eitaa logo
انجمن‌دانشجویی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع
464 دنبال‌کننده
371 عکس
27 ویدیو
140 فایل
«کانال‌متعلق‌به‌انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌‌اسلام‌و تشیع‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌است» دبیرانجمن‌ @z_kabiri (کبیری‌پور) اعضای‌انجمن: خانم‌ها‌ احسانی، تیموری‌مقدم‌، حیدرپور آقایان: علی‌نژاد و‌ قدرتی لینک‌گروه‌تاریخ: 👇🏻 http://B2n.ir/z96573
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20130804135648-9445-69.pdf
291K
🔹عنوان مقاله: تحلیل و بررسی اصطلاح سنت در نظر سنت گرایان ✍🏻نویسنده:  دکتر محمد جاودان 📌چکیده‌ی مقاله: فهم بنیادهای فکری یک اندیشه، کلید فهم آن است. «Tradition / سنت» محوریترین اصل فکری مکتب‌اندیشگی سنت گرایی است. به نظر میرسد این اصل به نحو روشن و خالی از تعقید، دست کم به زبان فارسی، بیان نشده و از این‌رو نیازمند ایضاحی کامل است و این جستار بدین منظور انجام شده است. عنصر اصلی در معنای لغوی «tradition» انتقال و در معنای لغوی سنت، راه و روش است؛ اما انتقال و روش با هم ملازم‌اند؛ زیرا سنت به لحاظ عرفی، راه و روش یا آداب و عاداتی است که در یک اجتماع نسل به نسلانتقال یافته، از آن‌ها پیروی می‌شود. با بررسی آثار مختلف سنت گرایان می‌توان چهار معنا برای «Tradition / سنت» یافت: حقایق الوهی مطلق بی‌صورت و فرازمان و نیز تعین و تجسم صوری آن حقایق در آموزه‌ها، آیین‌ها، شعایر، مناسک، نمادها و اسطوره‌ها که در طول زمان انتقال می‌یابند تا در دسترس نسل‌های متمادی بشری قرار گیرند. نفس فرآیند زنده و پویای انتقال سنت و طریق و مجرای خاص آن، دو معنای دیگر سنت در نظر سنت گرایان است. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی کتاب 📙در آستانه‌ی نهج‌البلاغه ✍🏻 دکتر محمدحسن نادم ▫️در آستانه‌ی نهج‌البلاغه، کتابی است که با زبان فارسی به بررسی اجمالی نهج‌البلاغه و محورهای اصلی این کتاب شریف و همچنین تاریخچه‌ای از گردآوری نهج‌البلاغه و انگیزه‌ی سید رضی برای تدوین سخنان امام علی(ع) می‌پردازد. پدیدآورندهٔ این اثر محمد حسن نادم است و انتشارات دفتر نشر معارف‌ اسلامی انتشار آن را به عهده داشته است. ▫️در معرفی این کتاب آمده است: توصیفی از کتاب نهج‌البلاغه و سیمای امیرالمؤمنین علی(ع) است. در این نوشتار ابتدا آشنایی اجمالی با نهج‌البلاغه و محورهای اصلی این کتاب شریف صورت گرفته و سپس تاریخچه‌ای از گردآوری نهج‌البلاغه و انگیزه‌ی سید رضی برای تدوین سخنان امام علی(ع) ارائه شده و علل جاودانگی این کتاب شریف بیان شده و دیدگاه‌های برخی از اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان در مورد محتوای غنی آن منعکس گردیده است. ▫️در ادامه به توصیف شخصیت امام علی(ع) و علم گسترده‌ی ایشان پرداخته شده و تعریفی از شخصیت علمی سید رضی و محتوای ادبی نهج‌البلاغه ارائه شده است. ▫️بیان خاستگاه این کتاب و مستندات آن، شبهه‌شناسی نهج‌البلاغه و کتاب‌شناسی آن از دیگر مندرجات این نوشتار است. 🔹فهرست مطالب کتاب: 🔸فصل اول: ▫️شناخت‌نامه نهج‌البلاغه ▫️آشنایی با نهج‌البلاغه ▫️نام‌گذاری نهج‌البلاغه ▫️محورهای اصلی مباحث نهج‌البلاغه ▫️سید رضی و انگیزه او از گردآوری نهج‌البلاغه ▫️ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن ▫️علل جاودانگی و ماندگاری نهج‌البلاغه ▫️نهج‌البلاغه از دیدگاه اندیشمندان ▫️نهج‌البلاغه از نگاه اندیشمندان شیعه ▫️نهج‌البلاغه از نگاه اندیشمندان غیر شیعه ▫️نهج‌البلاغه از نگاه اندیشمندان غیر مسلمان 🔸فصل دوم: ▫️شناخت‌نامه امام علی(ع) ▫️سیمای امام علی(ع) ▫️امام علی(ع) از نگاه دیگران ▫️چگونه امام علی(ع) را بشناسیم ▫️امام علی(ع) در نهج‌البلاغه ▫️منابع علم امام علی(ع) 🔸فصل سوم: ▫️شناخت‌نامه سید رضی ▫️آشنایی با سید رضی ▫️اساتید سید رضی ▫️شاگردان و کتاب‌های سید رضی ▫️ویژگی‌های اخلاقی سید رضی ▫️موقعیت‌های علمی و ادبی سید رضی ▫️موقعیت سیاسی و اجتماعی سید رضی ▫️عصر سید رضی 🔸فصل چهارم:  ▫️ادبیات نهج‌البلاغه ▫️نهج‌البلاغه شاهکار ادبیات عرب ▫️ادبیات عرب قبل از اسلام ▫️شاخص‌های ادبیات عرب قبل از اسلام ▫️ادبیات عرب پس از ظهور اسلام ▫️عوامل شکست دهنده شخصیت ادبی امام علی(ع) ▫️نوآوری ادبی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه ▫️فصاحت و بلاغت ▫️معیارهای ادبی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه 🔸فصل پنجم: ▫️خاستگاه نهج‌البلاغه ▫️کوفه خاستگاه نهج‌البلاغه ▫️ساختار جمعیتی و اقتصادی کوفه ▫️کوفه پایتخت حکومت اسلامی ▫️بیداری و آگاهی کوفیان ▫️پیشگامی کوفیان در بیعت با امام علی(ع) ▫️حضور برگزیدگان صحابه و تابعان در کوفه ▫️حضور موالی و نقش فرهنگی آن‌ها در کوفه ▫️سابقه دوستی کوفیان با علی(ع) 🔸فصل ششم: ▫️استناد نهج‌البلاغه ▫️خاستگاه سندی نهج‌البلاغه ▫️راهکارهای سندیابی ▫️مصادر نهج‌البلاغه ▫️روایتگران سخنان امیرالمؤمنین(ع) ▫️آثار مربوط به اسناد و مدارک نهج‌البلاغه ▫️مستدرک‌های نهج‌البلاغه ▫️راویان نهج‌البلاغه ▫️تحریف و تصحیف در نهج‌البلاغه 🔸فصل هفتم: ▫️شبهه‌شناسی نهج‌البلاغه ▫️پیشینه شبهه درباره نهج‌البلاغه ▫️روش‌شناسی اثبات انتساب نهج‌البلاغه به امام علی(ع) ▫️شبهه درباره نهج‌البلاغه 🔸فصل هشتم:  ▫️کتاب‌شناسی نهج‌البلاغه ▫️نسخه‌های خطی نهج‌البلاغه ▫️ترجمه‌های نهج‌البلاغه ▫️معرفی چند ترجمه مشهور ▫️شرح‌های نهج‌البلاغه ▫️اولین شارح نهج‌البلاغه ▫️شرح‌های مهم و کاربردی نهج‌البلاغه: _معارج نهج البلاغه _منهاج‌البراعة فی شرح نهج البلاغه _شرح حدائق‌الحقایق فی فسر دقائق أفصح‌الخلائق _شرح ابن ابی‌الحدید معتزلی _شرح ابن میثم بحرانی _شرح منهاج‌البراعة _شرح بهج‌الصباغة ▫️معجم‌ها و راهنماهای موضوعی نهج‌البلاغه ▫️کتاب‌ها و مقالات درباره نهج‌البلاغه ▫️کتابنامه 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاع‌رسانی 📌خبر مهم در پی درخواست مراکز مشارکت کننده در کنگره بین‌المللی بقیع، با تصمیم کمیته برنامه‌ریزی این کنگره، مقرر شد «کنگره بین‌المللی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با یک سال تأخیر در فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود. 💠 مهلت ارسال چکیده مقاله: ۳۱ مرداد 🔰مهلت ارسال مقاله کامل: ۳۱ شهریور 🔰 زمان برگزاری: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 🌐 http://hzrc.ac.ir/ ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸▫️🔸 بسم‌الله الرحمن الرحیم 📣 قابل توجه دانشجویان دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب ▫️دانشجویانی که تمایل به شرکت در «کنگره بین‌المللی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» را دارند، لطفاً هرچه سریع‌تر به آیدی 👈🏻 @z_kabiri پیام دهند، تا با مساعدت ریاست دانشکده استاد محترم دکتر سید محمد حسینی، برای شرکت در این همایش، از نظر علمی مورد حمایت قرار بگیرند. 💢ظرفیت محدود است 🔅با تشکر از همکاری و همراهی شما بزرگواران ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️ 💠 معرفی مجلات علمی‌پژوهشی 2⃣ فصلنامه‌ی علمی‌پژوهشی شیعه‌پژوهی ▫️نشریه شیعه‌پژوهی از مقاله‌های تحقیقی و تحلیلی اصیلی استقبال می‌کند که در آن مطلب یا نظریه بدیعی در زمینه‌های تخصصی شیعه مطرح شده باشد؛ و از چاپ مقالات مبتنی بر گردآوری یا ترجمه معذور است. 🔹محتوای نشریه: ▫️تاریخ شیعه: بررسی و تحلیل ماهیت، ظهور، رشد و بالندگی و تطورات تاریخی شیعه در عرصه‌های تاریخی، معرفتی و نیز مظاهر تمدنی آن. ▫️جغرافیای تاریخی شیعه: بررسی محدوده جغرافیای شیعه در طول تاریخ و قبض و بسط آن در نواحی مختلف عالم. ▫️اعتقادات: بررسی و تحلیل آموزه‌های اعتقادی شیعه در گستره‌ی عام آن در عرصه‌های توحید، نبوت، امامت، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، فرجام‌شناسی و ... . ▫️شعائر، احکام، اخلاقیات و آموزه‌های معنوی شیعه. ▫️مطالعه تطبیقی در عرصه‌های ذکر شده و ارائه نظریات تحلیلی در این زمینه. 🔹سردبیر فصلنامه‌ی شیعه‌پژوهی ▫️استاد محترم جناب دکتر محمدحسن نادم عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب 🌐لینک معرفی دکتر محمدحسن نادم 🔹فرآیند پذیرش مقالات: داوری مقالات در نشریه «شیعه پژوهی» به روش داوری همتا - دو سویه ناشناس (Double blind Peer Review) است (هویت نویسنده مقاله و داور برای دو طرف مشخص نیست). - داوران موظفند در مدت زمان مشخص شده و براساس سیاست ها و دستورالعمل نشریه «شیعه پژوهی» اقدام به داوری مقاله نمایند. - هر مقاله حداقل توسط دو داور متخصص در حوزه موضوعی مربوطه، مورد ارزیابی قرار می گیرد. 🔹مراحل ارزیابی مقالات: ۱) دریافت مقاله از طریق سامانه نشریه (مقالاتی که از طریق ایمیل یا روش‌هایی به جز سامانه به مجله ارسال شود، در روند بررسی مجله قرار نخواهد گرفت) ۲) ارزیابی اولیه مقاله مطابق با شاخص‌های اصلی نشریه(موضوع، نویسندگان، ساختار مقاله و ...) ۳) بررسی مقاله به لحاظ سرقت علمی و مشابهت‌یابی(لازم به ذکر است صرفا مقالاتی که در مرحله ۲ واجد شرایط باشند، مشابهت خواهند شد، در غیر این صورت مقاله رد یا به نویسنده جهت اصلاح ارجاع خواهد شد) ۴) ارسال مقاله به حداقل ۲ داور متخصص در زمینه موضوعی مقاله ۵) اعلام نتیجه داوری به نویسنده(عدم پذیرش/ نیاز به بازنگری) ۶) پیگیری بازنگری مقالات از نویسندگان ۷) ارسال مقاله بازنگری شده به داور تطبیقی (پذیرش /عدم پذیرش) ۸) اعلام نتیجه داوری تطبیقی به نویسنده (پذیرش / عدم پذیرش) ۹) ارسال نامه پذیرش به نویسنده ۱٠) قرار دادن مقاله در بخش مقالات پذیرفته شده برای انتشار ۱۱) تعیین شماره‌ای که مقاله در آن منتشر خواهد شد (با نظر هیات تحریریه) ۱۲) ارسال مقاله به ویراستار ۱۳) ارسال مقاله ویراست شده به نویسنده جهت رفع ابهامات و تایید نهایی قبل از انتشار ۱۴) ارسال فایل نهایی تایید شده توسط نویسنده به صفحه آرایی ۱۵) انتشار مقاله در سامانه مجله ۱۶) ارسال ایمیل اطلاع رسانی انتشار مقاله به نویسندگان مقالات هر شماره و سایر مخاطبان ۱۷) ارسال مقالات به پایگاه‌ها و نمایه‌های ملی و بین‌المللی 🔹لینک دسترسی به فصلنامه👇🏻 🌐https://shia.urd.ac.ir/ 🔹لینک ارسال مقاله👇🏻 🌐https://shia.urd.ac.ir/contacts?_action=loginForm ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹 🔸نکات ویرایشی ▫️اصول نشانه‌گذاری در زبان فارسی: منظور از نشانه‌گذاری به کاربردن علامت‌ها و نشانه‌هایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده می‌شود. 1⃣ ویرگول (،) ویرگول نشانه‌ی مکثی کوتاه است. موارد استفاده: الف: در بین عبارت‌های غیرمستقل که باهم در حکم یک جمله کامل است: آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. ب: برای توضیح در مورد یک کلمه: فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد. ج: در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد: علی، حسن و احمد پسران او بودند. د: در آدرس دادن: تهران، شهریار، میدان امام. 2⃣ نقطه ویرگول (؛) الف: برای جدا کردن جمله‌ها و عبارت‌های متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل اما در معنا به یکدیگر وابسته و مربوط هستند: فریب دشمن مخور و غرور مداح مخر؛ که این، دام زرق نهاده است. ب: در جمله‌های توضیحی، پیش از کلماتی چون اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند آن‌ها؛ به شرط آنکه جمله پیش از آن طولانی باشد. مال و جاه هیچ‌گاه نمی‌توانند آرامش بخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابند. 3⃣ نقطه (.) الف: در پایان جمله‌های کامل خبری: عین القضاه، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد. ب: بعد از حروف اختصاری: سال ۳۲۲ ق.م. ج: بعد از شماره ردیف: ۱. رضایت ۲. هدف 4⃣ دو نقطه (:) الف: پی از نقل و قول مستقیم: فرزاد گفت:«دیگر هیچ وقت به آن خانه برنمی‌گردم.» ب: پیش از بیان تفصیل مطلبی که قبلا خلاصه‌ای از آن گفته شده است: آن سال برای من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاه‌ها پذیرفته شده بودم. ج: بعد از واژه‌ای که معنایش در برابرش نوشته شده باشد: صیف: تابستان د: بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب: الف: مورد یک ب: مورد دو 5⃣ گیومه («») ابن نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخص‌تر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار می‌رود. 6⃣ نشانه سوال (؟) الف: برای نشان دادن پرسش. به چه می اندیشی؟ ب: برای نشان داد تردید و ابهام، در داخل پرانتز به کار می‌رود: طبق آمار غیررسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است. 7⃣ نشان تعجب (!) در پایان جمله‌هایی می‌آید که بیان کننده یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل:«تعجب»،«تهدید»،«حسرت»،«آرزو» و ... چه عجب! عجب آدم ریاکاری! وای بر من! آهسته! 8⃣ خط فاصله (-) الف: برای جدا کردن عبارت‌های توضیحی. فردوسی _ حماسه‌سرای بزرگ ایران _ در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد. ب: برای نشان مکالمه: _ الو! _ بله، بفرمایید! _ سلام ج: به جای حرف اضافه تا و به بین تاریخ‌ها، اعداد و کلمات: دهه ۱۳۵۰ _ ۱۳۴۰ قطار تهران _ مشهد 9⃣ سه نقطه (...) برای نشان دادن کلمات و یا عبارات جمله‌های محذوف  و یا افتادگی‌ها به کار می‌رود. ... به این دلیل بود که از ادامه این شیوه صرف‌نظر کردم. میازار موری که ... 🔟 ستاره (*) از این نشانه برای: ارجاع دادن به زیرنویس استفاده می‌شود. 🔘 منبع: خلاصه‌ای از صفحات ۳۶ تا ۴۸ کتاب زبان و نگارش فارسی به قلم دکتر احمد گیوی، انتشارات: مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی آموزش نور محمدی علوم و فنون ادبی. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی تاریخی از زائران در عرفات در سال ۱۳۱۷ 🔹فیلمی تاریخی از حضور زائران خانه خدا در صحرای عرفات منتشر شده است. این ویدئو در سال ۱۳۱۷ شمسی (۱۹۳۸ میلادی) فیلمبرداری و تولید شده است. شما به سختی خودرویی مشاهده می‌کنید و فقط شتر، الاغ و قاطر دیده می‌شود. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅پیام تبریک🔅 بسم‌الله الرحمن الرحیم وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ «۱۰۷» وَ تَرَكْنا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ «۱۰۸» ▫️عید سعید قربان، یادآور باشکوه‌ترین جلوه‌ی ایثار و تعبد در برابر خالق یکتاست و این عید خجسته درحالی فرا می‌رسد که عالی‌ترین صحنه‌ی خلقت بشریت در صحرای عرفات به وقوع پیوست و امام حسین(ع) قرب الی‌الله را به منصه‌ی ظهور رساند و این چه زیباست که باری تعالی فرصت عاشقی را به بندگانش نشان می‌دهد. اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع ضمن تبریک و تهنیت این عید بزرگ خدمت عموم مسلمانان جهان و به‌ویژه اساتید معزز، کارکنان گرامی و دانشجویان بزرگوار دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب و تمام انسان‌های حقیقت‌طلبی که در آستان پروردگارشان سر تسلیم و سپاس فرود آورده‌اند و جز به رضای او نمی‌اندیشند تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ، سلامتی و رستگاری را برای همگان مسئلت می‌نماییم. و من الله التوفیق    💠 اعضای انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1612094142-10144-99-89.pdf
292.2K
🔹عنوان مقاله: اهل‌بیت(ع) در آثار دانشمندان آندلس ✍🏻 نویسنده:  دکتر محمدرضا شهیدی پاک 📌بخشی از چکیده‌ی مقاله: ادبیات عرب در شبه جزیره ایبری در دوره‌ی حضور مسلمانان در آندلس، میراث ماندگار تمدن اسلامی و زبان گویا و پیکره زنده و وجود کتبی فرهنگ اسلامی در جهان است و حجم قابل توجه و بخشی اساسی از این ادبیات مختص به مفهوم اهل‌بیت(ع) است و نقش ماندگار کالبدی در آثار اسلامی در اندلس دارد، جایگاه تشیع در ادبیات عرب بیشتر با همین ادبیات اهل‌بیت(ع) در متون اسلامی و آثار دانشمندان آندلس مشخص شده است و از مهمترین موضوعات شیعه‌شناسی است. لفظ و مفهوم اهل‌بیت(ع) حقیقتی اسلامی است که پیش از پیدایش فرق و مذاهب در شمار اصطلاحات سیاسی اجتماعی و فرهنگی و تاریخی قرار گرفته است، به این مقام اهل‌بیت(ع) در روند حوادث از صدر اسلام از عهد پیامبر چند محقق مورخ زمان‌شناس از پانصد سال پیش به این سو از پایان قرون وسطی و آغاز دوره‌ی مدرن تاکنون توجه کرده‌اند... (ع) ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅 📢 مروری بر محتوای کانال در هفته‌‌ی دوم، سوم و چهارم خرداد ماه ۱) معرفی مقاله: جایگاه حرم مطهر رضوی در سیاست مذهبی صفویان 🌐لینک مقاله ۲)معرفی مقاله: پژوهشی در جایگاه کلامی بزنطی و منزلت وی نزد امام رضا(ع) و امام جواد(ع) 🌐لینک مقاله ۳)معرفی آثار ویژه‌ی دهه‌ی کرامت 🌐 لینک معرفی ۴)معرفی مقاله: تاریخ اجتماعی 🌐لینک مقاله ۵) فایل ضمیمه‌ی سلسله‌ نشست‌های زنگ پژوهش: تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد حقوق 🌐لینک ۶)صوت سلسله‌ نشست‌های زنگ پژوهش: تبیین تاریخ اجتماعی با رویکرد حقوق 🔊 لینک صوت ۷)معرفی استاد: دکتر فرمانیان 🌐 لینک معرفی ۸) معرفی مجلات علمی‌پژوهشی: 🔹فصلنامه‌ی علمی‌پژوهشی تاریخ اسلام 🌐لینک معرفی ۹) معرفی مقاله: جستاری در رفتارشناسی متفاوت برخی از اصحاب امامیه با اهل‌بیت(ع) در چگونگی رفتار با مخالفان سیاسی 🌐لینک مقاله ۱٠) فراخوان شرکت در مقاله‌نویسی همایش جناب جعفر بن ابیطالب(ع) 🌐 لینک فراخوان ۱۱) صوت سلسله‌ نشست‌های زنگ پژوهش: نیازمندی‌های پژوهش‌های شیعی در حوزه‌ی بین‌الملل 🔊 لینک صوت ۱۲) صوت اولین جلسه‌ی مقاله‌نویسی همایش جناب جعفر بن ابیطالب(ع): 🔊لینک صوت ۱۳) تفاوت پایان‌نامه‌ی ارشد و رساله‌ی دکتری 🌐 لینک ۱۴) معرفی مقاله: امام جواد(علیه‌السلام) و وحدت اسلامی 🌐لینک مقاله ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety