پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌ملحد دروغگو با استناد به یک روایت و تقطیع آن ، مدعی شده است که اصحاب ائمه در نقل حدیث سانسور می کرده اند ، در حالی که روایت مورد استناد او ، در صدد بیان جواز نقل حدیث به معنا است .
❕راوی می گوید ؛
« اینان ( اهلسنت ) حدیث را همانگونه که شنیده اند نقل می کنند ، و ما گاهی در نقل روایت ، تقدیم و تاخیری صورت می دهیم و چیزی را ( برای توضیح ) زیاد یا کم می کنیم ؟ امام صادق علیه السلام پاسخ داد ؛
« احادیث آنان ( اهلسنت ) فریبنده و دروغ است ، اما ( تقدیم و تاخیر و زیاده و کم شما ) اگر به گونه ای باشد که معنای حدیث را برسانید ، اشکالی ندارد »
❕از این روایت ، جواز نقل حدیث به معنا دانسته می شود و این که اگر معنای سخن امام رسانده شود ، حتی اگر الفاظ عینا از امام ع نباشد ، اشکالی ندارد ، چنان که در گذشته در ذیل پاسخی که به اللهیاری دادیم آوردیم ؛
« مرجع تقلید مطابق با حدیث فتوا می دهد و در توضیح المسائل نقل فتوایش ، مطابق و ترجمه روایت است و در واقع روایت را « نقل به معنا » می کند ، خود اهل بیت علیهم السلام اجازه نقل روایت به معنا را داده اند که روایات مذکور را شیخ کلینی در کافی شریف نقل می کند ؛
📚الکافی ج 1 ص 51 باب روایه الکتب و الحدیث
👌و شیخ حر عاملی در کتاب الفصول المهمه خود باب « جواز روایه الحدیث بالمعنی » ج 1 ص 522 باب 12 و در کتاب وسائل الشیعه ج 27 ص 80 باب 8 مفصلا این روایات را نقل می کند که آن بزرگواران اجازه نقل روایت به معنا را داده اند .
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2516
#تکفیر_اهالی_مکه_مدینه_شام_در_روایت_شیعه
🤔#پرسش
❔مذهب تکفیر و لعن ...
💠در روایت های شیعه اومده که اهل مکه اهل مدینه و اهل شام بصراحت تکفیر میشن . بلاد مسلمان ها به راحتی هرچه تمام مورد تکفیر قرار میگیره واقعا جایی بس تاسف هست .
🔻به این چند روایت دقت کنید :
🔴3- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَهْلُ الشَّامِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ الرُّومِ وَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ وَ أَهْلُ مَكَّةَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً
📘اصول کافى جلد 4 صفحه:134 روایة:3
ترجمه :✍حضرت صادق علیه السلام فرمود: اهل شام بدتر از مردم روماند، اهل مدینه از اهل مکه بدترند، و اهل مکه آشکارا بخدا کفر ورزند.
🔵 4- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِى بَصِیرٍ عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ إِنَّ أَهْلَ مَكَّةَ لَيَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً وَ إِنَّ أَهْلَ الْمَدِینَةِ أَخْبَثُ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ أَخْبَثُ مِنْهُمْ سَبْعِینَ ضِعْفاً
📘اصول کافى جلد 4 صفحه:135 روایة:4
ترجمه :✍ابو بصیر از حضرت باقر یا حضرت صادق علیهما السلام حدیث کند که فرمود: همانا اهل مکه آشکارا بخداوند کفر ورزند😳، و اهل مدینه از اهل مکه خبیث ترند😳، هفتاد بار خبیثترند.😏
🚫تکفیر بلاد و سر زمین های مسلمین توسط امام معصوم
⬅️بنظر یه انسان عاقل دلیل این تکفیر ها چی بوده که در کتب شیعه بر علیه سر زمین مسلمین ساختن ❗️❗️
💠#پاسخ💠
1⃣نخست از وهابی می پرسیم که اگر تکفیر مسلمین ، عملی مذموم و زشت است ، چگونه است که خودتان مسلمینی را که خلافت و امامت ابوبکر و عمر را قبول نکرده اند ، تکفیر کرده و کافر می دانید و علمایتان صراحتا فتوا می دهند ؛
« کسی که خلافت ابوبکر یا عمر را انکار کند ، کافر است »
📚شرح فتح القدیر ، محمد بن عبدالواحد السیواسی ، ج 1 ص 350 _ فتاوی السبکی ، ج 2 ص 587 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138
❕یا می گویید ؛
« هرکس منکر امامت ابوبکر و عمر شود ، کافر است »
📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138 _ الفتاوی الهندیه فی مذهب ابی حنیفه ، ج 2 ص 264
❕یا می گویید ؛
« ابوبکر و عمر ، اصل ( دین ) پس از پیامبر هستند ، و همین علت تکفیر رافضه ( شیعیان ) است ، زیرا ابوبکر و عمر را دشمن داشته و آنها را دشنام می دهند »
📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576
❕یا می گویید ؛
« کسی که ابوبکر و عمر را دو امام هدایت نداند ، هم بدعت گذار است و هم باید کشته شود »
📚تاریخ مدینه دمشق ، ج 52 ص 200
❕ابن نجیم حنفی گوید ؛
« رافضه ( شیعیان ) اگر به شیخین ( ابوبکر و عمر ) دشنام دهد ، یا بر آنها طعنه وارد کند ، کافر است و باید کشته شود »
📚البحر الرائق شرح کنز الدقائق ، ج 5 ص 136
2⃣مشهور فقهای شیعه ، معتقدند که اهلسنت ، مسلمان ظاهری هستند و کافر فقهی و نجس محسوب نمی شوند ، زیرا شرط ورود در اسلام ، تنها اظهار شهادتین است و اعتقاد به ولایت اهلبیت ع ، شرط ورود در اسلام نیست .
📚مجمع الفائدة ج 13 ص 340 _ جواهر الكلام ج 33 ص 201 _ الهداية ص 54 _ الشرائع ج 4 ص 185. القواعد ج 3 ص 575 _ الدروس ج 2 ص 53. المسالك ج 10 ص 41. كشف الغطاء ج 4 ص 349 و ...
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
«اسلام شهادتین و اقامه نماز و زکات و انجام حج و روزه ماه رمضان است اما ایمان معرفت ولایت امامان است وکسی که ولایت را نداشته باشد مسلمان گمراه است »
📚الکافی ج 2 ص 25
❕از این حکم یک دسته خارج می شوند و آن هم ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام است ، مطابق نقلهای متعدد ، ناصبی کافر و نجس است حتی اگر شهادتین را به زبان جاری کند ؛
📚وسائل الشیعه ج 3 ص 419 باب 14
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
3⃣چنان که گفتیم ، نواصب یعنی دشمنان اهل بیت پیامبر اسلام ص ، کافر و نجس هستند ، چرا که مطابق نقل اهلسنت ، پیامبر گرامی فرمود ؛
« هر کس بغض و دشمنی اهل بیت را داشته باشد خداوند او را وارد آتش جهنم می کند »
📚مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 150
👌و فرمود ؛
« اگر كسى همواره به نماز و روزه بپردازد ولى كينه اهل بيت محمد را به دل بگيرد، و خدا را با اين حال ملاقات نمايد، به دوزخ مى رود»
📚مستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 148
👌و فرمود ؛
« كسى كه كينه ما اهل بيت را در دل داشته باشد، خداى تعالى در روز رستاخيز او را يهودى محشور مى كند هر چند هم روزه بگيرد و نماز بگزارد»
📚مجمع الزوائد و منبع الفوائد ، هیثمی ، ج9 ص172
❕یا از علی ع نقل می کنند که فرمود ؛
« سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد»
📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58
4⃣این که در روایات مورد استناد وهابی ، آمد که اهل مکه و مدینه و شام به خداوند کفر ورزیدند و اهل مکه کفر آشکار ورزیدند ، اشاره به زمان سیطره بنی امیه بر بلاد اسلامی است که بغض و برائت جستن از علی و اهل بیت علیهم السلام را رواج می داند و دشمنی با آل علی ع ، را نماد حکومت خود کرده بودند ، و بر اساس روایات اهلسنت ، گفتیم که دشمنی با اهل بیت پیامبر ، کفر و نفاق آشکار است .
👌سیوطی می آورد ؛
« در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر، علی بن ابی طالب مورد لعن قرار می گرفت »
📚النصائح الکافیه، ص 105
❕مسلم نیشابوری نقل می کند ؛
« معاویه ، سعد را امر کرد و به او گفت چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...»
📚صحیح مسلم،ج 4 ص 1871
👌ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند ؛
« سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت دشنام داد»
📚المصنف ج 6 ص 366
❕طبری می نویسد ؛
«هنگامی که معاویه مغیره را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله اینکه از فحش و ناسزا به علی کوتاهی مکن»
📚تاریخ طبری ج 3 ص 218
❕و نقل می کنند ؛
« هرگاه فردی از بنی امیه از جای خود بر می خاست علی را لعن می کرد»
📚حلیه الاولیاء ،ج 5 صد322 _ تاریخ مدینه دمشق،ج 50 ص 96
❗️یا نقل می کنند ؛
« حاکمان بنی امیه تا پیش از زمان عمر بن عبدالعزیز به علی دشنام می دادند»
📚الطبقات الکبری،ج 5 ص 393
👌الوسی می نویسد ؛
« بنی امیه که غضب خدا بر انها باد تا زمان عمر بن عبد العزیز در پایان خطبه های نماز جمعه به علی ناسزا می گفتند»
📚روح المعانی ج 14 ص 220
5⃣لذا می بینیم ، علامه مجلسی در توضیح روایات مورد استناد وهابی می نویسد ؛
« محتمل است که این کلام در مورد زمان بنی امیه باشد ... آنان سب امیر المومنین ع می کردند که کفر به خداوند بزرگ است ...اکثر مخالفین در آن زمانها از نواصب و دشمنان و منحرفین از اهل بیت ع بودند خصوصا اهالی سه شهر مکه و مدینه و شام و اختلاف آنان در شدت شقاوت به خاطر اختلافشان در شدت و ضعف دشمنی با اهلبیت ع می باشد و شکی نیست که نواصب از کفار خبیث ترند و کفر آشکار اهل مکه همان اظهار عداوت آنان با اهل بیت ع است .... »
📚مراه العقول ج 11 ص 219
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است مطابق روایت پیامبر اسلام ، فرار بردگان از دست ارباب گناهی بس بزرگ است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1461
👌پاسخ ملحد را که مدعی است ، مطابق فتوای علامه حلی ، با گرد و غباری که روی آلت تناسلی زن ، نشسته ، می توان تیمم کرد را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/924
👌ملحد مدعی شده است که امام رضا ع فرموده اند که قرآن تحریف شده است ، در حالی که با ادله قاطعی که مبنی بر عدم تحریف قرآن است که در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2205
❕روایاتی که می گوید قرآن را تحریف کردند ، ناظر به تحریف معنوی قرآن است ، چنان که امام باقر ع فرمود ؛
« آنها حروف قرآن را حفظ و نگه داری کردند و حدود آن را تحریف کردند . پس آنرا نقل می کنند ولی معانی آنرا مراعات نمی کنند »
📚روضه الکافی ص128 _ الوافی ج5 ص274
❕در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1141
#پاکی_و_ایمان_عبدالله_پدر_پیامبر_اسلام
🤔#پرسش
❔رسوائيهاى شهوانى پيامبر مسلمانان و علاقه شديد او به بستر زنان متعدد ريشه در ژن او داشته و از پدرش به ارث رسيده است.
▪️به نقل از طبری، پدر محمد، پيامبر اعراب، هنگام عقد نطفه ی محمد خواهان رابطه با زنی یهودی بوده و تنها دلیلش برای امتناع از این رابطه را همراه بودن پدرش با وی عنوان میکند!
عبدالله، پدر محمد، بلافاصله بعد از ازدواج با آمنه، مادر محمد، به عنوان مردی متاهل و متعهد، سراغ زن یهودی برای آمیزش میرود!
از چنين پدرى، چنان پسرى هم بدنيا مى آيد كه با داشتن ٨-٩ زن تنها با ديدن بدن عريان عروسش، او را از فرزند خوانده اش طلاق داده تا خودش آن تن زيبا را تصاحب كند.
ماجراى هم آغوشى با كنيز همسرش، ماريه قبطيه
نيز يكى ديگر از رسوائيهاى جنسى پيامبر اعراب است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
1⃣طبق عقیده شیعه ، پدر و مادر پیامبر گرامی اسلام ، مومن و پاک و پاکیزه بوده اند ، چنان که علامه مجلسى مى نويسد ؛
«اماميّه بر اين اتفاق دارند كه پدر و مادر پيامبر اسلام و تمام اجداد او تا حضرت آدم عليه السلام مسلمان بلكه از صديقين اند ؛ گروهى نبى مرسل و دسته اى ديگر از اوصياى معصوم بوده اند.»
📚بحار الانوار، ج 15، ص 117
❕امام صادق عليه السّلام فرمود ؛
« جبرئيل بر حضرت رسول ص نازل شده و عرض كرد ؛ خدا تو را سلام مى رساند و مى فرمايد ، حرام كردم آتش را بر پشتى كه از او فرود آمده اى يعنى عبد اللّه و شكمى كه تو را برداشته است يعنى آمنه و كنارى كه تو را كفالت و محافظت كرده است يعنى ابو طالب »
📚الکافی ، 1 ص 446 _ خصال یک جلدی ، 293 _ معاني الاخبار 136 _ امالى شيخ صدوق 485
❕علی ع فرمود ؛
« خداوند پيامبران را در برترين جايگاه قرار داد و در بهترين مكان مستقر ساخت و پيوسته آنها را از اصلاب با ارزش (پدران) به ارحام پاك (مادران) منتقل نمود؛ هر زمان يكى از آنها بدرود حيات گفت، ديگرى براى پيشبرد آيين خدا به جاى او برخاست »
📚نهج البلاغه ، خطبه 94
2⃣ متاسفانه ، اهل سنت ، از آنجایی که نمى توانند ببينند كه آباء و اجداد خلفاى سه گانه و بنى اميه و ديگران ، افرادی كافر و ناپاک بوده اند ، در صدد بر آمده تا ایمان و پاکی پدر پیامبر گرامی اسلام ص را زیر سوال ببرند ، چنان که مسلم در نقلی جعلی از انس بن مالک کذاب می آورد که می گوید ؛
« شخصى از پيامبر پرسيد: پدرت كجاست؟حضرت فرمود: در آتش. او هنگامى كه به پيامبر پشت كرد حضرت او را خواست و به او فرمود: همانا پدر من و تو در آتشند. »
📚صحیح مسلم ج 1 ص 191
3⃣بر همین اساس ، در نقلی جعلی و بدون سند صحیح در صدد بر آمده اند تا پاکی پدر پیامبر اسلام را زیر سوال ببرند و نقل میکنند ؛
« عبدالمطلب رفت و دست پسر خویش عبد الله را به دست گرفت و چنانکه گویند به نزدیک کعبه بر زنی از بنی اسد گذشت که ام قتال نام داشت ... و چون ام قتال در چهره عبد الله نگریست به او گفت ای عبد الله کجا می روی ، عبد الله گفت با پدرم هستم ، ام قتال گفت به اندازه همان شتران كه به فداى تو گشتند مى دهم كه هم اكنون با من در آميزى.» عبد الله گفت «اكنون پدرم با من است و از او جدا نتوانم شد.» عبد المطلب، عبد الله را پيش وهب بن عبد مناف بن زهره برد كه در آن هنگام بسن و شرف، سالار بنى زهره بود و آمنه دختر وهب را كه به نسب و مقام بهترين زن قريش بود به زنى او داد ... گويند ، عبد الله هماندم كه آمنه را به زنى گرفت به نزد وى رفت و با وى درآميخت كه محمد را بار گرفت. پس از آن عبد الله از پيش آمنه درآمد و به نزد ام قتال رفت كه با او چنان گفته بود، و گفت: «چرا اكنون آن سخن كه ديروز مى گفتى نگويى؟» ام قتال گفت: «آن نور كه ديروز با تو بود برفته و مرا با تو حاجت نيست.» .... »
📚ترجمه تاریخ طبری ، ج 3 ص 797
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
4⃣این نقل جعلی اهلسنت مخالف سایر نقلهای خودشان است که تصریح بر پاکی و شرافت حضرت عبدالله ع می کند . از پیامبر گرامی نقل می کنند که فرمود ؛
« هنگامى كه آدم عليه السّلام در بهشت بود، در پشت او بودم و هنگامى كه حضرت نوح عليه السّلام در كشتى نشست، در پشت او بودم و هنگامى كه ابراهيم عليه السّلام را در آتش افكندند، در صلب او بودم.پدر و مادرم، هيچگاه به آلودگى دچار نگشتند و همواره خداى تعالى، مرا از صلبهاى پسنديده به رحمهاى پاكيزه و هدايت يافته، انتقال مى داد. دو شعبه و گروه بوجود نيامد مگر اينكه من، در بهترين آنان قرار گرفتم. »
📚کنزالعمال ج 11 ص 428 _ تاریخ مدینه دمشق ، ج 3 ص 408
❕سيوطى از ابن عباس نقل مى كند كه فرمود ؛
«پيامبر دائماً در اصلاب انبيا بود تا آنكه مادرش او را به دنيا آورد.»و نيز از مجاهد نقل مى كند كه گفت ؛ «رسول خدا از صلب پيامبرى به صلب پيامبرى ديگر و آنگاه به عنوان پيامبر خدا مبعوث شد.»
📚الدرّ المنثور، ج 5، ص 98
5⃣نقل جعلی اهلسنت ، بر خلاف نقلهای شیعه است که جریان مذکور را به گونه ای نقل کرده اند که گواه بر عفت و پاکی حضرت عبدالله ع می باشد .
❕علامه مجلسی نقل می کند ؛
« زنى بود كه او را فاطمه بنت مرّه مى گفتند و كتب انبياء و علماى گذشته را بسيار خوانده بود، روزى حضرت عبد اللّه بر او گذشت، آن زن پرسيد: توئى كه پدرت صد شتر فداى تو كرد؟ گفت: بلى. فاطمه گفت: چه شود اگر مرا عقد كنى و يك مرتبه با من نزديكى كنى و من صد شتر به تو بدهم. عبد اللّه ملتفت نشد و رفت. و بعد از آنكه نطفه طيّبه حضرت رسالت پناه در رحم آمنه قرار گرفته بود، باز روزى بر آن زن گذشت و از او آن خواهش سابق را نديد، از سبب آن سؤال نمود، گفت: براى امرى تو را مى خواستم كه اكنون به تقديرات ربّانى نصيب ديگرى شده است و آن نور سبحانى را ديگرى متصرّف گرديده است »
📚حیاه القلوب ج 3 ص 90
❕یا مطابق نقل ابن شهر آشوب ، حضرت عبدالله در پاسخ به درخواست آن زن بی اعتنایی نمود و این بیت را سرود ؛
« اگر از راه حرام چنین درخواستی داری ، پس مردن برای من بهتر از این کار است و اگر از طریق حلال چنین درخواستی داری که امکان آن نیست و چنین طریقی فراهم نشده است ، پس از چه راهی چنین درخواستی را داری !»
📚مناقب آل ابی طالب ، ج 1 ص 26
👌در پایان ، پاسخ شبهه پراکنی های شبهه افکن در مورد ازدواج پیامبر گرامی ص با زینب را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/894
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1937
❕پاسخ شبهه پراکنی های او در مورد ازدواج پیامبر گرامی با ماریه قبطیه را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2233
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌ملحد به دروغ می گوید شارح نهج البلاغه ، مرحوم حبیب الله خویی ، مدعی شده است که سوره نورین در قرآن بوده که حذف شده است ، در حالی که ایشان در صدد بیان ادله کسانی است که قائل به عدم تحریف قرآن و قائل به تحریف قرآن هستند و پس از بیان ادله قائلین به عدم تحریف ، ادله قائلین به تحریف را بیان می کند که به عنوان یکی از ادله قائلین به تحریف ، بحث نقصان و حذف سوره نورین را نقل می کند ، که مرحوم حبیب خوئی می گوید من این سوره ای که آنان می گویند را ذکر نکردم ، چون دارای غلطهایی است ( ترکت ذکرها لکونها مع طولها ، مغلوطه )
📚منهاج البراعه ج 2 ص 217
❕ما نیز در ذیل مفصل در مورد سوره نورین که ادعا شده است از قرآن کم شده است ، بحث کرده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2211
👌ملحد در یک شبهه تکراری مدعی شده است که مطالب قرآن ، کپی شده از اندیشه های اهالی یونان و روم است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1896
2⃣آنچه که او از آراء یونانیان نقل کرده است که آمده است ؛
« دنیا توسط ستون های بی کران نگه داشته شده است ، دنیا در مرکز یک جهان خیمه مانند واقع است ، ستارگان با فاصله مساوی از زمین و چسبیده درلبه ها قرار گرفته اند »
👌ناظر است به نظریه « هئیت بطلمیوسی » که معتقد بودند ، زمین در مرکز عالم است و ستارگان و سیارات توسط ستون هایی گرداگرد زمین را فرا گرفته اند و هر یک از سیارات در فلکی گرداگرد زمین را در بر گرفته اند که از این افلاک تعبیر می کردند به ستون ، در حالی که قرآن هیچگاه این نظر را تایید نکرد ، بلکه آن را رد نیز کرد ، در ذیل بخوانید ؛
💠 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2433
3⃣سخن قرآن مبنی بر وجود ستون نامرئی در آسمان ، اختصاصی قرآن است که قرنها بعد ، علم پی به وجود آن برد ، که در ذیل مفصل پیرامون آن توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1761
❕ملحدین دروغگو در ایام محرم ، برای تخریب چهره امام حسین ع ، روایتی را که به صورت مستقیم از امام باقر ع نقل شده است را به امام حسین ع نسبت دادند . وقتی ما در ذیل ،دروغگویی آنان را بر ملا کردیم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2798
❕هم اینک می گویند که چرا دروغگویی ما را بر ملا کردید ، در حالی که خودتان معتقدید که روایت هر امام ، روایت دیگر امامان نیز است .
👌در پاسخ ملحد می گوییم بله ، این اعتقاد ما است که روایت هر امامی ، روایت تمام امامان است « کلهم نور واحد » ، اما قواعد نقل حدیث اقتضاء می کند که شما ابتدا ، روایت را به نقل از آن امامی که مستقیما روایت از او نقل شده بیاورید ، آنگاه بگویید مطابق قاعده ، روایت هر امام ، روایت امامان قبلی است و با واسطه ، روایت ، منسوب به فلان امام نیز است ، اما شما چنین نکردید و ما هم کذب و تدلیس شما را بر ملا کردیم .
#همبستری_افراطی_پیامبر_اسلام_و_سلیمانی_نبی_با_همسران؟
🤔#پرسش
❔تمام فكر و ذكر خداى اديان ابراهيمى سكس با زنان است و عقده هاى جنسى دارد در کتاب قصص الانبیاء نوشته محدث جزائری از علماى بزرگ شيعه پس از نقل این روایتى از کتاب الکافی می گويد:
#ترجمه:
همانا سلیمان بن داوود ۱۰۰۰ زن داشت که ۳۰۰ زن آزاد و ۷۰۰ زن کنیز بودند و سلیمان صبح تا شب آن ها را طواف می کرد
جزايرى در زير روايت برداشت خودش در مورد روايت را چنين بيان ميكند:
▪️من می گویم منظور از طواف آن ها ، جماع کردن با آنها است!!
#منبع: النور المبين في قصص الأنبياء والمرسلين نویسنده السيد نعمة الله الجزائري جلد: ١ صفحه: ٣٣٣
#ادمين: واقعا چرا الله اينقدر براى ارضاى آلات تناسلى فرستادگانش ارزش قائل بوده است؟ ادامه روایت در مورد پیامبر اسلام است که می گوید؛
«سليمان بن داوود در يك قصر هزاران زن داشت؛ كه سيصد زن آزاد و هفتصد كنيز بودند. و پيامبر اسلام نيروى جنسى چهل مرد را دارا بود و حضرتش ٩ همسر داشت كه در هرروز و شب نزد آنان رفت و آمد(عمل جنسى) مىنمود.
#منبع: الکافی جلد ۵ ، صفحه ۵۶۷ ❗️
💠#پاسخ💠
👌اسلام معتقد است ، در كنار ارضاى طبيعى غريزه جنسى و پرهيز از سركوب آن، از ارضاى افراطى اين غريزه نيز بايد دورى كرد. همانطور كه انسان نبايد به اين دليل كه خواب، يك نياز طبيعى و مشروع است، بيشتر وقت خود را بخوابد؛ در مورد غريزه جنسى هم، امر، به همين نحو است.
❕مقتضاى طبيعت آدمى، اعتدال و ميانه روى در همه امور و از جمله، در ارضاى غريزه جنسى است. ازاينرو، در احاديث و سخنان معصومان عليهم السّلام همانطور كه بر ارضاى غريزه جنسى تأكيد، و بى توجّهى نسبت به آن، نكوهش شده، در مورد افراط در آن نيز نهى شده است.
🔸باتوجّه به اينكه طبيعت، حدّ متوسّط را مى طلبد و افراط و تفريط، هر دو زيان آورند، پيامبر گرامی فرمود ؛ «من أراد البقاء ... و ليقلّ مجامعة النّساء.»
«كسى كه خواستار عمر طولانى است، چند مسئله را بايد رعايت كند كه يكى از آنها، كم آميزش كردن با زنان است. »
📚الفقیه ج 3 ص 555_ وسائل الشیعه ج 18 ص 316
❕اين روايت، از امام على عليه السّلام نيز نقل شده است.
📚همان
❕هنگامى كه از امام على عليه السّلام در مورد آميزش و جماع مىپرسند، ايشان پاسخ مى دهند ؛
« آميزش، رفع شرم و حيا و پيوند زن و مرد است كه شبيه ترين امر به ديوانگى است. زياده روى در آن، باعث فرسودگى و پيرى است.»
📚غرر الحکم ص 386
❕در حديث ديگرى از امام على عليه السّلام نقل شده كه ايشان فرمود ؛
« از شيفتگى زياد به زنان و غرق شدن در لذّات دنيا، خوددارى كن؛ زيرا شيفتگى به زنان، باعث محنت است و غرق شدن در لذّات، انسان را خوار مى كند. »
📚مستدرک الوسائل ج 14 ص 159
❔حال آیا معقول است پیامبر اسلام که این تعالیم را عرضه کرده است ، خودش بی توجه به آن تمام فکر و عملش به آمیزش جنسی باشد در حالی که خداوند می فرماید ؛
« نزد خداوند بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید » ( صف 3)
🔸آیا پیامبری که خداوند در وصف او می فرماید ، «تو دارای خلق و خوی عظیم و برجسته ای هستی» (قلم 4 ) و می فرماید ؛« برای شما در زندگی و اخلاق رسول خدا اسوه نیکویی است» ( احزاب 21 ) می تواند مسلمین را به چیزی دعوت کند که خودش عمل نمی کند در حالی که خودش می فرمود ؛
«من تربیت شده پرودگارم است»
📚بحار الانوار ج16 ص231
❕از سوی دیگر پیامبر گرامی مرد عقیمی نبود ولی فرزندان کمی از او به یادگار باقی ماند در حالی که اگر پیامبر گرامی هر روز و شب خود را به همبستری با تمام زنان خود میگذاشت ، باید فرزندان بسیاری از او به یادگار می ماند .
❕روایات شیعه و سنی گواه بر آن است پیامبر اسلام که شب و روز مشغول عبادت و بندگی بوده است ، نه مشغول جماع و همبستری با همسران ، چنان که امام سجاد ع فرمود ؛
« پدر و مادرم فداى جدّم رسول خدا باد كه با آن منزلت كه او را نزد حق تعالى بهم رسيد و آن وعده هاى كرامت كه به او داد، اهتمام و سعى در بندگى خدا را ترك نكرد تا آنكه ساق پاى مباركش باد كرد و قدم محترمش ورم كرد، پس گفتند به آن حضرت كه: چرا اين قدر به خود تعب و رنج مى فرمائى ... فرمود كه: آيا بنده شكر كننده خدا نباشم »
📚امالی طوسی ، ص 637 _ الکافی ج 2 ص 95 _ مفاتیح الغیب ج 9 ص 134
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
👌همینطور سلیمان نبی ع ، طبق نص قرآن در تمام وقت مشغول عبادت و بندگی خداوند بوده است ، به همین سبب دارای مقام والایی در نزد خداوند است ، چنان که فرمود ؛
« ما سليمان را به داود بخشيديم، چه بنده خوبى ( بود ) چرا كه همواره به سوى خدا بازگشت مى كرد (و به ياد او بود). » ( ص 30 )
❕و فرمود ؛
« و براى او (سليمان) نزد ما مقامى ارجمند و سرانجامى نيك است » ( ص 40 )
👌ریشه تهمت همبستری افراطی با همسران به سلیمان نبی ع و پیامبر اسلام ، از نقلهای جعلی اهلسنت است که توسط کسانی چون ابوهریره ، این نقلها بازگو می شد ؛
📚صحیح بخاری ج 5 ص 2007 _ ج 1 ص 191 _ صحیح مسلم ، ج 3 ص 1276 _
👌آنان نیز این مطلب در مورد سلیمان ع را از تورات تحریف شده دریافت کرده بودند ، چنان که تورات می گوید ؛
« سلیمان را هفتصد زن بانو بود و سیصد متعه و زنانش دل او را برگردانیدند و به خدایان غیر متمایل ساختند ... »
📚تورات ، اول پادشاهان ، فصل 11 ، فراز 4_5
👌روایتی هم که مورد استناد معاند از کتاب کافی شریف در مورد پیامبر اسلام و سلیمان نبی علیهما السلام قرار گرفت ؛
1⃣هم خلاف مسلمات قرآنی و روایی است که توضیح آن گذشت و ما ماموریم که روایتی را که خلاف قرآن است را نپذیریم ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد »
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123
2⃣روایت مذکور سندا هم ضعیف است ، زیرا از راویان مجهولی نقل شده است که نام و نشانی ندارند ، لذا علامه مجلسی در ذیل روایت مذکور می نویسد ؛
« این روایت مجهول است »
📚مراه العقول ، ج 20 ص 424
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که به دروغ مدعی است ، مرحل جنین شناسی که قرآن از آن پرده بر می دارد ، بر خلاف علم است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2967
👌ملحدین اشکال کرده اند که تکلیف زنان مسلمان در بهشت چه می شود ؟ آیا برای آنان نیز حوری است یا خیر ! در ذیل پاسخشان را داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1124
#دشمنان_اهلبیت_ابنه_بوده_اند
🤔#پرسش
❔اینکه یه عده میگویند عمر لواط کار بوده درسته ❗️❗️
💠#پاسخ💠
❕در روایات شیعه و سنی آمده است که دشمنان اهلبیت علیهم السلام « مابون » هستند ، یعنی مردانی اند که سایرین با آنان جماع و لواط می کنند ، در نقلی آمده است که شیطان آنان را به این غریزه ناشایست دعوت می کند چون از اهلبیت ع رویگردان شده اند « اثبت الشیطان اصبعه السبابه فی دبره فکان مابونا »
📚تفسیر عیاشی ، ج 2 ص 218 _ بحارالانوار ج 4 ص 121
❕ابن ابی الحدید سنی مسلک می آورد ؛
« هیچ شخص مبتلا به « ابنه » ( لواط دهنده ) را نیافتیم ، مگر آنکه پس از تحقیق درباره او پی بردیم که او ناصبی و دشمن اهل بیت است »
📚شرح نهج البلاغه ج 7 ص 164
❕ابن اثیر جزری از بزرگان اهلسنت ، از امام صادق ع نقل می کند که فرمود ؛
« انسان ابنه ای ( لواط دهنده ) ، نمی تواند ما اهلبیت را دوست بدارد »
📚النهایه فی غریب الاثر ، ج 5 ص 114
👌و مطابق نقل دیگر آنان ، امام صادق ع فرمود ؛
« کفار و فساق و دشمنان ائمه طاهرین هستند که به درد « ابنه بودن » مبتلا می باشند »
📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 7 ص 164 _ تاج العروس ، ج 10 ص 327
❕در مورد ابوجهل که از دشمنان اهلبیت ع بود ، گفته شده است ؛
« او ابنه ای ( لواط دهنده ) بود »
📚تاج العروس ج 10 ص 346
👌همین سخن در مورد سایر دشمنان اهلبیت علیهم السلام ،چون ولید بن عبدالملک اموی ، حجاج بن یوسف ثقفی ، یحیی بن اکثم و ... گفته شده است ؛
📚تاریخ طبری ، ج 4 ص 246 _ تاریخ یعقوبی ، ج 2 ص 463 _ شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 7 ص 164
❕یا علمای اهلسنت در مورد یزید می نویسند ؛
« یزید بن معاویه به خلافت رسید ، همان یزید شراب خوار ، بوزینه باز ، پلنگ باز ، و فاسقی که مبتلا به بیماری ابنه بود »
📚البیان و التبیین ، جاحظ ، ج 1 ص 276 _ اخبار مکه ، الفاکهی ، ج 3 ص 142 _ عیون الاخبار ، دینوری ، ج 1 ص 228 _ انساب الاشراف ، ج 2 ص 191
❕همینطور در روایاتی تصریح شده است که اگر کسی ، عنوان « امیر المومنین » را از علی ع غصب کند و خود را به آن لقب بنامد ، ابنه ای است یا اگر ابنه ای نباشد ، به آن دچار می شود ؛
📚تفسیر عیاشی ج 1 ص 276 _ وسائل الشیعه ج 14 ص 600
👌در نقل دیگری امام صادق ع فرمود ؛
« کسی به لقب « امیرالمومنین » برای خود راضی نمی شود ، مگر آنکه خداوند او را به بلای ابی جهل ( ابنه شدن ) دچار می کند »
📚مناقب ابن شهر آشوب ، ج 3 ص 55
🔸#ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕بر این اساس ؛
1⃣خلیفه دوم هم از دشمنان بارز اهلبیت ع بود چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12094
2⃣هم لقب امیر المومنین را برای خود غصب کرد و خود را به آن نام نهاد و به آن راضی شد ، تا جایی که پیروانش برای معرفی او از عنوان « امیر المومنین » استفاده می کنند ؛
📚الاستیعاب ، ج 3 ص 1144 « عمر بن الخطاب ، امیر المومنین ... »
❕و در روایتی ، مطابق نقل علمای اهلسنت ، خود عمر صراحتا به آنچه ما به آن اشاره کردیم ، تصریح می کند و می گوید ؛
« از سنت های جاهلیت ، چیزی در من باقی نمانده است ، جز آنکه برایم فرقی نمی کند که با چه کسی از مردم نکاح کنم یا نکاح بدهم » « ... ای الناس نکحت و ایهم انکحت »
📚الطبقات الکبری ، ابن سعد ، ج 3 ص 289 _ انساب الاشراف ، ج 10 ص 341 _ کنزالعمال ، ج 16 ص 534
👌واژه نکاح درلغت عرب به دو معنا استعمال می شود ؛
1⃣عقد ازدواج 2⃣جماع کردن و نزدیکی کردن
❕راغب در مفردات می نویسد ؛
« اصل معنای نکاح ، برای عقد ازدواج است ، سپس در مورد جماع کردن هم استعمال شده است »
📚مفردات راغب ، ص 505
🔸جوهری نیز در صحاح می نویسد ؛
« نکاح به معنای جماع و به معنای عقد ازدواج است »
📚صحاح اللغه ج 1 ص 413
👌اگر نکاح در روایت مذکور به معنای جماع باشد ، یعنی عمر می گوید از سنت های جاهلیت که هنوز به آن گرفتارم ، این است که برایم فرقی نمی کند که با چه کسی جماع کنم یا چه کسی با من جماع و لواط کند .
❕اهلسنت می گویند مقصود از « نکاح » در روایت مذکور « ازدواج » است ، یعنی از سنت های جاهلیت که در من مانده است ، آن است که برایم فرقی نمی کند که با کدام قبیله نکاح کنم ، یعنی دختر بگیرم ، یا نکاح بدهم ، یعنی دختر بدهم ، و عقد ازدواج جاری کنم .
👌این تفسیر صحیح نیست ؛
1⃣زیرا « ازدواج » کردن از سنن الهی و سنت پیامبر اسلام است ، نه سنت های جاهلی ، در حالی که مطابق این تفسیر ، عمر ، ازدواج کردن را سنت جاهلی معرفی می کند .
2⃣از سوی دیگر ، در جاهلیت ، افراد هر قبیله با افراد هم شان قبیله خود ، ازدواج می کردند و چنین نبود که افراد از هر قبیله و نژادی که بودند ، به راحتی بتوانند با هر نژاد و قبیله ای ازدواج کنند و شرافت و برتری قبائل مد نظر نباشد .
3⃣مطابق این تفسیر ، عمر می گوید ازدواج کردن با هر قبیله ای و مثلا توجه نکردن به نژاد و برتری یک قبیله در ازدواج ، از سنتهای جاهلی است ، در حالی که چنین نیست ، بلکه در اسلام چنین سنتی است ، زیرا اسلام ، برتری را به تقوا می داند ، نه به نژاد و قبیله ، چنان که قرآن می گوید ؛
« ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ولی گرامی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» ( حجرات 13 )
❕پیامبر #گرامی فرمود ؛
« خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به تقوا»
📚تفسیر قرطبی ج 9 ص 6162
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir