eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
896 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهان آرا
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام قنبریان: صداقت شهید رئیسی امروز باورپذیرتر است 🔸باورهایی داریم که آن را در زندگی شهید رجایی و باهنر و شهید سلیمانی مشاهده کرده بودیم؛ امروز هم وقتی خانه مادر شهید رئیسی را می‌بینیم و وضعیت برادرانش را که از موقعیت او سوء استفاده نکردند و ما آنها تاکنون نمی‌شناختیم، شرایط آنها باورپذیر است چون در طول 45 سال گذشته بعد از انقلاب، مردم این را در مسئولان خود دیده‌اند. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از جهان آرا
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام قنبریان: امروز شهادت جز با نسبت به جمهوری اسلامی معنا ندارد 🔸روی این کره خاکی هیچ کس نمی‌تواند به شهادت برسد جز اینکه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشد. 🔹فضائل مردان جمهوری اسلامی بعد از شهادتشان آشکار می‌شود که نشان می‌دهد با معدنی از طلا سر و کار داریم، مرد جمهوری اسلامی حاج قاسم سلیمانی است، شهید رئیسی و دیگر شهدا هستند. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از جهان آرا
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام قنبریان: مردم‌داری شهید رئیسی مبنای قرآنی داشت 🔸تیرماه 1400 شهید آیت‌الله رئیسی به دیدار با آیت‌الله جوادی آملی رفت و این استاد برجسته حوزه به ایشان گفتند «نام مردم را نمی‌شود بدون وضو برد و اگر با این مردم بدرفتاری شود گویی با نماز بدرفتاری شده» و رئیس جمهور این موضوع را همواره مد نظر داشت؛ تاکیدی قرآنی که در آیات 62 و 64 سوریه انفال هم وجود دارد. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قنبریان: مشارکت زیر 50 درصد مردم در انتخابات به خاطر عملکرد رئیسی نبود 🔸شهید رئیسی حتی از رقبای سیاسی جناح مقابل هم مشورت می‌گرفت، اخلاقی بالاتر از آنچه حتی در مناظره‌ها از خود نشان داد؛ صبح انتخابات 1400 هم برای رقیب حذف شده خود کار کرد ولی ناراحتم از اینکه در دولت ایشان، انتخاباتی برگزار شد که مشارکت در آن کمتر از 50 درصد بود آن هم در حالیکه او مقصر نبود. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق 🆔 @ofogh_tv
وحدت یا خلوص؟! (برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!)  《یک سؤال دیگر این است که بعضیها میگویند وحدت، بعضیها میگویند خلوص؛ شما چه میگوئید؟ من میگویم هر دو. خلوص که شما مطرح میکنید -که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عده‌ای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم- چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود؛ ما به این، مأمور هم نیستیم. در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجه‌ی اول و خالص‌ترینها بودند؛ عده‌ای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛ یک عده‌ای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد. اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعه‌ی چند هزار نفری -که کار خیلی آسانتر بود از یک جامعه‌ی هفتاد میلیونی کشور ما- میخواست خالص‌سازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛ آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛ آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازه‌ی مرخصی بگیرد، اجازه‌ی مرخصی گرفته، باید میرفت؛ آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛ خوب، کسی نمی‌ماند. امروز هم همین جور است. اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعاف‌الایمان را از دائره خارج کنید، به بهانه‌ی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛ نه، شما هرچه میتوانید، دائره‌ی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعه‌ی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است. از خودتان شروع کنید؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ی خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزه‌ی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛ که نتیجه‌ی آن، خلوص روزافزون جامعه‌ی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.  وحدت هم که ما گفتیم - که بعد سؤالات دیگری هم در این زمینه شده - منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم》. (۸۹/۵/۳۱رهبر انقلاب اسلامی) * برای بیشتر تعمق کردن: https://eitaa.com/m_ghanbarian/4852 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4853 https://eitaa.com/m_ghanbarian/4856 ☑️ @m_ghanbarian
36.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اراده عمومی مردم؛ مجرای اراده الهی! • اراده عمومی مردم در اقتصاد همان مردمی کردن اقتصاد است که فقط با گسترش مالکیت عمومی مردم شدنی است... • مثلا در همه دولتها هر وقت مشکل مسکن حل شده از این راه رفته ایم؛ سیاستهای زمین صفر و دادن حق انتفاع به عموم مردم، تولید و توازن بازار مسکن را موجب شده است. • اراده عمومی توان بی اثر کردن تحریم ها را داد توانستیم به رشد ۶٪ اقتصادی برسیم! ❓می پرسید پس چرا این گشایش ، سر سفره مردم احساس نمی شود؟! پاسخ را ببینید! حجت الاسلام قنبریان برنامه جهان آرا - ۲خرداد۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
الهیات مردم در جمهوری اسلامی.mp3
19.58M
🔅 الهیات مردم در جمهوری اسلامی حجت الاسلام قنبریان برنامه جهان آرا - ۲خرداد۱۴۰۳ 1⃣ مردم زبان خدای متعال • پیام رهبر انقلاب درباره شهید رئیسی؛ رضایت مردم حاکی از رضایت خدا • ریشه های قرآنی و روایی این الهیات • بروزها در سیره شهید جمهور 2⃣ اراده عمومی مردم؛ مجرای اراده خداوند • دوگانه های مهم پیام رهبر انقلاب به خبرگان؛ مشیت الهی _ همت مردم و... • اراده عمومی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ چه شکلی است؟ رئیسی برای حذف نشدن رقیب انتخاباتی خود تلاش کرد! مشارکت زیر ۵۰درصدی در دوره او شأن یک باورمند به مردم، نبود؛ گرچه او مقصرش نبود! • اراده عمومی در اقتصاد همان مردمی کردن اقتصاد است. تنزیل از گسترش مالکیت عمومی مردم، بازی با مردمی کردن اقتصاد است! تجربه مسکن در اینباره • اراده عمومیِ مقاومت و دستاورد بی اثر کردن تحریم ها در دولت رئیسی و رسیدن به رشد۶٪ اقتصادی! ❓چرا سر سفره مردم نیامده؟! اینجا هم پای چند بند سیاستهای اقتصادی مقاومتی در بین است که باید اجرایی تر شود... ☑️ @m_ghanbarian
💢 جمهوری انسان ساز اسلامی گفت‌وگوی روزنامه وطن امروز با حجت الاسلام محسن قنبریان درباره تشییع‌های باشکوه رئیس‌جمهور و رابطه دولتمرد و مردم http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4046/5/285757/0 ☑️ @m_ghanbarian
منشور روحانیت.mp3
24.64M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 5 خرداد 1403/ جلسه اول 1️⃣ منشور روحانیت یک متن سهل ممتنع است و به دو بخش می‌توان آن را تقسیم کرد : - مسائل مربوط به دوران قیام و نهضت در ایران - مسائل مربوط به ادراه کشور و حکومت داری 2️⃣ هر کدام از این مسائل ناظر به دو گروه مطرح میشود : متحجرین و متجددین 3️⃣ امام خمینی ایده و طرحی را مطرح کردند که دو جریان مذکور در مقابل آن به اقداماتی پرداختند. این ایده عبارت بود از : اقامه دین نه صرف اکتفا به دین پژوهی و فقه پژوهی، مبتنی بر نظریه ولایت فقیه. امام در نظریه ولایت فقیه قایل به ولایت بر احکام است نه در احکام. یعنی بتواند موقتا تشریع کند. 4️⃣ به معنای اجرای رساله عملیه نیست. رساله ساز است نه مجری صرف رساله های عملیه. 5️⃣ امام خمینی در مبنا، زمان شناسی و مردم شناسی با بقیه متفاوت است. لذا مرحوم امام برای فقه قیام اینگونه استدلال میکنند ⬇️ « در شرایطی که اساس اسلام به خطر افتاده است نهی از منکر و قیام واجب است. در عصر کنونی نیز، اساس دین در خطر است لذا باید قیام کرد. » 6️⃣ در مقابل نظر امام دو گروه به مخالفت پرداختند: گروهی که با اصل قیام در زمان غیبت مخالف بودند و بعد از پیروزی انقلاب هم، به خرده گیری از انقلاب پرداختند درحالیکه در زمان پهلوی سکوت کرده بودند. گروهی نیز بر این باور بودند که الان شرایط قیام فراهم نیست و یا شاه شیعه است و یا چه کسی پاسخ گوی خون های ریخته شده خواهد بود؟ ‌ ‌‌💠 @okhowahmag ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اندیشکده شرح
🔰 اندیشکده شرح با همکاری خانه اندیشه‌ورزان برگزار می‌کند؛ 📍سلسله کارگاه‌های مهارتی «مسأله‌شناسی اجتماعی»؛ 📌 موضوع؛ بررسی ابعاد نابرابری حقوق کارگر و کارفرما در مناسبات تولیدی؛ _ مالکیت منابع و ابزار تولید _ مساله دستمزد کارگران _ وضعیت سه جانبه گرایی _ ضعف تشکل‌یابی کارگری _ حقوق رفاهی در محیط های کاری 👤 با حضور؛ حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد سطوح عالی حوزه‌ و دانشگاه 🔺 به همراه مهارت‌آموزی تیمی بوم مسأله‌شناسی 📅 زمان؛ سه‌شنبه ۸ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۹ چهارشنبه ۹ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۹ پنج‌شنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۸ تا ۱۹ 📍 تهران، خانه اندیشه‌ورزان 🔹 هزینه ثبت‌نام ؛ 400 هزار تومان 🔖 30 درصد تخفیف ویژه دانشجویان، طلاب 🔖 20 درصد تخفیف ویژه سیاست پژوهان، پژوهشگران و اعضای اندیشکده ها و کارکنان مراکز علمی و سیاستگذاری لینک ثبت نام؛ https://evnd.co/BLrng اطلاعات بیشتر: 09196259521 https://ble.ir/sharh_thinktank https://t.me/sharh_thinktank https://eitaa.com/sharhthinktank ✅ اندیشکده شرح@sharhthinktank
10. صوت جلسه‌ی دوم.mp3
27.32M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان 📌 بازخوانی منشور روحانیت 6 خرداد 1403/ ج ۲ 1️⃣ طبق نظر امام (ره) کسانی که اجتهاد دیگری دارند در مسائل نباید حصر شوند. اما اگر از قوای ادراکی به قوای تحریکی رسید و از خطا به گناه رسید، باید برخورد شود. 2️⃣منطق امام این است که در اجتهاد دیگری را حصر نکنیم اما در مرحله حکمرانی تساهل به خرج ندهیم و از افرادی که خلاف گفتمان انقلاب اسلامی، اجتهاد دیگری دارند نباید استفاده کنیم. اینجا تساهل معنی ندارد. 3️⃣دوران صفویه ایران را با هویت شیعی مناسکی ترویج می دهند نه شیعی سیاسی. مدح امام علی (ع) می‌کنند؛ اما از شیوه حکومت داری او نمی‌گویند. اینجا شاهد شکل گیری شیعه قالتاق هستیم. یعنی شیعه ای که جنگ شیعی و سنی را تامین می‌کند اما در سیاسیت، در قامت شیعه علوی ظهور ندارد بلکه سیاسیت اموی را ترویج می‌کند. 4️⃣ فقه امام ناظر به عینیت صحنه است. امام فقط نمی‌گوید اگر تبدل موضوع پیدا شد پس حکم نیز تغییر کند. خیر فقط این نیست، بلکه فراتر است. بدین معنا که گاهی موضوع همان است و تغییری نکرده اما حکم آن تغییر می‌کند. این همان ولایت بر احکام است نه ولایت در احکام. 5️⃣ بعد از مدرنیته شاهد شکل گیری نظم جدیدی در دنیا هستیم که اساسا خیلی از مفاهیم را تغییر داده است. مانند خانواده که یک مشترک لفظی شده و آن معنای سابق از آن برداشت نمیشود. در این نظم جدید فقه نمی تواند مانند گذشته به مسائل نگاه کند و نسخه عرضه کند. اینجاست که میگوییم امام فقه را ناظر به عینیت جامعه مطرح میکند. ‌ ‌‌💠 @okhowahmag ☑️ @m_ghanbarian
18.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖«ولی» اصلاً آمده که «شاه» نباشد! 💠حجت‌الاسلام استاد محسن : ⁉️چرا قرآن اصرار داره «ائـــــمه» شما رو «ولـــــــی» بنامه.. 🆔 @elalhabib_irhttps://eitaa.com/mashar_khz