eitaa logo
دکتر محمدرضا کرامتی
497 دنبال‌کننده
878 عکس
951 ویدیو
38 فایل
دکتر رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه فردوسی مشهد نکات تفسیری نقد ترجمه‌های قرآن، آثار متفکران و... مفردات قرآن معرفی کتاب فرق کلمات طرح سؤال عقاید امامیه اخلاق احکام و... @mohammadrezakaramatitafsirdoost
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 259 بنده اي صالح يا پيامبري به نام أرميا يا عُزَيْر در مسير سفرش هنگام عبور از قريه اي، آنجا را ويرانه اي يافت كه ساكنان آن مرده بودند. از خداي سبحان درباره چگونگي زنده شدن مردگان پرسيد و خداوند او را ميراند و پس از صد سال زنده اش كرد، آن گاه كسي از وي پرسيد يا از درونش اين سؤال برخاست كه چقدر در اين مكان درنگ كردي؟ پاسخ داد: يك روز يا بخشي از آن. هاتفي از غيب يا خداي سبحان به وي گفت كه صد سال است كه مرده است؛ يا از مراجعه به اهل و خانواده خود و ديدن نشانه هايي مانند نوزادان و همسالان سالمند و كهنسال خود، مرگ صدساله اش را باور كرد. سپس به وي گفته شد كه اگر مي خواهد از قدرت بي پايان خداي سبحان آگاه گردد به خوراكي و نوشيدني خود بنگرد كه هيچ گونه تغييري نكرده اند، با اينكه آنها زود فاسد مي شوند و نيز به مركب خود نگاه كند كه نابود شده و پوسيده است و خدا آن را زنده مي كند و استخوانهايش را به پا داشته و سپس بر آنها گوشت مي پوشاند. هنگامي كه قدرت خدا براي اين بنده صالح روشن شد، اعتراف كرد كه خداوند بر همه چيز تواناست. تسنيم ج 12 صص 259 و 260 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
سوره‌ی بیّنه كلمه" منفكين" از ماده انفكاك است، كه به معناى جدايى دو چيز است كه به شدت به هم متصل بوده‌اند، و مراد از آن- به طورى كه از جمله‌{" حَتَّى تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ"} استفاده مى‌شود- جدا شدن از مقتضاى سنت هدايت و بيان است، گويا سنت الهى دست بردار از آنان نبوده، تا حجت و بينه بيايد، همين كه آمد آن وقت رهاشان مى‌كند، و به حال خودشان واگذار مى‌كند. كلمه" صحف" جمع صحيفه است، كه به معناى هر چيزى است كه در آن مى‌نويسند (از قبيل كاغذ، و لوح‌هاى سنگى و فلزى و امثال آن) و منظور در اينجا اجزايى است كه از قرآن كريم نازل شده بود. كلمه" كتاب"، هم بر كاغذ و لوحهاى مختلف اطلاق مى‌شود و هم بر كلمات و الفاظ نوشته شده‌اى كه نقوش حك شده و يا با قلم سياه شده، از آن الفاظ حكايت مى‌كند، و چه بسا بر معانى آن الفاظ هم اطلاق شود، به اين اعتبار كه آن معانى به وسيله الفاظ حكايت شده، و نيز بر حكم حاكم و قضاى رانده شده نيز اطلاق مى‌گردد. كلمه" قيّمه" از قيام كردن به امر خيرى، و حفظ و مراعات مصلحت آن، و ضمانت سعادت آن است، هم چنان كه در قرآن كريم در مورد دين استعمال شده. كلمه" حنفاء" جمع حنيف است، كه از ماده حنف است كه به معناى متمايل شدن و انحراف از دو حالت افراط و تفريط به سوى حالت اعتدال است. كلمه" بريه" به معناى خلق است. كلمه" عدن" به معناى استقرار و ثبات است، پس جنات عدن به معناى بهشت‌هاى خالد و جاودانه است. ترجمه تفسير الميزان ج 20 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 260 حضرت ابراهيم(عليه‌السلام) از خداوند خواست تا چگونگي حشر اكبر و زنده كردن مردگان را به وي نشان دهد و خداوند متعالي انگيزه پرسش او را جويا شد، زيرا انسان موحّد معتقد به آفريدگار جهان، درباره معاد و روز رستاخيز شبهه اي ندارد تا زمينه اي براي سؤال وي باشد. حضرت ابراهيم در پاسخ، به ايمان پيشين خود (به علم اليقين و عين اليقين از راه علم حصولي و مرتبه پايين علم حضوري و شهودي) به مبدأ و معاد اذعان مي كند و قصد وصول به حق اليقين را كه مرتبه والاي علم حضوري است اعلام مي دارد كه نه تنها فهميده ام كه خداوند بر احياي مردگان قدرت دارد، بلكه آن را يافته ام و اكنون مي خواهم كه مظهر مُحيي و مُميت باشم و به مرحله بالايي از اطمينان قلب برسم. خداي سبحان قدرت بي پايانش را به وي نماياند و به وي دستور داد تا چهار پرنده را سر ببرد و گوشتهايشان را درهم آميزد، به گونه اي كه تشخيص پذير نباشند. سپس آنها را چهار قسمت كرده و بر چهار نقطه از كوه قرار دهد. سپس آنها را با اسم صدا كند. آن حضرت فرمان خدا را عملي كرد و مظهر اراده حق در احيا و اماته شد و به حق اليقين رسيد؛ يعني پرنده هاي چهارگانه زنده شدند و آن حضرت(عليه‌السلام) به برترين مقام طمأنينه قلب دست يافت و عزت و حكمت را ديد، از اين رو در پايان آيه مي فرمايد: (واعلَم أنَّ اللهَ عَزيزٌ حَكيم). تسنيم ج 12 صص 281 و 282 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
678.8K
چاره‌ی علمی ریا امام خمینی، شرح اربعین حدیث صص 39 و 40
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 261 داستان كساني كه اموالشان را در راه خدا انفاق مي كنند، مَثَل دانه اي است كه هفت خوشه بروياند و در هر خوشه اي صد دانه باشد (تشبيه معقول به محسوس). خداوند براي هر كس كه بخواهد ثمر انفاقش را چند برابر مي كند، و خداوند گشايش بخش و داناست، پس به خوبي مي داند به چه كسي و در چه موردي پاداش انفاق را گسترش دهد. تسنيم ج 12 ص 313 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
سال‌روز شهادت باقر العلوم عليه السلام را تسلیت عرض می‌کنم. حضرت باقر العلوم (عليه السلام) به عبدالحميد واسطي، كه از شيعيان آن حضرت بود و گويا از طولاني شدن انتظار ملول و دل تنگ شده بود، فرمود: به خدا قسم كسي كه خودش را وقف در راه خدا كند، خداي سبحان براي او راه گشايشي قرار مي دهد. خدا رحمت كند بنده اي را كه خود را وقف ما كند، خدا رحمت كند بنده اي را كه امر ما را احيا گرداند. عبدالحميد كه اين فضايل را شنيد گفت: پس اگر قبل از درك قائم شما مُردم چه مي شود؟ امام (عليه السلام) فرمود: اگر كسي از شما بگويد (تصميم داشته باشد): اگر قائم آل محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) را درك كنم ياريش خواهم كرد، مانند كسي است كه با شمشير خود در كنار آن حضرت نبرد مي كند (و اجر شهيد را دارد) اما كسي كه در ركاب او به فيض شهادت نايل مي آيد اجر دو شهيد را دارد: اجر شهادت و اجر انتظار. جوادی آملی، عصاره خلقت، صص 52 و 53 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 262 خداي سبحان به كساني كه انفاق براي آنان ملكه شده و اموال خود را در راه خدا و براي جلب رضايت او انفاق مي كنند و در مرحله حفظ انفاق كه از اصل آن دشوارتر است، بر شخص گيرنده، شخصيت حقيقي يا حقوقي، منّت نمي گذارند و او را نمي رنجانند، وعده مي دهد كه پاداش آنان نزد پروردگارشان محفوظ است و در آخرت هيچ گونه ترسي ندارند و اندوهگين نمي شوند. تسنيم ج 12 ص 336 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 263 اين آيه از جهت محتوا، ادامه آيه گذشته است و به انفاق كنندگان مي آموزد كه اگر نمي خواهند به نيازمند صدقه بدهند، شايسته است او را با گفتار و كردار پسنديده جواب كنند و اگر عمل ناشايستي انجام داد، با گذشت برخورد كنند و از صدقه آزار دهنده بپرهيزند. قول معروف و مغفرت، انسان را به اهداف انفاق، يعني تزكيه نفس، تأليف قلوب و كارگشايي براي ديگران مي رساند. و خداوند بي نياز و بردبار است. تسنيم ج 12 ص 353 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
روز عرفه روز عرفه روز دعا و نيايش است و اگرچه روزه آن روز مستحب است، ليكن اگر روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود، آن گونه كه انسان نتواند دعاهاي اين روز را بخواند، خواندن دعا بر روزه گرفتن مقدم است (بحار الأنوار، ج94، ص123 ـ 124) جوادی آملی، صهبای حج، ص 420 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
تاريخ حسين بن علي را همه شما مي‏دانيد كه‏ در چه وضعي قيام خود را آغاز كرد ، در چه فشاري بود ، و چه مظالمي وجود داشت ولي در عين حال آنجا كه پاي مسائل اخلاقي به ميان مي‏آمد آيا حاضر بود حتي عليه دشمن از اخلاق تجاوز بكند ؟ ابدا مسلم بن عقيل يك تربيت‏ شده اوست ، يك شيعه است ، سربازي است از طرف او ، بهترين فرصتها به‏ دستش مي‏آيد كه ابن زياد را بكشد ولي در همان حال فكر مي‏كند كه اسلام با اينجور مبارزه كردن مخالف است و اينگونه مبارزه را جوانمردانه نمي‏داند به او گفتند : چرا از اين صندوقخانه بيرون نيامدي كه شر او را از سر مسلمين كم كني ؟ گفت : همان وقت به فكر حديث پيغمبر افتادم : « الايمان‏ قيد الفتك » ايمان اجازه نمي‏دهد كه مسلمان ولو به آن كسي كه بيرون مرز ديني خودش هست تجاوز بكند . اين ناجوانمردانه و نامردانه است ، من‏ نمي‏توانم [ چنين كاري بكنم ] . مطهری، فلسفه اخلاق، ص 289 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 264 خداي سبحان در اين آيه با لحني شديد، مؤمنان را تهديد مي كند كه ثواب بخششهاي خود را با منّت گذاردن و آزار رساندن تباه نكنند و مانند كسي نباشند كه مال خود را براي نمايش به مردم انفاق مي كند و به خدا و روز آخرت ايمان ندارد. سپس مَثَل عمل رياكار را مانند سنگي صاف و سخت مي داند كه روي آن خاكي باشد كه بذري درون خود دارد و رگباري به آن برسد و همه خاكها و بذرها را بپراكند و آن سنگ را صاف و تهي از خاك و سخت باقي گذارد. اين تمثيل با بيان حال انفاق كنندگان رياكار، وضعيّت خطرناك انفاق كنندگان منّتگذار و آزاردهنده نيازمندان را به آنها گوشزد مي كند كه آنان از كاري كه كرده و بذري كه پاشيده اند، نمي توانند حاصلي برگيرند. همچنين هشدار مي دهد كه خداوند گروه كافران را (غير از هدايت تشريعي و عمومي) به راه موفقيت هدايت نمي كند. تسنيم ج 12 صص 362 و 363 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
عید قربان رؤياهاي راست در احاديث پيش اشاره شد كه خواب هاي راست، نوعي وحي است. اكنون به برخي از خواب هاي راست پيامبران اشاره مي كنيم: 1. خواب حضرت ابراهيم خليل(عليه‌السلام)؛ قرآن درباره حضرت ابراهيم(عليه‌السلام) چنين مي فرمايد: (فلمّا بلغ معه السّعيَ قال يا بني إنّي أري في المنام أنّي أذبحُك فانظر ماذا تري قال يا أبت افعل ما تُؤْمَر ستجدني إن شاء اللّه من الصّابرين)[2] ؛ ابراهيم(عليه‌السلام) وقتي با فرزندش اسماعيل(عليه‌السلام) به جايگاه «سعي» رسيد، گفت: اي پسرك من! من در خواب چنين مي بينم كه تو را سر مي برم، پس ببين چه به نظرت مي آيد؟ گفت: اي پدر من! آنچه را مأموري انجام ده، «ان شاء اللّه» مرا از شكيبايان خواهي يافت. امام صادق(عليه‌السلام) فرمود: چون جناب ابراهيم(عليه‌السلام) در خواب ديد كه فرزندش اسماعيل را قرباني مي كند، هنگام مراسم حج، هاجر و اسماعيل(عليه‌السلام) را از سرزمين شام بيرون آورد و به جانب مكّه رهسپار شد تا در مراسم حج، اسماعيل را ذَبْح كند. او نخست، پايه هاي خانه خدا را بالا برد، سپس به جانب «مني» رفت و مناسك و اعمال مني را به جا آورد و به مكّه بازگشت و طواف بيت كرد و چون به سعي «صفا» و «مروه» پرداخت، به اسماعيل گفت: فرزند عزيزم! من در خواب ديدم كه تو را در موسم اين سال، قرباني كردم، نظر تو چيست؟ گفت: اي پدر! آنچه را مأموري انجام ده. =========== [2]ـ سوره صافات، آيه 102. چون از سعي فارغ شدند، ابراهيم او را به مني آورد و در روز عيد قربان وقتي به «جمره وسطی» رسيدند او را به جانب چپ خواباند و كارد برگرفت تا او را ذَبْح كند. در اين وقت، ندايي شنيد كه خوابت را تصديق، و به وظيفه ات عمل كردي: (قد صدقت الرؤيا)[1] . در اين هنگام، قوچ بزرگي پديدار شد و ابراهيم(عليه‌السلام) قوچ را قرباني كرد و گوشتش را به مسكينان صدقه داد[2]. =========== [1]ـ سوره صافات، آيه 105. [2]ـ تفسير نور الثقلين، ج4، ص 421. جوادی آملی، وحي و نبوت در قرآن، صص 72 و 73 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 265 مَثَل كساني كه اموال خود را براي جلب رضاي خدا و دستيابي به ثبات و اطمينان روحي انفاق مي كنند و با منّ و أذي و ريا انفاق خود را تباه نمي سازند، مانند مَثَل بوستاني در مكاني بلند است كه از تخريب سيل در امان است و رگبار بر آن مي بارد و از هواي آزاد و نور آفتاب به حدّ كافي بهره مي گيرد و درختانش دوبرابر معمول ميوه به بار مي آورد و اگر باران فراوان هم بر آن نبارد، شبنم و نَمِ باران به آن مي رسد كه براي ثمر دادن آن بس است. در پايان آيه، خداوند با بيان آگاهي خود به اعمال مخلصانه يا رياكارانه و نيز منّت گذاري و ايذاي انسانها، به آنها نويد و هشدار مي دهد. تسنيم ج 12 ص 379 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 266 كساني كه صدقه خود را با منّت گذاري و آزردن ديگران يا با ريا باطل مي كنند، به پيرمردي ناتوان و عائله مند مي مانند كه همه دارايي وي در آتش بسوزد و قدرت بازگرداندن آن را نداشته باشد. هدف از اين تمثيل، كه فرجام سخت اعمال فاسد آنان را بيان مي كند، انديشيدن در اين حقايق و عبرت گرفتن از آن است. تسنيم ج 12 ص 391 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای مطیع رهبر، دلسوز أمّت، مصلح بیدارگر، شیفته خدمت، حافظ قرآن و جانباز دفاع مقدس دکتر سعید جلیلی تبلیغ کنیم. تبلیغ به دوستان، بستگان، ناشناسان، ناآشنایان، روستائیان، حاشیه‌نشینان، همکلاسان، همسایگان، شاگردان، همکاران و... . هم در فضای مجازی هم در فضای حقیقی https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
شجره مبارك مهدوي هيچ يك از فرق اسلامي در ضرورت وجود مهدي(عج) اختلاف ندارند؛ ولي در نسب و شجره ايشان اختلاف است: شيعيان؛ به گواهي بسياري از روايات اسلامي بر اين باور صائب اند كه مهدي(عج) از شجره طيبه آل محمدصلي الله عليه و آله و سلم و نهمين فرزند حسين بن علي بن ابي طالب است. بزرگان و دانشمندان دنياي اسلام نيز بر همين اعتقادند. علامه شعراني در كتاب شريف يواقيت از فتوحات عارف نامدار محيي الدين ابن عربي ذيل عنوان «اشراط الساعة» مي گويد: عبارت محيي الدين در باب 366 از فتوحات چنين است: بدانيد كه خروج مهدي حتمي است... و او از عترت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم و از فرزندان فاطمه است و جدّ او حسين بن علي و پدر او حسن عسكري، فرزند امام علي نقي (با نون) فرزند محمد تقي (با تاء) فرزند امام علي الرضا، فرزند امام موسي الكاظم، فرزند امام محمد الباقر، فرزند امام زين العابدين علي، فرزند امام حسين، فرزند امام علي بن ابي طالب مي باشد.[1] اين گونه ضبط دقيق اسماء اهل بيت(عليهم‌السلام) و «نقي» را با قيد نون از «تقي» با قيد تاء، جدا ساختن نشان اهميت موضوع و همّت بزرگان و دانشمندان علوم الهي در صيانت افكار جامعه اسلامي است، در حالي كه در فتوحات كنوني اثري از اين عبارت ها به چشم نمي خورد و به جاي آن، عبارت مبهم و گمراه كننده «جده الحسن بن علي بن أبي طالب»[2] نهاده شده است، در حالي كه شعراني اين مطلب را در سال 958(ه .ق) نوشته و چنين مي گويد: عمر شريف حضرت مهدي(عج) در اين تاريخ 706 سال مي باشد.[3] از اختلاف نقل شعراني با آنچه در كتاب هاي كنوني فتوحات است روشن مي شود كه دست تحريف در برخي كتاب هايي كه درباره قرآن يا عترت نوشته شده راه يافته است هرچند متن قرآن از هرگونه دستبردي مصون بوده و خواهد بود. =========== [1]ـ ر.ك: الفتوحات المكيه، ج3، ص327؛ ن.ك: اليواقيت و الجواهر، ص422. [2]ـ الفتوحات المكيه، ج3، ص327. [3]ـ اليواقيت و الجواهر، ص422. جوادی آملی، امام مهدي (عج) موجود موعود، صص 58 و 59 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 267 اين آيه با بيان صفت مال مورد انفاق، به انفاق از مال خوب فرمان داده و از قصد انفاق مال نامرغوب نهي كرده و ملاك عدم مرغوبيّت مال را چنين بيان مي كند كه اگر آن مال را به شما بدهند بدون چشم پوشي نمي گيريد. در پايان با بيان اوصاف (غَنِي) و (حَميد) بودن خداوند، به راز آمر و ناهي بودن وي آگاهي مي دهد. تسنيم ج 12 ص 399 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1.41M
ادغام نون ساکن و نون تنوین در حروف یرملون https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 268 شيطان مي كوشد با ترسانيدن از فقر، شما را از اصل انفاق بازدارد و در صورت عدم موفقيت، از انفاق مال خوب جلوگيري كند، چنان كه شما را به انجام كار زشت دستور مي دهد. در مقابل، خداي سبحان با وعده مغفرت و فضل خويش، انسان را به انفاق از مال خوب تشويق مي كند. آري خداوند مي داند به چه كسي وعده بدهد و نيز مي تواند وعده خود را عملي كند، زيرا واسع است و توان هرگونه مغفرت و فضل را دارد. همچنين عليم است و ويژگيهاي انفاق را مي داند. تسنيم ج 12 ص 416 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
حکمت 25 - ترس از نافرمانی خدا در فراوانی نعمت وَ قَالَ عليه‌السلام يَا اِبْنَ آدَمَ إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْهُ و درود خدا بر او، فرمود: اى فرزند آدم! زمانى كه خدا را مى‌بينى كه انواع نعمت‌ها را به تو مى‌رساند تو در حالى كه معصيت كارى، بترس. https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
شبهه وَ إِنَّمَا سُمِّيَتِ اَلشُّبْهَةُ شُبْهَةً لِأَنَّهَا تُشْبِهُ اَلْحَقّ (و شبهه، شبهه نامیده شد چون به حق شباهت دارد). سید رضی، نهج البلاغه، خطبه 38 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 269 حكمت، تفضل و عطا و پاداش خداوند به انفاق كنندگان راستين است كه براساس مشيّت حكيمانه اش به آنان عطا مي كند. حكمت، انسان را از آفتهاي علمي و عملي حفظ مي كند و خودش خير كثير است، زيرا بقاي ابدي دارد؛ خلاف دنيا كه فاني و قليل است. حكمت، بهره عاقل متذكّر است، چون حكمت درجه كامل عقل است و اين حقيقت را خردمندان مي يابند و به ياد مي آورند. تسنيم ج 12 ص 427 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
با تبریک سال‌روز ولادت پربرکت امام هادی عليه السلام مطلبی تقدیم شما می‌گردد: حضرت عبدالعظيم (سلام الله عليه)، وقتي كه به خدمت امام هادي (سلام الله عليه) رسيد و عقائد خود را به آن حضرت عرضه كرد، پس از اصول دين، فروع را مطرح مي كند و در طيّ ارائه‌ي فروع، از نماز و روزه و حج و زكات نام مي برد، ولي از خمس سخني به ميان نمي آورد[3] . اين، نه به معناي آن است كه خمس، واجب نيست، بلكه به سبب آن است كه خمس، زيرمجموعه‌ي زكات به معناي اعم مي باشد و لذا برخي از فقهاي پيشين، بحث خمس را در كتاب زكات مطرح مي كردند و آن را به عنوان فصلي از فصول كتاب زكات مي دانستند. =========== [3]ـ بحار؛ ج 3، ص 269، ح 3. جوادی آملی، ولايت فقيه، ص 471 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 270 خداي سبحان به همه اقسام انفاق مالي و انگيزه انفاق كنندگان كاملاً علم دارد و براساس علم خود به آنان جزا مي دهد. آنان كه انفاق واجب يا نذر مالي واجب بر عهده دارند و به عهد خدا يا تعهّد خود عمل نمي كنند، ستمگر شمرده مي شوند و هيچ يك از آنها ياوري ندارد تا به سود آنها عمل كند. تسنيم ج 12 ص 450 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
درود خدا بر شما آذربایجانی‌های عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ آقای پزشکیان صراحتا توضیح دهد که در ماجرای قتل خانم میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، چه موضعی اتخاذ کرد؟ میترا استاد هم زن بود، هم کُرد بود، هم به عمد و ظلم کشته شد و قاتل هم‌پیاله پزشکیان در یک جریان سیاسی بود! 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج 271 انفاق علني همراه با اخلاص خوب است و در بعضي موارد از انفاق پنهاني هم بهتر است، زيرا فايده هاي فراوان اجتماعي دارد؛ ليكن در باره انفاق به فقير آبرومند، تصدّق پنهاني بهتر است، چون حيثيت فقير آبرومند حفظ مي شود. تصدّق پنهاني به فقراي آبرومند، كه راهي نيز براي رهايي از خطر ريا در انفاق است، پاره اي از گناهان بزرگ و كوچك انفاق كننده را محو مي كند و خداي سبحان به اعمال بندگان آگاهي دقيق دارد و از آشكار، سرّ و سرّ سرّ انسانها با خبر است. تسنيم ج 12 ص 459 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402