eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
483 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
زمینه: یا موسی بن جعفر - حاج محمدرضا بذری.mp3
11.42M
زمینه:یا موسی بن جعفر حاج محمدرضا بذری 📆 مراسم شهادت امام کاظم(ع) ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 🏴روابط عمومی نشر آثار حاج محمدرضا بذری 🧷 @mohamadrezabazri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️ قوی ترین مردم 🔻 حضرت امام موسی کاظم علیه السلام : 🔷 «مَنْ أَرَادَ أَنْ يَكُونَ أَقْوَى النَّاسِ فَلْيَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ.» 🔶 «هر که می خواهد قوی ترین مردم باشد، بر خدا توکل نماید.» 📚 بحار الانوار، ج 7، ص 143 📎 📎 علیه السلام https://btid.org/fa/photogallery/201899 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی ╭┅─────────┅╮ @ostadmohamadi 🌺 ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🔸سیره اخلاقی امام موسی کاظم علیه‌السلام 🌷🏴🌷
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
4_532534738787762326.pdf
97.8K
فهرست ۱۶۰ موضوع درباره . برای کسانی که میخواهند دراین عرصه فعالیت علمی کنند و دنبال موضوع می گردند. ا____________________ ✅اخلاقی زیستن در فضای مجازی نیازمند آموزش است. موارد بیشتر در کانال «اندکی اندیشه»👈 @harahmati
هدایت شده از حسینعلی رحمتی
📑 راهکاری برای انتشار مقاله در مجلات معتبر 📌 پیمان اسحاقی نوشت: «یکی از شیوه‌های که انتشار مقاله در ژورنال‌های معتبر را تسهیل می‌کند، ارائه مقاله برای یک شماره ویژه است. شماره ویژه به یکی از شماره‌های یک ژورنال علمی اطلاق می‌شود که مشخصاً به موضوعی خاص می‌پردازد. به عبارت دیگر اگر ژورنالی قصد داشته باشد تا شماره ویژه‌ای در موضوعی خاص منتشر کند و شما در آن موضوع مقاله داشته باشید، شانس انتشار مقاله شما در آن ژورنال به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که همان مقاله را برای یک شماره عادی همان ژورنال ارسال کنید. 🔹 اما چگونه می‌توان به فراخوان‌های شماره‌های ویژه دست یافت؟ برخی از ناشران فراخوان‌های اعلامی از سوی ژورنال‌های منتشره از سوی خود را در وب سایت خود اعلام می‌کنند. انتشارات معتبر راتلج یکی از آنهاست. به این ترتیب با جستجو در این وب سایت می‌توانید از فراخوان‌های فعلی در ده‌ها ژورنال‌ها مطلع شوید.» منبع: @peymaneshaghi110 🔻🔻🔻 یادگیرنده مادام العمر باشیم: @TeacherasLLL
🔴 ویژگی‌های منتظران در بیان امام کاظم علیه السلام 🔹 امام کاظم علیه السلام فرمودند : 🌕 إِنِّي لَأَقُولُ لَكَ قَوْلًا قَدْ كَانَتْ آبَائِي ع تَقُولُهُ لَوْ كَانَ‏ فِيكُمْ‏ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقَامَ قَائِمُنَا . ... قَدْ شَمَّرُوا فَاحْتَذَوْا بِحَذْوِنَا وَ عَمِلُوا بِأَمْرِنَا-... يُصْبِحُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ وَ يُمْسُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ يَجْأَرُونَ إِلَى اللَّهِ فِي إِصْلَاحِ الْأُمَّةِ بِنَا ... 🔵 من چيزى به تو مى‏ گويم كه پدرانم آن را مى‏ گفتند، اگر در بين شما به تعداد افراد جنگ بدر (۳۱۳ یار واقعی) وجود داشت قائم ما قيام می کرد... (منتظران واقعی) دامن همّت بالا زده و پا در جاى پاى ما مى‏ گذارند و به فرمان ما عمل مى‏ كنند...شب را بر خلاف معمول مردم به صبح مى‏ رسانند، و همچنین روز را به خلاف معمول مردم به شب مى‏ رسانند، و مدام با راز و نياز از خداوند می خواهند امّت به دست ما اصلاح شود. 📚 مشکات الانوار ص ۶۴ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
هدایت شده از دولت قوی
⭕️خطر تبدیل اسلام به عنصر توجیه‌گر تمدّن غربی؛ امروز نیز این بلیّهْ حاکم و مسلّط بر ذهن بسیاری است. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه‌الله ♦️بعضی‌ها اسلام را یک‌بُعدی مطرح می‌کنند، درست مثل آن‌ متفکّرین مسلمان مادّی‌گرای قرن نوزدهم میلادی؛ متفکّران مسلمانی که در حقیقت مادّی بودند، اگر چه به‌ظاهر و به ادّعا مسلمان. ... در قرن نوزدهم میلادی که قرن علم و علم‌گرایی بود و علم، میدان‌دارِ همهٔ این جوامع پیشرفته و مترقّی یا آن جوامعی که حسرت آن پیشرفتگی را میخوردند بود، متفکّرین مسلمانی هم پیدا شدند که به جای اینکه سعی کنند اسلام را بفهمند و اسلام را ارائه بدهند و اسلام را بر تمدّن عرضه کنند تا تمدّن، آن را ناگریز و ناچار بپذیرد و به شکل آن در بیاید، سعی کردند اسلام را با تمدّن تطبیق بدهند و تمدّنِ صنعتی مادّی را بر اسلام تحمیل کنند. از جمله‌ی [اینها] سیّداحمدخان هندی است؛ یک دانشمند متفکّر اسلامی در هندوستان و مفسّر قرآن عجیب این است و به‌وجودآورنده‌ی یک دانشگاه بزرگ اسلامی [به‌ نام] علیگر در هندوستان که هنوز هم آن دانشگاه هست؛ یک متفکّر اسلامی و اسلامی‌اندیش است‌، امّا درست در بافت و کوک حرف‌ها و تفکّراتش که می‌روی آن رگه‌های دوری از معنویّتِ اسلام و نزدیکی و گرایش و اعتقاد به مادّیگری را ملاحظه می‌کنی. هر آیه‌ای در قرآن، هر حدیثی در احادیث اسلامی، هر مطلبی از تاریخ اسلام را که با فرمول‌های علمی محدودِ کشف‌شده‌ی تا آن روز که خیلی خیلی کم بود نسبت به آنچه بعدها کشف شد و نسبت به آنچه دانش بشری تا آخر کشف خواهد کرد اندک منافاتی داشت، رد می‌کرد؛ همه‌ی معجزات انبیا را که در قرآن آمده تأویل و توجیه [می‌کرد]؛ چرا؟ چون عقلش نمی‌فهمید؛ عقلش نمی‌توانست درست قبول کند و بپذيرد چیزی را که خارج از فرمول‌های علمی بود‌؛ شکافتن دریا برای موسی، معجزه‌ی عصای موسی و همه معجزاتی که در قرآن به آن‌ها تصریح شده. این یک بلیّه‌ی بزرگی بود! سعی می‌کردند اسلام را تطبیق بدهند با آن مقدار از علمی که تا آن‌ روز کشف شده که همان‌طور که عرض کردم، خیلی هم کم و ناچیز و کم‌ارزش بود نسبت به اندوخته‌های فرهنگی بشر؛ چه قبل از آن و چه بعد از آن. ♦️امروز آن بلیّه حاکم و مسلّط بر ذهن بسیاری است. فرهنگ غربی در ذهنش هست، سعی می‌کند اسلام را با آن تطبیق بدهد. جزو بلیّه‌های بزرگ یکی است: آزادی و دموکراسی با مفهوم غربی‌اش. سعی می‌کنند آزادی‌ای که در انقلاب اسلامی و در حکومت اسلامی لازم است، هر چه ممکن است نزدیک کنند به آزادی‌ای که مثلاً انقلاب کبیر فرانسه [به مردم] داده و امروز در فرانسه رایج است. و آیا آن آزادی است؟ و آیا آن‌چه امروز در دنیای دموکراسی چه در انگلستان که مادرِ دموکراسی است و چه در فرانسه و چه در سایر کشورهای غربی و چه در آمریکا وجود دارد و رایج است، آزادی است؟ آیا واقعاً انسان‌ها در آن‌جا آزادانه می‌توانند آن‌چه لازمه‌ی شخصیّت و منش انسانی و اصالت انسانی است انجام بدهند و بفهمند؟ این درست است؟ و آیا امروز جایز است که ما آن‌چه به‌عنوان آزادی به دست آورده‌ایم در اشکال قانونی با آن‌چه امروز غرب دارد تطبیق بکنیم؟ معنای وفاداری به اسلام همین است؟ اسلام حدود و ثغور را برای ما معیّن کرده. 📕شرح نهج‌البلاغه، شرح خطبه‌ی اوّل (نبوّت‌ها در نهج‌البلاغه)، صفحهٔ ۳۲ الی ۳۴ 🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گزارشی مختصر از نشست رونمایی طرح مطالعاتی «از توحید تا تمدن» 🖋سیر مطالعاتی آثار و اندیشه‌های حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی 🗓 ۱۶بهمن ۱۴۰۲ 🌐 جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر: https://tahzib.ismc.ir/3381 ♻️ دبیرخانه امور معرفتی معاونت تهذیب
🔻 اولین جشنواره داستان نویسی و طراحی بازی🔅 ✅ با موضوع فلسفه برای کودکان و نوجوانان✅ ❇️ با رویکرد فلسفه اسلامی ❇️ 🔷 در دو بخش: 🔶 یک) عمومی ( اعم از مربیان، اولیاء تربیتی و تمامی علاقمندان به این حوزه). 🔶 دوم) نوجوانان بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال. 🔵 مهلت ارسال آثار: 🟠 تا ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ پانزدهم، اسفند، هزار و چهارصد و دو. 🟦 ارسال آثار: 🟧 در قالب: فایل WORD 🟧 🟧 به آدرس مجازی: f_k_p4c @ در شبکه های اجتماعی ایتا و شاد🟧 🟧 جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر به نشانی: kermanshah.kpf.ir مراجعه بفرمائید🟧 @ENOEnsani
مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اعلام کرد؛ 💢دومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ منتشر شد   🔹مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم دومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 http://www.msrt.ir/fa/news/82489 @ENOEnsani
هدایت شده از حماسه ۱۴۰۳
✳️دوستان عزیز در راستای فرمایش مبنی بر با ارسال هر یک از کدها به شماره ۸۹۸۹ پیشواز تلفن همراه را انتخاباتی کنیم یا علی بگو کد را ارسال کن کد پیشواز 💚💚💚💚💚💚💚💚💚 سرمایه گذاری عظیم ملت ایران رهبر معظم انقلاب
32817
سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ فرصت انتخابات رهبر معظم انقلاب 13397 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ وجوب شرکت در انتخابات مقام معظم رهبری 32818 مذهبی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ اهمیت انتخابات مقام معظم رهبری 87037 مذهبی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ انتخابات رهبر معظم انقلاب 20000 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ شرکت در انتخابات رهبر معظم انقلاب 13399 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ سالمترین انتخابات رهبر معظم انقلاب 13398 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید:▶️ انتخابات وامنیت کشور رهبر معظم انقلاب 13396 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید▶️ انتخابات وجهادعمومی رهبر معظم انقلاب 13395 سخنرانی برای پخش آهنگ کلیک کنید▶️ برای دیگران هم ارسال کنید... 🔰قبل از به ما پیوندید: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2797667011Cc862d209c2
«زنجیرهای نامرئی نظامات اجتماعی تمدن مدرن» ◾️ آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅گاهی به ذهن من می‌آید که حالا در زمان امام موسی‌بن‌جعفر ــ علیه و علی ابائه و ابنائه صلوات الله ــ مردم چگونه تحمل می‌کردند که امام زمانشان چهارده سال در زندان باشد؛ در حالی که اگر ما در آن زمان می‌زیستیم برای امام خود تمام تلاش خود را به کار می‌بستیم. از طرفی دیگر به نظر می‌آید الان نائب و پرچمدار ایشان، در موضوع به زنجیرِ نظامات شرق و غرب مبتلا است. فرمایشی که می‌گوید، تا عمل نمی‌رسد و مانعش هم در اختیار نبودنِ است که بتواند جای سایر نظام‌ها را بگیرد؛ حال ما درباره این زنجیرهای نامرئی که آثارش مرئی است چقدر تلاش می‌کنیم؟! 📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه13، 1376 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔺دست به دامان باب الحوائج بودن اصحاب از زمان حیاتشون... امام کاظم (علیه السلام) مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى قَالَ: حَدَّثَنِي حَمَّادُ بْنُ عِيسَى قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِالْبَصْرَةِ فَقُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، اُدْعُ اَللَّهَ تَعَالَى أَنْ يَرْزُقَنِي دَاراً وَ زَوْجَةً وَ وَلَداً وَ خَادِماً وَ اَلْحَجَّ فِي كُلِّ سَنَةٍ. قَالَ: فَرَفَعَ يَدَهُ ثُمَّ قَالَ: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ اُرْزُقْ حَمَّادَ بْنَ عِيسَى دَاراً وَ زَوْجَةً وَ وَلَداً وَ خَادِماً وَ اَلْحَجَّ خَمْسِينَ سَنَةً». قَالَ حَمَّادٌ : فَلَمَّا اِشْتَرَطَ خَمْسِينَ سَنَةً عَلِمْتُ أَنِّي لاَ أَحُجُّ أَكْثَرَ مِنْ خَمْسِينَ سَنَةً. قَالَ حَمَّادٌ : وَ قَدْ حَجَجْتُ ثَمَانِيَةَ وَ أَرْبَعِينَ سَنَةً، وَ هَذِهِ دَارِي قَدْ رُزِقْتُهَا، وَ هَذِهِ زَوْجَتِي وَرَاءَ اَلسِّتْرِ تَسْمَعُ كَلاَمِي، وَ هَذَا اِبْنِي، وَ هَذِهِ خَادِمِي، وَ قَدْ رُزِقْتُ كُلَّ ذَلِكَ. فَحَجَّ بَعْدَ هَذَا اَلْكَلاَمِ حِجَّتَيْنِ تَمَامَ اَلْخَمْسِينَ، ثُمَّ خَرَجَ بَعْدَ اَلْخَمْسِينَ حَاجّاً فَزَامَلَ أَبَا اَلْعَبَّاسِ اَلنَّوْفَلِيَّ ، فَلَمَّا صَارَ فِي مَوْضِعِ اَلْإِحْرَامِ دَخَلَ يَغْتَسِلُ، فَجَاءَ اَلْوَادِي فَحَمَلَهُ فَغَرِقَ فَمَاتَ، رَحِمَنَا اَللَّهُ وَ إِيَّاهُ، قَبْلَ أَنْ يَحُجَّ زِيَادَةً عَلَى اَلْخَمْسِينَ وَ قَبْرُهُ بِسَيَالَةَ . 📗قرب الإسناد , جلد۱ , صفحه۳۱۰ 🌷🇮🇷🌷
🏞 روش مدیریت رســــــول روش كار رسول اين نيست كه فقط كارها پيش برود؛ بلكه مقصود او اين است كه آدم‌ها با كار خودشان پيش بيايند و ارتقاى وجودى بگيرند و همين نوع مديريت و رهبرى كار را مشكل‌تر هم مى‌كند؛ چون ديگران مى‌توانند از هر وسيله براى رسيدن به مقصود خود استفاده كنند؛ درحالى‌كه رسول فقط زمينۀ اين استفاده را فراهم مى‌كند. ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۷۷ #️⃣ ‌ ▫️@einsad
«الصغری الکبری؛ قطر،کوچک ِ بزرگ» 🔹میزبانی جام جهانی، جام ملت ها، میانجی بحران غزه، واسطه مذاکره ایران - امریکا، طالبان-امریکا،حامی اسلام گرایان اخوانی،چرا همیشه پای قطر در میان است؟ 🔸قطر کشوری ذره ای،به لحاظ جغرافیا و منابع انسانی با محدودیت های ساختاری مواجه و فاقد عمق استراتژیک است. به لحاظ تاریخی نیز بر تبار فرهنگی-تمدنی معتنابهی تکیه ندارد لذا مجموعه محدودیت ها برای انزوا در نظام بین الملل کفایت می کند. 🔸اما چگونه این کوچک، در سطح بزرگان کنشگری می کند؟ تحلیل حکمرانی دو دهه اخیر قطر نشانگر طراحی استراتژی سه سطحی برای فائق آمدن نسبی کارگزار بر محدودیت های ساختاری است. 🔻گام اول قطر، کسب مرجعیت در افکار عمومی و تاثیرگذاری بر ترجیحات سیاسی- فرهنگی مردم در جهان عرب بود که با تاسیس ابررسانه الجزیره با متعلقات آن(الجزیره الثقافیه، انجلیزیه، مرکز الجزیره للدراسات و...)دنبال شد و امروزه با فاصله زیادی از رسانه های دیگر، برترین رسانه در جهان عرب است. 🔺گام دوم،تلاش برای کسب مرجعیت در افکار عمومی جهان با سرمایه گذاری در جذابترین ابزار تاثیرگذاری یعنی فوتبال بود که قطر را به تمام جهانیان شناساند و مکمل آن به لحاظ سیاسی، میانجیگری در بحران های بین المللی، مرجعیت این کشور در عرصه های سیاسی را ارتقاء داد. 🔹اما مهم ترین گام قطر، کسب مرجعیت علمی و جهت دهی فکری نخبگان جهان اسلام با سرمایه گذاری کلان در تاسیس مراکز علمی،دانشگاهی و راهبردی در حوزه علوم انسانی و اسلامی است که به زودی این کشور را به قطب دادوستد علمی خواهد رساند. 🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی @Arabworld2023
«کتابخانه ای با صدها هزار کتاب» 🔹مکتبة نور يکی از پایگاه های مرجع در معرفی کتاب در جهان عرب است. 🔸 برخی آثار را می توان با عضویت در سایت به صورت رایگان دریافت کرد. سایت ماهانه ۸میلیون بازدید کننده دارد و 896,037 کتاب از 293,686مولف را معرفی می نماید. 🌷🇮🇷🌷