💠ادامه 👇
👌و یا نقل می کنند «زمانی که پیامبر گرامی درگذشت ، ابوبکر در منزل چهره او را باز کرد و بوسید و گفت پدرم و مادرم فدای تو باد از ما پیش پرودگار خود یاد کن و به خاطر داشته باش »
📚کشف الارتیاب ص265
👌و یا خطيب بغدادى از علماى معروف اهل سنت مى نويسد ؛
ابوعلى خلال از علمای سنی مسلک مى گفت ؛
«هيچ گاه مشكلى برايم پيش نمى آمد، مگر آنكه آهنگ قبر موسى بن جعفر عليهما السلام مى كردم و به او توسّل مى جستم و آنگونه كه من دوست داشتم مشكلم را خداوند بر طرف مى ساخت».
📚تاریخ بغداد ج 1 ص 133
👌و یا ابن حبّان از دانشمندان اهل سنت و عالم رجالى معروف مى نويسد ؛
«قبر على بن موسى الرضا عليه السلام در طوس كنار قبر هارون الرشيد قرار گرفته است و زيارتگاه معروفى است و من مكرر آن را زيارت كرده ام»؛ سپس مى افزايد: «در مدتى كه من در طوس ساكن بودم، هر گاه مشكلى برايم پيش مى آمد، قبر على بن موسى الرضا عليه السلام را زيارت مى كردم و (به بركت زيارت آن حضرت) رفع مشكلم را از خداوند طلب مى كردم كه در اسرع وقت خواسته ام به اجابت مى رسيد و گرفتاريم برطرف مى شد؛ من اين مسأله را بارها تجربه كرده ام»
📚الثقات ج 8 ص 457
❕شافعى- رئيس مذهب شافعيه- در اشعار خود خاندان رسول خدا را وسيله نجات خود مى داند، و مى گويد ؛
«خاندان پيامبر اكرم شفيع منند؛ آنها وسيله تقرب من به سوى خدايند؛ اميدوارم فرداى قيامت به سبب آنها نامه اعمالم، به دست راست من سپرده شود».
📚دیوان الامام الشافعی ص 27
👌جهت اطلاع از بقیه ادله مشروعیت توسل به اولیاء الهی و دیدن آیات مربوطه پاسخ های گذشته ما را مطالعه کنید ؛
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2477
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2478
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2479
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2480
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2481
👌در پایان این بحث خطاب به عبدالحمید کذاب باید بگوییم ، که اگر اولیاء الهی ، مشکلی را برطرف می کنند به اذن خداوند است و ما آنان را مستقل نمی دانیم ، چنان که عیسی مسیح چنین میگفت ؛
« من نشانه ای از طرف پرودگار شما برایتان آورده ام ، من از گل چیزی به شکل پرنده می سازم سپس در آن می دمم و به فرمان خدا ، پرنده ای می گردد ، و به اذن خدا کور مادر زاد و مبتلایان به برص را بهبودی می بخشم و مردگان را به اذن خدا زنده می کنم » ( آل عمران 49)
💠ادامه 👇
💠 ادامه 👇
👌و باز نقل می کند که فرمود ؛
«گروهى از اصحابم را از ورود به حوض كوثر باز مى دارند. تا آنكه من آنان را بشناسم و نزد من آشفته مى شوند. من مى گويم: آيا #اصحاب مرا مانع مى شوند؟ گويند: نمى دانى پس از تو چه كردند»
📚همان مدرک ص228
👌و باز نقل می کند که فرمود:
«من پيش از شما بر حوض وارد مى شوم. هر كه بر من بگذرد مى نوشد و هر كه نوشيد، هرگز تشنه نمى شود گروهى را هم جلوگيرى مى كنند كه آنان را مى شناسم، آنان هم مرا مى شناسند و ميان من و آنان #فاصله مى افكنند.»
📚همان مدرک
👌و باز نقل می کند که فرمود ؛
«گروهى از اصحابم روز قيامت بر من وارد مى شوند وآنان را از حوض كوثر محروم مى كنند و من مى گويم: خدايا، اصحابم مى گويد: تو نمى دانى پس از تو چه كردند، آنان به #جاهليت و به عقب برگشتند.»
📚همان مدرک
❕بنابراین کینه این صحابه منافق را به دل داشتن از لوازم ایمان است، چنان که در روایات فراوانی ، دین مساوی دانسته شده است با دوست داشتن دوستان خدا و دشمنی و بغض داشتن #دشمنان خداوند به گونه ای که اگر کسی به این اصل توجه نداشته باشد دین ندارد ؛
📚بحار الانوار ج 66 ص 237 باب 36
👌علت شیوع کرونا در ایران ، همان ابتلاء و آزمایش و ترفیع درجه مومنین است که در گذشته مفصلا حول آن بحث کرده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1991
👌اگر بدگویی از صحابه بد است و موجب نزول عذاب می شود ، چگونه معاویه دشنام گویی علی علیه السلام را باب کرد چنان که سیوطی در این باره می نویسد:
🗯« در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر،علی بن ابی طالب #مورد لعن قرار می گرفت»
📚النصائح الکافیه،ص105
❕مسلم نیشابوری نقل می کند :
« معاویه سعد را امر کرد و به او گفت چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...»
📚صحیح مسلم،ج4 ص1871 _ سنن ترمذی،ج5 ص3724
🗯ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند:
« سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت #دشنام داد»
📚المصنف ج6 ص366
🗯طبری می نویسد:
❗️هنگامی که معاویه مغیره را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله:
« از فحش و ناسزا به علی #کوتاهی مکن»
📚تاریخ طبری ج3 ص218
👌و چگونه عایشه نسبت به همسران پیامبر که صحابیه بودند ، بدگویی می کرد چنان که می نویسید ؛
« عایشه به ام سلمه و سایر همسران پیامبر فحش و #دشنام می داد »
📚احادیث عائشه ج 1 ص 63
❕بخاری جریان مفصل از #دشنام گویی عایشه به همسران پیامبر را نقل می کند ؛
📚صحیح بخاری ج 2 ص 911
👌و چگونه عمر بن خطاب فراتر از بدگویی ، صحابه پیامبر را می زد ، چنان که دارمی نقل می کند ؛
« عمر بن خطاب ابی بن کعب را به خاطر روایت کردن از رسول خدا #تازیانه زد »
📚سنن الدارمی ج 1 ص 132
🔸هیثمی می نویسد ؛
« عمر ابن مسعود و ابا مسعود انصاری و ابو الدرداء را #زندانی کرد چون از رسول خدا روایت می کردند »
📚مجمع الزوائد ج 1 ص 372
👌و چگونه عایشه ، عثمان را نعثل یعنی پیرمرد نادان خطاب می کرد و می گفت ؛
« این نعثل را بکشید ، که کافر شده است»
📚تاریخ طبری ج4 ص 459
👌و همین عایشه هنگامی که خبر شهید شدن علی علیه السلام را شنید ، شروع به شادی کردن کرد ، چنان که ابوالفرج اصفهانی در #مقاتل_الطالبین خودش به نقل از ابو البختری می نویسد ؛
« چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به عایشه رسید #سجده کرد »
📚#مقاتل_الطالبین ص55
❕طبری و دیگران از علمای اهل #سنت نیز می نویسند ؛
❕« چون خبر کشته شدن علی علیه السلام به #عایشه رسید این شعر را خواند ؛
« پس #عصایش را افکند و آرزوها بدان آرام گرفت ، همان گونه که با آمدن #مسافر ، دیده روشن می گردد » سپس پرسید چه کسی او را #کشت ؟ گفتند مردی از قبیله #مراد . گفت اگر چه دور بود ولی اشکالی ندارد ، کسی که خبر #مرگ او را آورد پاینده باشد .
📚تاریخ #طبری ج5 ص150 _ #الکامل فی التاریخ ج2 ص438
👌بنابراین اگر قرار باشد به خاطر بدگویی صحابه کسی عذاب شود ، باید امثال معاویه ها ، عمرها و عایشه ها ، عذاب شوند که حتی پا را فراتر از بدگویی ، به جنگ و جدال با صحابه کشاندند .
👌در پایان به عبد الحمید توصیه می کنیم که بیش از این ، دینش را به دنیای زودگذر نفروشد و چشمانش را به روی حقائق باز کند و به مسوولان هم توصیه می کنیم که اجازه ندهند این فرد هر روز گستاخ تر از گذشته شود و برخوردهای لازم را با او به خاطر نشر اکاذیب و به هم زدن وحدت مسلمین داشته باشند و او را بیش از آنچه است ، بزرگش نکنند ، او یک امام جماعت ساده مسجد مکی زاهدان است نه بیشتر ، بزرگ انگاشتن او ، موجب وقیح تر و گستاخ شدنش می شود .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
💠ادامه 👇
👌عبدالحمید در ادامه می گوید که چون مردم ایران از صحابه پیامبر بدگویی می کنند ، خداوند آنان را عذاب کرده و ویروس کرونا را به جانشان انداخته است ❕
👌خطاب به این کذاب باید بگوییم که اگر چنین است ، چرا ویروس کرونا به جان سنیان منطقه بلوچستان هم افتاده است و دارد تلفات می گیرد ❕آنان هم بدگویی از صحابه می کنند ❕و چرا این ویروس به سرزمین های سنی مسلکی چون عربستان ، امارات ، مصر ، ترکیه ، فلسطین و ... هم رسیده است ❕آیا آنان هم از صحابه بدگویی می کنند ❗️
❕گذشته از این ، چه کسی گفته است که ما از صحابه راستین پیامبر بدگویی می کنیم ❕ما صحابه راستین پیامبر را بزرگ می انگاریم و برایشان احترام قائلیم ، چنان که شیخ طوسی شیخ الطائفه در مورد صحابه راستین پیامبر چنین می گوید ؛
« شفاعت کردن نزد ما ثابت است برای پیامبر اسلام و بسیاری از اصحابشان و جمیع امامان و کثیری از مومنین»
📚تبیان ج1 ص214
یا امام صادق در وصف صحابه راستین پیامبر فرمود ؛
« اصحاب پیامبر دوازده هزار نفر بودند که هشت هزار انها از مدینه و دو هزار از مکه و دو هزار از طلقاء و آزاد شدگان که در بین انها اصلا قدری مسلک یا مرجئه مسلک یا حروری مسلک و نه معتزلی مسلک و نه اینکه خودشان صاحب رای باشند پیدا نمیشد پیوسته از خوف خداوند شب وروز گریه می کردند»
📚الخصال ج2 ص640
👌یا علی علیه السلام در وصف آنان فرمود ؛
« كجايند برادران من؟ همانها كه در مسير صحيح گام نهادند و در راه حق پيش افتادند، كجاست «عمار»؟ كجاست «ابن تيّهان»؟ و كجاست «ذو الشهادتين». (سه نفر از بزرگان ياران امام كه شربت شهادت نوشيدند). و كجايند كسانى همچون آنان از برادرانشان كه پيمان بر جانبازى بستند و سرانجام سرهايشان براى فاجران فرستاده شد .نگاه امام عليه السّلام دست به محاسن شريف خود زد و مدت طولانى گريست و فرمود ؛
« آه بر برادرانم. همانها كه قرآن را تلاوت مى كردند و به كار مى بستند در فرائض الهى تدبّر مى كردند و به پا مى داشتند. سنّتها را زنده كرده، بدعتها را ميراندند. هنگامى كه به سوى جهاد دعوت شدند، مشتاقانه پذيرفتند به رهبر خود اطمينان داشتند و از او پيروى كردند »
📚نهج البلاغه خطبه 182
❕امام سجاد علیه السلام نیز بر صحابه راستین پیامبر درود فرستاده و می فرماید ؛
« بار خدايا، به آمرزش و خشنودى خود، اصحاب محمد را ياد كن، بويژه آنان كه حق صحبتش نيكو ادا كردند و در نصرتش دليريها نمودند و به يارى او بر خاستند و به ديدار او شتافتند و اجابت دعوتش را بر يكديگر پيشى گرفتند. چون حجت رسالت خويش به گوششان رسانيد، پاسخ قبول دادند و از زن و فرزند خويش براى اظهار دعوت او بريدند و در تثبيت نبوتش با فرزندان و پدران خود پيكار كردند، تا به وجود او پيروز شدند.بار خدايا، به آمرزش و خشنودى خود، آن كسان را ياد كن كه محبت او در دل داشتند و در بازار مودت او به تجارتى اميد بستند كه در آن زيان و كساد راه نيابد. و آن كسان را كه چون چنگ در ريسمان ولاى او زدند، خاندان و عشيرت از ايشان بگسست و چون در سايه پيوند او آرميدند، خويشان پيوند از ايشان ببريدند. بار خدايا، آنچه را كه آنان براى تو و در راه تو واگذاشتند فراموش منماى و به خشنودى خويش خشنودشان فرماى، زيرا كه مردم را براى اعتلاى دين تو گرد آوردند و همراه با رسول تو براى رواج آيين تو خلق را به سوى تو فرا خواندند. و به سزاى آنكه از شهر و ديار خود و از ميان قوم خويش مهاجرت كردند و امن و راحت خود به عسرت و تنگى بدل كردند، پاداش نيكشان عطا فرماى. و نيز پاداش ده آن گروه از ستمديدگان را كه در راه نصرت دين خود بر شمارشان افزوده اى.»
📚صحیفه سجادیه دعای چهارم
👌بنابراین مشکل ما با صحابه راستین پیامبر نیست ، مشکل ما با آن منافقانی است که به خاطر حب جاه و قدرت ، گرد پیامبر را گرفته بودند و پس از پیامبر ، وصیت ایشان در مورد علی علیه السلام را نادیده گرفتند و دختر پیامبر را شهید کردند و بزرگترین ظلم ها را در حق آل الله علیهم السلام انجام دادند ، کسانی که پیامبر گرامی طبق نقل های خود اهل سنت آنها را لعن کرده بود ، چنان که علمای اهل #سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛
« شش دسته اند که من آنها را لعنت می کنم و خداوند و تمام انبیاء نیز آنها را لعنت می کنند که یک دسته از آنها کسانی هستند که هتک حرمت عترت و اهل بیتم را کنند »
📚سنن ترمذی ج 4 ص 207
👌و مطابق نقل های اهل سنت ، همین صحابه منافق که ما بغض آنان را به دل داریم ، روز قیامت به جهنم برده می شوند .
❕بخارى از پیامبر گرامی نقل می کند كه فرمود:
«من پيش از شما بر حوض وارد مى شوم، برخى از مردان شما از آن جلوگيرى مى شوند، سپس نزد من دچار آشفتگى مى گردند. مى گويم: خدايا اينان اصحاب منند. گفته شود نمى دانى پس از تو چه #بدعتها پديد آوردند.»
📚صحیح بخاری ج4 ص227
💠ادامه 👇
💠ادامه👇
2⃣می گوید ویروس کرونا روشن کرد که شفا دهنده اصلی خداست و آنانی که تصور می کردید شفا دهنده هستند کاری از آنها ساخته نیست . استدلال این خبیث به آن است که بستن حرم های فاطمه معصومه و امام رضا علیهما السلام روشن کرد که آنان توانایی رفع مشکل را ندارند و توسل به آنان بی فایده و ما باید به خداوند رجوع کنیم .
❕ما در گذشته مفصلا ، رابطه محدود سازی حرم های مطهر و شفادهندگی صاحبان آن در رابطه با ویروس کرونا را بررسی کرده ایم که می توانید پاسخ های گذشته ما را مطالعه کنید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1971
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1995
👌آنچه که لازم است در اینجا خطاب به این دروغگو بگوییم آن است که خودتان حرم های خداوند یعنی مساجد را تعطیل کردید و برگزاری نماز جمعه ای را که واجب می دانستید ، از ترس شیوع کرونا معلق کردید .
❕طبق استدلال شما باید بگوییم بستن درب مساجد که حرم های الهی هستند و تعطیلی نماز جمعه گواه بر ناتوانی خداوند است و اگر خداوند قدرت داشت ، این ویروس را از بین میبرد تا نیاز نباشد که حرم هایش و شعائر دینی اش تعطیل شود ❔این چه استدلال مضحکی است که شما دارید . یا گاو شیرده شما ، که شما را وهابی زده کرده است ، در این ایام درب مسجد الحرام را بست و طواف کعبه را از ترس کرونا تعطیل کرد ، آیا این عمل گواه بر ناتوانی خداوند است ❗️یا چند سال پیش حاجیان در حال انجام مناسک حج در جوار کعبه به خاطر ازدحام جمعیت جان باختند و خداوند آنان را نجات نداد ، آیا این گواه بر ناتوانی خداوند است ❕یا در طول سال ها و قرن های گذشته کعبه توسط سیل و طوفان آسیب دیده است ،آیا آسیب حرم خداوند یعنی کعبه گواه بر ناتوانی خداوند است ❗️
👌امام صادق علیه السلام فرمود:
« خدا خواسته است که همه کارها از #طریق اسباب آن جاری باشد»
📚الکافی ج1ص357
❕آسیب رسیدن به کعبه ، یا تعطیلی حرم های اهل بیت به خاطر کرونا ... با تقدس آنها منافاتی ندارد چرا که این دگرگونی ها طبق #قوانین حاکم بر جهان است که یکی از این قوانین تاثیر گذاری علت ها و محقق شدن معلول هاست،و گفتیم اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که در دنیا امور از طریق اسباب طبیعی خود پیش برود نه از طریق معجزه و قدرت خارق العاده .
👌بناى خدا اين است كه در اين عالم همه چيز بطور طبيعى پيش برود و ما هم موظفیم از امکانات مادی خود در جهت مقابله با حوادث بهره جوییم که تفصیل مطلب در دو نمایه آدرس داده شده آمده است .
👌جناب عبدالحمید کذاب باید به ما پاسخ دهد که اگر شفاء دهنده اصلی خداست و توسل به اولیاء الهی باطل است ، چگونه صحيح بخارى، از انس نقل شده است كه ؛
❕«هر گاه در مدينه قحطى می شد، عمر بن خطاب به عباس بن عبدالمطلّب متوسل مى شد و تقاضاى باران مى كرد. و چنين مى گفت ؛ « خدايا، ما (در زمان خشكسالى در زمان رسول خدا ) به وسيله پيامبرمان به تو توسّل مى جستيم و تو ما را سيراب مى كردى و اكنون به وسيله عموى پيامبر به تو متوسّل مى شويم، پس اكنون تو ما را سيراب كن». و بدنبال آن باران مى آمد و مردم سيراب مى شدند».
📚 صحيح بخارى، ج 2، ص 16، ابواب الاستسقاء؛ ج 4، ص 209، باب مناقب المهاجرين وفضلهم
👌یا نقل می کنند که در زمان عمر بن خطاب مردم دچار قحطی شدند . بلال بن حارث به کنار قبر پیامبر گرامی آمد و عرضه داشت که رسول خدا مردم از قحطی و خشکسالی در حال نابودی اند . برای امتت طلب باران نما ، رسول خدا به خوابش آمد و گفت به سراغ عمر برو و سلام مرا به او برسان و به او خبر ده که به زودی باران خواهد آمد و به او بگو کیسه سخاوت و بخشش را بگشا.
🔶بلال بن حارث به نزد عمر آمد و ماجرا را بازگو کرد ، عمر گریست و گفت خدایا من کوشش خود را کردم ولی ناتوان بودم »
📚دلائل النبوه ج7 ص47 _ مصنف ابن ابی شیبه ج7 ص482 _ فتح الباری ج2 ص412 _البدایه و النهایه ج7 ص105
👌یا حاکم نیشابوری نقل می کند که مروان بن حکم روزی از کنار قبر رسول خدا می گذشت که مشاهده کرد ابو ایوب انصاری صحابی معروف صورت بر قبر رسول خدا گذاشته و با او نجوا می کند . مروان دست برد و گردنش را گرفت و گفت آیا می دانی چه می کنی ؟ ابو ایوب پاسخ داد که به محضر رسول خدا آمده ام نه کنار سنگ ( و او متوجه من است )»
📚مستدرک حاکم ج4 ص515 _ مسند احمد ج5 ص422
👌یا دارمی از علمای معروف اهل سنت نقل می کند ؛
« در مدینه قحطی شدیدی آمده بود و مردم به نزد عایشه شکایت بردند و از او چاره جویی خواستند . عایشه گفت ؛ کنار قبر پیامبر بروید و سوراخی در سقف بالای قبر قرار دهید تا آنکه میان قبر و آسمان مانعی نباشد و منتظر بمانید . مردم به این دستور عمل کردند و در نتیجه باران بارید که پس از مدتی بیابان ها سبز شد و شتر ها چاق و فربه شدند »
📚سنن دارمی ج1 ص43
💠ادامه 👇
⁉️سوال
ایا انسان اشرف مخلوقات است؟و خداوند عالم رو به جهت اون افریده ؟به چه دلیل عقلی و نقلی این سخن مطرح میشود
💭پاسخ:
❗️خداوند می فرماید:
"ما بنی آدم را گرامی داشتیم و انها را در خشکی و دریا (بر مرکب های راهور)حمل کردیم واز انواع روزیهای پاکیزه به آنها روزی دادیم و بر بسیاری از خلق خود برتری بخشیدیم"
💎 اسرای 70
❗️امام سجاد فرمود:
"خداوند فرزندان آدم را بر سایر خلقش برتری داده است"
📚امالی طوسی ص490
📚بحار الانوار ج57 ص298
❗️فلسفه آن روشن است زیرا انسان تنها موجودی است که از نیروهای مختلف ،مادی و معنوی ،جسمانی و روحانی تشکیل شده و در لابلای تضادها می تواند پرورش پیدا کند و استعداد تکامل و پیشروی نامحدود را دارد
📚تفسیر نمونه ج12 200
❗️همچنین می فرماید:
"خداوند کسی است که همه آنچه از نعمتها در زمین وجود دارد برای شما آفریده است"
📚بقره29
❗️ومی فرماید:
"انچه در آسمانها و زمین است را مسخر شما گردانیده است"
💎 جاثیه13
❗️ومی فرماید:
"نهر ها را مسخر شما گردانیده است"
💎ابراهیم32
❗️ومی فرماید:
"شب و روز را مسخر شما گردانیده"
💎نحل12
❗️و...
👌از مجموع این آیات به خوبی استفاده می شود:
1⃣انسان تکامل یافته ترین موجود جهان است و آن قدر به او مقام و ارزش داده شده است که همه موجودات دیگر مسخر او گردیده است
2⃣تسخیر در این ایات بدین معنا نیست که انسان این موجودات را همگی تحت فرمان خود در آورده است بلکه همین اندازه که در مسیر منافع و خدمت او حرکت می کنند و فی المثل کرات آسمانی برای او نور افشانی می کنند یا فواید دیگر دارند در تسخیر او هستند.خورشید و ماه با نور افشانی خود صحنه حیات انسان را روشن و گرم و آماده می سازند و بوسیله جاذبه خود حرکت زمین را در مدارش تنظیم می کند و...همه در تسخیر و تحت منافع او هستند.
❗️هیچ مکتبی این قدر برای انسان ارزش والا بیان نداشته ودر هیچ فلسفه ای این همه موقعیت و شخصیت ندارد و این از ویژگی های مکتب اسلام است که ارزش وجودی انسان را تا این قدر بالا برده تا بداند و متذکر شود و تن به پستی ندهد و خود را اسیر شهوات و برده ثروت و مقام و زر و زور نسازد زنجیرها را در هم می شکند و به اوج آسمانها پرواز می کند.
📚تفسیر نمونه ج10 ص121
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
🤔پرسش
❔ از طرفی می گوییم که پیامبر و علی پدران امت هستند از سوی دیگر خداوند در سوره احزاب آیه 40 می گوید محمد پدر هیچیک از مردان شما نیست❕آیا این دو مطلب با یکدیگر تناقض ندارد❗️❗️
💠پاسخ💠
❕در این شکی نیست که در روایات متعددی پیامبر گرامی و حضرت علی پدران امت شمرده شده اند.
🔷پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود:
« من و تو دو پدر این امت هستیم .لعنت خداوند بر کسانی که عاق ما شوند»
📚معانی الاخبار ص118
🔶امام باقر در ذیل آیه شریفه که فرمود شکر خداوند و والدین خود را به جا آور طبق تفسیر بطن آیه فرمود:
« مراد از والدین پیامبر و علی هستند»
📚بحار الانوار ج36 ص7
🔶حضرت امیر فرمود:
« خداوند شکر گزاری از دو پدر امت را ( پیامبر و علی ) واجب کرده است زیرا آنان به امت علم و حکمت را آموزش دادند و خداوند نیز اطاعت از آنان را واجب کرده است »
📚الکافی ج1 ص428
📚بحار الانوار ج23 ص270
🔶حضرت زهرا فرمود:
« دو پدر این امت محمد و علی هستند .کسانی که فرزندان خود را از عذاب نجات می دهند در صورتی که امت از آنها اطاعت کند»
📚بحار الانوار ج23 ص259
🔶امام حسن علیه السلام فرمود:
« محمد و علی دو پدر این امت هستند .خوشا به کسی که نسبت به حق آن دو عارف باشد و در هر حالتی مطیع آن ها باشد»
📚بحار الانوار ج23 ص260
❗️به این مضمون روایات فراوانی وارد شده است که جهت آگاهی رجوع شود؛
📚بحار الانوار ج36 ص4 باب 26
🔶مورد اشکال این است که خداوند می فرماید:
« محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست ولی رسول خدا و خاتم پیامبران است»
🔷احزاب40
❓حال چگونه می توان گفت که پیامبر و علی پدران امت هستند❕
👌پاسخ روشن است .
🗯این روایات و آیه قرآن برای ما روشن می سازد که انسان دارای دو نوع پدر است .
🔶یک پدر که منشا تولید و پیدایش انسان است که همان پدر جسمانی است و دیگری پدری است که منشا تربیت و ترقی و کمال انسان است که پدر روحانی قلمداد می شود.
👌پیامبر گرامی و حضرت علی پدران روحانی و معنوی امت هستند که با علم و حکمت امت را تربیت و تعلیم داده و از آتش دوزخ دور می سازند .
❕اما پیامبر و حضرت علی پدر جسمانی برای هیچ یک از مردان امت تلقی نمی شوند و خداوند نیز این نوع ابوت نسبی را نفی می کند تا بیان کند محذوری در ازدواج پیامبر با همسر مطلقه زید وجود ندارد .
👌این بیان در تفسیر نمونه هم مورد توجه قرار گرفته است ؛
📚تفسیر نمونه ج17 ص337
📝پرسمان اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBh-jd7qo00WBQ
#استفاده_از_نیروی_غیبی_برای_شفای_فاطمه_سلام_الله_علیها
🤔#پرسش
❔چرا 3 معصوم شیعه که علم غیب داشتند و ولایت تکوینی داشتند فاطمه را شفا ندادند ؟ مگر قدرت ندارند و شما را شفا نمی دهند ❗️چرا برای خودشان کاری نکردند ❕❕
💠#پاسخ💠
❕در این که امامان گرامی ما دارای قدرت خارق العاده در عالم هستند و می توانند چه در حال حیات و چه بعد از ممات ، در عالم تکوین تصرفاتی بکنند ، شکی در آن نیست چنان که امام #باقر علیه السلام فرمود ؛
«اسم اعظم خدا دارای هفتاد و سه حرف است .نزد آصف بن برخیا وصی سلیمان تنها یک حرف بود که توانست تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از فاصله دور حاضر کند و نزد ما اهل بیت هفتاد و دو حرف از آن حروف است ( وقدرت ما بی شک قابل مقایسه با آصف نیست) و یک حرف را خداوند به ما تعلیم نداده است و اختصاص به خودش دارد»
📚بحار الانوار ج27 ص25
💠جهت آگاهی بیشتر در مورد قدرت #تکوینی امامان علیهم السلام دو نمایه زیر را مطالعه کنید ؛
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2522
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2523
👌اما باید توجه داشت که امامان گرامی ما مامور هستند که طبق اسباب و روال عادی ، زندگی کنند و جز در موارد محدودی آن هم به اذن الهی ، از #قدرت_غیبی خود استفاده نکنند .
🔷امام کاظم علیه السلام فرمود ؛
« خداوند قلوب امامان را محل اراده و خواست خودش قرار داده است . هر زمان خداوند چیزی را بخواهد آنان هم می خواهند و بدون اذن خداوند کاری نمی کنند»
📚بحار الانوار ج5 ص114
👌اگر امامان گرامی ، مشکلات و #گرفتاری های خود را از طریق علم غیب و قدرت غیبی حل کنند دیگر نمی توانند اسوه و الگوی #جهانیان باشند.
❕اگر پیامبر تمام امورش را از طریق علم غیب و آگاهی های غیبی پیش می برد آیا می توانست به مردم درس #صبر و بردباری و ایثار و از خود گذشتگی در راه حق را بیاموزد؟
❔ایا اگر امام حسین مشکل کربلا را با آگاهی #غیبی حل می کرد می توانست به مردم درس آزادگی و #جهاد و بردباری و امر به معروف و نهی از منکر و ... را بدهد؟
👌چون امامان #الگوی مردم هستند خداوند به آنان اجازه استفاده از علم غیب و قدرت غیبی را جز در مواردی که اثبات امامتشان منوط به آن است نداده است اگر چه آنان آگاهی و قدرت ، غیبی را دارند اما موظف به استفاده از آن نیستند.
🔷اهل بیت علیهم السلام مطیع #محض خداوند بودند وقتی خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی نداده است آنان نیز از قدرت غیبی استفاده نمی کردند.
🔷آنان وظیفه داشتند تا در زندگی اجتماعی خود همانند انسان های #معمولی رفتار کنند وجز در موارد محدودی از علم باطنی و قدرت خود استفاده نکنند و به زندگی عادی با مردم بپردازند تا نظام اجتماعی بر هم نخورد، چنان که پیامبر وامامان منافقان را به خوبی می شناختند ومی دانستند که ایمان واقعی ندارند ولی هرگز از علم غیب خود درباره آنان استفاده نکردند ودر معاشرت، ازدواج ودیگر احکام با آنان مانند سایر مسلمانان رفتار می کردند .
🔶پیامبر #گرامی فرمود:
«من بین شما با بینات و قسم حکم می کنم ( و از طریق علم غیب حکم نمی کنم) .ممکن است برخی شما در بینه آوردن زیرک تر از دیگری باشد و من به نفعش در مال برادرش حکم کنم اما او بداند که آن مال ناحق برای او قطعه ای از جهنم خواهد بود»
📚الکافی ج7 ص414 _ معانی الاخبار ص279
❕بنابراین این که مثلا علی علیه السلام از قدرت غیبی برای شفای فاطمه سلام الله علیها ، استفاده نکرد هم ریشه در همین نکته ای دارد که بازگو کردیم . به عنوان مثال ، از نظر قرآن پیامبر گرامی نیز دارای قدرت فوق العاده بود. معراج، شق القمر و دیگر معجزات و کرامات او که در کتابهای حدیث به صورت متواتر نقل شده بر این مطلب گواه اند.
❕اما با این قدرت فوق العاده دندانش در جنگ احد شکست، چهره اش خونین شد، در جنگ خندق از گرسنگی سنگ بر شکم می بست و... چرا پیامبر با آن قدرت فوق العاده با این همه مشکل مواجه شد؟
👌پاسخ همه یک جمله است وآن اینکه انبیا و امامان از طریق روش های عادی به تبلیغ می پردازند و با دشمنان می جنگند و تنها در موارد خاص که اثبات نبوت یا امامت نیز به اعمال قدرت فوق العاده داشته ویا وضعیت ایجاب می کرد که از نیروی غیبی کمک بگیرند چنین می کردند .
❗امامان گرامی ، الگوی جامعه هستند ومردم باید ببینند که آنان چگونه با مشکلات مواجهه می شوند و استقامت می کنند تا مردم از آنان درس صبر و ایثار و ... را فرا بگیرند ، روی این جهت خداوند به آنان اجازه استفاده از قدرت غیبی در هر امر و مشکلی را نداده است و آنان نیز طبق فرمان خداوند عمل می کنند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
سوال
برام اثبات کنید که امامان قدرت بر انجام کارهای خارق العاده در عالم دارن خیلی ممنون
✅پاسخ:
ما از راههای متعددی می توانیم این مطلب را اثبات کنیم
1⃣قرآن از پیامبران متعددی نام می برد که میتوانستند در عالم امور خارق العاده انجام دهند مانند حضرت یوسف ( یوسف 96-)
حضرت موسی ( بقره 60) -حضرت مسیح ( ال عمران 49)
❗طبق آیات قرآن وروایات فریقین امامان شیعه از تمام انبیا جز پیامبر خاتم برتر هستند.
❗آیه مباهله دلالت روشن دارد بر برتری امامان بر انبیا که جهت آگاهی از روش استدلال رجوع فرمائید به کتاب پیام قرآن، ایت الله مکارم، ج9 ص229-
وروایات متعددی از کتب اهل سنت نیز دلالت بر برتری امامان بر انبیا دارند که رجوع فرمائید به کتاب "امامت در حدیث،علی اصغر رضوانی،ص526"
❗علامه مجلسی بابی را در بحار الانوار شریف گشوده است تحت عنوان:
"باب در برتری امامان بر انبیا وبر جمیع خلق وانبیا اولی العزم به سبب محبت آنان پیامبر اولی العزم شدند"
📚بحار الانوار،ج26 ص267 باب 6
❗علامه دراین باب حدود 88 روایت ذکر می کند
❗حال که برتری امامان بر انبیا ثابت شد به طریق اولی قدرت آنان بر ولایت تکوینی نیز ثابت میشود چرا که پیامبرانی که مقامشان از آنان پایین تر بوده است چنین قدرتی داشته اند آنان به طریق اولی دارای چنین قدرتی هستند
2⃣قرآن کریم نقل می کند که وزیر حضرت سلیمان اصف بن برخیا که تنها دارای بخشی از علم الکتاب بود می توانست تخت بلقیس ملکه سبا را از فاصله دور در یک چشم برهم زدن نزد سلیمان حاضر کند ( نمل 40)
❗در روایات فراوانی آمده است که امامان دارای تمام علم الکتاب هستند
📚بصایر الدرجات،ج1 ص212 باب 1 "باب در اینکه نزد امامان است اسم اعظم خداوند وعلم الکتاب"
📚بحار الانوار،ج26 ص159 باب 12
❗امام صادق فرمود:
نسبت کسی که دارای بخشی از علم الکتاب بود ( اصف بن برخیا) با کسی که دارای تمام علم الکتاب است ( امامان) مانند مقدار آبی است که یک پشه از دریا بر میدارد"
📚بحار الانوار،ج26 ص160
❗اصف که تنها دارای اندکی از علم الکتاب بود میتوانست آن کار عظیم را انجام دهد، امامان که دارای تمام علم الکتاب هستند، به تحقیق قادرند هرکاری تر عالم به اذن خدا انجام دهند
3⃣علامه مجلسی در بحار الانوار شریف بابی را گشوده است تحت عنوان:
"نزد امامان جمیع علوم فرشتگان وانبیا است وهر آنچه به انبیا داده شده است به امامان هم داده شده است"
📚بحار الانوار،ج26 ص159 باب 12
❗ودراین باب روایات مربوطه رآ ذکر میکند
❗روشن است که وقتی گفته میشود هرآنچه به انبیا داده شده به امامان هم داده شده است یعنی اگر انبیا قدرت به تصرف تکوینی درعالم داشتند امامان نیز چنین قدرتی دارند
4⃣علامه مجلسی در بحار الانوار شریف بابی دارد تحت عنوان:
"امامان قادر بر زنده کردن مردگان وشفای کور وبیمار مبتلا به پیسی وجمیع معجزات پیامبران هستند"
📚بحار الانوار،ج27 ص29 باب 13
❗ودر این باب روایات مربوطه را ذکر میکند
❗از آنچه آمد به وضوح قدرت تکوینی امامان ثابت شد.البته ما بنآی بر اختصار داشتیم والا دلایل بیش آز آنچه ذکر شد می باشد ولکن در مقداری که ذکر شد کفایت است
✅پرسمان اعتقادی
🆔ایدی ما در تلگرام برای طرح سوالات
@poorseman
📢کانال ما در تلگرام
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
#زنده_کردن_مردگان_توسط_امام_صادق_علیه_السلام
🤔#پرسش
❔آیا معجزه ای تحت عنوان زنده کردن مردگان از امام #صادق سر زده است ❗️اساسا آیا ائمه توان زنده کردن مردگان را داشته اند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌چنان که بارها توضیح داده ایم ، امامان گرامی ما دارای قدرت تکوینی خارق العاده ای در عالم بوده اند تا جایی که امام #باقر علیه السلام فرمود:
«اسم اعظم خدا دارای هفتاد و سه حرف است .نزد آصف بن برخیا وصی سلیمان تنها یک حرف بود که توانست تخت بلقیس را در یک چشم به هم زدن از فاصله دور حاضر کند و نزد ما اهل بیت هفتاد و دو حرف از آن حروف است ( وقدرت ما بی شک قابل مقایسه با آصف نیست) و یک حرف را خداوند به ما تعلیم نداده است و اختصاص به خودش دارد»
📚بحار الانوار ج27 ص25
❕راوی از امام #سجاد علیه السلام سوال کرد ؛
«آیا ائمه عليهم السّلام مرده زنده ميكنند و آيا كور و پيس را شفا ميدهند و بر روى آب راه ميروند؟
🔹امام علیه السلام فرمود
« بله هر چه خدا به هر پيغمبرى داده به حضرت محمّد نيز داده ولى به پيامبر اكرم چيزهائى داده كه به آنها نداده است . راوی سوال کرد هر چه به پيامبر اكرم داده به امير المؤمنين عليه السّلام نيز داده فرمود آرى بعد امام حسن و امام حسين عليهما السّلام سپس به هر امامى پس از ديگرى، تا روز #قيامت »
📚بصائر الدرجات ج 1 ص 269
❕حال به چند روایت در مورد زنده کردن مردگان توسط امام صادق علیه السلام توجه کنید ؛
1⃣مفضّل بن عمر می گوید ؛ راه مى رفتم با حضرت صادق عليه السّلام در مكه، در منى كه گذشتيم به زنى كه در مقابل او ماده گاو مرده اى بود و آن زن و بچه هايش مى گريستند، حضرت فرمود: چيست قصه شما؟ آن زن گفت كه: من و كودكانم از اين گاو معاش مى کرديم و الحال مرده است و من متحيّر مانده ام كه چه كنم. فرمود: دوست مى دارى كه حقّ تعالى او را زنده گرداند؟ گفت: اى مرد! با ما تمسخر مى كنى؟ فرمود: چنين نيست من قصد #تمسخر نداشتم، پس دعايى خواند و پاى مبارك خود را به گاو زد و صيحه زد به او پس آن گاو مرده زنده شد برخاست بشتاب، آن زن گفت: به پروردگار كعبه اين عيسى است. حضرت خود را در ميان مردم داخل کرد كه شناخته نشود.»
📚کشف الغمه ج 2 ص 199
2⃣ابو هاشم اسماعيل بن محمّد حميرى گوید ؛ شرفياب شدم خدمت حضرت صادق عليه السّلام و گفتم: يا بن رسول اللّه! به من رسيده كه شما فرموده ايد در حقّ من كه من بر چيزى نيستم و حال آن كه من #فانى كردم عمرم را در محبّت شما و هجو كردم مردم را به جهت شما.
❕امام فرمود: آيا تو نگفتى در حقّ محمّد بن حنفيّه که تا كى و تا چند مدّت اى پسر وصى پيغمبر تو زنده باشى و روزى بخورى و اقامت طولانى فرموده باشى در كوه رضوى و پيوسته در آنجا باشى و ديده نشوى و حال آن كه از ذوق و عشق تو ديوانه باشيم؟ آيا قايل نشده اى كه محمّد بن حنفيّه قائم است در شعب رضوى و شيرى از راست و شيرى از چپش است و صبح و #شام روزيش مى رسد؟ واى بر تو، رسول خدا و على و حسن و حسين عليهم السّلام بهتر از محمّد بن حنفيّه بودند و مرگ را چشيدند.
❔اسماعيل حميرى گفت: آيا براى اين دليلى هست؟
🔹فرمود: بلى، بدرستى كه پدرم مرا خبر داد كه او نماز خواند بر جنازه محمّد و حاضر بود در دفنش و من مى نمايانم تو را آيتى بر اين، پس گرفت دست او را و برد به سوى قبرى و دست خود را بر آن زد و دعايى خواند در حال قبر شكافته شد و مردى كه موى سر و ريشش سفيد بود از قبر بيرون آمد و خاك از سر و صورتش مى ريخت و مى گفت: اى ابو هاشم! مرا #مىشناسى؟ سيّد حميرى گفت: نه.
گفت: من محمّد بن حنفيّه ام، همانا امام بعد از حسين عليه السّلام، علىّ بن الحسين است و بعد از او محمّد بن علىّ و بعد از او اين است ( امام صادق ) پس داخل كرد سرش را در قبر و قبر به هم آمد »
📚الثاقب فی المناقب ص 395_ اعلام الوری ج 1 ص 539
3⃣جميل بن دراج می گوید خدمت امام ششم عليه السّلام بودم ، زنى داخل شده گفت بچه ام را در لحاف مرده گذاشتم و خدمت شما آمدم. فرمود شايد نمرده باشد برگرد برو بخانه غسل كن و دو #ركعت نماز بخوان بگو «اى خدائى كه بچه را از هيچ بمن دادى اكنون دو مرتبه او را به زندگاني برگردان » بعد او را تكان بده ولى به هيچ كس جريان را نگو. آن زن رفت برگشت گفت بچه را حركت داد شروع كرد به گريه كردن.
📚مستدرک الوسائل ج 6 ص 318
4⃣داود بن كثير رقى می گوید ؛ « يكى از دوستان ما براى انجام حج به مكه رفت خدمت حضرت صادق علیه السلام رسيد. عرض كرد آقا پدر و مادرم فدايت شوند زنم فوت شد تنها مانده ام. فرمود دوستش داشتى. عرض كرد بلى فدايت شوم.
فرمود وقتى برگردى بمنزل خود او مشغول غذا #خوردن است گفت از مكه برگشتم وارد منزل شدم ديدم نشسته غذا ميخورد.»
📚دلائل الامامه ص 279 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 239
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔#پرسش
❔طبق گفته های شما آیا بهتر نیست هر کس گرفتاری بیماری شد سوره حمد را بخواند یا به اهل بیت توسل کند و به بیمارستان نرود ❗️در این صورت #عافیت پیدا می کند ، روحانیون چرا به جای عمل به این دستور خود به بیمارستان می روند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌از دید تعالیم اسلامی ، خداوند برای شفاء و برطرف شدن امراض و بیماری ها ، هم اسباب #مادی را قرار داده است و هم اسباب #معنوی را .
1⃣ اسباب #مادی ؛
❕اسباب عادی و مادی جهت درمان بیماری همان مراجعه به طبیب و درمان کردن از طریق دواهای مادی و طبیعی است .
❕امام #صادق علیه السلام فرمود:
« اراده خداوند بر این قرار گرفته است که همه چیز مطابق اسباب جریان یابد به همین جهت خداوند برای هر چیزی سببی قرار داده است»
📚الکافی ج1 ص183
👌خداوند برای درمان بیماری ها نیز #اسبابی مادی قرار داده است تا بندگان با تمسک به آن شفای بیماری های خود را حاصل کنند.
💠امام باقر علیه السلام فرمود:
«خداوند در دواءهای مادی و داروها برکت و شفا و خیر کثیر قرار داده است و انسان باید از آن دواء ها وداروها استفاده کند و اشکالی بر او نیست»
📚بحار الانوار ج59 ص64
🔷و فرمود:
«خودتان را #مداوا کنید زیرا هیچ بیماری نیست مگر آنکه خداوند دوای آن را ایجاد کرده است»
📚همان مدرک ص65
🔷و فرمود:
«خداوند بیماری و شفای از آن بیماری را با هم نازل کرده است و هیچ مرضی نیست مگر انکه #دوای آن نیز وجود دارد بر تو است که از دواء و دارو استفاده کنی»
📚طب الائمه ص55
🔷و فرمود:
«پیامبری از انبیاء بیمار شد و گفت خودم را درمان نمی کنم تا خداوند مرا شفا دهد .خداوند به او وحی کرد تو را شفا نمی دهم تا از دارو استفاده کنی زیرا من #شفایم را در دارو قرار داده ام»
📚بحار الانوار ج59 ص66
2⃣اسباب #معنوی ؛
👌از جمله اسباب معنوی که موثر در شفاء و #درمان بیماری ها است ، توسل به اهل بیت علیهم السلام و استشفاء به تربت کربلا و آب زمزم و تلاوت سوره حمد و ...است .
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2525
🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2479
🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2526
👌 در بالا #توضیح دادیم که انسان مومن باید هم از اسباب مادی استفاده کند و هم از اسباب معنوی ، بنابراین اشکالاتی که اخیرا مطرح می شود که چرا روحانیون و مومنین وقتی بیمار می شوند به بیمارستان می روند و درمان مادی می کنند و ...موجه نمی باشد زیرا اسلام می گوید باید از اسباب مادی و معنوی با هم #استفاده کرد و اسباب معنوی سبب تاثیر اسباب مادی در درمان بیماری ها می شود و تمام مومنین نیز بر این روش عمل می کنند ، هم برای درمان و شفاء سراغ پزشک و #طبیب می روند و هم دعا و توسل و استشفاء به اسباب معنوی می کنند تا اسباب مادی تاثیر خود را بگذارند و یا در مواردی که اسباب مادی #کارگشا نیست ، با استشفاء به اسباب معنوی از خداوند شفاء و درمان را طلب می کنند .
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
⁉️سوال
ایا به راستی دلیلی وجود دارد که اب زمزم و خاک کربلا شفا می دهد یا خرافات است اخر وهابیت در این نوع مسائل زیاد به ما اشکال می کنن
🔷پاسخ:
❗️خرافه چیزی است که فاقد سند و مدرک باشد و مردم بدون هیچ اصل و ریشه ای به آن معتقد باشند ولی در مورد اب زمزم و تربت کربلا مستندات متعددی وجود دارد .تجربه نیز در این موارد شاهد دیگری بر این مدعا می باشد .
🗯امام صادق فرمود:
« اب زمزم شفای هر بیماری است»
📚الکافی ج6 ص386
❗️وفرمود:
« از آب زمزم است که شفا ایجاد می شود و بلایا دفع می شود»
📚الفقیه ج2 ص208
❗️ویا در مورد تربت امام حسین فرمود:
« خداوند تربت حسین را مایه شفا برای هر دردی و امان برای هر خوفی قرار داده است»
📚امالی طوسی ج1 ص326
🗯وهابیت چگونه بر این مساله اشکالی می کنند در حالی که این روایات را در کتب خود نقل کرده اند:
❗️بخاری روایت می کند که پیامبر فرمود:
« چون مگس در ظرف یکی از شما افتاد باید تمام مگس را در غذا و یا آب آن ظرف فرو برد چرا که یکی از دو بال مگس درد و دیگری شفا است»
📚صحیح بخاری ج5 ص2180
❗️ویا نقل می کنند که فرمود:
« گرد و غبار شهر مدینه شفای بیماری جذام است»
📚کنزالعمال ج12 ص106
❗️ویا فرمود:
« اب زمزم شفای هر دردی است»
📚کنزالعمال ج12 ص225
📚المصنف،ج5 ص466
📚در المنثور ج3 ص221
https://telegram.me/Rahnamye_Behesht
#درمان_با_سوره_حمد
🤔#پرسش
❔اخیرا این مطلب پخش می شود و خیلی مسخره صورت می گیرد که موضوع تحقیقی در دانشگاه ارزیابی تلاوت سوره #حمد بر سلول های سرطان پروستات می باشد ❗️لطفا راهنمایی کنید ❕❕
💠#پاسخ💠
👌از جمله اسباب #معنوی برای درمان بیماری ها خواندن سوره حمد است .
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« اگر سوره حمد را بر بالین میتی هفتاد مرتبه خواندی و به ناگاه دیدی که روح به جسدش بازگشت جای تعجب نیست ( زیرا سوره حمد بسیار نقش مهمی در رفع امراض دارد )»
📚الکافی ج2 ص456
👌و فرمود ؛
« اگر بر درد و بیماری #هفتاد مرتبه سوره حمد خوانده شود آن درد تسکین می یابد »
📚همان مدرک
👌پیامبر #گرامی فرمود ؛
« سوره حمد درمان هر #بیماری است جز مرگ »
📚تفسیر عیاشی ج1 ص20
👌و در نقل دیگر آمده است ؛
« هرکس گرفتار بیماری شد سوره حمد را هفت مرتبه بخواند ، اگر برطرف نشد هفتاد مرتبه بخواند و من ضامن #عافیت هستم »
📚امالی شیخ طوسی ج1 ص290
❕بنابراین روشن می شود که سوره حمد تاثیر #بسزایی در درمان بیماری ها دارد و از جمله اسباب معنوی جهت درمان بیماری ها تلقی می شود و ممکن است این تاثیر به گونه ای باشد که با یافته های تجربی و پژوهشی نیز بتوان آن را احساس کرد ، بنابراین #تحقیق در این رابطه هیچ گونه محذور عقلی یا شرعی ندارد .
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA