فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه وصف کنم...
در مقابل این عشق زیبا و قوی به خدای متعال و اولیای او و اراده برخواسته از این عشق، انسان احساس حقارت می کند...
با اینکه این شعر خیلی قدیمی است و خودمون بارها در همین کانال گذاشتیم اما اینقدر حس قوی در این شعر وجود داره که هر بار حال انسان رو به خوبی تغییر میده.
#طوفان_الاقصی
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از لشکر قدس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تصاویر آخرالزمانی از وضعیت وحشتناک غزه
🔹خون مظلوم تو را میخواند
اشک معصوم تو را میخواند
آه محروم تو را میخواند
قلب مغموم تو را میخواند
«العجل یا مهدی»
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر اینستاگرام انسان بود!
#سواد_رسانه
🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از دیده بان مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش وحشتناک فُسفر سفید
🔺سلاح ممنوعهای که صهیونیستها علیه مردم فلسطین به کار بردهاند، که دمای ترکشهای آن به ۱۳۰۰ درجهی سانتیگراد میرسد و همهچیز را از جمله شیشه، فولاد، سنگ و حتی گوشت و استخوان انسان را میسوزاند!
🌐 به دیـــــــده بــــــان بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/691208313C75e590aa75
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روستای دلارام ؛ ۱۷۵ پزشک از ۱۸۰ خانواده
هجویهای برای احوالات این روزهای رژیم غاصب مظلومنما!
چارمین ارتش پرقدرت دنیا! چه خبر؟!
از چپ و راست و از خشکی و دریا چهخبر؟
غمت این بود که آن روزِ مبادا برسد
عاقبت آمده آن روزِ مبادا، چه خبر؟!
تو از این جنگ بعید است کمر راست کنی
ای کمر بسته به نابودی دنیا چه خبر؟!
جعلیِ فاسدِ گستاخِ تفرعنپیشه!
سگِ زنجیریِ کفتارْهیولا! چه خبر؟!
گاوهای پُر از ایرادِ بنیاسرائیل!
سامریهای به گوساله مطلّا! چه خبر؟!
دِیرِیاسین و کفَرقاسم و قانا به کنار
ای جنایتگرِ صبرا و شتیلا چه خبر؟!
پادشاها چهعجب، لخت تو را هم دیدیم
آبرو رفتهی لوْ رفتهی رسوا! چه خبر؟!
راه قدس از طرف کربوبلا میگذرد
زائر کربوبلا! مسجد الأقصی چهخبر؟
سامری نیّت مظلومنمایی دارد
چهخبر ای غضب حضرت موسی! چهخبر؟؟
🌐
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فردی در سوئد در کتاب اطلس جهان چاپ سال ۱۹۲۶ که در یک مغازه عتیقهفروشی پیدا کرده، میگردد که نام آن سرزمین در سال ۱۹۲۶ فلسطین بوده یا اسرائیل؟
@BisimchiMedia
﴿11﴾ اللَّهُمَّ أَخْلِ قُلُوبَهُمْ مِنَ الْأَمَنَةِ، وَ أَبْدَانَهُمْ مِنَ الْقُوَّةِ، وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ الِاحْتِيَالِ، وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ مُنَازَلَةِ الرِّجَالِ، وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ الْأَبْطَالِ، وَ ابْعَثْ عَلَيْهِمْ جُنْداً مِنْ مَلَائِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ، تَقْطَعُ بِهِ دَابِرَهُمْ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ، وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ.
﴿12﴾ اللَّهُمَّ وَ امْزُجْ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ، وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ، وَ ارْمِ بِلَادَهُمْ بِالْخُسُوفِ، وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ، وَ افْرَعْهَا بِالُْمحُولِ، وَ اجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ، وَ امْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ الْمُقِيمِ وَ السُّقْمِ الْأَلِيمِ.
﴿13﴾ اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَيَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ، الظَّهْرَ، وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي النَّفَقَةِ، وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ، وَ أَطْفِ عَنْهُ حَرَارَةَ الشَّوْقِ، وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ الْوَحْشَةِ، وَ أَنْسِهِ ذِكْرَ الْاَهْلِ وَ الْوَلَدِ.
﴿14﴾ وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ النِّيَّةِ، وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ، وَ أَصْحِبْهُ السَّلَامَةَ، وَ أَعْفِهِ مِنَ الْجُبْنِ، وَ أَلْهِمْهُ الْجُرْأَةَ، وَ ارْزُقْهُ الشِّدَّةَ، وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ، وَ عَلِّمْهُ السِّيَرَ وَ السُّنَنَ، وَ سَدِّدْهُ فِي الْحُكْمِ، الْجُرْأَةَ اَعْزِلْ عَنْهُ الرِّيَاءَ، وَ خَلِّصْهُ مِنَ السُّمْعَةِ، وَ اجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ وَ اِقَامَتَهُ فِيِكَ وَ لَكَ.
﴿15﴾ فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ، وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ، وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ، وَ لَا تُدِلْهُمْ مِنْهُ، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ عَدُوَّكَ بِالْقَتْلِ، وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ الْأَسْرُ، وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ الْمُسْلِمِينَ، وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ مُدْبِرِينَ.
﴿16﴾ اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ، أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ فِي غَيْبَتِهِ، أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ، أَوْ أَمَدَّهُ بِعِتَادٍ، أَوْ شَحَذَهُ عَلَى جِهَاد، أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً، أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ حُرْمَةً، فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلًا بِمِثْلٍ، وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ، إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ بِهِ الْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ.
﴿17﴾ اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ أَهَمَّهُ أَمْرُ الْإِسْلَامِ، وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ الشِّرْكِ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً، أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ، أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ، أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ، أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اسْمَهُ فِي الْعَابِدِينَ، وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ الُْمجَاهِدِينَ، وَ اجْعَلْهُ فِي نِظَامِ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ.
﴿18﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، صَلَاةً عَالِيَةً عَلَى الصَّلَوَاتِ، مُشْرِفَةً فَوْقَ التَّحِيَّاتِ، صَلَاةً لَا يَنْتَهِي أَمَدُهَا، وَ لَا يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ، إِنَّكَ الْمَنَّانُ الْحَمِيدُ الْمُبْدِئُ الْمُعِيدُ الْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ.
نابودی دشمنان اسلام صلوات. #نشر_حداکثری (صحیفه سجادیه، دعای مرزداران)
آدم وقتی می بیند که دیگران نعمتی دارند، مثلاً یک کسی خانه، ماشینی، درآمدی، شکلی، جهیزیه ای، تجارت موفقی دارد، در انتخابات رأی می آورد و... چهار رقم برق او را میگیرد:
1⃣ «غبطه» می خورد.
می گوید: خوب نعمت دارد، الحمدلله! خدایا تو که به او دادی، نوش جانش! به من هم بده! این مثبت فکر می کند. به قول سیاسیون برد برد است.
2⃣ «حسادت» می کند.
میگوید: من ندارم، ان شاء الله او هم نداشته باشد. این فکر منفی است. باخت باخت است.
3⃣ «بخل» می ورزد.
می گوید: من داشته باشم، او نداشته باشد. این هم بد است.
4⃣ «ایثار» می کند.
می گوید: او داشته باشد، من نداشته باشم. مثل مادری که پتو را از روی خودش برمی دارد و روی بچه اش می اندازد. می گوید من سرما بخورم طوری نیست، این بچه سرما نخورد.
ما باید حساب کنیم که خداوند اگر چیزهایی به دیگران داده است، در عوض چیزهایی دیگری به ما داده است که به آن ها نداده است. «نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» (زخرف/32) «ما معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم كرده ايم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برای آشنایی با ماهیت خبیث صهیونیسم کافی است به حرفهای این جُرثومه اسرائیلی توجه کنید. گیدئون لوی صهیونیست میگه:
انسانیت زدایی هدفدار از فلسطینیها باعث شده ما اسرائیلیها با هر جنایتی راحت باشیم؛ چون وقتی آنها بشر نباشند، حقوق بشر هم ندارند❗️
ای تف به انسانیتت؛ اگر شماها انسان باشید، حیوانات درّنده صد البته بر انسان شرف دارند. چون هیچ درّندهای با همجنس و همنوع خودش نمیکند کاری رو که شماها با هم نوع خود کردید.
🔴 #بیداری_ملت
هدایت شده از بر پا
مهرجویی را صهیونیستها سر بریدند
🔺همسر مهرجویی قبل از این نوشته بود یک افغانستانی به منزل ما آمده بوده و ما را با چاقو تهدید کرده.
🔺اگر کسی صفحات دشمن را رصد میکرد متوجه میشد روی رابطه مردم ایران و اتباع افغانستانی متمرکز شده اند و کاملا روشن بود که بنا است از این نکته استفاده کنند.
🔺قتل داریوش مهرجویی قدرت بسیج کردن هنرمندان و سلبریتی ها را دارد و قابلیت ایجاد یک بمب خبری را نیز دارد. انتخاب او با توجه به ویژگیهایش مناسب بود.
🔺در ماجرای مهسا هم اگر صفحات دشمن و منسوبینش را دنبال میکردید خط درگیری دختران با گشت ارشاد را قبل مهسا شروع کرده بودند بعد ها اطلاعیه مشترک واجا و ساس نشان داد پشت پرده سیا و موساد و ام ای ۶ بوده اند.
🔺اسراییل بنای بر حمله زمینی به غزه دارد. تصرف غزه برای او یک دست آورد راهبردی مهم است. ایران و جبهه مقاومت مستقیما تهدیدش کرده اند. خبر فلسطین خبر یک این روزهای همه صفحات مجازی بوده.
🔺مدتی قبل رهبری ایران خبر داد(تحلیل نه، بلکه خبر) که اینها روی نقاط بحران زا در ایران تمرکز کرده اند و پروژه بحران پشت بحران را دنبال میکنند.
🔺مساله کاملا روشن است. در قتل داریوش مهرجویی و همسرش نه به دسته چاقوی خونی خیره شوید نه آن قاتل هر که هست، کل این بازی را صهیونیستها راه انداخته اند. متمرکز شویم و متمرکز کنیم همه را، بر نسل کشی وحشیانه در غزه. این جنگ واقعی است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
طوفان الاقصی.mp3
2.91M
🎙بیانات مهم حضرت استاد آیتالله سید یدالله یزدانپناه پیرامون تحولات اخیر در منطقه
- طوفان الاقصی امید را در دل مجاهدان الهی پدید آورد.
- تیزهوشان سیاسی بعد از ایجاد #انقلاب_اسلامی گفتند که آینده از آن اسلام است. اگر این انقلاب اسلامی از منطق اصلیاش دست نکشد، باید جهان تغییر کند؛ غربیها گفتهاند که دعوای اصلی ما با انقلاب اسلامی ایران است؛ چراکه اسلامش به تقریر امام خمینی ره، #اسلام_ناب است.
- #طوفان_الاقصی وضعیت کل منطقه را تغییر خواهد داد، انشاءالله. رژیم غاصب صهیونیستی چون که خدا را ندارد، هر چه حرکت کند و نیروی نظامی و رسانه را فراهم سازد، با مکر الهی روبروست.
- در سنت الهی مکر، آنچه که مایه قوت #دشمن است، خدا همان را مایه ضعف دشمن قرار میدهد؛ اگر رسانه، تجهیزات نظامی و ثروت مایه قوت اوست، از همین راه مایه نابودیاش را ایجاد میکند؛ این قاعده نظام هستی است!
- من این حرکت طوفان الاقصی را حرکت منطقهای نمیدانم؛ حرکتی جهانی است و اصلش هم به انقلاب اسلامی برمیگردد.
- حضرت #امام_خمینی ره در دفاع مقدس برکات میدید و اکنون میتوان برکات آن دروان را دید. بسیاری از افراد ناب ما مثل شهید سلیمانی در چنین مقطعی پرورش یافتند.
- من از رزمندگان و مجاهدان فلسطینی که لرزه بر اندام صهیونیست انداختهاند، تشکر میکنم؛ بلکه بیش از لرزه درآوردن است و انشاءالله حرکتشان منطقه را دچار تغییر میکند.
#طوفان_الاقصی
🗓 استاد #یزدانپناه
@ostad_yazdanpanah
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
هدایت شده از خانه طلاب جوان
Mr Mirbagheri.03_mixdown.mp3
8.2M
🎙 #بشنوید | موازنه جهانی!
🔺️ ما در موازنه جهانی قدرت را به نفع اسلام تغییر دادیم.
🔺در زمان حضرت موسی، ایشان اول با فرعون درگیر میشدند بعد با کسانی که رفتار فرعونی داشتند.
🔺️ امام (ره) میفرمایند: انگیزه نفرت نسبت به دشمن را حفظ کنید.
🔺بخش عمده مشکلاتی که در زمینه حجاب داریم طراحی جهانیست.
🎙 آیتالله #میرباقری
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از خانه طلاب جوان
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی۲
💠 طرح بحث #استاد فلاح
"مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی"
«مثل خمینی»
"بازخوانی هویت و مأموریت طلبهای که میخواهد انقلابی بماند"
🔰 مطالعه گزارش تفصیلی این جلسه در پیوند زیر:
🌐 https://b2n.ir/y05070
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از عرفان و سیاست
🔺 اهل «فلسفه» و دلدادهی «عرفان» بود
روایتی از شهید دکتر محسن فخریزاده
✍️ حجةالاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
... قبل از اینکه بنده ریاست مؤسسه حکمت و فلسفه ایران را به عهده بگیرم، شهید فخریزاده سلسله جلساتی را در دانشگاه شهید بهشتی ترتیب داده بود با محوریت «فلسفه و فیزیک». بعد از اینکه من به انجمن فلسفه و حکمت آمدم، ایشان با توجه به شناختی که از من داشت، پیشنهاد داد سلسله جلساتی را به شکل گفتوگو با موضوع «فیزیک و فلسفه» برگزار کنیم. من هم چون این موضوع دغدغه شخصیام بود و همیشه تمایل داشتم بین فلسفه و علوم روز پیوند برقرار کنم، این پیشنهاد را پذیرفتم. به این ترتیب ابتدا هر هفته و کمکم به صورت ماهانه این سلسله جلسات برگزار میشد که هم خود شهید فخریزاده و هم صاحبنظران فلسفه اسلامی به ارائه نظریات و تفکرات خود میپرداختند. ...
👈 متن کامل این یادداشت: vatanemrooz.ir/newspaper/page/3085/1/227416/0
___
🔍«عرفان و سیاست» 👇👇
eitaa.com/joinchat/2007760965Cab6d4cabd5
تحلیل طوفان الاقصی.pdf
1.02M
تحلیل طوفان الاقصی همراه با تصویر به صورت pdf
برای تماشای پخش مستقیم بازدید مدیر حوزه علمیه استان خراسان و عضو شورای عالی حوزه استان خراسان، از نمایشگاه دستاوردهای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ هم اکنون از طریق لینک زیر اقدام فرمایید.
https://www.aparat.com/studio.hekayat/live
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد شجاعی
#ایران پشتیبان جنگهای بیشکست!
🌷🇮🇷🌷
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دیدگاه اسلام درباره گردشگرى و سیاحت چیست؟
🔹مسأله #گردش_در_زمین (سیر در ارض) شش بار در قرآن مجید در سوره هاى «آل عمران»، «انعام»، «نحل»، «نمل»، «عنکبوت»، و «روم» آمده، که یکبار از آنها به منظور مطالعه #اسرار_آفرینش در آيه ۲۰ سوره عنکبوت، و پنج بار دیگر به منظور #عبرت گرفتن از عواقب دردناک و شوم اقوام ظالم و جبار و ستمگر و آلوده است. #قرآن براى مسائل عینى و حسی، که آثار آن کاملاً قابل لمس است، در امور تربیتى اهمیت خاصى قائل است، مخصوصاً به مسلمانان دستور مى دهد که از محیط محدود زندگى خود در آیند، و به سیر و سیاحت این جهان پهناور بپردازند، در اعمال و رفتار اقوام دیگر و پایان کار آنها بیندیشند، و از این رهگذر اندوخته پر ارزشى از آگاهى و عبرت فراهم سازند.
🔹#قدرتهای_شیطانى در دنیاى امروز براى گسترش دامنه #استثمار خود، در سراسر جهان، تمام کشورها و سرزمین ها و اقوام مختلف را بررسى کرده و طرز فرهنگ و نقاط قوت و ضعف و صنایع مادى آنها را به خوبى برآورد کرده اند. #قرآن مى فرمايد: به جاى این جباران، شما سیر در #زمین کنید، و به جاى تصمیم هاى شیطانى آنها #درسهای_رحمانى بیاموزید. #عبرت گرفتن از زندگى دیگران، از تجربه هاى شخصى مهم تر و پرارزش تر است، زیرا در این تجربه ها باید انسان زیان هايى متحمل شود تا مسائلى بیاموزد، ولى در عبرت گرفتن از زندگى و تجارب دیگران، انسان بى آن که متحمل سوخت و زیانى شود، توشه گرانبهایی مى اندوزد.
🔹دستور قرآن در زمینه «سیر در ارض» منطبق بر کامل ترین شیوه هايى است که امروز بشر براى مطالعات خود به دست آورده، و آن این که: پس از فرا گرفتن مسائل در کتاب ها دست شاگردان را مى گیرند، و به سیر در ارض و مطالعه شواهد عینى آنچه خوانده اند، مى پردازند. البته امروز نوع دیگرى از «سیر در ارض» تحت عنوان #جهانگردى از طرف تمدن هاى شیطانى براى جلب مال و ثروت حرام رایج شده است، که غالباً هدف هاى انحرافى دارد؛ مانند انتقال فرهنگ هاى ناسالم، عیاشى، هوسرانى، بى بند و بارى و سرگرمى هاى ناسالم دیگر، این همان جهانگردى ویرانگر است. #اسلام طرفدار آن نوع جهانگردى است که وسیله انتقال فرهنگ هاى سالم، تراکم تجربه ها، آگاهى از اسرار آفرینش در جهان انسانیت و جهان طبیعت، و گرفتن درس هاى عبرت از سرنوشت دردناک اقوام فاسد و ستمگر است.
🔹ذکر این نکته نیز بى تناسب نیست که، در اسلام، نوع دیگرى از جهانگردى تحت عنوان #سیاحت مورد نهى واقع شده، چنان که در حدیثى مى خوانیم: «لا سِیاحَةَ فِى الاِسْلامِ؛ [۱] #سیاحت در اسلام نیست»؛ و منظور از آن، زندگى کسانى است که براى تمام عمر، یا مدتى، از زندگى اجتماعى به کلى جدا مى شدند، و بى آنکه فعالیتى داشته باشند، در روى زمین به حرکت مى پرداختند، و همچون رهبان ها زندگى مى کردند و سربار اجتماع بودند. به تعبیر دیگر کار آنها #رهبانیت_سیّار بود در مقابل «رهبان هاى ثابتى» که در دیرها منزوى بودند، و از جامعه برکنار؛ و از آنجا که اسلام با رهبانیت و انزواى اجتماعى مخالف است، این نوع «سیاحت» را نیز محکوم مى کند.
پی نوشت:
[۱] «مجمع البحرين»، ماده «سيح»؛ در حديث ديگرى در همين كتاب از پيامبر گرامى اسلام (ص) است كه فرمود: «سِياحَةُ أُمَّتِى الغَزْوُ وَ الْجِهادُ؛ اگر امت من مى خواهند به زندگى مادى پشت كنند، چرا به جهاد نروند، چرا در بيابانها بيهوده بميرند».
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چ بیست و پنجم، ج ۱۶، ص ۲۸۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#گردشگری #سیاحت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد