هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨افتتاح تل زینبیه سلام الله علیها؛ کربلای معلا 💕
اللهم الرزقنا 🤲💚
#یاحسین
🌷🇮🇷🌷
📢 ۵ محور تغییرات در مصاحبه و گزینش آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲
📋 آزمون آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با تغییرات گسترده در #منابع و بخش #گزینش و #مصاحبه همراه بود.
💠 اساسی ترین بخش این تغییرات شامل پنج محور زیر است:
❇️ پنج محور اصلی این تغییرات:
1️⃣ عدالتمحوری:
استفاده از سر ارزیابان آموزش دیده توسط سازمان اداری و استخدامی و بررسی ویژگیهای فردی هر داوطلب توسط سه تیم دو نفره.
2️⃣ ضریب تاثیر:
مرحله ارزیابی ۶۰٪ نمره نهایی را شامل میشود.
3️⃣ شفافیت:
اعلام شفاف و کامل منابع و جدول ارزیابی (جدول ۲ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون).
4️⃣ ارزیابان:
ارزیابی تکمیلی توسط ارزیابان حرفهای آموزش دیده توسط اساتید.
5️⃣ حداقل امتیاز:
کسب حداقل ۹۵ امتیاز شایستگی عمومی/ ۷۰ امتیاز شایستگی اختصاصی/ ۴۰ امتیاز شایستگی تخصصی.
🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷
🔊🔊 به ما بپیوندید .
🆔 @ettelaresani_tollab
💢نیاز مدارس کشور به حدود ۴۰ هزار مشاور
🔹معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹فقط ۱۳ هزار مدرسه در کشور مشاور دارند و بالغ بر ۴۰ هزار مدرسه مشاور ندارند.
🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷
🔊🔊 به ما بپیوندید .
🆔 @ettelaresani_tollab
هدایت شده از هادیانه ها
✅ جهت دسترسی به فایل جلسات و محتواهای ناب ارائه شده توسط استاد #هادیزاده می توانید در کانال زیر عضو شوید👇
📲 کانال #تربیت_فطری با هدف ترویج و تبیین معارف اسلامی و با بهرهگیری از سخنرانیها، مکتوبات و تدریسهای اساتید برجسته راهاندازی شده است و در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
📚 مهمترین موضوعات:
۱. ضرورت جایگاه تربیت و نیروسازی
۲. مفهوم جامع تربیت انسان
۳.فقه تربیت
۴. روش تربیت کودک در جامعه امروزی
۵. روش تربیت انسان بالغ با رویکرد وحیانی
۶. اهداف تربیت انسان بالغ از منظر آیات و روایات
۷. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی
۸. شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد
۹. شرح دعای ابوحمزه
۱۰. مدیریت و تشکیلات تربیتی
🖇 آدرس کانال تربیت فطری در پیامرسانها
ایتا:
https://eitaa.com/tarbiat_fetri
سروش:
https://splus.ir/tarbiat_fetri
بله:
https://ble.ir/tarbiat_fetri
📌پ ن:
استاد هادیزاده از شاگردان نزدیک استاد علی صفایی است، ایشان سالیانی است که مشغول پژوهش و تدریس دروس خارج فقه و اصول و تفسیر و خارج فقه تربیت هستند
@hadianeha
هدایت شده از استاد عابدینی
🔸کتاب جدید «شاگردپروری» اثر #استاد_عابدینی
📝یادداشت #استاد_طاهرزاده در مورد کتاب #شاگردپروری 👇
"... استاد با چنین منظری، حضور خود را نسبت به شاگردش، حضوری گسترده مییابد و هم شاگرد متوجه میشود نسبتی وجودی با استاد خود دارد که این فراسوی رابطه مفهومی با مطالبی است که استاد در اختیار او گذارده است."
📖کتاب شاگردپروری جدیدترین اثر استاد گرامی، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی است که به همت هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام و نشر معارف چاپ و توزیع عمومی شده است.
📌برای خرید کتاب با تخفیف 30 درصد میتوانید تا پایان ماه مبارک رمضان به این👇 لینک مراجعه کنید:
🌐 patoghketab.com/?p=161505
🔸
✅ کانال استاد عابدینی
🔸 @abedini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه ای ارزشمند به دانش آموزان
خالد میقانی / مدیر دبیرستان اسلامی اصلاح/ لبنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا آدم از ابتکار این بچه ها لذت می برد. برسد بدست اسرائیل غاصب 😁
هدایت شده از فضائل 🌙ماهمن علي علیهالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_هم_نهج_البلاغه_بخونیم
الإمام عليّ عليه السلام : ما عَبَدتُكَ طَمَعًا في جَنَّتِكَ، ولا خَوفًا مِن نارِكَ ، ولكِن وَجَدتُكَ أهلاً لِلعِبادَةِ فَعَبَدتُكَ
خدايا تو را نه به آز بهشتت پرستيدم و نه از هراس دوزخت، ليكن تو را شايسته پرستش يافتم و پرستيدمت
📗شرح نهج البلاغة لابن ميثم البحرانيّ : 5/361 و شرح مائة كلمة لأمير المؤمنين عليه السلام : 235 .
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»🔸
🔺"هرچه می توانید سنتهای خود را در #عید_غدیر، جدیتر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنتها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون #شناسنامۀ ما شیعیان است.
🔺پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچهها از #یک_ماه، #دو_ماه قبل #چشمانتظار عید غدیر باشند ! حتی اگر لازم شد، #قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازهای که به علی ارادت دارید- به بچهها بدهید . نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض میشوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو.
🔺مسیحیها بابانوئل درست میکنند و به بچه هایشان میگویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیهالسلام) انس میگیرد، رفاقت میکند.
🔺حالا بروید ببینیم چه کار میکنید! این شما و این عید غدیر"
@haerishirazi
🔻برنامه #عید_غدیر امسالتون چیه؟
برای محل کارتون؟
برای خانوادتون؟
برای فامیلتون؟
برای محلهتون؟
برای مدرستون؟
برای...؟
📆امسال #جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ #عید_غدیر است.
#یاعلی
#برای_امیرالمومنین 🌙علیبنابیطالب
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🔹 مَنْ لَمْ يُصْلِحْ نَفْسَهُ لَمْ يُصْلِحْ غَيْرَهُ
🔸 هر كس خودش را اصلاح نكند، نمى تواند ديگران را اصلاح نمايد.
🔗 غررالحكم، ح ۸۹۹۰
#حدیث
به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tshzib
هدایت شده از ◾تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
#تازه_های_نشر
📚معرفی کتاب "رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری؛ تولد تا هیجده سالگی" در کتابخوان همراه پژوهان
🔹روانشناسی تحول دینداری فرایند تغییرات نظاممند در دینداری را در گستره عمر از منظر روانشناسی بررسی میکند. کتاب حاضر، رویکرد اسلامی به مراحل تحول دینداری را در سه بخش ارائه میکند. بخش اول کتاب به بیان طرح مسئله، مفاهیم کلیدی، پیشینه تحقیق، و روششناسی تحقیق اختصاص یافته است و در دو فصل، مخاطب را با مسئله پژوهش، روش و فرایند اجرای پژوهش آشنا میکند. ...
🎯مطالعه در اپلیکیشن پژوهان
🌐pajoohaan.ir
🔻 #تبلیغ_نیوز مرجع رسمی اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی:
🔺 @tablighnews
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#روانشناسی_اسلامی
#تأملانه
#معرفی_کانال_ارزشی
✍️ حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر:
#روانشناسیِ_تخدیر_یا_رهایی_بخش؟
مدتها بود در این اندیشه بودم که راه برونرفت از رویکرد تخدیری در روانشناسی چیست؟
#تخدیر؟!
بله!
🔹 روانشناسی امروز در حوزه تجویز در دام تخدیر گرفتار شده است، و به تعبیر پارگامنت، به #روانشناسی_کنترل تبدیل شده است.
گو اینکه همه رویکردها از فرویدینها گرفته تا نئو بکینها همه در پی تجویز اصولی هستند که من و تو بتوانیم خود را به نفع خواستههای دیگران کنترل کرده، با شرایط سازگار شده، خود را آسوده نگه داریم!
یا در لاک خود فرو رفته و کاری به کار دیگران نداشته باشیم، دلخوش از مسکّنی باشیم که به ما زدهاند، و در دغدغه آن نباشیم که برای دیگران چه رخ میدهد، هرکس گلیم خود را از آب برون کشد!
هدف آرامش #من است!
🔹در این وادی ممکن است جلوی چشمانمان افرادی در مشکلاتشان دست و پا بزنند و یا دچار ناراستیهایی باشند، اما آن قدر دُز تخدیرِ تجویز بالاست که گاه به پدیده #بی_احساسی_ناظر دچار میشویم!
بگذریم!
📃 دیروز، اما با مقالهای روبرو شدم که از ایده #روانشناسی_آزادی_خواهانه و رهایی بخش سخن گفته بود، آن هم از منظر #دین_اسلام!
آغازگر این ایده، مارتین بارو، روانشناس اسپانیایی الاصل سالوادوری است، او یکی از ده تاثیرگذار برتر در روانشناسی اجتماعی است که بهخاطر اندیشههای آزادیخواهانهاش جان خودش را از دست داد( ظاهرا توسط دولت آمریکا ترور شد!)
ایده او را خودتان در جای دیگر دنبال کنید،
فارغ از اینکه تمام حرفهای نویسنده مقاله مورد اشاره که تحت تاثیر بارو بوده، مورد پذیرش من باشد، اما او در ایده مذکور میخواهد روانشناسی اسلامیِ آزادیخواهانه را طرح ریزی کند، روانشناسی بر مبنای #تفکر_توحیدی.
🔹روانشناسی که نسبت به اقشار جامعه بی تفاوت نیست، فقیر و غنی نمیشناسد، نژاد و قومیت را مبنای قضاوت قرار نمیدهد، بلکه همه را انسان میبیند، آن هم از جنس #مخلوق_خداوند!
🔸نگاه توحیدی یعنی نگاه عدالت گسترانه خداوند در میان همه انسانها،
یعنی دغدغه همه افراد را داشتن، یعنی نسبت به حوادث جامعه بی تفاوت نبودن،
یعنی رهایی از تخدیر!
🔹این نگاه، آسیبهای روانی را نه صرفا امر فردی، که #تعامل_جامعه_فرد تلقی می کند.
وجود #ظلم در یک گروه، در یک خانواده، و در یک جامعه را منشأ شکلگیری آسیبهای روانی، و #عدالت را تغییردهنده و درمان کننده میداند.
نویسنده قائل است از منظر اسلام داد عدالت در اوج است، آن هم بر مدار توحید.
هرچه قدر نگاه عدالت محورانه توحیدی در یک جمع گسترش یابد، سلامت در افراد آن گروه گسترش خواهد یافت، و افراد همواره در پی نجات یکدیگر خواهند بود
و متقابلا تفکر ظلم مآبانه و تبعیض گرانه خاستگاه آسیبها و ناراستیها خواهد بود.
🔹 حال، انتخاب با ماست که کدام ایده را در جامعه خود گسترش دهیم.
#کدام_روانشناسی_کدام_سلامت؟
#روانشناسی_تقلیلگرایانه
#روانشناسی_انتقادی
#جامعهشناسی_یا_روانشناسی؟
🌿🌺🍃🌸🌿
#مُحیی_کانالی_برای_زندگی
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد #هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از مربیان تربیتی
عوامل تربیت کودک ج۱.mp3
24.87M
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_عوامل_تربیت
جلسه 1️⃣
✅ زیربنا و مقدمات بحث #تشویق و #تنبیه
📝سرفصل ها"
🔹شامل آسیب های تشویق نادرست
🎙 محمدهادی قراباغی
#تربیتی
@morabbiha
هدایت شده از مربیان تربیتی
عوامل تربیت کودک ج۲.mp3
23.42M
⭕️ سلسله جلسات آموزشی تربیتی
📌 #دوره_عوامل_تربیت
جلسه 2⃣
✅ زیربنا و مقدمات بحث #تشویق و #تنبیه (۲)
📝سرفصل ها"
🔹شامل تبیین #ارتباط_مباحث مختلف تربیتی مورد نیاز مربی از #مبانی تا #روش ها و #عوامل و #وسایل و #واسطه ها و ...
🎙 محمدهادی قراباغی
#تربیتی
@morabbiha
❇️ «عقوق والدين» (ناراحتی پدر و مادر)
ششم از گناهان کبیره عقوق والدین است. از پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله چنین رسیده است که از هر گناه کبیره بزرگتر شرک به خدا و عقوق والدین است و نیز از گناهانی است که در قرآن مجید و احادیث صحیحه بر آن وعده عذاب داده
شده است. ...
🔻پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود از آزردن والدین بپرهیزید به درستی که بوی بهشت از هزار سال راه استشمام میشود، ولی عاقّ والدین و قاطع رحم (کسی که صله رحم را ترک کند) آن را نمییابند. از همان حضرت روایت است که فرمود کسی که پدر و مادر خود را به خشم در آورد، خدای را به غضب در آورده است. و همچنین فرمود کسی که والدین خود را بیازارد مرا اذیت کرده و کسی که مرا
بیازارد خدای را آزرده؛ و آزارکننده خدا ملعون است. و همچنین فرمود عاقّ والدین هر عملی که میخواهد بجا آورد، هرگز داخلبهشت نخواهد شد.
🔻و نیز پیغمبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود سه طایفهاند که در روز قیامت خداوند با ایشان سخن نمیفرماید و نظر رحمت به آنها نمیکند و ایشان را پاک نکرده و از برای آنها عذاب دردناکی است؛ ایشان:
1⃣ شرابخواران و
2⃣ تکذیبکنندگان به قدر الهی و
3⃣عاق والدیناند.
🔻عاق والدین آمرزیدهشدنی نیست و کافی است در شقاوت عاق والدین که جبرئیل (ع) بر او نفرین فرمود. هر که پدر و مادر یا یکی از آنها را درک کند و او را از خود خشنود نسازد، آمرزیده مباد و رسول خدا صلیاللهعلیهوآله بر نفرین جبرئیل آمین گفت. و از حضرت صادق علیهالسلام مروی است که فرمود ملعون است ملعون است کسی که والدینش را بزند و کسی که آزار به آنها رساند.
🔻نماز عاق پذیرفته نیست. از حضرت صادق علیهالسلام است کسی که به پدر و مادرش از روی غیظ بنگرد در حالی که والدین بر او ستم کرده باشند، خداوند نماز او را نمیپذیرد؟ چه رسد به آنکه در صورتی که والدین نیکوکار باشند؟
🔻رسول خدا صلیاللهعلیهوآله بر بالین جوانی که در احتضار بود، حاضر گردید. آن حضرت کلمه شهادت را به او تلقین فرمود؛ لیکن جوان نتوانست بگوید. پرسید آیا مادر دارد؟ زنی که نزد او بود عرض کرد بلی! من مادر او هستم! فرمود آیا بر او غضبناکی؟ گفت آری شش سال است با او حرف نزدهام. پس آن حضرت خواهش فرمود از او راضی شود؛ مادر به خاطر آن حضرت از جوان درگذشت. زبان آن جوان به کلمه توحید باز شد. حضرت به او فرمود چه میبینی؟ گفت مردی سیاه و زشترو، بدبو، مرا رها نمیکند. حضرت جملهای یادش دادند! خواند و عرض کرد میبینم مردی سفیدرنگ، خوشرو، خوشبو و خوشمنظر رو به من آورد و هیولای مهیب اولی از من دور شده! فرمود: همان جمله را تکرار کن. پس از آن گفت آن هیکل موحشه بهکلی محو گردید. پس آن حضرت شاد شد و فرمود: خدا او را آمرزید. آن گاه جوان از دنیا رفت.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#پست_اخلاقی (قسمت ۱۲ و ۱۳)
📚 کتاب گناهان کبیره (شهید آیتالله دستغیب)
در ثواب انتشار و ترک این گناه بزرگ شریک شوید
حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
هدایت شده از نظام فکری معرفتی و تربیت
🌱✨
ما را نمی توان یافت، بیرون از این دو حالت
یا ناقص الکمالیم، یا کامل القصوریم...
#بیدل_دهلوی..
#معرفی_ابزار
نرمافزار کاهش زمان استفاده از گوشی
(و جلوگیری از اتلاف وقت در شبکههای اجتماعی)
برای افرادی که روزانه چند ساعت از وقت خود را در شبکههای اجتماعی و یا انجام بازی میگذرانند و به دنبال راهی برای کاهش این زمان (و ترک وابستگی به فضای مجازی) هستند، دو نرمافزار کاربردی زیر پیشنهاد میشود:
الف- YourHour یک ابزار نسبتا ساده (با امکان پشتیبانی از زبان فارسی) است که با استفاده از آن میتوان برای استفاده روزانه از هر برنامه خاص، یک سقف زمانی در نظر گرفت تا ضمن نمایش میزان حضور روزانه فرد در هر برنامه خاص، از حضور بیش از حد مجاز او در آن برنامه جلوگیری شود.
ب- Lock Me Out نام ابزار مفید دیگری است که در تعریف محدودیتها انعطاف بسیار بیشتری دارد اما رابط کاربری آن کمی پیچیدهتر است و از زبان فارسی هم پشتیبانی نمیکند.
اطلاعات بیشتر در 👇
معرفی منابع و ابزارهای مفید
@sarcheshme_danaee
باسمهتعالی
💢 بدینوسیله به اطلاع عموم علاقمندان حوزه مباحث تربیتی میرساند
*اولین مرکز تخصصی آموزشی و مشاورهای با موضوع تربیت و رشد نوجوان و جوان با رویکرد دینی*
آغاز به کار و فعالیت کرد.
💢 این مرکز تخصصی با استفاده از *اساتید برتر تربیتی دانشگاهی و حوزوی کشور* قصد دارد انشاءالله کارگاههای آموزشی *حضوری* برای مخاطبین تهران و کارگاههای آموزشی *مجازی* را برای مخاطبین علاقمند در سراسر کشور ارائه نماید.
✅️ نکات قابل توجه و ویژگیهای مرکز همیار تربیتی:
۱_ *سابقه سالها فعالیت تربیتی و مشاورهای با نوجوانان در سطح کشور*
۲_ *برنامهریزی و ارائه کارگاههای آموزشی و مشاورهای بر اساس نظام مسائل نوجوانان در راستای ارایه راهکارهای مناسب به والدین و مربیان*
۳_ *استفاده از اساتید برتر تربیتی کشور در کارگاه های آموزشی و مشاورهای*
۴_ *امکان همکاری با طرح های تربیتی و موسسات و مدارس در جهت تامین اساتید برای جلسات مشاورهای مربیان و اولیاء و خانوادهها*
۵_ *امکان استفاده مربیان و خانوادههای مناطق محروم کشور از خدمات مشاورهای و آموزشی مرکز به صورت مجازی در راستای محرومیتزدایی تربیتی از آن مناطق و تحقق عدالت تربیتی*
🔸️ همراه گرامی اطلاعیههای کانال را دنبال فرمایید و آنها را به مشتاقان مباحث تربیت دینی در حوزه نوجوانان و جوانان ارسال نمایید.
🌿 *مرکز تخصصی آموزش و مشاوره همیار تربیتی موسسه تربیت نسل تمدنی انقلاب اسلامی* 🌿
#تربیت
#والدین
#تربیت_دینی
#مربیان_تربیتی
#تربیت_نوجوان
#مشاوره_تربیتی
#مرکز_تخصصی_تربیت_دینی
https://ble.ir/hamyar_e_tarbiyati
هدایت شده از توییتر انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگزاری مسابقات لیگ برتر در صحن پیامبر اعظم
🗣ابالفضل
@twtenghelabi
هدایت شده از خانهی طراحان انقلاب اسلامی
#پوستر | ارادهی ما
◽️ موشک فوق پیشرفتهی واکنش سریع #فتاح دستاورد دفاعی ایران
▫️طراح گرافیک: صالح کوشکی
▫️طراح نوشتار: مجتبی حسنزاده
⬇️دریافت نسخهی کیفیت | ۳مگابایت
⬇️دریافت #داستانک
#سپاه | #اقتدار | #ما_میتوانیم
🔹خانهی طراحان انقلاب اسلامی
@KHATTMEDIA
📹 #ببینید | فراخوان رویداد ملّی زنگ بهشت با محوریت فعالیتهای تبلیغی تربیتی در مدارس
🌀 شناسایی ابتکارات، ایدهها و دستاوردهای مؤثر تبلیغی تربیتی طلاب و فضلای حوزوی با محوریت فعالیتهای کلاسی، گردهمایی، اردوهای دانشآموزی و...
🚀 رشد و #شتابدهی تیمهای نوآور
📝 معرفی رویداد و ثبت ایده و دستاورد تا پایان خرداد ماه: zangebehesht.ir
مدارس آلیانس پیشقراول صهیونیسم در ایران
صهیونیسم در مسیر توسعه خود به ایجاد سازمانها و تشکیلات مختلفی در سراسر جهان پرداخت که در قالبهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ظاهر شدند. یکی از این سازمانها مدارس «آلیانس اسرائیلی اونیورسال» بودند که کار خود را در اغلب نقاط جهان از جمله در ایران آغاز کردند. اما به نظر میرسد هرچند این نهادها هر کدام در ظاهر ماهیتی فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی داشتند و مثلا در قالب خیریه کار میکردند، اما در بطن هر یک از آنها اهداف سیاسی و توسعهطلبانه صهیونیسم خانه داشت.
مدارس آلیانس اسرائیلی ایران، مدارسی فرانسوی و شاخهای از آلیانس اسرائیلی اونیورسال بودند. این نهاد را آدولف کرمیو با همراهی چند روشنفکر یهودی با هدف مقابله با یهودستیزی در سراسر جهان، همدردی با یهودیان و رسیدگی به مشکلات آنان در 1860م در پاریس تشکیل دادند.
در اواخر قرن نوزدهم در ایران تقریبا حدود پنجاههزار یهودی در ایران زندگی میکردند که در سراسر ایران پراکنده بودند. به گفته دیولافوا، آنها وضعیت مناسبی نداشتند. شکلگیری شعبه آلیانس اسرائیلی در ایران، چند سال پیش از انقلاب مشروطه و در زمان مظفرالدینشاه به وقوع پیوست. با راهاندازی مدرسه تهران بهتدریج شعباتی در سایر شهرهای ایران نیز شکل گرفت.
به گفته کوهنکا، مؤسسات آلیانس در ایران برنامههای وزارت فرهنگ را اجرا و از این طریق اعتماد اولیای امور وزارت فرهنگ را جلب میکردند «و از این دوستی توانستند حداکثر استفاده را در بالا بردن سطح فرهنگ و تربیت فرزندان این آبوخاک ببرند». او میآورد که «اکثر دانشمندان، نویسندگان و رجال سیاسی و نظامی این کشور تحصیلکردگان مدارس آلیانس میباشند...». این اظهارات میتواند از میزان نفوذ آلیانس بر سران مملکت پرده بردارد. از سوی دیگر درحالیکه کوهنکا میگوید، این مؤسسات برنامههای وزارت فرهنگ را اجرا میکردند، اما گزارشهای وزارت معارف برخلاف ادعای کوهنکا میآورد این مؤسسات چندان توجهی به زبان فارسی و تاریخ و فرهنگ ایران نداشتند و برنامههای مدارس دولتی و آییننامههای وزارت معارف را پشت گوش میانداختند. بنابراین این مدارس برنامههای مستقل خود را داشتند که متناسب با اهداف اتحادیه جهانی یهود بود.
برای پی بردن به ماهیت و اهداف آلیانس میتوان به تفکرات کرمیو، رئیس آن، رجوع کرد. او که از یهودیان بنام فرانسه و اولین رئیس اتحادیه جهانی اسرائیل بود، نهتنها در پاسداری از منافع یهود فعال بود، بلکه برای کسب افتخار و عظمت یهود و اندیشههای یهودیت مبارزه میکرد. او در جایی گفته بود باید اعتراف کرد که تاکنون توجه چندانی به مسئله شرق نشده است. همین هم شد که در تأسیس مدارس آلیانس سراغ شرق هم آمد. طبق شواهد موجود تأسیس مدارس آلیانس در شمال آفریقا و شرق نتایج مهمی را برای یهودیان آن نواحی دربرداشت؛ چنانکه لوی مینویسد یهودیان این مناطق، آزادی، ثروت و حتی حیات خود را مدیون آلیانس هستند. بنابراین اتحادیه جهانی اسرائیلی آلیانس تأثیر عمدهای بر بهبود وضعیت یهودیان داشت و بر قدرت آنان افزود.
برخی منابع از این مدارس بهعنوان ابزار صهیونیسم در مسیر پایهگذاری دولت صهیونیستی یاد کردهاند: «یهودیان شرق بهویژه در جهان اسلام به ابزاری برای تشکیل یهود از طریق مدارس آلیانس و تبلیغات صهیونیست تبدیل شدند و بدین ترتیب هویت محلی خود را از دست داده و هویت جهانی یافتند که جوهر آن قطع ارتباط یهود با وطن خود و جذب آنها در میهنی جدید میباشد».
بنابراین کارکرد این مدارس زمینهسازی مشروعیت دولت صهیونیست بود. از سویی این مدارس با جذب کودکان مسلمان ایرانی آنها را با تعلیمات صهیونیستی آشنا میکردند بنابراین بر گستره حامیان خود میافزودند که تهدیدی برای جامعه اسلامی بود.
در نهایت بررسی مجموعه رویدادهای حول تأسیس مدارس آلیانس نشان میدهد این مدارس مادر تشکلهای صهیونیستی در جامعه یهود ایران بودند. به عبارتی این مدارس مبدأیی برای کار سازمانی و تشکیلاتی یهودیان شد و اتحاد میان آنان را رقم زد.
مدارس آلیانس در ایران همچون دیگر کشورها در راستای اهداف سیاسی و کلان صهیونیسم ایجاد شد و بیشتر پوششی برای پیگیری رویای تأسیس دولتی صهیونیستی در فلسطین بود. در واقع آنها از طریق این مدارس سعی میکردند آموزههای مورد نظر خود را ترویج و گسترش دهند و اذهان را برای اقدامات بعدی خود آماده کنند. این مدارس از سوی دیگر موجب سازماندهی و انسجام یهودیان شد و با ایجاد مبنای ذهنی مشترک، زمینه ایجاد تشکیلات بعدی یهود در ایران را فراهم کرد.
این اتحادیه تا سال 1357ش در ایران فعال بود و از طریق ارتباط با مرکزیت آن در فرانسه به مدت حدود هشتاد سال اهداف اتحادیه جهانی اسرائیلی مستقر در پاریس را در ایران تعقیب میکرد.
منبع:
پژوهشکده تاریخ معاصر
iichs ir/fa/article/24403/