eitaa logo
نویسندگان حوزوی خراسان
440 دنبال‌کننده
908 عکس
145 ویدیو
24 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان خراسان رضوی است. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @Saleh117 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ روزمرگی ✍️ معصومه پازکی با ارسال نوشتاری به جمع نویسندگان حوزوی پیوست: به یاد خاطرات، آلبوم عکس را به دست گرفتم و در حال دیدن عکس های دوران کودکی ام بودم وقتی سرم را بالا بردم چهره ام را در شیشه اتاق که درست روبه رویم بود دیدم، ماتم برد انگار غریبه ای را در آن دیدم بیشتر دقت کردم خودم بودم چند دقیقه ای به خودم زل زدم، چقدر بزرگ شده ام و شاید تارهای سفید مویم خبر از میانسالی ام میدهد دوباره به عکس کودکی ام نگاه کردم و به خودم در شیشه روبه رو، چه عمری در غفلت از من گذشت و چه بود بهره من از زندگی؟ ۱- زندگی در تلاطم روزانه خود در حال گذشتن است و عمر هر انسانی نیز با آن در حال گذر، گذر از کودکی های شادمانه، نوجوانی های ناآگاهانه و جوانی های عالمانه..... وچه زود میگذرد این عمر گران. و ما چه می خواهیم از زندگی!!! ۲- روزها و شب ها با سرگرمی ها و کارهای روزانه در حال گذشتن است و تا به خود آمده برهه ای دیگر از عمرمان گذشته است. به راستی چه می خواهیم از این گذشتن، چه می خواهیم از این رد شدن، گذر عمر؟! ۳- عمر می گذرد حتی اگر توجه ای به آن نداشته باشی اما چطور می گذرد؟ در روزمرگی های زندگیمان. سهم ما از زندگی همین است و چه غم بار است این تعریف از زندگی، زندگی یعنی غرق در روزمرگی ها. وای بر عمری که به روزمرگی ها بگذرد. ما را چه شد، چه چیزی ما را سرگرم در روزمرگی هایمان کرد، کسب دنیا؟ ۴- آخر که ما از دنیا و لذتهایش بهره ای نداریم چقدر نعمت های دنیایی می تواند نفس سرکش مرا اقناع کند نفس طغیانگری که هر چه اطاعتش کنی، خواسته بیشتری دارد؛ هر بتی از آن را پرستش کنی، بت جدیدی می سازد. این هیولای سیری ناپذیر را چه دهم تا سیر شود؟ زیبایی،پول، تفریح، لذت، کامجویی ... چه چیزی اورا سیر می کند؟ ۵- هیچ چیز، هیچ چیزی جز عمر من. هیچ چیزی جز عمر من او را سیر نمی کند سیری او مساوی است با مرگ من، مساوی است با از بین رفتن لحظه لحظه روزهای عمر من و وقتی به خود می نگرم مغلوب این نفس سرکش شده ام. ۶- اما چه کنم تا غرق در روزمرگی ها نباشم؟ چه کنم تا خسران زده نباشم؟ ۷- ما خلق الجن و الانس الا لیعبدون خلق نشدیم مگر اینکه عبد باشیم، عبد یعنی بنده بودن و بندگی کردن ۸- بندگی؛ یعنی نمی اندیشم، نمی نویسم، قدم بر نمی دارم، حرف نمی زنم، گوش نمی دهم ... مگر به رضایت تو مگر به خواست تو مگر به قصد قرب به تو مگر به این خاطر که مرا دوست بداری و عزیزت باشم. ۹- باید بلند شد و خودی دیگر ساخت. باید اندیشید، بعد عمل کرد. باید هدف را تعیین، بعد اقدام کرد. باید مسیر را مشخص، بعد حرکت کرد. باید خدا را شناخت بعد بندگی کرد. مراقب عمرمان باشیم. @HOWZAVIAN
جنایات غرب در قاره آفریقا؛ 🔴 افتخار ایتالیا به یک میلیون کشته در آفریقا! ✍️ دکتر محمد تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه یکی از بهانه های استعمارگران غربی برای قتل و غارت مناطق تحت استعمار خود، متمدن ساختن مردم آن مناطق و ارمغان آزادی و دموکراسی برای آن سرزمین ها بود! آنان با همین بهانه وحشیانه ترین شکنجه ها، اعدام های گسترده و حبس های دسته جمعی مردمان ساکن سرزمین های تحت اشغال را توجیه می کردند. از جمله مناطقی که در قرون گذشته بیشترین صدمات را از سوی استعمارگران غربی متحمل شد، مناطق مختلف آفریقایی است. آفریقاییان در طول سالیان مدید تحت استعمار استعمارگران مختلف اروپایی از مشکلات طاقت فرسایی رنج بردند. از نیمه دوم سده ۱۹ میلادی، میان کشورهای اروپایی بر سر اشغال سرزمین آفریقا رقابت‌های گسترده ای شکل گرفت؛ این رقابتها عمدتا از سال‌های ۱۸۸۱ تا جنگ جهانی اول در ۱۹۱۴ روی داد و با یورش، اشغال، استعمار و پیوست خاک آفریقا توسط قدرت‌های اروپایی در طول این دوره همراه بود. تا اینکه در نهایت دولت‌های رقیب تصمیم گرفتند برای رسیدن به اهداف خود به طور مسالمت آمیز قاره آفریقا را میان خود تقسیم کنند. ایتالیا از جمله استعمارگرانی است که حدود 60 سال بخشی از سرزمین آفریقا را تحت اشغال خود درآورد و در طول این مدت خسارات و صدمات جبران ناپذیری به ساکنان تحت اشغال خود وارد ساخت. "جورجیو گیلیونه" مورخ ایتالیایی می‌نویسد: تخمین زده می شود که در طول ۶۰ سال استعمار ایتالیا، تقریباً ۱ میلیون نفر به دلیل جنگ، تبعید و اسارت کشته شدند. در دهه ۱۹۲۰، زمانی که ارتش ایتالیا یک عملیات نظامی را برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل شورشیان لیبی آغاز کرد، آنها به اعدام های گسترده، شکنجه و حبس دسته جمعی متوسل شدند. برای سرکوب مقاومت لیبی، در سال ۱۹۳۰، ژنرال ایتالیایی رودلفو گرازیان، ملقب به «قصاب فزان»، مردم غیرنظامی را در اردوگاه‌های کار اجباری قتل‌عام کرد. نکته قابل توجه اینکه امروزه استعمارگران ایتالیایی نه تنها از آن همه خشونت و وحشی گری علیه مردم آفریقا شرمنده نیستند، که از آن به نیکی نیز یاد می کنند! در مناطق مختلف ایتالیا هنوز با اشاره به گذشته استعماری این کشور، مملو از نام خیابان‌ها یا بناهایی است که سربازانی را که در ساختن امپراتوری ایتالیا جان باختند، تجلیل می‌کنند و بسیاری از کتاب های درسی در مدارس ایتالیا هنوز ادعا می‌کنند که ایتالیا برای آوردن آزادی و تمدن به آفریقا رفته است! @HOWZAVIAN
. ☘️ ثبات در استراتژی، انعطاف در تاکتیک ✍️ محمد کرمی‌‌نیا، دانشجوی دوره دکتری کلام امامیه در فکرت نوشت: ▪️سپهبد سلیمانی، قصد و غرض دشمن را می‌شناخت و با درایت کامل، با آن روبه‌رو می‌شد؛ ایشان عزت را به عنوان مبنا و حکمت و مصلحت را به عنوان تاکتیک در نظر می‌گرفت، این شخصیت والامقام در استراتژی ثبات داشت و در تاکتیک، انعطاف. ▪️او سرپنجه قدرت‌مند مکتب روح الله و رهبر انقلاب بود، در مبارزاتش با استکبار، همواره آرمانِ نجات فلسطین را در سر می‌پروراند و ریل حرکت‌های جهادی‌اش را با توجه به آن می‌چید؛ امیدوارم منظومه حکیمانه مدیریتی ایشان چراغ راه حرکت مدیران نظام اسلامی واقع شود. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🔗 اینجا دریافت کنید 🔸قاسم ها آمدند... ✍️ زهرا شریعتی، نویسنده حوزوی در گذر ایام، آدم‌ها می‌آیند و می‌روند با احوال و سرنوشت‌های مختلف و واکنش‌های متفاوت به رفتنشان. برخی‌ها با رفتنشان هم خود و هم مردم را راحت می‌کنند. برخی‌ها هم بود و نبودشان یکسان است اما برخی دیگر، هم بودنشان مهم و اثرگذار است هم نبودشان. نه‌فقط برای خود و بستگانشان بلکه برای مردم شهر، کشور و حتی دنیا، وجودشان آن‌قدر خیر و برکت دارد که وقتی می‌روند، گویی یک ملت از دست رفته است. نبودشان یک ملت را داغ‌دار می‌کند آن هم مانند داغ عزیزانشان یا حتی بالاتر از آن، داغی که تنها به همان روزهای رفتنشان محدود نمی‌شود بلکه تا همیشه تاریخ زنده است و تاریخ‌ساز. حاج قاسم سلیمانی از این دست رفته‌هاست که گرچه ظاهرا سه سالی می‌شود در میانمان نیست، حرف‌ها، گفته‌ها، عکس‌ها، خاطره‌ها و در یک کلام وجودش هنوز حاضر است و جریان‌ساز. هنوز داغش تازه است و رفتنش باورمان نیست. حالا حتی بیش از زمانی که بین ما بود با او زندگی می‌کنیم. آن‌قدر عزیز است که هر کس به نوعی سعی دارد یادش را در زندگی‌اش زنده نگه دارد. در این میان، پدرها و مادرها با نام‌گذاری فرزندان پسرشان به نام سردار، لحظاتی زیبا و دلنشین برای خود، فرزندان و همه ما رقم زده‌اند. در ادامه، صحبت‌هایشان را دراین‌باره می‌خوانیم... 🔸میزبانان سردار در بازار پس از شــهادت سردارســپهبد حاج قاسم ســلیمانی، با نفوذ عجیبی که به واسطه اخلاصش در دلها داشت، ابراز ارادت و ادای دین آحاد و اقشار مختلف مردم را نسبت به او در اشکال متنوعی شاهد بوده و هستیم. یکی از این موارد،کسبه ای هستندکه نه تنها در منزل شخصی بلکه در محل کارشان هم تصاویر حاج قاسم را نصب کرده اند. گویا تاب دوری از تصویر سردار را هم ندارند و باید همیشه هرجا می روند جلو چشمشان باشد تا آرام بگیرند. در آستانه سومین سالروز شهادت سردار، پای صحبت چند تن از این کسبه نشسته ایم که در ادامه می خوانید.. @HOWZAVIAN
رهبر معظم انقلاب: «شهيد سليماني، نرم‌افزار مقاومت و الگوي مبارزه را به ملت‌ها تعليم كرد.» سومين سالگرد شهادت خادم‌الرضاعلیه السلام، سپهبد شهيد حاج‌قاسم سليماني(قدس سره) را گرامي مي‌داريم.
انتقام سخت یعنی... وقتی انتقام سخت شکل می‌گیرد که نفوذی‌های داخلی از بین رفته باشند والا نیروهای نظامی و یا سایبری هر عمل انتقام جویانه بین المللی انجام دهند با تخریب و یا کم رنگ نشان دادن و یا با ایجاد شک و شبهه و تردید در آن موجب وارونه جلوه دادن آن در اذهان مردم خواهد شد. تا وقتی رسانه‌چی‌ها حاضر نباشند تیتری از سالروز شهادت حاج قاسم نشر کنند، از حضور پرشور مردم در مراسمات هیچ خبری بازتاب ندهند، انتقام سخت محقق نخواهد شد. تا وقتی مسئولین داخلی همچو خودروسازها به عمل باطل خود به اَشکال و انحاء مختلف ادامه می‌دهند و ذهن جوان را دچار اشتباه محاسباتی می‌اندازند که گفته یک مسئول خدوم را باور کنم یا رفتار این عده مسئول مفت‌خور؟ انتقام سخت محقق نخواهد شد. تا وقتی مجری و سلبریتی و توئیت‌زن و بلاگر ما نه تنها واکنش مثبت به شهادت حاج قاسم و تشییع میلیونی و مراسمات سالگرد پرشکوه نمی‌کنند، بلکه به تمسخر و اعلام شادباش بابت این روز استوری می‌کنند، انتقام سخت محقق نخواهد شد. گیرم که ترامپ و پمپئو و تمام آن نفراتی که مشخص شده‌اند در ترور حاج قاسم نقشی داشته‌اند، به سزای اعمالشان برسند، آیا از نظر شما انتقام سخت محقق می‌شود؟ تا وقتی جریان نفوذ، جریان نفاق، جریان جهل و بی بصیرتی، مویرگی در بدنه فرهنگی و اقتصادی و مدیریتی و سیاسی و... کشور باشند ولو اندک، هر عمل خارجی و بین المللی ما که یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود را به مثابه شکست به تصویر می‌کشانند و انتقام سخت محقق نخواهد شد. سر نفاق اگر بریده شد، انتقام سخت محقق خواهد شد. انتقام حتمی است. مجتبی میرزایی
♦️هویت‌بانِ انقلاب ✍️آمنه عسکری منفرد، عضو تحریریه مجتهده امین انقلاب در مسیر تکامل خود هم ارزش‌های معرفتی خود را بازبینی و بازسازی می‌کند و هم ارزش‌های عملی را اصلاح می‌کند و هم انسان‌های تحت تعلیم خود را براساس همین ارزش‌های معرفتی و عملی به «کنشگری» وامی‌دارد. امام‌خمینی «رحمت‌الله‌علیه» با معجزه‌ی انقلاب اسلامی برای مردم هویت‌سازی کرد و تا زمانی این هویت انقلابی آحاد ملت را به کنشگری وامی‌دارد پس انقلاب پابرجا می‌ماند. هویت انسان‌های بزرگی مانند «حاج قاسم سلیمانی» که نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام‌خمینی بود، براساس همین نظام کنشی شکل گرفت، لذا او براساس همین هویت دائماً در حال مبارزه و قیام انقلابی بود. در حقیقت می‌توان ادعا کرد که حاج قاسم سلیمانی «هویت‌بانِ انقلاب» است. «او قهرمان ملت ایران است، چون ملت داشته‌های فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزش‌های خود را در وجود او متبلور و مجسم دیده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲۰ آذر ۹۹).و به همین جهت است که امام خامنه‌ای درباره‌ی ایشان می‌فرماید: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم.» (بیانات رهبر انقلاب ۲۷دی۹۸). 🔗متن کامل در صفحه افکار بانوان حوزوی @HOWZAVIAN
🔸بنویسید و خسته نشوید استمرار و تکرار پاشنه اساسی موفقیت‌هاست. بودن و ماندن در هر حرفه‌ای، مهارت را بالا برده و از شما یک آدم حرفه‌ای می‌سازد. دنیای نویسندگی، دنیای همسایگی کلمات و قلم، دوست همیشگی یک نویسنده است. وجدان بیدار و انسان هوشیار؛ قلم را زمین نمی‌گذارد. ✍ علی کردانی
⭕️ حاج قاسم با چنین وحوشی جنگید تا پاشون به ایران نرسه 🔻یک کاربر فضای مجازی در توئیتر نوشت: داعشی ها دختر سه ساله رو با زنجیر بستن و جلوی چشماش پدرومادرش رو سر بُریدن! حاج قاسم با چنین وحوشی جنگید تا پاشون به ایران نرسه... همه ما قدردان این ژنرال وطن پرست هستیم. @HOWZAVIAN_khorasan
صادق آل محمد(علیه السلام)فرمودند: علم به تعلم نیست! بلکه نـوری‌ست که از طرف خداوند بر دل‌ها میتابد✨ اینک اگر طالبِ علم هستی، ابتدا از خود، حقیقتِ عبودیت را بخواه! علم را برای عمل طلب کن و از خدا بخواه تا فهم تورا زیاد کند.! حدیث عنوان بصری حرف خواهد زد اگر.. «اگر کسی اهل دقت باشد» اینجا سرشار از معرفت و معرفت آموزی است. اینجا کسی دنبال تولید محتوا نیست، فقط باید دنبال کشف بود!🍃 و تا با روایت به خلوت ننشینی، در این غوغا و هیاهو با تو سخن نخواهد گفت.! فرمود: اگر مردم محاسن کلام ما را میدانستند حتماً اطاعت میکردند. پیش فرض این روایت است که کلام اهل بیت، پر است از محاسن... نیاز نیست تو کلام ما را زیبا کنی، فقط اصل کلام را پیدا کن آن کلام پر است از محاسن. اگر آن را خوب به مردم برسانی همه عاشق میشوند! عاشقِ مطیع.
▪️ملازمان حرم ✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین سال‌های دفاع مقدس و رشادت مردانی که تا پای جان برای حفظ ناموس و اعتلای نام وطن ایستادگی کردند، هیچ‌گاه از حافظه تاریخی دنیا پاک نخواهد شد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در عقبه ترسیم ایثار، مادران و زنان و فرزندانی بوده‌اند که از حق آرامش و امنیت ظاهری در جوار عزیزان‌شان به نفع آرامش و امنیت آحاد ملت چشم پوشیده و به فرموده امام راحل(ره)، مردانشان از دامن اینان به معراج رهسپار شده‌اند. زنانی که در هیبت زنانه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و در تربیت نسل بعدی هم بدون حضور فیزیکی پدران‌شان، غالباً سنگ تمام گذاشته و پسران و دختران نخبه و متعهد و معتقدی را برای ادامه توفیقات ایرانی، رشد و تربیت نموده‌اند. حفظ حریم اسلام، مرز نمی‌شناسد و فرهنگ شهادت به یمن زنده نگهداشتن ایام محرم و صفر در آیین ما نهادینه شده، برای حفظ حرمت حرم آل الله(ع) و تسکین قلوب شکسته مردم عراق و سوریه، خیل عظیم عاشقان شهادت برای پاک کردن لکه ننگ داعش، جان خود را به کف گرفته و مدافع حرم بی بی(س) شدند. خوب که بیندیشیم، مدیون هستیم، مدیون ایثار پدران آسمانی که با وجود عشق به همسر و فرزند، مصلحت عموم جامعه را مد نظر گرفته و بی هیچ منتی از لذات گذشته‌اند و مرهون غم و تنهایی زنان و فرزندانی که به قیمت امنیت، از درک حضور همسران و پدرانشان به نفع بقیه گذشته‌اند. شایسته است که به پاسداشت این بزرگواری، یاد و خاطره پدران آسمانی را ارج نهاده و شاکر لطف ملازمان حرم، مردانی در قامت زنانه، باشیم. باشد که مأجور نگاه بانوی صبور دمشق(س) باشند! @HOWZAVIAN
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با آثاری از 1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق 3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز 4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب 5⃣مسجد؛ هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد 6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی 7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی 8⃣ مدت‌هاست که فراموش‌شده‌ای؛ ریحانه حاجی زاده 9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی 0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی 1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفه‌فرد 2⃣1⃣ مسجدِ جامعه‌ساز یا جریان‌ساز،زهرا کبیری پور 3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی 4⃣1⃣ مسجدِ انسان‌ساز؛بابک شکورزاده 5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر 6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز 7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم 🔸مجله نویسندگان حوزوی 🔹مجله افکار بانوان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
﷽‏ عکس حاج قاسم نقطه اشتراک خیلی هاست؛حتی غیرمذهبی ها! اما وصیت نامه حاج قاسم نقطه شروع غربال خیلی هاست ؛ حتی مذهبی‌ها! همان جایی که می‌گوید: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری ، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد... @howzavian @HOWZAVIAN_khorasan
آزادی بیان در غرب فقط مادامیکه در راستای تأمین منافع آن کشورها باشد اعتبار دارد اما آن هنگام که تمام تلاشهای میدانی آنان به شکست انجامیده و آنان از دستیابی به اهداف شوم خود در دیگر کشورها ناکام مانده اند، به سخره گرفتن و اهانت به مقدسات و نیز شخصیتهای دینی و سیاسی آن کشورها، آخرین تیری است که آنها در ترکش نهاده و به سمت ذهنها و قلبها می افکنند. این تیرهای زهرآگین البته قلبها را جریحه دار و ذهنها را بر می آشوبد اما از سوی دیگر، نشان از عجز و ناتوانی آنان در مواجهه و تعامل منطقی با واقعیتهای موجود در جهان غیر غرب و نیز ضرورت احترام به عقاید و باورهای دیگران است. ملت ایران با تمسک به تعالیم آسمانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام، طرح جامعه ای ایمانی و تمدنی قرآنی را ریخته است که تحقق چنین جامعه و برآمدن چنین تمدنی، منافع زورگویان و پیران استعمار را در معرض مخاطره جدی قرار میدهد، از این رو بدیهی است که آنان از هر ابزاری برای تضعیف این ملت و دست کشیدن آن از آرمانهای بلندش بهره گیرند. اما مردم ایران، با ایمان به هدفی که برای خود ترسیم کرده اند، بی اعتنا به سرزنش خارهای توهین و تهدید، به مسیر خود تا رسیدن به قله های پیشرفت و کمال ادامه خواهد داد و این روسیاهی برای مدعیان آزادی بیان برای همیشه باقی خواهد ماند که تنها از شعار عوامفریبانه آزادی بیان سود میجویند و هر گونه آزادی بیانی که در تضاد با منافع مادی آنان باشد را بر نمیتابند. حال که آتش اغتشاشات در ایران فروکش کرده و ملت فهیم ایران صف خود را از صف عده ای خودفروخته جدا کرده اند و تمام تلاشهای فرانسه برای حمایت از آنان به شکست انجامیده است، ابزار توهین و اهانت به محور اتحاد این ملت، تنها ابزاری است که فرانسه در اختیار خود می بیند تا با کاربست آن به بهانه آزادی بیان، آخرین تلاشهای مذبوحانه خود را برای دمیدن جانی دوباره به پیکر نیمه جان اغتشاشات ماههای گذشته در ایران به کار بندد. https://eitaa.com/Deebaj/26 @Deebaj
3⃣پویش بانوان حامی رهبر دعوای ما با این دنیای وارونه زمانی اوج می‌گیرد که تاریخ، تاکید دارد که خاری مثل معاویه هم برای از بین بردن اثر پدر، چهل سال، بر روی منابر به حضرت پدر توهین کرد تا نورش خاموش شود. غافل از اینکه وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ متخصص تاریخ و نسب شناسی نیستم ولی تحقیق نکرده هم می توان نسبت اشتراک این هتاک ها را با هتاکی مثل معاویه، آن هم بعد از گذشت قرن‌ها یافت. و آن چیزی جز بغض زناکاران نسبت به امیرمومنان و اولادش علیهم السلام، نیست. ✍️زهرا محب حیدر، عضو تحریریه مجتهده امین ➖➖➖➖ در حدیثی، از امام صادق علیه السلام آمده است:«هركس سخني بگويد بر ضد يك مؤمن و بخواهد با آبروي او بازي كند و هتك حرمت كند، خدا او را از تحت عبوديت و ولايت خود خارج مي كند و تحت ولايت و عبوديت شيطان مي كند؛ ولي شيطان هم او را نمي پذيرد.» * برای فرانسه‌یِ مرید شیطان، می‌توان بدبختی بالاتر از این تصور کرد که مطرود طرد شده‌ای به اسم شیطان باشد؟ * روي علي مؤمن رواية يريد بها شينه وهدم مروته ليسقط من أعين الناس.أخرجه الله من ولايته إلي ولاية الشيطان فلا يقبله الشيطان. الكافي - الشيخ الكليني، ج 2، ص 358 ✍️زهرا سبحانی ، عضو تحریریه مجتهده امین ➖➖➖➖ اقدام وقیحانه‌ی یک نشریه فرانسوی علیه ساحت دین اسلام، مرجعیت شیعه و ولایت فقیه، صورت دیگری از دشمنی و کینه‌توزی این کشور پر مدعا است که خود را مهد تمدن، تفکر، آزادی و فرهنگ می‌داند. این عملیات رسانه‌ای در برابر ملت ایران، از سوی کشوری همچون فرانسه ، که هم‌پیاله‌ی آمریکاست، چندان بعید نبود؛ چراکه این مهد به اصطلاح آزادی در انواع و اقسام جنگ‌ها علیه ایران یدِ طولایی دارد، چه آن زمان که با پشتیبانی فردی مانند صدام در جنگ نظامی، علیه ایران شرکت داشت؛ چه امروز که دستشان از این سرزمین کوتاه شده است و نقشه‌های هر روزه‌شان، نقش برآب شده و چاره‌ای جز به کارگیری هنر سخیف خود برای استهزاء و تمسخر ندارند. ✍️زینب نجیب، عضو تحریریه مجتهده امین 🔗متن کامل یادداشت در صفحه افکار بانوان حوزوی @HOWZAVIAN
🔸۱۳ روز نحسی نیست ✍️ علی کردانی ۱۳ دی برای من نه تنها سالروز هجرت غم‌انگیز حاج‌قاسم بلکه سالروز هجرت بانویی نیز بوده است. در سال ۱۳۵۲ به دنیا آمد، نام پدرش صالح بود و نام خودش مهناز؛ دختری که در میان خواهران دُردانه بود و با آن‌که در کودکی آتش گرفت؛ اما باز هم نازدانه بود. زمانه‌اش طبع زنانه‌اش را بر کم‌حرفی نهاد. زن بود؛ اما کم‌صحبت و پُرسکوت بود. شاید اگر جای او بودیم بیماری امان‌مان را می‌برید؛ اما اینجا برعکس شد و او امان بیماری را برید. در ۴۰ سال زندگی، ۲۰ بار اتاق عمل را چشیده بود که در نصف آن‌ها دکترها موفقیت عمل را ۵۰/۵۰ می‌دانستند. تا آخر عمر قرص مصرف می‌کرد و هفته پایانی عمرش به حالت سختی در تخت بیمارستان به‌سر برد؛ از شدت بی‌قراری و درد او را با بند به تخت بستند تا تکان نخورد و آرام بگیرد. بر زبانش گله‌ای نبود، همسرش را بسیار دوست می‌داشت تا جایی که نام او را در گوشی‌اش «حسین خان» ذخیره کرده بود. رسم ادب را با بوسه فهمیدم و شاید تنها پسری بودم که مادرش دستانش را بوسید و من هنوز در عجبم که چرا خم شد و در میان همه دست‌هایم را بوسید. ده روز قبل از مرگش می‌دانست که رفتنی است؛ پیام رفتنش را این‌گونه به ما داد که شش النگوی دستانش را بین من و برادرم تقسیم کرد. گفت: «سه تا برای علی و سه تا برای عظیم.» انگار زمان رفتنش را می‌دانست. ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم مصادف با سالروز فوت مادرم است. هرچند این دو غم در یک روز تلاقی کردند؛ اما ۱۳ روز نحسی نیست؛ چرا که حاج قاسم به آرزوی همیشگی‌اش رسید و مادرم در ۱۳ دی ۱۳۹۴ برای همیشه از بیماری خداحافظی کرد. روحشان شاد 🌷🌷 @HOWZAVIAN
. می خواهم به همه حضار بگویم: 🖌 «نویسندگی در یک قدمی شماست؛ صدای پایش را بشنوید.» @HOWZAVIAN
. یک نشریه‌ی سخیف، سطح پایین، کم‌طرفدار و غیر حرفه‌ای فرانسوی با تحریک و احتمالا پیشنهاد و حمایت ایرانیان معاند (سلطنت‌طلب‌ها و منافقین) در بدترین زمان ممکن (ماه پایانی سال و ایام سال نو) یک پویش به راه انداخته‌است و در نهایت به اعتراف خودشان فقط کمی بیش از ۳۰۰ کاریکاتور جمع شده است که اکثر برگزیدگان‌ هم ایرانی و اسامی تکراری هستند.... آنوقت ما و رسانه‌های ما به زعم خودمان کشف توطئه کرده‌ایم و محکوم می‌کنیم و ادامه‌ی ماجرا... اگر می‌خواهیم به این بهانه‌ اقدامی علیه فرانسه کنیم خوب است؛ ولی کاش اتفاقات بزرگتر و راهبردی‌تری که علیه ما در جریان‌ست را هم بدانیم و واکنش عالمانه‌ی مناسب داشته باشیم ... کاش بدانیم کسی که بازی توهین را طراحی میکند، و چندین دهه است ما را مطالعه میکند، واکنش ما را هم محاسبه میکند... همه‌ی اینها را ضمیمه کنید به تعطیلی نهادهای ایرانی در فرانسه به دستور مقامات ایرانی در پاسخ به اقدام این نشریه !!! خودکشی‌ست یا چه ؟! یادم باشد @HOWZAVIAN
✍️ | «آزادی» در بند «آزادی» 🔻 علیرضا مکتب‌دار، طلبه حوزه علمیه و پژوهشگر دینی 🔹آزادی بیان در غرب فقط مادامی‌ که در راستای تأمین منافع آن کشورها باشد اعتبار دارد اما آن هنگام که تمام تلاشهای میدانی آنان به شکست انجامیده و آنان از دستیابی به اهداف شوم خود در دیگر کشورها ناکام مانده اند، به سخره گرفتن و اهانت به مقدسات و نیز شخصیتهای دینی و سیاسی آن کشورها، آخرین تیری است که آنها در ترکش نهاده و به سمت ذهنها و قلبها می افکنند. 🔹این تیرهای زهرآگین البته قلبها را جریحه دار و ذهنها را بر می آشوبد اما از سوی دیگر، نشان از عجز و ناتوانی آنان در مواجهه و تعامل منطقی با واقعیت‌های موجود در جهان غیر غرب و نیز ضرورت احترام به عقاید و باورهای دیگران است. 🔹ملت ایران با تمسک به تعالیم آسمانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام، طرح جامعه ای ایمانی و تمدنی قرآنی را ریخته است که تحقق چنین جامعه و برآمدن چنین تمدنی، منافع زورگویان و پیران استعمار را در معرض مخاطره جدی قرار می دهد، از این رو بدیهی است که آنان از هر ابزاری برای تضعیف این ملت و دست کشیدن آن از آرمانهای بلندش بهره گیرند؛ اما مردم ایران، با ایمان به هدفی که برای خود ترسیم کرده اند، بی اعتنا به سرزنش خارهای توهین و تهدید، به مسیر خود تا رسیدن به قله های پیشرفت و کمال ادامه خواهد داد و این روسیاهی برای مدعیان آزادی بیان برای همیشه باقی خواهد ماند که تنها از شعار عوام‌فریبانه آزادی بیان سود می‌جویند و هر گونه آزادی بیانی که در تضاد با منافع مادی آنان باشد را بر نمیتابند. 🔹حال که آتش اغتشاشات در ایران فروکش کرده و ملت فهیم ایران صف خود را از صف عده ای خودفروخته جدا کرده اند و تمام تلاشهای فرانسه برای حمایت از آنان به شکست انجامیده است، ابزار توهین و اهانت به محور اتحاد این ملت، تنها ابزاری است که فرانسه در اختیار خود می بیند تا با کاربست آن به بهانه آزادی بیان، آخرین تلاشهای مذبوحانه خود را برای دمیدن جانی دوباره به پیکر نیمه جان اغتشاشات ماه های گذشته در ایران به کار بندد. علیرضا مکتب‌دار @HOWZAVIAN_khorasan
‏از عبارت دوگانه "باتوم-تبیین" رهبری زود عبور نکنیم. تبیین اساس است و باتوم اضطرار، تبیین حل کردن است و باتوم جمع کردن، ریشه تبیین دانایی و ریشه باتوم بازوست. تبیین چاره است، باتوم مربوط به نبود چاره است. تببین قاعده، باتوم استثناست نتیجه تبیین بلند مدت،نتیجه باتوم کوتاه مدت است. @HOWZAVIAN_khorasan
💐 مرا عهدی است با جانان ... ▪️یادداشتی در واکنش به اقدام سخیف «شارلی ابدو» ✍️ سیدمحمدحسین دعائی، استاد حوزه علمیه خراسان 🔸 از امام باقر علیه السلام نقل شده است که: «خداوند متعال در شب معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و در پاسخ به سؤال آن حضرت از جایگاه مؤمن در نزد خود، فرمود: ای محمد! هر کس یکی از دوستان مرا مورد اهانت قرار داده و حرمت او را بشکند، [در واقع] به جنگ با من برخاسته و [باید بداند که] من با سرعت تمام و بسیار زودتر از هر چیز دیگری، به کمک دوستانم خواهم شتافت.» 🔹 بر همین اساس، بر عهده تمامِ «اهل ایمان» است که از بابِ «تخلق به اخلاق الهی» و با لحاظ اهمیت مسئله، در مقابل هرگونه اهانتی به اولیاء خدا و عالمان دین، با شدیدترین شکل ممکن، موضع گرفته و نسبت به حرمت و عزت آنان، اهلِ «حساسیت»، «غیرت» و «جدیت» باشند. 🔸 در این روزها، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، بعد از سال‌ها تلاش موذیانه برای تخریب شخصیتِ «رهبر معظم انقلاب» در رسانه‌ها و بعد از تمرکز بی‌سابقه بر توهین به شخص ایشان در «غائلۀ اخیر»، از همۀ خط‌قرمزها عبور کرده و به‌شکل بی‌نهایت وقیحانه‌ای، این «عالم ربانی» و «ولی الهی» را مورد اهانت قرار داده‌اند. ▫️باید با هر وسیلۀ ممکن و البته معقول و مشروع، هزینۀ اهانت به «رهبر معظم انقلاب» را بالا برد و به دشمنان نشان داد که امت اسلامی حاضر است برای دفاع از حرمت ولی خود، هر هزینه‌ای را پرداخت کند. 🔹 همه‌ی ما بدون تریبون و مخاطب ـ نسبت به والدین، فرزندان و دوستان خود حساسیم؛ بسیاری از ما تا به حال برای دفاع از عالمان و بزرگانی که دوستشان داریم، حرف زده‌ایم، حرص خورده‌ایم و بحث کرده‌ایم. حال چرا برای دفاع از «رهبر معظم انقلاب» کاری نمی‌کنیم؟! همان عزیزی که حق غیرقابل‌وصفی بر گردن همۀ ما داشته و حفظ حرمت و شخصیت او، شاید حتی از حفظ جان خود او مهم‌تر باشد. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
💠نشست تخصصی «نقش حوزه علمیه در آینده جبهه مقاومت» برگزار می‌شود با سخنرانی: ❇️حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط ، مدیر حوزه علمیه خراسان ❇️ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ❇️شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ✴️همراه با رونمایی از شماره جدید مجله «طلیعه ۱۴۱۷» به زبان عربی 💠زمان: پنجشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ تا ۱۱ 💠مکان: خروجی نواب حرم مطهر، سالن همایش هتل ولایت
زن در وضعیت جمع یا گسست؟دکترمریم‌منصوری، عضو تحریریه مجتهده امین در اندیشه‌ی یونانی خدای نظم و عقلانیت، در مقابل الهه‌ی شور، میل و خلاقیت قرار داشت و تا قرن بیستم میلادی، این خدای نظم و عقلانیت است که بر فراز تاریخ اندیشه ایستاده است و به ویژه _به گفته متفکران پست مدرن_در مدرنیته، زندگی، شور و خلاقیت را سرکوب کرده است. گفتمان زندگی، که در قرن بیستم به خصوص با آرای نیچه صورت‌بندی شد، در مقابل نظم، عقلانیت و هرگونه جمع‌یافتگی امور، تلاش می‌کند تا بر لذت، شور و میل در متن زندگی دست بگذارد با این هدف که از سرکوب عقلانیت مدرن رهایی یابد. در این گفتمان، هرآن چیزی که علیه نظم مرد سفیدپوست اروپایی(بعنوان نماد عقل مدرن)می‌تواند قرار بگیرد، به عنوان بدیلی نظم‌شکن و گسست‌محور مطرح می شود. نتیجه‌ی این نگرش، جنبش‌های زنان، رنگین پوستان و تمام به‌حاشیه‌رفتگان به خصوص در دهه‌ی 1960 میلادی بود. این نگاه، زن را نماینده‌ی بازآفرینی شور، خلاقیت، لذت، میل و نهایتا خروج از هرگونه نظم سرکوب‌گرانه‌ی عقلانیت محور در نظر می‌گیرد و از همین روست که به جای دست گذاردن بر نظم، با زن، به آشوب می‌رسد. در مقابل، اما، رهیافت دیگری است که زن را نه تنها مبدا شور، خلاقیت و زندگی می‌داند، بلکه حتی در مقام انضباط اجتماعی نیز، در او، مقام جمع یافتگی این نظم را می‌توان مشاهده نمود. در این نگرش، نظم در تقابل و تناقض با شور قرار ندارد، بلکه در حرکت جوهری، پویایی و نظم، در هندسه‌ای منظم و با «تعیین حدود در زندگی» تشریح می‌شود. از همین رو، زندگی، در آشوب تعریف نمی‌گردد، بلکه بخشی از آن را لذت، شور، شادی، تغییر، بازی و فراغت دربرمی‌گیرد و این‌ها را به عنوان بخشی از ساختار زندگی و جامعه، محترم می‌شمارد. و این خود، بخشی از نظمی است که در جایگاه "جمع‌ تمام امور" است. این نظم، سرکوب‌گر نیست، بلکه در مقام مراقبت و تحفظ بر هستی‌های انسانی ظهور می‌یابد. از همین رو، زن، نه تنها استعاره‌ای از شور و زندگی است، بلکه بیش از آن، بر مدار رحامت و مودت، در مقام جمع و جامعه است. تکثرات را تجمیع می‌کند و «ام امت» می‌گردد. ظهور تام مقام مذکور در حضرت زهرا سلام الله علیها است که در عین آن که زن را در شرایط زندگی شورآفرین ترسیم می‌کند، این مقام جمع را در چشم همگان روشن می‌سازد. از همین رو است که ائمه‌ی اطهار سلام الله علیهم، خود را حجت خداوند بر مردم و مادرشان، فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها را حجت خداوند بر خود معرفی می‌نمایند یا باطن شب قدر، شبی که مقام جمع‌الجمع زمان است، حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها برشمرده می‌شود. مصادیق این جمع یافتگی در احادیث معصومین علیهم السلام و تفاسیر آن کم نیست. اما در این صورت‌بندی از جمع‌یافتگی می‌توان از «جامعه‌ای بر مدار زن» سخن به میان آورد که نه تنها گفتمان بی‌نظمی، گسست و آشوب را به چالش می‌کشد، بلکه از دوگانه‌سازی‌های تقابلی خارج می‌شود و به نگاهی تشکیکی و طولی در وجود راه می‌یابد. @HOWZAVIAN