eitaa logo
رشدانه
236 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
448 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_13068572014.pdf
8.09M
🔷 دومین کتاب روایت دختران نوجوان 📗 پیاده تا بهشت خاطرات و روایت دختران نوجوان از سراسر کشور از پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ 🔹جبهه دختران حاج قاسم(دختران اربعین ساز) 🔹سازمان تبلیغات اسلامی 🔹بنیاد ملی نوجوان 🔹کانال زنگ اول https://eitaa.com/zangeaval 🔸مناسب مربیان و کنشگران اجتماعی
📗 نبض زندگی 🖌فریبا میرزایی ✍اختلاف سلیقه: ✓یکی از مواردی که بعضاً زندگی مشترک را با مشکل مواجه می کند، اختلاف سلیقه است. وجود اختلاف سلیقه در میان دو فرد امری طبیعی و مسلم است، مخصوصاً اگر دو فرد از نظر فرهنگی و مالی تفاوت هایی با هم داشته باشند... پس نباید این تفاوت ها را بهانه ای برای تلخ کردن زندگی مشترک قرار داد https://eitaa.com/NashrAghilehEshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 پاسخگوی اربعین 🔹دستیار هوشمند اربعین جهت پاسخگویی به سوالات برای سفر اربعین است، شما می‌توانید به صورت رایگان از این دستیار استفادهکنید. https://guest.replai.ir/
علامه48.mp3
1.37M
🎙علامه حسن زاده آملی 🔹وقف خاص الهی بشوید....
🌹 تصاویر تاریخی از بازگشت نخستین گروه آزادگان به کشور ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه از آزادگان پس از سال‌ها اسارت به میهن بازگشتند.
🔷 نامه‌های آزادگان؛ اسناد شرافت ملی 🔹ماجرای نامه‌نگاری آزادگان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول اسارت! 🎙 رهبر انقلاب: ما ‌نامه‌هایی از بعضی از آزادگان در طول این دو سالِ بعد از آتش‌بس تا امروز داشته‌ایم که به خانواده‌هایشان مینوشتند. 🔹 وقتی خانواده‌ها میفهمیدند که ما مخاطب هستیم، نامه‌ها را می‌آوردند و به ما میدادند. من هم برای خیلی از این نامه‌ها جواب مینوشتم. 🔹 مینوشتند که شما برای آزادی ما، به دشمن باج ندهید. این را اسیر می‌نوشت. این، برای یک ملت، خیلی مهم است که اسیرش در دست دشمن، به‌جای این‌که مثل انسانهای بی‌ایمان، مرتب التماس کند که بیایید من را آزاد کنید، نامه بنویسد که من میخواهم با سربلندی آزاد بشوم؛ نمیخواهد به خاطر آزادی من، پیش دشمن کوچک بشوید. اینها را ما داشتیم. اینها جزو اسناد شرف ملی ماست و تا ابد محفوظ خواهد بود. ۶۹/۶/۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نفرت‌پراکنی مجازی و راهبرد مهار آن 🎙حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر ( استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 🕰 ارائه شده در تابستان ۱۴۰۲ eitaa.com/Mohyiee
Gharabagi- Arbaein - A.mp3
2.67M
🔷 فرصت طلایی اربعین 🔹کارکردهای اخلاقی و معنوی سفر اربعین 🔹 کارکردها و نکات تربیتی پیاده روی اربعین 🔹 برنامه نقد و نظر رادیو معارف 🎙استاد فدایی ✅ نکات ۱_صوت ها مربوط به بخش نکات تربیتی است (نکاتی برای والدین، کاروان ها و مربیان و موکب دارها) ۲_ مباحث کارکردهای اخلاقی و معنوی در پیوندهای زیر در دسترس است 🔸(برنامه)نقد و نظر - سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ http://player.iranseda.ir/epg-player/?e=152328273 🔸(برنامه)نقد و نظر - سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ http://player.iranseda.ir/epg-player/?e=152339365 🔹کانال هادیانه ها @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 آزادگی به میزان کافی اوضاع مکه بهم ریخته بود و همه جا از پیروزی مسلمانان حرف میزدند، اسرای زیادی از دشمن گرفته شده بود و نمیدانستند تکلیف چیست و اسلام چه نظری دارد! ناگهان ندای محبت و رحمت بگوش رسید..... پیامبر اکرم فرمودند: اسرا را اذیت نکنید، از آب و غذای خودتان به آنها بدهید، جای خوابشان خوب باشد، به آنان توهین نکنید و بدرفتاری نباشد، هر اسیری به ده نفر مسلمان سواد بیاموزد آزاد است و...... همچنان دفتر ایام ورق خورد و رسید به ایام عاشورا. ورق برگشت و دوران جاهلیت که خودش را در ضمیر بد سرشتان حفظ کرده بود جلوه گری نمود، دیو نفس و آز تنوره کشید و خاندان پیامبر رحمت به اسیری رفتند..... اما از قوانین پیامبر رحمت خبری نبود. زخم کنج خرابه، تازیانه، گرسنگی، تشنگی و بی احترامی از خنجر یزید بر پیکر تاریخ نشست. سرها روی نی سرافراز شدند و سرود آزادگی سر دادند. باز دفتر ایام ورق خورد و هموطنان سلمان، به جرم پاسداری از اسلام و وطن به اسیری رفتند و باز تاریخ تکرار شد و خنجر یزید بدست صدام افتاد و.... سرافرازانی که لشکر لشکر رفتند ، دسته برگشتند و خاطره آزادگی تعریف کردند گفتند که سید اسرا، حاضر نشد شکایت شکنجه ها را به صلیب سرخ بگوید چرا که نمیخواست از مسلمان به کافران، شکایت ببرد و فرمانده عراقی دربرابر این آزادگی زانو زد و چه بسیار اتفاق افتاد که گفتند جای اسیر و آزاده عوض شده و.... دفتر ایام ورق خورد و باز در دفاع از پیغامبر عاشورا، سرها روی نی رفت.دسته خنجر یزید بدست صهیونیست و آمریکا افتاد و داعش آن را چرخاند ولی باز آزادگی برنده شد و غوغا نمود. دست بجامانده سردار دلها و لبخند فاتحانه شهید ححجی با لبهای تفدیده، در لحظه شهادت گواه این نوشتار است و همچنان تاریخ تکرار میشود تا در میدان جنگِ غزه، موج زندگی و پایداری، تمام زرق و برق افکار سکولاری را در خود هضم میکند و قرآن خواندن کودک زخمی و صلابتش تمام مناسبات علوم انسانی غربی را درهم میپیچد و باز این نوا در جهان بگوش میرسد: کل یوم عاشورا کل ارض کربلا 🖊صفری
🔷 همایش ملی اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی: 🔹خانواده شایسته و تربیت فرزند در سیره رضوی 🔹 اخلاق سیاسی در دستگاه معرفتی امام رضا علیه السلام 🔹 اخلاق مدارا در سبک زندگی رضوی 🔹 کتاب عیون اخبارالرضا(علیه السلام) به مثابه کتاب اخلاق و تربیت؛ گزاره ها٬گونه هاو آموزه ها 🔹 تمایز حدنصاب اخلاق و تربیت اخلاقی از سیره معرفتی امام رضا علیه السلام 🔗 نشانی برخط: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸محمدباقر بن محمد تقی مقصود علی «معروف به علامه مجلسی دوم » (رضوان الله تعالی علیه) ،مروج مذهب و احیاء کننده دین و شریعت صاحب تالیفات بسیار و گرانبها که یکی از تالیفاتشان کتاب معروف «بحار الانوار» که جامع آثار و اخبار اهل بیت اطهار علیهم السلام است، می ‏باشد. محمدباقر مجلسی در شب ۲۷ رمضان سال ۱۱۱۰ق و در ۷۳ سالگی در اصفهان از دنیا رفت. ایشان بنا بر وصیتشان در کنار مسجد جامع اصفهان و در جوار پدر به خاک سپرده شد. (رضوان الله علیهم) شهرت این خاندان به نام مجلسی را به دلیل داشتن مجالس پر شور توسط جد آنان یا به دلیل تخلص مجلسی در اشعار جدشان دانسته‌اند.نقل دیگر آن است که چون محمدتقی در روستای «مجلس» اصفهان می‌زیسته است، این خاندان به مجلسی معروف گردیدند. 🔹میرمحمدحسین خاتون آبادی در رساله ای که در بیان عدد تألیفات علامه مجلسی نگاشته است،تألیف‌های عربی او را ده کتاب و نگاشته‌های فارسی او را ۴۹ کتاب دانسته است. او پس از جمع کردن کل سطرهای آثار مکتوب مجلسی و تقسیم آن بر دوران عمر او نتیجه گرفته است که او در هر روز تقریبا ۳۳ صفحه سیصد کلمه‌ای نوشته است.
تاریخی 🌺 بزرگداشت دانشمند بی‌بدیل جهان اسلام و ایران ؛ بوعلی سینا 🖊استاد شهید ؛ آیة‌الله مرتضی مطهری(ره): ابو علی حسین ابن عبدالله ابن سینا اعجوبه دهر و نادره روزگار است شناختنش یک عمر و شناساندنش کتابی بسیار قطور می‌خواهد ... 📙 «خدمات متقابل اسلام و ایران»
🌺دین‌مداری ابن‌سینا در عمل و نظر 🖊احمدحسین شریفی در اینکه به عنوان یک فیلسوف عقل‌گرای بزرگ اسلامی، عملاً ملتزم به شریعت بوده است؛ به نظر می‌رسد جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست. او حتی در سنین نوجوانی وقتی با مسائل مشکل و به ظاهر لاینحل مواجه می‌شد، به مسجد می‌رفت و نماز می‌گذارد و به درگاه الهی تضرع می‌کرد و مشکل و مسأله بر او گشوده می‌شد. او در آن وصیت‌نامه مشهورش که گویا خطاب به بوده است می‌گوید: بدان که «أن أفضل الحركات الصلاة و أمثل السكنات الصيام؛ برترین حرکات نماز است و عالی‌ترین سکنات روزه» از جهت نظری نیز فقط به نقل جملاتی از کتاب عیون الحکمه که بیانگر بیشترین و عمیق‌ترین رابطه میان حکمت (عملی و نظری) و شریعت است، بسنده می‌کنم: شیخ‌الرئیس پس از تعریف حکمت و تقسیم آن به دو قسم حکمت عملی و نظری، و تقسیم حکمت عملی به سه قسم حکمت مدنی، منزلی و اخلاقی می‌گوید: حکمت‌های سه‌گانه عملی یعنی حکمت مدنی و منزلی و اخلاقی هم ریشه در شریعت الهی دارند و هم کمال و غنای آنها از شریعت الهی است. یعنی کمالات و حدود و ثغور آنها و ضوابط و قواعد حاکم بر هر کدام از آنها توسط شریعت الهی مشخص می‌شود. و کار عقل بشری صرفاً تعیین جزئیات و تطبیق آنها بر مصادیق خارجی است. و این خیلی روشن است که وظیفه مورد انتظار از دین و ارباب شریعت ارائه راه صواب و صلاح و تبیین پسند و ناپسند از افعال و در نتیجه هدایت جامعه بشری به سوی سعادت دنیا و آخرت است. و افعال و احوال آدمی هم یا فردی‌اند (که دانش اخلاق متکفل آن است) و یا خانوادگی‌اند (که دانش تدبیر منزل عهده‌دار آن است) و یا مدنی و اجتماعی(که دانش سیاست و کشورداری متکفل آن است). درباره نسبت حکمت‌های سه‌گانه نظری یعنی حکمت طبیعی و ریاضی و فلسفه اولی با دین و شریعت می‌فرماید: «و مبادئ هذه الأقسام التي للفلسفة النظرية مستفادة من أرباب الملّة الإلهية على سبيل التنبيه، و متصرّف على تحصيلها بالكمال بالقوّة العقلية على سبيل الحجّة.» این حکمت‌ها نیز ریشه در شرایع الهی دارند اما کمالات و غایات آنها وابسته به قوه عقل است. به تعبیر دیگر مواد خام و اصول اولیه مباحث حکمت نظری نیز در شرایع الهی بیان شده است اما بشر با قدرت عقل و قوه عقلی خود آنها را مستدل و مبرهن می‌کند و به کمال می‌رساند و قواعد و ضوابط حاکم بر آنها را مشخص می‌کند. و باز هم به تعبیر دیگر، وظیفه مورد انتظار از شارع در مسائل حکمت نظری، «تنبیه» و «تذکر» و «تلنگر» زدن است؛ اما وظیفه عقل و فلسفه «تبیین» و «تفسیر» و «حجت‌آوردن»‌ و «مبرهن کردن» است. واین کاری است که فیلسوفان مسلمان به درستی از عهده آن برآمده‌اند.