eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
54 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ وهابی را که مدعی است ائمه شیعه سلام الله علیهم در مورد عادت زنانگی فاطمه زهراء سلام الله علیها ، متناقض حرف زده اند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3315
🤔 ❔اول آسمان خلق شد يا زمین؟ كداميك را الله زودتر آفرید؟ ) اول زمین و بعد آسمان (سوره البقره آیه ٢٩) #ب) اول آسمان و بعد زمین (سورة النازعات آیه هاى ٢٧ تا ٣٠ ❗️❗️ 💠💠 👌آنچه از آیات و روایات استفاده می شود ، آفرینش زمین قبل از خلقت آسمان بوده است اما گسترانیدن زمین از زیر آبها ، بعد ازخلقت آسمان بوده است ، بر این اساس هیچ تضادی میان آیات مورد اشکال معاند نمی باشد . ❕علی ع فرمود ؛ « خداوند عز و جل زمانى كه زمين‏ها را آفريد، آنها را پيش از آسمان‏ها آفريد. » 📚قصص الانبیاء ، راوندی ، ص 36 _ بحار الانوار ج 54 ص 85 👌و فرمود ؛ « خداوند- كه يادش پر شُكوه و نام‏هايش پاك باد- زمين را پيش از آسمان آفريد. سپس براى تدبير كارها بر عرش قرار گرفت. » 📚 تفسیر عیاشی ج 2 ص 120 _ البرهان فی تفسیر القرآن ج 3 ص 13 _ بحار الانوار ج 54 ص 89 ❕امام باقر عليه السلام نیز فرمود ؛ « خداوند عز و جل پيش از آن كه آتش را بيافريند، بهشت را آفريد، و پيش از آن كه معصيت را بيافريند، طاعت را آفريد، و گذشت را پيش از خشم آفريد، و نيكى را پيش از بدى آفريد، و زمين را پيش از آسمان آفريد » 📚الکافی ج 8 ص 145 _ الوافی ج 26 ص 472 ❕امام صادق ع نیز فرمود ؛ « خداوند زمین را قبل از آسمان خلق کرد » 📚الاحتجاج ، ج 2 ص 352 _ تفسیر نور الثقلین ، ج 5 ص 503 ❕خداوند نیز می فرماید ؛ «او خدايى است كه همه آنچه در زمين وجود دارد، براى شما آفريده سپس به آسمان پرداخت، و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چيز آگاه است » ( بقره 29 ) 👌بنابراین ، از این آیه شریفه و روایات فوق الذکر ، استفاده می شود که ابتداء زمین خلق شد ، سپس آسمان ، حال آنچه مورد اشکال قرار می گیرد ، این آیه شریفه است که می فرماید ؛ « آيا آفرينش شما (بعد از مرگ) مشكلتر است يا آفرينش آسمانى كه خداوند بنا نهاد؟! _ سقف آن را برافراشته و آن را منظم ساخت - و شبش را تاريك و روزش را آشكار نمود- و زمين را بعد از آن گسترش داد._ آبش خارج كرد و چراگاهش را آماده ساخت- و كوه‏ها را ثابت و محكم نمود- همه اينها براى بهره‏ گيرى شما و چهارپايان شما است » ( نازعات 27 _ 31) ❕می گوید از آیه استفاده می شود که زمین پس از آسمان آفریده شده است ، در حالی که خداوند می گوید ؛ « وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِكَ دَحاها » « یعنی زمین پس از خلق آسمان گسترش پیدا کرد نه آنکه آفریده شده باشد » 👌« دحا » از ماده دحو ، به معنى گستردن است بعضى نيز آن را به معنى تكان دادن چيزى از محل اصليش تفسير كرده ‏اند و چون اين دو معنى لازم و ملزوم يكديگرند به يك ريشه باز مى ‏گردد. ❕به هر حال منظور از « دحو الارض » اين است كه در آغاز تمام سطح زمين‏ را آبهاى حاصل از بارانهاى سيلابى نخستين فرا گرفته بود اين آبها تدريجا در گودالهاى زمين جاى گرفتند و خشكيها از زير آب سر بر آوردند و روز به روز گسترده‏ تر شدند تا به وضع فعلى در آمد و اين مساله بعد از آفرينش زمين و آسمان روى داد . 📚تفسیر نمونه ج 26 ص 97 ❕در دعای پیامبر گرامی نیز می خوانیم ؛ « اى كسى كه در آسمان، سدّى از هوا قرار داد، و زمين را بر روى آب گسترانيد » 📚جمال الاسبوع ، ص 118 _ بحار الانوار ج 92 ص 186 ❕بنابراین ، ابتدا زمین خلق شد ، و سپس آسمان و پس از خلقت آسمان ، دحوالارض رخ داد و زمین از زیر آب گسترش پیدا کرد و به شکل کنونی در آمد و هیچ تضادی میان آیات مورد بحث نمی باشد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕پاسخ معاند را که مدعی است ، در مذهب شیعه ، بهتان زدن ثواب دارد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1071
❕پاسخ معاند را که منکر آن است به این که بشارت به نبوت پیامبر گرامی اسلام در تورات و انجیل آمده است را در ذیل بخوانید که مفصلا این قضیه را از تورات و انجیل ، ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2988
🤔 ❔نفرت شديد جعفر صادق از شيعيان امام جعفر صادق در مورد شيعيانش میگوید: لو ميزت شيعتي لم أجدهم إلا واصفة ولو امتحنتهم لما وجدتهم إلا مرتدين : اگر به شيعيانم بنگرم تعدادشان خيلى كم است، و اگر امتحانشان كنم همه را مرتد مى يابم. : الکافی جلد ٨ صفحه ٢٢٨ چاپ دار الكتب الإسلامية – طهران لينك صفحه كتاب در حقيقت عده اى اراذل بى بند و بار و لاابالى مانند آخوندها از روز اول اين مذهب را بوجود آورده و خودشان را به على و اولادش چسبانده اند ❗️❗️ 💠💠 1⃣متاسفانه ملحدین فضای مجازی که بر علیه شیعه ، شبهه پراکنی می کنند ، اندک سواد علمی و تحقیقی ندارند و اکثر مطالبشان ، نشر دادن مطالب و شبهات ، وهابیت بر علیه شیعه و کپی کردن از سایت ها و کانالهای وهابیت است ، ملحد مستشکل این قدر نمی داند که روایت مورد استناد او از امام کاظم ع است نه امام صادق ع 2⃣از سوی دیگر ، روایت مورد استناد او ، سندا ضعیف است . در سند روایت « ابراهیم بن عبد الله الصوفی » وجود دارد که مجهول است ؛ 📚زبده المقال من معجم الرجال ، ج 1 ص 74 _ مستدرکات رجال الحدیث ، ج 1 ص171 ❕و موسی بن بکر الواسطی وجود دارد که واقفی مسلک و از دشمنان و مخالفان امام رضا ع بوده است ؛ 📚رجال طوسی ، ص 343 ❕و محمد بن سلیمان وجود دارد که گفته شده است اهل غلو وجود است ؛ 📚رجال حر عاملی ، ص 222 3⃣روایت مذکور ، اگر صحیح هم باشد ، باز هم روشن است که در مورد شیعه نمایان منافقی است که به دروغ ادعای تشیع می کردند نه شیعیان واقعی ، همانانی که امام صادق ع در وصف آنان فرمود ؛ « کسانی هستند که خود را شیعه معرفی می کنند که از یهود و نصاری و مجوس و مشرکین ، بدتر هستند » 📚بحار الانوار ج 65 ص 166 ❕و در یک بیان کلی فرمود ؛ «شیعه بودن به زبان نیست که کسی به زبان بگوید من شیعه ام ولی در رفتار و در کردار با ما مخالفت کند . شیعه همیشه با زبان و دل با ما همراه است» 📚وسایل الشیعه ج15 ص247 ❕روایت مذکور نیز در بیان شرح حال منافقینی است که خود را به دروغ شیعه معرفی می کردند ، لذا امام کاظم ع در ذیل روایت تصریح می کند که شیعه ، کسی است که مطابق امر ما رفتار کند ، ترجمه کامل روایت مذکور چنین است که حضرت فرمود ؛ « اگر شيعيان خود را جدا و مشخص كنم، در ميان آنان جز اهل حرف پيدا نكنم و اگر آنان را بيازمايم، همگى مرتدّ از كار در آيند و اگر آنان را سره و ناسره كنم، از هر هزار نفر يك نفر خالص پيدا نشود و اگر ايشان را از غربال بگذرانم، جز آن كه متعلّق به من است كسى باقى نماند. آنها مدتهاست كه بر اريكه ‏ها لميده‏ اند و مى‏ گويند ، ما شيعه على هستيم، در صورتى كه شيعه على فقط كسى است كه كردار او مؤيّد گفتارش باشد. » 📚الکافی ج 8 ص 228 👌ذیل روایت روشن می کند که مقصود امام ع شیعه نمایانی است که خود را منسوب به تشیع می کردند ، اما شیعه واقعی نبودند ،و امام ع می گوید شیعه واقعی و شیعه علی ع کسی است که فعل و اعمالش ، اثبات کننده قول و ادعایش باشد ، کسی که در قول و ادعا و سخن ، ادعای تشیع می کند ، اما در عمل مطابق امر اهلبیت ع عمل نمی کند ، چنین کسی شیعه محسوب نمی شود ، بلکه منافقی است که تنها نام شیعه را یدک میکشد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕پاسخ دروغگویی شاخ دار ملحد را که مدعی است ، شهر مکه تا صدسال پس از پیامبر گرامی وجود نداشته است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1686
❕پاسخ شبهه پراکنی وهابی را که مدعی است ، در اسلام اربعین گرفتن وجود ندارد و مراسمی که شیعه برای اربعین حسینی می گیرد ، نامشروع و حرام است را در ذیل بخوانید که در مورد چرایی اربعین گرفتن برای امام حسین ع و مشروعیت آن ، توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2107
👌وهابی مدعی است که شیعه می گوید علی ع در شب معراج ، همراه پیامبر ص بوده است ، در حالی که ما چنین اعتقادی نداریم ، آنچه مورد اعتقاد ما در این موضوع است ، چیز دیگری است که در ذیل می توانید بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2239
🤔 ❔📌با جمعیت بزرگ باشید « همراه جماعت بزرگتر. زيرا دست خدا با جماعت است و از تفرقه حذر كنيد، زيرا كسانى كه از جماعت كنارى مى گيرند طعمه شيطان اند مانند گوسفندى كه از گله جدا مى افتد و گرگ او را بر مى خورد » 📜خطبه 127نهج البلاغه ❔چرا شیعیان از جمعیت بزرگ اهلسنت جدا شده اند ❗️❗️ 💠💠 👌مقصود علی علیه السلام ، از همراهی با اکثریت ، اکثریت مومن و طرفدار حق است ، و حضرت جمله مذکور را در برابر خوارج ایراد فرمودند که از اکثریت جامعه به رهبری علی ع جدا شده بودند ، چنان که کامل بیان علی ع ، چنین است که فرمود ؛ « شما (خوارج) شرورترين مردم و كسانى هستيد كه شيطان آنها را هدف تيرهاى خود قرار داده، و به سرگردانى كشانده است، (و افكار شيطانى و اعمال ضد انسانى شما، بهترين گواه بر اين معناست).و به زودى دو گروه درباره من هلاك (و گمراه) مى‏ شوند: دوست افراطى كه محبّتش او را به غير حق مى‏ كشاند و دشمن افراطى كه از سر دشمنى قدم در غير طريق حق مى ‏نهد.بهترين مردم درباره من، گروه ميانه رو هستند، از آنها جدا نشويد و هميشه همراه جمعيّت‏هاى بزرگ (اكثريت طرفدار حق) باشيد، كه دست خدا با جمعيّت است. از جدايى بپرهيزيد (جدايى از توده‏ هاى عظيم و مؤمن) زيرا افراد تنها و جدا، نصيب شيطانند، همان گونه كه گوسفند تك‏رو، طعمه گرگ است. آگاه باشيد! هر كس به اين شعار (شعار تفرقه‏ انگيز خوارج لا حكم إلّا للّه) مردم را دعوت كند او را به قتل برسانيد هر چند زير عمامه من باشد (و به من پناهنده شود).» 📚نهج البلاغه ،خطبه 127 ❕روشن است که منظور از هماهنگى با جمعيّت ، همان اكثريتى است كه داراى ايمان و ارزش‏هاى انسانى و اخلاقى باشد. اسلام هرگز هماهنگى با اكثريت فاسد را توصيه نكرده و نمى ‏كند. 📚پیام امام امیر المومنین ، ج 5 ص 331 🔸على عليه السّلام كه گوينده سخن بالاست در سخن ديگرى مى ‏فرمايد ؛ «لا تستوحشوا في طريق الهدى لقلّة أهله » ؛ هرگز در مسير هدايت از كمى همراهان وحشت نكنيد» (و به دنبال اكثريت فاسد گام برنداريد) » 📚نهج البلاغه خطبه 201 ❕ نكوهش‏هايى كه در آيات متعددى از قرآن از اكثريت شده ، منظور همين اكثريت فاسد و مفسد است ، در آیات متعددی می خوانیم ؛ « ولى اكثر مردم شكرگزار نيستند » (بقره- 243). « ولى اكثر مردم نمى ‏دانند" (اعراف- 187). « ولى اكثر مردم ايمان نمى‏ آورند" (هود- 17). « اكثر مردم هر چند كوشش و تلاش كنى ايمان نمى‏ آورند" (يوسف- 103 « اكثر مردم جز كفران و انكار حق كارى ندارند » (اسراء- 89). « اگر از كثر مردم روى زمين اطاعت كنى تو را از راه خدا منحرف و گمراه مى ‏سازند »(انعام- 116). ❕و در آیه ای با صراحت می گوید ؛ « بگو (هيچ گاه) ناپاك و پاك مساوى نيستند هر چند فزونى ناپاك‏ها تو را به شگفتى اندازد از (مخالفت) خدا بپرهيزيد اى صاحبان خرد شايد رستگار شويد» ( مائده 100 ) ❕بنابراین ، اگر اكثريت، مؤمن و آگاه و در مسير حق باشند نظرات آنها محترم و غالبا مطابق واقع است و بايد از آن پيروى كرد. ولى اگر اكثريت ناآگاه و جاهل و بيخبر، يا آگاه اما تسليم هوا و هوس باشند، نظرات آنها ، جنبه انحرافى دارد و پيروى از آن چنان كه قرآن مى‏ گويد انسان را به ضلالت و گمراهى مى ‏كشد . 📚تفسیر نمونه ج 14 ص 281 ❕ ما نیز ، امروز همین عقیده را در مورد اهلسنت داریم که اگرچه آنان ، اکثریت مسلمین را تشکیل می دهند ، اما به حق پشت کرده اند و دستور خداوند در مورد ولایت علی ع زیر پای گذاشته اند و همان اکثریتی هستند که پیروی از آنان موجب بدبختی و شقاوت می گردد . ❕ما از این که دراقلیت هستیم ، خوف و ناراحتی نداریم ، چرا که هيچگاه اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست، در طول تبليغ پيامبران، از زمان حضرت نوح (عليه السَّلام) تا عصر حضرت خاتم مؤمنان در اقليّت بودند. 👌 قرآن آنگاه كه مبارزات پى گير انبيا را ياد مى كند، پيوسته تذكر مى دهد ، گروندگان و مؤمنان به آنان بسيار اندك بودند. درباره نوح كه نهصد و پنجاه سال به تبليغ پرداخت، مى فرمايد ؛ «جز اندكى به همراه او ايمان نياوردند». ( هود 40)در آيه ديگر مى فرمايد:«اندكى از بندگان من سپاسگزارند». (سبا 13) ❕لذا امام كاظم عليه السلام به هِشام بن حَكَم فرمود ؛ « اى هشام! ... سپس خداوند، شمارِ اندك را ستوده و فرموده است: «اندكى از بندگان من، سپاس‏گزارند» و فرموده: «و چه اندك اند ايشان!» .... » 📚الكافي: ج 1 ص 15 ح 12 ❕علی ع نیز فرمود ؛ « حقی هست و باطلی ، و هر یک از این دو پیروانی دارند ، پس اگر باطل در اکثریت ااست ، از دیرباز چنین بوده و اگر حق در اقلیت است ، بسا و امید ( بسا که با وجود اندک بودنش بر باطل غلبه کند و امید که روزی بیاید که حق بر باطل چیره آید )» 📚الکافی ج 8 ص 68 _ نهج البلاغه ، خطبه 16 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است خداوند به کسانی که او را نمی پرستند ، فحاشی کرده است را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1520 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3316
👌وهابی در صدد است که تولد علی ع در خانه کعبه را زیر سوال ببرد ، در ذیل پاسخش را داده ایم و این مساله را از کتب خودشان ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1021 ❔آنگاه میگوید مگر تولد یافتن در کعبه زمانی که بتخانه بوده است ، برای علی ع فضیلت است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/732
👌وهابی در مورد تشویق به پیاده روی برای زیارت امام حسین ع اشکالاتی وارد کرده است ، در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2108 ❔آنگاه می گوید چرا تشویق به پیاده روی برای زیارت خانه خدا نمی کنید ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3078