eitaa logo
آرشیو پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
2.8هزار دنبال‌کننده
11 عکس
2 ویدیو
10 فایل
کانال اصلی ؛ @Rahnamye_Behesht
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔کسانی از متدینین را دیده ام که زنان را صیغه میکنند و زمانی که با انان صحبت میکنیم که این زنان فاحشه هستند پاسخ میدهند صیغه کردن حلال است و شما نمیخواهد حلال خدا را حرام کنی حالا سوال بنده ایا کردن زنان خیابانی که به فاحشه گری شهره هستند جایز است یا خیر ؟ آیا مردان متاهل که زنان عفیفه آنان هم مشکلی از نظر جنسی ندارند میتوانند به بهانه حکم مراجع و حلال شمردن متعه زنان فاحشه را صیغه کنند یا خیر در این نظراسلام چیست❕ 💠💠 👌در روایات اهل بیت علیهم السلام از ازدواج کردن با زنانی که مشهور به زنا و هستند نهی شده است. ❕امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « جز با زن مامون و مورد ( از فساد و فحشاء ) ازدواج نکن » 📚التهذیب ج 7 ص 269 ❕امام علیه السلام فرمود ؛ « از متعه کردن زنانی که دیگران را دعوت به خود می کنند و مشهور به فساد و فحشاء و معروف به زنا هستند کن» 📚الکافی ج 5 ص 454_ الاستبصار ج 3 ص 143 👌محمد بن فضیل می گوید از امام علیه السلام سوال کردم در مورد زن زیبایی که مشهور به فسق و فجور و زنا است که آیا شما برای مرد دوست دارید که چنین زنی را برای یک روز یا بیشتر متعه کند ❔ 👌امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « در صورتی که مشهور به زنا است نباید چنین را متعه کرد و با او ازدواج کرد » 📚الکافی ج 5 ص 454 ❕بر این اساس صاحب علیه الرحمه فتوا به حرمت ازدواج با چنین زنانی می دهد . 📚الحدائق الناضره فی احکام العتره الطاهره ، ج 24 ص 131 ❕بله در روایات دیگری آمده است که ازدواج با چنین پس از توبه کردن آنها و رعایت عده از زنا جایز است . 👌از امام صادق علیه السلام در مورد ازدواج با زن سوال شد ، امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « ازدواج با او در صورت دوری کردن او از زنا دادن و گذشت مدت عده و پاک شدن به وسیله عده و استبراء از نطفه فجور جایز است ، بنابراین ازدواج با او پس از کردنش جایز است » 📚بحار الانوار ج 100 ص 310 👌در گذشته توضیح داده ایم ، کسانی که ازدواج کرده و دارای همسر دائم هستند و هیچ گونه مشکلی در رابطه ندارند ، اجازه متعه و ازدواج موقت کردن را ندارند و تنها کسانی حق استفاده از ازدواج موقت را دارند که به وسیله ازدواج دائم بی نیاز نشده باشند ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2067 @Rahnamaye_Behesht
🤔پرسش ❓چرا در این زمان عذاب های نابود کننده همانند آنچه در امت های گذشته اتفاق می افتاد وجود ندارد در حالی که گناهان بیشتر شده است❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌عذاب های عمومی و فراگیر و استیصالی همانند آنچه در امت های گذشته اتفاق می افتاد به خاطر وجود پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان از زمینیان برداشته شده است و خداوند تا زمانی که اهل بیت در دنیا باشند افراد را گرفتار عذاب استیصال و فراگیر نخواهد کرد. 👌خداوند خطاب به پیامبرش می گوید: «خداوند انان را به خاطر حضور تو در میان انان عذاب نمی کند» 📓انفال33 🔷امام سجاد فرمود: « ما مایه امنیت زمینیان از عذاب و هلاک شدن هستیم» 📚امالی صدوق ص186 💢در روایتی امده است که جابر از امام باقر سوال کرد به چه علت زمین محتاج به حضور امام است .فرمود: « برای انکه عالم بر صلاح و امنیت خود باقی بماند چرا که خداوند زمینیان را عذاب نمی کند در صورتی که بینشان امامی باشد چرا که پیامبر فرمود اهل بیت من مایه امان برای زمینیان هستند و وقتی انان نباشند زمینیان را انچه مکروه می دارند خواهد رسید» 📚علل الشرایع ج1 ص123 👌بنابراین عذاب عمومی و استیصالی ظالمین در دنیا اتفاق نمی افتد و خداوند به حساب آنان در سرای دیگر خواهد رسید . ❗️اما این مانع از آن نیست که عذاب های غیر فراگیر و عمومی بر ظالمین و گناهکاران نازل شود و آن هم پس از اتمام حجت و رسیدن دعوت الهی می باشد چنان که می فرماید: « مجازات نخواهیم کرد مگر آنکه پیامبری مبعوث کنیم ( و اتمام حجت کنیم)» 🔶اسراء15 🔶ومی فرماید: « هیچ شهری را هلاک نکردیم مگر آنکه برای آن هشدار دهندگانی بود» 🔷شعراء208 👌خداوند از طریق اسباب اراده خود را در دنیا محقق می سازد چنان که می فرماید: « خداوند ابا دارد از این که پدیده ها بدون دخالت علتشان به وجود آید» 📚الکافی ج1 ص183 ❗️در روایات ما بیان شده است که خداوند از طریق زلزله ، سیل ، خشکسالی ، بیماری های مختلف ، و سایر پدیده های طبیعی ، گرانی ، زمامداران ظالم و... افراد سرکش و ظالم را در دنیا مجازات می کند. 📚بحار الانوار ج70 ص366 باب138 ❗️اما متاسفانه امروزه با کشف علت های طبیعی و حمل این حوادث بر اتفاقات طبیعی عالم بسیاری از مردم از متذکر شدن به این حوادث غافل هستند و بدون پند گرفتن به مسیر خود ادامه می دهند اما همین حوادث اگر در امت های گذشته اتفاق می افتاد دلیل روشنی بر عذاب و هلاکت آنان تلقی می شد . 📝پرسمان اعتقادی @Rahnamaye_Behesht
🤔 ❔نظر اسلام در مورد مردم به حکومت اسلامی چیست ❗️آیا باید با این اعتراض ها برخورد شود یا به درخواست مردم جامه عمل پوشیده شود ❕❕ 💠💠 👌اسلام نه تنها با اعتراض کردن و کردن نسبت به عملکرد حکومت حق اسلامی مخالفتی ندارد ، بلکه نسبت به انتقادها و اعتراض های منطقی و معقول نیز می کند و این حقیقت در روایات ما تحت عنوان « النصیحه لائمه المسلمین » « خیر خواهی برای حاکمان ( بر حق ) مسلمین» بیان شده است . ❕پیامبر فرمود ؛ « خداوند به هیچ دوستی از دوستان خود که در فرمان برداری از و خیر خواهی نسبت به او جدیت نماید ، نظر نمی کند ، مگر اینکه در رفیق اعلی با ما باشد» 📚الکافی ج1 ص404 👌در دیگری فرمود ؛ « دین خیر خواهی است ، نسبت به خدا و کتاب او و پیامبرش و مسلمین و توده آنها » 📚امالی طوسی ص84 📚بحار الانوار ج27 ص67 👌و ؛ « به شما توصیه می کنم که نسبت به زمامدارانی که شما را به فرمان خدا فرمان می دهند ، خیر خواهی داشته باشید » 📚المعجم الکبیر ج9 ص29 👌این در روایات متعدد دیگری نیز مورد توصیه قرار گرفته است ؛ 📚بحار الانوار ج27 ص67 باب 3 ❕خیر خواهی کردن برای حکومت اسلامی مصادیق متعددی دارد که یکی از آن مصادیق ، انتقاد و اعتراض کردن به است ، در صورتی که حکومت اسلامی در خدمت رسانی و حل مشکلات دچار ضعف هایی است و انتقاد کردن سبب به آن ضعف ها می شود . ❕اما باید توجه داشت که این انتقاد و اعتراض سبب حکومت اسلامی شود و نشان دهنده خیر خواهی نسبت به حکومت اسلامی باشد ، یعنی باید بر اساس قانون و مجاری قانونی و شرعی این انتقاد و اعتراض صورت گیرد . 👌نه آنکه با عدم رعایت قانون و آشوب گری و هرج و مرج موجبات حکومت اسلامی و جدا شدن از جماعت حق مسلمین فراهم شود . 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس یک وجب از جماعت ( حق ) مسلمین جدا شود، حلقه را از گردن خود گشوده است » 📚الکافی ج 1 ص405 ❕حال که خداوند پس از قرن ها به مردم ایران لطف کرده است و به آنان توفیق برپایی حکومتی اسلامی برپایه فقه تشیع و را داده است ، نباید کاری کرد که این نعمت الهی کفران شود ، و نارسایی ها سبب تضعیف حکومتی شود که خون هزاران شهید و جانباز برای بدست آوردن آن شده است . 👌اگر اعتراضی از جانب مومنین است ، باید بر اساس قانون و شرع صورت گیرد تا زمینه برای تحرکات افراد و مفسد و مشروب خوار با رهبریت منافقین و ضد انقلاب برای از بین بردن حکومت اسلامی فراهم نگردد . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❓ اخیرا کلیپی از جلسه مجلس خبرگان سال 68 منتشر می شود که در ان آقای خامنه ای از تصدی منصب رهبری اجتناب کرده و میگوید به حال ملتی که من رهبریش را بر عهده بگیرم باید خون گریست و رهبری من رهبری صوری است نه حقیقی آیا با این وجود ایشان شایسته تصدی رهبری بودند ❕❕ 💠 💠 👌کسانی که بر اساس محتوای کلیپ مذکور اشکال می کنند که آیت الله خامنه ای شایسته تصدی منصب رهبری را ندارند از دو نکته غافل هستند . 1⃣در مجامع روایی ما یکی از صفات مذموم و ناپسند برای انسان حب ریاست بیان شده است . ❕پیامبر گرامی فرمود : 👌" دو گرگ درنده که در آغل گوسفندان رها شوند فساد و خرابی انها بیشتر از حب مال و مقام در دین مسلمان نیست " 📚 میزان الحکمه ج 1 ص 492 👌 امام صادق علیه السلام فرمود : " کسی که طالب مقام و دلباخته ریاست گردد هلاک میشود " 📚الکافی ج 2 ص 297 2⃣ همینطور در روایات ما یکی از صفات ممدوح و پسندیده برای انسان تواضع و فروتنی بیان شده است . 👌 پیامبر گرامی فرمود : "تواضع سبب رفعت و برتری صاحبش میشود پس تواضع کنید تا رفعت یابید" 📚 بحار ج 72 ص 119 👌و فرمود : " زینت انسان شریف تواضع کردن است " 📚همان مدرک ص 120 👌 و فرمود : "ذلیل کردن نفس سبب عزت خداوند میشود" 📚 همان مدرک ص 124 👌خداوند به حضرت موسی وحی کرد: " چون تو را خوار ترین مردم در برابر خود یافتم برگزیدمت " 📚الکافی ج 2 ص 123 ❕ مرحوم نراقی می نویسد : " تواضع عبارت است از شکسته نفسی که نگذارد آدمی خود را بالاتر از دیگران ببیند " 📚معراج السعاده ص 300 ❕مرحوم فیض کاشانی مینویسد : " آنچه فضیلت محسوب میشود و قابل ستایش است همان کوچکی کردن بدون پذیرش ذلت است " 📚 المحجه البیضائ ج 6 ص 271 👌 آیت الله خامنه ای بر اساس محتوای این روایات که عبارت است از دوری کردن از حب مقام و ریاست و تواضع و فروتنی با بیان تعابیری از تصدی منصب رهبری اجتناب کردند اما پس از تمام شدن حجت و برهان و اجماع خبرگان ملت بر رهبری ایشان ان بزرگوار نیز این منصب را پذیرفتند. ❕ چنان که علی علیه السلام فرمود: " به خدا سوگند اگر نه این بود که جمعیت بسیاری گرداگردم را گرفتند و به یاریم قیام کردند از این جهت حجت تمام شده است اگر نبود عهد و مسوولیتی که خداوند از علما و دانشمندان گرفته که در برابر شکمخواری ستمگران و گرسنگی‌ ستمدیدگان سکوت نکنند من مهار شتر خلافت را رها می کردم و از ان صرفنظر می کردم " 📚نهج البلاغه خطبه 3 اعتقادی https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❔رهبر شيعيان كهكشان راه شيرى و حومه، بطور رسمى وارد مرحله خرفتى و بيمارى روانى شده است. خامنه اى: حمله ی اجنّه به جمهوری اسلامی اين سخنان از علی خامنه ای که از گزارش هاى خبرگزاريهاى رسمى حكومت آخوندى سانسور و حذف شد! باور كنيد در بقیه نقاط دنیا چنین فردی را با اعتقاد به دیدن جن، بعنوان بیمار اسکیزوفرنی در بیمارستان روانی بستری می کنند، و دست و پايش را هم به تخت ميبندند ولی در ایران ، حاکم بر ۸۰ میلیون ایرانیست!! مذهب شيعه معجونى است از خرافات و جهالتى كه تا مغز و استخوان متوليان آن نفوذ كرده است ❗️❗️ 💠💠 👌اعتقاد به وجود موجودات ناپیدایی به نام جن از عقاید اختصاصی شیعه و مسلمین نیست ، بلکه پیروان سایر ادیان هم چنین اعتقادی دارند ، رهبری گرامی هم سخن از دشمنی اجنه در کنار دشمنان انسی به میان آورده اند ، نه حمله اجنه به ایران اسلامی که تفصیل پاسخ را در ادامه بخوانید ؛ ❕«جن چنانکه از مفهوم لغوی این کلمه به دست می آید موجودی است نا پیدا که مشخصات زیادی در قرآن برای او ذکر شده ، از جمله اینکه ؛ 🔷1 - موجودی است که از شعله آتش آفریده شده ، بر خلاف انسان که از خاک آفریده شده است (الرحمن - 15) 🔷2 - دارای علم و ادراک و تشخیص حق از باطل و قدرت منطق و استدلال است (آیات مختلف سوره جن ) 🔷3 - دارای تکلیف و مسؤولیت است (آیات سوره جن و سوره الرحمن ) . 🔷4 - گروهی از آنها مؤمن صالح و گروهی کافرند (و انا منا الصالحون و منا دون ذلک ) (جن 11) . 🔷5 - آنها دارای حشر و نشر و معادند (و اما القاسطون فکانوا لجهنم حطبا) (جن 15) . 🔷6 - آنها قدرت نفوذ در آسمانها و خبرگیری و استراق سمع داشتند ، و بعدا ممنوع شدند (و انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الان یجد له شهابا رصدا) (جن 9) . 🔷7 - آنها با بعضی انسانها ارتباط برقرار می کردند و با آگاهی محدودی که نسبت به بعضی از اسرار نهانی داشتند به اغوای انسانها می پرداختند (و انه کان رجال من الانس یعوذون برجال من الجن فزادوهم رهقا) (جن 6) . 🔷8 - در میان آنها افرادی یافت می شوند که از قدرت زیادی برخوردارند ، همانگونه که در میان انسانها نیز چنین است ( قال عفریت من الجن انا آتیک به قبل ان تقوم من مقامک ) (یکی از گردنکشان جن به سلیمان گفت من تخت ملکه سبا را پیش از آنکه از جای برخیزی از سرزمین او به اینجا می آورم )! (نمل 39) . 🔷9 - آنها قدرت بر انجام بعضی کارهای مورد نیاز انسان دارند (و من الجن من یعمل بین یدیه باذن ربه . . . یعملون له ما یشاء من محاریب و تماثیل و جفان کالجواب ) : (گروهی از جن پیش روی سلیمان به اذن پروردگار کار می کردند ، و برای او معبدها ، تمثالها ، و ظروف بزرگ غذا تهیه می کردند) (سبا 12 - 13) . 🔷10 - خلقت آنها در روی زمین قبل از خلقت انسانها بوده است (و الجان خلقناه من قبل ) (حجر 27) و ویژگیهای دیگر . 👌چنان که گفته شد ، در میان اجنه ، مومن و کافر وجود دارد ، اجنه مومن از پیروان پیامبر گرامی و اهل بیت ایشان هستند . ❕ معتب می گوید ؛ « من روز ترويه بيرون مدينه بودم و مردى نزد من آمد و نامه‏ اى بمن داد كه مهرش تر بود و نامه از امام ششم عليه السّلام بود كه در مكه بحج رفته بود، من نامه را باز كردم و خواندم و در آن نوشته بود كه فردا چنين و چنان كن و خواستم از آن مرد بپرسم چه زمانى نزد امام بودى كسى را نديدم، و چون آن حضرت برگشت از او پرسيدم فرمود: او يكى از شيعيان جنی ما بود كه مؤمن است و چون كار مهمى برايش پيش آيد آنها را بدنبالش ميفرستيم » 📚دلائل الامامه ص 279 👌توضیحات بیشتر در مورد اجنه مومن را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2528 👌در مقابل ، اجنه شرور و کافری هم وجود دارد که شیطان نامیده می شوند و از فرمانبرداران ابلیس هستند و در راه دشمنی با آیین حق قدم بر می دارند ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « اين چنين در برابر هر پيامبرى دشمنى از شياطين انس و جن قرار داديم كه سخنان فريبنده و بى اساس (براى اغفال مردم) به طور سرى (و درگوشى) به يكديگر مى‏ گفتند و اگر پروردگار تو مى ‏خواست چنين نمى‏ کردند (و اجبارا مى ‏توانست جلو آنها را بگيرد ولى اجبار سودى ندارد) بنا بر اين آنها و تهمتهايشان را به حال خود واگذار! _ و نتيجه (وسوسه‏ هاى شيطان و تبليغات شيطان ‏صفتان) اين خواهد شد كه دلهاى كسانى كه به روز رستاخيز عقيده ندارند به آنها متمايل مى‏ گردد و به آن راضى مى ‏شوند و هر گناهى بخواهند انجام دهند، انجام ميدهند.» ( انعام 112_113) ❕در نقلی از امام صادق علیه السلام آمده است ؛ « ما دشمنانى از جن داريم كه حديث ما را به گوش دشمنان آدمى‏ رسانند، ديوارها مانند آدميان گوش دارند » 📚بحار الانوار ج 60 ص 69 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕یا در نقل دیگری آمده است ؛ « چون پيغمبر براى نبرد با بنى المصطلق بيرون شد، از راه كنارى گرفت و شب رسيد و نزديك دره سختى منزل كرد، و در پايان شب جبرئيل فرود آمد و به او گزارش داد كه گروهى از كفار جن در درون دره جا گرفتند و ميخواهند نيرنگى زنند و بيارانش ضرر رسانند هنگام گذشتن از آن. پيغمبر امير المؤمنين عليه السّلام را خواست و فرمود: بدين دره برو و دشمنان جن خدا آهنگ تو كنند آنها را با نيروى خدا داد خود دفع كن ...» 📚الارشاد ج 1 ص 339 👌بنابراین اجنه کافری هم هستند که با مومنین دشمنی می کنند و جزء اعوان ابلیس هستند چرا که خود ابلیس هم از اجنه است چنان که خداوند می فرماید ؛ « ابلیس از طائفه جن بود» ( کهف 50 ) ❕ابلیس و پیروان او از اجنه کافر ، شیطان نامیده می شوند چرا که شیطان به معنای موجود سرکش و متمرد است و به هر موجود موذی و منحرف کننده و طاغی و سرکش خطاب می شود و ابلیس نام آن شیطان بزرگی است که بر آدم نکرد و هم اکنون هم با لشکر و جنود خود در کمین تمام آدمیان است. 📚تفسیر نمونه ج1 ص191 ❗️ابلیس شیطان بزرگ دارای اعوان و فرزندان و از اجنه است که با کمک آنان جهانیان را می فریبد و با مومنین دشمنی می کند . 🔶قرآن به جنود و فرزندان شیطان اشاره می کند و می فرماید ؛ « آیا ابلیس و را به جای من اولیای خود انتخاب می کنید در حالی که دشمن من هستند» (کهف50 ) ❗️ومی فرماید ؛ « ابلیس ( شیطان بزرگ ) و شما را می بینند و شما آنها را نمی بینید» 🔷اعراف 27 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هنگامی که آیه « کسانی که وقتی کار بدی انجام دهند یا به خویشتن ستم کنند خدا را به یاد می آورند و برای گناهانشان استغفار می کنند»( ال عمران 35) نازل شد ابلیس بالای در مکه رفت و با صدای بلند فریاد کشید و سران لشکرش را جمع کرد ‌. گفتند ای آقای ما چه شده است که ما را فرا خواندی؟ گفت این آیه نازل شده است چه کسی می تواند با آن مقابله کند...وسواس خناس یکی از گفت من آنها را با وعده ها و آرزوها سرگرم می کنم تا آلوده گناه شوند و هنگامی که گناه کردند توبه را از یادشان می برم .ابلیس گفت تو می توانی از عهده این کار بر آیی و این ماموریت را تا روز قیامت به او سپرد» 📚امالی صدوق ص465 _ وسائل الشیعه ج16 ص67 ❕این روایت نشان دهنده لشگر عظیم شیاطین جنی است ، بنابراین دشمنی شیاطین جنی با مومنین و نظام اسلامی که در کلام رهبری مورد اشاره قرار گرفت از دو جهت است ؛ 1⃣از طریق اغواء و فریب و فریفتن سران کفر و ظالم برای دشمنی شدیدتر با مومنین 2⃣از طریق ارتباط گیری مستقیم سران کفر با اجنه کافر و شیاطین برای ضربه زدن به مومنین ، چرا که در مباحث بالا امکان این ارتباط ثابت شد و این که اجنه قدرت سیر دارند و با توانایی هایی که دارا هستند می توانند مقاصد پلید سران کفر را اجرایی کنند ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه القاء می کنند تا با شما به مجادله برخیزند » ( انعام 121) 👌و یا می توانند به لباس انسان در آیند و همنشین دوستان انسی خود شوند و آنان را برای ضربه زدن مومنین ارشاد کنند . 🔶خداوند در مورد جنگ بدر می فرماید ؛ « ( وبه یاد آور ) هنگامی را که شیطان اعمال آنها ( مشرکان ) را در نظرشان جلوه داد و گفت هیچ کس از مردم بر شما پیروز نمی گردد و من همسایه ( و پناه دهنده ) شما هستم .اما هنگامی که دو گروه ( جنگجویان و حمایت فرشتگان از مومنان ) را دید به عقب بازگشت و گفت من از شما ( دوستان و پیروانم ) بیزارم . من چیزی را می بینم که شما نمی بینید » (انفال 48 ) ❗️نقل است ؛ « هنگامی که قریش تصمیم برای جنگ بدر گرفت از حمله طائفه بنی کنانه بیمناک بود زیرا قبلا با هم خصومت داشتند . در این موقع ابلیس در چهره « سراقه بن مالک » که از سرشناسهای قبیله بنی کنانه بود به سراغ آنها آمد و به آنها اطمینان داد که با شما موافق و هماهنگم و کسی بر شما غالب نخواهد شد و در میدان بدر شرکت کنید . اما به هنگامی که نزول ملائکه را مشاهده کرد عقب نشینی نموده و فرار کرد لشکر نیز به دنبال ضربت های سختی که از مسلمانان خورده بودند و با مشاهده کار ابلیس پا به فرار گذاشتند و به هنگامی که به مکه باز می گشتند گفتند سراقه بن مالک سبب فرار قریش شد .این سخن به گوش سراقه رسید و سوگند یاد کرد که من از این موضوع آگاهی ندارم و به هنگامی که نشانه های مختلف وضع او را در بدر یاد آوری کردند همه را انکار کرد و سوگند یاد کرد که چنین چیزی هیچگاه نبوده و از مکه حرکت نکرده است .به این ترتیب معلوم شد که آن شخص سراقه بن مالک نبوده است» 📚بحار الانوار ج19 ص226 _تفسیر نمونه ج7 ص202 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❗️شیخ طوسی در امالی خود نقل می کند؛ « شیطان چهار بار به صورت انسان مجسم شده است ؛ در روز بدر که به صورت سراقه در آمد و در روز عقبه به صورت منبه بن حجاج در آمد و مردم را بر ضد پیامبر شوراند و در روز اجتماع قریش در دار الندوه به صورت شیخ نجدی در آمد و نقشه قتل پیا مبر را کشید و در روز سقیفه به صورت مغیره بن شعبه در آمد و آنان را به غصب خلافت علی تشویق کرد » 📚امالی طوسی ص176 _بحار الانوار ج60 ص233 👌بنابراین وجود اجنه و دشمنی اجنه و شیاطین با راه مومنین مساله ای قطعی است و ما هیچ دلیلی برای انکار چنین موجوداتی نداریم ، چرا که هيچ دليلى بر انحصار موجودات زنده به آنچه ما مى‏ بينيم، نیست، بلكه علماء و دانشمندان علوم طبيعى مى‏ گويند موجوداتى را كه انسان با حواس خود مى ‏تواند درك كند، در برابر موجوداتى كه با حواس قابل درك نيستند ناچيز است. ❕تا اين اواخر كه موجودات زنده ذره بينى كشف نشده بود، كسى باور نمى ‏كرد كه در يك قطره آب، يا يك قطره خون، هزاران هزار موجود زنده باشد كه انسان قدرت ديد آنها را نداشته باشد.و نيز دانشمندان مى ‏گويند: چشم ما رنگهاى محدودى را مى‏ بيند، و گوش ما امواج صوتى محدودى را مى‏ شنود، رنگها و صداهايى كه با چشم و گوش ما قابل درك نيست بسيار بيش از آن است كه قابل درك است. وقتى وضع جهان، چنين باشد چه جاى تعجب كه انواع موجودات زنده‏ اى در اين عالم وجود داشته باشند كه ما نتوانيم با حواس خود آنها را درك كنيم، و وقتى فجر صادقى مانند پيامبر اسلام از آن خبر دهد چرا نپذيريم؟ ❕به هر حال از يك سو قرآن كلام ناطق صادق و روایات ، خبر از وجود جن با ويژگيهايى كه در بالا ذكر شد داده است، و از سوى ديگر هيچ دليل عقلى بر نفى آن وجود ندارد، بنا بر اين بايد آن را پذيرفت. 📚تفسیر نمونه ج 25 ص 155 ❕چنان که گفته شد ، اعتقاد به وجود داشتن موجوداتی که در حالت عادی دیده نمی شوند و جن نامیده می شوند ، اختصاصی اسلام نیست ، تورات نیز از ابلیس نام می برد که جزء اجنه بود و خودش را به شکل ماری درآورد و وارد بهشت شد و آدم و حواء را فریفت ؛ 📚تورات ، سفر پیدایش ، باب 3 👌و نیز از کسانی نام می برد که می توانستند با اجنه ( کافر ) ارتباط گیرند و آنان را احضار کنند ؛ 📚لاویان ، باب 19 بند 31 _ اول اسموئیل ، باب 28 👌انجیل هم از اجنه ای سخن به میان می آورد که وارد بر افراد می شدند و آنان را مجنون و جن زده می کردند که عیسی مسیح با آنان مقابله می کرد ؛ 📚متی ، باب 8 بند 28_ 34_ مرقس ، باب 5 ، بند 1_17_ لوقا باب 8 بند 26_37 👌در رابطه با ابزارهای خاص سرویس‌های جاسوسی و استفاده از اجنه علیه دیگر کشورها حتی هالیوود هم بی تفاوت نبوده است.سکانس سرقت اسناد محرمانه ی ایران با استفاده از جن در فیلم suicide squad محصول 2016 نمونه ای از تایید ضمنی روش‌های عجیب دشمنی با همکاری اجنه علیه کشورمان را به نمایش می‌گذارد که می تواند فراز مذکور را در نمایه ذیل ببینید ؛ 🌐https://b2n.ir/904414 👌با توجه به موارد فوق مفهوم سخن رهبری از دشمنی اجنه و همکاری دشمنان جنی با دشمنان انسی برای ضربه زدن به نظام اسلامی روشن می شود . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔چگونه می گویید علی در کعبه متولد شده است و دیوار کعبه شکاف خورده است و هم اکنون نیز این شکاف ها قابل مشاهده است در حالی که کعبه بارها تخریب شده است و دوباره بازسازی شده است و اثری نیز از شکاف مذکور نباید در آن باشد ❗️❗️ 💠💠 👌مساله ولادت علی علیه السلام در خانه کعبه و شکافته شدن دیوار خانه کعبه و ورود فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی به خانه مورد اتفاق تمام مسلمین اعم از شیعه و سنی است و قابل انکار نمی باشد . 🔶شیخ می نویسد ؛ « علی در خانه کعبه متولد شد و نه پیش از امیر مومنان و نه پس از او کسی درون خانه خدا چشم به جهان نگشوده و این نیست جز کرامت و جلالتی که به پاس مقام و جایگاه بلند آن حضرت از سوی خداوند عطا گردیده است » 📚الارشاد ج1 ص5 👌یزید بن که به همراه عباس بن عبدالمطلب نظاره گر جریان بودند می گوید ؛ « دیدیم که پشت کعبه باز شد و دیوار کعبه شکافت و فاطمه بنت اسد داخل شد و از دید ما پنهان گشت و دیوار کعبه به هم بر آمد ، خواستیم قفل در را بگشاییم اما گشوده نشد پس دانستیم که این امر امری از امور خدای متعال است ، سپس فاطمه پس از چهار روز بیرون آمد در حالی که علی را در دست داشت ...» 📚علل الشرایع یک جلدی ص135 📚معانی الاخبار ص62 📚امالی صدوق ص194 📚امالی طوسی ص706 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « فاطمه بنت اسد را درد زایمان گرفت ، در حالی که طواف خانه خدا را می کرد ، دیوار کعبه شکافته شد و او وارد کعبه شد و امیر مومنان را در آنجا به دنیا آورد » 📚بحار الانوار ج35 ص23 ❕این مساله مورد تصریح علمای اهل سنت هم قرار گرفته است . 🔶مسعودی می نویسد: «محل تولد علی خانه کعبه است» 📚 مروج الذهب ج1 ص313 👌 حاکم نیشابوری می نویسد ؛ «روایات متواتری در باب ولادت علی بن ابی طالب توسط فاطمه بنت اسد در داخل کعبه وارد شده است» 📚 المستدرک علی الصحیحین ج3 ص550 👌 سبط بن می نویسد ؛ « روایت شده است فاطمه بنت اسد در حالی که باردار بود خانه خدا را طواف می کرد درد زایمان او را گرفت درب خانه کعبه به روی او باز شد او داخل خانه کعبه شد و فرزندش را به دنیا اورد» 📚 تذکره الخواص ص20 👌 گنجی شافعی می نویسد ؛ « امیر مومنان علی شب جمعه سال 30 رجب پس از عام الفیل داخل خانه خدا به دنیا امد کسی پیش تر و پس از ان حضرت داخل خانه کعبه به دنیا نیامده واین از فضایل اختصاصی او است که خداوند به جهت بزرگداشت مقام او عطا کرده است» 📚 کفایه الطالب ص407 👌 می آورد: "«این که امیر مومنان علی در درون کعبه به دنیا امده شهرت جهانی داشته و در کتاب های شیعه وسنی امده واین افتخار نصیب هیچ شخص دیگری نشده است» 📚 شرح الخریده الغیبیه ص15 ❕در نقل دیگری آمده است که در لحظات آخر عمر شریف حضرت علی هر یک از صحابه ایشان به بالین ایشان حاضر می شدند و سوالات خود را مطرح می کردند ، یکی از این افراد صعصعه بن صوحان بود . 👌صعصعه سوال از برتر بودن حضرت امیر بر انبیا می کرد تا انجا که رسید و گفت : ❔ تو برتر هستی یا عیسی؟ علی علیه السلام فرمود: من افضل از عیسی هستم چرا که پس از انکه مریم بواسطه دمیدن جبرییل در گریبان او به قدرت خدا حامله شد همین که زمان وضع حملش شد وحی شد ای مریم از بیت المقدس خارج شو زیرا که این خانه محل عبادت است نه زایشگاه و محل ولادت لذا از بیت المقدس بیرون رفت ودر میان صحرا پای نخله خشکیده عیسی بدنیا امد 👌اما من وقتی مادرم فاطمه بنت اسد را درد زاییدن گرفت به کعبه پناه برد وگفت خدایا بحق این خانه و بحق کسی که این خانه را بنا کرده این درد زاییدن را بر من آسان گردان همان ساعت دیوار خانه شکافته شد ندای غیبی برخاست که ای فاطمه داخل خانه شو،فاطمه مادرم وارد شد و من در همان خانه کعبه به دنیا امدم 📚 شب های پیشاور ص476 ❕بنابراین تولد علی علیه السلام در خانه کعبه و شکاف خوردن دیوار کعبه قابل انکار و نمی باشد . 👌 بعد از ولادت حضرت علی کعبه چندین بار بازسازی و یا بنا شده است ، بنابراین به طور طبیعی باید آثار شکافی که برای تولد حضرت علی در کعبه ایجاد شده بود از بین رفته باشد و این مطلبی است که هیچ یک از شیعیان منکر آن نیستند، و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد، چون آنچه که دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند. https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❔یکی از دوستان می گفت تولد در خانه کعبه اختصاص به علی علیه السلام نداشته بلکه فرد دیگری به نام بن حزام هم در کعبه به دنیا آمده آیا واقعیت دارد ❗️ 💠💠 👌علمای اهل سنت نقل می کنند که مادر حکیم بن حزام به همراه تعدادی از زنان قریش وارد کعبه شدند که به نا گاه درد زایمان مادر حکیم به حزام را گرفت و حکیم را در داخل کعبه به دنیا آورد ؛ 📚الاستیعاب ج1 ص 150_ اسد الغابه ج1 ص 522_ الاصابه ج2 ص 97 ❕برخی پاسخ می دهند که ناقل این داستان فردی به نام زبیر بن بکار است که از نزدیکان به دستگاه خلافت عباسیان بوده و از جهت اعتقادی از مخالفان و اهل بیت محسوب می شده است و او روایت این جریان را به صورت مرسل از فردی به نام مصعب بن عثمان بن مصعب بن عروه بن زبیر بن عوام نقل کرده که فردی مجهولی است و در هیچ یک از کتب رجالی نامی از وی برده نشده است . 📚جمهره نسب و اخبارها ج1 ص 77 👌ما می گوییم به فرض این جریان داشته باشد و حکیم بن حزام داخل کعبه تولد یافته باشد ، باز هم بین تولد یافتن علی علیه السلام در کعبه و تولد یافتن حکیم بن حزام تفاوت است ، زیرا بر اساس صریح روایات وارده ، حضرت فاطمه بنت اسد سلام الله علیها در حال طواف خانه خدا و بود که درد زایمان او را گرفت و دیوار کعبه به اذن الهی شکافته شد و او وارد خانه خدا شده و علی علیه السلام را به دنیا آورد . 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7837 👌اما مادر حکیم بن و تنی چند از زنان قریش با اختیار خود وارد خانه کعبه شده و به ناگاه حکیم بن حزام در خانه کعبه به دنیا می آید . ❕صرف تولد در خانه کعبه که نیست ، بلکه فضیلت آنجاست که این تولد ماذون به اذن الهی و با معجزه خداوند صورت گیرد چنان که در مورد علی علیه السلام چنین است . ❔آیا اگر امروزه که دار خانه کعبه وهابیون و داعشی مسلکان هستند ، زنی از آنها وارد کعبه شود و به ناگاه فرزندی به دنیا آورد ، این نوع تولد برای وهابیون و داعشیون منحرف و فضیلت است ❗️ 👌از این گذشته بزرگان شیعه و اهل سنت کرده اند که جز علی علیه السلام کسی در خانه کعبه به دنیا نیامده است . ❕شیخ می نویسد ؛ « علی در خانه کعبه متولد شد و نه پیش از امیر مومنان و نه پس از او کسی درون خانه خدا چشم به نگشوده و این نیست جز کرامت و جلالتی که به پاس مقام و جایگاه بلند آن حضرت از سوی خداوند عطا گردیده است » 📚الارشاد ج1 ص5 👌 گنجی می نویسد ؛ « امیر مومنان علی شب جمعه سال 30 رجب پس از عام الفیل داخل خانه خدا به دنیا امد کسی پیش تر و پس از ان حضرت داخل خانه کعبه به دنیا نیامده واین از اختصاصی او است که خداوند به جهت بزرگداشت مقام او عطا کرده است» 📚 کفایه الطالب ص407 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❔اگر تولد یافتن در خانه کعبه است پس چرا پیامبر اسلام در کعبه تولد نیافته و دیوار کعبه برایشان شکافته نشد❗️آیا شما می گویید مقام حضرت علی از مقام پیامبر هم بالاتر است ❕❕ 💠💠 👌در این مطلب شکی نیست که پیامبر گرامی اسلام برترین فرد عالم و از نوع بشر و تمام انبیاء و اوصیاء است . ❕امام رضا علیه السلام فرمود : « آقای پیامبران و برترین افراد پیامبر اسلام است» 📚عیون الاخبار ج2 ص122 🔶پیامبر گرامی فرمود : « من برترین و آقای تمام هستم » 📚بحار الانوار ج26 ص349 🔷و فرمود: « من چون اولین نفر بودم که در عالم ذر به پرودگار ایمان آوردم برترین تمام هستم» 📚الکافی ج2 ص12 🔷و فرمود : « خداوند به جهانیان نظر کرد و از میان تمام آنان برگزید» 📚خصال ج1 ص96 ❕علی علیه السلام نیز با تصریح بر برتری مقام پیامبر گرامی اسلام می فرماید ؛ ❕« من عبدی از محمد هستم » 📚الکافی ج1 ص90 👌با این وجود عنایت الهی به این تعلق گرفته است که وجود برخی اولیائش با خوارق عادتی باشد که آن اولیاء الهی در به وجود آمدن آنها نداشته و آن خوارق عادت مستقیما فعل و مستقیم خداوند محسوب می شود ، مانند تولد حضرت آدم بدون پدر و مادر و یا مانند تولد حضرت عیسی بدون پدر و ... ❔آیا کسی می تواند بگوید که حضرت آدم یا عیسی از مقام پیامبر اسلام بالاتر است چون آنها بدون پدر و مادر یا بدون پدر به دنیا آمدند بر خلاف پیامبر اسلام ❗️ 👌بنابراین همانگونه که تولد یافتن بدون اجتماع والدین که برای برخی انبیاء افتاده است دلیل بر برتری آنها بر پیامبر گرامی اسلام نیست ، تولد یافتن علی علیه السلام به صورت خارق العاده در خانه کعبه نیز دلیل بر ایشان بر پیامبر اسلام نیست . ❕البته در روایات ما آمده است که پیامبر گرامی اسلام قادر انجام تمام معجزات که از انبیاء و اوصیاء سر زده است مانند زنده کردن مردگان ، شفاء دادن نابینا ، اخبار غیبی ، راه رفتن بر آب و ... بوده است . 📚بحار الانوار ج27 ص 29 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔پرسش ❔برخی شبهه می کنند علی علیه السلام معاذ الله بویی از آزادی بیان نبرده بود و خوارج را به خاطر آنکه از لشکرش بیرون آمدند و با علی مخالفت کرد همه را کشت❕آیا انسان حق دارد که مخالف را تنها به جرم مخالفت بکشد❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌خوارج کسانی بودند که رسما بعد از جنگ صفین و مساله حکمیت به وجود آمدند .آنها از یک سو علی علیه السلام را تحت فشار قرار دادند که تن به حکمیت دهد و ابوموسی را به عنوان حکم قبول کند ولی هنگامی که ابوموسی فریب عمرو عاص را خورد و حکمیت به نفع معاویه پایان یافت به مخالفت با اصل حکمیت بر خاستند و به رهبری اشعث بن قیس بر ضد علی در مورد قبول حکمیت بر خاستند و از لشکر حضرت جدا شدند. 📚پیام امام امیر المومنین ج12 ص573 👌علی علیه السلام به صرف مخالفت و انتقاد خوارج ، به جنگ آنان نرفت و به آنان آزادی کامل داد به گونه ای که در مسجد حاضر می شدند و نسبت به علی علیه السلام بد گویی می کردند . 🗯زمانی امام علیه السلام با آنان جنگید که آنان سر به شورش بلند کردند و خون بیگناهان را می ریختند و امنیت مسلمین را از بین بردند . 🔶طبری نقل می کند که علی علیه السلام خطاب به آنها می گفت ؛ « سه چیز برای شما خواهد بود ؛ شما را از آمدن به مسجد برای بر پا داشتن یاد خدا باز نمی داریم ، تا با ما هستید شما را از غنائم بی بهره نمی گذاریم ، و تا جنگ را آغاز نکنید با شما نمی جنگیم » 📚تاریخ طبری ، ج5 ص73 📚الکامل فی التاریخ ج2 ص398 👌آنان به مسجد حاضر می شدند و علنا بر ضد امام تبلیغ می کردند و حضرت کاری با آنها نداشت ؛ 📚تاریخ طبری ج5 ص73 📚البدایه و النهایه ج7 ص285 🔶یکی از خوارج پس از شنیدن سخنی حکیمانه از امام خطاب به امام عرضه داشت ؛ « خداوند او را در حال کفرش بکشد ، چه خوب می فهمد » 🗯اصحاب حضرت بر خاستند تا او را بکشند . علی علیه السلام فرمود ؛ « درنگ کنید ، پاسخ او تنها دشنامی است برابر دشنام، یا در گذشتن از گناه » 📚نهج البلاغه حکمت 420 👌امام پس از آن که خوارج سر به شورش گذاشتند و به جان و مال مومنین هجوم آوردند ، جهت دفع شرشان و دفاع از شهروندان حکومت اسلامی به جنگ با خوارج رفت . 🔷جرقه جنگ از آن جایی زده شد که خوارج با عبدالله بن وهب به عنوان رهبر جریانشان بیعت کردند. 📚تاریخ طبری ج5 ص74 📚الکامل فی التاریخ ج2 ص397 🔷و پس از آن ابن خباب از یاران امام را سر بریدند و همسرش را نیز کشتند و جنینش را از شکم در آوردند و به سه زن از قبیله طی تعرض کردند و آنان را کشتند و ام سنان صیداوی را نیز از پای در آوردند. 📚انساب الاشراف ج3 ص142 ❕طبری می نویسد ؛ « پس از آن که خوارج ابن خباب و همسرش و سه زن از قبیله طی و ام سنان را کشتند ، خبر کشتار آنان و این که راه را بر مردم می گیرند ، به علی علیه السلام و مسلمین همراه او رسید .علی علیه السلام حارث بن مره عبدی را به سوی آنها گسیل داشت تا صحت اخبار گزارش شده را دریابد .خوارج به جانب او نیز گسیل یافتند و او را نیز کشتند . خبر به امیر مومنان رسید .جماعت نزد او گفتند ای امیر مومنان چرا اینان را پشت سر ما می گذاری ( و به جنگ معاویه می روی ) تا بر اموال و خانواده های ما چنگ اندازند ؟ ما را به سوی این قوم روان ساز ...علی علیه السلام نیز بر همین نظر استوار شد » 📚تاریخ طبری ج5 ص82 📚البدایه و النهایه ج7 ص288 ❕علی علیه السلام باز هم قصد جنگیدن با آنها را نداشت و قیس بن سعد را به سوی آنان فرستاد تا قاتلان را تحویل دهند .خوارج پیغام دادند که ما همگی ایشان را کشتیم و همگی ریختن خون شما و آنها را مباح می دانیم . 📚تاریخ طبری ج5 ص83 👌امام پس از این جریان نیز باز بر خوارج استدلال آورد و با فرستادن اصحابش بطلان روش آنان را با دلیل بیان کرد و حتی پرچم امانی بر افراشت تا هرکس به زیر آن برود جانش در امان باشد 📚انساب الاشراف ج3 ص146 🔶و تا خوارج جنگ و حمله را آغاز نکردند ، امام علیه السلام به آنان حمله نبرد چنان که مسعودی می نویسد ؛ « علی علیه السلام خوارج را به بازگشت و توبه دعوت کرد اما آنان گوش فرا ندادند و به سوی یاران امام تیر اندازی کردند . به امام علیه السلام گفته شد آنان ما را تیر باران کردند . امام فرمود دست نگه دارید .یاران علی آن گفته را سه بار تکرار کردند و علی همچنان از آنان خواست تا دست باز دارند تا زمانی که مردی آغشته به خون به نزد امام آورده شد ، علی علیه السلام فرمود اینک جنگ با آنان روا شد ، بر ایشان بتازید » 📚مروج الذهب ج2 ص416 🔶می بینیم علی علیه السلام نهایت مدارا با خوارج را کردند و وقتی دیدند که خوارج امنیت مسلمین و جامعه اسلامی را به خطر انداخته اند جهت دفاع ، به جنگ آنان رفتند و این حق مشروع امام بود که با کسانی که در صدد ایجاد آشوب و شورش در جامعه هستند به مبارزه برخیزند . @Rahnamaye_Behesht