اسناد شهادت حضرت فاطمه.pdf
1.95M
❗️عنوان کتاب : " بررسی اسناد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها "
✍تهیه در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌آنچه در این نوشتار می خوانید , بررسی تفصیلی روایات اهلسنت و شیعه در رابطه با شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها است .
❗️دهها سند در این رابطه مورد بیان و استناد واقع شده است که مطالعه آن برای هر انسان حقیقت جویی در اثبات شهادت فاطمه سلام الله علیها و دروغگویی کسانی که از این قضیه تحت عنوان افسانه یاد می کنند , کافیست !!!!
@Rahnamye_Behesht
ipasookh.ir
توضیحی در مورد نامگذاری نوزادان و حضرت محسن ع قبل از تولد !!!!
🤔#پرسش
❓قبل از اینکه بچه بیاد دنیا اسم روش بزارید ❗️❗️
شیعه ها روایتی دارند که میگوید
سموا اولادکم قبل ان یولدوا
یعنی قبل از اینکه بچه بیاد دنیا اسم روش بزارید.
⬅️وقتی طرف نمی دونه بچه تو شکم مادرش پسره یا دختر اسم چی انتخاب کنه اخه !!!!
⬅️الان میگن اون زمان سونوگرافی بوده مخترعش هم زراره بوده ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌نقلی است که در کتاب کافی شریف از امیر مومنان علیه السلام نقل شده است که حضرت فرمود :
« بر فرزندانتان، پيش از آن كه زاده شوند، نام بگذاريد و اگر نمى دانيد دخترند يا پسر، آنان را به نامهايى كه هم براى پسر است و هم براى دختر، بناميد؛ چرا كه فرزندان سقط شده شما اگر روز قيامت در حالى با شما ملاقات كنند كه نام بر آنها نگذاشته باشيد، به پدر خود مى گويد: چرا بر من نام ننهادى؟ پيامبر خدا نيز محسن (فرزند سقط شده زهرا عليها السلام) را پيش از آن كه به دنيا بيايد، نام نهاده بود.» " سَمّوا أَولادَكُم قَبلَ أَن يولَدوا، فَإن لَم تَدروا أَذَكَرٌ أَم انثى فَسَمُّوهُم بِالأَسماءِ الَّتي تَكُونُ لِلذَّكَرِ وَ الانثى؛ فَإِنَّ أَسقاطَكم إذا لَقوكُم يَومَ القِيامَةِ و لَم تُسَمُّوهُم يَقولُ السِّقطُ لِأَبيهِ: ألّا سَمَّيتَني؟ و قَد سَمَّى رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله مُحسِناً قَبلَ أَن يولَدَ! "
📚الکافی ج 6 ص 18
❓حال وهابی اشکال کرده است که از کجا قبل از تولد بفهیم که فرزند پسر است یا دختر تا بر او نام بگذاریم !!!!
❕این اشکال وهابی در مورد حضرت محسن ع فرزند سقط شده فاطمه صدیقه سلام الله علیها مطرح نمی شود , زیرا چنان که در روایت فوق آمده است , پیامبر گرامی ص محسن را قبل از تولد نام نهاد , پیامبر گرامی ص به تصریح آیات قرآن و روایات اهلسنت , علم غیب داشت و می دانست که فرزند فاطمه س پسر است , لذا نامش را محسن گزارد , در ذیل بیشتر توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/2184
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3748
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6013
❕حال آیا روایت مذکور مبنی بر نامگذاری فرزند قبل از تولد در مورد سایر مردم در زمانهای گذشته مصداق پیدا می کرد , با توجه به آنکه آن زمان دستگاه سونگرافی نبوده است تا جنسیت فرزند را تشخیص دهند !!!!
👌این اشکال وهابی ناشی از جهل و نادانی اوست و الا اگر اندکی بیشتر تامل می کرد می دانست که در زمانهای گذشته هم مردمان از طریق راههایی سنتی می توانستند پی به جنسیت فرزند ببرند , این راهها به دو دسته بوده است :
🔸١ _ رعایت برخی از نکات تغذیه ای و ... می توانست برای پدر و مادر یقین ایجاد کند که فرزندشان پسر است یا دختر .
🔸٢ _ از وضعیت و حالات مادر در دوره حمل نیز می توانستند به جنسیت فرزندش پی برند .
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕در این رابطه در کتابهای طبی می نویسند :
" جنسيت بچه را پدر و مادر به شرط آن كه اندكى دقت به خرج مىدادند مىتوانستند تعيين كنند.
❕عقيده بر اين بود كه اگر همآغوشى در اولين روز پس از قاعدگى صورت مىگرفت جنين حاصله مذكر مىگرديد و پدر و مادر پنج روز فرصت داشتند تا جنين پسر به وجود بياورند، از روز ششم تا هشتم همآغوشى منجر به توليد جنين مونث مىگرديد و باز از روز نهم تا روز پانزدهم جنين مذكر مىشد و بالاخره اگر همبسترى در نيمه دوم ماه صورت مىگرفت احتمال مخنث شدن بچه زيادتر بود.
👈 در اينجا نيز فرضيه مزبور را ايرانىها مبتنى بر تجربياتى مىدانستند كه طى قرون متمادى كسب شده بود و مىتوانست به آن ارزش علمى بدهد.👉
❕راه سادهتر براى انتخاب جنس جنين، كه در عين حال به اندازه روش تجربه شده فوق قابل اطمينان دانسته مىشد اين بود كه زن از فرداى روز همبسترى با شوهرش صفراى خرس نر حل شده در شراب را به اندازهاى كه بتواند يك دانه لوبيا را بپوشاند مىنوشيد. به اين ترتيب بچه او حتما پسر مىشد ولى اگر مايل بود كه دختردار بشود كافى بود كه بجاى صفراى خرس نر، صفراى خرس ماده را بخورد.
جرجانى معتقد بود كه با كنترل همبسترى مىتوان صاحب بچهاى با جنسيت دلخواه شد.
❕در آن روزگاران مردى را كه فقط صاحب اولاد ذكور مىشد «قيس» مىناميدند كه اصلا به معنى مقايسه و اندازهگيرى است و در ضمن به معنى باطمطراق راه رفتن و آلت رجوليت نيز مىباشد.
👌 مشخصات يك چنين مردى داشتن بدنى قدرتمند، نه چاق و نه لاغر، بيضههائى درشتتر از حد طبيعى كه طرف راست آن بزرگتر از طرف چپ مىباشد، بلوغ زودرس، فراوانى موى زهار و تمايل بىانتها به زن توصيف شده است.
👈زن پسرزا را نيز مىشد از اندام درشت و كاملا سلامت او تشخيص داد و اضافه شده است كه اين زن نيز اندكى زودتر از حد معمول بلوغ پيدا مىكند و رگهاى بدنش برآمده نيست.👉
❗️يك چنين خصائصى را تا حدودى به صورت مصنوعى نيز مىشد تشديد كرد، مردى كه اختصاصات مزبور چندان در وى بارز نبود و شك داشت كه اگر زن بگيرد صاحب پسر مىشود يا نه مىبايست به مصرف مشك، زعفران و چوب صندل تازه بپردازد و فقط در صورتى با زن خويش همبستر بشود كه شديدا ميل به اين كار در وى پيدا شده باشد. او و همسرش مىبايست در تمام مدتى كه در حال همآغوشى مىباشند و تا لحظاتى پس از آن فكر خود را به تجسم يك پسر سالم و قوى مشغول نگاهدارند، و بالاخره پس از اتمام همآغوشى زن بايد «سعى كند تا آنچه را كه از مرد دفع شده است به سوى خود بكشد».
👌اولاد پسر را از راه به كار بردن دارو نيز مىشد به وجود آورد، و براى اين منظور معجون خاصى به نام معجون سلامت وجود داشت كه از ادرار و گرد سم پازن، هليله، ادويه، شكر و براده فولاد درست مىشد. مصرف اين معجون نه تنها به دنيا آمدن پسر را تضمين مىكرد، بلكه معالج برص نيز بود و جوانى را به افراد مسن باز مىگرداند.
📚طب در دوره صفويه،، ص: 297
❕باز می نویسند :
" جرجانى به ذكر نشانهها و علائمى مىپردازد كه مىتوانند مبين جنس جنين باشند او مىنويسد:
"... و نرينه در سوى راست بجنبد از بهر آن معنى كه پيشتر ياد كرده آمده است و آبستنى نخست در پستان راست پديد آيد و شير او به قوامتر باشد و اگر قطرهاى بر آيينه چكانند و به آفتاب دارند همچون قطره سيماب يا دانه مرواريد نمايد و لؤن سر پستان به سرخى كرايد و نبض دست راست ممتلى شود و متواتر بود و هرگاه ايستاده بود و خواهد حركت كند نخست پاى راست جنباند و هرگاه كه برخواهد خواست اعتماد به دست راست كند و حركات چشم راست او زودتر بود و نرينه از پس سه ماه بجنبد و مادينه از پس چهار ماه در جمله احوال زنى كه به فرزند مادينه آبستن بود به خلاف احوال آن بود كه به نرينه آبستن باشد "
👌راه پيچدهتر تعيين جنس جنين از راه كفبينى بود. اگر كف دست زن حامله نرم و لطيف بود جنين او پسر و اگر رنگ پوست آن به سبزى مىزد جنين وى دختر بود.
❕قزوينى از آزمايشى كه با شپش انجام مىگرفت نام مىبرد، ولى از آنجا كه اين آزمايش بايد با استفاده از شير پستان زن صورت بگيرد، انجام آن فقط در آخرين هفتههاى حاملگى امكانپذير است.
👌اگر خواسته باشند بفهمند كه جنين در داخل رحم يك زن حامله دختر است يا پسر، اندكى از شير او را بر كف دست مىريزند و شپشى به داخل آن مىاندازند، اگر شپش موفق شد خود را از داخل قطره شير بيرون بكشد بچه دختر خواهد بود و چنانچه نتواند خود را از داخل قطره شير بيرون بكشد جنين پسر خواهد بود زيرا شير زنى كه حمل دختر دارد رقيق است و شپش مىتواند خود را از داخل آن نجات بدهد درحالىكه شير زنى كه حمل پسر دارد غليظ است و به شپش امكان فرار نمىدهد.
📚طب در دوره صفويه، الگود، سيريل لويد- مترجم: محسن جاويدان , ناشر: دانشگاه تهران , ص: 298
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
❕عده دیگری نیز می نویسند :
" الف- تأثير نوع تغذيه يا مواد غذايى: نوع تغذيه و انتخاب مواد غذايى بهخصوص از چند ماه قبل از مقاربت به قصد حاملگى مىتواند تا حدودى در تعيين جنسيت جنين مؤثر باشد، زيرا بعضى از مواد غذايى داراى واكنش اسيدى و بعضى ديگر داراى واكنش قليايى هستند. غذاهايى كه مصرف آنها مىتوانند باعث قليايى شدن محيط رحم و در نتيجه باعث افزايش شانس پسر شدن گردند، عبارتند از: شير، ميوهجات، سبزيجات، برگهى زردآلو، بادام، لوبيا، نخود، برگ چغندر، سير، خرما، انجير و مواد غذايى حاوى جوششيرين.
👌غذاهايى كه مصرف آنها مىتوانند باعث اسيدى شدن محيط رحم و در نتيجه باعث افزايش شانس دختر شدن گردند، عبارتند از: نان، غلات شامل ذرت، گوشت، تخممرغ، پنير، برنج، عدس، گوجه، آلو، گردو و شلغم.
🔸ب- تأثير كاربرد بعضى مواد در مجراى تناسلى خانمها: شستشوى مهبل يا مجراى تناسلى با محلول جوششيرين، احتمال به وجود آمدن پسر را زياد مىكند، اما شستشوى اين قسمت از دستگاه تناسلى با محلول سركه احتمال دختر شدن را بالا مىبرد "
📚دائرة المعارف گياه درمانى ايران، ص: 706
❕و باز می نویسند :
" اگر صورت زن حامله لك بياورد، كودك او دختر و اگر زيبا باشد پسر خواهد بود. "
📚پزشكي سنتي و عاميانه مردم ايران با نگاه مردم شناختي، ص: 130
❕" در بختيارى چند هفته مانده به زايمان زن حامله شير پستانش را در كف دست مىدوشد و مگسى در آن غوطهور مىكند، اگر مگس بال گرفت و پرواز كرد، نوزاد دختر و اگر نتوانست (به علت غلظت شير) پرواز كند، نوزاد پسر است. از هفت ماهگى به بعد چنانچه زن حامله درد يكنواخت در كمرگاه خود احساس كند نوزاد پسر است و اگر با تناوب درد كم و زياد شود دختر است (ممبينى، خوشه، ش 6). "
📚پزشكي سنتي و عاميانه مردم ايران با نگاه مردم شناختي، ص: 289
❕" اگر پوست دست زن حامله صاف و روشن شود كودكش پسر خواهد بود.
- اگر رنگ كف دست زن حامله به سبزى بگرايد كودكش دختر خواهد بود.
- اگر طرف راست بدن زن حامله سنگينتر باشد نوزاد پسر و اگر طرف چپ بدن زن حامله سنگينتر باشد نوزاد دختر خواهد بود.
- تمايل به خوراكىهاى گرمى نشانه پسر و خوراكىهاى سردى نشانه دختر است.
- در ماه نهم اگر جنين گوشه شكم قوز كند دختر است .
.
- بزرگى و وسعت شكم نشانه پسر است.
- لك صورت و لبهاى آماسكرده نشانه دختر است.
- اگر شير زن آبستن را در ماههاى آخر بدوشند و در آب بريزند و تهنشين شود نوزاد پسر است.
- تحرك و شادابى و زيبايى و صافى پوست مادر نشانه پسر بودن جنين است.
- تنبلى و خوابآلودگى و ترشرويى و زشتى نشانه دختر بودن جنين است.
- اگر اول سينه راست زن باردار بزرگ شد، نوزاد، پسر است و اگر اول سينه چپ زن باردار بزرگ شد نوزاد دختر است.
- اگر نوك سينه مادر سرخ بود نوزاد پسر و اگر نوك سينه مادر سياه بود نوزاد دختر است. "
📚پزشكي سنتي و عاميانه مردم ايران با نگاه مردم شناختي، ص: 311
👌و باز می نویسند :
" درد زايمان جنين پسر دو بار پشت سر هم و يك بار با كمى فاصله رخ مىدهد، اما درد زايمان جنين دختر پشت سر هم و با شدت است.
- اگر نوك سينه باردار قهوهاى پررنگ باشد جنين را دختر و اگر كمرنگ باشد پسر مىدانند.
- اگر شكم زن حامله در پهلو پر باشد جنين را پسر و اگر در جلو و زير ناف قرار گيرد، جنين را دختر مىدانند.....
_زن حاملهاى كه رنگ چشمانش روشن باشد نشانه داشتن جنين پسر است. اما اگر رنگ چهره زن حامله برنزى باشد نشانه جنين دختر در شكم مادر است. "
📚پيام بهارستان (فصلنامه اسناد، مطبوعات و متون)، ناشر: كتابخانه موزه و مركز اسناد مجلس شوراى اسلامى , ص: 45
👌بنابراین در زمانهای گذشته از راههای فوق می توانستند جنسیت فرزند را تشخیص دهند , با این وجود اگر باز هم فردی در تشخیص جنسیت فرزندش مردد می شد , در همان روایت برای او نیز راهکار بیان شده بود که فرزندش را به اسامی نام بگذارد که مشترک بین دختر و پسر است ( که پس از تولد می توانست نام فرزند را عوض کند و مطابق جنسیتی که فرزند دارا بود , نامگذاری صورت گیرد ) .
📚 وسائل الشیعه ج ٢١ ص ٣٨٨ باب ٢٢
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
عدالت عمر از دیدگاه امام خمینی !!!!!
🤔#پرسش
🔴عدالت امیر مؤمنان حضرت عمر فاروق، از زبان آیتالله خمینی
▪️در زمان صدر اسلام خلفا ومردم یک جور زندگی میکردند خلیفه ثانی هنگام سفر با برده اش نوبتی سوار مرکب میشدند خلیفه افسار مرکب را گرفته بود غلام روی مرکب بود اینگونه وارد شهر شدند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌متاسفانه استناد وهابی به سخنان مرحوم امام خمینی برای اثبات عدالت عمر و مبرا کردن دامن او از اتهام قتل فاطمه صدیقه سلام الله علیها , به علیه خود وهابی تمام خواهد شد به بیانی که در ادامه می آید .
❕استناد وهابی به سخنانی از مرحوم امام خمینی است , مطابق آنچه که در صحیفه نور آمده است , امام خمینی چنین می گوید :
" اين قصههايى كه تاريخ نقل كرده، شبيه آن را در يكى از ممالك كه در درجه اول از دموكراسى را دارد بياوريد، بعد بگوييد كه اين بهتر از آن است. يك قصه مال رسول خدا- صلى اللَّه [عليه و آله] و سلم (قصههاست منتها حالا من يكىاش را مىگويم) يك قصه مال حضرت امير- سلام اللَّه عليه- يك قصه مال عمر. وقتى كه عمر مىخواست برود به مصر- براى [اينكه] فتح كرده بودند مصر را و قدرتمند شده بود اسلام، همه جا را گرفته بودند- مىخواست وارد بشود به مصر، يك شتر بود، خودش بود و يكى هم همراهش. يكى شان سوار اين شتر مىشده آن يكى جلويش را مىگرفت و مىبرد؛ آنكه خسته مىشد- قسمت كرده بودند اين سوار مىشد. آن وقتى كه وارد- به حَسَب تاريخ- مصر شدند، نوبت آن غلام بود كه سوار باشد و آقاى خليفه جلو [شترش] را گرفته بود و داشت مىبُردش كه مردم مصر آمده بودند به استقبال! خليفه عبارت از اين بود."
📚صحيفه امام، ج4، ص: 325
❕از دو جهت استناد وهابی نمی تواند به نفعش باشد :
🔸١ _ مرحوم امام خمینی اساسا عمر را کافر و زندیق می داند , در این صورت عدالتی برای عمر باقی نمی ماند که وهابی در صدد اثبات آن باشد .
👌امام خمینی در کتاب معروف خود به نام کشف الاسرار در جریان مخالفت عمر با درخواست پیامبر و نسبت دادن هذیان گویی به پیامبر گرامی , معتقد است که عمر به خاطر نسبتی که به پیامبر داد , زندیق و کافر شده است و سخنش هم ناشی از کفر او بوده است !!!!!
❕امام خمینی می گوید :
" در آنموقع که پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله در حال احتضار و مرض موت بود جمع کثیری در محضر مبارکش حاضر بودند پیغمبر فرمود بیائید برای شما یک چیزی بنویسم که هرگز به ضلالت نیفتید 👈عمر بن الخطاب گفت ( هجر رسول الله )👉و این روایت را مورخین و اصحاب حدیث از قبیل بخاری و مسلم واحمد به اختلافی در لفظ نقل کردند و جمله ی کلام آنکه👈 این کلام یاوه از ابن خطاب یاوه سرا صادرشده است 👉و تا قیامت برای مسلم غیور کفایت میکند الحق خوب قدردانی کردند از پیغمبر خدا که برای ارشاد و هدایت آنها آنهمه خون دل خورد و زحمت کشید انسان باشرف دیندارغیور میداند روح مقدس این نور پاک با چه حالی پس از شنیدن این کلام ابن خطاب آز این دنیا رفت👈 و این کلام یاوه که از اصل کفر و زنّدقه ظاهر شده مخالف است .....👉
📚کشف الاسرار ص ١١٩
👌می بینیم که امام خمینی نسبت کفر و زندیق بودن را به عمر می دهد و می گوید او یاوه سرا بوده است .
❕از سوی دیگر , مرحوم امام خمینی معتقد بوده است که روایات اهلسنت تماما ضعیف است و استناد به نقلهای اهلسنت به هیچ عنوان موجه نیست , چنان که در موضوعی می گوید :
" این نقل در کتابهای ما نیست و در کتابهای اهلسنت و به طریق آنان نقل شده است , بنابراین از نظری سندی , حجیتی ندارد " " و لم تذكر في كتبنا، و إنّما ذكرت في كتب العامّة من طرقهم، فمن جهة السند لا حجّية فيها. "
📚كتاب البيع(تقرير قديرى)، ص: 429
❕بنابراین امام خمینی عمر را هم کافر و زندیق می داند و هم نقلهای اهلسنت را غیر معتبر می داند , حال سوال اینجاست که پس چرا به نقل جعلی اهلسنت در مورد عدالت عمر استناد می کند ❗️❗️❗️
👌پاسخ روشن است . امام خمینی در صدد جذب اهلسنت به پشتیبانی از نظام اسلامی بودند , لذا به نقل جعلی اهلسنت در مورد عمر استناد می کند تا از این طریق دلهای اهلسنت را جذب کند و همگان را در مسیر حمایت از حکومت اسلامی در یک خط قرار دهد .
❕امام خمینی معتقد بوده است که قسمی از تقیه , تقیه مداراتی است که مقصود از تقیه مداراتی ایجاد وحدت و اتحاد با اهلسنت و جذب محبت و مودت آنان است : " المراد بالتقيّة مُداراةً: أن يكون المطلوب فيها نفس شمل الكلمة و وحدتها؛ بتحبيب المخالفين و جرّ مودّتهم "
📚الرسائل العشرة، امام خمینی , ص: 7
💠ادامه 👇
💠ادامه 👇
🔸٢ _ ما اگر پاسخ اول را هم نادیده بگیریم , باز پاسخ دومی هم است و آن اینکه مرحوم امام خمینی معتقد بوده است که ابوبکر و عمر ظالم به احکام الهی و حضرت زهرا سلام الله علیها بودند . امام خمینی می نویسد :
"ما باشیخین ( ابوبکر و عمر ) کار نداریم و مخالفت های آنها با قرآن و حلال و حرام کردن از پیش خود و👈 ستمهائیکه به فاطمه دختر پیغمبر(ص) و اولاد او کردند 👉و جهل آنها به دستورات خدا و احکام دین حتی آنکه ابوبکر دست چپ دزد را برید و یک نفر را با آتش سوزاند با آنکه حرام بود.وحکم کلاله و میراث جده را ندانست و اجراء حد خدائی را درباره ی خالدبن ولید نکرد با آنکه مالک بن نویره را کشت و در همان شب زن او را گرفت و عمر کارهایش بیش از آنست که گفته شود مثل امر کردن به سنگسار کردن زن حامله و زن دیوانه و امیرالمومنین او را نهی کرد و اشتباه گفتن در حکم مهریه و یک زن از پشت پرده خطای او را گفت آنگاه عمر گفت همه ی مردم حتی زنهای پشت پرده احکام خدا را ازمن بهتر میدانند و برخلاف حکم خدا و پیغمبر متعه حج و زنها را حرام کرد 👈و در خانه ی پیغمبر را آتش زد.👉 "
📚کشف الاسرار ص ١١١
👌همینطور امام خمینی معتقد بود که ابوبکر و عمر به طمع خلافت گرد پیامبر را داشتند و به اصطلاح ظاهر سازی می کردند و منافق بودند . امام خمینی در مورد آن دو این تعبیر را می آورد :
" آنهائیکه سالها در طمع ریاست خود را به دین پیغمبر چسبانده بودند "
📚کشف الاسرار ص ١١٤
👌و معتقد بود که نفاق بازی ابوبکر بیشتر بود , چنان که می گوید :
" ابوبکر ظاهر سازیش بیشتر بود "
📚کشف الاسرار ص ١٢٠
❕بنابراین از دیدگاه امام خمینی , ابوبکر و عمر ظالم و منافق بودند و برای قدرت ظاهر سازی می کردند و در برابر دیگران خودشان را اخلاقی و عادل وانمود میکردند .
👌بر این اساس رفتار عمر بن خطاب با غلامش در هنگام ورود به مصر هم عملی منافقانه و برای فریب توده های مردم بود تا وانمود کند که من عمر به سنت پیامبر عمل می کنم , زیرا مردم از او توقع عمل به سنت پیامبر را داشتند و او هم ناگزیر بود که در مواردی چنین ریا و نفاق بازی کند .
❕اگر ادامه کلام امام خمینی را مطالعه کنیم , مرحوم امام متذکر این نکته می شود و می گوید :
"ما عمر را قبول نداريم اما اين عملْ عمل اسلامى آن وقت بوده؛ يعنى نقش اسلام بوده است و لو خودش يك آدمى بوده كه ما نپذيرفتيم او را اما عملى كه كرده است عملى بوده كه نقش اسلام اين بوده، يعنى پيغمبر هم اين صورت بود؛ يعنى پيغمبر هم سوار يك الاغى مىشده، يك كسى هم پشتش مىنشسته و مسأله برايش مىگفته؛ آن را تعليمش مىكرده، آنكه پشت سرش نشسته بوده تعليمش مىكرده "
📚صحيفه امام، ج4، ص: 325
❕می بینیم که امام خمینی تصریح می کند که عمل مذکور دستور اسلام و سنت پیامبر بوده است , و خود عمر شخصیتی مقبولی ندارد تا بخواهیم او را به این خاطر مدح کنیم , عمر از ناحیه افکار عمومی تحت فشار بوده است که ظاهر سازی کند و احکام اسلام را پیاده کند , بنابراین عمل عمر عملی ریاکارانه و منافقانه بوده است .
💠نکته پایانی :
👌علمای اهلسنت تصریح کرده اند که در مذهب اهلسنت نقلهایی فراوانی جعل شده است تا ابوبکر و عمر را انسان های صالح و وارسته و عادل معرفی کنند .
👌تهاونوی عالم بزرگ اهلسنت می گوید ؛
« ما می دانیم که جاعلان حدیث ، دروغ و جعل کرده اند ، در کثیری از فضائلی که در مورد ابوبکر و عمر و عثمان ، روایت می شود » « نحن نعلم انهم کذبوا فی کثیر مما یروونه فی فضائل ابی بکر و عمر و عثمان »
📚قواعد فی علوم الحدیث ص 444
❕ابن حجر هم به این نکته تصریح می کند :
"عارضهم جهلة أهل السنة بفضائل معاوية بدأوا بفضائل الشيخين "
📚لسان المیزان ج 1 ص 13
👌ما در ذیل مفصلا توضیح داده ایم که عمر بویی از عدالت نبرده بود و با شلاقی که به دست داشت در دوره حکومتش , کودکان و زنان و اصحاب پیامبر را به ظلم می زد :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9642
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12405
❕او حتی به کنیزان بینوا نیز رحم نمی کردند و طبق تصریح علمای اهلسنت , کنیزان را وقتی که می دید حجاب گرفته اند , با تازیانه آتشین خود می زد تا حجابشان را کنار بگذارند و نیز خادمان و غلامان منزلش را هم می زد :
« كان إذا رأى جارية متقنعة علاها بالدرة وقال ألقي عنك الخمار »
📚 المبسوط : ج 1 ص 212 _ الدرایه فی تخریج احادیث الهدایه , ابن حجر , ج ٢ ص ٢٣٠ _ حاشیه رد المختار , ابن عابدین , ج ٦ ص ٦٨٤
❕« فقام إليها بالدرة فضرب بها رأسها حتى ألقته عن رأسها »
📚مصنف ابن ابی شیبه ج 2 ص 135 _ کنزالعمال ج 9 ص 199 _ ارواء الغلیل , البانی ج ٦ ص 204 ( هذا سند صحیح علی شرط مسلم )
❕« عن الزهري أن عمر كان يضرب النساء والخدم »
📚كنز العمال : ج 9 ص 204
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
❗️ملحد به یکی از مطالب ما جواب داده است , تصویر پاسخش را در بالا می بینید , هم اینک ما نیز جوابیه خود به او را منتشر می کنیم و ملحد دو وظیفه دارد که اگر از این دو وظیفه شانه خالی کند , نشانه شکست و رسوایی او در این بحث است :
1⃣تمام پاسخ ما را به مخاطبین خود نشان دهد , اگر از بخشی از پاسخ عکس بگیرد , این نشانه ترس و رسوایی و فرار او از بحث است .
2⃣تا قبل از این که به جوابیه ما پاسخ نداده است , حق ندارد که سراغ موضوع دیگر برود , اگر به جوابیه ما پاسخ ندهد و موضوع دیگر را مطرح کند , این هم نشانه رسوایی و فضاحت و فرار کردن ملحد است .
بررسی دیدگاه ابن قتیبه عالم بزرگ اهلسنت در مورد سقط شدن محسن علیه السلام !!!!!
🤔#پرسش :
❓در منبع اولى كه ايشان از آن نام برده است چنين نوشته است: ابن شهر آشوب كه از علماى شيعه است در ص ١٣٢ از جلد سوم كتاب مناقب آل ابيطالب به نقل از عالم بزرگ اهل سنت ابن قتيبه نقل كرده است كه محسن توسط قنفذ سقط شد، اما در نسخه كنونى كتاب ابن قتيبه اين مسئله تحريف شده و حذف شده است ولى در نسخه اى از كتاب مذكور كه در دست شهرآشوب بوده تحريفى وجود نداشته و ابن قتيبه مطلب مذكور را نقل كرده است.
▪️سئوال:
بايد اثبات كند اين مطلب به همين صورت كه ادعا كرده قبلا در كتاب ابن قتيبه وجود داشته و حالا سانسور شده است و تنها راهش ارائه تصوير يا لينكى از همان منبع قديمى و تحريف شده ميباشد.
شما نميتوانيد بدون ارائه هيچ مدرك و سندى ادعا كنيد اين مطلب قبلا وجود داشته اما اكنون حذف شده است.
تنها راه اثبات تحريف يا سانسور در يك كتاب يا مقاله يا متن اين است كه شما نسخه تحريف نشده را داشته باشيد و يا اينكه حداقل چند منبع مختلف و مطمئن اين ادعا را همزمان داشته باشند كه در اين مورد چنين شروطى وجود ندارد.
پس اين ادعا كه اين قتيبه عالم اهل سنت در كتابش به اين موضوع اشاره كرده است يك ادعاى پوچ و بى اعتبار است ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌مرحوم ابن شهر آشوب بیان می دارد :
" از فرزندان فاطمه : حسن و حسین و محسن است که سقط گردید , و در کتاب معارف ابن قتیبه آمده است که محسن به واسطه جراحتی که توسط قنفذ عدوی بر او وارد شد , سقط گردید " " وَ فِي مَعَارِفِ الْقُتَيْبِيِّ أَنَّ مُحَسِّناً فَسَدَ مِنْ زَخْمِ قُنْفُذٍ الْعَدَوِي "
📚مناقب آل ابی طالب ج ٣ ص ٣٥٨ طبع قم
❕می بینیم که ابن شهر آشوب تصریح می کند که ابن قتیبه عالم بزرگ اهلسنت , سقط شدن محسن ع توسط قنفذ را در کتاب معارف خود بیان داشته است , اما متاسفانه در نسخ امروزی از کتاب معارف ابن قتیبه این مطلب تحریف شده است و به این صورت آمده است :
" اما محسن بن علی در زمانی که کودک خردسال بود از بین رفت " " اما « محسّن بن عليّ » فهلك وهو صغير . "
📚المعارف ج ١ ص ٢١١
❕حال توضیح بیشتر :
👌ابن قتیبه عالم بزرگ اهلسنت است و کسی در وثاقت و بزرگی او شکی ندارد , چنان که ابن تیمیه می گوید :
" تمام اهل مراکش او را بزرگ شمرده و به وی احترام گزارده و کسی که نظر خلافی با وی داشته باشد را زندیق و کافر شمرده و می گویند خانه ای که کتابی از کتابهای ابن قتیبه در آن نباشد , خیری در آن خانه نیست " " .... یقولون کل بیت لیس فیه شیئ من تصنیفه لا خیر فیه "
📚کتب و رسائل و فتاوی ابن تیمیه ج ١٧ ص ٣٩١
❕ابن شهر آشوب عالم بزرگ شیعه تصریح می کند که در کتاب معارف ابن قتیبه آمده است که قنفذ محسن ع را سقط کرد .
👌ابن شهر آشوب که این خبر را نقل می کند در نزد اهلسنت یک انسان عالم و عابد و راستگو و ثقه است , بنابراین خبر دادن او در این قضیه هم برای شیعه حجت است و هم برای اهلسنت .
❕ذهبی عالم بزرگ اهلسنت می آورد :
" (ابن شهر آشوب ) انسانی راستگو بود که در گفتگوهای خویش , سخنان پر مغز می گفت , علومش وسیع بود و به بسیاری از فنون احاطه داشت , بسیار اهل خشوع و عبادت و تهجد بود , دائم الوضوء بود "
" صدوق اللهجة ، مليح المحاورة ، واسع العلم ، كثير الفنون ، كثير الخشوع والعبادة والتجهد ، لا يجلس إلا على وضوء "
📚تاریخ الاسلام ج 41 ص 310
❕همین سخنان را صفدی عالم بزرگ اهلسنت در مورد ابن شهر آشوب تکرار می کند : " صدوق اللهجة مليح المحاورة واسع العلم كثير الخشوع و العبادة و التهجّد لا يكون الّا على وضوء "
📚الوافي بالوفيات، ج4، ص: 164
❕ابن حجر نیز , ابن شهر آشوب را به آگاهی به علم حدیث و فقه و اصول و قرائات و تفسیر مدح می کند و بیان می دارد که بسیار اهل خشوع و خضوع در برابر پرودگار بود :
" اشتغل بالحديث ولقي الرجال ثمّ تفقّه وبلغ النهاية في فقه أهل البيت، ونبغ في الاصول، ثمّ تقدّم في القراءات والغريب والتفسير والعربيّة، وكان مقبول الصورة ...كان كثير الخشوع. مات في شعبان سنة 558» "
📚لسان المیزان ج ٥ ص ٣٠٥
❕سیوطی عالم بزرگ اهلسنت هم ابن شهر آشوب را به آگاهی و علم و دانش می ستاید و تصریح می کند که بسیار اهل عبادت و خشوع بوده است :
"كان مقدّما في علم القرآن و الغريب و النحو، واسع العلم، كثير العبادة و الخشوع. "
📚بغية الوعاة في طبقات اللغويين و النحاة: 77.
❕داودی عالم دیگر اهلسنت هم در مورد ابن شهر آشوب می گوید : " او امام عصرش و یگانه زمانش بوده است " "کان امام عصره و واحد دهره "
📚طبقات المفسرین ج ٢ ص ٢٠١
💠#ادامه 👇
💠ادامه 👇
👌بنابراین ابن شهر آشوب یک شخصیت برجسته و ثقه و راستگو در نزد اهلسنت است , وقتی چنین فرد ثقه و راستگویی خبر می دهد که در معارف ابن قتیبه سقط شدن محسن ع توسط عمر آمده است , دیگر کسی نباید در سخن او شک کند , زیرا شک در سخن ثقه خلاف و باطل است .
❕خداوند می فرماید :
" اى كسانى كه ايمان آوردهايد اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد در باره آن تحقيق كنيد " " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا " ( حجرات ٦ )
👌علمای اهلسنت بیان می دارند به این که در آیه شریفه گفته است که در خبری که یک انسان فاسق و دروغگو می دهد تحقیق کنید , یعنی اگر یک انسان راستگو و ثقه خبری دهد , دیگر تحقیق نیاز نیست و باید خبرش را پذیرفت :
" قد يستدل به على قبول خبر الواحد العدل. "
📚البحر المحيط في التفسير، ج9، ص: 513
❕" في هذه الآية دليل على قبول خبر الواحد إذا كان عدلا، لأنه إنما أمر فيها بالتثبت عند نقل خبر الفاسق "
📚الجامع لأحكام القرآن، ج16، ص: 312
❕" أن الأمر بالتبين مشروط بمجيء الفاسق و مفهوم الشرط معتبر على الصحيح فيجب العمل به إذا لم يكن فاسقا "
📚روح المعاني في تفسير القرآن العظيم، ج13، ص: 298
❕" مدلول الآية عام، و هو يتضمن مبدأ التمحيص و التثبت من خبر الفاسق فأما الصالح فيؤخذ بخبره "
📚في ظلال القرآن، ج6، ص: 3341
❕" متمسك أصحابنا في أن خبر الواحد حجة، و شهادة الفاسق لا تقبل، أما في المسألة الأولى فقالوا علل الأمر بالتوقف بكونه فاسقا، و لو كان خبر الوحد العدل لا يقبل، لما كان للترتيب على الفاسق فائدة، و هو من باب التمسك بالمفهوم "
📚مفاتيح الغيب، ج28، ص: 99
❕حتی فراتر از این برخی از علمای اهلسنت بیان می دارند که خبر مجهول الحال را هم باید پذیرفت , تنها خبر کسی که فسق و دروغگویی اش نمایان است را نباید پذیرفت : " إنما أمرنا بالتثبت عند خبر الفاسق، و هذا ليس بمحقق الفسق لأنه مجهول الحال "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، ج7، ص: 345
👌در کتاب المراجعات ، صد تن از راویان شیعه ثقه در اسناد و روایات اهلسنت مانند روایات صحیح بخاری و ... مورد بحث و بررسی و بیان قرار گرفته است که علمای اهلسنت چون یک راوی شیعی ثقه و راستگو بوده است , از او نقل روایت کرده اند :
📚المراجعات ، نامه 16 ص 137
👌بنابراین خبر دادن ابن شهر آشوب هم باید مقبول در نزد اهلسنت باشد , زیرا خود اهلسنت تصریح کرده اند که او اهل عبادت و بندگی بوده و در سخن گفتنش راستگو و ثقه بوده است , لذا دلیلی برای رد سخن او وجود ندارد .
❕متاسفانه ملحد جاهل بدون آنکه نسبت به مبانی اهلسنت آگاهی داشته باشد , در صدد بر آمد که سخن ابن شهر آشوب را بی اهمیت جلوه دهد که از آنچه گذشت , بیسوادی و فضاحت ملحد بیشتر نمایان شد .
❗️از همه اینها گذشته , عالم برجسته اهلسنت , گنجی شافعی نیز تصریح کرده است که در بیان ابن قتیبه آمده است که محسن ع سقط گردیده است .
👌گنجی شافعی در ابتدا نظر شیخ مفید را می آورد که شیخ مفید گفته است که فاطمه فرزندی را پس از پیامبر سقط کرد که نامش محسن بود و پیامبر او را به این نام نهاده بود , آنگاه می گوید :
" این سخن تنها در نزد ابن قتیبه واقعیت دارد و او قائل به این قضیه بوده است به خلاف سایر اهل نقل " زاد على الجمهور، و قال: إن فاطمة عليها السلام اسقطت بعد النبي ذكرا، كان سماه رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله و سلم محسنا، و هذا شيء لم يوجد عند أحد من اهل النقل👈 إلا عند ابن قتيبة. "👉
📚كفاية الطالب، ،ص:413
❕بنابراین گنجی شافعی عالم بزرگ اهلسنت هم , همان سخن ابن شهر آشوب را تکرار می کند که ابن قتیبه سقط شدن محسن ع را نقل کرده است , اما در نسخ کنونی از کتاب معارف ابن قتیبه این سخن تحریف شده است .
👌چنان که گفتیم , گنجی شافعی از علمای بزرگ و فاضل شافعی مسلک بوده است و خود اهلسنت به این قضیه و بزرگی گنجی شافعی تصریح کرده اند :
" كفاية الطالب فى مناقب على بن ابى طالب _ للشيخ الحافظ ابى عبد اللّه محمد بن يوسف بن محمد👈 الكنجى الشافعى 👉 "
📚كشف الظنون عن أسامي الكتب و الفنون، ج2، ص: 1497
❕"الكَنْجي (000- 658 ه 000- 1260 م) محمد بن يوسف بن محمد، أبو عبد اللَّه ابن الفخر الكنجي: 👈محدث من الشافعية👉 "
📚الأعلام(قاموس تراجم لأشهر الرجال و النساء من العرب و المستعربين و المستشرقين)، ج7، ص: 150
❕" محمد بن يوسف الكنجي (ابو عبد اللّه)👈 فاضل "👉
📚معجم المؤلفين، ج12، ص: 134
👌" الحافظ أبو عبد اللّه الكنجي الشافعي (المتوفّى 658 ه) 👈كان إماما محدّثا "👉
📚الوافي بالوفيات، ج5، ص: 254
❕ذهبی نیز از گنجی شافعی با عنوان " محدث مفید " یاد می کند :
" 🤏والمحدث المفيد👉 فخر الدين محمد بن يوسف الكنجي "
📚تذکره الحفاظ ج 4 ص 1441
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌فرار کردن ملحد از پاسخگویی :
" به من چه که اهل سنت در مورد ابن شهر آشوب چه گفته اند ? مگر من پیرو آنها هستم " !!!!!
❗️اگر ملحد به ما پاسخ می داد باید تعجب می کردیم 😄😄😄
👌ملحد این اندازه نمی داند که وقتی به استناد ما به منبع اهلسنت اشکال می کند , باید منتظر پاسخ ما طبق مبانی اهلسنت باشد , اگر منابع اهلسنت به تو ربطی ندارد , از ابتدا چرا به استناد ما به منبع اهلسنت اشکالی کردی !!!! تو که می گویی منابع اهلسنت به تو ربطی ندارد !!!!
👌 ما به منبعی از اهلسنت استدلال کردیم و طبق مبانی اهلسنت هم صحت استدلال خود را ثابت کردیم , کسی که منابع اهلسنت برایش ارزش ندارد , مخاطب ما نیست , مخاطب ما کسی بود که منابع اهلسنت برایش مورد توجه است , تو که مبانی اهلسنت را قبول نداری , از ابتدا چرا به استناد ما اشکال کردی که الان با گفتن اینکه مگه من سنی ام از بحث فرار کنی !!!!
❗️بار دیگر فضاحت و سستی مکتب الحاد نمایان شد .
👌 برای اینکه باز بهانه را از ملحد بگیریم , لینک و تصویر برخی از منابع مهمی که از اهلسنت به آن استناد کردیم را قرار می دهیم !!!!!
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب تاریخ الاسلام ذهبی :
https://lib.eshia.ir/40071/41/310/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D9%82_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%D8%AC%D9%87
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب الوافی بالوفیات :
https://lib.eshia.ir/40289/4/118/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D9%82_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%D8%AC%D9%87
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب لسان المیزان
https://lib.eshia.ir/40424/5/310/%DA%A9%D8%A7%D9%86_%DA%A9%D8%AB%DB%8C%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%B4%D9%88%D8%B9
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب بغیه الوعاه سیوطی
https://lib.eshia.ir/40298/1/181/%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B5%D9%88%D9%84_%D9%81%DB%8C_%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AD%D9%88
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب الجامع لاحکام القرآن :
https://lib.eshia.ir/15390/16/312/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AB%D8%A8%D8%AA_%D8%B9%D9%86%D8%AF_%D9%86%D9%82%D9%84
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب روح المعانی :
https://lib.eshia.ir/41932/13/298/%D8%A7%D8%B0%D8%A7_%D9%84%D9%85_%DB%8C%DA%A9%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%B3%D9%82%D8%A7
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب فی ظلال القرآن :
https://lib.eshia.ir/41781/6/3341/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AB%D8%A8%D8%AA_%D9%85%D9%86_%D8%AE%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%B3%D9%82
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب کفایه الطالب :
https://lib.eshia.ir/86841/1/413/%D8%B9%D9%86%D8%AF_%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D9%82%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%87
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب الاعلام :
https://lib.eshia.ir/40175/7/150/%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%AE%D8%B1_%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%86%D8%AC%DB%8C
❗️تصویر و لینک استناد ما به کتاب تذکره الحفاظ ذهبی :
https://lib.eshia.ir/40326/4/156/%DB%8C%D9%88%D8%B3%D9%81_%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%86%D8%AC%DB%8C
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌ملحد می گوید که از تمام پاسخ ما فیلم گرفته است , در حالی که عینا در فیلم می بینید که از نصف پاسخ ما فیلم گرفته است و ادامه پاسخ ما را از آن فیلم نگرفته است , ادامه پاسخ ما که موجبات رسوایی ملحد را فراهم می کرد و او از ترس آن را به مخاطبینش نشان نداد را اینجا ببینید .
❗️چرا این قدر دروغ می گویی !!!!