eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸میلاد حضرت زینب سلام الله علیها مبارک 🌸پرسش و پاسخ هایی پیرامون بانو زینب سلام الله علیها ؛ 1⃣گوشه ای از فضائل آن بانوی بزرگوار ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1767 2⃣عده ای میگن حضرت زینب کبری سلام الله علیها وفات کردن و عده ای دیگه میگن به رسیدند، میشه اگه امکانش هست در این باب توضیحی بدید ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1034 3⃣در کلیپی فردی می گوید دوطفلان زینب سلام الله علیها، در روز عاشورا در کربلا نبوده اند، آیا این گفته ی ایشان درست است ❗️ و اگر گفته ی ایشان غلط است،چطور می شود ثابت کرد که دو زینب سلام الله علیها در روز عاشورا در کربلا بوده اند و جزء 72 شهید بزرگوار عاشورا هستند،که در راه یاری کردن حضرت امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده اند❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2081 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1866 4⃣آيا ميدانستيد در هيچكدام از كتب تاريخى حرفى از خطبه زينب در يزيد وجود ندارد❕آيا ميدانستيد اكثر اين در همين ٤٠ ساله گذشته توسط روحانيون ساخته شده است❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3201 5⃣یکی از کانال های ضد دین شبهه کرده است که چرا بنی هاشم دختران خود را به دشمنانشان می کردند ، تزویج ام کلثوم دختر حضرت زینب و عبد الله جعفر به مروان یا حجاج و ... ❗️❗️این تناقض نیست ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/572 6⃣ آیا سر به محمل کوبیدن حضرت زینب واقعیت دارد ? ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3174 7⃣آیا راست است که حضرت زینب در مصیبت امام حسین چاک دادند ❕اگر راست است مگر پیامبر نفرمود که هر کس در مصیبتی گریبان چاک کند است ❕( مستدرک الوسائل جلد دوم ص455) پس حضرت زینب چرا اینطور کرد ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3187 8⃣آیا راست است که پس از واقعه کربلا امدند حجاب را از سر زنان حرم کشیدند یعنی سر اهل بیت امام حسین و حضرت زینب بی حجاب شد ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1291 9⃣واقعا قبر حضرت زینب کجاست؟ شبکه کلمه در جدید ترین پستش اورده در مدینه است نه شام و نه مصر .میگه دکان دار ها قبر حضرت زینب رو در سوره معرفی میکنن چون واسشون منفعت داره ما رو روشن کنید یعنی ما الکی میریم سوره واسه دفاع از حرم ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1034 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/973 🔟چرا حرم ائمه و حضرت زینب برای ما مقدس هست؟که به خاطر حفظش و دفاع از آن از جان نیز میگذریم.؟ آیا اینکار جسد پرستی نمیشه؟ایا این کار ما به قول وهابیت دامن نمیزند که ما پیکر مطهر ائمه را میپرستیم؟ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1468 1⃣1⃣پرسشی بسیار مطرح می شود که آیا حضرت زینب سلام الله معصوم بوده اند یا خیر ! لطفا در این زمینه روشنگری فرمایید ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3601 @Rahnamye_Behesht
جواز سجده کردن بر روی نجاست در مذهب اهلسنت و ابوحنیفه !!! 🤔پرسش : امام معصوم شیعه فتوا به جواز نماز بر روی ادرار خشک شده انسان را می دهد ‼️ قُلْنَا لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلسَّطْحُ يُصِيبُهُ اَلْبَوْلُ أَوْ يُبَالُ عَلَيْهِ أَ يُصَلَّى فِي ذَلِكَ اَلْمَكَانِ فَقَالَ إِنْ كَانَ تُصِيبُهُ اَلشَّمْسُ وَ اَلرِّيحُ وَ كَانَ جَافّاً فَلاَ بَأْسَ بِهِ إِلاَّ أَنْ يَكُونَ يُتَّخَذُ مَبَالاً . (الکافي  ,  جلد۳  ,  صفحه ۳۹۲ ) مکان طاهر و پاک قحط آمده که جواز نماز خواندن روی بول خشک شده را می دهید ? 💠پاسخ : 💠 👌بر اساس آنچه در فقه شیعه و اهلسنت آمده است یکی از مطهرات اشیاء نجس , خورشید است که اگر مثلا خورشید به زمین نجس بتابد و آن را خشک کند , این تابیدن سبب تطهیر و پاک شدن زمین می شود . مرحوم امام خمینی در مورد اشیاء تطهیر کننده می فرماید : " سوم: آفتاب، كه پاك كننده زمين و بناهاى غير منقول و آنچه كه به آن‏ها متصل است ( می باشد ) ... " 📚تحرير الوسيلة (ترجمه فارسى)، ج‏1، ص: 145 ❕نووی عالم بزرگ اهسنت هم نقل می  کند که ابوحنیفه نیز قائل بوده است که خورشید سبب تطهیر زمین نجس می شود : "  فيما إذا أصاب الأرض نجاسة ذائبة في موضعٍ ضاحٍ فطلعت عليه الشمس و هبّت عليه الريح، فذهب أثرها: ففيه قولان: ... و ممّن قال بالطهارة أبو حنيفة " 📚المجموع: ج 2 ص 596 ❕در کتاب " الخلاف " نیز از ابوحنیفه نقل می شود که او قائل به تطهیر زمین نجس با خورشید بوده و نماز خواندن بر آن زمین را جایز می شمرده است : " الأرض إذا أصابتها نجاسة مثل البول و ما أشبهه، و طلعت عليها الشمس و هبت عليها الريح حتى زالت عين النجاسة، فإنها تطهر، و يجوز السجود عليها ... و به قال الشافعي في القديم. و قال أبو حنيفة تطهر و يجوز الصلاة عليها ..." ( الهداية ج 1ص 35 _  النتف ج 1 ص 33 _ المنهل العذب ج 3 ص261 ) 📚الخلاف، ج‏1، ص: 218 👌آنچه هم که در روایت مورد اشکال وهابی آمده است اشاره به همین مساله است که  زمین آلوده شده به بول می تواند به وسیله خورشید پاک شود و در این صورت می توان در آن مکان نماز نیز خواند مگر آنکه آن زمین اختصاص داده شده تا افراد بروند و آنجا بول کنند ( توالت ) که در این صورت خواندن نماز در آنجا مناسب نیست زیرا نماز خواندن در محل استنجاء و توالت کراهت دارد : " الا ان یکون یتخذ مبالا " 📚الکافی ج 3 ص 392 ❕وهابی به جای اشکال کردن به ما مناسب است به این مساله پاسخ بگوید که : 👌اهلسنت از ابوحنیفه به عنوان امام اعظم و بزرگترین پیشوای خود یاد می کنند در حالی که در فتاوای ابوحنیفه آمده است که سجده کردن بر روی بول یا مدفوع و اشیاء نجس و نماز خواندن در مکان نجس اشکالی ندارد !!! " عن أبي يوسف عن أبي حنيفة إذا كان في موضع قدميه بول أكثر من قدر الدرهم فصلاته فاسدة و لا تفسد عليه في موضع السجود . " _ " روي أبو يوسف عن أبي حنيفة رحمهما الله أن النجاسة في موضع السجود لا تمنع عن الجواز. " _ " وَإِنْ كانت النَّجَاسَةُ في مَكَانِ الصَّلَاةِ فَإِنْ كانت قَلِيلَةً تَجُوزُ علي أَيِّ مَوْضِعٍ كانت لِأَنَّ قَلِيلَ النَّجَاسَةِ عَفْوٌ في حَقِّ جَوَازِ الصَّلَاةِ عِنْدَنَا " 📚مختصر اختلاف العلماء، طحاوی حنفی ج1 ص261 _ كشف الأسرار عن أصول فخر الإسلام البزدوي، عبدالعزیز بخاری ج2 ص490 _ بدائع الصنائع في ترتيب الشرائع، ج1، ص82 ❗️در مورد فتوای ابوحنیفه بر جواز سجده بر نجاست و مدفوع خشک شده , استاد میلانی به نقل از علمای اهلسنت چنین می گوید : " در فقه ابوحنيفه نيز مسائلى وجود دارد كه موجب طعن وى گرديده است كه از آن جمله مى‏توان به موارد زير اشاره كرد: 1. جواز نماز با پوست دباغى شده سگ 2. قرائت يك آيه بعد از حمد به جاى سوره آن هم به لغت ديگر 3. جواز سجده بر مدفوع خشك انسان و حيوانات ديگر 4. فارغ شدن از نماز با اخراج ريح ( باد معده ) و .... ❕ابن خلكان مى‏نويسد: "سلطان محمود سبكتكين حنفى بود. اطرافيان وى قصد داشتند او را از اين مذهب روى گردان كنند، از اين رو درباره فتاواى ابوحنيفه مطالبى به او گفتند. سپس ابوبكر قفّال در حضور سلطان دو ركعت نماز، مطابق با فتواى ابوحنيفه خواند. بدين صورت كه يك پوست دباغى شده سگ بر تن كرد، پس از قرائت حمد به جاى قرائت سوره، يك آيه آن هم با ترجمه فارسى «دو برگ سبز» خواند، سپس بر عذره يابسه‏اى ( مدفوع خشک شده ) سجده كرد، و در پايان با اخراج ريح ( خارج کردن باد معده ) از نماز فارغ شد! ❕سلطان محمود از اين قضيه متعجب شد و گفت اين چه مذهب و مكتبى است! و بعد از آن به مذهب شافعى گرويد " ( الوافى بالوفيات: ج5 ص 257، تاريخ الاسلام: ج 29 ص 72، وفيات الاعيان: ج 5 ص180و  713، طبقات الشافعيه الكبرى: ج 5 ص316، سير اعلام النبلاء: ج 17ص 486 ) 📚جواهر الكلام في معرفة الإمامة و الإمام، میلانی ,  ج‏1، ص: 108 @Rahnamye_Behesht
15.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| آیا ایرانیان به زور شمشیر مسلمان شدند ?! 👌در کلیپ فوق ضمن رد ادعای اسلام اجباری ایرانیان , در مورد حمله اعراب به ایران و کیفیت گسترش اسلام و تشیع در ایران نیز توضیحات خوبی داده شده است . @Rahnamye_Behesht
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون حضرت فاطمه سلام الله علیها.07.Prp.pdf
2.19M
📖کتاب الکترونیک : " پاسخ به شبهات فضای مجازی پیرامون فاطمه صدیقه سلام الله علیها و شهادت ایشان " ( جلد اول ) ✍نویسنده : احمد پودینه ئی ( مدیریت مجموعه شیعه پاسخ ) ❕کتاب مذکور حاوی تازه ترین سوالات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون شهادت فاطمه ( س ) و موضوعاتی مرتبط با این مساله است و به دهها شبهه در این رابطه پاسخ گفته شده است و دهها سند از روایات شیعه و سنی در جهت اثبات شهادت فاطمه ( س ) مورد استناد قرار گرفته است . @Rahnamye_Behesht
پاسخ به شبهه وهابی در مورد عملکرد برخی از اصحاب امامان علیهم السلام !!! 🤔 : ❓ اصحاب امانت دار و خاص ائمه که از اهل کوفه بودند، با عورتِ باز در حمام راه می‌روند !!! بله، اصلاً تعجب نکنید، اصحاب خاص امام حتی این قدر احکام دین را بلد نیستند که باید عورت خود را از دیگران بپوشانند !!! "عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ جَمِيعاً عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبِي وَ جَدِّي وَ عَمِّي حَمَّاماً بِالْمَدِينَةِ فَإِذَا رَجُلٌ فِي بَيْتِ اَلْمَسْلَخِ فَقَالَ لَنَا مِمَّنِ اَلْقَوْمُ فَقُلْنَا مِنْ أَهْلِ اَلْعِرَاقِ فَقَالَ وَ أَيُّ اَلْعِرَاقِ قُلْنَا كُوفِيُّونَ فَقَالَ مَرْحَباً بِكُمْ يَا أَهْلَ اَلْكُوفَةِ أَنْتُمُ اَلشِّعَارُ دُونَ اَلدِّثَارِ ثُمَّ قَالَ مَا يَمْنَعُكُمْ مِنَ اَلْأُزُرِ فَإِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ عَوْرَةُ اَلْمُؤْمِنِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ حَرَامٌ .... " ترجمه: حنان بن سدیر از پدرش گوید: من و پدرم و جدم به حمام مدینه رفتیم، مردی در رخت کن حمام بود. فرمود: شما از کجایید؟ گفتم: از عراق، فرمود: از کجای عراق؟ گفتیم: از کوفه، فرمود: مرحبا به شما ای مردم کوفه! شما جامه زیرین (ما) هستید (یعنی اصحاب راز و نزدیک مایید)، بعد فرمود: چرا لنگ نمی بندید؟ پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: دیدن عورت مسلمان، بر مسلمان حرام است ... " (الکافي  ,  ج ۶  ,  ص۴۹۷ ) ❗️❗️❗️ 💠 : 💠 ▫️1 _ روایت مورد تمسک وهابی از نظر سندی قابل استناد نیست . در سند روایت حنان بن سدیر وجود دارد که واقفی مسلک و از مخالفان و دشمنان امام رضا علیه السلام بوده است : " حنان بن سدير الصيرفي، واقفي. " و علامه حلی روایت او را مردود می شمارد و قبول نمی کند : " حنان‏ بالنون قبل الألف و بعده بن سدير الصيرفي ... و عندي في روايته توقف. " 📚رجال الطوسي ص: 334 _ رجال العلامة الحلي، ص: 218 ❕روایت مذکور را حنان به نقل از پدرش یعنی سدیر بن حکیم روایت می کند در حالی که راوی جریان یعنی سدیر بن حکیم اهل تخلیط بوده است : " ( سدیر بن حکیم ... ) قال السيد علي بن أحمد العقيقي: سدير بن الصيرفي و كان اسمه سلمة، كان مخلطا. " 📚رجال العلامة الحلي، ص: 85 ❕بر اساس آنچه برخی از علمای گذشته و معاصر معتقدند , فردی که اهل تخلیط است  از عقل درستی برخوردار نبوده و از مسیر حق منحرف شده است یا اساسا درست و غلط را با هم در می آمیزد و نقل می کند لذا روایتش مورد قبول نیست : " هذا ما ذكره الشهيد، ثمّ إنّه - قدّس سرّه - عقد بحثا فيمن اختلط و خلط، ففسّره بمن عرضه الحمق و ضعف العقل تارة، و من عرض له الفسق بعد الاستقامة تارة أخرى، كالواقفة بعد استقامتهم في زمن الكاظم - عليه السّلام - و الفطحيّة كذلك في زمن الصادق - عليه السّلام ... المراد من لا يبالي عمّن يروي و عمّن يأخذ، فيجمع بين الغثّ و السمين " 📚اصول الحدیث و احکامه , سبحانی , ص 170 ▫️2 _ شیعه معتقد است که اصحاب پیامبر اسلام و امامان علیهم السلام می توانند انسانهای صالح یا غیر صالح , باشند و چنین نیست که افراد به صرف مصاحبت و همراهی با پیامبر و امام , تبدیل به انسانهای درستکار و صالح شوند حتی اگر به پیامبر یا امام خیلی هم نزدیک باشند بر خلاف اهلسنت که معتقدند افراد به صرف مصاحبت و نزدیکی با پیامبر تبدیل می شوند به انسانهای درستکار و پرهیزکار , چنانچه که قرطبی عالم مطرح اهلسنت , در این رابطه می گوید : " تمام صحابه عادلند و از اولیاء الهی و برگزیدگان او و برگزیدگان خداوند از میان خلقش بعد از انبیاء و رسولانند و این است مذهب اهلسنت و اجماع ائمه این امت " " فالصحابة كلهم عدول، أولياء الله تعالى و أصفياؤه، و خيرته من خلقه بعد أنبيائه و رسله. هذا مذهب أهل السنة، و الذي عليه الجماعة من أئمة هذه الامة. " 📚الجامع لاحکام القرآن ج ١٦ ص ٢٩٩ ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕برخی از محققین در نقد اعتقاد اهلسنت می نویسند : "خداوند در قرآن مجيد درباره همسران پيامبر اسلام مى‏فرمايد: يا نِساءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفاحِشه مُبَيِّنَةٍ يُضاعَفْ لَهَا الْعَذابُ ضِعْفَيْنِ وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيراً " "اى همسران پيامبر هر كس از شما گناه آشكارى كند مجازات او دو چندان است و اين كار براى خدا آسان است». " ( احزاب 30 ) ما صحابه را به هر معنا تفسير كنيم  بى‏شك همسران پيامبر آشكارترين مصداق آن هستند، قرآن مى‏گويد نه تنها از گناهان آنها صرف نظر نمى‏شود، بلكه مجازاتش دو چندان است. آيا اين آيه را باور كنيم يا سخنان طرفداران تنزيه بى‏قيد و شرط را؟ ❗️و نيز قرآن درباره فرزند نوح شيخ الانبياء به خاطر خطاهايش مى‏گويد: " إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ " "  او عملى ناصالح است " ( هود 46 ) و به نوح هشدار مى‏دهد كه درباره او شفاعت نكند! آيا فرزند پيامبر مهمتر است يا اصحاب و ياران او؟ ❕و درباره همسر نوح و لوط (دو پيامبر بزرگ الهى) مى‏گويد: " فَخانَتاهُما فَلَمْ يُغْنِيا عَنْهُما مِنَ اللَّهِ شَيْئاً وَ قِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ " "  آن دو نسبت به همسرشان (نوح و لوط) خيانت كردند (و با دشمنان همكارى داشتند) و آن دو پيامبر نتوانستند از آنها شفاعت كنند و به آن دو گفته شد، همراه دوزخيان وارد آتش شويد " ( تحریم 10 ) آيا اين آيات با صراحت نمى‏گويد: معيار خوبى و بدى افراد، ايمان و اعمال آنهاست و حتّى فرزند و همسر پيامبر بودن، در صورت فساد اعمال مانع از دوزخى شدن افراد نمى‏شود؟ با اين حال آيا صحيح است ما چشم بر هم بگذاريم و بگوييم فلان فرد چون زمانى از صحابه بوده، محبّت او دين و ايمان و مخالفتش كفر و نفاق است؟ هر چند بعداً به صف منافقين پيوسته و قلب پيامبر را آزار داده و به مسلمين خيانت كرده باشد. آیا عقل و خرد اين سخن را باور مى‏كند؟ " 📚شیعه پاسخ می گوید ص 52 ❗️همینطور دو همسر پیامبر که صحابی و محرم اسرار پیامبر بودند , راز پیامبر اسلام را  برملا کردند و مورد مذمت خداوند قرار گرفتند . 👌خداوند در این رابطه می فرماید : " اگر از كار خود توبه كنيد (به نفع شما است) زيرا دلهايتان از حق منحرف گشته و اگر بر ضد او دست به دست هم دهيد (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور او است، و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنها پشتيبان او هستند.  اميد است اگر او شما را طلاق دهد پروردگارش بجاى شما همسرانى بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه‏كار، عابد، هجرت كننده زنانى ثيبه و باكره. " ( احزاب 4 و 5 ) 👌 بخاری نقل می کند که ابن عباس گفت : "  يك سال بود كه مى‏خواستم از عمر خطاب راجع به آيه‏اى سؤال كنم، اما از هيبت ( و ترس ) او نتوانستم آن را بپرسم، تا اينكه وقتى به قصد حج از مدينه خارج شد، من نيز با او بودم، هنگام مراجعت در ميان راه از وى پرسيدم: آن دو زنى‏ كه جزء زنان پيغمبر بودند و خداوند مى‏فرمايد بر ضدّ حضرت همدستى كردند، چه كسانى بودند؟ عمر گفت: آنان حفصه و عايشه بودند . به او گفتم به خدا سوگند یکسال است که می خواستم این سوال را از تو بپرسم اما ترس از تو اجازه نمی داد "... فَقَالَ: تِلْكَ حَفْصَةُ وَ عَائِشَةُ. قَالَ فَقُلْتُ: وَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُ‏ لا أريد أَنْ أَسْأَلَك َ عَنْ هَذَا مُنْذُ سَنَةٍ فَمَا أَسْتَطِيعُ هَيْبَةً لَكَ " 📚صحیح بخاری ج 8 ص 56 طبع مصر ❗️بنابراین فرد صحابی می تواند حافظ اسرار پیامبر هم باشد اما ساده ترین چیزها را مورد توجه قرار ندهد و مورد مذمت خداوند هم قرار بگیرد . ❕به هر حال در ذیل مستندات لازم از منابع اهلسنت را آورده ایم که ابوبکر و عمر نیز بعد از سالها مصاحبت با پیامبر , معانی ساده ای از قرآن و احکام آسانی چون تیمم را بلد نبودند : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4089 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1335 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ▫️3 _ به وهابی پیشنهاد می دهیم که به جای اشکال کردن به شیعه آن هم با استناد به یک روایت ضعیف پاسخ این اشکال ما را بدهد که اگر رعایت پوشش در ملاعام مهم است پس چگونه نقل می کنید که معاذ الله پیامبر اسلام به صورت لخت و عریان در برابر دیگران حاضر می شد ? ❗️علمای  اهلسنت  فتوا می دهند که بر مرد پوشاندن ناف تا زانو واجب است , " قال الحنفية والحنابلة : يجب على الرجل ان يستر ما بين السرة والركبة - عن غير الزوجة - ويحل للغير رجلا كان أو امرأة ، محرما أو غير محرم ، ان ينظر إلى ما عدا ذلك من بدن الرجل عند أمن الفتنة " 📚الفقه علی المذاهب الخمسه ج 1 ص 87 ▫️علی رغم فتوای فوق متاسفانه علمای اهلسنت نقل می کنند که پیامبر گرامی  در انظار عمومی و کوچه و بازار ران های خود را از دیگران نمی پوشاند !!!! ❕بخاری نقل می کند که انس می گوید : " پیامبر لنگ را از ران هایش زده بود کنار و رانهایش را برهنه کرده بود " " أَنَسُ: «حَسَرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ عَنْ فَخِذِهِ» 📚صحيح البخاري، ج‏1، ص: 97 ❕یا باز نقل می کند که راوی می گوید "  پیامبر وقتی داشت به غزوه خیبر می رفت و بر روی مرکب بود , لباس را از رانهایش زده بود کنار تا جایی که من به سفیدی رانهای پیامبر نگاه می کردم " " حَسَرَ الْإِزَارَ عَنْ فَخِذِهِ، حَتَّى إِنِّي أَنْظُرُ إِلَى بَيَاضِ فَخِذِ نَبِيِّ  " 📚صحیح بخاری ج 1 ص 98 ❕یا باز نقل می کنند که عایشه می گوید : " پیامبر در نزد من دراز کشیده بود و رانهایش لخت بود , ابوبکر اجازه گرفت و وارد شد و پیامبر در همان حالت بود , عمر اجازه گرفت و وارد شد و پیامبر در همان حالت بود , اما وقتی عثمان اجازه ورود گرفت , پیامبر رانهایش را پوشاند , عایشه از این مساله از پیامبر سوال کرد , پیامبر پاسخ داد که آیا می خواهی من از عثمان حیا نکنم در حالی که فرشتگان از عثمان حیا می کنند " "عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ الْمُؤْمِنِينَ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ  كَانَ جَالِسًا كَاشِفًا عَنْ فَخِذِهِ، فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ، فَأَذِنَ لَهُ، وَهُوَ عَلَى حَالِهِ، ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُمَرُ، فَأَذِنَ لَهُ، وَهُوَ عَلَى حَالِهِ، ثُمَّ اسْتَأْذَنَ عُثْمَانُ، فَأَرْخَى عَلَيْهِ ثِيَابَهُ، فَلَمَّا قَامُوا، قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، اسْتَأْذَنَ عَلَيْكَ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ فَأَذِنْتَ لَهُمَا، وَأَنْتَ عَلَى حَالِكَ، فَلَمَّا اسْتَأْذَنَ عُثْمَانُ أَرْخَيْتَ عَلَيْكَ ثِيَابَكَ، فَقَالَ:" يَا عَائِشَةُ أَلَا أَسْتَحْيِي مِنْ رَجُلٍ، وَاللَّهِ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ تَسْتَحِي مِنْهُ" " كَانَ رَسُولُ اللَّهِ  مُضْطَجِعًا فِي بَيْتِي، كَاشِفًا عَنْ فَخِذَيْه‏ ... " 📚مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج‏40، ص: 387 _ صحيح مسلم، ج‏ 4، ص: 1866 ❕چنانکه گفتیم ,  علمای اهلسنت می گویند که باید ناف تا زانو را از دیگران پوشاند , اما نقل می کنند که پیامبر اسلام رانهایش را از دیگران نمی پوشانده است !!!! ❗️ متاسفانه این گروه هتک حرمت و گستاخی را بیشتر کرده و مدعی شده اند که پیامبر به صورت لخت و عریان هم در برابر دیگران حاضر می شده است !!!! 👌بخاری نقل می کند : " پیامبر در حالی که لنگی بسته بود , با دیگران سنگها را برای کعبه حمل می کردند , عباس گفت که ای پسر برادر اگر لنگت را بین شانه و گردنت بگذاری بهتر است , پیامبر نیز چنین کرد و اندکی بعد لنگ از حضرت افتاد و خود او نیز بیهوش شد و روی زمین افتاد ( و عورتش نمایان شد ) , اما پس از آن دیگر عریان و برهنه دیده نشد " " ...  فَحَلَّهُ، فَجَعَلَهُ، عَلَى مَنْكِبَيْهِ، فَسَقَطَ مَغْشِيًّا عَلَيْهِ، فَمَا رُئِيَ  بَعْدَ ذَلِكَ عُرْيَانًا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ " 📚صحیح بخاری ج 1 ص 143 ح 357 ▫️عایشه می گوید : " زید بن حارثه وارد مدینه شد , و پیامبر در خانه من بود , زید به نزد پیامبر آمد و درب را زد , پیامبر لخت و عریان بلند شد و درب را باز کرد در حالی که لباسش را به دنبالش کش می داد , به خدا سوگند من دیگر ندیدم که پیامبر در برابری کسی لخت و عریان شود , قبل از این واقعه و بعد از آن " " عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: قَدِمَ زَيْدُ بْنُ حَارِثَةَ الْمَدِينَةَ وَ رَسُولُ اللَّهِ  فِي بَيْتِي، فَأَتَاهُ فَقَرَعَ الْبَابَ، فَقَامَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ عُرْيَانًا يَجُرُّ ثَوْبَهُ، وَ اللَّهِ مَا رَأَيْتُهُ عُرْيَانًا قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ " 📚سنن الترمذی ج 4 ص 174 _ فتح الباری ج 11 ص 51 _ کنزالعمال ج 10 ص 569 _ الجامع لاحکام القرآن قرطبی ج 15 ص 361 @Rahnamye_Behesht
پاسخ به شبهه وهابی در مورد نجاست شراب و حلیت نبیذ ( نوعی شراب ) در فقه اهلسنت !!! 🤔پرسش : امام معصوم بزاق دهان فرد شرابخوار را پاک میداند !!! "قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ رَجُلٌ يَشْرَبُ الْخَمْرَ فَبَصَقَ فَأَصَابَ ثَوْبِي مِنْ بُصَاقِهِ فَقَالَ لَيْسَ بِشَيْ‌ءٍ." ( ملاذ الاخیار ج 2 ص 434 ) !!!! 💠پاسخ : 💠 👌بر اساس آنچه در فقه شیعه مبتنی بر روایات اهلبیت علیهم السلام بیان شده است اگر مثلا نجاستی مانند شراب یا خون به ظاهر بدن انسان مانند دست برسد , آن ظاهر باید با آب تطهیر شود اما اگر باطن بدن  انسان مانند درون دهان یا بینی به نجاست آلوده شود , بالخصوص باطن بدن نیازی به تطهیر ندارد مگر آنکه مثلا خون بینی به ظاهر بینی یا دست انسان برسد که در این صورت ظاهر بینی و دست باید تطهیر شود . ❗️ در روایتی آمده است که امام علیه السلام در مورد فردی که بینی اش خونی شده بود فرمود که تنها ظاهر بینی را تطهیر کند و نیازی به تطهیر درون بینی نیست : " الظاهر انه لا خلاف بين الأصحاب في الاكتفاء في ظهر البواطن بزوال العين، و على ذلك تدل جملة من الاخبار: منها ما رواه الشيخ عن عمار الساباطي قال: «سئل أبو عبد الله (عليه السلام) عن رجل يسيل من انفه الدم هل عليه ان يغسل باطنه يعني جوف الأنف؟ فقال انما عليه ان يغسل ما ظهر منه " 📚الحدائق الناضرة في احكام العترة الطاهرة، ج‏5، ص: 297 _ الکافی ج 3 ص 59 ❕بر همین اساس مرحوم امام خمینی در فتوایش در مقام بیان مطهرات , چنین می گوید : " نهم: برطرف شدن عين نجاست .... از مواضع درونى انسان .... " " انسان در صورتى كه چيز نجس يا متنجسى را بخورد و يا بياشامد، به مجرد بلعيدن آن، دهانش پاك مى‏گردد. " 📚تحرير الوسيلة (ترجمه فارسى)، ج‏1، ص: 148 ❗️در روایات و فتاوای علمای اهلسنت هم آمده است که اگر مثلا درون بینی انسان خونی شود تا زمانی که این خون به ظاهر بینی نرسیده است نیازی به تطهیر ندارد زیرا ملاک در تطهیر ظاهر بدن است نه باطن آن : " عن ابن جريج: قلت لعطاء: آنست الدم في أنفي و أنا في الصلاة، ولم يخرج، أنصرفُ؟ قال: لا. قلت: فآنسته في المنخر قبل الصلاة، ولم تسل، أستنثر؟ قال: إن شئت‏ " 📚المصنّف لعبد الرزّاق: ج 1 ص 149 ح 577 وح 573 ❕در روایت مورد اشکال وهابی هم آمده است که امام علیه السلام در مورد فردی که شراب خورده است و از شراب نیز در دهانش چیزی نمانده بود , فرمود که دهان و آب دهان آن فرد نجس نیست زیرا دهان جزء باطن بدن انسان است و نیاز به تطهیر ندارد . ❗️بنابراین روایت مذکور منطبق بر مبانی فقهی شیعه و اهلسنت است که متاسفانه وهابی از روی جهالت خود اشکالاتی را پیرامون آن مطرح کرده است . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ▫️خطاب به وهابی می گوییم که اگر خوردن شراب و نجاست شراب ,  برایت مهم است پس چگونه علمای بزرگ اهلسنت فتوا بر حلال بودن خوردن نبیذ که نوعی شراب است , داده اند و حتی خودشان نیز نبیذ و شراب می خوردند و وضو گرفتن با نبیذ را نیز بی اشکال می دانستند ? ❕" نبیذ آن بود که مقدارى خرما يا كشمش را در ظرفى كه مقدارى‏ آب در آن بود مى‏ريختند و چند روزى مى‏گذاشتند، و سپس مى‏نوشيدند . بر اثر گرمى هوا مواد قندى آن تبديل به الكل خفيفى مى‏شد." " النَّبِيذُ: التّمرُ و الزّبيبُ الملقَى مع الماء في الإناء، ثمّ صار اسما للشّراب المخصوص " 📚لغات در تفسیر نمونه ص 578 _ مفردات ألفاظ القرآن، ص: 788 🔹ابوحنیفه امام اعظم اهلسنت خوردن نبیذ را حلال می داند و می گفت که اگر نبیذ را حرام بدانم باید بزرگان اصحاب پیامبر را فاسق بدانم زیرا آنان نبیذ می خوردند : " لأن المتخذ من التمر اسمه نبيذ التمر لا السّكر و هو حلال على قول أبي حنيفة و أبي يوسف "_ "و ذهب أبو حنيفة إلى أنه لا يحرم نبيذ التمر، لأن القول بتحريمه تفسيق كبار الصحابة " 📚فتح القدير ج 9 ص 30 _ بدائع الصنائع ج 5 ص 117 ▫️خلیفه دوم حتی در لحظات آخر عمرش نیز شراب نبیذ می خورد : " فَأَرْسَلُوا إِلَى طَبِيبٍ مِنَ الْعَرَبِ، فَسَقَى عُمَرَ نَبِيذًا فَشُبِّهَ النَّبِيذُ بِالدَّمِ حِينَ خَرَجَ مِنَ الطَّعْنَةِ الَّتِي تَحْتَ السُّرَّة " 📚مسند احمد ج 1 ص 42 ❕علمای اهلسنت و ابوحنیفه , وضو گرفتن با نبیذ را نیز جایز می شمردند : " و توضأ نبيذ التمر " _ " قال أبو حنيفة: يجوز التوضؤ بنبيذ التمر، إذا كان مطبوخا عند عدم الماء  و هو قول أبي يوسف  و قال محمد يتوضأ به و يتيمم‏ " 📚مغيث الخلق ص 58 _ الخلاف، ج‏1، ص: 56 ( به نقل از المبسوط للسرخسى ج1ص 88، و شرح معاني الآثار ج 1 ص 96، و المجموع ج 1 ص 93، و بدائع الصنائع ج 1 ص 17، و بداية المجتهد ج 1: ص 32، و تحفة الاحوذى ج 1: ص 293، و تفسير القرطبي ج 13ص 51 ) ❕در حالی که در روایات خود اهلسنت آمده است که نوشیدنی حتی اگر مقدار کمی مست کنندگی داشته باشد حرام است و وضوی با نبیذ نیز جایز نیست : " قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: "كُلُّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ، وَ مَا أَسْكَرَ كَثِيرُهُ، فَقَلِيلُهُ حَرَامٌ " _ " بَابُ لَا يَجُوزُ الْوُضُوءُ بِالنَّبِيذِ وَ لَا الْمُسْكِر " 📚سنن ابن ماجه، ج‏ 5، ص: 90 _ صحيح البخاري، ج‏1، ص: 176 طبع مصر ❕عالم مطرح اهلسنت یعنی زَمْخَشرى در كتاب «ربيع الأبرار» روايت می کند که : "  اسماعيل بن حمّاد نواده أبوحنيفه شنيد كه يحيى بن أكثم در دولت مأمون، در عيبگوئى جدّ او یعنی ابو حنيفه قدم گذارده است. به يحيى گفت: آيا اين جزاى جَدِّ من مى‏باشد كه به پاس خدمتى كه به تو كرده است به او مى‏دهى؟! يحيى گفت: چطور و كدام خدمت؟! نواده ابوحنيفه گفت: 👈 به جهت آنكه حَدّ را از لواط كننده برداشت، و شرب نَبيذ را حلال كرد." 👉 " يحيى بن أكثم يغض من جده فقال : ما هذا جزاؤه منك قال : حين فعل ماذا قال : حين أباح النبيذ ودرأ الحد عن اللوطي . " 📚ربیع الابرار ج 2 ص 76 ❕باز علمای اهلسنت نقل می کنند که أبو حنيفه با مُسَاوِر شرب خمر مى‏كردند و شراب می خوردند . ابوحنیفه بعد از مدتی به عيب گوئى مساور پرداخت. مساور به ابوحنیفه نامه نوشت و چنین گفت : " اگر فقاهت تو كمال نمى‏پذيرد به غير از شتم و سبّ من، و به غير از ناقص و پست شمردن من! پس هر كار از دستت بر مى‏آيد بكن، مرا بر زمين بكوب، و مرا استوار بدار در نزد هر كس كه بخواهى از مردمان نزديك و آشنا، و از مردمان دور و ناآشنا .به علت آنكه زمانهائى بس طويل و دراز كه من بر معصيتها مقيم بوده‏ام تو مرا پاك و مُنَزَّه معرّفى مى‏كردى. 👈در آن أيَّامى كه شراب را به دست من مى‏دادى در ابريق‏هايى از فلز سُربى. 👉ابو حنيفه به سوى وى مالى فرستاد، و او هم از كتابت و افشاء أسرار ابوحنیفه دست برداشت‏ " ...  أنَا الْمُقِيمُ عَلَى الْمَعَاصِى أيَّامَ تُعْطِينِى مُدَامِى فِى أبَارِيقَ الرَّصَاصِ فأنفذ إليه أبو حنيفة بمال فكف عنه . " 📚الصراط المستقيم للبياضي ج 3 ص 215 ( به نقل از کتاب امام شناسی , تهرانی , ج 16 و 17 ص 401 ) @Rahnamye_Behesht
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| عدم دفاع امام علی از حضرت فاطمه سلام الله علیهما !!! 🤔چگونه قابل قبول است که عده ای به حضرت فاطمه هجوم برده و او را مضروب کنند اما امیر مومنان با آن شجاعتش از ایشان دفاع نکند !!!! 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . @Rahnamye_Behesht