eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
424 دنبال‌کننده
263 عکس
121 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷سر خُمِ می سلامت شکند اگر سبویی 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶از اعتراض تا تشییع جنازه بی تردید به مشی رئیسِ جمهورِ شهید در حوزه های کلان و خرد عدالت نقدهای اساسی وارد بود اما او در مسأله هفت تپه ثابت کرد اگر کسی بتواند مقابل ظلم ایستادگی کند و طعم عدالت را به مردم بچشاند محبوب مردم می شود؛ چه رئیسی باشد و رئیس یک قوه و چه طلبه ای ساده و مجاهد باشد همچون محسن ریسمان سنج؛ هر دو محبوب می شوند نه تنها خود آنها که دین آنها. درس این است که راز محبوبیت مسئولین میان توده های مردمی را نباید در ایجاد لشکر سایبری و... جست و جو کرد؛رمزش سه حرفی است؛ «ع د ل»حتی نه خود عدل بلکه گاهی صرف خواستنش فارغ از حصول نتیجه. پ ن : کارگران هفت تپه که برخی شان در قضایای مرتبط با خصوصی سازی هفت تپه حتی بازداشت هم شده بودند برای تعزیت شهادت محبوب شان از خوزستان آمده اند تشییع.(همان هایی که با ون به بازداشت گاه رفتند با اتوبوس به تشییع جنازه آمدند) پیش تر نیز کارگران هفت تپه در خلال یکی از سفرهای استانی، رئیسی را مورد استقبال کم‌نظیری قرار داده بودند. 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
📌 امام خمینی (ره): خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده از هیچ فشار و سختی دیگر نخورده است. ⭕️بازخوانی منشور روحانیت با حضور حجت الاسلام قنبریان ⏰ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه و یکشنبه) ساعت ۱۸ 🏫 قم، خ صفاییه، ک ۳۷، بن‌بست شهید افتخاری، دفتر امت واحده 💢جلسه ویژه برادران است💢    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
هدایت شده از محسن قنبریان
وحدت یا خلوص؟! (برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!)  《یک سؤال دیگر این است که بعضیها میگویند وحدت، بعضیها میگویند خلوص؛ شما چه میگوئید؟ من میگویم هر دو. خلوص که شما مطرح میکنید -که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‌ای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم- چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم. در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجه‌ی اول و خالص‌ترینها بودند؛ عده‌ای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛ یک عده‌ای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه‌ی چند هزار نفری -که کار خیلی آسانتر بود از یک جامعه‌ی هفتاد میلیونی کشور ما- میخواست خالص‌سازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛ آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛ آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازه‌ی مرخصی بگیرد، اجازه‌ی مرخصی گرفته، باید میرفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛ خوب، کسی نمی‌ماند. امروز هم همین جور است. اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعاف‌الایمان را از دائره خارج کنید، به بهانه‌ی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه میتوانید، دائره‌ی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعه‌ی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است. از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ی خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزه‌ی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجه‌ی آن، خلوص روزافزون جامعه‌ی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.  وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم》. (۸۹/۵/۳۱رهبر انقلاب اسلامی) * برای بیشتر تعمق کردن: https://eitaa.com/m_ghanbarian/4852 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4853 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4856 ☑️ @m_ghanbarian
‏من با جرأت مدعى هستم که ملت ایران و توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- مى باشند...در صورتى که نه در محضر مبارک رسول اکرم- صلى الله علیه و آله و سلم- هستند، و نه در محضر امام معصوم- صلوات الله علیه. و انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است. و این رمز موفقیت و پیروزى در ابعاد مختلف است. و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانى تربیت نموده، و ما همه مفتخریم که در چنین عصرى و در پیشگاه چنین ملتى مى باشیم.‏‏ وصیت نامه امام خمینی ره 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
37.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶دلار۶۰هزار تومانی یا تشییع میلیونی آیا راز تشییع کم نظیر رئیس جمهورِشهید در موفقیت کم نظیر او در حل مسأله های انسان ایرانی بود؟پاسخ،پُر واضح منفی است.پس چگونه می توان این پدیده را تحلیل کرد؟ در کنار کیفیت دراماتیک شهادت ایشان، شاید علت اصلی چیزی باشد که رهبر انقلاب۶سال قبل در دیدار با دولت قبل بدان اشاره کردند: «شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند...گفتم:«کارتان عالی بود». هم آمدند در خیابانها در حالیکه گل خورده بودیم.چرا؟چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان کردند، ریختند، به خرج دادند، به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار میدهند، به نفعتان شعار میدهند، این باید احساس بشود. 👈 آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی .همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش میکنید،روز و شب نمیشناسید،به مردم پیام اقتدار را میدهد.باید دارد میشود.» ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ پس جمع بین دلار ۶۰ هزار تومانی و تشییع چندمیلیونی هم ممکن است وقتی "مردم احساس کنند دارد کار می شود".و این نشان از عظمت ملت ایران دارد و الا دلار و سکه و طلا و خودرو و مسکن و اجاره و مالیات و نظام حقوق و دستمزد و توزیع ناعادلانه ثروتها و فرصتها و بسیاری دیگر از مسائل همچنان حل نشده سرجایش باقی است و این درسی برای رئیس جمهور بعدی است. ✍🏼 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶داء و دوای منگلیسم سیاسی این روزها سری به کانال ها و گروه های منتسب به رجال سیاسی و حواریون شان بزنید؛ هر کسی دارد یکی را دعوت به نامزدی در انتخابات می کند. متن دعوت ها و کمپین ها در یک هپروت سیستماتیک بسر می برند؛ حتی هیچ خبری هم از مسأله های فرعی کشور و مردم نیست! اساساً فرهنگ سیاسی ما از یک سو در لایه ی نخبگانی میانی به مبتلاست. و از سوی دیگر در سطح برخی مردان سیاسی کشور از رنج می‌برد؛ درایام منتهی به انتخابات همه ی گفت و گوهای نخبگان میانی پیرامون این است که "فلانی باید بیاید"،"فلانی می آید"،"فلانی نمی آید"،"فلانی پوششی فلانی"،"فلانی به نفع فلانی کنار می رود"؛ چرخه ای بی منتها که صرفا آدرنالین بدن یک عده ای را تامین می کند و تقرییا هیچ فایده ای برای توده مردم و نیازهایشان ندارد. کسی نمی پرسد و کسی هم پاسخ نمی دهد که نیازهای اساسی مردم چیست؟ چه جهت گیری برای رفع آن لازم است؟چه مجموعه برنامه های در خور آن جهت گیریِ سیاسی نیاز است؟ نسبت این دو با آرمان های انقلاب،قانون اساسی و سیاست های کلی ابلاغی رهبری چیست؟آخرین وضعیت پیش روی دولت قبلی در حل و یا بغرنج کردن آن مسأله چیست؟برای عقب ماندگی در عدالت _که جمع بندی رهبر انقلاب از وضعیت اصلی ترین شعار انقلاب است_ به صورت بخشی و فرابخشی چه باید کرد؟آزادی سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی چگونه قرار است تامین شود؟یک آرمان انقلاب چگونه قرار است دیگر آرمان ها را از صحنه خارج نکند(مثلا چگونه در عین حفظ استقلال ممکلت،آزادی و عدالت برای ملت فراهم میشود؟) در اتمسفر سیاسی حزب اللهی بدون اینکه این پرسش ها پاسخ تفصیلی یابند با یک سری الفاظ کلی نظیر "ولایی"،"مردمی"،"جهادی" و...سراغ نامزدی گرفته می شود و با جهلی مرکب از تشکیل دولتی بی برنامه استقبال می‌شود. این روند پیامد هایی دارد نظیر: کشف نشدن مسأله های واقعی مردم،پیگیری نشدن دقیق یک مسأله در انتخابات ها و دولت ها گوناگون، فراموش شدن آرمان های انقلاب و قانون اساسی، ضریب گرفتن مسائل زرد در تبلیغات،تقلیل جریان حزب الله کشور از موضع مطالبه گر مستقل به عمله سیاسی و وابسته به جناح ها،سهیم شدن جریان حزب الله در عملکردهای ضعیف دولت منتخب و شاید مهم ترین پیامد، ضایع شدن ایده جمهوری اسلامی است؛ این ایده می گفت مردم در مسیر انتخاب گری و مشارکت در رهبری جامعه باید رشد کنند ولی با این مسیری که نخبگان سیاسی میانی و بالایی کشور پیش پای آنها می گذارند؛ در کوتاه مدت ایده "همشون یکی اند و انتخابات فایده ای ندارد" ضریب می گیرد و نقض غرض از ایده جمهوری اسلامی پیش می آید. اگر حزب الله می خواهد این منگلیسم سیاسی درمان شود باید در جایگاه اجتماعی و نه حزبی و سیاسی به "چی" بپردازد نه به "کی". در مسیر درمان این درد شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها اگر به مر قانون مبنی بر ارائه برنامه تفصیلی نامزدها عمل کند گامی موثر برداشته و از ترافیک نامزدها هم جلوگیری می‌کند. ✍🏼 🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
@ebteda_ir 🔺 انتخابات،‌ میدان برای چگونگی مواجهه با مسائل اساسی کشور است. در فقدان ایده، مشاورانِ و متخصصانِ (رتوریک!) و توئیت‌سازان، پرکار می‌شوند. بازیگرانِ چنین میدانی، زبان مردم را گم می‌کنند و ساعت‌ها در کلاس‌های خصوصی وقت می‌گذرانند. آنگاه، افراد، هرچه لفاظ‌تر و بازیگرتر، پربحث‌تر و برجسته‌تر!
🏴داغ بی تسلی داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. ...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
بیانیه ائتلاف ملی عدالت‌خواه کارگری - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ مطالبات کارگران و مزدبگیران از رئیس‌جمهور چهاردهم با شروع انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، تبلیغات انتخاباتی به راه افتاده است.  لکن، تبلیغات موجود غالبا شخص‌محور است و  وعده‌ها و شعارهای کلی بر ارائه راهکار برای برون‌رفت از مشکلات مشخص مردم، غلبه دارد.  و این در حالی‌ست که انتخابات جاری فرصت مناسبی را برای طرح و پیگیری مطالبات جامعه وسیع کارگران و مزدبگیران، که اکثریت قاطع جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، فراهم آورده است. در زیر، برخی از مطالبات عمده مزدبگیران ارائه می‌گردد و طی روزهای آتی و بعد از اعلام اسامی نامزدهایی که صلاحیت‌شان تأیید می‌‌شود، بررسی خواهیم کرد که مواضع کدام‌یک از نامزدها به این مطالبات نزدیک‌تر و نسبت به آن پاسخگو‌تر است.  نتیجه این بررسی را متعاقبا به آگاهی شما ملت شریف ایران می‌رسانیم. ۱ - تعیین حقوق و دستمزد مطابق ماده ۴۱ قانون کار، با توجه به نرخ رسمی تورم و تأمین هزینه واقعی سبد معیشت خانوار. از آنجا که این شروط در تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ ملحوظ نشده و حقوق و دستمزد امسال عملا سرکوب شده است، تجدید‌نظر عاجل در این خصوص و افزایش فوری حقوق و دستمزد با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و لحاظ موافقت و رضایت نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، می‌بایست در صدر تصمیمات رئیس‌جمهور چهاردهم قرار گیرد. ۲ - تأمین امنیت شغلی توسط اجرای فوری و کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل.  بدین منظور، قراردادهای موقت نیروی کار و کلیه قراردادهای سفیدامضا می‌بایست فورا لغو گردد.  هم‌چنین، لازم است کارگران مناطق ویژه و آزاد اقتصادی از شمول قانون کار برخوردار شوند و هرگونه تفاوت در حقوق قانونی کارگران بر حسب جمعیت کارگران کارگاه نیز بر طرف گردد. ۳ - تضمین‌های اجرایی برای برخورداری از حق تشکل‌یابی بر اساس اصل بیست و ششم قانون اساسی و بند ۱۳۱ قانون کار.  در این راستا، رئیس‌جمهور چهاردهم می‌بایست مشوق و‌ مروج ایجاد و تحکیم نهادهای صنفی کارگران باشد و از تمامی اختیارات خود برای تسهیل و رفع موانع در این زمینه استفاده کند. ۴ - جلوگیری از خصوصی‌سازی صنایع مهم و سرمایه‌ها و بنگاه‌های ملی، و توقف خصوصی‌سازی فاجعه‌بار خدمات مربوط به حوزه‌های سلامت و آموزش. ۵ - حفظ و تقویت ارزش پول ملی. ۶ - افزایش ایمنی کار و الزام کارفرما به رعایت موازین ایمنی. ۷ - تسریع در تسویهٔ بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان دارایی بین‌نسلی کارگران ایران. ۸ - زمینه‌سازی برای مشارکت نمایندگان کارگران در مدیریت بنگاه‌های زیرمجموعهٔ تأمین اجتماعی.
🔴⚪️🔵 طراحی سوالات انتخاباتی باید بتواند دیدگاه‌های نامزدها را در راستای مسائل عدالت‌خواهانه، جمهوریتی و فرهنگی - اجتماعی مشخص کند 📃 نامه اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی خطاب به رئیس صداوسیما پیرامون برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی 🆔@edalatkhahi 🆔@edalatkhah_kh_qom
🔰 مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) به مناسبت سالروز درگذشت دکتر شریعتی، برگزار می کند: 📍 تا جمهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــور 🔺 بازخوانی اندیشه دکتر شریعتی در کتاب امت و امامت و بررسی نقش جمهور در "عرصه سیاست" 👤 با حضور: 🔸 دکتر محمدرضا سپهری، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، هم سلولی دکتر شریعتی در دوران اسارت 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین محمد زارع، فعال عدالت‌خواه و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی ⏱ زمان: پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه، ساعت ۱۷ 🏢 مکان: دانشگاه شیراز، ساختمان مدیریت، تالار مصطفوی ✅ پاتوق خبری عدالت خواهان دانشگاه شیراز @armanshirazu