eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
210 ویدیو
51 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ این شبهه کانال وهابی در مورد سخنان انحرافی کمال حیدری ( مرجع خود خوانده )را در ذیل بخوانید ؛ 👇👇👇👇
🤔 ❔رفع يك توهم نزد شيعيان در معناى لفظ شهيد توسط آيت الله العظمى كمال حيدرى ❗️روافض براى اثبات شهادت حضرت فاطمه عليها السلام به روايت كلينى استناد ميكنند در حاليكه لفظ شهيدة در آن روايت به معناى شهيد نيست بلكه به معناى شهيد گواه است آيت الله كمال حيدرى استاد حوزه علميه قم ميگوید : شیعیان به خاطر مسائل سياسى معناى روايت را تغيير دادن و گفتن كه روايت كلينى به معناى شهيد مقتول است لازم به ذكر است كمال حيدرى منكر اصل واقعه شهادت نيست ❗️❗️ 💠💠 👌از جمله روایاتی که به وضوح شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را اثبات می کند ، نص امام کاظم علیه السلام است که فرمود ؛ « فاطمه صدیقه و شهیده است » 📚الکافی ج 1 ص 458 ❗️متبادر از معنای لفظ « شهید » « مقتول فی سبیل الله » می باشد و این لفظ در مورد کسانی به کار می رود که در راه خدا شده باشند . 🔸جوهری در صحاح خود می نویسد ؛ « الشهید ؛ القتیل فی سبیل الله » « شهید به معنای کشته شده در راه خدا است » 📚الصحاح ج 2 ص 494 🔸همین معنا برای شهید ، در سایر کتب لغت نیز آمده است ؛ 📚المحکم و المحیط الاعظم ج 4 ص 182 _ المخصص ج 6 ص 119 _ اساس البلاغه ص 341 _ شمس العلوم ج 6 ص 3566 _ لسان العرب ج 3 ص 242 و ... ❕البته ریشه لغوی « شهید » از « شهد » به معنای شاهد و گواه است و میان این دو معنا دو گانگی نیست . به شده در راه خداوند ، شهید می گویند زیرا چنین کسی به وسیله عمل و کشته شدن در راه اهداف پاک ، بر حق و حقیقت گواهی می دهد و شاهد است . 📚لغات در تفسیر نمونه ص 320 🔸یا از این حیث که خداوند و فرشتگان برای او گواهی و شهادت می دهند که بهشت برای اوست ، یا کشته شده در راه خداوند متصف می شود به حیات برزخی به گونه ای که همیشه حاضر و گواه است و نمی میرد ، یا چنین کسی خودش به نعمت های بهشتی شهادت می دهد و گواه است ؛ 📚شرح الکافی ،مازندرانی ، ج 7 ص 208 👌بنابراین میان شهید به مقتول فی سبیل الله و گواه و شاهد ، دوگانگی نیست که ما بگوییم ، لفظ شهید در مورد حضرت زهرا به معنای گواه و شاهد است ، نه مقتول فی سبیل الله . 🔸لذا می بینیم که شارحین کتاب شریف کافی نیز ، از لفظ شهیده برای فاطمه زهرا سلام الله علیها ،مفهوم کشته شده در راه خداوند را فهمیده اند . ❕مجلسی اول می نویسد ؛ « به فاطمه زهرا شهیده گفته شده است ، زیرا نزد شیعه متواتر است از ائمه اهل بیت که عمر بر شکم آن حضرت زد به شرکت و همراهی قنفذ و فرزندی که حضرت المرسلین او را نامیده بود ساقط شد و آن حضرت بیمار شد و از دنیا با اعلی علیین رحلت فرمودند » 📚لوامع صاحبقرانی ج 8 ص 507 👌و باز می نویسد ؛ « به فاطمه شهیده اطلاق شده است ، شهادت او به خاطر ضربه عمر بر شکمش بود ، در آن هنگام که می خواستند از امیر المومنین برای ابوبکر بیعت بگیرند و این حکایت نزد عامه و خاصه است و مفصلا در کتاب سلیم بن قیس ذکر شده است و با ضربه عمر ، محسن را فاطمه سلام الله علیها سقط کرد » 📚روضه المتقین ج 5 ص 342 🔸مولی صالح مازندرانی نیز می نویسد ؛ « فاطمه شهیده است زیرا او را به وسیله ضربه بر شکمش در حالی که حامله بود و فرزندش را سقط کرد کشتند و به سبب همین ضربه از دنیا رفت » 📚شرح الکافی ، مازندرانی ج 7 ص 207 🔸علامه مجلسی ( مجلسی دوم ) نیز می نویسد ؛ « خبر کافی که می گوید فاطمه شهیده است ، دلالت می کند که فاطمه شهیده و مقتول فی سبیل الله است ، و سبب آن هم این بود که زمانی که اراده غصب خلافت را کردند و اکثر مردم ( را به بیعت وادار کردند ) و آنان بیعت کردند ، برای بیعت به نزد امیر مومنان آمدند ، علی علیه السلام از بیعت ابا کرد ،عمر با آتش به در خانه علی آمد تا خانه را بر سر اهل آتش بزند و به زور داخل خانه شوند ، فاطمه در مقابل درب مانع آنان شد ، قنفذ غلام عمر درب را به شکم فاطمه کوبید و پهلوی فاطمه را بشکست و فرزندش به نام محسن را سقط کرد و به خاطر این جریان مریض شد و به خاطر همین مرض از دنیا رفت » 📚مراه العقول ج 5 ص 318 🔸 👇
🔸 👇 🔸مطلب آخر اینکه آقای کمال حیدری ، از لفظ شهیده برای حضرت زهرا می خواهند شاهد و گواه بر اعمال بودن را استنتاج کنند . ❕در پاسخ می گوییم ، چنان که گذشت ، لفظ شهیده از معنای گواه و شاهد بودن خالی نیست ، اما وسعت بخشیدن ، دایراه گواه و شاهد بودن ، به اعمال تمام امت ، نیاز به دلیل و دارد ، و ما این دلیل و قرینه را تنها در مورد امامان اهل بیت علیهم السلام داریم که آنان تنها شاهدان بر اعمال امتند و اعمال بر آنان عرضه می شود و در روایاتی که علامه مجلسی در بحار تحت همین موضوع جمع آوری کرده است ، این معنا از شاهد و گواه بودن برای حضرت زهرا سلام الله علیها ، نشده است ؛ 📚بحار الانوار ج 23 ص 333 باب 20 🔸البته گاها واژه شهید تنها به معنای گواه و شاهد خالی از معنای مقتول فی سبیل الله به کار می رود که این استعمال در قرآن نیز به کار رفته است ؛ ( نساء 41_ بقره 282_ یوسف 26_ ق 21_ بقره 23 و ... ) ❕این معنا برای واژه شهید در صورتی است که قرینه ای در کار باشد که شهید به معنای مصطلح شرعی یعنی فی سبیل الله استعمال نشده است اما اگر قرینه ای در کار نباشد ، طبق اصطلاح شرعی ، این واژه به معنای مقتول فی سبیل الله است ، چنان که در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها چنین است . 👌به فرض هم که بگوییم واژه « شهید » مشترک لفظی بین مقتول فی سبیل الله و گواه و شاهد بودن صرف ( بدون معنای ) می باشد ، باید با قرینه روشن کرد که کدام معنا از این واژه مراد است . ما در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها قرینه داریم که واژه شهیده به معنای مقتول فی سبیل الله است ، قرینه ما همان نصوصی است که صراحتا شهادت ایشان را طبق شیعه و سنی به اثبات می رساند که جهت آگاهی نمایه های ذیل را مطالعه کنید ؛ ⚫️https://t.me/Rahnamye_Behesht/5204 ⚫️https://t.me/Rahnamye_Behesht/8079 ⚫️https://t.me/Rahnamye_Behesht/5958 🔸در مورد کمال حیدری هم باید توجه داشت که ایشان جایگاهی در نزد تشیع ندارند و اخیرا هم دو عالی قدر ، آیت الله العظمی وحید خراسانی و آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ، تصریح به انحراف و ضلالت او کردند و جمعی از بزرگان حوزه علمیه نیز بیانیه ای صادر کردند و از مومنین خواستند که به سخنان باطل او گوش فرا ندهند . متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 🔸بسم الله الرحمن الرحیم  والصلاة والسلام علی سيدنا محمد وآله الطيبين الطاهرين. 🔸اما بعد، در ظروف اخيره نظريات و تشكيكاتی در ضروریات مذهب [از سوی آقای سید کمال حیدری] آشکار شد. 👌از آنجا که ردیه های علمی علما بر وی اثر نداشت و تلاش ها برای جلوگیری از انحرافات وی نافع نبود و از طرفی دیگر مؤمنین سؤالات زیادی درباره عقائد و آراء او پرسیدند، حوزه علمیه قم ــ و در رأس آن، دو بزرگ حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی و حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظلهما ــ موضع صریح خود را در برابر وی اعلام کرده، همان طور که درباره امثال او پیش از این چنین کرده است و به وظیفه شرعی خود درباره حفظ و صیانت از مذهب از بدعت ها و حفظ مومنین از گمراهی عمل نموده است. 🔸ما نیز حمایت خود را از آنچه مراجع بزرگوار فرموده اند اعلان می داریم و از مؤمنین عدم توجه به این شخص و غیر او از منحرفین علمی و عملی را خواستاریم، والله ولي التوفيق والهداية. ١٥ جمادى الثانية ١٤٣٩ ❕سید علی رضا حائری ــ سید حسین حسینی شاهرودی ــ سید علی حسینی میلانی ــ محمد تقی شهیدی ــ نجم الدین طبسی ــ سید محمدجواد علوی بروجردی ــ سید محمد غروی ــ محمدجواد فاضل لنکرانی ــ محسن فقیهی ــ  علی کورانی عاملی ــ مهدی گنجی- سید محمد یثربی کاشانی ــ  مهدی هادوی تهرانی 🌐http://yon.ir/gTjgF https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
🤔 ❔این مطلب حقیقت دارد که امام جواد آرزوی آتش زدن دوم را داشت به خاطر مصایبی که به حضرت زهرا رسانده بود ❗️❗️ 💠💠 👌از دلايل طبرى منقول است كه روايت كرده از محمّد بن هارون بن موسى از پدرش از ابن الوليد از برقى از زكريّا بن آدم كه می گوید ؛ ❕ « وقتى در خدمت حضرت امام رضا عليه السّلام بودم كه حضرت جواد عليه السّلام را خدمت آن حضرت آوردند در حالى كه سنّ شريفش از چهار سال كمتر بود . 🔸پس آن جناب دست خود را بر زمين زد و سر مبارك را به جانب آسمان بلند كرد و مدّت طويلى فكر نمود، حضرت امام رضا عليه السّلام فرمود: جان من فداى تو باد، براى چه اين قدر فكر مى كنى ؟ 👌عرض كرد: فكرم در آن چيزى است كه با مادرم فاطمه عليها السّلام به جا آوردند. ❕اما و اللّه لأخرجنّهما ثمّ لاحرقنّهما، ثمّ لاذرينّهما، ثمّ لانسفنّهما فى اليمّ نسفا. « بخدا قسم آن دو را خارج ميكنم و ميسوزانم و خاكسترشان را بباد ميدهم و به دريا ميريزم » 👌 امام رضا عليه السّلام او را نزديك خود طلبيد و ما بين ديدگان او را بوسيد و فرمود: پدر و مادرم فداى تو باد، تويى شايسته از براى امامت ❕ 📚دلائل الامامه ص 401 _ اثباه الوصیه ص 218 _ بحار الانوار ج 50 ص 59 _ مدینه المعاجز ج 7 ص 325 و ... https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ شبهه ازدواج امام علی چند روز پس از شهادت فاطمه سلام الله علیهما را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1913
🤔 ❔كارخانه حديث سازى آخوندها به احاديثى برميخوريم كه مانند پتكى بر سو خودشان وارد ميشود. 💥معروفترين حديث در مورد حجاب فاطمه: ) مخفى شدن فاطمه زهرا از عبدالله ابن اُمّ مکتومِ نابینا: شخصى نابینا [گویا ابن‌اُمّ‌مکتوم] از فاطمه اذن دخول خواست پس فاطمه خود را از او در پرده بُرد. پیامبر به فاطمه گفت: این فرد که نابینا است چرا خود را از او محجوب می‌کنی؟ فاطمه پاسخ داد: ای رسول‌خدا! اگر او مرا نمی‌بیند من که او را می‌بینم و [تازه] او بو را احساس می‌کند. رسول‌خدا گفت: گواهی می‌دهم که تو پارۀ تنِ من هستی. : دعائم الاسلام ج ٢ ص ٢١٤ ح ٧٩٢ 💥نقض همان حديث با يك حديث ديگر #ب) درگيرى فيزيكى با عمر بن خطاب و كشيدن گریبانِ عُمَر: هنگامی که علی بن ابيطالب را به بیعت اجباری وارد کردند، فاطمه زهرا یقۀ عُمَر را گرفت و او را به سمت خود جلو کشید و با او درگير شد و گفت: ای پسر خطاب! اگر از رسیدنِ بلا به بی‌گناهان ناراحت نمی‌شدم ، می‌فهمیدی که خدا را به سوگند می‌گرفتم و او نیز (نفرینم را) سریعاً اجابت می‌کرد. ِ منبع: كتاب کافی از ثقة الاسلام کلینی ح ١٢٤٠ : ❔حالا از دستگاه حديث سازى و مقدس تراشى ملاهاى شيعه اين سئوال را داريم: فاطمه اى كه خود را از ديد يك نابينا(با اينكه حجاب داشت) مخفى ميكند، چگونه با يك نامحرم درگيرى فيزيكى ميكند و او را به طرف خود ميكشد و درون چشمان او زل ميزند؟ اين تناقض مضحك را چگونه ميخواهيد توجيه كنيد؟ 💠💠 👌این تناقض برای کسانی پیش می آید که ذهن آشفته ای داشته و به دنبال شبهه افکنی هستند ، زیرا این بیگانگان بودند که با هجوم خود ، هتک خانه و حرمت فاطمه زهرا سلام الله علیها را کردند و به ایشان تعرض کردند ،و حجاب ایشان را هتک کردند ، نه آنکه خودشان ابتداء خواسته باشند در برابر بیگانگان حاضر شوند . ❕از سوی دیگر در روایات ما بیان شده است که مواجهه با نامحرمان برای زنان کراهت دارد مگر آنکه اقتضاء داشته باشد؛ 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 64 باب 24 🔸بر اساس همین مبنا و از روی حضرت زهرا سلام الله علیها و سایر زنان مهاجرین و انصار در غزوه های پیامبر گرامی در پشت جبهه های نبرد خدمت رسانی می کردند و از مجاهدان پرستاری به عمل می آوردند چنان که حضرت زهرا سلام الله علیها در نبرد احد در میدان جنگ حاضر شده و از پیامبر تیمار داری کردند؛ 📚بحار الانوار ج 20 ص 63 ❕بنابراین فاطمه مرضیه مورد هتک ستر واقع شدند و در همان هنگام از روی برای دفاع از امیر مومنان اقداماتی را انجام دادند ، چنان که در روایت آمده است ؛ « زمانی که وقائع پس از پیامبر اتفاق افتاد ( غصب خلافت و هجوم به خانه وحی و اهانت به اهل بیت ) فاطمه عمر را گرفت و به سوی خود کشاند و فرمود ای فرزند خطاب آگاه باش که اگر من وارد آمدن بلا بر بیگناهان را ناپسند نمی دانستم ، چنان نفرینی شما را می کردم ( که همه را گرفتار می کرد ) و خداوند را سریع الاجابه می یافتم » 📚الکافی ج 1 ص 460 👌مراد از کشیده شدن تلابیب عمر توسط حضرت زهرا سلام الله علیها که در روایت آمده است ، گرفتن و پیچاندن لباس عمر به دور است . ❕ابن اثير درباره لفظ معنای لغوی ملبيا می گويد ؛ « من او را گرفتنم و کشيدم به اين معنا گفته ميشود که کسي را با لباسش گرفته و لباس را در سينه و گردنش جمع کنند و او را گرفته و بکشند و يا آنکه در گردنش طناب و يا لباسی بيندازند و او را بکشند و در حقيقت متلبب به جای قالده استفاده می‌شود . 📚 النهاية في غريب الحديث ، ابن الأثير ، ج 1 ص 193 ❕علامه مجلسی در توضیح روایت می نویسد ؛ « زمانی که عمر به دستور ابوبکر به همراه یارانشان به زور وارد خانه فاطمه سلام الله علیها شدند تا علی را به زور برای بیعت خارج کنند ، فاطمه از روی و برای نجات علی از دست آنان تلابیب عمر را گرفت ، ( و از علی دفاع کرد ) که این دفاع بر جمیع خلق واجب بود ، یعنی لباس عمر را به گردنش پیچید و به سوی خود کشاند ...» 📚مراه العقول ج 5 ص 343 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
🤔 ⁉️آیا امام صادق دانشمند است ❕ ✍علمای بزرگ شیعه نقل کرده اند که امام صادق در پاسخ به سوال زندیقی می گوید خورشید در چشمه گرم فرو می رود😳👇👇 ✍در احتجاج از هشام بن حكم نقل شده كه زنديقى از امام ششم پرسيد خورشيد كجا غروب ميكند؟ امام صادق گفت : همانا بعضى از علما گفته اند که وقتى آفتاب به پائین ترین نقطه سرازیر مى شود ، فلک آن را مى چرخاند و دوباره به شکم آسمان بالا مى برد ، و این کار همیشه جریان دارد تا آنکه به طرف محل طلوع خود پائین آید ، 👈👈👈یعنى خورشید در چشمه فرو رفته😳👉👉👉سپس زمین را پاره نموده ، دوباره به محل طلوع خود برمى گردد، به همین جهت زیر عرش متحیر شده تا آنکه اجازه اش دهند بار دیگر طلوع کند، وهمه روزه نورش سلب شده ، هر روز نور دیگرى سرخفام به خود مى گیرد. 📗بحار الأنوار جلد : 10  صفحه : 188 الاحتجاج نویسنده : الطبرسي    جلد : 2  صفحه : 99 🔺ممکن است که ماله کشان مذهبی بگویند امام صادق از قول بعضی علما اورده و کلام خودش نیست که در جواب می گوییم : اولا امام صادق به کلامی در پاسخ به سوالی استناد و احتجاج کرده و رد نکرده و چون رد نکرده و استناد و استدلال هم کرده یعنی کلام خودش نیز است و بدان قائل بوده و اعتقاد داشته است. ثانیا : در قرآن نیز آمده است که خورشید در چشمه فرو می رود که در آیات ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ کهف آمده است و امکان ماسمالی وجود ندارد. 💠💠 👌اینان کرده اند که هر حدیثی که در مجامع روایی ما نقل شده است ، معتبر است در حالی که چنین نیست . 🔸در کتاب عقائد ما چنین آمده است ؛ « تكرار اين موضوع را ضرورى مى دانيم كه هر حديثى در يكى از اين منابع معروف يا ساير منابع معتبر وجود داشته باشد به اين معنى نيست كه آن حديث به خصوص معتبر است، بلكه هر حديثى سلسله دارد كه بايد هر يك از رجال سند آن جداگانه در كتب رجال مورد بررسى قرار گيرد، هرگاه تمام رجال سند مورد اعتماد بودند، آن حديث به عنوان يك حديث صحيح پذيرفته مى شود، در غير اين صورت، يا است و اين كار تنها در خور آگاهان و علماى علم حديث و رجال است. 🔸از اين جا به خوبى روشن مى شود كه وضع جمع آورى احاديث در كتب شيعه با منابع معروف اهل سنّت متفاوت است چرا كه در كتب معروف صحاح مخصوصاً صحيح بخارى و صحيح مسلم، مبناى نويسندگان اين بوده است؛ كه احاديثى را گردآورى كنند كه نزد آنها صحيح و معتبر بوده است و به همين دليل هر يك از آن احاديث مى تواند، براى دستيابى به عقايد اهل سنّت مورد استناد قرار گيرد ، در حالى كه مبناى محدّثان شيعه به اين بوده كه همه احاديث منسوب به اهل بيت عليهم السلام را جمع آورى كنند، و صحيح از غير صحيح را به علم رجال واگذار كرده اند .» 📚عقاید ما ، مکارم شیرازی ، ص 120 🔸در کتاب منشور امامیه چنین آمده است ؛ « شيعۀ اماميه، در عقايد و احكام، به احاديثى كه به وسيلۀ افراد و مورد از رسول گرامى نقل شود عمل مى‌كند، خواه اين روايات در كتب حديث شيعه باشد، و يا در كتب حديث اهل‌سنت و ( همینطور ) احاديث و رواياتى كه با سند از پيشوايان معصوم شيعه نقل مى‌شود حجت شرعى است؛ بايد به مضمون آنها عمل كرد و بر وفق آنها فتوا داد » 📚منشور عقاید امامیه ، سبحانی ، ص 260 👌بنابراین روایتی حجت است که ما به صحت و انتساب آن به معصوم علیه السلام یقین داشته باشیم ، روایتی که سندا بوده و خلاف آموزه های قرآنی نیز می باشد ، از درجه اعتبار ساقط است . 🔸روایت مورد اشکال نیز دارای سند ضعیفی است و صحیح نیست . مستند اصلی نقل فوق کتاب « » مرحوم « طبرسی » است و سایر کتابها روایت مذکور را به نقل از احتجاج آورده اند . در کتاب احتجاج نیز این روایت بدون ذکر سلسله سند به علیه السلام نسبت داده شده است . روشن است روایتی که سند ندارد ، قابل اعتماد نیست و نمی تواند محسوب شود. ❕از سوی دیگر آیات قرآن و روایات تصریح بر کروی بودن زمین و گردش زمین بر دور خورشید دارند که جهت آگاهی پاسخ گذشته ما را مطالعه کنید ، روایت مورد اشکال، خلاف آموزه های قرآنی و روایات معتبر است و قابل اعتماد نیست ؛ 🔸https://t.me/Rahnamye_Behesht/8219 🔸https://t.me/Rahnamye_Behesht/4245 👌و این که گفته شد قرآن معتقد است که خورشید در چشمه فرو می رود ، سخنی کذب و خلاف واقع است و ما در گذشته مفصلا این موضوع را پاسخ داده ایم که جهت آگاهی نمایه زیر را مطالعه کنید ؛ 🔸https://t.me/Rahnamye_Behesht/5654 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این شبهه افکنی معاند را در مورد دریای شور و شیرین در قرآن در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1914
👌پاسخ این شبهه افکنی معاند را تحت عنوان ؛ « اسلام آیین شمشیر » در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1915
💠به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران «کانال پرسمان اعتقادی» تقدیم می کند؛ 👌پرسش و پاسخ های مرتبط با ولایت فقیه و حکومت اسلامی از منظر آیات و روایات ؛ 1⃣ادله روایی ولایت فقیه در عصر غیبت ❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/441 2⃣ادله قرآنی ولایت فقیه❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/854 3⃣دلیل عقلی بر ولایت فقیه ❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/927 4⃣نظر علمای و بزرگان شیعه در مورد ولایت فقیه❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3768 5⃣ولایت فقیه مطلقه است یا مقیده❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3798 6⃣آیا منکر ولایت فقیه کافر است؟ چرا شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر داده می شود❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3809 7⃣نقش مردم در ولایت فقیه چیست؟ آیا مردم به حکومت فقیه مشروعیت می دهند ❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/4038 8⃣آیا رهبری شورایی قابل قبول است❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/4740 9⃣چگونه از ولی فقیه که معصوم نیست باید اطاعت کرد❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5010 🔟ادله لزوم برقراری حکومت اسلامی در عصر غیبت از طریق ایات و روایات و عقل❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3995 1⃣1⃣آیا بر اساس روایات برقراری حکومت اسلامی قبل از ظهور امام زمان باطل و غیر مجاز و پرچم گمراهی است ❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3523 2⃣1⃣آیا فقیه در عصر غیبت اجازه اجرای حدود و تعزیرات را دارد❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/2735 3⃣1⃣آیا برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دلیلی از آیات و روایات وجود دارد❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/4930 4⃣1⃣نظر دین در مورد یک رییس جمهور شایسته چیست❕آیا حدیث انتخاباتی داریم که بگوید به چه افرادی باید رای بدهیم❕❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6304 5⃣1⃣چرا زنان نمی توانند رییس جمهور شوند برخی به این موضوع اعتراض می کنند❕❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6305 6⃣1⃣اخیرا یکی از روحانیون که رییس جمهور مملکتی است ادعا کرده است که انتخابات هدیه غرب نیست بلکه رای مردم در اسلام مورد توجه است تا آنجایی که این رای به امامت امامان هم مشروعیت می دهد و حضرت علی فرمود هر کس را که شما به عنوان امام و راهنما معرفی کنید من هم اطاعتش را می کنم ❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6726 7⃣1⃣نظر اسلام در مورد اعتراضات مردم به حکومت اسلامی چیست ❗️آیا باید با این اعتراض ها برخورد شود یا به درخواست مردم جامه عمل پوشیده شود❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7953 8⃣1⃣آیا به انقلاب اسلامی ایران و کمک ایرانیان به دین اسلام در روایات اشاراتی شده است یا خیر ❗️ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8222 9⃣1⃣آیادرحکومت اسلامی اجازه هست به حاکم اسلامی یادرعصرحاضراز ولی فقیه انتقادواعتراض کرد؟ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3909 0⃣2⃣اخیرا کلیپی از جلسه مجلس خبرگان سال 68 منتشر می شود که در ان آقای خامنه ای از تصدی منصب رهبری اجتناب کرده و میگوید به حال ملتی که من رهبریش را بر عهده بگیرم باید خون گریست و رهبری من رهبری صوری است نه حقیقی آیا با این وجود ایشان شایسته تصدی رهبری بودند❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/7976 1⃣2⃣در مورد راهپیمایی روز 22 بهمن پرسیده شده مگه پیامبران و امامان با کسانی که اختلاف نظر داشتن در کوچه و خیابان تظاهرات میکردند و مرگ بر دشمنانشان نثار می کردندکه الان مردم را تشویق به حضور در راهپیمایی می کنید آیا این عمل بدعت نیست❕ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6770 2⃣2⃣آیا به انقلاب اسلامی ایران و کمک ایرانیان به دین اسلام در روایات شده است یا خیر ❗️❗️ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8222 3⃣2⃣استاد_عبدالفتاح_خدمتی:جناب خمینی را دزدیده است. او 12 تا 22 را نامیده در حالیکه واقعی 10 روز اول ماه ذوالحجه است که خداوند در سوره ی فجر به آن قسم یاد نموده است: وَالْفَجْرِ ﴿1﴾ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ﴿2) ❗️❗️ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9540
🤔 🔴 آیا کشته شدن زکریای ۶ساله از علائم است ! 🔻 کشته شدن یک کودک در که به ظلم کشته شده بود 🔍 عکس متن عربی و فارسی را ازصفحه 565 جلد2اصول کافی ببینید👆 💔 زکریای ۶ ساله ، به جرم صلوات بر محمد و در حین دیدن حرم حضرت محمد (ص) ، توسط وهابیون مدینه ، با شیشه ماشین ، جلوی چشمان مادرش ، سرش را بریدند و او را کردند. و مادرش فریاد کمک سر داد و کسی او را یاری نکرد ❗️❗️ 💠💠 👌اخیرا برخی مدعی شده اند که در روایات کشته شدن کودکی در مدینه به دست وهابیان از علائم امام زمان علیه السلام محسوب شده است و این کودک ، همان زکریای خردسال است که توسط وهابیت کور و پلید ، مظلومانه به شهادت رسید و این حادثه نشان دهنده نزدیک بودن ظهور امام زمان علیه السلام است . 🔸روایت مورد استدلال این نقل از امام علیه السلام است که فرمود ؛ « لا بُدَّ مِن قَتلِ غُلامٍ بِالمَدينَةِ، قُلتُ: جُعِلتُ فِداكَ، ألَيسَ يَقتُلُهُ جَيشُ السُّفيانِيِّ؟ قالَ: لا، ولكِن يَقتُلُهُ جَيشُ بَني‏ فُلانٍ، يَخرُجُ حَتّى‏ يَدخُلَ المَدينَةَ فَلا يَدرِي النّاسُ في أيِّ شَي‏ءٍ دَخَلَ، فَيَأخُذُ الغُلامَ فَيَقتُلُهُ، فَإِذا قَتَلَهُ بَغياً وعُدواناً وظُلماً لَم يُمهِلهُمُ اللَّهُ عز و جل، فَعِندَ ذلِكَ فَتَوَقَّعُوا الفَرَجَ » 🔸« بى ‏ترديد، در مدينه كشته مى‏ شود». گفتم: فدايت شوم! آيا لشكر سفيانى، او را نمى ‏كشد؟ فرمود: «نه؛ بلكه لشكر بنى فلان، او را مى‏ كشد. خروج مى ‏كند تا اين كه به مدينه وارد مى ‏شود و مردم نمى ‏دانند به چه كارى وارد شده است. آن گاه، جوان را مى‏ گيرد و مى‏ كشد و چون او را جنايتكارانه و به ظلم و ستم مى ‏كشند، خداوند عز و جل مهلتشان‏ نمى‏ دهد و اين هنگام، منتظر فَرَج باشيد» 📚كمال الدين یک جلدی ص 342 ح 24 ، الغيبة، نعمانى: ص 166 ح 6 ، الكافى: ج 1 ص 337 ح 5، إعلام الورى‏: ج 2 ص 237، بحار الأنوار: ج 52 ص 146 ح 70. 🔸روایت مذکور از چند جهت قابل صدق بر کشته شدن کودک مظلوم به دست وهابیت کور و پلید نیست ؛ 1⃣در متن عربی روایت آمده است که « » در مدینه کشته می شود ، در لغت عرب به نوجوان غلام اطلاق می شود نه کودک . 🔸در کتاب لغات در تفسیر نمونه چنین آمده است ؛ « از تعبيرات مختلفى كه در لغت «عرب» آمده مى‏ توان استفاده كرد: «غلام» حد فاصل ميان «طفل» (كودك) و «شاب» (جوان) است كه در زبان از آن تعبير به «نوجوان» مى ‏كنيم‏ » 📚لغات در تفسیر نمونه ، مکارم شیرازی ص 401 🔸روشن است که عنوان غلام بر انسان شش و هفت ساله قابل صدق نیست و تعبیر مناسب برای این سنین کودک است . 2⃣روایت می گوید قاتلین آن « غلام » در نیستند ، بلکه خارج از مدینه اند و خروج می کنند و گویی سعی می کنند مدینه را به تصرف در آورند که در همین هنگام آن نوجوان نیز به دست آنان کشته می شود . اگر قاتلین اشاره به وهابیون باشد ، روشن است که آنان هم اکنون مدینه تحت است و نیازی به خروج و قیام ندارند . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣علامه مجلسی در شرح روایت فوق می گوید ؛ « این که روایت می گوید بنی فلان آن غلام را می کشند ، یا منظور از بنی فلان ، بنو العباس هستند که همزمان با انقراض حکومتشان مردی را می کشند که از فرزندان رسول خدا است یا ممکن است بنی فلان ، بنو مروان باشند که در این صورت روایت اشاره است به انقراض بنی امیه و پس از زوال حکومتشان است که از شرشان برای شیعیان فرج حاصل می شود » 📚مراه العقول ج 4 ص 42 🔸بنابراین طبق نظر علامه مجلسی یا در آینده بنی العباس و بنی امیه دو مرتبه صاحب حکومت و دولت می شوند ، اما سرآمد حکومتشان همزمان است به کشتن جوانی از آل محمد یا روایت در گذشته که حکومت و دولت دست بنی العباس و بنی امیه بوده است ، مصداق پیدا کرده و حکومتشان نابود شده و برای شیعیان نیز از شرشان فرج حاصل شده است . ❕در هر صورت تفسیر علامه مجلسی هم با آنچه در مورد زکریای مظلوم اتفاق افتاده است ، هم خوانی ندارد . 4⃣برخی هم معتقدند که « غلام » مذکور از عموزادگان نفس زکیه یا برادر نفس زکیه است که در مدینه کشته می شود و خود نفس زکیه هم در مکه در آستانه ظهور کشته می شوند . 🔸امام باقر عليه السّلام هم فرمودند ؛ « در آن زمان نفس زكيه در مكه كشته مى‏ شود و برادرش را در مدينه هلاك مى‏ كنند. » 📚بشاره الاسلام ص 177 ❕« مظلوم در يثرب (مدينه) و پسر عمويش در مكه كشته مى‏ شود. » 📚یوم الخلاص ص 666 _ شش ماه پایانی ص 161 🔸در کتاب روزگار رهایی در توضیح روایت مورد بحث آمده است ؛ « اين مرد هاشمى كه در مدينه بدون كشته مى‏ شود پسر عموى نفس زكيّه است كه در مسجد الحرام كشته مى‏ شود. چنانكه پيشواى ششم در حديث ديگرى مى ‏فرمايد ؛ «آن مرد مظلوم در مدينه كشته مى‏ شود و پسر عمويش در مكّه و در حرم امن خدا كشته مى‏ شود». ❕آن مرد مظلوم كه «محمّد» نام دارد به دست عراقيها كشته مى‏ شود و خواهرش فاطمه نيز كشته مى ‏گردد و جنازه هر دو در نزديكى مسجد پيامبر به دار آويخته مى‏ شود. 📚روزگار رهایی ج 2 ص 1074 👌بنابراین طبق تفسیر فوق نیز ، روایت با جریان زکریای مظلوم ارتباطی ندارد ، بلکه ناظر به نزدیکی ظهور و کشته شدن نفس زکیه و نزدیکانش می باشد . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این پرسش کاربر را در مورد گرسنگی در جهان و رزاق بودن خداوند در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1916
👌پاسخ این پرسش کاربر را در مورد توسل به اهل بیت و آیه « ایاک نستعین » در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1917
👌پاسخ این شبهه کانال معاند در انکار شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1918
👌پاسخ این شبهه ملحد را مبنی بر اینکه امام زمان از هر 1000 نفر 999 نفر را می کشد در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1919
👌پاسخ این شبهه ملحد را تحت عنوان « خوردن ادرار حیوانات در اسلام » در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1920 ❕به ملحدین و وهابیون شبهه افکن توصیه می شود شبهات جدید مطرح کنند اکثرا مطالبشان تکراری شده است و کار پاسخگویی آن در گذشته انجام یافته است .
👌پاسخ این شبهه ملحد را نیز تحت عنوان « دست زدن فاطمه صدیقه سلام الله علیها » به نامحرم را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1921
🤔 ❔نظر اسلام در مورد روز چیست ❗️آیا ترویج این روز از نظر اسلامی حرام است ❕ 💠💠 👌در رابطه با چیستی گفته شده است ؛ ❕«ولنتاين» نام كشيشى (روحانى مسيحى) در روم باستان در سده سوم ميلادى بوده، كه مخفيانه عقد سربازان رومى را با دختران محبوبشان جارى مى كرد. زيراكه فرمانرواى روم بنام كلوديس دوم، براين باور بوده كه سربازى در جنگ خوب خواهد جنگيد كه مجرد باشد. از اين رو ازدواج را براى سربازان امپراطورى روم قدغن مى كند. كلوديوس به قدرى سنگدل وفرمانش به اندازه اى قاطع بود كه هيچ كس جرات كمك به ازدواج را نداشت. ولى كشيشى به نام والنتيوس (ولنتاين)، مخفيانه عقد سربازان رومى را با دختران محبوبشان جارى مى كرد. كلوديوس دوم از اين جريان خبردار مى شود و دستور مى دهد كه والنتاين را به زندان بيندازند و به جرم جارى كردن عقد او را اعدام كنند. از آن زمان در كشورهاى غربى روز 14 فوريه را روز ولنتاين (روز عشاق يا روز عشق ورزى) مى گويند و آن را جشن مى گيرند. 📚نرم افزار پرسمان ، کلید واژه ولنتاین 👌نکته قابل توجه آن است که روز ولنتاين و روز كه يك فرهنگ و شعار غربى است، نبايد براى خودمان مبنا و قرار دهيم و به مرور آن را در بين خودمان و در جامعه به عنوان يك سنت و يك فرهنگ به جا بيندازيم. كه اين ناپسند وقبيح است. ❕ زيرا همين تقليد از غرب در فرهنگ ومستند كردن سنن وآيين خود، به انديشه غربيان، نمونه از خود بيگانه شدن و از شخصيت ملى و دينى و تاريخى خود تهى گشتن مى باشد. ونيز نوعى تاييد برتر بودن فرهنگ وانديشه آنان و طعن و خرده گيرى به داشته ها و خودى است. ❕در روایات ما نیز از این نوع تقلید کردن نهی شده است . 🔰امام علیه السلام فرمود : « خداوند به یکی از پیامبران خود چنین وحی کرد که به مومنین بگو لباس دشمنانم را نپوشند و غذای آنها را نخورند و راه و ایشان را نپیمایند که اگر چنین کنند همانند دشمنان من خواهند بود» 📚الفقیه،صدوق،ج 1 ص 252 📚وسایل الشیعه ،ج 4 ص 385 🔶علی علیه السلام فرمود ؛ « هر کس خود را شبیه خاصی بسازد ، از آن قوم می شود » 📚مستدرک الوسائل ج17 ص440 ❕بهتر آن است که به جای روز ولنتاین غربی ، روز ازدواج امام علی و حضرت زهرا علیهما السلام را در اول ذی الحجه ملاک و روز عشق و ازدواج و مانند آن قرار دهیم . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
👌پاسخ این پرسش کاربر تحت عنوان « اختلاف قرائت های قرآن و تحریف » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1922
👌پاسخ این شبهه کاربر تحت عنوان ؛ « تناقض قرآن در بحث عدالت بین همسران » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1923
👌پاسخ این شبهه کانال معاند را تحت عنوان ؛ « جواز استمناء در روایات شیعه » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1924
👌ابن تیمیه عالم بزرگ جهان اسلام نیست ، بلکه علمای اهل سنت نیز او را جاهل و نفهم و بی شعور خطاب کرده اند . سخن فوق نیز از روی نفهمی او بوده است ، تفصیل مطلب در مورد او را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1925
🤔 ❔یه چی فکرمو مشغول کرده چطور امام علی هر شب میذاشته دره خونه فقرا ظروف یکبار مصرف که نبوده تو چی میبرده هر شب هر شب با عقل جور در نمیاد تازه تو ظرف های فلزی هم اگر به فرض بگیریم میبرده شبی ده تا خونه ام که به صورت ناشناس شیر برده باشه سالی بیش از ۳۰۰۰ تا ظرف باید میخرید ❔بعدم طبق روایت های شیعیان میگند ناشناس میبرده شبونه پس یعنی نمیرفته پس بگیره !! یعنی کارخونه مسگری هم داشت از پس این همه ظرف بر نمیومد گاوداریش پیش کش واقعا جواب قانع کننده ای براش پیدا نمیشه ❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که یکی از ویژگی های بارز علی علیه السلام ، بخشش های بی نظیر و او بوده است چنان که معاویه از دشمنان بارز علی علیه السلام به این مساله تصریح می کرد و می گفت ؛ «على اگر مالك شود خانه اى از طلا و خانه اى از كاه، طلا را بيشتر تصدّق مى دهد تا هيچ از آن نماند » 📚شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 1، ص 20؛ الامامة و السياسة، ص 97؛ بحار الأنوار، ج 41، ص 144 🔸پیامبر گرامی در بخشندگی علی علیهما السلام می فرمود ؛ « اين درياى خروشان و خورشيد برآمده، در بخشش، از فراتْ بخشنده تر است و دل گشاده تر از دنيا. هر كس او را دشمن بدارد، لعنت خدا بر او باد » 📚کنزالفوائد ج 1 ص 148 🔸قرآن می فرماید ؛ « اگر انفاقها را آشكار كنيد، خوب است ، و اگر آنها را ساخته و به نيازمندان بدهيد، براى شما بهتر است » ( بقره 271) 🔸بر این اساس علی علیه السلام سعی می کرد که شبانه و به صورت پنهانی و ناشناس به کمک رسانی کند . در نقلی آمده است ؛ « عبد الرحمن بن عوف، چند دينار براى اصحاب صُفّه فرستاد و على عليه السلام، شبانگاهان يك بارِ شتر فرستاد، و دوست داشتنى ترين دو صدقه در نزد خداوند، صدقه وى بود . پس صدقه شبانگاهان، كاملتر است.» 📚تفسیر فخر رازی ج7 ص 90 _ ذخائر العقبی ص 158 🔸در نقل دیگری به نقل از محمّد بن حنفيّه آمده است که می گوید ؛ « پدرم (على عليه السلام) شبانگاه، قنبر را صدا مى زد و آرد و خرما بر دوشش مى نهاد و به درِ خانه هايى كه مى شناخت، مى رفت و كسى را از آن آگاه نمى كرد. به وى گفتم: پدرم! چرا اين اموال را در طول روز (علنى) به آنان نمى دهى؟ فرمود: «پسرم! صدقه مخفى، پروردگار را خاموش مى كند». 📚ربیع الابرار ج 2 ص ،148 _ المناقب کوفی ج 2 ص 69 🔸ابن شهر آشوب به نقل از محمّد بن صمه، از پدرش،واو از عمويش نقل می کند ؛ « مردى را در مدينه ديدم كه اى بر پشت و سينى اى در دست داشت و مى گفت: «پروردگارا! اى دوست مؤمنان، خداى مؤمنان و پناهدِهِ مؤمنان! امشب هديه مرا به درگاهت بپذير. جز آنچه در سينى ام هست و آنچه پوشيده ام، چيزى را مالك نيستم و تو خود مى دانى كه با همه نيازم، خود را به خاطر بهره نزديكى به تو، از آن، محروم ساختم. پروردگارا! رويم را بر زمين مزن و دعايم را رد مكن». نزديك وى آمدم و او را شناختم. على بن ابى طالب عليه السلام است. نزد مردى رفت و او را سير كرد.» 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 76 👌در این رابطه متعدد دیگری نیز است که جهت آگاهی رجوع کنید ؛ 📚بحار الانوار ج 41 ص 24 باب 102 🔸از این روایات استفاده می شود که علی علیه السلام شبانه و به صورت ناشناس نیازمندی را برطرف می کرده است ، به گونه ای که مستمندان متوجه نمی شدند که آنکه به آنان کمک می کند علی علیه السلام است ، نه آنکه بگوییم ایشان مواد غذایی را بدون آنکه به صاحبان خانه اطلاع دهد ، پشت در خانه آنها می گذاشته و میرفته است چرا که در این صورت مواد غذایی در معرض از بین رفتن بوده است ، بلکه نیازمندان علی علیه السلام را می دیدند که به آنان کمک می کند اما نمی شناختند . 🔸از سوی دیگر اگر مثلا علی علیه السلام شیر به نیازمندان می کرده است نیازی به بحث ظرف و مانند آن که مورد اشکال قرار گرفته است نمیباشد چرا که می تواند چنین بوده باشد که علی علیه السلام مشک های خود را پر از شیر می کرده است و به صورت ناشناس مثلا با رفتن به در خانه نیازمندان ، ظرف ها و کاسه های را از شیر پر می کرده است . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman