیار مؤثر و تعیینکننده خواهد بود. انشآءالله
فلذا عدم همراهی سایر اهالی با ما در این پرونده، ممکنست موجب ناکامی ما گردد که قطعا به نفع اهالی محترم روستا نخواهد بود.
ضمنا «شکایت کیفری ما علیه آقای نانکلی در دادگاه کیفری قزوین» از «شکایت حقوقی مفتوحه تجدیدنظرخواهی نانکلی علیه اجداد ما در دادگاه حقوقی آوج» (در موعد 1402/03/03) متفاوت است و این دو پرونده را نباید یکی پنداشت.
در دادگاه «شکایت نانکلی علیه اموات روستا» (تحت رسیدگی دادگاه آوج)، قطعا نصیبی جز شکست و ناکامی در انتظار وی نیست. زیرا معمولا قضات تمایلی به «محاکمه مردگان» ندارند. البته بشرطی که «گواهی فوت» متهمین نانکلی به دادگاه واصل شده باشد. ولیکن موفقیت ما در شکایت کیفری علیه نانکلی (تحت رسیدگی دادگاه قزوین)، رهین همت مضاعف و همراهی جدی کلیه بازماندگان و بلکه کلیه اهالی روستاست که طی سالهای اخیر مورد ظلم و ستم نامشروع و غیرقانونی اداره اوقاف و اذناب کفتارصفت آن واقع شدهاند.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار۱۳۹۸
جهت إشراف بر کلیات امور و اطلاع از جزئیات مسائل راهبردی امامزاده علاءالدین به ما بپیوندید:
کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
https://eitaa.com/joinchat/3702653133Ccc2fe714b9
کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی اهالی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
https://eitaa.com/joinchat/2306801975C4413b2537a
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احمد زیدآبادی (زاده ۱۳۴۴سیرجان) روزنامهنگار اصلاحطلب که در پی حوادث انتخابات ۱۳۸۸ به 6 سال زندان، 5 سال تبعید به گناباد و محرومیت مادامالعمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد، دبیرکل سازمان دانشآموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامهنگاران ایران نیز بوده است.
تز دکترای او «دین و دولت در اسرائیل» نام داشت. او که همواره مورد حمایت و تشویق و جوائز سازمانها و بنیادهای صهیونیستی بوده است، وقتی که مقام معظم رهبری، بدحجابی را علاوه بر «حرام شرعی»، «حرام سیاسی» هم نامیدند، ادعا کرد: «کسانی که میخواهند حجاب را سیاسی کنند همدست نتانیاهو هستند»!
او در سال ۱۳۷۹ به جرم تشویش اذهان عمومی و اقدام افسارگسیخته علیه نظام بجای اعدام، ۱۳ ماه در زندان به سربرد. این شورشی که سالهاست انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را تحریم کرده، کماکان به تولید «اراجیف» علیه «نظام ولائی ایران» مشغول است و اخیراً با توجیهی صهیونیستی از «غیرقابل بازگشت بودن فلسطین اشغالی به فلسطینیان» حرف زده است!!!
اولینباری که با وی به مناظره پرداختم؛ در آستانه انتخابات 1388 بود که به نمایندگی از طرف مهدی کروبی شرکت کرد. (از طرف «میرنورد» هم «بیسواد کذّاب زشتکلام»ی بنام دکتر صادق زیباکلام آمد و «مشانژاد» نمایندهای اعزام نکرد!)
مناظره انتخاباتی مورد اشاره از طرف «حزب اسلامی ایرانزمین» برگزار گردید که بنده (حسینی منتظر) به نمایندگی از محسن رضائی شرکت کردم.
... ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار1402
🆔 @chelcheraaqHM
بسمه تعالی
نشانی کانالهای پیامرسانی سیدمحمدحسینی(منتظر) در شبکه اجتماعی ایتا:
1) کانال «چلچراغ معارف و احکام حم» (پیرامون مسائل گوناگون و امور راهبردی ملت ایران و امت اسلام):
🆔 @chelcheraaqHM
2) کانال سید علاءالدین (ویژه امور راهبردی و کاربردی روستای امامزاده علاءالدین):
🆔 @SayyedAlaaddin
3) کانال گنبد فیروزه (ویژه مسائل اصلی و کاربردی اهالی امامزاده علاءالدین):
🆔 @GonbadeFirozeh
4) کانال مقالات حسینی منتظر (تجمیع مقالات تحریری به قلم سیدمحمدحسینی منتظر):
🆔 @SMHM212
نشانی گروههای هماندیشی پیرامون پیامهای مندرج در کانالهای اطلاعرسانی حم و سایر مسائل راهبردی ملی و محلی و فراملی؛
1) گروه «سید علاءالدین»:
https://eitaa.com/joinchat/3763470541Cd25cef0ad4
2) گروه «هماندیشی سادات میدان»:
https://eitaa.com/joinchat/1424556326Cd51a6f2d0a
3) گروه «چلچراغ معارف و احکام»:
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
✍️تحریری #حم (بازیابی)
بسمه تعالی
💠 عوامل مؤثر در شاکله شخصیتی
(قسمت 1):
ارکان اربعه #شاکله_شخصیتی انسانها متشکل از «عوامل زیرساختی متغیر» آنهاست که عبارتند از:
1) عوامل وراثتی (ژنتیکی)
2) عوامل ولادتی (تقویمی)
3) عوامل محیطی (+ غذا)
4) عوامل ارادی (عزمی)
یعنی #رفتار و #شخصیت هر فردی، رهین این چهار عامل بنیادی بوده ولیکن میزان هر کدام کاملا متغیر است.
فرض میکنیم؛ در سالهای پس از تولد، سهم عوامل سهگانه وراثتی، ولادتی و محیطی هر کدام 30% و سهم #عزم و اراده 10% است:
#وراثت 30% (حدود 30% متأثر از عادات والدین و اجداد)
#ولادت 30% (حدود 30% متأثر از حالات زمان تولد)
#مأخوذات 30% (حدود 30% متأثر از جذبیات محیطی، اجتماعی و غذا)
#اراده 10%
ولیکن #انسان میتواند بمرور زمان از سهم میزان تأثیرگذاری #عوامل_جبری (وراثتی، ولادتی و محیطی) در شاکله شخصیتی خود کاسته و بر سهم میزان تأثیرگذاری #عامل_اختیاری و اراده خود بیافزاید. تا آنجا که در شاکله خودساخته خویش به ترکیب متمایزی فرضا به شاکله ذیل، نائل گردد:
وراثت 10%
ولادت 10%
مأخوذات 10%
#ایمان 70%
توضیح هر کدام از این گزینهها نیازمند تألیف یک مقاله مفصل است. زیرا انسانها در باره یکایک این ارکان چهارگانه مطالعات و تألیفات فراوانی بخرج دادهاند که در عینحال، یافتههای بشری در این عرصهها بلحاظ فراوانی تنقیصات و تحریفات، قاعدتا دارای اعتبار مطلقی نیستند. نه میشود همه را یکجا قبول کرد و نه میتوان همه را دور ریخت! همچون کتابهای آسمانی #تحریف شده که پذیرش مطلق آنها خطاست باستثناء #قرآن_مجید که «تحریفناپذیر» است!
میزان تأثیرگذاری هر کدام از عوامل جبری را میتوان به 10% کاهش داد ولیکن هیچکدام را نمیتوان از بین برد و محو نمود. چنانکه میزان تأثیرگذاری عزم و اراده را میتوان حداکثر به 70% ارتقاء بخشید.
در این میان توجه به #عوامل_تقویمی، معمولا جذابیت بیشتری برای مردمان دنیا داشته است. مراد از عوامل تقویمی یا #عوامل_ولادتی؛ تأثیرگذاری #امواج ارضی و سماوی و #تشعشات_کیهانی بر #باروی_شخصیتی انسان در #دوره_تولد اوست.
منظور از دوره تولد؛ بازه زمانی یکسال قبل از تولد و یکسال پس از #تولد انسان است که تأثیرپذیرترین حالت و آسیبپذیرترین دوره زندگی انسان است. فلذا #لحظه_تولد (در #دوایر_اربعه؛ ساعت، روز، ماه و سال تولد) به شدت تحت تأثیر #مواقع_النجوم است که افراز دقیق آنها چندان هم براحتی میسر نیست. با اینحال، بسیاری از دانشمندان تلاش کردهاند که عوامل ولادتی و تقویمی را در قالب انواع #طالع_بینی #سال_شمار و #ماه_شمار تنظیم نمایند. ولیکن علیرغم مساعی فراوان آنها، بلحاظ وجود 20% الی 30% خطا و غلط در آنها، هیچکدام قابل اعتماد نیستند، همچون کتب آسمانی تحریف شده که (بجز قرآن)، هیچکدام قابل اعتماد نیستند. فلذا اسلام از گرایش به باور آنها نهی فرموده است. ولیکن سرگرمی جذابی برای بسیاری از انسانهاست و صرفاً در #فقر_اطلاعاتی و #قحط_اطلاعاتی راجع به #مخاطبین و منظورین، شاید تا حدودی قابل اعتناء باشند! ما هم از این منظر بدان نزدیک شدیم!
ناگفته نماند: امام علی(عليه السلام) در خطبه 79 نهج البلاغه نکوهش شدیدی از #علم_نجوم کرده و آن را معادل با #کفر شمرده و میفرماید: «أَیُّهَا النَّاسُ، إِیَّاکُمْ وَ تَعَلُّمَ النُّجُومِ، إِلَّا مَا یُهْتَدَى بِهِ فِی بَرٍّ أَوْ بَحْرٍ، فَإِنَّهَا تَدْعُو إِلَى الْکَهَانَةِ وَ الْمُنَجِّمُ کَالْکَاهِنِ وَ الْکَاهِنُ کَالسَّاحِرِ وَ السَّاحِرُ کَالْکَافِرِ! وَ الْکَافِرُ فِی النَّارِ! سِیرُوا عَلَى اسْمِ اللهِ»؛ (اى مردم! از فرا گرفتن علم نجوم [آنچه مربوط به پیشگویى به وسیله ستارگان است] بپرهیزید! جز به آن مقدار که در خشکى یا دریا به وسیله آن هدایت حاصل مىشود؛ چراکه نجوم به کهانت دعوت مىکند و منجّم همچون کاهن است و کاهن همچون ساحر و ساحر همچون کافر است و کافر در آتش دوزخ است! حال که چنین است، به نام خدا به سوى مقصد حرکت کنید).
که البته نهی حضرت امیرالمؤمنین(ع)، نهی از #احکام_نجوم است نه #احوال_نجوم
نگاهی به این روایت هم خالی از لطف نیست:
زنديق گفت: نظر شما در باره علم ستارهشناسي چيست؟
حضرت فرمودند: آن علم و دانشي است که فوائدش کم و زيانهايش بسيار، زيرا نميتوان به وسيله آن مقدرات را دفع نمود، و يا از خطري در امان بود.
اگر منجم از بلا و واقعهاي خبر دهد نميتواند از مقدر الهي خود را نجات دهد و چنانچه به خيري خبر دهد نميتواند در حصول و تحقق آن تعجيلي کند و اگر مصيبتي بر او وارد شود نميتواند به وسيله اين علم آن را از خود دفع کند.
منجم با علم خدا به وسيله ادعاهايش مخالفت ميکند، چون ادعا ميکند که ميتواند قضاي الهي را در مورد بندگانش تغيير دهد و آن را دفع کند! (بحارالأنوار/ ج 10/ ص 183)
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
تابستان 1377
🆔 @chelcheraaqHM