ـ📄👆👆👆
☘ در روایت دیگری امام باقر (صلوات الله علیه) پیرامون تقدیرات در لیلة القدر میفرمایند:
فَمَا قُدِّرَ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ وَ قُضِيَ فَهُوَ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ لِلَّهِ فِيهِ الْمَشِيَّة . . . بحارالانوار ج 94ص19
ترجمه:
پس هرآنچه در آن شب تقدیر وقضاء گردد از [امور] محتوم است وبرای خدا در محتوم #مشیت [و بداء] است.
📌 این روایت هم شاهد بسیار خوب دیگری بر وقوع بداء در امور محتوم میباشد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 بداء در تمامی علائم ظهور محتوم یا غیر محتوم که #وعده نبوده ــــ (خواه وعید باشد) یا (نه وعده باشد، نه وعید) ــــ ممکن است و قبیح نمیباشد.
📌 علائمی که در روایات از محتومات شمرده شده اند از #حتمیت وقوع بیشتری برخوردارند اما دست خدا بسته نبوده و امکان بداء در آنها نیز می رود.
📌 بداء در اموری که وعده الهی محسوب میشود #قبیح بوده وفعل قبیح از خدا سر نمیزند.
📌 آیاتی هم در قرآن دلالت بر این دارد که خدا خلف وعده نمیکند.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش سوم:
محل خروج یمانی و بداء
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/473)
🖋 یادآوری:
در بخش اول عرض کردیم که بداء در علامات ظهور به دو صورت قابل تصور است:
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
و موضوع گفتگو را در مورد بداء وتغییر در جزئیات علامات ظهور ادامه دادیم وگفتیم:
بداء در جزئیات علامت اگر به نحوی باشد که موجب دگرگونی اساسی در علامت نگردد وعلامت را از علامتیت نیندازد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست.
☘ برای اطلاع از اصل بحث، لینک بخش اول در زیر تقدیم میگردد:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/450
در بخش دوم به موضوع بداء در اصل علامات ظهور پرداخته وگفتیم:
بداء در تمامی علائم ظهورِ محتوم یا غیر محتوم که #وعده نبوده ــــ (خواه وعید باشد) یا (نه وعده باشد، نه وعید) ــــ ممکن است و قبیح نمیباشد. اما بداء در اموری که وعده الهی محسوب میشود #قبیح بوده وفعل قبیح از خدا سر نمیزند.
📌 پس فرق بین #محتوم و #غیر_محتوم چیست؟
در پاسخ عرض میکنیم:
علائمی که در روایات از #محتومات شمرده شدهاند از #حتمیت وقوع بیشتری برخوردارند واحتمال تغییر وبداء در آنها کمتر میباشد ولی در عین حال، دست خدا بسته نبوده و امکان بداء در آنها نیز می رود.
☘برای اطلاع از اصل بحث، لینک بخش دوم در زیر تقدیم میگردد:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/473
✅ واما محل خروج یمانی و بداء
با توجه به روایات 👈 محل خروج یمانی از #یمن میباشد ــــ که در بخشهای بعدی به آن می پردازیم ــــ اما فرقه مدعی یمانی منکر یمن به عنوان محل خروج یمانی بوده و دو گونه جواب ارائه میدهند.
🔅 جواب اول:
عدهای از پیروان این فرقه میگویند 👈 در مکان خروج یمانی #بداء حاصل شده و او به جای یمن از بصره خروج میکند.
بررسی جواب اول:
همانطور که در بخش اول عرض کردیم، اگر بداء وتغییر در جزئیات علامت به گونهای باشد که علامت را از علامتیت بیندازد #نقض_غرض بوده وقبیح میباشد.
حال اگر در منطقه خروج یمانی بداء صورت گیرد ویمانی از #یمن نیاید بلکه از #بصره بیاید، ما چگونه او را تشخیص دهیم⁉️
😳 جالب اینجاست که یکی از مبلغین این فرقه میگفت: اینکه در روایات گفته شده خروج خراسانی وسفیانی ویمانی در یک سال و یک ماه و یک روز صورت میپذیرد، قابلیت بداء وتغییر داشته وممکن است در یک روز نباشد.
واقعا اگر یمانی جزو علائم ظهور از سوی اهل بیت (صلوات الله علیهم) اعلام شود اما در جزئیات اصلی این علامت اینگونه تغییرها صورت گیرد، چگونه میتوان پی به صحت ادعای مدعی یمانی برد⁉️
مگر نه این است که امامان نشانههای یمانی را در روایات ذکر کردهاند تا شیعیان بتوانند او را تشخیص دهند⁉️ حال اگر در نشانههای اصلی یمانی تغییر ایجاد شود، شیعیان چگونه او را تشخیص دهند❓
بنابراین بداء در #منطقه_خروج_یمانی 👈 نقض غرض بوده وقبیح میباشد.
برای توضیح بیشتر به #بخش_اول که لینک آن در بالا موجود است مراجعه فرمایید.
⛔️ اگر گفته شود که (بداء در نشانههای یمانی قبیح نبوده زیرا از طریق قانون معرفت حجت باز هم میتوان یمانی را تشخیص داد) گوییم:
علی فرض پذیرش اینگونه بداء وصرف نظر از قبح آن، احمداسماعیل همبوشی که ادعای یمانی بودن دارد، طبق قانون معرفت حجتی که خودش مطرح میکند مشخص میشود که مدّعی دروغین بوده واسیر هواهای نفسانی قرار گرفته است. برای توضیح بیشتر در مورد قانون معرفت حجت، به مباحث #وصیت و #سلاح و #پرچم و #معجزه و . . . در کانال زیر مراجعه نموده تا پی به رسواییها وشیادی این مدعی پوشالی ببرید:
🆔 @FehrestePayehayePooshali
البته ناگفته نماند که اساساً یمانی #نه_امام است و #نه_مهدی_اول (علی فرض پذیرش وجودش) و #نه_معصوم و #نه_حجت و نه . . . بلکه او #فرماندهای_نظامی بیش نیست، لذا اصلاً قانون معرفت حجت ارتباطی با یمانی ندارد.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش چهارم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/508)
📣 محل خروج یمانی
همانطور که در بخش قبل ذکر گردید، فرقه مدعی یمانی منکر #یمن به عنوان محل خروج یمانی بوده و از این انکار خود به دو گونه دفاع میکنند.
برخی از مبلغین این فرقه دفاع خود را در قالب بحث بداء مطرح نموده که در بخش قبل آن را مورد بررسی قرار دادیم.
👈 دفاع دوم:
عدهای دیگر از مبلغین این فرقه در انکار خروج یمانی از یمن ودفاع از نظریه خود میگویند:
((هیچ حدیثی وجود ندارد که دلالت بر خروج یمانی از یمن داشته باشد وحدیث موجود در کتاب کمال الدین ج1ص327 عبارت (من الیمن) داخل پرانتز بوده و جزو حدیث نمیباشد))
✅ بررسی:
هر کس عبارت فوق را ببیند گمان میکند که: (فقط در #یک_حدیث به مکان خروج یمانی از یمن اشاره شده که البته در همان حدیث هم عبارت (من الیمن) داخل پرانتز میباشد).
آیا مبلغین این فرقه در ادعای خود صادق هستند و براستی حدیث دیگری مبنی بر خروج یمانی از یمن وجود ندارد⁉️
آیا واقعا اگر عبارتی داخل پرانتز باشد به معنای این است که آن عبارت جزو حدیث نمیباشد⁉️
عقل سلیم ــــ با توجه به دروغهای فراوان موجود در این فرقه پوشالی که بارها در همین کانال اثبات کرده ایم ــــ حکم میکند که ادعای آنان را قبول نکرده بلکه مورد دقت و بررسی قرار دهیم.
✅ سوال وبررسی اول:
آیا واقعا اگر عبارتی داخل پرانتز باشد به معنای این است که آن عبارت جزو حدیث نمیباشد؟
☘ پاسخ:
قرار گرفتن عباراتی از حدیث در داخل پرانتز #احتمالاتی را در ذهن ایجاد میکند و فقط دلالت بر نبود آن عبارات در اصل روایت ندارد بلکه #احتمال_اختلاف_نسخه هم میباشد یعنی اگر عبارتی در نسخهای باشد ودر نسخهای نباشد، گاها محققین هنگام چاپ کتاب آن عبارت اختلافی را بین پرانتز قرار میدهند ویا در پاورقی به آن اشاره میکنند.
مرحوم علی اکبر غفاری بر همین اساس عبارت (من الیمن) را داخل پرانتز قرار داده زیرا در بعضی نسخ این عبارت وجود داشته است.
مثلا نسخه خطی کتاب کمال الدین 👈 که مربوط به مکتبه کاشف الغطاء است مشتمل بر کلمه (من الیمن) میباشد. اهدی الرایات ص41
📌 لازم به ذکر است که در اختلاف نسخ، احتمال سقط و جاافتادگی بیشتر است نسبت به احتمال زیاده کردن، بنابراین احتمال جاافتادگی وسقط عبارت (من الیمن) در بعضی نسخ از قوّت بیشتری برخوردار است تا اینکه بخواهیم نسّاخ کتب را #متهم به زیاده نویسی کنیم.
💯 واما #نکتهای_بسیار_لطیف:
اگر بپذیریم (عبارات داخل پرانتز جزو اصل روایات نبوده و از اضافات نسّاخ میباشد) ما هیچ ضرری نکردهایم وفقط دستمان از این روایت خالی میگردد وباید به روایات دیگر خروج یمانی از یمن استناد کنیم ــــ که در آینده به آنها اشاره خواهیم کرد ــــ اما با پذیرش این قاعده، دست عزیزان پیرو فرقه مدعی یمانی از حدیث وصیت ــــ که اساس فرقه خود را بر همین یک حدیث استوار کردهاند ــــ خالی میگردد.
🔅 توضیح نکته:
در انتهای حدیث موسوم به وصیت ــــ که اساس فرقه مدعی یمانی بر همین یک حدیث استوار بوده وما در بحث حدیث وصیت به طور تفصیلی این اساس را باطل نمودیم ــــ اینگونه آمده است:
(فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفَظِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ع فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً (فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ) فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِيَ اسْمٌ كَاسْمِي وَ اسْمِ أَبِي وَ هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمَهْدِيُّ هُوَ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ.)
حال اگر عبارت داخل پرانتز جزو حدیث نباشد ــــ که در بحارالانوار اینگونه است ــــ معنا اینگونه میشود که امام عسکری (ع) وصیت وخلافت را به امام مهدی(عج) میسپارد وبرای امام مهدی (عج) سه نام است واین سه نام هم در احادیث دیگر جزو نامهای امام زمان (عج) معرفی گردیده است.
ترجمه:
و چون وفات او ــــ یعنی امام عسکری ــــ برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است تسليم كند، و ايشان دوازده امامند سپس بعد از آن دوازده مهدي ميباشند. خلافت را به فرزندش كه اوّلين مقرّبين است ميسپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
براین اساس دیگر صحبت از امامت مهدیین کاملا باطل بوده ــــ که واقعا هم اینگونه است ــــ وبه تصریح امام صادق (صلوات الله علیه) هم در کتاب کمال الدین ج2ص358 👈 مهدیین امام نبوده بلکه قومی از شیعیان هستند که مردم را به موالات ومعرفت امامان دعوت میکنند.
✅ خلاصه اینکه:
اگر فرقه مدعی یمانی بپذیرد که عبارت (من الیمن) جزو حدیث مورد بحث باشد، ریشه ادعاهای احمد اسماعیل بصری خشک شده ومعلوم میگردد او مدعی دروغینی بیش نیست زیرا او محل خروجش را عراق ذکر کرده است، واگر هم قاعده آنان در مورد عبارات داخل پرانتز درست باشد واینگونه عبارات جزو احادیث نباشد، طبق همین قاعده بازهم اساس این فرقه مدعی منهدم شده ودیگر از حدیث وصیت، وصایت مهدیین ثابت نمیشود.
توضیح بیشتر در مورد حدیث وصیت در کانال فهرست زیر:
🆔 @FehrestePayehayePooshali
اما اینکه هر جا به ضررشان باشد بگویند (عبارت، داخل پرانتز بوده و جزو حدیث نیست) وهرجا به نفعشان باشد بگویند (جزو حدیث است) حکایت از خباثت باطنی وشیادی وعوام فریبی مبلغین این فرقه میکند.
ادامه دارد . . .
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش پنجم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/523)
📣 محل خروج یمانی
همانطور که در بخش قبل ذکر کردیم وجود عبارت (من الیمن) در داخل پرانتز، دلیل بر نبود این عبارت در اصل حدیث نمیباشد بلکه به علت اختلاف بین نسخ خطی کتاب کمال الدین میباشد.
مضافا اینکه در بحث مکان خروج یمانی از یمن، احادیث دیگری هم وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم نمود ان شاء الله. برای توضیح بیشتر به لینک بالا مراجعه فرمایید.
واما ادامه بحث . . .
عدهای دیگر از مبلغین این فرقه پوشالی برای توجیه خروج احمداسماعیل همبوشی از عراق، معنای کلمه #الیمانی را تغییر داده ومطالب مضحکی را بیان میکنند.
⛔️ مثلا میگویند:
(کلمه (یمانی) از 👈 یمن و برکت بوده و بر کسی اطلاق می شود که دارای صفت یُمن و برکت در افعالش میباشد. ویا ممکن است این کلمه برگشتش به 👈 یمین و سمت راست باشد که در این صورت مثلا به شخصی که وزیر سمت راست امام زمان (عج) باشد یمانی اطلاق میشود. ویا گاهی 👈 بر انسان کریم هم این لفظ اطلاق میشود)
✅ واما پاسخ به این توجیهات مضحک:
1⃣ وقتی در چندین روایت، اهل بیت (صلوات الله علیهم) فرمودهاند که #یمانی_ازیمن خروج میکند، دیگر بازی با معنای کلمه (الیمانی) سودی نخواهد داشت جز عوام فریبی برای پیروان جاهل این فرقه.
به عبارت دیگر، کلمه (یمانی) به هر معنایی که باشد، در نهایت خروجش از کشور #یمن بوده لذا بازی درآوردن سر معنای کلمه (یمانی) هیچ دردی را دوا نکرده بلکه بر رسوایی وشیادی وغرض ورزی هرچه بیشتر مبلغین این فرقه میافزاید.
2⃣ اگر بر حسب قیاس بخواهیم یاء نسبت را به کلمه (یُمن) اضافه نماییم هیچگاه (یَمانی) نمیشود بلکه 👈 یمنی میشود. واگر ادعا شود که کلمه (یمانی) منسوب به یُمن بوده و سماعی میباشد، در جواب گوییم که هیچ اهل لغتی این نسبت سماعی را گزارش ننموده است.
وهمچنین اگر بخواهیم به کلمه (یمین) یاء نسبت اضافه کنیم میشود بر حسب قیاس می شود #یمینی، نه (یمانی) وهیچ شاهدی هم بر سماعی بودن این مطلب در کتب لغت وجود ندارد.
وهمچنین هیچ مدرکی وجود ندارد بر اینکه به #انسان_کریم میگویند: انه یمانی.
3⃣ تمام احتمالات فوق در کلمه (یمانی) خلاف روایات میباشد زیرا در روایات فرمودهاند: (وخروج الیمانی من الیمن) بنابراین در لسان اهل بیت (صلوات الله علیهم) مراد از #یمانی شخصی است که منسوب به یمن میباشد ولاغیر.
⛔️ احمداسماعیل همبوشی برای تدارک رسوایی مضحک خروج از عراقش میگوید:
(مکه از تهامه بوده و تهامه از یمن میباشد لذا به محمد وآل محمد (ص) یمانی اطلاق میشود) بیانیه موجود درسایت به تاریخ 21 / 4/ 1426
وی با بیان عبارات فوق قصد دارد تا خود را جزو آل محمد (علیهم السلام) معرفی نموده واطلاق کلمه (یمانی) را ــــ به خاطر اینکه مثلا اجدادش مدتی در مکه زندگی می کرده اند ــــ بر خود صحیح جلوه دهد.
✅ واما پاسخ:
اولا: احمداسماعیل گاطع بصری همبوشی اصلا #سید نبوده تا بخواهد جزو آل محمد (صلوات الله علیهم) محسوب گردد. نه تنها او بلکه در کل قبیله او هیچ سیدی وجود ندارد.
ثانیا: اگر بپذیریم که #یمن_قدیم وسعت زیادی داشته و (مکه جزو تهامه وتهامه هم از یمن) باشد باز هم دردی دوا نمیشود زیرا در روایات فرمودهاند که: (وخروج الیمانی من الیمن) واین در حالی است که احمد اسماعیل مکان خروجش را #عراق معرفی مینماید.
البته از این جماعت عوام فریب بعید نیست که تا چندی دیگر، عراق را هم جزو یمن محسوب کرده وبیانیهای صادر کنند. 😂
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
ثالثا: ادعای اینکه (مکه جزو تهامه وتهامه از یمن) میباشد، ادعای بدون دلیل بوده بلکه بر خلافش هم دلیل داریم.
🔅 واما دلیل اول:
در حدیثی داریم که پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) درباره مردان اهل یمنِ زمانِ خود فرمودند:
(رِجَالُ أَهْلِ الْيَمَنِ أَفْضَلُ، الْإِيمَانُ يَمَانِيٌ وَ الْحِكْمَةُ يَمَانِيَّةٌ 👈 و لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَكُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْيَمَن) کافی ج 8ص70
ترجمه:
مردان اهل یمن افضل هستند، ایمان یمانی است وحکمت یمانی است واگر هجرت نبود [وبه مدینه هجرت نکرده بودم] هر آینه از اهل یمن بودم .
📌 با توجه به این حدیث کاملا مشخص میشود که مکه جزو تهامه وتهامه از یمن نمیباشد زیرا اگر باشد، پیامبر (صلوات الله علیه وآله) یمانی محسوب میشوند، چه هجرت بکنند وچه نکنند.
🔅 دلیل دوم:
چون این فرقه پوشالی ارادت بسیاری به #علماء_اهل_سنت وکتب آنها دارند وبرای اثبات حقانیت خود فراوان به کتب آنها استناد میکنند، شاهدی هم از جماعت سنی مذهب در ردّ ادعای آنان میآوریم.
#عینی_سنی_مذهب در شرح صحیح بخاری میگوید:
(قال المدائني: جزيرة العرب خمسة أقسام #تهامة و نجد و حجاز و عروض و #يمن) عمدة القاری ج4ص349
وی در این عبارت تصریح میکند که جزیرة العرب به پنج بخش تقسیم میشود و 👈 تهامه و یمن 👉 دو منطقه کاملا مجزّا از هم میباشند.
رابعا: به راستی اگر ادعای احمد اسماعیل همبوشی مبنی بر اینکه (مکه جزو تهامه وتهامه از یمن) میباشد صحیح است وبر همین اساس هم خود را یمانی میداند، پس چرا مبلغین این فرقه پوشالی صحبت از 👈 یمن و یمین و . . . را به میان میکشند؟
به عبارت دیگر آیا تاویلات بی اساس مبلغین این فرقه در معنای کلمه #یمانی بر خلاف ادعای احمد اسماعیل مبنی بر انتساب #یمانی_به_یمن نمیباشد؟
به عبارت دیگر، سرکرده این فرقه یعنی جناب احمد اسماعیل با بیان اینکه تهامه از یمن میباشد، #یمانی را منسوب به #یمن اعلام میکند اما مبلغین این فرقه پوشالی بر خلاف سرکرده خود سخن رانده وبحث 👈 یمن و یَمین و . . . را مطرح میکنند.
🔵 جمع_بندی:
📌 خلاصه اینکه #یمانی به هر معنایی که می خواهد باشد ــــ از یَمن یا یُمن یا یمین یا . . . ــــ اما بر طبق روایات محل خروجش از #یمن می باشد، نه از #عراق.
💥 آری عزیزان . . .
عوام فریبی وجهل سرکرده این فرقه پوشالی و پیروانش غوغا میکند.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
( بسم الله الرحمن الرحیم )
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
📣 علاوه بر ارسال سوال به #ربات پایه های پوشالی و دریافت پاسخ، می توانید پرسشهای خود را با #اساتید زیر در میان گذاشته وپاسخ دریافت نمایید.
ـ👇 👇 👇 👇تلگرام
1⃣ استاد حجازی 🌹
🆔 @seyedshia
2⃣ استاد شهبازیان 🌹
🆔 @tarid12
3⃣ استاد هوشیار 🌹
🆔 @Boroj313
4⃣ استاد عبدالصمد موسوی 🌹
🆔 @Sedyh
5⃣ استاد عباسی 🌹
🆔 @Almonqez
6⃣ استاد محبی 🌹
🆔 @Sadeghiyon314
7⃣ استاد مومنی 🌹
🆔 @mighat134
8⃣ استاد تبریزی 🌹
🆔 @Tabrizi92
9⃣ استاد اربابی 🌹
🆔 @Marbabee
🔟 ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙
🆔 @PayehayePooshaly_bot
✅ موفق وپیروز باشید 🌹
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
(https://attach.fahares.com/O+2m3vCGx3ncVadiAua0MQ==) 📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش ششم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/528)
📣 محل خروج یمانی
☘ در بخش قبل به خوبی عوام فریبی وشیادی فرقه همبوشی ــــ مدعی یمانی ــــ را برای مخاطبین عزیز بیان کرده وگفتیم: #یمانی به هر معنایی که باشد، بر اساس روایات از #یمن_خروج خواهد نمود. لذا با وجود این روایات، بازی کردن با معنای کلمه #یمانی هیچ ثمرهای نداشته بلکه حکایت از جهل یا #خباثت_باطنی و #عوام_فریبی گوینده میکند.
جالبتر اینکه مبلغین این فرقه در بیان معنای کلمه #یمانی، بر خلاف کلام احمداسماعیل همبوشی سخن میگویند. برای توضیح بیشتر به بخش قبلی که 👈 لینک آن در بالا موجود است مراجعه فرمایید.
⛔️ بعضی دیگر از مبلغین مغرض این فرقهی پوشالی برای توجیه خروج احمداسماعیل همبوشی از #عراق وهمچنین توجیه روایات (#خروج_الیمانی_من_الیمن) پس از ذکر معانی مختلف برای کلمه #یمانی ــــ که در بخش قبل به آنها اشاره شد ــــ به عباراتی به عنوان روایت استناد میکنند که در زیر به آن اشاره مینماییم.
(عن الصادق (ع): للبصرة خمسة اسماء لا یعرفها الا نبی او وصی نبی، البصرة والبصیرة والمَدینة والمُدینة والیمن) طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور
#صوت این مبلغ در 👈 پیوست همین پیام موجود است.
🔅 این عبارات در سایت زمان ظهور اینگونه نقل شده است:
(وهمچنین امیرالمومنین (ع) فرمودند: برای بصره پنج نام است که جز نبی یا وصی نبی کسی نمیداند وآن اسمها عبارت اند از: بصره..بصیرا. ساحل.. مدینه .. یمن) منبع: طلایع الظهور علی عاشور
✅ بررسی:
همانطور که ملاحظه فرمودید #اختلافات زیادی بین این دو نقل وجود دارد حتی در اسم کتاب مورد نظر.
👈 جهت راحتی در تشخیص این اختلافات، #عکس 🖼 پست بعد را ملاحظه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
1⃣ آیا براستی عبارت مذکور در بالا ــــ للبصرة خمسة اسماء . . . ــــ #روایت میباشد❓
📌 از کدامین امام میباشد؟ امیرالمومنین یا امام صادق (صلوات الله علیهما)❓
📌 آیا واقعا کتابی به نام (طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور) وجود دارد❓
📌 در #معنای نام کتاب هم ناهماهنگی به چشم میخورد.
طلایع الظهور یعنی مقدمات ظهور، اما ظاهرا محتوای کتاب در مورد مقدمات ظهور نبوده بلکه شرح زیارت عاشورا میباشد❗️❗️❗️
📌 چرا در هیچکدام از این دو نقل، شماره صفحه کتاب ذکر نشده است❓ آیا اتفاقی بوده یا اینکه عمدی در کار است❓
📌 آیا در کتاب موهوم (طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور) در پاورقی ذکر شده است که از کدامین منبع این حدیث را ذکر میکند❓ اگر ذکر شده است چرا اشارهای به نام آن منبع نمیکنید❓
📌 با صرف نظر از کتاب موهوم طلایع الظهور، آیا این حدیث در کتاب ومنبع دیگری هم ذکر شده است❓
📌 اگر واقعا چنین کتاب وحدیثی وجود دارد آیا معقول به نظر میرسد که این همه تفاوت در نقل آن وجود داشته باشد❓
📌 آیا اگر ما هم بر علیه فرقه همبوشی از روایاتی استفاده کنیم که شاید بیش از ده سال قدمت نداشته باشند، این روایات را از ما می پذیرند❓
📌 آیا این همه اشکال و ایراد برای اثبات ضعف این عبارات به عنوان حدیث کفایت نمیکند❓
📢 مخاطبین عزیز . . . اگر #اطلاعی_از_وجود این کتاب و روایت مربوطه بدست آوردند از طریق ربات کانال، ما را #مطلع ساخته تا چند خط فوق را اصلاح نماییم.
2⃣ جالبتر اینکه با این روایت بی سند ومدرک میخواهند معنای روایات معتبر (خروج الیمانی من الیمن) را تغییر داده وفرقه پوشالی خود را ثابت نمایند.
و به همین خاطر است که #علم_رجال را 👈 بدعت دانسته تا بتوانند به هر روایت بی سند و ضعیف و جعلی برای فریب عوام مردم استناد نمایند.
برای آگاهی از نظر اهل بیت (علیهم السلام) در مورد #علم_رجال به پایه اول در لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali
3⃣ در صورت پذیرش عبارت فوق به عنوان حدیث، باید بگوییم که کلمه #یمانی منسوب به #یمن تلقی شده لذا نیازی به بیان معانی دیگر برای کلمه یمانی ــــ از قبیل منسوب به یُمن و یمین و . . . ــــ نمیباشد.
📌 اما ظاهرا مبلغین فرقه همبوشی به علت #آگاهی از نبود چنین حدیثی در منابع، به بیان معانی مختلف مَندرآوردی برای کلمه یمانی پرداخته که این امر نشان از 👈 غرض ورزی و عوام فریبی آنان دارد.
4⃣ اگر واقعا این عبارات در کتاب موهوم طلایع الظهور حدیث باشد، چرا احمداسماعیل همبوشی بصری برای دفاع از خود به آن استناد نمیکند و با بیانی سست و مضحک، بحث تهامه و یمن را پیش میکشد؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔸 به راستی کسانی که اینگونه عبارات را به معصومین (علیهم السلام) نسبت داده و بوسیله آن عوام فریبی می کنند، افرادی با تقوا هستند⁉️ یا شیادانی غرض ورز و دین باز⁉️
🔸 آیا کسی که این شیادان دین باز را به نحو احسن تایید می کند، می تواند حجت خدا باشد⁉️
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔆 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . .
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.