eitaa logo
نردبان فقاهت
5.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
48 ویدیو
92 فایل
رضاحسینی ارتباط با ادمین @Rezahosseini7575 انتشار مطالب حوزوی، دروس خارج فقها، ادبیات، اصول، فقه
مشاهده در ایتا
دانلود
❓ سؤال: 🔹 باسلام خدمت استاد گرامی. این عقیده که بهشت و جهنم تجلی و تجسم اعمال دنيوی است آیا متکی به معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام است یا ریشه در فلسفه و عرفان دارد؟ ✅ پاسخ استاد شیخ حسن میلانی: 🔸 تجسم عمل بی معنا است. جزا و پاداش اعمال درست است. @Nardebane_feghahat
✳️ نظر (رضوان الله علیه) درباره : 🔹 بعضى به تجسم اعمال قائلند و ميگويند باعتبار اختلاف نشئات انقلاب حقايق جايز است چنانچه علم و معرفت در عالم رؤيا به آب و شير مصور ميشود و اين سخن از طريق عقل بسيار دور است و با معادى كه اهل اسلام قائلند موافقت ندارد زيرا كه ايشان به عود همين بدن قائلند و به اختلاف نشئات قائل نيستند و با اين حال قول به انقلاب حقايق سفسطه است و اقرب به عقل آنست كه حقتعالى مناسب آن اقوال و افعال و اخلاق از جواهر چيزى چند خلق كند از صور حسنه و قبيحه كه حسن و قبح آنها مصور و معاين گردد بلى با مذهب كسى موافقست كه معاد را در عالم خيال و مثال و اجساد مثاليه قائل باشد. @Nardebane_feghahat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ آیا فراز پایانی دعای عرفه از حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه صادر شده است یا از صوفیه ؟! 🔶 رضا حسینی @Nardebane_feghahat
✔️ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْكَرْخِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: حَدِيثٌ تَدْرِيهِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفٍ تَرْوِيهِ وَ لا يَكُونُ الرَّجُلُ مِنْكُمْ فَقِيهاً حَتَّى يَعْرِفَ مَعَارِيضَ كَلامِنَا وَ إِنَّ الْكَلِمَةَ مِنْ كَلَامِنَا لَتَنْصَرِفُ عَلَى سَبْعِينَ وَجْهاً لَنَا مِنْ جَمِيعِهَا الْمَخْرَج» @Nardebane_feghahat
✳️ (۵) ✔️ آیت الله (حفطه الله) در کتاب الإجتهاد و التقلید معتقدند که فقیه به همان معنای اصطلاحی، در زمان معصومین(علیهم السلام) وجود داشته است و فقهاء تنها نقل حدیث نمی نموده اند. @Nardebane_feghahat
نقد آقای اللهیاری.mp3
8.88M
✳️ (۶) ☑️ نقد بر سخنان شیخ حسن اللهیاری در باب اجتهاد و تقلید(۱) 🎧فایل صوتی 🔹 رضاحسینی @Nardebane_feghahat
✳️❓چرا مرحوم ، کافی را با کتاب العقل آغاز کرد ؟ ☑️ کلینی در پایان مقدمه اش بر کتاب کافی ، نوشته است : 🔸 و أول ما أبدأ به و أفتتح به كتابي هذا كتاب العقل ، و فضائل العلم، و ارتفاع درجة أهله، وعلو قدرهم، و نقص الجهل، وخساسة أهله، وسقوط منزلتهم،  و به يحتج وله الثواب ، وعليه العقاب [والله الموفق]. 📚 الكافی ج1 ص9 @Nardebane_feghahat
✳️ مدتی پیش موفق به خرید کتاب ِ شدم. امروز ذیل روایتی در (ذیل بحث عصیر عنبی) از أبی کهمس به این کتاب رجوع کردم. مطالب جالبی در مورد این شخصیت دیدم : 🔸 ( و کهمس اسم من أسماء الاسد، و الرجل القبیح الوجه، و الناقة الکوماء أی العظیمة السنام. و أبو کهمس کنیة للهیثم بن عبدالله و الهیثم بن عبید، و یحتمل اتحادهما و لم یثبت وثاقتهما) دراسات ص 559 🔹 البته به مناسبت درس خارج آیت الله را هم دیدم. ایشان قائل بود که چون از ابی کهمس روایت نقل کرده اند روایات او قابل اعتناست. @Nardebane_feghahat
✳️ آیت الله سید احمد حفظه الله : 🔸 یکی از عجائب این است که از ابان بن تغلب (با این جلالت و این همه احادیثی که از حضرت صادق (علیه السلام) شنیده است) روایات صحیح، کم داریم. غالب روایاتی که از ایشان نقل شده است ضعیف السند است. @Nardebane_feghahat
✳️ آیت الله سید احمد حفظه الله : 🔸 ابان بن تغلب خیلی بزرگوار است. وقتی به مدینه می آمده است یکی از ستون های مسجد پیامبر (صلّی الله علیه و آله) برای او خالی می شود هم برای قرائت قرآن (چون ایشان یکی از قراء است) و هم برای استفتاء. 🔹 ایشان به تربیت اهل بیت (علیه السلام) جوری پیشرفت کرده که «اجلس فی مسجد المدینة و أفت الناس». @Nardebane_feghahat
✳️ آیت الله سید احمد حفظه الله : 🔸 ابان بن تغلب همان کسی است که در می گوید : با اینکه ابان بن تغلب شیعه بوده است ولی روایتش را قبول می کنیم. بعد می گوید بدعت صغری داشته و بدعت کبری نداشته است. یعنی سب شیخین نمی کرده است. 🔹 عجیبتر این است که ذهبی می گوید : «فلو ردّ حديث هؤلاء لذهب جملة من الاثار النبوية و هذه مفسدة بينة». 🔸 ذهبی کسی است که حضرت رضا (علیه السلام) را به عنوان راوی هم قبول نمی کند ولی راجع به ابان بن تغلب اینگونه می گوید. 🔹 ابان بن تغلب چقدر در دنیای اسلام نفوذ کرده است ولی متأسفانه روایت صحیح نزد ما کم دارد. و این به خاطر شخص او نیست . @Nardebane_feghahat