eitaa logo
روزبرگ شیعه (ره توشه معارفی)
1.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
54 فایل
ادمین: https://eitaa.com/Mkiani110 وابسته به امور مساجد استان اصفهان پشتیبان نشر: ✅ ستاد اقامه نماز استان اصفهان ✅اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ✅ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ✅ مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ چهارشنبه - ٢٣ فروردین ١۴٠٢ 🌙 الأربعاء، ٢١ رمضان ١۴۴۴ 🌲م Wednesday 12 April 2023 👈 امروز متعلق است به امام کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی (علیهم‌السلام) 🕋 اذکار روز: - یا حَیُّ یا قَیّوم (١٠٠ مرتبه) - حسبی الله و نعم الوکیل ( ١٠٠٠ بار) - یا متعال (۵۴١ مرتبه) برای عزت ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) 🌙 به آسمان رفتن حضرت عیسی (ع) 🌙 سالروز رحلت حضرت موسی (ع) و حضرت يوشع بن نون (ع) 🌙 آغاز امامت امام حسن مجتبی (ع) 🌙 وفات شيخ حر عاملی (١١٠۴ ق) 🌙 هفته كمك به محرومان و مستضعفان ☀️ روز دندانپزشكى 🤲 اعمال روز: 🔹 روزه گرفتن واجب است؛ 🔹 در شب بیستم و دوم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی مثل نماز صبح خوانده می‌شود. 🔻دعای روز بیست و یکم ماه رمضان: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيْهِ إِلى مَرْضاتِكَ دَلِيلا، وَلا تَجْعَلْ لِلْشَّيْطانِ فِيْهِ عَلَيَّ سَبِيلاً وَاجْعَلْ الجَنَّةَ لِي مَنْزِلاً وَمَقِيلاً، يا قاضِيَ حَوائِج الطَّالِبِينَ» «خدایا برایم در این ماه دلیلی به موجبات خوشنودی خود مقرر فرما، و راهی برای تسلط شیطان بر من باقی مگذار، و بهشت را منزل و آسایشگاهم قرار ده‌، ای برآرنده حاجات جویندگان» 💠 حدیث روز: 💎 امام حسن (ع): «لَقَد فارَقَكُم رَجُلٌ بِالأَمسِ، لَم يَسبِقهُ الأَوَّلونَ بِعِلمٍ، ولا يُدرِكُهُ الآخِرونَ» «ديروز، مردى از ميان شما رفت كه پيشينيان، در هيچ دانشى بر وى پيشى نگرفته بودند و آيندگان نيز به او نخواهند رسيد» 📚 مسند ابن حنبل: ج ١، ص ٤٢٥، ح ١٧١٩ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
IMG_20230412_043111_960.mp3
2.42M
🔰 «» مناسبت: «‌» موضوع: «» ✅ رساندن غبار غلیظ به حلق روزه را باطل می‌کند، چه غبار چیزی ‎‏باشد که خوردن آن حلال است، مثل آرد؛ و یا غبار چیزی باشد که خوردن آن حرام است، مثل خاک؛ ✅ ‪اگر به واسطۀ باد غبار غلیظی پیدا شود و انسان با این که متوجه است، ‏‎ ‎‏مواظبت نکند و به حلق برسد، روزه‌اش باطل می‌شود.‏ ‏‏✅ احتیاط واجب آن است که روزه‌دار دود سیگار و تنباکو و مانند این‌ها‏‎ ‎‏را به حلق نرساند؛ ✅ اگر مواظبت نکند و غبار یا دود و مانند این‌ها داخل حلق شود، ‎‏چنانچه یقین داشته که به حلق نمی‌رسد، روزه‌اش صحیح است؛ ✅ اگر فراموش کند که روزه است و مواظبت نکند، یا بی‌اختیار غبار و ‎‏مانند آن به حلق او برسد، روزه‌اش باطل نمی‌شود؛ ⬅️ تذکر: در رابطه با «بخار غلیظ»، نظر مراجع عظام تقلید متفاوت است و برخی آن را از مبطلات روزه می‌دانند؛ و برخی دیگر باطل کننده نمی‌دانند، مگر این که در دهان به ‎‏صورت آب در آید و فرو دهد که حتماً روزه را باطل می‌نماید؛ 📚 براساس نظر مشهور مراجع عظام تقلید https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم مناسبت: «» موضوع: « ٢٠» روز چهارشنبه، ١۴٠٢/٠١/٢٣ ✍️ مناسبت روز: امروز، سالروز شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) است، لذا سخن خود را با دو حدیث قدسی در رابطه با مقام حضرت امیر (ع) آغاز می‌نمائیم: ✅ قالَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: «قَد جَعَلْتُ عَلِیّاً عَلَماً لِلنَّاسِ فَمَنْ تَبِعَهُ کَانَ هَادِیاً»: «خداوند فرمود: به تحقیق حضرت علی (ع) را پرچم و نشانه‌ی هدایت قرار داده‌ام، پس هرکس از او پیروی کند، هدایت می‌شود» (بحارالأنوار، ج۳۹، ص ۲۵۳) ✅ قالَ‌اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: «لَوِ اجْتَمَعَ النَّاسُ کُلُّهُمْ عَلَی وَلَایَهِ عَلِیٍّ علیه السلام مَا خَلَقْتُ النَّارَ»: «خداوند فرمود: اگر همه‌ی مردم بر ولایت حضرت علی (ع) جمع می‌شدند، آتش جهنم را خلق نمی‌کردم!» (امالی شیخ صدوق، ص ۶۵۷) ✍️ اما امروز بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان است و طبق روال روزهای گذشته، به تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم می‌پردازیم: 💠 «وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ🔹وقَالُوا آمَنَّا بِهِ وَأَنَّی لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِن مَكَانٍ بَعِيدٍ»: «اگر ببينى کافران را هنگامى‌كه ناله و فريادشان بلند مى‌شود امّا نمى‌توانند [از عذاب الهى] بگريزند و آن‌ها را از جاى نزديكى [كه انتظارش را ندارند] مى‌گيرند [از درماندگى آن‌ها تعجّب خواهى كرد]🔹(و در آن حال) گويند: به حق ايمان آورديم! ولی كجا اين دست‌يابى به ايمان از راه دور (كه توان بر انجام عمل صالحى ندارند) به سودشان خواهد بود» (سبأ ۵١ و ۵٢) خداوند در ظاهر اين آيات تا آخر سوره سبأ، سيمايى از وضع دلخراش جان دادن مشركان و کافران ترسيم نموده است؛ اما مفسرین با عنایت به روایات تبیینی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، این آیات را در رابطه با «خروج سفيانى» در هنگام قيام حضرت مهدى (عج) و «خسف در بیداء» و نابودی او و لشکریانش به امداد غیبی دانسته‌اند؛ چنانچه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «در ابتدای قیام مهدی (عج) که از جانب مشرق است، «سفیانی» خروج می‌کند و به اندازه مدت بارداری یک زن، یعنی نه ماه سلطنت می‌کند‌؛ او در شام خروج می‌کند و مردم شام جز عدّه‌ای...از وی اطاعت می‌کنند؛ سپس سفیانی با لشکری جرار به «بیداء» مدینه می‌آید و وقتی به این منطقه رسید، خداوند او را (با لشکرش) به زمین فرو می‌برد و این است معنی این آیه شریفه: وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا... » (بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲۵۲/ تفسیر البرهان) امام باقر (ع) نیز فرمودند: «... و چون «قائم» به بیابان «بیداء» می‌آید، لشکر سفیانی (برای جنگ) به سوی او می‌روند و خداوند به زمین امر می‌کند که آن‌ها را فرو بَرَد، و چون دیدند به زمین فرو می‌روند، می‌گویند ایمان آوردیم به قائم آل محمّد (عج)، (اما دیگر برای آنها سودی ندارد) چنانچه خداوند فرموده است: وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا... وَأَنَّی لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِن مَكَانٍ بَعِيدٍ» (بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۱۵/ تفسیر نورالثقلین) ✍️ و اما چند نکته در رابطه با آیات فوق‌الذکر: 1️⃣ عذاب الهی از آنچه فکر می‌شود به مجرمین نزدیک‌تر است؛ 2️⃣ جزع و فزع و استمداد مشركان در لحظات آخر، مشكلى از آنان حل نمى‌كند و پناهگاهی در برابر عذاب الهی نمی‌یابند: «فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ» 3️⃣ عقوبت کافران و مشركان از همين دنيا آغاز مى شود: «مَّكَانٍ قَرِيبٍ» 4️⃣ «ايمان انتخابى» ارزش دارد نه «ایمان اضطرارى»، مگرنه هر كافرى در لحظه‌ى چشیدن مرگ، ايمان مى‌آورد ولى دیگر برای او سودی ندارد: «وَأُخِذُوا مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ - وَقَالُوا آمَنَّا» 5️⃣ طبق روایات، کسانی که بعد از ظهور حضرت حجت (عج) تا آن زمان که حضرت، دست به شمشير می‌برند ايمان نياورده باشند، ديگر ايمان واقعی نخواهند آورد و ايمانشان صوری و منافقانه است و برای آن‌ها سودی ندارد؛ و امام زمان (عج) همه آن‌ها را به سزای اعمالشان می‌رسانند؛ چنانچه امام صادق (ع) فرمودند: «در زمان ظهور حضرت قائم (عج) که با شمشیر به پاخیزد، ایمان کسى که پیشتر ایمان نیاورده باشد به وى سودی نرساند، گرچه به پدران گذشته وى ایمان آورده باشد. (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏١، ص ١٨) 6️⃣ دو مورد از «علائم حتمیه ظهور»، «خروج سفیانی» و «خسف در بیداء» یعنی فرو رفتن او و لشکرش در منطقه بیداء، است؛ 7️⃣ از صدر اسلام تا کنون دو جریان «اسلام علوی» و «اسلام اُموی» در برابر هم بوده‌اند تا بالأخره «اسلام دروغین اُموی» به دست امام زمان (عج) برای همیشه محو و نابود می‌شود، لذا ما باید مدعیان دروغین اسلام را بشناسیم تا فریب نخوریم و به نام دین، در لشگر سفیانی قرار نگیریم. https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ پنجشنبه - ٢۴ فروردین ١۴٠٢ 🌙 الخمیس، ٢٢ رمضان ١۴۴۴ 🌲م Thursday 13 April 2023 👈 امروز متعلق است به امام حسن عسکری (علیه السلام) - 🕋 اذکار روز: - لااِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین(١٠٠بار) - یا غفور یا رحیم (١۰٠٠ مرتبه) - یا رزاق (٣٠٨ مرتبه) برای وسعت رزق ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 سومين شب قدر 🤲 اعمال روز: 🔹 روزه گرفتن واجب است؛ 🔹 در شب بیستم و سوم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی مثل نماز صبح خوانده می‌شود؛ 🔷 برای اعمال شب قدر به کتاب شریف مفاتیح‌الجنان مراجعه نمائید. 🔻دعای روز بیست و دوم ماه رمضان: «اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيْهِ أَبْوابَ فَضْلِكَ، وَأَنْزِلْ عَلَيَّ فِيْهِ بَرَكاتِكَ، وَوَفِّقْنِي فِيْهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِكَ، وَأَسْكِنِّي فِيْهِ بَحْبُوحاتِ جَنَّاتِكَ، يا مُجِيبَ دَعْوَةِ المُضْطَرِّينَ» «خدایا! در این روز به روی من درهای فضل و کرمت را بگشا؛ و بر من برکاتت را نازل فرما؛ و بر موجبات رضا و خوشنودیت موفقم بدار؛ و در وسط باغ‌های بهشتی‌ات مرا مسکن ده‌؛ ای اجابت کننده دعای انسان مضطر پریشان» 💠 حدیث روز: 💎 امام صادق (ع): «مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةَ القَدرِ» «هر که فاطمه را آن‌گونه که سزاوار است بشناسد، بی‏تردید شب قدر را درک کرده است» 📚 بحارالأنوار، ج ۴٣، ص ۶۵ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
IMG_20230412_211825_728.mp3
2.9M
🔰 «» مناسبت: « » موضوع: «» برای شب بیست و سوم، علاوه بر اعمالی که با «دو شب قدر گذشته» مشترک است، (هم‌چون: غسل کردن؛ خواندن دو رکعت نماز با هفت مرتبه «توحید» در هر رکعت و گفتن هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ» پس از نماز؛ گرفتن قرآن به سر و خداوند را به چهارده معصوم قسم دادن؛ خواندن زیارت حضرت سید الشهّدا(ع)؛ احیاء و شب زنده‌داری به دعا و عبادت؛ خواندن دعای «جوشن کبیر» و پنجاه نماز دو رکعتی و بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد)؛ ✍️ اعمال مخصوصی دیگری نیز در مفاتیح‌الجنان آمده، ازجمله: 1️⃣ خواندن سوره‌های «عنکبوت» و «روم» و «دخان»؛ 2️⃣ هزار مرتبه خواندن «سوره قدر» 3️⃣ خواندن دعای سلامتی امام زمان: «اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَن...» به دفعات در این شب؛ 4️⃣ خواندن چند دعای کوتاه که در مفاتيح الجنان آمده است؛ 5️⃣ و غسل مجدد در آخر شب، علاوه بر غسل اول شب؛ ✅ در پایان از همه‌ی عزیزان التماس دعای خیر داریم. https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: « ٢١» روز پنجشنبه، ١۴٠٢/٠١/٢۴ ✍️ مناسبت روز: امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که طبق روایات بسیار «شب قدر» همین شب است که دعاها در آن مستجاب، و تمام امور بر پایه‌ی حکمت الهی مقدّر و به امضای حضرت صاحب الزمان (عج) می‌رسد؛ لذا ضمن تأکید بر احیاء و بهره‌گیری مضاعف از این شب بزرگ و پرفضیلت، سخن امروز را با یکی دیگر از «آیات المهدی» که در رابطه با شب باعظمت قدر نازل گردیده، آغاز می‌نمائیم: 💠 «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّ‌وحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَ‌بِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ‌🔹سلَامٌ هِىَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ‌»: «فرشتگان، با روح‌القدس (بزرگ آنها)، به فرمان پروردگارشان، (در شب قدر) براى (تقدیر) کل امور، فرود می‌آيند🔹این شب تا صبحگاه، سراسر (رحمت و) سلامت و تهنیت است.» (قدر/۴و۵) طبق نظر مفسرین، این آیات که در رابطه با شب قدر نازل شده‌اند، از دلایل بسیار روشن بر حضور حجت حی الهی در زمین هستند؛ چراکه «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّ‌وح»، دارای فعل مضارع است که دلالت بر استمرار دارد، لذا "شب قدر" فقط به زمان رسول خدا اختصاص نداشته و طبق این آیه، «شب قدر» در هر سال تکرار می‌گردد و در آن شب، هیئتی بلندپایه‌ از ملائکه آسمانی به محوریت «روح‌القدس» از سوی خداوند متعال برای ابلاغ مقدّرات عالم در همهٔ امور «مِنْ کلِّ أَمْرٍ» نازل می‌شوند و طبعاً این میهمانان بزرگ الهی، میزبانی بزرگ و با ظرفیتی عظیم در زمین می‌طلبند؛ در نتیجه لازم است در هر زمان، انسانِ کاملِ معصومی، همانند حضرت رسول (ص) به عنوان ولیّ و خلیفه حیّ الهی در زمین وجود داشته باشد تا محل نزول ملائکه الهی در شب قدر باشد؛ بر این اساس رسول اکرم (ص) فرمودند: «به "شب قدر" ايمان آوريد كه آن بعد از من، اختصاص به علی‌بن‌ابیطالب (ع) و يازده فرزند او دارد»: «آمِنُوا بِلَيْلَةِ الْقَدْرِ إِنَّهَا تَكُونُ لِعَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ لِوُلْدِهِ الْأَحَدَ عَشَرَ مِنْ بَعْدِی» (الکافی، ج١، ص۵٣٣) البته برخی از مفسرین گفته‌اند که نزول فرشتگان در شب قدر به جهت ابلاغ درود و سلام خدا به بندگان صالح، و طلب مغفرت برای آنان در این شب باعظمت است، اما با نظر به آیه بعد، به راحتی می‌توان اثبات نمود که این تفسیر قابل قبول نیست! چراکه این موضوع با تعبیر «مِنْ کلِّ أَمْر» هرگز سازگاری ندارد؛ افزون بر این‌که بیش از یکصد روایت در کتب روایی شیعه و سنی آمده که جزئیات کامل و نزول هر ساله ملائکه در این شب بر زمین را روشن نموده است؛ چنانچه امیرالمؤمنین (ع) دراین‌باره فرمودند: «شب قدر در هر سال وجود دارد و امرِ سال در این شب نازل می‌شود و برای این امر، پس از رسول خدا، والیانی وجود دارد؛ پس ابن‌عباس پرسید: یا امیرالمؤمنین این والیان چه کسانی هستند؟ و حضرت فرمودند: آن والیان، من و یازده نفر از صلب من هستند» (الکافی، ج ١، ص۵٣٢)، لذا بدون تردید در این زمان، حضرت صاحب‌الامر (عج) محل نزول ملائکه الهی و صاحبِ شب قدر هستند. ضمناً از آنجا که فرشتگان در شب قدر برای ارائه تقدیر همه‌ی امور «مِنْ کلِّ أَمْرٍ»، خدمت حجت حیّ الهی می‌رسند؛ بر این اساس همه امور مادی و معنوی جهان به اذن خداوند به دست مبارک امام زمان (عج) است؛ و در واقع حضرت «صاحب‌الامر»، واسطه فیض الهی‌ بر تمامی زمینیان هستند. همچنین مفسرین «فَجْر» را نیز به امام زمان (ع) و ظهور و قیام ایشان، تفسیر کرده‌اند‌؛ چنانچه امام صادق (ع) فرمودند: «مراد از "فجر" حضرت مهدى (عج) هستند»: «الفجر هو القائم» (تفسیر البرهان)؛ چراکه با ظهور خورشید ولایت، شب تاريك ظلم و فساد، در مطلع فجر برای همیشه برچيده خواهد شد. ✍️ و اما چند نکته درباره آیات فوق‌الذکر: 1️⃣ شرافت شب قدر به نزول قرآن صامت بر قرآن ناطق است؛ لذا هرچه انسان در این شب به قرآن صامت و ناطق، متوسل و نزدیکتر شود، بهره و نصیب بیشتری می‌برد؛ 2️⃣ به فرموده اهل بیت (ع) برای اثبات وجود امام حیّ، باید با این آیات با مخالفین احتجاج کرد، چراکه همهٔ امت اسلام بر وجود شب قدر تا قیامت اتفاق نظر دارند و به دلیل ضرورت نزول ملائکه بر «انسان کامل» در زمین، وجود حجت حیّ الهی در هر عصر ثابت می‌گردد؛ 3️⃣ توجه به این موضوع که تقدیرات یک‌ساله انسان در شب قدر به محضر حجت حیّ الهی ارائه و به امضای آن حضرت می‌رسد، باعث توجه و توسل بیشتر انسان به امام زمان (عج) می‌شود؛ ✍️ در پایان بجاست که تمامی شیعیان در شب رقم خوردن مقدّرات الهی، مهمترین خواسته خود را تعجیل در فرج قرار دهند، چراکه با آمدن منجی، تمامی سختی‌ها، مشکلات و تاریکی‌های بشریت محو شده و مطلع فجر و صبح روشن و نورانی برای انسان پدیدار می‌گردد. https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ جمعه - ٢۵ فروردین ١۴٠٢ 🌙 الجمعة، ٢٣ رمضان ١۴۴۴ 🌲م Friday 14 April 2023 👈 امروز متعلق است به حضرت ولی‌عصر(عج) 🕋 اذکار روز: - اَللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّدٍوَآلِ‌مُحَمَّدٍ (١٠٠ مرتبه) - یا ذاالجلال‌والاکرام (١٠٠٠ مرتبه) - یا نور (٢۵۶ مرتبه) برای عزیز شدن ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 روز قدر و نزول قرآن کریم 🌙 روز قدس ☀️ روز بزرگداشت عطار نیشابوری ☀️ سالروز شهادت رضا چراغی فرمانده لشکر ٢٧ رسول‌الله (١٣۶٢ش) 🤲 اعمال روز: 🔹 روزه گرفتن واجب است؛ 🔹 در شب بیستم و چهارم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی مثل نماز صبح خوانده می‌شود؛ 🔻دعای روز بیست و سوم ماه رمضان: «اَللّـهُمَّ اغْسِلْنى فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَطَهِّرْنى فیهِ مِنَى الْعُیُوبِ، وَامْتَحِنْ قَلْبى فیهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ، یا مُقیلَ عَثَراتِ الْمُذْنِبینَ» «خدایا در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان، و از هر عیب پاک ساز، و دلم را در آزمایش، رتبه دل‌های اهل تقوی بخش، ای پذیرنده عذر لغزش‌های گناهکاران» 💠 حدیث روز: 💎 پيامبر (ص): «لا تَزالُ عِصابَةٌ مِن اُمَّتي يُقاتِلونَ عَلى أبوابِ دِمَشقَ و ما حَولَهُ و عَلى أبوابِ بَيتِ المَقدِسِ و ما حَولَهُ لايَضُرُّهُم خِذلانُ مَن خَذَلَهُم ظاهِرينَ عَلَى الحَقِّ إلى أن تَقُومَ السَّاعَةُ» «پيوسته گروهى از امّت من بر دروازه‌هاى دمشق و پيرامونش، و بيت‌المقدّس و پيرامون آن، مبارزه مى‌كنند و يارى نكردن آنان، زيانى به آنها نمى‌رساند! آنان تا روز قيامت پشتيبان حقّ‌اند» 📚 مسند أبى يعلى، ج ۱۱، ص ۳۰۲ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
IMG_20230414_044219_950.mp3
1.65M
🔰 «» مناسبت: «‌» موضوع: «» ✅ طبق نظر مراجع عظام تقلید، «اماله کردن با چیزهای روان»: یعنی وارد کردن مایع به بدن از راه مخرج؛ و همچنین «قی کردن عمدی» (استفراغ نمودن) روزه را باطل می‌نماید، چنانچه در رساله عمليه مراجع آمده: ⬅️ «اماله کردن با چیز روان» اگر چه از روی ناچاری و برای معالجه باشد، روزه را باطل می‌کند؛ ولی استعمال شیاف‌هایی که برای معالجه است، اشکال ندارد؛ ⬅️ هرگاه روزه دار عمداً «قی» كند، اگر چه به واسطه‌ی مریضی (و مسمومیت) و مانند آن ناچار باشد، روزه‌اش باطل می‌شود؛ ولی اگر سهواً يا بی‌اختيار «قی» كند، اشكال ندارد؛ (ولی نبايد آن را عمداً فرو ببرد). 📚 رساله عمليه مراجع عظام تقلید (محشی) https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: « ٢٢» روز جمعه، ١۴٠٢/٠١/٢۵ ✍️ مناسبت روز: امروز آخرین جمعه ماه رمضان و «روز قدس» است، لذا سخن امروز را با گرامیداشت این روز جهانی و دعوت از همه‌ی مؤمنین برای شرکت در راهپیمایی روز قدس آغاز می‌نمائیم؛ ✍️ اما امروز، بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان است و طبق روال روزهای گذشته، به تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم می‌پردازیم: 💠 «هَلْ يَنْظُرُونَ‏ إِلاَّ السَّاعَةَ أَنْ تَأْتِيَهُمْ بَغْتَةً وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ»: «آيا جز اين انتظارى دارند كه قيامت ناگهان به‌ سراغشان آيد در‌ حالى‌ كه نمى‌فهمند؟!» (زخرف/۶۶) این آیه در وصف حالِ غافلان بی‌خبری است که منکر قیامت بودند، ولی قیامت برای آنها به صورت ناگهانی و بدون آمادگی و خبر، رخ می‌دهد؛ ✍️ مفسرین «آیه ۶۶ سوره زخرف» را بر اساس روایات تبیینی اهل‌بیت (ع) از «آیات‌المهدی» دانسته‌اند و آن را علاوه بر قیامت، به وقوع ناگهانی ظهور و قیام حضرت مهدی (عج) تفسیر کرده‌اند؛ چنانچه در روایتی، زراره می‌گوید: از امام باقر (ع) درباره‌ی آیه‌ی «هَل ینظُرُونَ إِلا السَّاعَةَ أَن تَأْتِیهُم بَغْتَةً» سؤال کردم؛ امام فرمودند: «منظور از این آیه، قیام حضرت قائم (عج) است که ناگهان به‌سراغ مردم می‌آید»: «... قَالَ هِیَ سَاعَة الْقَائِمِ (عج) تَأْتِیهِمْ بَغْتَة» (بحارالأنوار، ج۲۴، ص۱۶۴/ تفسیر البرهان) حضرت حجت (عج) نیز در نامه (توقیع) خود به شیخ مفید (ره) فرمودند: «پس هر يك از شما بايد كارى كند كه به محبّت ما نزديك شود و از آنچه باعث ناپسندى و ناخشنودىِ ما می‌شود، بپرهيزد؛ چراكه امر قیام ما، ناگهانى و بدون آمادگى قبلی است و در آن هنگام، توبه سودى نمى‌بخشد و پشيمانى از گناه، كسى را از عقوبت اعمالش رهايى نمى‌دهد»: «فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِئٍ مِنْکُمْ بِمَا یَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ یَتَجَنَّبُ مَا یُدْنِیهِ مِنْ کَرَاهَتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ أَمْرَنَا بَغْتَةٌ فُجَاءَةٌ حِینَ لَا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لَا یُنْجِیهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَى حَوْبَة» [الإحتجاج (للطبرسی)، ج٢، ص ۵٩۶]. ✍️ اما چند نکته درباره آیه فوق‌الذکر: 1️⃣ وقوع «قيامت» ناگهانى است و زمان آن بر كسى معلوم نيست: «بَغْتَةً وَ هُمْ لا يَشْعُرُونَ» 2️⃣ از آنجایی که این آیه بر زمان قیام امام زمان نیز تطبیق داده شده، روشن می‌شود، ظهور و قیام حضرت مهدی (عج) نیز مانند قیامت، ناگهانی و غیر منتظره است، و کسی از زمان آن خبر ندارد؛ 3️⃣ طبق این آیه، «توقیت» و معلوم نمودن وقت برای ظهور و قیام قائم آل محمد (عج) باطل و کذب است؛ چنانچه در روایات متعدد از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) آمده که «وقت‏گزاران برای ظهور دروغ می‌گویند»: «کَذَبَ الْوَقَّاتُون» (اصول کافی، ج١، ص٣۶٨)؛ البته گاهی شواهدی مبنی بر نزدیکی ظهور بیان می‌شود که به معنای ایجاد آمادگی برای ظهور است و اشکالی ندارد؛ 4️⃣ از آنجا که ظهور و قیام حضرت ولی‌عصر (عج) غیر منتظره است، منتظران باید هر لحظه آمادگی برای ظهور حضرت و یاری امام داشته باشند؛ چنانچه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»؛ انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است! اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم! این «آماده‌باش» خیلی مهم است... انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن، و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند این‌ها نیست! انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشیم...» (سخنان معظم‌له در ۱۳۹۶/۰۲/۲۰) https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ شنبه - ٢۶ فروردین ١۴٠٢ 🌙 السبت، ٢۴ رمضان ١۴۴۴ 🌲م Saturday 15 April 2023 👈 امروز متعلق است‌ به پیامبراکرم (ص) 🕋 اذکار روز: - یا رَبَّ الْعالَمین (١٠٠ بار) - یا حی یا قیوم (١٠٠٠ بار) - يا غنی (١٠۶٠ بار) برای غنی شدن ❇️ وقایع مهم روز: 🌙 مرگ ابولهب لعنت‌الله‌علیه (٢ ق) 🌙 مرگ مروان بن حکم لعنت‌الله‌علیه (۶۵ ق) 🤲 اعمال روز: 🔹 روزه گرفتن واجب است؛ 🔹 در شب بیستم و پنجم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی خوانده می‌شود و در هر رکعت یک بار سوره حمد و ده بار سوره توحید قرائت می‌گردد. 🔻دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان: «اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین» «خدایا در این روز از تو درخواست می‌کنم آنچه را که رضای تو در اوست، و به تو پناه می‌برم از آنچه تو را ناپسند است و از تو توفیق می‌خواهم که در این روز به فرمان تو باشم و هیچ نافرمانی نکنم، ای عطابخش سؤال‌کنندگان» 💠 حدیث روز: 💎 امام صادق (ع): «مَن فَطَّرَ صائما فلَهُ مِثلُ أجرِهِ» «هركه روزه‌دارى را افطارى دهد، اجرش همانند اجر او باشد» 📚 الكافی، ج۴‌، ص۶٨ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
IMG_20230414_145047_286.mp3
1.95M
🔰 «» مناسبت: «‌» موضوع: «» ✅ اگر روزه دار سهواً يكى از كارهايى كه روزه را باطل مى‌كند انجام دهد، و به خيال اين كه روزه‌اش باطل شده عمداً دوباره يكى از کارهای باطل کننده را به جا آورد، روزۀ او باطل مى‌شود؛ ✅ اگر چيزى به زور در گلوى روزه‌دار بريزند، (يا سر او را به زور در آب فرو برند) روزۀ او باطل نمى‌شود؛ ولى اگر مجبورش كنند كه روزۀ خود را باطل كند مثلاً به او بگويند: اگر غذا نخورى ضرر مالى يا جانى به تو مى‌زنيم و خودش براى جلوگيرى از ضرر چيزى بخورد، روزۀ او باطل مى‌شود؛ (و باید قضای آن را به جا آورد). ⬅️ روزه دار نبايد جايى برود كه مى‌داند چيزى در گلويش مى‌ريزند يا مجبورش مى‌كنند كه خودش روزۀ خود را باطل كند... 📚 رساله عمليه مراجع عظام تقلید (محشی) https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: « ٢٣» روز شنبه، ١۴٠٢/٠١/٢۶ ✍️ مناسبت روز: امروز بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان است و طبق روزهای گذشته، سخن امروز را نیز به تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم اختصاص می‌دهیم: 💠 «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا...»: «و (در آن روز) زمين به نور پروردگارش روشن می‌گردد...» (زمر/۶٩) مفسرین در تفسیر «بِنُورِ رَبِّهَا» بر اساس آیات دیگر قرآن کریم و روایات تفسیری، نکات مختلفی را بیان کرده‌اند، ازجمله این‌که: 1️⃣ «نور ربّ» را به‌معنای «نور حقّ و عدالت» خداوند دانسته‌اند که در روز قیامت، زمین را نورانى مى‌كند. (تفسیر نور) 2️⃣ «نور ربّ» را نوری دانسته‌اند که به‌واسطه آن، كشف اسرار و حقايق در قيامت می‌شود. (تفسير الميزان) 3️⃣ «نور ربّ» را نورى دانسته‌اند كه از مؤمنان در قیامت بر مى‌خيزد، چراکه در قیامت نور خورشيد و ماه وجود ندارد؛ چنانچه خداوند در آیه ٨ سوره تحریم می‌فرماید: «...نُورُهُمْ يَسْعَىٰ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ...»: «(در آن روز) نور (ایمان و عبادت) آنها در پیش رو و سمت راست ایشان می‌رود (و راه بهشت را به آنها نشان می‌دهد)» (تفسير أطْیَبُ‌البَیان) 4️⃣ عده‌ای از مفسرین نیز «نور ربّ» را به نور امام و پیشوا در زمین تفسیر کرده‌ و این آیه را از «آیات المهدی» دانسته‌اند؛ چنانچه مفضّل‌ می‌گوید از امام صادق (ع) شنیدم که درباره‌ی «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا» فرمودند: «پروردگار زمین، یعنی امام زمین»، پس عرض کردم: «وقتی امام بیرون آید، چه می‌شود»؟ حضرت فرمودند: «آنگاه مردم از تابش خورشید و نور ماه بی‌نیاز می‌شوند و به نور (هدایت) امام، راه می‌نوردند»: «رَبُّ الْأَرْضِ إِمَامُ الْأَرْضِ... یَجْتَزِءُونَ بِنُورِ الْإِمَامِ» (بحارالأنوار، ج۷، ص۳۲۶/ البرهان/ نورالثقلین) ✍️ واما چند نکته درباره‌ی آیه فوق‌الذکر: 1️⃣ «رَبِّ» واژه‌ای است که در زبان عرب بجز خداوند، به حاکم و مالک و ارباب نیز اطلاق می‌شود و در آیات دیگر قرآن نیز به غیر خدا اطلاق شده است، چنانچه در سوره يوسف، «رَبُّکَ» اشاره به «عزیز مصر» دارد، لذا در اینجا نیز «بِنُورِ رَبِّهَا» به این معناست که زمین، صاحبی دارد که آن حضرت صاحب‌الزمان (عج) است که با نور او ظلم و تاریکی برطرف، و زمین روشن و منور خواهد شد؛ 2️⃣ فرق واژه «اشراق» با «طلوع» این است که در مفهوم این واژه، علاوه بر طلوع، نورافشانی نیز گنجانده شده، به گونه‌ای که درخشندگی و تابش منبع نور بسیار زیاد بوده و در نقطه مرتفعی قرار دارد که همه جا را روشن می‌کند؛ 3️⃣ با ظهور امام زمان (عج) و حاکميت تمام عيار توحيد بر سراسر عالم، تاریکی و ظلمت رخت بر می‌بندد و نور علم و عدالت و شناخت حقایق، وضعیت عالَم را به گونه‌ای روشن خواهد ساخت که بشر تازه متوجه می‌شود که تا کنون در جهل و تاریکی بوده‌ است؛ 4️⃣ تنها راه نجات بشریت از تاریکی‌ها، ظهور خورشید ولایت، و نورافشانی منجی عالم بشریت است، بنابراین باید زمینه‌های طلوع خورشید را فراهم نمود؛ 5️⃣ از آنجا که امام زمان (عج)، «نور عالم‌تاب» است، در دوران غيبت نیز به ميزانی که با ایشان ارتباط نزدیکتر داشته باشیم، سرزمین وجودمان، نور و خير و برکت و رحمت می‌گیرد. https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ یکشنبه - ٢٧ فروردین ١۴٠٢ 🌙 الأحد، ٢۵ رمضان ١۴۴۴ 🌲م Sunday 16 April 2023 👈 امروز متعلق است به امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) 🕋 اذکار روز: - یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (١٠٠ بار) - ایاک نعبد و ایاک نستعین(١٠٠٠ بار) - یا فتاح (۴٨٩ بار) برای فتح ❇️ وقایع مهم روز: مناسبت خاصی نداریم. 🤲 اعمال روز: 🔹 روزه گرفتن واجب است؛ 🔹 در شب بیستم و ششم ماه رمضان، هشت رکعت نماز وارد شده که به صورت چهار نماز دورکعتی خوانده می‌شود و در هر رکعت یک بار سوره حمد و صد بار سوره توحید قرائت می‌گردد. 🔻دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان: «اللّهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ، و مُعادیاً لأعْدائِکَ، مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ، یا عاصِمَ قُلوبِ النّبیین» «خدایا قرار بده مرا در این روز، دوست دوستانت، و دشمن دشمنانت، و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت، ای نگهدار دل‌های پیامبران» 💠 حدیث روز: 💎 امیرالمؤمنین (ع): «صَوْمُ الْقَلْبِ خَیْرُ مِنْ صِیَامِ اللِّسَانِ وَ صَوْمُ اللِّسَانِ خَیْرُ مِنْ صِیَامِ الْبَطْنِ» «روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است» 📚 غررالحکم، ج ۱، ص ۴۱۷ ┈┈•✾🌸✾•┈┈ https://eitaa.com/ROOZBARG
IMG_20230415_180104_725.mp3
2.38M
🔰 «» مناسبت: «» موضوع: «» ❓آیا تبعیت از اهل سنت در وقت افطار روزه در مراسم عمومی و مجالس رسمی و غیر آن، جایز است؟ اگر مکلّف تشخیص دهد که این متابعت از موارد تقیه نیست و دلیلی برای التزام به آن وجود ندارد، وظیفه‏اش چیست؟ ✅ تبعيت از ديگران در افطار روزه بدون احراز دخول وقت افطار، جايز نيست، اما اگر از موارد تقيه باشد افطار جايز است؛ ولی روزه آن روز قضا دارد؛ بنابراین جايز نيست به‌طور اختيارى افطار نمايد مگر بعد از آنکه داخل شدن شب و پايان يافتن روز را با يقين حسى و يا با حجت شرعى احراز نمايد. ❓اگر روزه‌دار جاهل باشد به این‌که تا به حد ترخص (که دیوارهای شهر را نبیند و صدای آن را نشنود) نرسیده، نباید قبل از زوال افطار کند، و قبل از حد ترخص به این اعتبار که مسافر است، افطار نماید، روزه این شخص چه حکمی دارد؟ و آیا فقط قضای روزه بر او واجب می‌شود، یا کفاره هم دارد؟ ✅ در فرض مرقوم، روزه‌اش باطل است و بايد آن را قضا کند، لکن اگر از حکم مسأله، غافل بوده، کفّاره ندارد. 📚 أجوبة الاستفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) https://eitaa.com/ROOZBARG
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع: « ٢۴» روز یکشنبه، ١۴٠٢/٠١/٢٧ ✍️ مناسبت روز: امروز بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان است و طبق روال روزهای گذشته، سخن امروز را نیز با یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم آغاز می‌نمائیم: 💠 «لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَليما»: «اگر [كافر و مؤمن‏] از هم متمايز مى‏شدند، قطعاً كافران را به مجازات دردناكى عذاب مى‏کردیم» (فتح/٢۵) در این آیه خداوند به سنّت «تَزایُل» به معنای «ضرورت جدا شدن کامل دو گروه کافر و مؤمن از هم» اشاره می‌نماید، و آن را یکی از دلایل تأخیر در نزول عذاب الهی بر کافران می‌داند؛ چنانچه مفسرین آورده‌اند که در ماجرای صلح حدیبیه، مؤمنینی در مکه بودند که جبهه‌ی ایمان آنها را نمی‌شناختند یا به تعبیر دقیق‌تر، عده‌ای به ظاهر کافر بودند ولی در باطن مؤمن! لذا خداوند به پیامبر اکرم دستور صلح داد تا فرصت لازم برای جدایی کامل مؤمنان از کافران ایجاد شود و مؤمنین همراه کافران کشته نشوند. ✍️ البته مفسرین بنا بر روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) این آیه را از «آیات المهدی»، و «تزایل» را یکی از فلسفه‌های تأخیر در ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) دانسته‌اند؛ چنانچه در روایتی آمده که خدمت امام صادق (ع) عرض کردیم: «آیا امیرالمؤمنین (ع) در راه دین خداوند، نیرومند و شجاع نبودند؟» حضرت فرمودند: «آری، چنین بودند»؛ پس عرض کردیم: «چرا (بعد از رحلت رسول خدا) گروهی بر ایشان غلبه کردند و حضرت از (حق مسلّم) خودشان در برابر آن‌ها دفاع نکردند؟ امام فرمودند: «یکی از آیات قرآن، مانع این کار شد» و سپس آیه «لو تَزَیَّلوا لعَذَّبْنَا الذِینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابًا أَلیمًا» را تلاوت کرده و فرمودند: «خداوند در میان فرزندان کفّار و منافقان و (در صُلب آنها) مؤمنانی را قرار داده بود و آن حضرت بنا نداشتند تا زمانی‌که آن فرزندان به دنیا بیایند با آن‌ها بجنگند! (و آنها را نابود نمایند) لذا زمانی‌که آن‌ها به دنیا آمدند، حضرت علی (ع) با آن‌ها که دشمنی خود را ابراز کردند، (یعنی ناکثین و قاسطین و مارقین) جنگیدند» و سپس حضرت صادق (ع) اضافه نمودند: «درباره قائم ما اهل‌بیت نیز چنین است و آن حضرت، زمانی ظهور خواهند کرد که مؤمنانی که در نسل کفّار هستند، متولّد شده باشند؛ آنگاه آن حضرت قیام کرده و کافران را نابود می‌نمایند»: «...کَذَلِکَ قَائِمُنَا (عج) أَهْلَ الْبَیْتِ (ع) لَنْ یَظْهَرَ أَبَداً حَتَّی تَظْهَرَ وَدَائِعُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا ظَهَرَتْ ظَهَرَ عَلَی مَنْ ظَهَرَ فَقَتَلَهُ» (کمال الدین، ج۲، ص۶۴۱/ البرهان/ نورالثقلین) همچنین صادق آل‌ محمد (ع) در روایتی دیگر، درباره‌ی آیه‌ی «لو تَزَیَّلوا...» فرمودند: «هرگاه خداوند، کفّاری را که از نسل مؤمنان و مؤمنانی را که از نسل کفّار متولّد می‌شوند به دنیا آورد، آنان را که کفر ورزیدند، عذاب خواهد کرد»: «...لَوْ أَخْرَجَ اللَّهُ مَا فِی أَصْلَابِ الْمُؤْمِنِینَ مِنَ الْکَافِرِینَ وَ مَا فِی أَصْلَابِ الْکَافِرِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ لَعَذَّبَ الَّذِینَ کَفَرُوا» (بحارالأنوار، ج۲۹، ص۴۳۷/ نورالثقلین/ البرهان) ✍️ و اما چند نکته درباره آیه فوق‌الذکر: 1️⃣ یکی از فلسفه‌های طولانی شدن غیبت امام عصر (عج)، جاری شدن سنّت «تزایل» است؛ بدین معنا که کافران و مؤمنان، کاملاً از هم جدا شوند، و حتی در نسل و صلب دشمنان امام زمان (عج) نور مؤمنی باقی نمانده باشد؛ تا در زمان ظهور و قیام حضرت کنند، مؤمنی ولو در صلب کافری از بین نرود؛ 2️⃣ کار اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، پرورش انسان‌هاست، نه از بین بردن آن‌ها! لذا حضرات معصومین (ع) نه تنها به انسان‌های موجود توجه دارند، بلکه حتی به نسل‌های بعدی آن‌ها نیز توجه می‌نمایند؛ 3️⃣ هیچ‌گاه نباید درباره حکمت الهی و سیره حکیمانه پیامبران و امامان معصوم تردید و اعتراض کرد و قضاوت عجولانه نمود؛ چراکه فلسفه‌ی بعضی از افعال آن‌ها در ظاهر برای ما معلوم نیست؛ و خداوند و انبیاء و اولیاء الهی نکاتی را می‌دانند که ما نسبت به آنها جاهل هستیم! مثل وجود نور مؤمنین در اصلاب کافران. https://eitaa.com/ROOZBARG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا