هدایت شده از پژوهش و فناوری
🔴افتتاحیه اولین نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی اسلامی به ۳۴ زبان زنده دنیا،
🔴روز سه شنبه، ۲۵ بهمن ماه
🔴ساعت ۱۰/۳۰ صبح
🔴با حضور حضرت آیت الله اعرافی و رؤسا و مدیران محترم مراکز پژوهشی
برگزار
🔴@research_hu
#آرمان_عدالت
این جلسه:
مولد سازی اموال دولت؛ عادلانه یا ضدعدالت
با ارائه جناب آقای وحید ارشدی، اقتصاددان و مدرس دانشگاه
📺 پخش زنده از ایتا
زمان: دوشنبه ٢۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ١٨:٣٠
مکان: پنجراه سناباد، قائم ٢٨، پلاک ۵۴
منزل استاد حاج حیدر رحیم پور ازغدی
#جلسه_نوزدهم
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
@jebhe_mashhad
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این خانوادهی مسیحی در حال نقل کرامتی از #امام_زمان هستند که اتفاق بسیار جالبی میافتد !
#امام_زمان
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
♦️بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه در قم برگزار میشود.
🔹مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه و ششمین جشنواره مقالات علمی، پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در شهر مقدس قم برگزار میشود.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🔸حجتالاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری گفت: بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه به منظور معرفی و تقدیر از صاحبان برترین کتابها، پایاننامههای سطح چهار و مقالات علمی حوزویان داخل و خارج کشور، از ساعت ۹ صبح پنجشنبه، ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم آغاز به کار میکند.
🔸 وی افزود: همزمان در این مراسم، برگزیدگان ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه نیز معرفی شده و از نویسندگان آنها تجلیل میشود.
🔸 دبیر همایش کتاب سال و جشنواره مقالات علمی حوزه اظهار کرد: در این مراسم، از مقام علمی شخصیتهای پیشرو در عرصه تألیف و نگارش علوم آلمحمد(ص) تجلیل به عمل می آید.
🔸وی ادامه داد: در این همایش، به پاس نشر کتاب های پر ارج دینی، ناشران و مراکز پژوهشی برتر معرفی شده و از آن ها تقدیر می شود.
🔸 مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه، به صورت مستقیم از طریق سیمای مرکز نور، رادیو معارف و تلویزیون اینترنتی حوزه پخش می شود.
🔸گفتنی است فرهیختگان و فضلای حوزههای علمیه میتوانند برای مشاهده مجازی این رویداد بزرگ علمی حوزه با ترافیک رایگان، عدد ۲۴ را به سامانه ۱۰۰۰۰۷۰۲۰ پیامک کنند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#کتاب_سال
#همایش
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ جامعهشناسی ایران ۱۴۰۱ در گفتوگوی دکتر علیرضا شجاعیزند، عضو هیاتعلمی دانشگاه تربیت مدرس
🔹 به نظر من این حرکت با مجموعه اعتراضاتی آغاز شد که ریشه در عوامل مختلف داشت. ولی بهسرعت به مجموعه اتفاقاتی تبدیل شد که فراتر از اعتراض در معنای سیاسیِ متعارف بود و باید عنوانی دیگری پیدا میکرد؛ اغتشاش، شورش و امثالهم. من با هیچیک از این تعابیر مخالفتی ندارم، صرفنظر از انگیزه استفادهکنندگانش.
🔹 همه نیز بهنوعی صائب هستند، چون رخداد اخیر واجد جلوهها و بخشهای متعدد و متفاوتی بود و مراحل مختلفی داشت، یعنی هم اعتراض بود و هم اغتشاش بود و هم شورش. البته کسانی که از این عناوین مختلف استفاده کردند، با ملاحظه جنبه اخیر یعنی تنوع و تکثر آن نبوده است و بیشتر ناشی از نوعی القای نظر بوده است و اعلام موضع نسبت به آن.
🔹 درعینحال بهکارگیری برخی عناوین دیگر را هم در باب آن صائب نمیدانم. مثلا «انقلاب» اساسا موضوعیت نیافته و قابل اطلاق نبوده است. باید توجه داشت که برخی اسامی و عناوین بعد از وقوع است که قابلیت اطلاق پیدا میکنند، مثل انقلاب. انقلاب، آن جنبش سیاسی گستردهای است که تا لحظه پیروزی را درک نکند، عنوان انقلاب را پیدا نمیکند.
🔹 همچنین معتقدم که این رخداد اجتماعی، «جنبش» هم نبود. جنبشها یک مجموعه ویژگیهایی دارند که در این حرکت آنها را نمیبینید یا به نحو کامل نمیبینیم.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31677
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#جامعه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از رسانه علوم انسانی اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکیمانه
💟 🎥فراست مومن، نور هدایت
🎙آیتالله جوادی آملی
🔊رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
هدایت شده از رسانه علوم انسانی اسلامی
Sharee.mp3
24.88M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی ترویجی روش شناسی کشف مذاق شارع
🎙 با حضور:
#عبدالحمید_واسطی
#محمود_حکمت_نیا
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#محمدعلی_سوادی
📅 سه شنبه 18 بهمن ماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔊رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تماس تصویری وزیر ارتباطات با خارج از کشور از طریق یک پلتفرم داخلی
🔸️ زارع پور، وزیر ارتباطات در یک برنامه زنده اقدام به برقراری تماس تصویری از طریق یکی از پلتفرم های داخلی(بله) با خارج از کشور کرد و کیفیت تماس را در مقابل دوربین ها به نمایش گذاشت.
@Fars_plus
همایش #فرهنگ و #تربیت و #رشد در #فضای_مجازی موضوع همایشی است که با مشارکت دستگاهها و نهادها و مجموعه های خصوصی و مردمی در حال برگزاری هستیم
از مشارکت همه کارشناسان و پژوهشگران و استارت آپها و شرکتها در این همایش استقبال میکنیم
اطلاعات تکمیلی در سایت همایش:
Cctg.ec.iau.ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه دستگیری فروشنده قرص لاغری گلوریا (شیشه) در یک عطاری
@Farsna
هدایت شده از وضعیتشناسی تربیت دینی در ایران
گزارش رشته های در حال اجرا مرتبط با تربیت اسلامی14010322.pdf
791.7K
✨گزارش رشته های در حال اجرا مرتبط با تربیت اسلامی تا بهار ۱۴۰۱
✨جهت اطلاع طلاب و دانشجویان و اساتید محترم
#وضعیتشناسی_تربیت_درایران
#تربیت_دینی_کودک_ونوجوان
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 چرا اومدین راهپیمایی؟ 👌
🌷🇮🇷🌷
📍«سینمای سوگ»
🖊 میلاد دخانچی
🔺نام سینمای امسال سینمای «سوگ» و انتقام است. غیر از دو سه فیلم با محور دفاع مقدس ( که آنها نیز میتوانند ذیل محور انتقام دسته بندی شوند) و یک استثنا (در آغوش درخت) سوگ و انتقام محور تکرار شونده سینمای امسال بود. در «استاد»، نامزد در صدد انتقام است، در «آه سرد»، پسر در سودای انتقام از پدر درام فیلم را جلو میبرد، در «هوک» برادر کوچکتر در سوگ است و سودای انتقام از شرایط دارد، «چرا گریه نمیکنی» درست روی سوگ دست میگذارد، شخصیت اصلی « جنگل پرتقال» پر از خشم است یک خشم فروخورده، «هفت بهار نارنج» ما را با یک پیرمرد در تنش و تکذیب با سوگ یک فقدان آشنا میکند و در «یادگار جنوب» و «کت چرمی» همه در حال انتقام گیری اند و موضوع «این پرونده باز است» اساسا انتقام است. میدانیم که سوگواری از مناسک تمدن انسانی و در روانشناسی تکمیل آن نیازمند طی چهار مرحله انکار خشم، افسردگی و پذیرش یک فقدان است و سینمای سوگ یعنی سینمای جامعه مواجه شده با یک فقدان، با یک درد جمعی که همینک بین مرحله انکار و خشم را سپری میکند. این سینما اما مطلقا سینمای ناامیدی نیست، این سینما بر عکس سالهای پیش «امید» دارد، امید به غلبه بر یک ضد قهرمان و این ضد قهرمان از قضا دشمن خارجی نیست، بلکه دشمن داخلی است. در همه فیلم های دفاع مقدس امسال، سرباز های ایرانی با سربازان عراقی نمیجنگند، بلکه آنتاگونیست ایرانی هستند، ایرانی هایی خارج از تاریخ، عقب مانده، فاشیست، ضد زن (غریب) ضد زندگی ( اتاقک گلی) ضد آزادی (سرهنگ ثریا)! ، حتی در «شماره ده» که سرباز ایرانی اسیر دشمن بعثی است از سمت ایرانی ها مورد تهاجم اصلی است، در متروپول نیز دشمن یک سانسورچی و یک جاسوس است! در «آنها مرا دوست دارند» نیز که فیلم جنگی نیست آنتاگونیست، یک پدر امنیتی وابسته به خارج است. دولت مرکزی در این فیلم ها یا حضور ندارد یا مانند «کت چرمی» هر چند عاطفه دار اما اهل مداخله وظیفه گرایانه برای حل مشکل نیست. «در آغوش درخت» تنها فیلم امیدوار ماب جشنواره امسال است که آن نیز به شکاف بین پدر و مادر و گم شدن فرزندان اشاره میکند، گم شدن در #خانواده که البته بر حسب یک تصادف رفع میشود، خانواده ای اگر طعم گم شدن و غرق شدن #فرزندان را تجربه نمیکرد شاید هیچ وقت شاعرانه به خود باز نمیگشت! سینمای سوگ و انتقام، به ما یک هشدار میدهد. این سینما جامعه ای را توصیف میکند سوگناک و خشمگین، که در آن رهایی در گروی فائق آمدن بر دشمن داخلی است، جامعه ای که #والدین آن ظاهراً هنوز متوجه نشده اند #بچههایشان گم شده اند که اگر شده بودند نیاز به ساخت «در آغوش درخت» نبود.
https://t.me/miladdokhanchi/1053
✨این یک تحلیل و برداشت از ماجرای فجر امسال بود نظر شما چیه؟
🌷🇮🇷🌷
#درس_الصباح 👌
#حیات_طیبه همراهی #رفاه مادی با #عدالت، #معنویت و #اخلاق است.
🔺#مقام_معظم_رهبری رهبر حکیم انقلاب حفظه الله تعالی:
"نظام اسلامی به وعدهی قرآن کریم، مردم را به سمت حیات طیبه حرکت میدهد. آیهی قرآن میفرماید:
«مَن عَمِلَ صالِحاً مِن ذَکَرٍ اَو اُنثی وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طیّبة» 📗سوره نحل، آیه ۹۷.
حیات طیبه یعنی زندگی گوارا
یک ملت آن وقتی زندگی گوارا دارد که احساس کند و ببیند که دنیا و آخرت او بر طبق مصلحت او به پیش میرود و به سمت هدفهای او حرکت میکند؛ این زندگیِ گواراست؛ فقط «دنیا» نیست، فقط هم «آخرت» نیست. آن ملتهایی که به زندگی دنیا چسبیدهاند و موفق شدهاند که زندگی دنیوی را به مراتب پیشرفتهیی از کمال برسانند، لزوماً زندگی گوارا ندارند. زندگیِ گوارا وقتی است که رفاه مادی با عدالت، معنویت و اخلاق همراه شود... اسلام نمیگوید من میخواهم زندگی اخرویِ بعد از مرگ مردم را آباد کنم، دنیای آنها هرجور شد، شد؛ این #منطق_اسلام نیست."
#حکومت_اسلامی یعنی
عهدهداری انسان برای #تمام_زندگی
برنامه برای #تمامی_مسیر_انسان هم دنیا و ادامه آن
📆۱۳۶۲/۵/۱۴
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔻مرحوم استاد علی صفایی از معدود افرادی هستند که بارها آثار او را خوانده ام، چقدر این مرد مسائل دینی را خوب میفهمد و چقدر خوب بیان میکند و چقدر دوراندیش و عمیق است ولی به قول شفیعی کدکنی باید بچشد عذاب تنهایی را مردی که ز عصر خود فراتر باشد.
💢 آدرس ما در پلتفرم ها👇👇👇
ایتا | روبیکا | توییتر | اینستا | ویراستی
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ حوزه علمیه متولی اصلاح و تولید علوم انسانی / کوتاهی در زمینه اصلاح و تولید علوم انسانی، کوتاهی در انجام وظیفه دینی و ملی است
🔻آیت الله رجبی رئیس هیات امنای موسسه امام خمینی (ره) در اولین دوره از سلسله دورهای مدیریت تحول علوم انسانی مطرح کرد؛
🔹بررسی تحولات اجتماعی و فرهنگی و بررسیهای عقلانی این نتجیه را میدهد که علوم انسانی بیشترین نقش و در مواردی نقش منحصر به فردی در تحولات اجتماعی و فرهنگی دارد.
🔹هر نوع سیاست گذاری که مسئولین یک نظام تهیه میکنند، بر اساس اطلاعاتی است که از جامعه خود در ابعاد مختلف دارند که در سایه تحقیات علوم انسانی مانند جامعه شناختی و ... به دست آمده است.
🔹غربیها تصریح دارند که برخی از رشتههای علوم انسانی، رشتههای استعماری است. یعنی این رشته به وجود آمده که با استفاده از آنان بتوانند کشورهای دیگر را مستعمره خود کنند.
🔹اگر از منظر مردمی نیز نگاه کنیم، علوم انسانی هویت ساز است. یعنی میتواند از یک جامعه هویتی را بگیرد یا هویتی به او بدهد. در این زمینه نیز نظامهای استکباری بیشترین بهره را میبرند و در تحولاتی که در راستای اهداف خود ایجاد میکنند، از عنصر هویت بخشی یا هویت زدایی استفاده میکنند
🔹در یک جامعهای هر چند حاکمان بهترین برنامهها را بر اساس دادهای صحیح طراحی کرده و مجریان نیز همان را اجرا کنند اما اگر توده مردم این را به دلیل اینکه نادرست می دانند برنتابند، اجرا نخواهد شد.
🌐 ادامه خبر: http://ihkn.ir/?p=31766
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#موسسه_امام_خمینی
#نشست_علمی
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
🔴 پيش از اين كه چرخ خياطي مان را بفروشيم
✍️حسینعلی رحمتی
خبر به سرعت در فضای مجازی می پیچد: «در چرخ خیاطی های قدیمی نوعی جیوه قرمز وجود دارد که بسیار سمی است و هر گرم آن چند میلیارد می ارزد چون برای صنایع نظامی کاربرد دارد». به دنبال آن در سایت های خرید و فروش شاهد آگهی های فراوانی هستیم که این چرخ را با قیمت های نجومی برای فروش عرضه کرده اند، و افرادی هم بلافاصله از غریبه و آشنا سراغ چرخ خیاطی می گیرند. به این ترتیب مشاهده می کنیم خبری که با اندکی تامل می شد غیرواقعی بودنش را فهمید، و به طور رسمی هم تکذیب شد(خبرگزاري مهر، 23 بهمن 1401) چگونه توانست افراد زیادی را به خود جذب کرده و به تکاپو وادارد.
🔻چرا این خبرها تولید می شود؟
تولید و توزیع اخبار نادرست و شایعات بی اساس به دلایل گوناگونی می تواند انجام شود. از شوخی و سرِ کار گذاشتن دیگران گرفته، تا قصد آزار و اذیت، سوءاستفاده های سیاسی، و بالاخره سودجويي و كلاه برداري. در همین مورد چرخ خیاطی افراد سودجود چرخ خیاطی های قدیمی را با قیمتهای نجومی در پلتفرمهای انتشار آگهی برای فروش قرار دادند و قیمت های ۲۰۰-۳۰۰ میلیون تومان تا ۳-۴ میلیارد تومان هم برایش مقرر کردند.
🔻چرا به این خبرها اقبال می شود؟
هرچند بسیاری از کاربران به چنین خبرهایی اعتنا نمی کنند ولی تجربه نشان داده متاسفانه کاربرانی هم هستند که آنها را جدی می گیرند. عوامل مختلفی در پذیرش خبرهایی از این دست نقش دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به نداشتن سواد رسانه ای کافی در استفاده از فضای مجازی، ساده لوحی، زودباوری و گاه حماقت، طمع ورزی، داشتن مشکلات اقتصادی، تنبلی و میل به کسب ثروت بادآورده را نام برد.
🔻چه از کف می دهیم؟
پذیرش عجولانه و اعتماد به هر مطلبی که در فضای مجازی می بینیم می تواند پول و سرمایه ما را به باد دهد، آبرو و اعتبارمان را خدشه دار کند، ما را به دام قضاوت نادرست درباره دیگران بیاندازد، امنیت روانی خودمان و جامعه را از بین ببرد، به بی اعتمادی در جامعه دامن زند، و موجب تضییع حق الناس شود.
🔻چه کنیم کلاه سرمان نرود؟
در مواجهه با هر گونه خبر و ادعایی که در فضای مجازی منتشر می شود، ابتدا عقل، این نعمت خدادادی را به کار بیاندازیم، که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «از عقل راهنمایی بخواهید تا هدایت شوید، و از دستور آن سرپیچی نکنید که پشیمان می شوید؛ اسْتَرْشِدُوا العَقْلَ تُرْشَدُوا وَلا تَعْصُوهُ فَتَنْدَمُوا» (بحارالانوار، ج9/ص96).
🔻 بنابراین، قبل از هراقدامی از خود بپرسيم:
🔘1. آیا این مطلب را فرد شناخته شده و مطمئنی گفته است؟
🔘2. آیا کانال یا سایت معتبری منتشر کرده است؟
🔘3. آیا آنچه گفته با عقل جور در می آید؟
🔘4. آیا افراد و منابع معتبر دیگری هم آن را تایید کرده اند؟
🔘5. آیا «اطلاع» از این مطلب برای من فایده ای دارد؟
🔘6. آیا «اقدام» درباره آن به من یا دیگران ضررهای مادی یا معنوی وارد نمی کند؟
🔻برای یافتن پاسخ به سوال های بالا می توان با افراد آگاه و متخصص هم مشورت کرد، یا دست کم در اینترنت یک جست و جوی ساده انجام داد.
آنچه گفته شد وظیفه کاربران بود، اما دیگر مرتبطان با فضای مجازی، مانند پلیس فتا، متخصصان اخلاق رسانه، و مديران سايت هاي خريد و فروش هم هرکدام در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که بایستی به آن عمل کنند.
🔻ده بار گَز کنیم
فضاي مجازي هر روز و هر لحظه شاهد انتشار مطالب دروغ یا شایعات بی اساس است. اگر تفکر انتقادی خود را تقویت نکنیم، و شخصیت اخلاقی مان را تعالی نبخشیم، چرخ خياطي كه هيچ، ممكن است دنیا و آخرت خود را هم بر باد دهیم.
📆 24 بهمن 1401
📭@harahmati
هدایت شده از 🌇 .آرمانشَھر.
🟢 این آمار را جدی بگیرید: ایران ۳۴ میلیون گیمر (Gamer) دارد
بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازیهای رایانهای در سال ۱۴۰۰، برآورد شده است از بین ۸۴ میلیون ایرانی، ۳۴ میلیون نفر روی مجموع پلتفرمها، بازی رایانهای انجام میدهند.
مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد این جمعیت را تشکیل میدهند.
👈 نکته حائز اهمیت این است که اغلب بازیهایی که این ۳۴ میلیون ایرانی مشغول آن هستند، صرفا یک سرگرمی ساده نیست بلکه مولفههای زیر در آنها برجسته است:
۱- جذابیتهای جنسی
۲- خشونت
۳- ترویج سبک زندگی غربی
نوجوانی را در نظر بگیرید که به طور متوسط روزانه ۴ تا ۶ ساعت مشغول بازیهایی است که این پارامترها در آن برجسته هستند؛ چنین نوجوانی چگونه فرزندی در خانواده، چگونه دانشآموزی در مدرسه و چگونه شهروندی در اجتماع است؟ جامعهشناسان میگویند چنین نوجوانی مستعد خشونت است و به بلوغ زودرس جنسی رسیده، سبک زندگی غربی برای او جذاب و مستعد انواع نافرمانیهای مدنی است...
بنابراین به نظر میرسد امروز مهمتر از فضای مجازی و پلتفرمها، این بازیهای رایانهای هستند که شخصیت نوجوان ایرانی را شکل میدهند.
⛔ در این میان، نکته دردآور سهم تقریبا هیچ مرکز ملی بازیهای رایانهای از بازار گیمرهای داخلیست و البته نظارتی که متاسفانه بر فعالیت گیمنتها و بازیهای دیجیتال وجود ندارد...
🌐 با آرمانشَھر همراه باشید:
@armanshahr_ir
🔰 * من_حریف_توام *
#رویداد_کشوری ویژه مربیان کانونهای تربیتی نخبهپرور
با محوریت: تربیت نوجوان انقلابی برای عرصههای واقعی
📎بهمراه آموزش طراحی بوم ایدهپردازی
📍با حضور اساتید حوزه کنشگری نوجوان
🗓 ۲۹_۲۷ بهمنماه، تهران
📞جهت ثبت نام و دریافت راهنمای رویداد به شناسه زیر در پیامرسان بله پیام بدهید.
@rohama1401
🆔 @farzandanerouhollah
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📜 #تک_جمله | در عمری که دارید چند ساعت فکر کردید که چهقدر میارزید؟
۱۳۹۵/۰۴/۱۹
📱 @mesbahyazdi_ir
دوست خوبم
سلام
میخواهم یک کتابخانه به تو هدیه دهم.
با این لینک میتوانی یک ماه، تمام کتابهای کتابخانهٔ اشتراکی «بینهایت» را رایگان بخوانی.
این کتابخانه بیش از ۳۰ هزار کتاب الکترونیکی و صوتی دارد و همیشه همراهت است.
به نظرم تجربهٔ جالبی است. پیشنهاد میکنم امتحانش کنی.
راستی!
پس از ثبتنام در طاقچه میتوانی
با کد OFF40 اولین کتاب صوتی یا الکترونیکیات را با ۴۰٪ تخفیف بگیری.
http://www.taaghche.com/invitation/edq2576367
هدایت شده از پژوهش و فناوری
اولین نمایشگاه آثار منتخب علوم انسانی – اسلامی.pdf
4.06M
🔴فهرست هزار اثر عرضه شده در نمایشگاه، در ۱۵ رشته تخصصی
🔴@research_hu
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش درمان دوستیهای افراطی در بچهها!
🔻 عمده کسانی که دچار دوستیهای افراطی میشوند، معمولا افراد منزوی هستند که در ارتباط گیری ضعیف هستند اما یک نفر در این میان با آنها ارتباط میگیرد و این باعث میشود جذب او شوند و آنقدر روی دوستی با آن فرد میماند که اصطلاحا یکتا پرست میشوند.
✴️ راه درمان این دوستیهای افراطی این است که آنها را به تکثر بیندازیم.
بچههایی که فقط یک دوست صمیمی دارند دچار چنین دوستیهایی میشوند.
🔹 اما بچههایی که دوستان متعدد دارند و کارهایشان را با افراد مختلف انجام میدهند، در معرض این آسیب نیستند.
♨️ لذا درمان دوستیهای افراطی این است که در حلقههای دو نفره دوستی، افراد جدید را وارد کرد و فعالیتهای دو نفره را کم کرد.
☑️ حتی بین مربی و متربی اگر دیده میشود که به مرید و مراد بازی کشیده شده است باید برای برخی فعالیتها، مربی دیگری را به آن فرد معرفی کرد تا وابستگیهای افراطی کم شود.
"دکتر سجاد مهدی زاده"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_مهدی_زاده #کرامت #تربیت
🔸تهیه شده درمرکزتربیت مربی کرامت
🔗 بله / اینستاگرام / ایتا / تلگرام / گپ / سروش / آی گپ / آپارات/ روبیکا
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
✨در دنیای کنونی چالشهای جدید و روزافزونی در زمینۀ مفاهیم بنیادینی ازجمله معنا و ارزش زیستن و همچنین در زمینۀ روابط انسان با خداوند، خود، دیگران و طبیعت اطراف بهوجود آمده است؛ لذا نیاز به معنویت و سلامت معنوی هرچه بیشتر قرار گرفته و از آن به عنوان یکی از مهمترین نیازها و گمشدههای انسان امروزی یاد میشود. با این وجود علیرغم سابقهای به قدمت پیدایش ادیان الهی، بهویژه دین اسلام و معنویت عمیق نهفته در آن، هنوز هم محققان براساس نوع جهانبینی خود، تعاریف متفاوتی از معنویت و راهکار رسیدن به سلامت معنوی ارائه میدهند و شیوۀ صحیح ارائۀ مراقبت معنوی بهصورت حرفهای و با رویکردی درمانگرانه مدون نشده است.
✨ بیماران، خصوصاً مبتلایان به بیماریهای صعبالعلاج، مهمترین افرادی هستند که به دریافت مراقبت معنوی نیاز دارند؛ لذا ارائۀ مراقبت معنوی بهصورت حرفهای و مبتنی بر اصول مداخلات روانشناختی، در زمینۀ مراقبت تسکینی از بیماران صعبالعلاج، اهمیت دوچندان دارد. بههمینمنظور و باتوجهبه کمبودهای متعدد در این زمینه، بستۀ جامعی درخصوص اصول و راهکارهای ارائۀ مراقبت معنوی تهیه شده است.
🎁 بستۀ مراقبت معنوی شامل شش کتاب و پانزده سیدی صوتی و تصویری است که با مشارکت یک تیم چندتخصصی در علوم دینی، انسانی و روانپزشکی تألیف و آماده شده است. مخاطب این مجموعه بالینگران و پژوهشگران و بیماران هستند و هدف از آن ارائۀ تعریفی جامع از معنویت و سلامت معنوی و مراقبت معنوی و ارائۀ راهکارهای علمی و کاربردی برای مراقبت معنوی بهصورت فردی یا گروهی و همچنین ارائۀ دستورکارهایی مخصوص بیماران است.
#کتابهای این مجموعه عبارتاند از:
۱. #درآمدی_برمبانی_مراقبت_معنوی. در این کتاب، مبانی معنویت و تفاوت تعاریف آن در جهانبینیهای گوناگون، مراقبت معنوی و سلامت معنوی، شرایط ارائهدهنده و گیرندۀ مراقبت معنوی، و شیوۀ حرفهایِ مداخلۀ معنوی مبتنی بر اصول روانشناختی شرح داده شده است.
۲. #چرا_من. این کتاب شامل سیصد سؤال و نیاز معنوی است که در طول کار بالینیِ طولانیمدت، ازطریق مصاحبه با بیماران، جمعآوری شده است. گفتنی است این دو کتاب مخصوص بالینگران و پژوهشگران نگاشته شده است و محتوای کتاب چرا من میتواند موضوع پژوهشهای متعدد قرار گیرد.
۳. #بیماری_وبیداری. در این کتاب مهارتهای معنوی برای مقابله با بیماری بیان شده و مخصوص بیماران و اطرافیان و ارائهکنندۀ مراقبت معنوی است.
۴. #مراقبه_بادعا. در این کتاب اذکار و دعاهای کوتاه برای امیدبخشی و تقویت مهارت معنوی در بیماران آمده است.
۵. #آرامش_بانیایش. در این کتاب بعضی ادعیه با نگاهی روانشناختی برای پاسخگویی به نگرانیهای بیماران و تغییر نگرش آنان به زندگی گزینش شده است.
۶. #چه_کنم. این کتاب شامل پرسش و پاسخهای فقهی مخصوص مبتلایان به بیماریهای صعبالعلاج است و سؤالات آن براساس تجربههای بالینی انتخاب شده است.
👇