هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ از این منطق جدید رفع نقص کنیم!
• رهبر انقلاب اسلامی: "ما جمع کردیم بین جمهوری و بین اسلامی؛ جمع کردیم بین حضور مردم و آراء مردم و معارف الهی؛ جمع بین این دو کارِ آسانی نیست، [ولی] ما این کار را به توفیق الهی انجام دادیم. البتّه نقصهایی داریم. من هیچ وقت ادّعا نمیکنم در این زمینهها نقص نداریم؛ نه، نقصهایی داریم امّا حرف، منطق، یک منطق جدیدی است در دنیا."(۱۱آبان۱۴۰۱)
🖋پ.ن:
وظیفه نیروهای انقلابی در وهله اول فهم و برجسته کردن این منطق جدید و بعد تلاش برای رفع نقایص آن است.
هنوز به نظر افراد حزب اللهی زیادی این منطق جدید یعنی جمع بین معارف و ارزشهای الهی با حضور و رای مردم -که حرف نوی جمهوری اسلامی است(۱)- خوب فهم نشده است.
لوازم این منطق جدید در همه سطوح و رویه های حکمرانی خوب پیگیری و اجرا نشده است!
قبول کنیم سطحی از مشکلات حکمرانی با مردم دقیقا از این نقایص است!
.....................................
۱. "جمهوری اسلامی حرف نویی دارد ارزشهای الهی و مردم؛ این دوتا باید باهم توأم بشوند".(۹۰/۱۰/۷)
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
حکمت فرهنگ
✔️ از این منطق جدید رفع نقص کنیم! • رهبر انقلاب اسلامی: "ما جمع کردیم بین جمهوری و بین اسلامی؛ جمع
پنجم، یادداشت حجتالاسلام قنبریان همسو با ایده محوری راهبرد رهبری همراه با یک تذکر!
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📣 نشست حضوری #ایران_آینده
💡تحلیلِ بحران یا بحرانِ تحلیل
🔸گفتگویی راهبردی پیرامون تحلیلهای موجود از حوادث اخیر ايران
🔰ارائه دهندگان:
حجت الاسلام علی محمدی
حجتالاسلام محمدهادیشریعتی
⏰سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱
ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰
(این نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد)
📌آدرس: قم، بلوار نیایش مصلای قدس پژوهشکده باقرالعلوم
به علت محدودیتهای موجود، در صورت تمایل به شرکت در نشست به آی دی ◀️ @ID_Dii اطلاع دهید
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
1.m4a
22.7M
📢صوت نشست
#تحلیلِبحران_یا_بحرانِتحلیل 1⃣
🖊(گفتگویی راهبردی پیرامون تحلیل های موجود از حوادث اخیر ايران)
🔸حجتالاسلام علی محمدی
🔹حجتالاسلام محمدهادی شریعتی
@Iran_of_the_future
@HekmateFarhang
🔔 نشست تخصصی《چیستی و نحوه وجود فرهنگ: نگرش نوین به فلسفهٔ فرهنگ》به همت پژوهشکده فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و مرکز همکاریهای علمی و بینالملل) و دانشگاه باقرالعلوم(ع) (گروه فرهنگی تمدنی) به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود:
👥 سخنرانان:
حجت الاسلام سیدیدالله یزدانپناه
حجت الاسلام علی اکبر رشاد
حجت الاسلام حمید پارسانیا.
👤 دبیر نشست: حجت الاسلام دکتر مسعود اسماعیلی
زمان:
🗓 پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
⏰ ساعت: ۱۵ الی ۱۷:۲۰
🏢پردیسان، بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، سالن اجتماعات امام حسین علیه السلام
#نشست_تخصصی
🆔@parsania_net
نشست فلسفه فرهنگ.mp3
20.97M
🔸صوت نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ.
@nasimehekmat
@HekmateFarhang
هدایت شده از محسن قنبریان
unheard-voice-tt.pdf
34.9M
💠 از خشت تا آئینه!
• رهبر انقلاب اسلامی در ۶سخنرانی اخیر (۳۰شهریور/۱۱و۲۰و۲۲و۲۷ مهر/۵و۱۱آبان) روی نقش دشمن در حوادث اخیر تاکید ویژه کرد که برای عمده خواص هم این تمرکز ایشان قابل درک نبود!
• حالا در آئینه پژوهش رصد خانه اینترنتی استنفورد(sio) و موسسهgraphika ببینید:
گزارش تحلیلی: صداهای ناشنیده: ارزیابی ۵سال پویش نفوذ مخفی طرفدار غرب
https://b2n.ir/s20066
از: ص۲۶ تا ص۳۸ متن اصلی برای محققین.
• نقش پنتاگون و سنتکام در جنگ رسانه ای علیه ایران و قصه کشف آنرا بخوانید
- محتواهایی که موجب بدبینی افکار عمومی می شد
- تا عملیات ربات های مجازی
- و حتی محتواهای تندرو و به ظاهر انقلابی!
#حتما_ببینید
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
حکمت فرهنگ
🔸عالَم نو؛ منظر متفاوت رهبری در تحلیل رویدادهای اخیر. ▫️در میان تحلیلهایی که برای تفسیر و تاویل ر
🔸 امتداد تحلیل رهبر انقلاب؛
▫️پیشرفت جمهوری اسلامی، #منطقِ لیبرال دمکراسی را باطل میکند.
▫️مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران این است که اگر جمهوری اسلامی #پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.
▫️غربیها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همهی دنیا را #غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانهی ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.
▫️یک نمونهاش جلوی چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکاییها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایتها را انجام دادند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند.
▫️حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دمکراسی را رد کند و با یک #منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آنها را #زنده کند، آنها را بیدار کند، آنها را قوی کند و در مقابل لیبرال دمکراسی بایستد، این منطق لیبرال دمکراسی را ابطال میکند؛ این جمهوری اسلامی است. (۱۴۰۱/۰۸/۲۸)
#منطق_زندگی #شکوفههای_پیشرفت
@HekmateFarhang
هدایت شده از بینش راهبردی
اگر می خواهید تفاوت نگاه تجزیئی جامعه شناسانه به پدیده های اجتماعی با نگاه کلان و جامع مد نظر رهبری عزیز را خوب متوجه شوید، کافی است به اظهار نظرهای این دوستان جامعه شناس عنایت کنید.
متاسفانه این ذات جامعه شناسی غربی است و اگر مراقب نباشیم انسان را به شدت جزء گرا بار می آورد.
شاید جوابهای کاملتری داده اند و گردآورنده به برخی جوابها بسنده کرده است اما مبتنی بر این جوابها همگی تحت تاثیر فقدان کلان نگری هستند حتی آقای جمشیدی عزیز هم متاثر از نگاه تک بعدی جواب سوالات را داده اند!
پدیده های اجتماعی دربردارنده عوامل داخلی و خارجی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، هستند
تک عاملی نیستند
و نمی شود با نگاه تک بعدی و نقطه ای و تجزیئی، وضعیت شناسی جامعی داشت و مطلوب نگاری درستی را طراحی و نقشه نویسی واقع بینانه ای تجویز کرد.
#لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السَّلامُ عَلیَکِ یا فاطِمَةَ الزَّهرا(س)
💢 در حسرت «نظریه فرهنگ» ۴۴ سال پس از انقلاب!
✅ دکتر مسعود فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی:
📝 بی توجهی و تأکید نداشتن بر شأن قرارگاهی شورا، باعث میشود طرحها و برنامهها روی کاغذ بماند و اجرای آن ها نیز، به صورت جامع و هماهنگ صورت نگیرد؛ اقدامی که باعث میشود در عرصه فرهنگ با چالشهای گوناگون روبهرو شویم و قادر نباشیم از گذرگاههای حساس این مسیر، به سادگی عبور کنیم.
📝 اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه مرکزی جریان بازسازی ساختار فرهنگی کشور است، باید همه زیر نظر آن فعالیت کنند، نه اینکه هر دستگاهی راه خودش را برود. این مشکل زمانی حادتر میشود که بدانیم ضمانت اجراهای شورا هم برای واداشتن دستگاهها به انجام وظایف و پاسخگویی، کافی نیست.
📝 تا وقتی که تصمیمات شورا ضمانت اجرای درست و حسابی نداشته باشد و شأنیت قرارگاهی شورا رقم نخورد، چشمانداز بازسازی ساختار فرهنگی روشن نیست.
📝 در شرایط فعلی و در حالی که فضای مجازی، فرهنگ ما را به چالش میکشد و یک پای اصلی ماجرای آسیبهای فرهنگی محسوب میشود، ضرورت دارد که بین دو شورا، هماهنگیهای جدی و سیستماتیک برقرار و این مانع مهم نیز رفع شود.
🔹 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31143
حکمت فرهنگ
💢 در حسرت «نظریه فرهنگ» ۴۴ سال پس از انقلاب! ✅ دکتر مسعود فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتم
🔸 در حسرت نظریه فرهنگ؛ دو برداشت متفاوت!
متن مشروحی از دکتر مسعود فیاضی، با عنوان جانسوز «حسرت نظریه فرهنگ» در حال بازنشر است. نگارنده پیشتر در جلسهای حضوری، در برابر این دیدگاه #مقاومت نموده و با ارجاع به آثار و نظریات متاخر به مخالف با این نظر پرداخته است. با این حال، به مناسبت بازنشر این گزارش، ضروری دیدم، منظر #حسرتمندی در نظریه فرهنگ را در دو برداشت متفاوت، صورتبندی کنم؛ امید است این قبیل مباحثات، فرصت تأمل وگفتگویهای تفصیلی را فراهم آورد.
▫️اولین برداشت از ایده «فقدان نظریه فرهنگ» را میتوان به معنای، فقدان معرفت در این حوزه دانست؛ یعنی در میان مطالعات و دانشورزیهای موجود، کسی به پرسش #چیستی فرهنگ و #چگونگی تحول آن در ایران پاسخ نگفته است؛ در اینصورت و بیشک این ایده قرین صواب نخواهد بود، چرا که امروز و در نتیجه کوششها و ابداعات نظری مرحوم علامه طباطبایی، از مجموعهای قابلاعتناء و فاخر در حوزه نظریه فرهنگ در مکتب علوم اجتماعی قم برخورداریم.
▫️فارغ از گفتگوهای مبنایی و بالادستی در حوزه فلسفه فرهنگ که در آثار #علامه، شهید #مطهری، آیتالله #مصباح و آیتالله #جوادی آملی، یافت میشود و توسط دانشپژوهان این عرصه به صورت رساله و مقاله تدوین شده است، امروز شاهد صورتبندی نظریه فرهنگ برخاسته از میراث حکمی و فقهی حوزههای علمیه در اشکال مختلف هستیم؛ دیدگاه استاد #پارسانیا و استاد #یزدانپناه را دو نمونه قویم در این عرصه باید دانست. این دیدگاه در آثار اساتید و شاگردان آنان تبیین، توسعه و تطبیق داده شده است و مجموعه قابل تاملی از بنیانهای معرفتی را فراهم ساخته است.
▫️اما برداشت دوم متوجه این نکته است که این حسرت را ناظر به فقدان معرفتی ندانسته بلکه، سامان سیاستگذاری فرهنگی ایران را فاقد تکیه و #ابتناء بر نظریه فرهنگ بدانیم؛ هرچند نگارنده با این تقریر همراه است، اما به نوعی تفصیل در این نگاه نیز نظر دارد و آن اینکه دانش سیاستگذاری و ملزومات آن، نوعی دانش عمل و معرفت انضمامیاند که در طول ممارست سیاستگذاران فراهم و متراکم میشود، بیشک مداخلات فرهنگی حاکمیت در ایران، توسط نظریههای پنهانی شکل گرفته، تدبیر میشود و امتداد یافته است و نمیتوان شکلگیری تصمیمات حاصل از شوراها و نهادهای مرتبط را در خلأ نظری تصور کرد و آنان را خالی از ابعاد نظری و معرفتی دانست، هرچند میتوان آن را فاقد یک «نظریه» صریح و مستدل دانست.
▫️حاصل سخن آنکه برای سامان سیاستگذاری فرهنگی در ایران غیر از لوازم غیرمعرفتی، باید سه حیطه نظری را پیگرفت:
1⃣ نخست آنکه، بیش از نیمقرن تلاش در صورتبندی علمی نظریه فرهنگ را به #رسمیت شناخت و به بازخوانی، ترویج و تصعید آن پرداخت؛ که این بخش برخلاف دیدگاه استاد عزیر، نه محل حسرت که جایگاه رشد و مباهات در نسبت با پروژه علوم اجتماعی در ایران است.
2⃣ دوم آنکه، نظریهی ضمنی که سالها، پایه و چارچوپ پنهان تصمیمگیریها و سیاستگذاریهای فرهنگی در ایران بوده را #بازشناخت و #آسیبشناسی نمود تا بتوان با اتکا به نظریه فرهنگ مصرح و مدلل موجود، آنرا بازیابی نمود؛ چراکه در میدان عمل هیچگاه امکان سوزاندن و ساختن از ابتداء فراهم نیست و باید با بازشناسی و تعدیل و تهذیب به سامان آن اندیشید.
3⃣ آخر آنکه به #سازوکار ارتقای منطق سیاستگذاری فرهنگی مبتنی بر نظریه صریح و مستدل و برآمده از تلاش علمی اندیشید تا امکان حضور ذخیره معرفتی این حوزه علمی را در آن نهاد عملی فراهم نمود.
@HekmateFarhang