eitaa logo
رضا حیدری
602 دنبال‌کننده
172 عکس
52 ویدیو
36 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مکه شهر خدا، رمضان شهر الله 🎙...《و هو شهرٌ دُعيتم فيه إلى ضيافة الله و جُعلتم فيه من أهل كرامة الله...》رمضان ماهی است که شما به میهمانی خدا فراخوانده شده اید. شما در این ماه از اهل کرامت خدا قرار گرفته اید. میهمانی خدا یعنی چه؟ ضيافة الله يعني چه؟ ما میهمان خدا هستیم یعنی چه؟ ضيوف الرحمان هستیم یعنی چه؟ آنها که مکه مشرف شده اند دیده اند وقتی وارد میشوید در جاهای مختلف نوشته شده است؛ اهلاً بضيوف الرحمن... مرحباً بضيوف الرحمن؛ خوش آمدید ای مهمانان خدای متعال. ضیافت و مهمانی گاهی در مکان است مثل وقتی که ما به مکه می رویم و گاهی در زمان است مثل وقتی که ما وارد ماه مبارک رمضان می شویم. مکه شهر خداست؛ شهر به معنی فارسی آن... و رمضان شهر الله است؛ به معنی عربی آن. زمان و مکان هردو مخلوق خدا هستند ایستگاه هایی هستند که خدای متعال در طول زندگی ما در عمود مکان در عمود زمان قرار داده است برای تطهیر ما برای اینکه از ما بخرد کالاهای ما را زیبا کند رفتارهای ما را. ما گاهی مکان مقدس داریم و گاهی زمان مقدس... 🔻بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری: ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹گاهی مکان، گاهی زمان مبارک است 🎙...ما انسانها گاهی به مکان مقدس وارد می‌شویم و گاهی به زمان مقدس وارد می‌شویم. مکان مقدس مانند این آیه که فرمود: «سُبحان الذي أسری بعبده ليلاً من المسجد الحرام إلى المسجد الأقصى الذي باركنا حوله» اطراف مسجد الاقصی مبارک است. خدا میفرماید ما آنجا را با برکت قرار دادیم یا مانند این که فرمود:« فاخلَع نعليك إنّك بالواد المقدس طوى» کفش هایت را دربیار تو در سرزمین مقدس طُوی هستی. یک وقت سرزمین مقدس است مکان مبارک است گاهی شب مبارک است زمان مبارک است «إنا أنزلناه في ليلة مباركة» گاهی یک آدم مبارک است «و جَعلني مباركاً أینما كنت»... به هر حال، بعضی کارها با برکت اند، بعضی آدمها با برکت اند، بعضی زمان ها با برکت اند، بعضی مکان ها با برکت اند. این ها را باید قدر دانست. اینها فرصتهایی است در زندگی ما... رسول خدا فرمود؛ شما به میهمانی خدا دعوت شده اید. خدا مهمان می پذیرد در این ایام... 🔸انفاسکم فیه تسبیح؛ در این ماه نفس کشیدن های شما تسبیح خداست، دم و بازدم شما سبحان الله گفتن محسوب میشه. 🔸نومُکم فیه عبادة؛ خوابیدن شما عبادت است. مثالهایی را زده که امور قهری اند امور حتمی و خودبخودی اند، کارهایی اند که اگر فرد اختیارشان هم نکند آن کار میشود. نفس کشیدن و خواب و نیاز انسان به خواب یک امر قهری است. 🔸عملُکم فیه مقبول؛ کارهای شما در این ماه قبول و پذیرفته شده است. 🔸دعاءُکم فیه مستجاب؛ دعاهای شما مستجاب میشود. این معنای میهمانی خداست.... 🔺بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری: ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ http://eitaa.com/Heydari_org
🔸فقه استنطاقی ۱ 🎙اخیرا گاهی در برخی جلسات علمی قم، اصطلاح 《فقه استنطاقی》 بکار میرود در مقابل فقه استظهاری و فقه استنباطی. به بیان دیگر آنها تفقه را در سه سطح صورت بندی میکنند: استظهار، استنباط، استنطاق. و این سه سطح را مترتّب بر یکدیگر میدانند نه در عرض. مرادشان از ؛ آن چیزی است که مدلول مطابقی یک آیه و روایت است یا آنچه مدلول مطابقی آیات و روایات است و گاهی سخاوتمندانه مدلول التزامی را هم داخل میکنند. مرادشان از ؛ بررسی ظهورات بدست آمده از مجموعه نصوص برای بدست آوردن مدلول نهایی است. یعنی آنچه از آیات و روایات استظهار شده است، در یک فرایندی منجر به قاعده سازی میشود و کلیات و اصول بدست می آید آنگاه وقتی فقیه با یک مصداق خارجی مواجه شد بررسی میکند که آیا این مصداق کدامیک از آن کلیات و اصولی است که سابقا آن را استظهار کرده تا حکمش را بدست آورد و این را همان« ردّ الفروع إلی الاُصول» میدانند. به بیان دیگر در مرحله استنباط ، فقیه پس از بدست آوردن آن کلیات و اصول و قاعده سازی، مدالیل التزامی بیّن بالمعنی الأعم را هم از آیات و روایات بدست می آورد بخلاف مرحله استظهار که فقط مدالیل تطابقی و التزامی بیّن بالمعنی الأخص را شامل بود. مرادشان از ؛ الفت میان ادله و بدست آوردن روابط حاکم بر مجموعه نصوص است. میگویند فقیه علاوه بر مباحثی که در استظهار و استنباط نیاز دارد باید به چگونگی تجمیع متون و نصوص برای تبیین حکم یک موضوع کلان که جوانب متعدد دارد هم بپردازد و پرسشهای مربوط به موضوعات جدید را پاسخ دهد موضوعاتی که در زمان ائمه هيچگاه مورد سوال و جواب نبوده اند. از حیث تطور و روند شکل گیری میگویند؛ استظهار کار فقهای صدر اول بوده و گاهی بی مهابا میگویند اخباریها چنین بودند. استنباط کار اصولیها و مجتهدان دیروز تا امروز است و استنطاق کار اصولیها و مجتهدان از امروز به بعد است...(ادامه دارد) 🔺برشی از تقریرات درس آزاد حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری. ۹۹/۱۱/۱۴ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹فقه استنطاقی ۲ 🎙...از حیث تطور و روند شکل گیری میگویند؛ استظهار کار فقهای صدر اول بوده و گاهی بی مهابا میگویند اخباریها چنین بودند. استنباط کار اصولیها و مجتهدان دیروز تا امروز است و استنطاق کار اصولیها و مجتهدان از امروز به بعد است. البته این نظریه پردازان معترفند که ما ابزاری برای آنچه آن را استنطاقِ شریعت مینامند نداریم یعنی ما برای مرحله استظهار و استنباط طراحی شده و لذا برخی نامش را نهاده اند اما اصول فقهی که متکفّل استنطاق باشد نداریم. ما اصول فقهی نداریم که نصوص را به نطق بیاورد لذا باید آن را طراحی و ایجاد کنیم لذا از ضرورت تدوینِ دفترِ دومِ اصول فقه، سخن میگویند...اصول فقه موجود را با اذعان به فاخربودن و عظمت آن، تنها بیان کننده «وظیفه فهمنده ی نص» میدانند که به تعهدات شارع و مبیّنان معصوم نپرداخته است لذا دفتر دومی میخواهد با موضوع « وظيفه مبیّنان شریعت» دانستن تعهدات ائمه هدى كه مبيّنان شرع هستند ما را مسلط و مجهز میکند به نوعی اجتهاد کلی نگر. در این میان، برخی منهجِ استنطاق را ماهیتاً متفاوت از استنباط میبینند ولی برخی، تفاوت را صرفا در پیچیدگیِ فرایند میدانند نه بیشتر، و معتقدند کافیست نصوص ادلّه مبین را حلاجی کنیم و از دل آنها یک دستگاهی بسازیم که فهم ما را از آیات و روایات بروز رسانی کند و راه حل مسائل جدید و مستحدثه را بدست دهد. به بیان دیگر، آنها به دنبال فقه استنطاقی اند یعنی فقهی روشمند. روشمند است یعنی برپایه روش اجتهادی استنطاق نصوص است. مرادشان از فقه، توضیح المسائل یا مجموعه فتاوای یک فقیه نیست بلکه مقصود، یک دانش مدلل احکام شرعی است. پس فقه استنطاقی یعنی؛ دانش استدلالی احکام شرعی بر پایه روش اجتهادی استنطاق نصوص. آنچه باعث شده این نظریه پردازی شکل بگیرد نیازهای جدید است. نیازهای جدید برآمده از دنیای مدرن، مساله هایی ایجاد میکنند که هیچگاه در دوره مبیّنان شریعت مورد پرسش نبوده اند...(ادامه دارد) 🔺برشی از تقریرات درس آزاد حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری. ۹۹/۱۱/۱۴ http://eitaa.com/Heydari_org
💠فقه استنطاقی ۳ 🎙...آنچه باعث شده این نظریه پردازی شکل بگیرد است. نیازهای جدید برآمده از دنیای مدرن، مسأله هایی ایجاد میکنند که هیچگاه در دوره مُبیّنان شریعت مورد پرسش نبوده اند و لذا یافتن جواب برای آنها کار میطلبد. فقه پویا و زنده باید بتواند پاسخ دهد و گرنه ایستا و فرسوده است. به هرحال پدیده های جدید، واقعیت هستند. تغییر از اقتضائات دنیاست از زمانهای دور تا امروز. تغییرِ سریع و سرعتِ تغییر هر دو از لوازم دنیای جدید است. از سویی، آیات و روایات که سرمایه فقیه برای پاسخگویی به نیازها و سوالهاست، حقیقت اند و البته قدیمی اند. پس ما یک حقیقت با قدمت و سابقه داریم و یک واقعیت نو و بی سابقه. حالا نمیخواهم بحث مان به "بحث حقیقت و واقعیت" بغلتد. بهتر است بگویم؛ ما یک چیزِ با قدمت و با سابقه داریم و یک چیزِ جدید و بی سابقه. رابطه اینها چگونه است؟ آیا باید گفت که آنچه قدیمی است کهنه و مندرس و فرسوده است و لذا تسلیم اقتضائاتِ جدیدِ شد؟ یا باید گفت آنچه که قدیمی است باید به همان شکل بماند چون است لذا به تقابل با اقتضائاتِ جدید دنیای مدرن پرداخت؟ تعامل دینداران با دنیای مدرن باید چگونه باشد تقابل یا تسلیم؟ کدامیک عاقلانه است؟ هیچکدام. چون هر دو برخاسته از جاهلیت است جاهلیت در برابر عقلانیت، نه جهالت در برابر عِلمانیت...البته آن گروهِ جاهلِ مقدس نما که تقابل میکند با دنیای جدید، روزی رسوا و نادم میشود. آن دسته ی جاهلِ واداده به طمطراق دنیای جدید، که ستیزه میکند با دین و تا میتواند تقدس ستیزی میکند روزی به پوچی میرسد و سرش به سنگ میخورد... آیا راه سومی هست؟ که مقتضای عقلانیت باشد؟ چگونه باید با حفظ قداست دین در دنیای جدید زیست؟ چگونه مسلمان میتواند هم با پیشرفت های زندگی، هم راه و هم آهنگ باشد، و هم متدین بماند؟...چطور میشود به نام دین، فراگیری علم در شؤون زندگی را نفی نکرد و به نام مدنیّت و عِلمانیت، دین را کنار نگذاشت؟ اینها سوالهایی است فرعی برای یک سوال اصلی که باید پاسخ داده شود و آن عبارتست از؛ « چیستی رابطه دین و مدرنیته». سوالهای فرعی تر هم وجود دارد که در میدانهای سیاسی؛ حکمرانی بر مردم، روابط بین الملل، و در میدانهای اقتصادی؛ پول، بانک، سرمایه، تورم، بورس... اینها، «هل من مبارز» میطلبد. پاسخی باید داد بدون ، بدون خیانت به ارزشهای بنیادین دین، بدون ایستادگی در برابر نوشدن زندگی... ممکن است بگویید خب این چیزهایی که شما میگویید فراتر از فقه است. حوزه های پنداری و و رفتاری، جهان بینی و ایدئولوژی هر دو را شامل است. اینها به علم کلام، کلام جدید، فلسفه علم، تفسیر و علوم قرآن و علم حدیث ألیَق است تا فقه. عرض میکنم بله! از قضا ایده استنطاقِ نصوص از علوم قرآنی برخاسته و به علوم فقهی رسیده است. کاربرد واژه «استنطاق» به معنی «درخواست سخن گفتن» در فقه بسیار معدود بوده است. ظاهرا تنها در دو باب قضاء و شهادات بکار رفته است آنهم به معنی؛ بازپرسی کردن از متهم و حرف کشیدن از او... (ادامه دارد) 🔺برشی از تقریرات درس آزاد حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری. ۹۹/۱۱/۱۴ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹امروز، موفقیت و افتخارآفرینی مدرسه علمیه امام جعفر صادق( علیه افضل الصلاه و السلام) درکسب عنوان اول مدارس علمیه استان خوزستان و رتبه هفتم کشوری را به عالم عامل، آیت الله حاج ، موسس مدرسه تبریک گفتم و به مدیر متخلق آن مدرسه مبارکه، حجت الاسلام آقای که خود از اساتید فاضل آن مدرسه است خداقوت گفتم. شکرالله مساعیهم و دامت توفیقاتهم. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: 📒از دفتر یادداشتهای روزانه استاد رضا حیدری؛ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ 🔸موضوع این ارزیابی، محورهای متعدد آموزشی پژوهشی تهذیبی مدارس علمیه کشور در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ بوده است. 🔸مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه افضل الصلاه و السلام در سال ۱۳۶۷ در خیابان دهم حصیرآباد اهواز تاسیس شد. 🔸حاج سید طیب موسوی از سادات میرسالاری آبلشکر از توابع شهرستان باغملک، است. برادرش در دفاع مقدس به شهادت رسید و مرحوم والدش حاج سید یداله از سوی مرجع عالیقدر شیعه، سید ابوالحسن اصفهانی ماموریت یافته بود تا در منطقه باغملک ساکن شود و به تبلیغ دین و تمشیت امور شرعی مردم بپردازد. http://eitaa.com/Heydari_org
نقش معنويت در سلامت جسم.mp3
5.06M
🎧 نقش معنویت گرایی در سلامت جسم ⏳مدت: ۱۰دقیقه ⁉️پرسش : تاثیر در سلامت روحی پذیرفته شده است اما آیا دلیلی بر تاثیر آن در وجود دارد؟ آیا نیایش صرفا ازروی ناچاری در هنگام نارسایی ها برای تسکین روحی فرد نیست؟ 📝محورهای پاسخ : ۱- ارائه بیان منطقی اجمالی از چگونگی فرایندتاثیر مثبت معنویت گرایی در جسم ۲- معرفی اختلالات ۳- معرفی الگوی سه گانه زیستی روانی اجتماعی و نقش دین در ارتقاء و بهبود شاخص های هرسه ۴-سندرم ، دل شکسته ۵- بیان دلیل بالابودن تاب آوری انسانهای معنویت گرا و دین باور در مواجهه با ناگواری ها و مشکلات. ۶- بیان دلیل بالابودن انگیزه و نشاط انسان دین باور برای تلاش و کار ۷- دعا وسیله ای در کنار وسیله هاست نه بعد از وسیله ها. نیایش باید در متن زندگی باشد نه در حاشیه. 🔴سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در پاسخ به پرسش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۹۹/۰۱/۱۸ http://eitaa.com/Heydari_org
🔸التفسیر لکتاب الله المنیر عنوان کتابی ۸ جلدی در تفسیر قرآن است که به قلم علامه شیخ محمد کرمی حویزی اهوازی در سال ۱۴۰۲ق به چاپ رسیده است. تفسیری مترقی با گرایش اجتماعی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی انسانها و بیان وظیفه انسان عاقل آزاد متدین در مواجهه با دنیای مدرن. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری سال گذشته، ارائه شد. بازنشر آن به زودی در : http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
۱ 🔴 التفسیر لکتاب الله المنیر در ۸ جلد، تمام قرآن را به زبان عربی به ترتیب سور و آیات مصحف تفسیر نموده است. تالیف آن در ۵ ربیع الاول ۱۴۰۱ق پایان یافته و المطبعه العلمیه در قم آن را در ۱۴۰۲ق به چاپ رسانده است. ترتیبی بودن روش این تفسیر، مانع از بحثهای موضوعی به مناسبت آیات نشده است لذا مفسر از بحثهای کلامی، اعتقادی، تاریخی و فلسفی طفره نرفته است مانند بحث جبر و تفویض و اختیار درذیل آیه ۱۴۸ سوره انعام و آیات وصایت و ولایت و... چنانکه به دلیل تبحرش در فقه از کنار آیات الاحکام به سادگی رد نشده است مانند آیه ۶سوره مائده و ۲۴سوره نساء. روش تحلیلی تبیینی بخوبی در کار هویداست و آنچه روش اصلی مفسر بوده بیان پیام آیه ها و نکات قابل استفاده برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی است لذا بحثهای عمیق و پردامنه لغوی، ادبی و بلاغی در این کتاب جایی ندارند هرچند در موارد غامض خالی از این بحثها نیست. مقوله تربیت و رشد اخلاقی باهدف ارتقاء زندگی فردی و مقوله هایی مانند اداره جامعه و قانونگذاری برای بهبود زندگی اجتماعی نگاه مفسر را به خود معطوف کرده است چنانکه در بخش خاتمه تفسیر، به آن تصریح می کند. از ویژگیهای این تفسیر دوری از نقل اسرائیلیات و اخبار حاوی نسبت های ناروا به انبیاست مانند داستان هاروت و ماروت در آیه ۱۰۲ سوره بقره. اشراف مفسر بر بحثهای اصولی، او را برآن داشته است که دغدغه ی یافتن وجه الجمع بین اخبار متعارض با ظهورات آیات را داشته باشد لذا در مواردی دست به توجیه و تاویل می زند واین یکی از وجوه امتیاز این تفسیر است. نام دقیق این کتاب است که گاهی با عنوان یا معرفی میشود و نباید با کتاب التفسیر المنیر اثر زحیلی که ده سال بعد در دمشق منتشر شده است اشتباه شود. این کتاب مشتمل بر مقدمه ای است در آشنایی با علوم قرآن و خاتمه ای در شرح مضامین واهداف و مقاصد قرآن. مولف در بخش خاتمه برخی اشکالات موجود در اذهان مخاطب، درباره محتوای قرآن را آشکارا نقل و بررسی و نقد میکند. نکته قابل توجه نگاه مترقی مفسر به بحث است که در تمام تفسیر مستتر و گاهی بارز است. او در بیانی رسا و بی پیرایه، وظیفه انسان عاقل آزاد متدین در مواجهه با مظاهر دنیای مدرن و تمدن غربی در قرن بیستم (قرن تالیف کتاب) را بیان میکند. این اثر ماندگار به خامه قلم آیت الله العظمی ره است. پدران او تبار حویزی (هویزی) دارند. او در۱۳۴۰ق = ۱۳۰۰ش در نجف متولد شد و تا مراحلی در آنجا تحصیل کرد و برای تکمیل تحصیل به قم رفت. پس از وارد شدن به اهواز، به دلیل جایگاه علمی و اجتماعی او، و نیز پیشینه خانوادگی که تا چند پشت از جانب پدر و مادر، عالم دینی بودند، بسیاری از مردم عرب خوزستان از او تقلید کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دعوت امام خمینی ره، بعنوان یکی از خبرگان، نماینده مردم خوزستان در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی شد. در ۱۴۲۳ق = ۱۳۸۱ش درگذشت و در مدرسه علمیه اش در خیابان مجاهدین اهواز تدفین شد. نورالله مضجعه الشریف. 🔹با فرا رسیدن بهار قرآن، مطالعه کتب تفسیر برای استفاده و نیز افاده در منبرها و بحثهای فضای مجازی رونق میگیرد. این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان. ✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۲/۱۴- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
زندگانی سیاسی امام حسن ع.mp3
7.4M
🎧فایل صوتی 👆 موضوع: زندگانی سیاسی امام حسن ع ⏳مدت: ۱۵ دقیقه 📝محورها: ۱- گذر نیمی از ماه رمضان و بهره مندی هر کس به میزان آمادگی اش. ۲- رحمت الهی قریب و نازل است اما وصول آن بستگی به اقبال و ادبار ما دارد. ۳-جایگاه ع در میان خاندان پیامبرص. ۴-نقش امام حسن ع در جنگ های دوران امامت امام علی ع. ۵- بیان سر نخ هایی در تحلیل صلح امام حسن ع. ۶- معرفی کتاب " ع پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ". 🔴تاریخ سخنرانی :۱۳۹۸/۲/۳۰ در جلسه جمعی از مدیران http://eitaa.com/Heydari_org
🔹《 بعد از این نشکفت اگر با نکهَت خُلق خوشت/ خیزد از صحرای ایذج¹ نافه مشک خُتن》² بعد از نماز ظهر و عصر به سمت ایذه³ حرکت کردم تا در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه حضور داشته باشم. حجت الاسلام سید کمال موسوی از ایذه به اندیمشک رفت و حجت الاسلام ⁴ از آغاجاری به ایذه آمد. بهترین سخنرانی مراسم را سید میثم ارائه داد، متناسب با مخاطب و زمان و مکان بود؛ از پیشینه حب و ولاء مردم بختیاری نسبت به خاندان رسالت گفت و از خوبیهای مردم آغاجاری و اینکه آمده است تا از مردم بیاموزد و به مردم خدمت کند جَعله الله مبارکاً أینَ ما کان. این زیباست که منصوبان دینی حاکمیت که چشمی به آراء مردم ندارند صمیمانه از خوبیهای مردم بگویند و خدمت به مردم، بیت الغزل سخنانشان باشد. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ پی نوشت: 📒از دفتر یادداشتهای روزانه استاد رضا حیدری؛ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۲ 1_ ایذَج از نامهای قدیم ایذه است. 2_ این شعر از حافظ است و هنگام روی كار آمدن سيزدهمين اتابك لرستان بزرگ که مقر حکومتش ایذج بوده سروده شده است. 3_ شهرستان ایذه، با بیش از دویست و بیست هزار نفر جمعیت در شرق استان خوزستان قرار داد. به بهشت باستان شناسان ایران معروف است و از شهرهای پرستاره دفاع مقدس است. 4_ حجت الاسلام و المسلمین سید میثم موسوی دانش آموخته حوزه علمیه اهواز است. تا سال ۹۴ در درس خارج فقه و اصول آیت الله سید محمدعلی جزائری و نیز مشاورات فقه و اصول حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری حضور فعال داشت و از سال ۹۴ به تدریس سطح ۱ و ۲ در مدارس علمیه امیدیه و آغاجاری پرداخت و با روحیه کادرسازی و نخبه پروری تعدادی از شاگردانش را در مدت کوتاه به منصب تدریس رسانید. در سال ۱۳۹۴ بعنوان جوانترین امام جمعه کشور در شهرستان آغاجاری منصوب شد. در ۶ سال حضور، دو روحانی فاضل را یکی پس از دیگری بعنوان امام جمعه موقت خود، منصوب نمود و با روحیه بلند نظری و آینده نگری، زمینه بروز توانمدیها را برای هر دو فراهم نمود تا در کسوت دو امام جمعه برای دو شهرستان منصوب شدند. http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔴 نامه بی نقطه در تجلیل از مقام معلم به قلم معلم و روزنامه نگار خوزستانی که در تاریخ ۱۳۷۱/۲/۱۲ در صفحه ۲ روزنامه سراسری جمهوری اسلامی چاپ شد. وی اکنون مدیرمسئول یک روزنامه سراسری و یک روزنامه منطقه ای است: 🖋اِسم دادارِ وَدود را اول کلام آورم روح مطهّر امام راحل، صدرِ کامل، اُسوه و الگوی معاصر در سرای دائمی مسرور که او رعدآسا علمِ اسلام را در سراسر عالم عَلَم و مردم اُمّی را در همه عالم آگاه کرد. ولیّ ِ اَمرِ اسلام اطالَ الله عُمره را سلام که راه اسلامی امام راحل را مصمّم می رود. مسرورم که همگام و همراه همه آحاد مردم، صعود سماویِ "علّامه مطهری" و مراسم سالگرد معلم ِساعیِ کودکم و دگر اسوه های سراسر عالم را گرامی دارم. معلمِ گرامی، سرورم، ای رهرو رسول الله، آگاهی و آگاهی داری که در کلاسهای درس و در ممالکی که معلم راه الله را رها کرده و علوم مادی را درس می دهد، علم او آوارگی و سردرگمی مردم را رهاورد دارد. اما معلّم اسلامی و آگاه ما که مِهرِ الله را در دل دارد و در صراط الله، احکام الهی و علوم اسلامی را درس می دهد، کلام او در دل محصّل وارد می گردد و حاصل کار او اصلاح امور عمومی مردم را در عالم معاصر و عالم موعود رهاورد دارد. ای هادیِ مردم، ای رهرو امام راحل، ای که اِعلام احکام الهی و آگاهی مردم را عهده داری، آگاهی که در عالم معاصر و در عصری که علم دعوی اِحاطه کلّ امور را دارد، هرکس گِردِ علوم اسلامی و حول محور الله می گردد، آگاهی دارد که دل آدمی هم در حول اسم الله آرام می گردد. معلم آگاه، در راهی که می روی و در راه اِعلام احکام الهی، دل را هراس مَدِه که هر که در صراط الله سر دهد، سوی دار السرور می رود. همواره عَلَم اسلام و عَلَم لا الله الا الله و محمد رسول الله در سراسر ممالک عالَم ساطع و دل معلم مسرور. مرا هم دعا روا دار. دعاگوی معلم - ولیّ محصّل ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔍 فردی درسال ۹۲ دروبلاگش این نامه را به نام خود انتشار داده! غافل از آنکه این متن ۲۱ سال زودتر در روزنامه کثیر الانتشار چاپ شده بوده است. 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org