eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
233 ویدیو
57 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ادامه 👇 👌در مورد ابطح هم گفتنی است که " ابطح مكانى بين مكّه و منى است . اين مكان امروزه جزء شهر مكّه است، ميدان فعلى معابده و خيابان آن به سمت منى، ابطح قديم است. از آن در باب حج سخن گفته شده است. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏ ١، ص: ٢٢٠ ❕اشکال کننده با استناد به یک روایتی مدعی شده بود که اولین نزول وحی بر پیامبر در ابطح بوده است . روایت مذکور به نقل علامه مجلسی چنین است که پیامبر فرمود : " در ابطح بر دست خود تكيه كرده خوابيده بودم و على در جانب راست من و جعفر طيار در جانب چپ من و حمزه در پايين پاى من خوابيده بودند ناگاه صداى بال جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل را شنيدم و از صداى بال ايشان دهشتى مرا عارض شد پس شنيدم كه اسرافيل به جبرئيل مى‏گفت: بسوى كداميك از اين چهار نفر مبعوث شده‏ايم؟ پس جبرئيل اشاره كرد بسوى من و گفت: بسوى اين مبعوث شده‏ايم كه محمد نام دارد و بهترين پيغمبران است، و آن كه در جانب راست او خوابيده است برادر و وصىّ اوست و او بهترين اوصياى پيغمبران است، و آن كه در جانب چپ او خوابيده است جعفر پسر ابو طالب است كه با دو بال رنگين در بهشت پرواز خواهد كرد، آن ديگرى حمزه است كه سيّد شهيدان در روز قيامت‏ " 📚حياة القلوب، ج‏ ٣ ، ص: ٦٧٧ ❕این روایت در مقام بیان اولین وحی نازل شده بر پیامبر نیست , زیرا روشن شد که اولین وحی در غار حراء بوده است و امیر مومنان ع هم تنها همراه پیامبر بوده است و طبق نقل نهج البلاغه و نقلهای دیگر , در آغاز نزول وحی , جز علی و خدیجه علیهما السلام , فرد دیگری به پیامبر ایمان نیاورده بود : " أَبُو جَعْفَرٍ ع مَا أَجَابَ رَسُولَ اللَّهِ ص أَحَدٌ قَبْلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ خَدِيجَةَ ع " 📚كمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ١ ، ص: ٣٢٨ ❕بنابراین در توضیح روایت مذکور که سخن از ایمان آوردن افراد دیگری هم به میان آورده گفتنی است : 👌 مطابق سایر روایات :  پس از نزول آغازین وحی و ایمان آوردن امام علی و حضرت خدیجه س و آغاز دعوت پنهانی پیامبر اسلام  به تدریج افراد دیگری نیز به پیامبر گرامی اسلام ایمان آوردند تا زمانی که سه سال دعوت پنهانی گذشت و پیامبر  مامور به دعوت آشکارا شدند : " ثُمَّ أَسْلَمَتْ خَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ زَوْجَةُ النَّبِيِّ ص ثُمَّ دَخَلَ أَبُو طَالِبٍ إِلَى النَّبِيِّ ص وَ هُوَ يُصَلِّي وَ عَلِيٌّ ع بِجَنْبِهِ- وَ كَانَ مَعَ أَبِي طَالِبٍ ع جَعْفَرٌ فَقَالَ لَهُ أَبُو طَالِبٍ صِلْ جَنَاحَ ابْنِ عَمِّكَ- فَوَقَفَ جَعْفَرٌ عَلَى يَسَارِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَبَدَرَ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ بَيْنِهِمَا- فَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص يُصَلِّي- وَ عَلِيٌّ وَ جَعْفَرٌ وَ زَيْدُ بْنُ حَارِثَةَ وَ خَدِيجَةُ يَأْتَمُّونَ بِهِ- فَلَمَّا أَتَى لِذَلِكَ ثَلَاثَ سِنِينَ أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْهِ فَاصْدَعْ بِما تُؤْمَرُ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ إِنَّا كَفَيْناكَ الْمُسْتَهْزِئِين‏ ... " 📚تفسیر قمی ج ١ ص ٣٧٨ _ سعد السعود ص ٨٦ _ مراه العقول ج ٧ ص ١٧٧ ❕روایت مورد بحث در مورد ابطح می تواند ناظر به این نکته باشد که وقتی پیامبر اسلام در ابطح بودند و افرادی مسلمان شده بودند و سه سالی از دعوت گذشته بود , جبرئیل بر پیامبر مبعوث می شود و ماموریت اظهار و دعوت علنی را بر پیامبر عرضه می کند لذا  مطابق نقل یعقوبی , پیامبر اسلام از ابطح دعوت علنی و آشکار خود را آغاز کرد : " ثم امره الله عز و جل ان یصدع بما ارسله فاظهر امره و اقام بالابطح ... " 📚تاریخ یعقوبی ج ٢ ص ٢٤ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
شیعه پاسخ
نقدی بر سخنان مولوی عبدالحمید در نماز جمعه ٢٨ بهمن ١٤٠١ ▫️١ _ مولوی عبدالحمید می گوید که طبق دیدگاه ما , حاکم را مردم تعیین می کنند , ابوبکر و عمر و عثمان را مردم تعیین کردند !!!! 👌متاسفانه جملات فوق دروغی بیش نیست  , ابوبکر با بیعت اجباری چند نفره و عمر هم با وصیت ابوبکر و عثمان هم توسط شورای سفارشی شش نفره منصوب عمر روی کار آمدند و هیچ یک با رای مردم نبوده اند , در ذیل مفصل این موارد را طبق نصوص اهلسنت اثبات کرده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4135 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4859 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3161 ❗️پس از خلفای نخستین هم حکومت موروثی بنی امیه و بنی العباس در جهان اسلام حاکم شد که هیچ یک جایگاهی برای رای مردم قائل نبودند !!! ❕اساسا طبق مبانی اهلسنت , هرکس که حاکم مسلمین شود حتی اگر ظالم باشد و به زور به قدرت برسد بازهم همه اهلسنت مامور به اطاعت او هستند , حتی اگر آن حاکم به اهلسنت ظلم کند !!! در ذیل توضیح داده ایم !!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5393 ▫️٢ _ مولوی عبدالحمید مدعی می شود که امام علی علیه السلام نیز به شوری استناد کرده و گفته که مردم مرا انتخاب کرده اند !!!! 👌ما در دو نمایه ذیل توضیحات مفصلی در این رابطه داده ایم و پاسخ ادعای او را بیان داشته ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4857 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3012 ▫️٣ _ مولوی عبدالحمید در دروغی دیگر مدعی شده است که در زمان خلفا , انتقاد کردن آزاد بوده است !!!! 👌این سخن نیز خلاف است و ما در پاسخ مفصلی , به عنوان نمونه عصر پر خفقان عمر را طبق مدارک اهلسنت به تصویر کشیده ایم . عصری که کسی جرات انتقاد نداشت و همگان تحت شکنجه عمر بودند !!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4694 ▫️٤ _ او در ادامه مجددا می گوید که ایران باید همه پرسی و رفراندوم برگزار کند یعنی اکثر مردم این نظام را نمی خواهند !!!! ❕متاسفانه مولوی عبدالحمید خودش را به کوری زده است و جمعیت ٢١ تا ٣٠ میلیونی حاضر در ٢٢ بهمن امسال را نمی بیند که چگونه در حمایت از نظام در ساعت مشخصی در راهپیمایی حاضر شدند !!! آیا این حضور بزرگ نمونه عملی رفراندوم نبود : https://eitaa.com/farsna/181954 ❓آیا پیروان عبدالحمید متوجه دروغگویی او نمی شوند که این مولوی دروغگو چگونه جمعیت میلیونی مردم در حمایت از نظام را نمی بیند و مدعی می شود که  مردم نظام را نمی خواهند !!!! ❕رهبری در ماههای گذشته به زیبایی پاسخ امثال عبدالحمید را دادند و فرمودند : " میگوید صدای ملّت را بشنوید! صدای رعدآسای ملّت در سیزدهمِ آبانِ امسال بلند شد؛ شنیدید؟ شما صدای ملّت را بشنوید. مگر از تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی چقدر گذشته؟ آن جمعیّت عظیم صدای ملّت ایران بود، آن تشییع جنازه‌ی ده‌میلیونی یا شاید به یک معنا بیش از ده‌میلیونی صدای ملّت ایران بود. امروز تشییع جنازه‌ی شهدا صدای ملّت ایران است. تا یک نفر در اصفهان، در شیراز، در مشهد، در کرج، در هر جای دیگر شهید میشود، خیلِ جمعیّتِ مردم راه می‌افتند شعار میدهند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر؛ صدای ملّت این است؛ شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید؟ " https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51418 جناب مولوی !!!! ▪️آیا حکومت مورد حمایت تو یعنی طالبان در افغانستان تن به رفراندوم داد !!! چرا آنان را دعوت به رفراندوم نمی کنی !!!! ❕آیا عربستان که تو را عضو مجمع فقهی مکه کرده است , رفراندوم در مورد حکومت خود برگزار کرده است !!!! چرا این دولتهای مورد حمایت خود را دعوت به رفراندوم نمی کنی !!!!! ▫️ادامه دارد ..... @Rahnamye_Behesht
شیعه پاسخ
نقدی بر سخنان مولوی عبدالحمید در نماز جمعه ٢٨ بهمن ١٤٠١ ❕مولوی عبدالحمید می گوید که در برداشت ما از اسلام , اعدام وجود ندارد جز در مورد قصاص که مثلا فردی , فرد دیگر را کشته باشد که در این صورت می توان فرد قاتل را اعدام کرد , او در صحبتهایش چنین گفت : " در این برداشت ما به طور کلی اعدامی غیر از قصاص نداریم و موارد نادر دیگری که هستند اصلا اجرا نمی‌شوند و وجود ندارند. در برداشت ما از دین اسلام، اعدام نیست. ممکن است در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دیگر اعدام باشد ولی در این برداشت اعدام وجود ندارد. " https://t.me/molanaabdolhamid/5616 ❕متاسفانه این سخنان مولوی عبدالحمید نیز دروغی بیش نیست و روایات اهلسنت و علمای بزرگ اهلسنت تصریح دارند که در موارد متعددی اعدام وجود دارد , مواردی که مبتلاء به هم است و شاذ و نادر نیست . 👌یکی از موارد اعدام در نزد اهلسنت محاربه است که فردی سلاح بکشد و مردم را بترساند , حتی اگر با سلاحش فردی را نکشته باشد , به اعتقاد اهلسنت حاکم اسلامی می تواند محارب را به جرم محاربه اعدام کند . ❕سیوطی و ابن کثیر و طبری روایت می کنند که خداوند پیامبر را مخیر کرده بود که بتواند محارب را بکشد , حتی اگر محارب کسی را نکشته باشد : " كان قوم بينهم و بين النبي صلى الله عليه و سلم ميثاق فنقضوا العهد و قطعوا السبل و أفسدوا في الأرض فخير الله نبيه فيهم ان شاء قتل و ان شاء صلب و ان شاء قطع أيديهم و أرجلهم من خلاف أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ " _ "فخير اللّه رسوله إن شاء أن يقتل و إن شاء أن يقطع أيديهم و أرجلهم من خلاف، رواه ابن جرير " 📚الدر المنثور في تفسير المأثور، ج‏2، ص: 279 _تفسیر ابن کثیر ج 3 ص 86 ❕همینطور ابن کثیر نقل می کند که ابن عباس و جمعی از بزرگان اهلسنت مانند سعید بن المسیب و مجاهد و عطاء و حسن بصری و ابراهیم نخعی و مالک بن انس قائل بوده اند که حاکم در مجازات محارب مخیر است و می تواند محارب را اعدام کند , حتی اگر محارب کسی را نکشته باشد : " قوله تعالى أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ قال ابن أبي طلحة عن ابن عباس في الآية: من شهر السلاح في فئة الإسلام، و أخاف السبيل ثم ظفر به و قدر عليه فإمام المسلمين فيه بالخيار إن شاء قتله و إن شاء صلبه، و إن شاء قطع يده و رجله و كذا قال سعيد بن المسيب و مجاهد و عطاء و الحسن البصري و إبراهيم النخعي و الضحاك و روى ذلك كله أبو جعفر بن جرير و حكى مثله عن مالك بن أنس رحمه اللّه و مستند هذا القول أن ظاهر أو للتخيير كما في نظائر ذلك من القرآن " 📚تفسیر ابن کثیر ج 3 ص 90 ❕در کتاب الفقه علی المذاهب الاربعه نیز تصریح شده است که فرقه فقهی مالکیه از پیروان مالک بن انس که بخش بزرگی از اهلسنت را تشکیل می دهند ,  قائل به تخییر حاکم در مجازات محارب هستند و این که حاکم می تواند محارب را بکشد , حتی اگر محارب کسی را نکشته باشد : "المالکیه قالوا ... إن لم يقتل المحارب أحدا و قدر عليه فيخير الإمام في أمور أربعة النوع الأول.القتل، و الثاني- الصلب و القتل، و هو مصلوب، الحد الثالث، قطع يمينه من الكوع، و رجله اليسرى من المفصل ... و الحد الرابع- نفي " 📚الفقه علی المذاهب الاربعه و مذهب اهل البیت ج 5 ص 609 ❕همینطور طبق فقه اهلسنت می توان شراب خوار را اعدام کرد , در صورتی که در مواردی حد شرابخواری بر فرد شرابخوار جاری شده باشد اما او دست از شرابخواری نکشیده باشد , در مرحله آخر باید این فرد اعدام شود . 🔸علمای اهلسنت از پیامبر گرامی روایت می کنند که فرمود ؛ « اگر شراب خوار ، شراب خورد ، او را تازیانه بزنید ، اگر تا چهار مرتبه چنین کرد ، در مرتبه چهارم او را بکشید » " عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «إِذَا شَرِبَ الْخَمْرَ فَاجْلِدُوهُ، فَإِنْ عَادَ الرَّابِعَةَ فَاقْتُلُوهُ». " 📚سنن ابی داود ، ج 4 ص 1919 _ مسند احمد ج 38 ص 210 _ سنن دارمی ج 3 ص 1489 _ سنن نسائی ج 3 ص 256 _ مستدرک علی الصحیحین ، ج 4 ص 373 _ نیل الاوطار ج 7 ص 325 _ سنن الکبری ج 8 ص 313 _ مجمع الزوائد ج 6 ص 278 _ فتح الباری ج 12 ص 69 _ مسند طیالسی ص 307 _ معجم الکبیر ج 2 ص 335 _ الاستیعاب ج 2 ص 698 _ کنزالعمال ج 5 ص 355 ❕یا نقل می کنند که فرمود ؛ « گردن شرابخوار را در مرتبه چهارم بزنید » " فَإِذَا كَانَ عِنْدَ الرَّابِعَةِ فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ" 📚مسند احمد ج 11 ص 557 _ سنن ابن ماجه ج 4 ص 181 _ سنن نسائی ج 3 ص 228 _ نیل الاوطار ج 7 ص 325 و ... 👌ابن حزم مطابق همین نقل ها ،  هم خود معتقد به اعدام شارب خمر در صورت تکرار شرب خمر است هم این قول را از علمای اهل سنت نقل می کند ؛ 📚المحلی ، ابن حزم ج 11 ص 368 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕همینطور طبق فقه اهلسنت , مجازات ساحر , قتل و اعدام است و از عمر روایت می کنند که دستور به اعدام ساحر می داد و  پیامبر نیز می فرمود که ساحر را با یک ضربه شمشیر هلاک کنید و ابن قدامه فقیه بزرگ اهلسنت هم فتوا به اعدام ساحر می داد  : " فَأَتَانَا كِتَابُ عُمَرَ قَبْلَ مَوْتِهِ بِسَنَةٍ: أَنِ اقْتُلُوا كُلَّ سَاحِر " _ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «حَدُّ السَّاحِرِ ضَرْبَةٌ بِالسَّيْفِ»_ " حد الساحر القتل " 📚مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج‏3، ص: 196 _ سنن الترمذي، ج‏3، ص: 475 _ المغنی , ابن قدامه ج 10 ص 116 ❕یا طبق فقه اهلسنت و به حسب روایت پیامبر , اگر فردی که همسر دارد با دیگری زنا کند , اعدام و سنگسار می شود : " فَأَمَرَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ فَرُجِمَ، وَ كَانَ قَدْ أُحْصِنَ. " 📚صحيح البخاري، ج‏10، ص: 282 طبع مصر ❕همینطور طبق فقه اهلسنت و به حسب روایات پیامبر اسلام , کسی که لواط می کند و کسی که لواط می دهد باید اعدام شوند : " قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «مَنْ وَجَدْتُمُوهُ يَعْمَلُ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ؛ فَاقْتُلُوا الْفَاعِلَ وَ الْمَفْعُولَ بِهِ». " 📚سنن الترمذي، ج‏3، ص: 473 ❕فقهای بزرگ اهلسنت فتوا به حکم فوق داده اند : 📚فتح الرحيم ج  3: ص 50، و أسهل المدارك ج 3: ص 165، و الخرشي ج  8: ص 82، و حلية العلماء ج 8: ص 16، و كفاية الأخيار ج 2: ص  112، و المجموع ج  20: ص 27، و المغني لابن قدامة ج 10: ص 155، و الشرح الكبير ج 10: ص 170، و المبسوط ج 9: ص 77، و بدائع الصنائع ج 7: ص 34، و الهداية ج 4: ص 150، و شرح فتح القدير ج 4: ص 150، و تبيين الحقائق ج 3: ص 181، و نيل الأوطار ج 7: ص 288. ( به نقل از الخلاف ج 5 ص 382 ) ❕همینطور طبق فقه اهلسنت و طبق روایات پیامبر اسلام , کسی که مرتد شود باید اعدام شود : " قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: " مَنْ بَدَّلَ دِينَهُ فَاقْتُلُوهُ " 📚صحيح البخاري، ج‏5، ص: 153 طبع مصر ❕همینطور طبق فقه و روایات اهلسنت , کسی که با حیوان نزدیکی کند , اعدام می شود : " قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «مَنْ أَتَى بَهِيمَةً فَاقْتُلُوه‏ " 📚سنن أبي داود، ج‏4، ص: 1909 _ سنن ابن ماجه، ج‏4، ص: 175 _ سنن النسائي، ج‏4، ص: 322 _ الفقه على المذاهب الأربعة و مذهب أهل البيت عليهم السلام، ج‌5، ص:  220 ( انه یقتل ) ❕همینطور طبق فقه و روایات اهلسنت , اگر دزد در چند مرحله دزدی کند و حد بر او جاری شود , در مرحله پنجم اعدام می شود : " قَالَ: «اقْطَعُوهُ» فَأُتِيَ بِهِ الْخَامِسَةَ، فَقَالَ: «اقْتُلُوهُ» " " قال عثمان بن عفان، و عبد الله بن عمرو بن العاص: انه يقتل في الخامسة. و به قال عمر بن عبد العزيز " 📚سنن أبي داود، ج‏4، ص: 1886 _ فتح الباري ج 12: ص  100، و المغني لابن قدامة ج 10: ص 267، و حلية العلماء ج 8: ص 76، و الشرح الكبير ج 10: ص  290، و البحر الزخار ج  6: ص 189. ( به نقل از الخلاف ج 5 ص 439 ) ❕ همینطور در روایات اهلسنت آمده است که اگر کسی به زور با زنی زنا کند , اعدام می شود : " َ قَالَ لِلرَّجُلِ الَّذِي وَقَعَ عَلَيْهَا: :"ارْجُمُوهُ " 📚سنن الترمذي، ج‏3، ص: 472 ❕همینطور در فقه و روایات اهلسنت آمده است که اگر فردی با محرمش زنا کند , اعدام می شود : " قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: «مَنْ وَقَعَ عَلَى ذَاتِ مَحْرَمٍ فَاقْتُلُوه‏ " 📚سنن ابن ماجه، ج‏4، ص: 175 _ سنن الترمذي، ج‏3، ص: 477 _ مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج‏4، ص: 458 ❕علمای اهلسنت طبق روایت فوق فتوا به اعدام داده اند : 📚الوجيز ج  2: ص 169، و المجموع ج  20: ص 20، و الهداية ج  4: ص 147، و شرح فتح القدير ج  4: ص 147، و بدائع الصنائع ج 7: ص 35، و تبيين الحقائق ج 3: ص 180، و المغني لابن قدامة ج  10: ص 148. ( به نقل از الخلاف ج 5 ص 386 ) ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕همینطور علمای اهلسنت فتوا داده اند که هرکس به یکی از اصحاب پیامبر گرامی ص کوچکترین توهینی کند , کافر است و  باید کشته و اعدام و سوزانده شود . ❕ذهبی از بزرگان اهل سنت می نویسد ؛ « کسی که کوچکترین اهانتی به صحابه بکند یا آنها را مورد دشنام قرار دهد ، از دین و ملت اسلام خارج شده است » " فمن طعن فیهم او سبهم فقد خرج من الدین و مرق من مله الاسلام " 📚الکبائر ج1 ص237 ❕سرخسی از فقهای مشهور حنفیه می نویسد ؛ « هر کس به یکی از صحابه اشکال بگیرد کافر است و اگر توبه نکند از اسلام بیرون رفته و چاره او شمشیر است » " فمن طعن فیهم فهو ملحد منابذ للاسلام دواءه السیف ان لم یتب " 📚اصول السرخسی ج 2 ص 134 ❕ابن حجر عسقلانی می گوید : " عده ای از علمای فرقه مالکیه فتوا داده اند که اهانت کننده به صحابه باید کشته شود " " عن بعض المالکیه یقتل " 📚فتح الباری ج ٧ ص ٣٦ ❕از سیوطی نیز نقل شده است که می گوید : " حتی اگر کسی گمان برد که صحابه مستحق دشنام هستند , باید او را سوزاند  و حتی بیش از سوزاندن سزای او است " " بل اذا ظن انهم یستحقون السب اعتقادنا انه یستحق الحرق و زیاده " 📚اقام الحجر لمن زکی ساب ابی بکر و عمر ص ٦٦ ❗️همینطور علمای اهلسنت تصریح کرده اند که اگر کسی به پیامبر گرامی اسلام سب کند و بغض و کینه و دشمنی ورزد و دشنام دهد , باید کشته و اعدام شود , حتی اگر مسلمان باشد : " ان ساب الرسول یقتل و لو اسلم " 📚المجموع , نووی , ج ١٩ ص ٤٢٧ _ الدر المختار , حصفکی , ج ٤ ص ٤٢٢ _ حاشیه رد المختار , ابن عابدین , ج ١ ص ٦٠٤ _ فتاوی السبکی ج ٢ ص ٥٦٩ ❕حال از مولوی عبدالحمید سوال می کنیم : ❓چگونه می توانی در روز روشن چنین دروغ بگویی و بر خلاف روایات و فتاوای اهلسنت بگویی که در مذهب اهلسنت جز در مورد قصاص , اعدام وجود ندارد ? آیا شرم نمی کنی ? آیا از این همه دروغگویی خسته نشدی ? تا چه زمانی می خواهی عوام اهلسنت را فریب دهی و مذهب و بدعت تازه ای برایشان عرضه کنی  ?!!!! ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕مولوی عبدالحمید در ادامه صحبتهایش می گوید : " اعتراف اجباری مردود است و هیچ جایگاهی ندارد " 👌این مولوی دروغگو در موارد متعددی نظام قضایی ایران را متهم می کند به اعتراف اجباری گرفتن از مجرمین , در حالی که اساسا در فقه شیعه اعتراف اجباری اعتباری ندارد . ❕شیعه معتقد است که تهدید و شکنجه متهم برای اقرار و اعتراف جایز نیست , لذا برخی می نویسند : " تهديد و كتك زدن متّهم يا تنگ گرفتن بر او هنگام بازجويى جايز نيست. اگر شخص در بازجويى مجبور به اقرار شود، اقرار او از نظر شرع اعتبار ندارد بنابراين اگر بر اثر تهديد، به چيزى اقرار كند كه موجب حد مى‏شود، مانند زنا يا سرقت، حد بر او جارى نمى‏شود. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏2، ص: 44 ❗️امام صادق علیه السلام از پدرش روایت می‌کند که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: "  کسی که هنگام لخت کردن یا زندان کردن او یا از سر ترس و یا تهدید اقرار کند، حد بر او جاری نمی شود " " مَنْ أَقَرَّ عِنْدَ تَجْرِيدٍ أَوْ حَبْسٍ أَوْ تَخْوِيفٍ أَوْ تَهْدِيدٍ فَلَا حَدَّ عَلَيْهِ. " 📚قرب الاسناد ص ٥٤ _ الکافی ج ٧ ص ٢٦١ 👌امام صادق علیه السلام هم می فرمود که دست سارقی که از روی اجبار و شکنجه اعتراف کرده است , قطع نمی شود : "لَمْ تُقْطَعْ يَدُهُ لِأَنَّهُ اعْتَرَفَ عَلَى الْعَذَابِ.  " 📚الکافی ج ٧ ص ٢٢٤ _ وسائل الشیعه ج ٢٨ ص ٢٦١ ❕جناب مولوی دروغگو !!!! 👌از کجا می دانی که در تمام نقاط ایران و در محاکم قضایی از مجرمین اعتراف اجباری می گیرند ? علم غیب داری !!!! 🔸چگونه بدون آگاهی کافی چنین تهمتی را به نظام قضایی می زنی , مگر قرآن نخوانده ای که خداوند می فرماید : " از آنچه نمى‏دانى پيروى مكن، چرا كه گوش و چشم و دلها همه مسئولند. " " وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلا " ( اسراء ٣٦ ) 👌و می فرماید : " و آنها كه مردان و زنان با ايمان را به خاطر كارى كه انجام نداده‏اند آزار مى‏دهند متحمل بهتان و گناه آشكارى شده‏اند. " " وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبِيناً " ( احزاب ٥٨ ) ❕ممکن است در موردی ماموری تخلف کند و اعتراف اجباری بگیرد که اگر این قضیه ثابت شود , آن اعتراف اعتباری ندارد , اما سرایت دادن این ادعا به تمام اعترافات و متهم کردن نظام قضایی ایران اسلامی به اعتراف گیری اجباری , تهمت و افترایی آشکار است . ❕عبدالحمید در ادامه می گوید : " در این برداشت، زندانی سیاسی نیست. قبلا من گفته‌ام که اگر ما اختیاراتی داشتیم، یک ساعت هم زندانی سیاسی نگه نمی‌داشتیم؛ چراکه زندانی سیاسی کسی است که حرف می‌زند و انتقاد می‌کند. ما از حرف‌زدن و مخالفت‌کردن استقبال می‌کنیم " 👌این سخنان نیز دروغی و افترای دیگری است که مدعی است که در ایران افراد به جرم انتقاد کردن زندانی می شوند و به اصطلاح زندانی سیاسی می شوند . ❕اگر این ادعا صحیح بود در مرحله اول خود جناب مولوی باید سالها پیش زندان می رفت و تا کنون در زندان نیز پوسیده بود , زیرا او سالهاست که بر علیه نظام اسلامی آزادانه لجن پراکنی می کند . ❕رهبری انقلاب به زیبایی در سالهای گذشته پاسخ این کذب گویی عبدالحمید را داده و فرمود : " استقلال و آزادى در كنار هم جزو شعارهاى اصلى انقلاب بوده است؛ آزادى در اين كشور تأمين شده است. بله، عدّه‌اى بى‌انصافى ميكنند؛ از آزادى موجود استفاده ميكنند و به‌دروغ ميگويند آزادى وجود ندارد؛ راديوهاى بيگانه و تبليغات بيگانه هم سخن آنها را بازتاب ميدهند. واقع قضيّه اين نيست؛ امروز در كشور ما آزادى فكر هست، آزادى بيان هست، آزادى انتخاب هست؛ هيچ‌كس به‌خاطر اينكه فكرش و نظرش مخالف نظرِ حكومت است، مورد فشار و تهديد و تعقيب قرار نميگيرد. هركس ادّعا كند كه «من مورد فشار قرار گرفته‌ام چون عقيده‌ام در فلان مسئله برخلاف عقيده‌ى حكومت بوده»، هركس اين‌جور ادّعايى بكند، دروغ گفته؛ چنين چيزى نيست. افراد متعدّد در رسانه‌هاى مختلف، افكارِ گوناگونِ ضدّ حكومت را - كه عقيده‌شان است - ابراز ميكنند و كسى هم با اينها كارى ندارد؛ بنا هم نيست كه كسى متعرّض اينها بشود. آزادى بيان هم هست؛ ميتوانند بگويند. " 📚(1397/01/01) بيانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى در نخستين روز از سال 1397 ❕بنابراین کسی به جرم انتقاد کردن زندانی نمی شود , اگر فردی زندانی می شود به خاطر جرم و اعمال خلافی است که مرتکب شده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
نقد سخنان مولوی عبدالحمید!!!.pdf
8.74M
▫️عنوان مقاله : نقدی بر سخنان مولوی عبدالحمید در نماز جمعه ٢٨ بهمن ١٤٠١ ❕مولوی عبدالحمید در سخنان خود ادعاهایی را مطرح کرد که در مقاله فوق به این ادعاها پاسخ داده شده است : ▫️در مذهب اهلسنت اعدام تنها در قصاص است نه چیز دیگر !!! ▫️در ایران زندانی سیاسی است و آنان باید آزاد شود !!! ▫️در ایران از افراد اعتراف اجباری گرفته می شود و این قضیه باید متوقف شود !!!! ▫️خلفای اهلسنت با رای مردم سرکار آمده اند و نظام اسلامی ایران باید خود را به رفراندوم بگذارد !!!! @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
▫️ادامه 👇 👌امام خمینی قبل از انقلاب و در درس خارجش در این رابطه چنین می گفت : "آن روز كه در غرب هيچ خبرى نبود و ساكنانش در توحش به سر مى‏بردند و امريكا سرزمين سرخپوستان نيمه وحشى بود، دو مملكت پهناور ايران و روم محكوم استبداد و اشرافيت و تبعيض و تسلط قدرتمندان بودند و اثرى از حكومت مردم و قانون در آنها نبود خداى تبارك و تعالى به وسيله رسول اكرم (ص) قوانينى فرستاد كه انسان از عظمت آنها به شگفت مى‏آيد. براى همه امور قانون و آداب آورده است. براى انسان پيش از آنكه نطفه‏اش منعقد شود تا پس از آنكه به گور مى‏رود، قانون وضع كرده است. همان طور كه براى وظايف عبادى قانون دارد، براى امور اجتماعى و حكومتى قانون و راه و رسم دارد. حقوق اسلام يك حقوق مترقى و متكامل و جامع است. كتابهاى قطورى كه از ديرزمان در زمينه‏هاى مختلف حقوقى تدوين شده، از احكام «قضا» و «معاملات» و «حدود و «قصاص گرفته تا روابط بين ملتها و مقررات صلح و جنگ و حقوق بين الملل عمومى و خصوصى، شمه‏اى از احكام و نظامات اسلام است. هيچ موضوع حياتى نيست كه اسلام تكليفى براى آن مقرر نداشته و حكمى درباره آن نداده باشد.... بديهى است ضرورت اجراى احكام، كه تشكيل حكومت رسول اكرم را لازم آورده، منحصر و محدود به زمان آن حضرت نيست؛ و پس از رحلت رسول اكرم نيز ادامه دارد. طبق آيه شريفه، احكام اسلام محدود به زمان و مكانى نيست و تا ابد باقى و لازم الاجراست . تنها براى زمان رسول اكرم (ص) نيامده تا پس از آن متروك شود، و ديگر حدود و قصاص، يعنى قانون جزاى اسلام، اجرا نشود؛ يا انواع مالياتهاى مقرر گرفته نشود يا دفاع از سرزمين و امت اسلام تعطيل گردد. اين حرف كه قوانين اسلام تعطيل‏پذير يا منحصر و محدود به زمان يا مكانى است، بر خلاف ضروريات اعتقادى اسلام است. بنا بر اين، چون اجراى احكام پس از رسول اكرم (ص) و تا ابد ضرورت دارد، تشكيل حكومت و برقرارى دستگاه اجرا و اداره ضرورت مى‏يابد. بدون تشكيل حكومت و بدون دستگاه اجرا و اداره، كه همه جريانات و فعاليتهاى افراد را از طريق اجراى احكام تحت نظام عادلانه درآورد، هرج و مرج به وجود مى‏آيد، و فساد اجتماعى و اعتقادى و اخلاقى پديد مى‏آيد. پس، براى اينكه  هرج و مرج و عنان گسيختگى پيش نيايد و جامعه دچار فساد نشود، چاره‏اى نيست جز تشكيل حكومت و انتظام بخشيدن به همه امورى كه در كشور جريان مى‏يابد. بنا بر اين، به ضرورت شرع و عقل آنچه در دوره حيات رسول اكرم (ص) و زمان امير المؤمنين على بن ابي طالب (ع) لازم بوده، يعنى حكومت و دستگاه اجرا و اداره، پس از ايشان و در زمان ما لازم است.... دليل ديگر بر لزوم تشكيل حكومت، ماهيت و كيفيت قوانين اسلام (احكام شرع) است. ماهيت و كيفيت اين قوانين مى‏رساند كه براى تكوين يك دولت و براى اداره سياسى و اقتصادى و فرهنگى جامعه تشريع گشته است ...با دقت در ماهيت و كيفيت احكام شرع درمى‏يابيم كه اجراى آنها و عمل به آنها مستلزم تشكيل حكومت است؛ و بدون تأسيس يك دستگاه عظيم و پهناور اجرا و اداره نمى‏توان به وظيفه اجراى احكام الهى عمل كرد. " 📚ولایت فقیه , حکومت اسلامی ص ١٢ به بعد ▫️دیدیم که امام خمینی با صراحت تاکید می کرد که اسلام سیاسی یعنی تشکیل حکومت برای اجرای دستورات سیاسی و اجتماعی اسلام در جامعه اما مولوی دروغگوی زاهدان می گوید که امام خمینی معتقد بوده که اسلام سیاسی یعنی فداکردن دستورات اسلام و دین برای منافع سیاسی !!!! 👌آنچه در کلام مرحوم امام خمینی در معنای اسلام سیاسی آمد بارها مورد تاکید رهبری انقلاب هم قرار گرفته و مثلا رهبری در یکی از سخنانشان در این رابطه چنین فرمودند : "اينكه منشأ و مبدأ احكام حكومتى كتاب و سنّت باشد، روايات ائمّه باشد، از صدر اسلام - يعنى حالا آن مقدارى كه صدر اسلام بوده، بعد از آن - تا امروز ديگر سابقه نداشته است. امروز در ايران اوّلين بار است كه يك چنين حكومتى به‌وجود مى‌آيد. معناى اسلام سياسى اين است؛ اسلام سياسى يعنى اسلامى كه سياست اداره‌ى جامعه را و مديريّت جامعه را برعهده ميگيرد؛ يعنى اسلام ميشود مدير جامعه. اين بار اوّلى است كه در اينجا اتّفاق افتاده است؛ اين را ميخواهند از بين ببرند، اين را ميخواهند نابود كنند " 📚بيانات، جلد: ۳۷، صفحه: ۲۹۴ (۱۳۹۴/۱۲/۲۵) بيانات در ديدار مجمع نمايندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ى علميّه‌ى قم ▫️ادامه 👇
ازدواج عایشه با طلحه پس از رحلت پیامبر اسلام !!!! 🤔 : ❓میخواستم درباره تهمت زنا به عایشه و طلحه که تو کتاب تفسیر علی بن ابراهیم قمی اومده سوال کنم !!!!! 💠💠 👌برخی از آیاتی که در مذمت عایشه و حفصه نازل شده است , آیات ابتدایی سوره تحریم است , خداوند می فرماید : " اگر از كار خود توبه كنيد (به نفع شما است) زيرا دلهايتان از حق منحرف گشته و اگر بر ضد او دست به دست هم دهيد (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور او است، و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنها پشتيبان او هستند.  اميد است اگر او شما را طلاق دهد پروردگارش بجاى شما همسرانى بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه‏كار، عابد، هجرت كننده زنانى ثيبه و باكره. " ( احزاب ٤ و ٥ ) 👌 بخاری نقل می کند که ابن عباس گفت : "  يك سال بود كه مى‏خواستم از عمر خطاب راجع به آيه‏اى سؤال كنم، اما از هيبت ( و ترس ) او نتوانستم آن را بپرسم، تا اينكه وقتى به قصد حج از مدينه خارج شد، من نيز با او بودم، هنگام مراجعت در ميان راه از وى پرسيدم: آن دو زنى‏ كه جزء زنان پيغمبر بودند و خداوند مى‏فرمايد بر ضدّ حضرت همدستى كردند، چه كسانى بودند؟ عمر گفت: آنان حفصه و عايشه بودند . به او گفتم به خدا سوگند یکسال است که می خواستم این سوال را از تو بپرسم اما ترس از تو اجازه نمی داد " "مَكَثْتُ سَنَةً أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ عَنْ آيَةٍ فَمَا أَسْتَطِيعُ أَنْ أَسْأَلَهُ هَيْبَةً لَهُ، حَتَّى خَرَجَ حَاجًّا فَخَرَجْتُ مَعَهُ فَلَمَّا رَجَعتُ وَ كُنَّا بِبَعْضِ الطَّرِيقِ عَدَلَ إِلَى الْأَرَاكِ لِحَاجَةٍ لَهُ قَالَ: فَوَقَفْتُ لَهُ حَتَّى فَرَغَ ثُمَّ سِرْتُ مَعَهُ فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ: مَنْ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ مِنْ أَزْوَاجِهِ؟ فَقَالَ: تِلْكَ حَفْصَةُ وَ عَائِشَةُ. قَالَ فَقُلْتُ: وَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُ‏ لا أريد أَنْ أَسْأَلَك َ عَنْ هَذَا مُنْذُ سَنَةٍ فَمَا أَسْتَطِيعُ هَيْبَةً لَكَ " 📚صحیح بخاری ج ٤ ص ١٣٨٧ دار ابن کثیر ❕در ادامه خداوند در آیه ١٠ سوره تحریم می فرماید : " خداوند مثلى براى كسانى كه كافر شده‏اند زده است، مثل به همسر نوح، و همسر لوط، آنها تحت سرپرستى دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولى به آن دو خيانت كردند، و ارتباط آنها با اين دو (پيامبر) سودى به حالشان (در برابر عذاب الهى) نداشت. و به آنها گفته شد: وارد آتش شويد همراه كسانى كه وارد مى‏شوند " " ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ كانَتا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبادِنا صالِحَيْنِ فَخانَتاهُما فَلَمْ يُغْنِيا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَيْئاً وَ قِيلَ ادْخُلا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ " ❕از امام صادق علیه السلام روایت شده است که درباره این سخن خداوند عزّ و جلّ: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِینَ کَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ» فرمود: " این آیه، ضرب المثلی است که خداوند سبحان برای عایشه و حفصه آورده است آن هنگام که آن دو علیه رسول خدا صلی الله علیه و آله همدستی کردند و راز ایشان را فاش کردند. " " روي عن أبي عبد الله (عليه السلام) أنه قال: «قوله تعالى: ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ الآية، مثل ضربه الله سبحانه لعائشة و حفصة إذ تظاهرتا على رسول الله (صلى الله عليه و آله) و أفشتا سره». " 📚تأویل الآیات، ج ۲، ص ۷۰۰، ح ۷_ البرهان فی تفسیر القرآن ج ٥ ص ٤٣٠ ▫️ادامه 👇