eitaa logo
رویین دژ
11.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
890 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | قانون کارما در قرآن‼️ ♨️ وقتی حق‌النّاس عاطفی، انسان را بی‌چاره می‌کند... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت اوّل: ✅ نکته: الف) در آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره قصص، ماجرای برخورد حضرت موسی(ع) (در شرایطی که جوانی مجرّد بوده و هنوز به پیامبری نرسیده) با دختران حضرت شعیب(ع) گفته شده، که نکات خوبی درباره‌ی حیا می‌توان در آن دید. وقتی حضرت موسی(ع) به سرِ چاه آبی در اطراف شهر مَدیَن می‌رسد، آن‌جا گروهی از مردم را می‌بیند که برای گوسفندان خود، از چاه آب می‌کشند و در فاصله‌ای دور از این مردان، دو زن را می‌بیند که دور گوسفندان خود را گرفته‌اند تا پراکنده نشوند. 🌀 از آن‌ها می‌پرسد: «این‌جا چه کار مهمّی دارید؟» می‌گویند «تا بقیّه‌ی چوپانان نروند، ما گوسفندانمان را آب نمی‌دهیم و ضمناً پدر ما پیری سالخورده است». موسی(ع) برای آن‌ها آب می‌کشد و بعد رویَش را بر می‌گرداند و به سایه‌ای می‌رود و به دعا و راز و نیاز می‌پردازد. ❇️ دختران حضرت شعیب(ع) به خانه می‌روند و حکایت را برای پدر تعریف می‌کنند و پدرشان یکی از آن دو را می‌فرستد تا موسی(ع) را برای پاداش گرفتن به نزد او بیاورد. این دختر با کمالِ حیا و وقار به سمت موسی(ع) می‌آید (تمشی علی استحیاء – آیه‌‌ی ۲۵ همین سوره) و او را به سمت پدر فرا می‌خواند. 💠 ب) در روایات معصومین(ع) آمده که: موسی(ع) جلو حرکت می‌کرد و دختر حضرت شعیب(ع)، با فاصله‌ی زیادی، پشت سر او می‌آمد و چون موسی(ع) راه را بلد نبود و آن دو نامحرم نمی‌خواستند صحبت غیرضروری داشته باشند، دختر شعیب(ع) با پرتاب سنگ، راه را به موسی(ع) نشان می‌داد! 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت اوّل: ✅ نکته: الف) در
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢٣ سوره‌ی قصص 🔰 قسمت اوّل: 🔹 «لمّا»: زمانی که، هنگامی که 🔸 «ورد»: فعل ماضی از مصدر «ورود»، ریشه‌ی «وَرَدَ» به معنی «وارد شد، رسید». 🔹 «ماء»: آب، در این‌جا مَجاز از چاهی است که از آن آب می‌کشیدند. 🔸 «مَدیَن»: شهری سرسبز و خرّم بوده در شرق خلیج عقبه، شمال حجاز و جنوب شامات، که مردمش از نسل حضرت اسماعیل(ع) بوده‌اند. حضرت شعیب به عنوان پیامبر برای هدایت آن قوم فرستاده شد. نافرمانی از پیامبر باعث شد گرفتار عذاب شوند. 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت اوّل: ✅ نکته: الف) در
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت دوم: 1️⃣ مردمی که از چاه آب می‌کشیدند، هیچ اعتنایی به این که ناموسِ مردم آن‌جا معطّل مانده نداشتند؛ ولی برای حضرت موسیٰ(ع) این موضوع، بسیار مهم بود و بر هر کاری اولویّت داشت --> (وجد عليه أمّه من النّاس يسقون و وجد من دونهم إمراتين تذودان قال ما خطبكما). 2️⃣ دختران حضرت شعیب(ع) از جمع نامحرمان فاصله گرفته بودند و توجّهشان فقط به گوسفندانشان بود --> (من دونهم). 3️⃣ دختران حضرت شعیب(ع)، رفتاری بزرگ‌تر از سنّ خود داشتند و به چشم حضرت موسیٰ(ع)، به صورتِ دو زنِ کامل آمدند --> (امرأتين) 4️⃣ موسیٰ(ع) به آن‌ها نزدیک نشد. فقط پرسید چه کاری مهمّی دارید؟ --> (قال ما خطبكما). 5️⃣ موسیٰ(ع) پرسید چه کار مهمّی دارید؟ یعنی زن اگر کار مهمّی نداشته باشد، دلیلی ندارد بدون مرد، وارد اجتماع شود --> (ما خطبكما). 6️⃣ دختران شعیب(ع) دو نفر بودند؛ یعنی اگر زن، مردِ مَحرمی همراه خود نداشت، بهتر است حدّاقل یک همراهِ زن، با خود داشته باشد --> (امرأتين- خطبكما). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت دوم: 1️⃣ مردمی که از
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢٣ سوره‌ی قصص 🔰 قسمت دوم: 🔹 «وَجَدَ»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «وجد» به معنی «یافت، دید». 🔸 «امـّة»: منسوب به «امّ»، به معنی «گروهی که زبان مادری یا فرهنگ و عقیده‌ی یکسان داشته باشند». ✳️ در این آیه، فرهنگ آن جماعت از نظر بی‌توجّهی به مشکل ناموس مردم، یکسان بود. 🔹 «یسقون»: فعل مضارع از ریشه‌ی «سقی» به معنی «آب می‌دهند» و در این‌جا یعنی «موسیٰ(ع) گروهی را دید که دارند گوسفندانشان را آب می‌دهند». 🔸 «دون»: غیر، جدا، پایین 🔹 «من دونهم»: غیر از آن‌ها، جدا از آن‌ها، پایین تر از آن‌ها. 🔸 «إمرأتین»: مُثنّای «امرأت» که مؤنّث «مرء» است به معنی «دو زن». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | چرا رفراندوم نمی‌گذارید⁉️ ✅ پاسخ به این شبهه، که هرچند وقت یکبار، توسط عدّه‌ای معلوم الحال مطرح می‌شود... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🔮 بایدها و نبایدهای فعّالیت اجتماعی زنان در قرآن‼️ ✅ خداوند در آیه‌ی ٣٣ سوره احزاب خطاب به همسران پ
🔮 بایدها و نبایدهای فعّالیت اجتماعی زنان در قرآن(٢)‼️ 5⃣ قرآن در این آیه به «جاهلیّت نخستین» یعنی وضعیت مردم حجاز در قبل از ظهور اسلام اشاره می‌کند و به صورت رمزآمیز و معجزه آسا، خبر از جاهلیّت دیگری می‌دهد که در جوامع اسلامی، قبل از ظهور منجی بشریّت، امام زمان(عج) اتّفاق خواهد افتاد و وضعیّت حجاب و عفاف در آن زمان شبیه به جاهلیّت قبل از اسلام می‌شود؛ 🔥 (با همان محتوا، امّا در قالبی مدرن. مثلاً در جاهلیّت نخستین دخترانشان را زنده به گور می‌کردند و در جاهلیت مُدِرن، آن‌ها را آزاد می‌گذارند تا گرفتار روابط نامشروع شوند و یا با قتل و خودکشی و خودسوزی، از بین بروند. ♨️ یا، آنقدر آلوده شوند که هرگز به مادر تبدیل نشوند! نمونه‌ی دیگر آن در جاهلیّت مدرن، فاجعه‌ی درحال گسترشِ سقط جنین است که در آن هم دختر زنده به گور می‌شود و هم پسر! 💯 زشت‌ترین و تنفّرآمیزترین قتل، سقط جنین است. چون قاتل، پدر و مادر هوس‌بازند و مقتول فرزند بی‌گناه آن‌ها، که قدرت هیچ دفاعی ندارد حتّی قدرت ناله کردن! 💢 و یکی از تکان دهنده‌ترین صحنه‌های قیامت، آن جایی است که درباره ی این مقتول معصوم بی‌دفاع بی‌گناه، پرسیده می‌شود که «به چه گناهی کشته شده است؟» (و إذَا المَوءودَةُ سُئِلَت بِأیّ ذَنبٍ قُتِلَت - ٨ و ٩ تکویر) ) و در روایات، به این جاهلیّت دوم، اشارات زیادی شده است. 🔖 قسمت دوم (پایان) 📚 بخشی از کتاب 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | از هر دستی بدی، از همون دست می‌گیری‼️ ♨️ داستانی تکان‌دهنده از یک خیانت... 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تو مخاطب قرآنی‼️ ✳️ جوری قرآن رو بخون که انگار آیه به آیه‌ش به واسطه پیامبر(ص) بر تو نازل میشن... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت دوم: 1️⃣ مردمی که از
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت سوم: 7️⃣ دختران شعیب(ع) گفتند تا وقتی چوپانان کنار نروند، ما گوسفندانمان را آب نمی‌دهیم؛ یعنی حفظ حیا و رعایت حریم محرم و نامحرم برای زن، از هر کار مهمّی، مهم‌تر است --> (قالتا لا نسقى حتّى يصدر الرّعاء). 8️⃣ دختران شعیب(ع) گفتند: «پدرمان پیری فرتوت و سالخورده است»، یعنی از سرِ ناچاری بدون مرد، وارد جامعه شده‌ایم --> (و أبونا شيخ كبير). 9️⃣ موسیٰ(ع) فقط یک جمله پرسید و دختران شعیب(ع) هم، فقط نکات مهم را در سه جمله‌‌ی کوتاه پاسخ دادند و دیگر صحبت غیرضروری بین محرم و نامحرم، ردّ و بدل نشد --> (قال ما خطبكما قالتا لا نسقى حتّى يصدر الرّعاء و أبونا شيخ كبير). 🔟 موسیٰ(ع) بلافاصله برایشان آب کشید، یعنی منتظرشان نگذاشت --> (فسقى). 1️⃣1️⃣ موسیٰ(ع) آب را به سمت گوسفندان برد، یعنی به آن دو زن نزدیک نشد --> («فسقى لهما» یعنی «[گوسفندانشان] را برایشان آب داد»). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت سوم: 7️⃣ دختران شعیب(
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢٣ سوره‌ی قصص 🔰 قسمت سوم: 🔹 «تذودان»: فعل مضارع از ریشه‌ی «ذود» به معنی «منع می‌کنند، دور می‌کنند». ✳️ در این‌جا یعنی «دو زن را در پایین دست دید که گوسفندانشان را از رفتن به سمت آب و نزدیک شدن به مردم منع می‌کردند». 🔸 «خطب»: کار مهم، کار مهمّی که پیرامون آن حرف زیادی باشد یا جای سؤال داشته باشد. 🔹 «قالتا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «قول» به معنی «آن دو زن گفتند». 🔸 «لانسقی»: فعل نفی مضارع از ریشه‌ی «سقی» به معنی «آب نمی‌دهیم». 🔹 «یصدر»: فعل مضارع منصوب از مصدر «اصدار»، باب اِفعال، ریشه‌ی «صدر» به معنی «برگردانند». 🔸 «رعاء»: جمع «راعی»، به معنی «چوپانان». 🔹 «ابونا»: پدرمان 🔸 «شیخ»: انسان مُسِنّی که موی سفید بر بناگوش داشته باشد. 🔹 «کبیر»: صفت مشبّهه از ریشه و مصدر «کبر» به معنی «بزرگ». 🔸 «شیخ کبیر»: سالمند، کسی که زیاد پیر است، فرتوت، پیر از کار افتاده. 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین(ع): 💢 زیاده‌روی در سرزنش کردن، آتش لجاجت را شعله‌ور می‌سازد! 📚 تحف العقول، ص ۸۴ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | امر به معروف نکنی، امر به منکرت می‌کنند‼️ 💯 پیشگویی رسول خدا(ص) از حال و روز مردم آخرالزّمان؛ چگونه می‌شوید آن‌گاه که زنانتان فاسد و جوانان فاسق شوند... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت سوم: 7️⃣ دختران شعیب(
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت چهارم: 2️⃣1️⃣ موسیٰ(ع) پس از آب کشیدن از چاه، رویَش را برگرداند و به سایه‌ای رفت (این سایه چون به صورت معرفه به کار رفته، می‌تواند سایه‌‌ی پناه به خداوند از شرّ شیطان باشد). یعنی ارتباط بی‌مورد و توجّهِ بیش از حد به نامحرم، خطرآفرین است --> (ثمّ تولّى الى الظّلّّ). 3️⃣1️⃣ موسیٰ(ع) بلافاصله به دعا و راز و نیاز مشغول شد، یعنی تفکّر و تخیّلِ خود را، وارد یک محیطِ فکریِ معنوی کرد تا از محیطِ فیزیکیِ اطراف، تأثیرِ شیطانی نپذیرد --> (فقال ربّ...). 4️⃣1️⃣ دختر حضرت شعیب(ع) با راه رفتنی توأم با حیا و وقار به سمت حضرت موسیٰ(ع) آمد (با آن که حیا و پاکیِ موسیٰ(ع) را دیده بود). یعنی وظیفه‌ی زن، رعایت حیا در رفتار است، هرچند کسی که طرفِ ارتباط با اوست مردی پاک و باایمان باشد --> (تمشى على استحياء). 5️⃣1️⃣ همین موضوع باعث ازدواج حضرت موسیٰ(ع) با دختر حضرت شعیب(ع) -آن هم به پیشنهاد خود حضرت شعیب(ع)- شد( آیه‌ی ۲۷ همین سوره). یعنی چنین جوان باحیا و پاکی، لایق چنان دختر پاک و باحیایی است و حقیقتاً هم، «الطّیّبات للطّیّبین و الطّیّبون للطّیّبات» --> (سوره‌ی نور، آیه‌ی ۲۶). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیات ۲۳ تا ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔖 قسمت چهارم: 2️⃣1️⃣ موسیٰ(ع
‌ 🔖 نکات آیات ٢۴ و ۲۵ سوره‌ی قصص: 🔹 «سقی»: آب داد 🔸 «سقی لهما»: آب داد برای آنها (گوسفندانشان را». 🔹 «تولّی»: اگر همراه با «عَن» بیاید یا «عَن» در تقدیر داشته باشد، مفهوم «پشت کرد، روی گرداند» دارد. ✳️ در این‌جا اصل کلام «تولی عنهما» است؛ یعنی «روی گرداند از آن دو» که حرف جرّ «عن» به قرینه‌ی معنایی حذف شده و اصطلاحاً می‌گوییم در تقدیر جمله است. 🔸 «ظلّ»: سایه ✳️ در این‌جا با توجّه به محتوای آیه می‌تواند سایه‌ی حمایت خداوند هنگام فرار از شیطان باشد. 🔹 «انزلتَ»: فعل ماضی از باب افعال، مصدر «انزال»، ریشه‌ی «نزل» به معنی «نازل کردی، عنایت کردی» که می‌توان آن را به صورت مضارع معنی کرد‌؛ 👈 با توجّه به کلمه‌ی «فقیر» که نوعی اعلام نیاز از جانب موسیٰ(ع) به درگاه خداوند است. 🔸 «خیر»: خوبی ✳️ در این‌جا احتمالاً منظور موسیٰ(ع)، «قدرت مبارزه با نفس» است که خدا به او داد تا فقط گوسفندان دختران شعیب را آب بدهد و بلافاصله از آن‌ها روی بگرداند و یاد خدا را شروع کند تا اسیر شیطان نشود. 🔹 «فقیر»: صفت مشبّهه از ریشه‌ی «فقر» به معنی «نیازمند، محتاج» 🔸 «جاءته»: آمد به سویش 🔹 «اِحداهُما»: یکی از آن دو 🔸«تمشی»: فعل مضارع از مصدر و ریشه‌ی «مَشی» به معنی «راه می‌رود». 🔹 «استِحیاء»: مصدر باب استفعال از ریشه‌ی «حَ یَ وَ» یا «حیا» به معنی «به دنبال حیا بودن، حیامدارانه عمل کردن». 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | وای بر ملّتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد‼️ ⚜ بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر... 🔺 @RooyinDezh
📝 برگزاری مسابقه‌ی کتابخوانی از محتوای جزوه‌ی اثرگذارِ «دُرهایی از دریایی»، در سطح مدارس دخترانه‼️ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ قبل از این که اختلاف بین زن و شوهر پیش بیاید، باید اقدام کرد. شدّت گرفتن اختلافات و در مقابلِ هم قرار گرفتن آن دو، روی آن‌ها را به یکدیگر باز کرده و آشتی را سخت می‌کند --> (و إن خفتم شقاق). 2️⃣ از جدا شدن یک زن و شوهر -حتّی اگر هیچ نسبتی با ما ندارند- باید خوف داشته باشیم --> (و إن خفتم). 3️⃣ خداوند نفرموده که هرکسی نسبت به خانواده‌ی خود مسئول است؛ بلکه فرموده: همه‌ی شما نسبت به هر خانواده‌ای که در حال فروپاشی است یا (به عبارت بهتر) احتمالِ فروپاشیِ آن می‌رود، مسئول هستید --> (خفتم). 4⃣ جداییِ بین زن و شوهر خیلی زود به تقابل می‌کشد --> (شقاق: شکاف افتادن بین دو چیز و تقابل آن‌ها با یکدیگر). 5⃣ هرچه از قهر و جدا شدنِ عاطفیِ یک زن و شوهر بگذرد (بينهما)، فاصله‌ی آن‌ها از یکدیگر بیشتر می‌شود و نزدیک کردنِشان، سخت‌تر --> (شقاق). 6⃣ برای نجات خانواده‌ای که حتّی احتمال جدایی آن‌ها می‌رود، بلافاصله باید اقدام کرد --> (فابعثوا -> حرف "ف" مفهوم فوریّت دارد). 🔺 @RooyinDezh
🔆 امیرالمؤمنین‌(ع): 💯 هر که از عادت‌ها پیروی کند، به درجات[عالیه] نرسد! 📚 میزان الحکمه، ج ۸، ص ۲۹۸ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | پاکی‌های قدیم کجا رفت‼️ ♨️ امام رضا(ع) فقط داخل حرم رو می‌بینه؟! 🔺 @RooyinDezh
💠 یابن الحسن، بی تو روزگار ما شبی است به بلندای یلدا... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | چرا اعلام موضع نمی‌کنید⁉️ 💯 اگر امروز از حجاب شرعی عقب نشینی کنیم، فردا باید سر برهنگی و عدم برهنگی بجنگیم! 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ قبل از این که ا
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 7⃣ مؤمن باید به این توانایی برسد که حرف و اندیشه‌اش، محرّک دیگران باشد، آن‌ها را برانگیزد و در جهتِ هدفِ خود که هدف و نیّتی خدایی است، آن‌ها را به کار گیرد --> (فابعثوا). 8⃣ داورِ داخلی، بهتر از داورِ خارجی می‌تواند مشکل یک خانواده را حل کند --> (حكما من أهله و حكما من أهلها). 9⃣ وجود دو داور از خانواده‌ی دو طرف (ترجیحاً مَرد)، مؤثّرتر از وجود یک داور از خانواده‌ی یک طرف است؛ مگر داور، کسی باشد که طرف مقابل هم او را از خانواده‌ی خودش بداند --> (حكما من أهله و حكما من أهلها). 🔟 پیشنهاد قرآن بر این که از هر طرفی، حَکَمی انتخاب شود( که البتّه برای هر دو طرف، حَکَم می‌تواند یک نفر باشد؛ اگر مورد قبول هردو باشد)، نشان می‌دهد که از اوّلین قدم برای اصلاح، باید عادلانه عمل کرد --> (حكما من أهله و حكما من أهلها). 1⃣1⃣ کسی می‌تواند داوری کند که محکم صحبت کند و حکیمانه سخن بگوید. اندیشه‌ی سست و زبانِ ضعیف، مشکلی را حل نمی‌کند --> (حكما). 🔺 @RooyinDezh
♨️ آخرالزّمان در کلام پیامبر(ص)‼️ 🔥 زمانی بر مردم خواهد آمد که چهره‌شان، چهره‌ی انسانی و قلوبشان، قلوب شیطانی است... 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت دوم: 7⃣ مؤمن باید به این
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۵ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت سوم: 2⃣1⃣ در این دادگاه خانوادگی، هم زن و مرد و هم نمایندگان آن‌ها باید قصدشان اصلاح و رفع اشکالاتی باشد که تاکنون باعث اختلاف می‌شده است؛ نه این که صرفاً به صلح بیندیشند بدون این که هیچ اشکالی را اصلاح کنند. اگر دو طرف و دو حَکَم، حقیقتاً قصد خیر و اصلاح داشته باشند، خداوند وفاق را برقرار می‌کند --> (إن يريدا إصلاحا يوفّق الله بينهما). 3⃣1⃣ می‌بینیم خداوند شرطِ توفیق را نیّتِ صحیح و تلاشِ مداوم برای رسیدن به آن هدف قرار داده است و مثل همه جای قرآن ثابت می‌کند که خداوند، خیر و صلاحِ ما را به خودمان واگذاشته است. محال است که ما پیوسته در طلبِ شَر باشیم و خداوند، خیرِ ما را بخواهد --> (إن يريدا إصلاحا يوفّق الله بينهما). 4⃣1⃣ قبل از انجام هر عملی، ابتدا نیّت را درست کنید --> (و إن خفتم... فابعثوا- إن يريدا إصلاحا). 5⃣1⃣ میل به اصلاح، در دو طرف باید استمرار داشته باشد، یعنی نباید از تلاش برای اصلاح، زود خسته شوند و کوتاه بیایند --> (يريدا: فعل مضارع، بر استمرار دلالت دارد). 🔺 @RooyinDezh