eitaa logo
مهدیه
769 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی @khadememahdeea : ارتباط با ما
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹با وجود افزایش فروش نفت هزینه‌های جاری کشور را عمدتاً از مالیات تامین کرده ایم 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
ام‌البنین فاطمه بنت حِزام مشهور به‌ اُمّ‌الْبَنین (درگذشته ۶۴ق) از همسران امام علی(ع) و مادر عباس(ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند. پس از واقعه کربلا، ام‌البنین روزها به قبرستان بقیع می‌رفت و برای امام حسین(ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد. عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه ام‌البنین به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی یاد کرده‌اند. به‌گفته شهید ثانی و عبدالرزاق مُقَرَّم، ام‌البنین به خاندان پیامبر(ص) محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به‌همین دلیل اهل‌بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند. ام‌البنین در قبرستان بقیع دفن شده استسید محمود حسینی شاهرودی (درگذشته ۱۳۹۴ق) از مراجع تقلید شیعه گفته است: من در مشکلات، برای ام‌البنین صد مرتبه صلوات می‌فرستم و حاجت می‌گیرم.[۴] برخی گزارش کرده‌اند که زنان ایرانی برای برآورده شدن حاجات خود و همچنین برای بالا بردن نیروی شکیبایی و تحمل مصائب به ام‌البنین متوسل شده و سفره‌های نذری به نام او برگزار می‌کنند.[۵] همچنین در برخی از مناطق شیعی سفره‌هایی با نام «سفره مادر حضرت ابوالفضل» یا «سفره ام‌البنین» مرسوم است.[۶] در ایران، ۱۳ جمادی‌الثانی روز وفات ام‌البنین به‌عنوان «روز تکریم مادران و همسران شهدا» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.[۷]"" ازدواج با حضرت علی (ع) پس از شهادت حضرت فاطمه(س)، امام علی(ع) با برادرش عقیل که در نسب‌شناسی عرب خبره بود، دربارهٔ انتخاب همسری که اصیل و از خاندانی دلیر و نیرومند باشد و فرزندانی دلیر و جنگاور بیاورد، مشورت کرد. عقیل، فاطمه بنت حزام را پیشنهاد کرد و علی (ع) با او ازدواج کرد.[۲۳] گفته شده، ام‌البنین پیش از ازدواج با حضرت علی (ع)، با شخص دیگری ازدواج نکرده بود.[۲۴] دربارهٔ اینکه او بعد از حضرت فاطمه(س) همسر دوم یا سوم امام علی(ع) بوده است اختلاف‌نظر وجود دارد.[۲۵] بر اساس برخی نقل‌های تاریخی امام علی(ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه(س) و با توصیه او با امامه نوه پیامبر(ص) و دختر زینب ازدواج کرد[۲۶] با این حال برخی بر اساس روایتی از امام صادق(ع) معتقدند که ام‌البنین اولین همسر امام علی(ع) بعد از حضرت فاطمه(س) بوده است.[۲۷] برخی با استناد به اینکه اولین فرزند ام‌البنین در سال ۲۶ قمری به دنیا آمده است ازدواج امام علی(ع) با ام‌البنین را قبل از سال ۲۳ قمری می‌دانند، برخی دیگر سال ازدواج آنها را ۱۳ یا ۱۶ قمری می‌دانند چرا که معتقدند بین ازدواج آنها و تولد حضرت عباس(ع) بزرگ‌ترین فرزندشان ۱۰ سال فاصله بوده است.[۲۸] گفته شده پس از گذشت مدتی از ازدواجشان، ام‌البنین به امام علی(ع) پیشنهاد کرد او را به نام اصلی‌اش که فاطمه بود، صدا نزند، تا حسنین(ع) با شنیدن نام فاطمه به یاد مادرشان نیفتند. از این‌رو امام علی(ع) او را ام‌البنین [مادر پسران] نامید.[۲۹] ام‌البنین چهار پسر به نام‌های عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان به دنیا آورد.[۳۰] بنا بر نقل سهل بن عبدالله بخاری، ام‌البنین بعد از شهادت حضرت علی(ع) با شخص دیگری ازدواج نکرد.[۳۱]"ام‌البنین در واقعه کربلا حضور نداشت. اما چهار فرزندش در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسیدند.[۳۲] هنگامی که کاروان اسیران کربلا وارد مدینه شد و او از شهادت فرزندانش باخبر شد، از سرنوشت امام حسین(ع) پرسید و وقتی خبر شهادت او را شنید،"" گفت: «ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند.» این سخنِ او را برخی دلیل دلدادگی عمیق او به اهل‌بیت و امام حسین(ع) دانسته‌اند.[۳۳] سوگواری برای فرزندان طبق نقل مقاتل الطالبیین، ام‌البنین پس از باخبر شدن از شهادت فرزندانش، هر روز با نوه‌اش عبیدالله (فرزند عباس) به قبرستان بقیع می‌رفت و در آنجا اشعاری که خود سروده بود، می‌خواند و می‌گریست. اهل مدینه گرد او جمع می‌شدند و همراه او گریه می‌کردند، گفته شده که مروان بن حکم حاکم مدینه، نیز با آنان همراه می‌شد.[۳۴] ام‌البنین را ادیب و شاعری فصیح و اهل فضل و دانش دانسته‌اند[۳۵] که در رثای حضرت عباس این اشعار را سروده بود و می‌خواند: یا من رَاَی العباس کرّ علی جماهیر النقد و وراه من ابناء حیدر کل لیث ذی لبد انبئت اَنّ ابنی اصیب براسه مقطوع ید ویلی علی شبلی اما ل براسه ضرب العمد لو کان سیفک فی ید یک لما دنا منک احد[۳۶] «ای که عباس را دیدی، بر انبوه دشمنان فرومایه حمله می‌کرد و در آن هنگام که فرزندان حیدر در کارزار چون شیران در پشت سر وی بودند. می‌گویند دست فرزندم قطع شده و بر سرش عمود فرود آمده. وای بر من، آیا بر فرق شیر شجاعِ من عمود فرود آمد و سر او را کج کرد؟ اگر شمشیرت را در دست داشتی کسی به تو نزدیک نمی‌شد»[۳۷] 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea 👇👇👇
☝️☝️☝️ دیگر مرا ام البنین نخوانید: لا تدعُوَنِّی وَ یْکَ اُمَّ البنین تُذکِّرینی بِلُیوث العرین کانت بنونَ لیْ اُدعَی بهِم و الیومَ اَصبَحتُ و لا من بَنین اَربعهٌ مِثلَ نسُورُ الرّبی قد وَاصلُوا الموتَ بقَطعِ الوَتینِ تنازَعُ الحِرصانَ اَشلائَهُم فَکُلّهُم اَمسُوا صَریعاً طَعین یا لَیتَ شِعربی اَکَما اَخبَروا بِاَنَّ عبّاساً مَقطُوعَ الیَدَین[۳۸] «وای بر تو مرا دیگر مادر پسران مخوان که مرا به یاد شیران بیشه‌ام می‌اندازی. من پسرانی داشتم که به خاطر آنان مرا ام البنین می‌خواندند ولی امروز دیگر پسری ندارم. چهار پسر که مانند عقاب‌های کوهسار بودند و با بریده شدن رگ حیات یکی پس از دیگری به مرگ پیوستند. بر سر نعش آنها نیزه‌ها به ستیزه برخاستند و همه آنان از زخم نیزه به خاک افتادند. ای کاش می‌دانستم آیا چنان‌که خبر دادند؛ عباس من دست راستش قطع شده بوده است!"
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام بر ام البنین و همه مادران گرامی شهدا 🎙حاج محمود کریمی 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
❤️❤️ ❤️ سلام مهربانترین آقا: شبیه مرغک زاری کز آشیانه بیفتد جدا ز دامن مادر به دام دانه بیفتد شبیه طفل جسوری که رنج داده پدر را برای گریه‌اش اینک به فکر شانه بیفتد درست مثل جوانی شرور و عاصی و سرکش که وقت غصه و غربت به یاد خانه بیفتد نشان گرفته دلم  را کمان ابروی ماهت دعا بکن که مبادا دل از نشانه بیفتد همیشه وقت زیارت، شبیه پهنه دریا تمام صورت من در پی کرانه بیفتد شبیه رشته تسبیح پاره ، دانه اشکم به هر بهانه بریزد به هر بهانه بیفتد ولیِّ عهد دلم نه، تو شاه کشور قلبی که با تو قصه جمشید، در فسانه بیفتد خیال کن که غزالم بیا و ضامن من شو بیا که آتش صیاد از زبانه بیفتد الا غریب خراسان! رضا مشو که بمیرد اگر که مرغک زاری از آشیانه بیفتد .. ✍محسن رضوانی ❤️❤️❤️❤️❤️ به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی الله علیک یا ام العباس و رحمت الله و برکاته 🎙استاد عالی 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ وَبَرِحَ الْخَفاءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
امام زمان علیه السلام در کلام امام موسی کاظم علیه السلام قسمت ۱: مهدویت، باوری ریشه دار در تاریخ بشر است. باور به وجود انسانی نجات بخش در آخر الزمان، منحصر به آموزه های اسلامی یا شیعی نیست. در هر دوره از تاریخ اسلام، مهدویت مفهومی تازه و نو می یابد تا به مفهوم امروزین آن در تشیع برسد. هر یک از ائمه(ع) به سهم تاریخ و حیات فکری و سیاسی خود، به تبیین و فرهنگ سازی آن پرداخته اند تا اذهان شیعیان را آمادۀ پذیرش این حقیقت ژرف فکری و تاریخی نمایند. امام کاظم(ع) در دوران امامت خود در این عرصه قدم برداشت و جامعۀ شیعی را که گسترش کمّی و جغرافیایی یافته؛ ولی هنوز آمادگی کامل و کافی برای درک عمیق از مهدویت و انطباق آن با آموزه های امامت را نداشت و ناتوان تر از آن بود که بر فتنه ها و تردیدهای دورۀ غیبت فائق آید؛ رهبری کرد. با ظهور مدعیان جدید مهدویت، گاهی شیعه دچار تزلزل یا تردید می شد و هر از چند گاهی با فتنه هایی جدید از درون و برون مواجه می گردید. این مقاله نیم نگاهی به تلاش های آن امام همام در زمینه سازی غیبت و نهادینه سازی فرهنگ انتظار دارد. امام در دو بُعد تلاش های خود را در این حوزه سامان بخشیدند: الف) اصلاح باورهای مهدویت ب) تبیین باورهای مهدویت ...ادامه دارد. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
کرامات معصومین قسمت ۱۲۶ ✍علی میرخلف زاده عمر تازه با عنایت حضرت ابوالفضل علیه السلام مرحوم حاج نقی دبّاغی از مرحوم پدرش حاج علی اکبر دبّاغی نقل کرد که گفت: در حرم قمر بنی هاشم زائری را دیدم که به حضرت عرض می‌کرد: آقاجان ۲۸ سال از عمر من باقی مانده، از خدا بخواه که در این ۲۸ سال معصیت نکنم. وقتی از حرم بیرون آمد، داستانش را پرسیدم، حاضر نبود بیان کند، پس از اصرار گفت: دو سال پیش به شدّت مریض شدم. دکترها جوابم کردند، روزی به حالت نزع روح افتادم، همه ی اعضای خانواده در اطراف بسترم گریه می‌کردند، یک مرتبه شخصیّتی را دیدم که به من فرمود: بلند شو. گفتم: قادر نیستم، فرمود: چرا، حرکت کن. من حرکت کردم و به دنبال ایشان راه افتادم. در بیرون منزل پاهایش از زمین کنده شد، به طرف آسمان عروج کرد و من نیز به دنبالش صعود کردم. به جایی رسیدیم که تعدادی از بزرگان جمع بودند، کسی که مرا برد، به بزرگ ترین آن جمع عرضه داشت: شفای این جوان را از خدا بخواه. آن بزرگوار فرمود: عمرش تمام شده است. ایشان عرض کرد: مادرِ این جوان در آشپزخانه صورتش را بر روی زمین نهاده به من متوسّل شده است. جواب او را چه کسی خواهد داد؟ آن بزرگوار که بعداً فهمیدم وجود مقدّس رسول خدا بود، فرمود: من سی سال برای او از خدا عمر گرفتم. از آن تاریخ دو سال گذشته و ۲۸ سال از عمرم باقی است. کسی که مرا بالا برد، یک مرتبه عبایش کنار رفت و دیدم که دست ندارد. 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️ ❤️ سلام! وفادارترین برادر دنیا. تو را دارم چه غم دارم؟ 🎙علی فانی 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وقتی زمین، بازگشت "مسیح" را در کنار "پسرِ انسان" جشن میگیرد... 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
یاران پیامبر قسمت ۳۹ عثمان بن حنیف قسمت دوم ۳ - روایت عثمان بن حنیف از پیامبر [ در اسدالغابه آمده است که عثمان بن حنیف می‌گوید: در محضر پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بودم، مرد نابینایی خدمتش آمد عرض کرد دعا کن خدا چشم من را به من باز گرداند. فرمود: چگونه است تو را به حال خود رها کنم؟ عرض کرد نه و چند بار اصرار کرد. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: وضو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بگو: «اللّهُمّ انّی اسْئَلُکَ وَاتَوَجَّهُ الَیْکَ بِمُحَمَّد نَبِیِّکَ نَبِیِّ الرَّحْمَةِ یا مُحَمَّدُ انّی تَوَجَّهْتُ بِکَ الی رَبّی فی حاجَتی هذِهِ لِتَقْضِیَ لی اللّهُمَّ فَشَفِّعْهُ فیّ؛ خداوندا من از تو تقاضا می‌کنم و به محمد پیامبرت، پیامبر رحمت متوسل می‌شوم. ‌ای محمد من در حاجتی که به سوی پروردگارم دارم به تو متوسّل می‌شوم که این حاجتم را برآوری خداوندا او را شفیع من قرار بده. بعد از این دعا خداوند نور چشمانش را به او باز گرداند». ۴ - والی سواد کوفه سال ۲۱ هـ. ق، از طرف «عمر بن خطاب، خلیفه دوم» والی سواد کوفه و مسئول خراج و مالیات زمین در کوفه و بخشی که از فرات آبیاری می‌شد، منصوب گشت. ۵ - والی عراق جالب اینکه در کتاب استیعاب ابن عبدالبر آمده است: هنگامی که عراق فتح شد، خلیفه دوم با یارانش مشورت کرد چه کسی مصلحت است به عراق برود و والی آنجا باشد؟ همگی بالاتفاق گفتند: عثمان بن حنیف مناسب است و افزودند که او می‌تواند بیش از این را هم اداره کند، زیرا بصیرت و عقل و معرفت و تجربه فراوانی دارد.[۸] 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
پيامبر خدا صلي الله عليه وآله: حکايت خاندان من، مانند کشتي نوح است که هر کس سوار آن شود، نجات يابد و هر کس از آن بازماند، غرق شود. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
تاریخ انبیاء قسمت ۴۱ ابراهيم (ع ) قسمت ۶ گفت وگوى ابراهيم با آزر: پس از اين كه ابراهيم به سنّ رشد رسيد و به ميان مردم آمد، متوجه شد كه آزر و مردم ديگر به عبادت چيزهايى كه به دست خود ساخته و سود و زيانى براى آن ها ندارد، مشغولند. وى در آغاز براى هدايت آن ها، با منطقى نيرومند به استدلال پرداخت تا آن ها را متوجه اشتباه بزرگ خود كرده و از پرستش بتان باز دارد. خدا در سوره شعراء فرموده است : و بخوان بر ايشان خبر ابراهيم را كه به پدر وقوم خود گفت : چه مى پرستيد؟ گفتند: بت هايى را پرستش مى كنيم و به عبادتشان كمر بسته ايم . ابراهيم گفت : آيا وقتى آن ها را مى خوانيد سخن شما را مى شنود يا سود و زيانى به شما مى رسانند؟ گفتند: ما پدران خود را يافتيم كه چنين مى كردند. ابراهيم گفت : آيا مى دانيد كه آن چه شما و پدران پيشينتان مى پرستيده اند، همه دشمن من هستند مگر پروردگار جهانيان آن كس كه مرا آفريده و هدايتم كند و آن كس كه غذايم دهد و آبم دهد و چون بيمار گردم بهبودم دهد و آن كس كه بميراندم و سپس ‍ زنده ام گرداند و آن كس كه طمع دارم در روز جزا خطايم را ببخشد تا آن جا كه فرمود پروردگار! پدرم را بيامرز كه از گمراهان است . (264) و آيات ديگرى كه در سوره صافات و زخرف و ممتحنه به همين مضامين آمده است . نکته: در آياتى كه درباره استغفار ابراهيم براى پدرش ذكر شده ، اين گونه است كه ابراهيم پس از بحث با آزر و قوم خود، بدو وعده داد كه از خدا برايش آمرزش بخواهد و به اين وعده وفا كرد، اما وقتى متوجه شد كه او دشمن خدا بوده و اصلاح شدنى نيست ، از او كناره گيرى و بيزارى جست ، اما در پايان عمر مى بينم براى خود، پدر، مادر و مؤمنان طلب آمرزش ‍مى كند. از اين جا معلوم مى شود اين شخصى كه او را پدر خود خوانده و با او بحث كرد و براى او آمرزش خواست و بعد چون فهميد كه او دشمن خداست از وى بيزارى جسته ، پدر صلبى و نسبى او نبوده كه در آخر عمر براى او آمرزش ‍ خواسته است . اما اصل وعده ابراهيم در آيات سوره مريم بود كه خوانديد و وفاى بدان نيز در سوره شعراء ذكر شده كه به خدا عرض ‍ كرد: پروردگارا! پدرم را بيامرز كه وى از گمراهان است (265) اما بيزارى جستن و كناره گرفتن از وى را خداوند در سوره توبه چنين بيان فرموده: پيغمبر و كسانى كه ايمان آورده اند نبايد براى مشركان آمرزش بخواهند پس از آن كه براى ايشان آشكار شد كه آن ها اهل دوزخ اند، ابراهيم هم كه براى پدرش آمرزش خواست فقط به سبب وعده اى بود كه بدو داده بود و چون براى او آشكار شد كه وى دشمن خداست از او بيزارى جست .(266) اين داستان به اين جا خاتمه مى يابد، و ابراهيم چون از ايمان وى مأيوس گرديد، از آمرزش خواهى براى او صرف نظر كرد و از وى و قوم بت پرستش كناره گرفت و خداى تعالى نيز فرزندانى بدو عنايت كرد. خداوند اين مطلب را در سوره مريم چنين بيان فرموده: و همين كه ابراهيم از آن ها و بت هايى كه به جز خدا پرستش مى كردند كناره گيرى كرد ما بدو اسحاق و يعقوب را بخشيديم و همه را پيغمبر قرار داديم . (267) وقتى كه خداوند اسماعيل و اسحاق را به او عطاكرد و هر دو بزرگ شدند و عمر ابراهيم به آخر رسيد، در اواخر عمر اين دعا را كرد كه در سوره ابراهيم ذكر شده : ربّنا اغفرلى ولوالدىّ و للمؤمنين يوم يقوم الحساب (268) پروردگارا! روزى كه حساب برپا شود مرا و پدر و مادرم و مؤمنان را بيامرز. واضح است اين پدرى كه ابراهيم در اين جا آمرزشش را در روز قيامت از خدا مى خواهد و او را با خود و مؤمنان ديگر هم نشين فرمايد، غير از آن پدرى است كه پيش از اين آمرزشش را خواست و چون دانست دشمن خداست از وى بيزارى جست . به گفته يكى از استادان ، لطف مطلب در اين است كه خداوند آن پدر را همه جا با لفظ اءب در قرآن ذكر كرده است :اذ قال لابيه ... و اغفرلابى ... و و ما كان استغفار ابراهيم لابيه ... و لفظ أب چنان كه گفتيم به غير از پدر صلبى و نسبى اطلاق نمى شود. به هر صورت ، از اين آيات كه درباره گفت وگو و بحث ابراهيم با آزر و آمرزش خواهى براى او در قرآن ذكر شده ، تاييدى براى مطلب قبلى ما به دست آمد كه اين شخص ،تارخ و پدر صلبى ابراهيم نبوده و اين ، دليلى ديگر براى گفتار شيعه در اين مورد است . 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چرا رژیم صهیونیستی کودک‌کش نامیده می‌شود؟ 🔹تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی در لایو اینستاگرامش به شکل علنی اعلام کرد: 🔹دو کودک خردسال فلسطینی را در غزه، موقعی که در حال بازی فوتیال بودند از ناحیه سر نشانه رفته و کشتم! 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
کرامات معصومین قسمت ۱۲۷ زیان نرساندن آتش به بدن فاطمه علیها السلام انس می گوید: حجاج بن یوسف از این حدیث که عایشه دیده بود فاطمه علیها السلام با دست خود، غذای داغ دیگ را به هم می زند، پرسید. گفتم:بله، عایشه بر فاطمه زهرا علیهاالسلام وارد شد در حالی که غذا برای حسنین علیهما السلام آماده می کرد، ظرف غذا کاملا می جوشید، دید فاطمه با دست خود (بدون هیچ وسیله ای) دیگ جوشان را به هم زد، عائشه هراسان و فریاد زنان نزد پدر خود (ابوبکر) رفت، ماجرا را تعریف کرد، ابوبکر گفت: این صحنه را کتمان کن [و با کسی مطرح نکن] زیرا امر بسیار بزرگی است. این خبر به پیامبرصلی الله علیه وآله رسید، حضرت بالای منبر رفت، بعد از حمد و ثنای الهی، فرمود: ماجرای دیگ و آتش فاطمه زهرا را خیلی بزرگ و عجیب تلقی می کنند ... . «لقد حرم الله عزوجل النار علی لحم فاطمة ودمها وعصبها وشعرها وفطم من النار ذریتها وشیعتها... الویل ثم الویل، الویل، لمن شک فی فضل فاطمة (21) ; خداوند آتش را بر گوشت و خون و رگ و موی فاطمه حرام نموده است (هرگز به او زیانی نمی رساند) و شیعیان و فرزندان او را از آتش [جهنم] به دور داشته است... . وای بر شما، خشم و عذاب خدا بر کسی که در فضیلت فاطمه شک کند.» این نوع کرامت، ریشه قرآنی هم دارد، چرا که خداوند آتش را بر ابراهیم علیه السلام سرد و گلستان قرار داد، «یا نار کونی بردا وسلاما علی ابراهیم » (22) پس بعدی ندارد که بدن فاطمه را که انبیاء به او توسل جسته اند، بر آتش حرام گرداند. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸 🌸 🌸سلام گل یاس🌸 گلی که زیباست گل یاسه حضرت زهرا گل یاسه 🎙محمود کریمی 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
‏تصویری از مکالمه تلفنی ‎حاج قاسم با شهید ابومهدی المهندس، روز قبل از شهادت که در آن سردار ‎سلیمانی از ابومهدی خواهش می‌کند که به ‎فرودگاه بغداد نیاید، اما ابومهدی اصرار دارد که شخصا به استقبال او خواهد رفت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
گناهان کبیره ✍آیت الله دستغیب قسمت ۱۱ محبت: بشارت زیادى از طریق اهلبیت و همچنین از طرق عامه راجع به دوستان على (ع) رسیده و سبب رجاء و قوت امید هر صاحب ایمانى است که به برکت این محبت از هواپرستى و متابعت شیطان دورى کند زیرا اگر کسى بزرگى را دوست داشت لازمۀ دوستیش این است که دوستان او را دوست و دشمنانش را دشمن. محبت مانند ولایت سبب جرأت بر معصیت نمى باشد بلکه برعکس، اگر محب راستى و درستى شد دیگر گرد هواپرستى نمى رود. براى توضیح این مطلب به چند حدیث مختصر اشاره مى شود. محبت ثبات قدم مى دهد: حضرت باقر (ع) فرمود: خداوند دوستى على (ع) را در قلب کسى که جا داد پایش به معصیت نمى لغزد؛ مگر اینکه خدا نگه مى دارد قدمش را و براى او حفظ مى فرماید قدم دیگر را ١ .استغفار ملائکه براى دوستان على (ع): و در روایات کثیره است که ملائکه براى دوستان اهلبیت (ع) استغفار مى نمایند، چنانچه در بحار از طریق عامه نقل کرده که: خدا از نور صورت على (ع) هفتاد هزار ملک خلق فرموده که براى او و دوستانش تا روز قیامت استغفار مى نمایند ٢. بلکه صریح روایت است که دوستى على (ع) بخودى خود پاک کنندۀ گناهان است، چنانچه پیغمبر (ص) فرموده که دوستى على (ع) گناهان را مى سوزاند چنانچه آتش هیزم را ٣. بلاء گناهکاران را پاک مى کند: و در روایات است که خداوند دوستان اهلبیت را که گناهکارند در دنیا به انواع بلاها مبتلا مى فرماید، تا قبل از مرگ پاک شده باشند و اگر زیاد باشد بسختى جان دادن و اگر زیادتر باشد به سختى ها و شکنجه هاى برزخ تا وقتى که وارد محشر مى شود پاک بوده و اگر بر فرض آن قدر گناهکار باشد که تا آن وقت هم هنوز پاک نشده باشد بواسطۀ کثرت گناه، به آتش دوزخ مى رود و پس از پاکى بیرون خواهد آمد و نمى ماند در جهنم کسى که در قلب او ذره اى ایمان و محبت اهلبیت باشد و ماندن همیشگى در دوزخ مخصوص کفار و دشمنان اهلبیت سلام اللّه علیهم است. بهره بردارى به اندازۀ دوستى است: ضمنا این نکته هم یادآورى شود که کم یا زیاد ماندن در عذاب تابع شدت و ضعف محبت اهلبیت است. اگر محبت زیاد باشد زودتر به شفاعت خواهد رسید بلکه در حال احتضار به فریاد او خواهند رسید چنانچه در حالات جناب سید حمیرى است ١. گاه هم مى شود که بواسطۀ زیادتى حب مال و شهوات و کمى یا نبودن محبت، موقع مرگ آل محمد را فراموش مى کند و فقط آنچه را که مورد علاقۀ شدیدۀ او است درنظر دارد ١. نتیجه اى که از این مطلب به دست مى آید این است که اهل ایمان باید در ازدیاد محبت اهلبیت (ع) سعى کنند و دوستى چیزهاى دیگر را از قلب خود بیرون نمایند و از هر گناهى مخصوصا گناهان کبیره بپرهیزند تا انشاء اللّه از سوء خاتمه محفوظ بمانند. حضرت صادق (ع) براى بعضى از دوستان خود نوشتند: اگر مى خواهى پایان عمرت بخیر باشد و بر بهترین اعمال و حالات بمیرى، پس بزرگ بدان خدا را، مبادا نعمت هاى او را صرف در معصیت هایش کنى و از حلم خدا بخودت مغرور گردى، یعنى نعمت خدا را وسیلۀ معصیت قرار مده، و گرامى بدار هرکس را که یاد ما اهلبیت مى کند یا اظهار دوستى ما را مى نماید. خواه راست بگوید یا دروغ چون تو بنیت خود پاداش مى بینى و وزر دروغش براى خود او است ٢. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea