eitaa logo
امام شناسی
373 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 هر سفری پایانی دارد و هر گذری انتهایی ، تور گردی ما هم به آخر رسید و در انتهایی ، قطار رفت و مسافری ماند با کوله باری از لطف و کَرم ، با وَزنی به اندازه شرمندگی و امید به بازگشت. باشد که به عنایت علی بن موسی الرضا علیه السلام این پایان ، نقطه شروع راهی باشد مملو از رضایت علیهم السلام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 عنْ یُوسُفَ بْنِ السُّخْتِ الْبَصْرِیِّ قَالَ: رَأَیْتُ التَّوْقِیعَ بِخَطِّ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍ (ع)✳️ فکَانَ فِیهِ الَّذِی یَجِبُ عَلَیْکُمْ وَ لَکُمْ أَنْ تَقُولُوا إِنَّا قُدْوَهٌ وَ أَئِمَّهٌ وَ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عُلَی خَلْقِهِ وَ حُجَجُهُ فِی بِلَادِهِ ... 💎 حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف: 🌿 برشما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان ، و خلفای خداوند متعال در زمین هستیم... 🌏 ✳️ فی تفسیر العیّاشیّ ذیل هذا الحدیث: کذا فی نسختی الأصل و البحار و فی نسخه البرهان ج 1 ص 17« محمّد بن محمّد بن الحسن بن علیّ» و و الظاهر« محمّد بن الحسن بن علیّ» و هو الحجه المنتظر المهدی صلوات اللّه علیه و علی آبائه الطاهرین. 📚 بحار الانوار / ج89 / ص96 / ح 58
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کانال کتابسرای مکتب انتظار 📚 👈 فروشگاه اینترنتی کتب ➕ همراه با ♻️ { کتب نو و مستعمل } 📊 ارائه دهنده کتب پرمخاطب، ویژه و کم یاب (کتب مرجع روایی؛ اعتقادی؛ اخلاقی؛ نقد و بررسی؛ تاریخی و...) 📦 ارسال به تمامی شهرهای ایران 💠 آدرس کانال : eitaa.com/K_maktabeentezar ❇️ امام صادق عليه السلام فرمودند: اکتُب و بُثَّ عِلمَکَ فی اخوانِک فَإن مِتَّ فَوَرِّث کُتُبَکَ بَنِیکَ فَانَّه یأتی عَلَی النَّاس زمانُ هَرجٍ ما یأنَسُونَ فیه الاّ بِکُتُبِهِم. خویش را بنویس و میان برادرانت انتشار ده و هنگامی که مرگت فرا رسید، کتاب های خود را به برای فرزندانت باقی گذار ؛ زیرا زمانی پر خواهد آمد که به چیز دیگری جز ، انس نتوانند یافت. 📖 بحارالانوار/ج2/ص150
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 ☀️ « وَلَمَّا جَاءَهُمْ كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَكَانُوا مِن قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُم مَّا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ ۚ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْكَافِرِينَ » ☀️ ☀️ « و چون کتاب آسمانی از نزد خدا برای هدایت آنها آمد با وجودی که کتاب (تورات) آنان را تصدیق می‌کرد و با آنکه خود آنها پیش از (پیامبر اسلام) انتظار غلبه بر کافران داشتند، آن گاه که آمد و شناختند (که همان پیغمبر موعود است) باز به او شدند (و از نعمت وجود او ناسپاسی کردند)، پس خشم خدا بر کافران باد ». ☀️ 🌴 @Imamology
‼️ ایمان به سبک بنی اسرائیل: گاه خطر ایمان می آورند ... ‼️ 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 💙 امام حسن عسكری علیه السلام فرمود: خداوند یهودیان را نكوهش كرد و فرمود: 1️⃣ «وَلَمَّا جَاءهُمْ» یعنی آن یهودیانی كه یادشان گذشت و نیز برادران هم كیش آنها «كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللّهِ» یعنی قرآن «مُصَدِّقٌ» آن كتاب «لِّمَا مَعَهُمْ» از آن چه در تورات بیان شده، یعنی امّی، فرزندی از فرزندان اسماعیل توسط نیكترین آفریدگان خدا، (ع)، ولی خدا تأیید می ‌شود. 2️⃣ «وَكَانُواْ» یعنی آن یهودیان «مِن قَبْلُ» رسالت محمّد (ص) «یَسْتَفْتِحُونَ» از خداوند پیروزی و كامیابی می ‌خواستند «عَلَی الَّذِینَ كَفَرُواْ» بر دشمنان و ستیزه ‌جویان خود، پس خداوند آنها را پیروز می كرد و یاری می ‌رساند. 3️⃣ «فَلَمَّا جَاءهُم» به نزد آن یهودیان «مَّا عَرَفُواْ» اوصاف و ویژگی ‌های محمّد (ص) «كَفَرُواْ بِهِ» از روی و ستم، پیامبری او را انكار كردند، پس خداوند عز و جل فرمود: «فَلَعْنَةُ اللَّه عَلَی الْكَافِرِینَ». 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 💛 امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: 🔰 خداوند متعال پیامبرش را از ایمان یهودیان به محمّد (ص) پیش از وی و پیروزی آنها بر دشمنان به خاطر ذكر نام او و درود فرستادن بر او باخبر ساخت. 💚 حضرت (ع) فرمود: 🔰 خداوند عز و جل به روزگار موسی و پس از آن امر فرمود كه هر گاه حادثه ‌ای غافلگیرشان كرد یا به مصیبتی گرفتار شدند، با توسل به محمّد و خاندان پاكش به سوی او كنند و از او یاری جویند. آنها چنین می كردند تا آنجا كه حتی یهودیان مدینه سالهای سال پیش از ظهور محمّد (ص) به این وسیله بلا و مصیبت و فاجعه را از خود دور می كردند. ده سال پیش از ظهور محمّد (ص)، قبیله ‌های اسد و غطفان و گروهی از مشركان، با یهودیان دشمنی می كردند و در پی آزار آنها بر می‌ آمدند، پس یهودیان با به محمّد و خاندان پاكش از خداوند می ‌خواستند كه شر و بلای آنها را از سرشان رفع كند. آن چنان كه گاه می ‌شد اسد و غطفان با سه هزار سوار به روستاهای یهودیان در اطراف می‌ تاختند و یهودیان با سیصد سوار به رویارویی با آنها می ‌رفتند و با توسل به محمّد و خاندانش به سوی خدا دعا می كردند و این گونه آنها را شكست می‌ دادند و درهم می ‌شكستند. 🔰 پس اسد و غطفان به یكدیگر گفتند: بیایید تا از دیگر قبیله ‌ها برای جنگ با آنها كمك بگیریم و چنین كردند و سیصد هزار تن گرد هم آمدند و خواستند بر آن سیصد تن در روستایشان بتازند و آنها را به ‌هایشان عقب رانند و آبهای جاری به روستایشان را بند آورند و نگذارند به آنها غذایی برسد. یهودیان امان خواستند، امّا آنها امانشان ندادند و گفتند: راهی جز آن كه شما را بكشیم و به اسارت گیریم و تنبیه كنیم وجود ندارد. 🔻 ادامه دارد... 🔻 (آیه 89 سوره بقره) 📚 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام / ص393 / ح268- 270
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ ایمان به سبک بنی اسرائیل: گاه عمل انکار می کنند ... ‼️ 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 ❓ یهودیان به یكدیگر گفتند: چه كنیم؟ ⁉️ بزرگان و خردمندان آنها گفتند: آیا به پیشینیان شما و نسل ‌های پس از ایشان فرمان نداد تا از توسل به محمّد (ص) و خاندان پاكش یاری جویند؟ ⁉️ و آیا به شما فرمان نداد تا به هنگام سختی ‌ها با توسل به ایشان به درگاه خدا زاری كنید؟ ❗️ گفتند: بله. ‼️ بزرگان گفتند: پس چنین كنید. 🔰 عرض كردند: خداوندا! به محمّد و خاندان پاكش، از تو می ‌خواهیم كه ما را سیراب گردانی؛ این ستمگران را بر ما بسته ‌اند، پس جوانانمان ناتوان شده ‌اند و فرزندانمان بی ‌جان گشته ‌اند و چیزی نمانده كه هلاك شویم. ⛈ آنگاه خداوند بارانی سنگین و سیل آسا و انبوه بر آنان فرو فرستاد، آنچنان كه آبگیرها و چاه ‌ها و رودها و ظرف ‌هایشان همه پرآب شد. گفتند: این یكی از دو نعمت خدا بود پس به بامها رفتند و لشكریانی را كه گرداگرد آنها صف كشیده بودند نگریستند. به سختی آزارشان می ‌داد و ساز و برگ و سلاح و دارایی آنها را تباه می كرد. از این رو، گروهی از لشكریان از یهودیان چشم پوشیدند و بازگشتند، حال آن كه این باران در اوج گرما و در زمانی كه بارانی به خود نمی‌دید بر آنها سخت می ‌بارید. 🔰 بازماندگان لشكر گفتند: گر چه رگبار سیرابتان كرد، امّا از كجا خوراكی به دست می ‌آورید؟ اگر آنها بازگشتند ما می ‌ایستیم تا بر شما و زن و فرزند و خاندان و اموالتان چیره شویم و كینه ‌ای را كه از شما به دل داریم فرو نشانیم. 🔰 یهودیان گفتند: همان كسی كه با توسل به محمد و خاندانش به سوی او دعا كردیم و ما را سیراب كرد، خود می ‌تواند ما را سیر كند؛ و همان كسی كه آنها را از سر ما باز كرد، خود می ‌تواند شر بازمانده ‌ها را نیز از سر ما رفع كند. سپس با توسل به محمّد (ص) و خاندانش به سوی خدا دعا كردند تا برایشان فراهم كند، ناگاه كاروانی انبوه با دو هزار شتر و استر و الاغ كه همه و آرد بار داشتند سر رسیدند، و بدون این كه با لشكریان روبرو شوند آنها را پشت سر گذاشتند و آن لشكریان همه در بودند و هیچ متوجه آنان نشدند؛ چرا كه خداوند متعال آنها را به خوابی سنگین برده بود و اینچنین كاروانیان به روستا درآمدند و لشكریان جلوی آنها را نگرفتند. پس در میان روستا بار خود بر گذاشتند و آن را به فروش رساندند و بازگشتند و دور شدند و لشكریان را در خواب پشت سر گذاشتند و آنها هیچ پلك نزدند. 🐫🐪🐫 وقتی كاروان رفت، لشكریان بیدار شدند و آهنگ با یهودیان كردند و به یكدیگر گفتند: بشتابید! اكنون گرسنگی آنها را به ستوه آورده است و پیش ما به خواری می ‌افتند. یهودیان گفتند: وای بر شما! آنگاه كه در خواب بودید، پروردگارمان برای ما انواع غذا فراهم آورد و اگر می ‌خواستیم تا در خواب بر شما یورش آوریم، بدون شك می ‌توانستیم؛ امّا روا ندیدیم كه بر شما ستم ورزیم، از اینجا بروید، وگرنه با توسل به محمّد و خاندانش، علیه شما به دعا می ‌نشینیم و یاری می ‌جوییم تا خداوند همان گونه كه ما را سیر و سیراب كرد شما را به خواری اندازد، امّا آنها گردن كشیدند و ستم پیشه كردند. 🔰 پس یهودیان با توسل به محمّد و خاندانش به سوی خدا دعا كردند و سپس سیصد تن به رویارویی با سی هزار تن رفتند و آنها را كشتند و كردند و درهم شكستند و با استفاده از اسیرانشان از آنها پیمان گرفتند؛ و آنها از ترس جان یارانشان كه در دست یهودیان اسیر بودند دیگر هیچ آزاری به ایشان نرساندند و این شد كه وقتی محمّد (ص) ظهور كرد از آنجا كه او بود، یهودیان ورزیدند و او را دروغگو خواندند.... 🔻 ادامه دارد... 🔻 (آیه 89 سوره بقره) 📚 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام / ص393 / ح268- 270
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ ایمان به سبک بنی اسرائیل: پس در اطاعت از خدا و صلوات بر محمّد و خاندان او (ص) پایدار مانید ‼️ 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 ❤️ سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: 🔰 چون یهودیان از محمّد و خاندانش یاد كردند آنها را در رویارویی با دشمنانشان یاری كرد. ‼️ ‌ای محمّد! آگاه باشید و به هنگام سختی ‌ها و دشواری ‌هایتان از محمّد و خاندانش یاد كنید تا خداوند در برابر شیطان ‌هایی كه قصد جان شما كرده ‌اند، فرشته ‌های «نگاهبان» شما را یاری كند؛ چرا كه هر یك از شما دو فرشته با خود همراه دارد كه یكی در سمت راست او كارهای نیكش را و دیگری در سمت چپ او گناهانش را می ‌نویسد؛ و نیز دو از سوی ابلیس با او همراه هستند كه در پی فریب او بر می ‌آیند. ◽️ پس هر گاه آن دو در جان او انگیزند و او خدا را یاد كند و بگوید: 🌷 «لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم» و بر محمّد و خاندان پاكش درود فرستد. 🌷 🔰 آن دو شیطان گلایه كنان به سوی بگریزند و به او گویند: در كار او درماندیم، دیو‌ها را به یاری ما فرست. ابلیس همچنان آنها را یاری كند تا این كه هزار دیو به كمكشان فرستد و آنها همگی به سوی او بروند، امّا هر گاه او را هدف بگیرند و او خدا را یاد كند و بر محمّد و خاندان پاكش درود فرستد، آنها هیچ راه و روزنی به سوی او نیابند. و به ابلیس گویند كسی جز تو او نیست؛ با سپاهت به سویش برو تا بر او چیره شوی و فریبش دهی. 🔰 آنگاه ابلیس با سپاهیان خود به سوی او برود، خداوند متعال به فرشتگان فرماید: این ابلیس با سپاهیانش فلان بنده یا فلان امّت مرا قصد كرده است، هوش باشید و به جنگ او بروید. پس در ازای هر شیطان رانده شده هزار سوار بر اسب ‌های آتشین شوند و شمشیر و نیزه و تیر و كمان و چاقو و سلاح آتشین در دست گیرند و پیوسته آن شیطان ‌ها را بیرون رانند و با سلاح ‌های خود از پا درآورند تا اینكه ابلیس را اسیر كنند و سلاح ‌ها به سوی او بركشند. 🔰 در آن دم ابلیس گوید: پروردگارا! وعده‌ات، وعده‌ات، مرا تا روز مهلت داده‌ای. پس خداوند متعال به فرشتگان فرماید: به او دادم كه او را نمی ‌میرانم، امّا هیچ وعده‌ ای به او نداده‌ ام كه سلاح و درد و بر او چیره نسازم، ضربه‌ ای با سلاح ‌های خود بر او فرود آورید كه من جانش را نمی ‌گیرم، پس فرشتگان زخم ‌ها به او زنند و سپس رهایش كنند و بروند. 🔰 او هم چنان در كنار فرزندان جان باخته‌ خود دردمند به جا ماند و هیچ التیام نیابد مگر آنگاه كه سخنان كفر آمیز مشركان به گوش او رسد. پس اگر آن در اطاعت از خدا و یاد او و صلوات بر محمّد (ص) و خاندانش بر جای بماند، آن زخم ‌ها نیز بر ابلیس به جای ماند؛ امّا اگر آن بنده از این كار روی گرداند و در گناه و نافرمانی خداوند عز و جل غوطه ور شود، زخم ‌های ابلیس بهبود یابد و سپس آنچنان بر آن بنده، نیرومند گردد كه او را افسار زند و بر پشتش زین گذارد و بر او سوار گردد. سپس از او پایین‌ آید و یكی از شیطان ‌های خود را بر او سوار كند و به یاران خود گوید: به یاد دارید به خاطر این چه بر سر ما آمد؟ حال، خوار و رام ما شده است و این شیطان بر او سوار گشته است. 🌳 سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: اگر می‌خواهید دردمندی ابلیس و رنج زخم ‌هایش را پایدار كنید، در اطاعت از خدا و یاد او و بر محمّد و خاندان محمّد (ص) پایدار مانید؛ پس اگر از این كار رو گردانید، در دست ابلیس اسیر شوید و او یكی از دیوهای خود را بر پشت شما سوار كند. (آیه 89 سوره بقره) 📚 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام / ص393 / ح268- 270
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ ایمان به سبک بنی اسرائیل: گاه خطر ایمان می آورند ...
2️⃣ ایمان به سبک بنی اسرائیل: گاه عمل انکار می کنند ...
3️⃣ ایمان به سبک بنی اسرائیل: پس در اطاعت از خدا و صلوات بر محمّد و خاندان او (ص) پایدار مانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ اگر همه اهل زمین #علی (ع) را انکار کنند ... ❌ ⚪️ عن الحسین بنأبی العلاء قال سمعت أبا عبد الله ع یقول لوجحد أمیر المؤمنین ع جمیع من فی الأرض لعذبهم الله جمیعا وأدخلهم النار. ⚪️ حسین بن ابی علاء می‌گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرمودند: اگر همه اهل #زمین امیرالمومنین علیه‌السلام را انکار کنند، بی ‌تردید خداوند همه آن ‌ها را عذاب نموده و داخل #آتش کند. 📚 المحاسن / احمد بن محمد بن خالد برقي / ج1 / ص89 / ح36 🔥 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 امام صادق علیه السلام فرمود: صید شدن هر پرنده ‌ای چه در خشكی و چه در #دریا و شكار شدن هر حیوان وحشی به خاطر آن است كه در #تسبیح و ذكر خداوند اهمال ورزیده ‌اند. 📚 تفسیر عیاشی / ج2 / ص317 / ح83 🔷 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ «هَا أَنتُمْ هَٰؤُلَاءِ تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَمِنكُم مَّن يَبْخَلُ ۖ وَمَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ ۚ وَاللَّهُ الْغَنِيُّ وَأَنتُمُ الْفُقَرَاءُ ۚ وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُم» (محمد/38) ☀️ 🌱 آری شما همان مردمید که برای در راه خدا دعوت می ‌شوید باز بعضی از شما بخل می ‌ورزند، و هر که بخل کند بر ضرر خود اوست و گرنه خدا بی نیاز است و شما و نیازمندید. و اگر شما روی بگردانید قومی غیر شما که مانند شما نیستند به جای شما پدید آرد. 🌼❄️🌼❄️🌼❄️🌼 ✍🏻 علی بن ابراهیم ذیل آیه فوق از یعقوب بن قیس روایت کرده گفت: معنای آیه را از حضرت صادق علیه السلام سوال نمودم فرمود: 🌻 یعنی اگر شما مردم از ولایت علیه السلام برگردید در عوض قومی می آیند که ولایت آن حضرت را می پذیرند و انها مانند شما مخالفت امر خدا نمی کنند و ستم به علیهم السلام نمی نمایند بلکه فرمان بردار خدا باشند و از آل محمد علیهم السلام پیروی کنند و دوست آنها باشند. 🌻 ای پسر قیس! خداوند در عوض اشخاصی که از و دوستی ما آل محمد علیهم السلام برگشته اند ، طایفه ای از عجم و فرزندانشان را بیاورد که دوستدار ما می باشند. 📚 تفسیر قمی / ج2 / ص309
💎 قالَ الصَّادِقُ علیه السلام: ⚪️ لوْ نُزِّلَ الْقُرْآنُ عَلَی الْعَجَمِ مَا آمَنَتْ بِهِ الْعَرَبُ وَ قَدْ نُزِّلَ عَلَی الْعَرَبِ فَآمَنَتْ بِهِ الْعَجَمُ فَهَذِهِ فَضِیلَهُ الْعَجَمِ. 💎 امام صادق علیه السلام فرمودند: ⚪️ اگر قرآن بر #عجم نازل شده بود ، عرب به او #ایمان نمی آوردند ، و به تحقیق بر #عرب نازل شد ، پس عجم به آن ایمان آوردند. و این از فضایل عجم است. 📚 بحارالانوار / ج9 / ص228 / ح116 🔵 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️💔 رسم عاشق نیست با یک دو داشتن ... 💔❗️ ☀️ امام صادق علیه السلام پیرامون تفسیر آیه «مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ» فرمود: 🌳 امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده است: ♥️ هر بنده ‌ای از بندگان خدا كه خداوند تبارك وتعالی قلبش را به ایمان بیازماید، در خود، مودّت و ما را می ‌یابد و ما را دوست می ‌دارد و هر بنده‌ ای از بندگان خدا كه خداوند بر او خشم گرفته است، دشمنی و كینه ما را در قلب خود می ‌یابد و با ما دشمنی می ‌ورزد. ♥️ ما به خاطر دوستی دوستدارمان شادمان می ‌شویم و برای او طلب آمرزش می ‌كنیم و دشمن خود را نیز دشمن می ‌داریم. دوستدار ما به رحمت خداوند عزّ و جلّ می ‌باشد، گویی كه درهای به سوی او گشوده است و دشمن ما به گونه ای می شود كه بر لبه پرتگاهی قرار می گیرد كه در حال فروریختن است و به ختم می ‌شود، گویی آن لبه، فرو ریخته و او را در آتش جهنم می ‌افكند. پس رحمت، بر اهل آن گوارا باد و وای بر اهل كه بد منزلی دارند. 🌳 خداوند عزّ و جلّ می ‌فرماید: ☀️ «فَلَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَكَبِّرِینَ» (النحل/29) «حقّا كه چه بد است جایگاه متكبّران». ☀️ ♥️ هیچ بنده ‌ای از بندگان خداوند نیست كه به‌ خاطر خیری كه خداوند نزد او قرار داده است، در و دوستی با ما كوتاهی ‌ورزد؛ چرا كه دوستدار ما و دشمن ما با هم برابر نیستند و دوستی و دشمنی ما هیچگاه در یك قلب، گرد نمی ‌آیند؛ زیرا خداوند عزّ و جلّ در درون هیچكس، دو قلب را قرار نداده است كه با یكی، كسی را دوست دارد و با دیگری با او دشمنی ورزد. ♥️ دوستدار ما، چنان كه زر با آتش خالص می ‌گردد و هیچگونه تیرگی و ناخالصی در آن نمی ‌ماند، در دوستی ما می ‌ورزد و دشمن ما نیز در دشمنی با ما همینگونه است و ما، نجیب (اصیل) هستیم و فرزندان و نسل به جای مانده از ما همان فرزندان پیامبران هستند و من، جانشین جانشینان (وصیّ الاوصیاء) هستم و گروه سركش، از حزب می ‌باشد و شیطان، یكی از آنان است. ♥️ پس هر كس بخواهد بداند كه از جمله دوستداران ما هست یا نه، باید قلب خود را بیازماید؛ اگر در دوستی و محبت ما، دشمن ما را نیز سهیم كند، او از ما نیست و ما نیز از او نیستیم و خداوند، و میكائیل دشمن او هستند و خداوند، دشمن كافران است. اثنی عشری 📚 بحارالانوار / ج24 / ص317 / ح23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا