هدایت شده از حمید رسایی ✔️
.
♻️ بررسی پدیده جاسوس خبرنگاری
🔹 در برنامه تهران ۲۰ امشب
🔰 با حضور حمید رسایی
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج تهران؛ برنامه تهران ٢٠ امشب ۸ آبان با تمرکز به روی مسئله عملیات زنجیرهای برخی روزنامهها در دفاع از جاسوس خبرنگاری در حوادث اخیر میپردازد.
تهران ۲۰ امشب میزبان حمید رسایی، فعال سیاسی و مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی و شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.
در این برنامه به مباحث جنجالی وقایع یک ماه گذشته در خصوص بازداشت برخی از اهالی رسانه پرداخته خواهد شد.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
🔹🔸🔹 سلسله نشست های علمی فقه نظام با موضوع
«فقه تربیت در آینه چالش های آموزش و پرورش»
با حضور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطیفی معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش
دبیر علمی:حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا وحیدی پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام
پنچ شنبه 5 آبان ساعت 9:45
♻️ لینک مجازی شرکت در نشست:
https://gharar.ir/r/0fd437b8
کانال پژوهشگاه فقه نظام
https://eitaa.com/jiiss_ir
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
بسم الله الرحمن الرحیم
#تک_جلسات_قابل_توجه
جلسۀ دوم - بخش اول
نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_لطیفی معاون برنامه ریزی و متون درسی وزیر آموزش و پرورش
عنوان نشست: « فقه تربیت در آئینۀ چالش های آموزش و پرورش »
زمان جلسه: پنجشنبه 5 / آبان / 1401
مقدمه: نوع نگاه به مسأله
از دو منظر می توان به نقش فقه در حل مسائل آموزش و پرورش نگاه کرد؛ یکی این که آیا فقه می تواند نقشی در حل مسائل داشته باشد؟ اگر بله، نقش فقه چه نقشی است؟ و چه گونه می تواند این نقش را ایفا کند؟ و دیگری این که از طرف مسأله به مطلب نگاه کنیم. یعنی این که مسائل آموزش و پرورش در نظر گرفته شود و بررسی شود برای حل هریک از آنها چه مسیری را باید طی کرد؟ چه اموری باید انجام شود.
مطلب اول: توضیحی در مورد عنوان جلسه
با توجه به مقدمه ای که گفته شد در اولین مطلب توجه به این نکته لازم است که هرچند نوع نگاه دوم ترجیح هایی دارد اما دغدغۀ دوستان و برنامه ریزی جلسه می طلبد که موضوع از منظر اول مورد توجه قرار گیرد. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد: «آیا فقه می تواند در حل مسائل آموزش و پرورش نقشی داشته باشد؟ چه نقشی و چگونه؟»
در پاسخ به این سوال به چند نکته باید توجه کرد؛
نکتۀ اول این که در بررسی مسائل آموزش و پرورش باید جنس مسائل آموزش و پرورش و ابعاد آن را شناخت. باید موضوع شناسی صحیحی نسبت به مسائل انجام شود.
نکتۀ دوم این که باید حدود و توان مندی های فقه را به درستی و دقیق شناسایی کرد.
نکتۀ سوم که نکته ای بسیار مهم، ضروری و قابل توجهی است این که دانش ها و تخصص ها مسائل را حل نمی کنند بلکه افراد هستند که مسائل را حل می کنند. نه فقط فقه بلکه در علوم مختلف این چنین است. هم فقه، هم فلسفه و هم علوم دیگر. علوم ظرفیت هایی دارد ولکن این افراد هستند که از ظرفیت های علم استفاده می کنند، مسائل را شناسایی می کنند و با ظرفیت های خود مسائل را حل می کنند.
مدتی قبل با مقاله ای مواجه شدم با عنوان «فلسفۀ تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کار می تواند انجام دهد؟» در انتهای مقاله نویسندگان نوشته بودند: در حین کار فهمیدیم عنوان دقیقتر برای مقاله این است که گفته شود «فیلسوفان تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کاری می توانند انجام دهند؟» واقعا نکتۀ دقیق و صحیحی است و باید به آن توجه کرد.
با این توضیحات باید عنوان نشست را بازآفرینی کرده و بگوییم: «فقیهان فقه تربیت نسبت به چالش های آموزش و پرورش چه فعالیتی می توانند انجام دهند؟» و با این صورت بندی لازم است که توجه شود چه فقیهانی می توانند در حل مسائل کمک کنند؟ چه ویژگی هایی باید در یک فقیه وجود داشته باشد تا بتواند در رفع مشکلات نقش آفرین باشد؟ ممکن است شخص توانایی ها و ویژگی هایی داشته باشد اما در حل مسائل نتواند یاری رسان باشد. از این رو توجه به این ویژگی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#تک_جلسات_قابل_توجه
جلسۀ دوم - بخش دوم
در بیان ویژگی هایی این دسته افراد به سه نکتۀ مهم و اساسی باید توجه کرد؛ تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل، توانمندی های ارتباطی و تعاملی و رصد مسائل.
ویژگی اول: تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل: مراد از تسلط و اشراف این است که شخص لازم است در عرصه های مختلف علاوه بر آنچه جزء مشهورات عرصه ها به حساب می آیند، نسبت به محتواهای دیگر نیز آشنایی و اشراف داشته باشد. سطح دانشی او محدود به مشهورات نباشد بلکه نکات ظریف و دقیقی که در ادوار مختلف مطرح بوده یا احیانا اشخاصی که چندان مشهور هم نبوده اند مطرح کرده اند، بداند. این اشراف باعث می شود در بزنگاه ها و مواجهه با مشکلات شخص بتواند عالمانه و دقیق عمل کند.
ویژگی دوم: توانمندی های ارتباطی و تعاملی: مراد این است که شخص توانایی گفتگو و تعامل با دیگران، شنیدن حرف آنها، رعایت آداب اخلاقی و اجتماعی همچون خوش رو بودن در برخوردها و تواضع داشتن در ارتباطات را داشته باشد. این موارد از جمله اموری است که در ارتباطات بسیار یاری رسان است.
ویژگی سوم: رصد مسائل: مراد این است که فقیه فقه تربیت لازم است مسائل و مشکلات موجود آموزش و پرورش را رصد کند، نسبت به مسائل دغدغه داشته باشد، واقعا درگیر و دغدغه مند نسبت به آموزش و پرورش باشد.
در رصد مسائل جهات مختلفی قابل توجه است؛ شناخت جریانات اثرگذار در عرصۀ آموزش و پرورش، آشنایی با کلیات برنامه ریزی در کشور به این معنا که هم نسبت به روابط رسمی موجود در عرصه ها شناخت داشته باشد و هم روابط و مناسبات غیر رسمی را بشناسد. با شناخت این موارد است که شخص در مواجهه با سخن ها و محتواها ریشه ها و منشأهای آنها را می شناسد و مسیری که آن برنامه دنبال می کند تشخیص می دهد.
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
#تک_جلسات_قابل_توجه
جلسۀ دوم - بخش سوم
مطلب دوم: گستره و تقسیم بندی مسائل آموزش و پرورش
دومین مطلبی که لازم است در این عرصه مورد توجه قرار گیرد این است که مسائل آموزش و پرورش مسائلی متکثر و متنوع دانست. بخشی از این هم به جهت گستردگی و شمول این وزارت خانه است. این وزارت خانه بزرگترین وزارت خانۀ کشور است. بیش از نیمی از حقوق بگیران دولت در این وزارت خانه مشغول هستند. از جهت مخاطبین هم در دورۀ کنونی حدود شانزده میلیون و ششصد هفتصد هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند. بنابراین باید توجه داشت که مسائل این وزارت خانه مسائل چند لایه، پیچیده، تقریبا مرتبط با همۀ مسائل دیگر، دارای ارتباطات چند سویه، استمرار و تداوم در سال های متمادی است و این عناصر باعث سختی کار می شود.
جهتِ نگاه به مسائل این وزارت خانه نیز مهم و ضروری است. برخی مسائل را از منظر علوم تربیتی دنبال می کنند در حالی که به نظر می رسد این نگاه، کوچک انگاری این مسائل است. چرا که برخی علوم تربیتی را از جمله عوامل چالش زا در این عرصه بر می شمرند.
مسائل این وزارت خانه را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد؛ مسائل کلان و راهبردی، مسائل موضوعی حوزه های خاص و مسائل خرد.
مسائل کلان و راهبردی، مسائلی است عمیق، چند بُعدی و دارای پیچیدگی که باید ناظر به موقعیت نسبت به آنها تدبیر کرد. یکی از ویژگی های این دست مسائل این است که همیشه نمی توان بر اساس قواعد ذکر شدۀ علمی با آنها مواجه شد. در برخی موارد اساسا مسأله به جهت کنارگذاشتن یا بی توجهی به همین قواعد ایجاد شده است و نمی توان صرفا با توجه به همین دست قواعد آنها را حل کرد. در جامعۀ ما به جهت درگیری بین جهتِ اسلامی – بومی با جهت مدرن این چالش ها جدی تر نیز می شود. مثلا یکی از مسائل بحث مردمی سازی آموزش و پرورش است. در این عرصه سه دیدگاه مطرح است؛ مردمی بودن، دولتی بودن، خصوصی بودن. در مواجهه با این مسأله اولا باید تلاش کرد به درستی مسأله شناخته شود. مثلا اساسا مردمی سازی یعنی چه؟ مراد از مردمی سازی چیست؟ سپس باید توجه داشت که نقش علوم مختلف در حل این مسأله چگونه است؟ در حل این مسائل قطعا فقه نقش دارد ولکن مشارکت کننده است. چرا که نمی توان به آنها تک بعدی نگاه کرد باید ایده های مختلف مطرح شود، جهت های مختلف مسأله دیده شود.
دستۀ دوم از مسائل آموزش و پرورش مسائل موضوعی در حوزه های خاص است. مثلا این که برای آموزش دانش آموزانی با نیازهای ویژه و خاص چگونه باید تصمیم گیری کرد؟ در این عرصه ها تمرکزها و تخصص های موضوعی محوریت بیشتری دارد. یا مثلا برای تقویت دین داری دانش آموزان چه باید کرد؟ چگونه باید عمل کرد؟ در چه مقطعی باید اقدام نمود؟ در این عرصه نیز فقه کارآیی دارد و می توان از آن بهره جست.
مسائل خرد و موردی دستۀ سوم مسائل آموزش و پرورش است. مثل این که پدر و مادر یا معلم در سخت گیری بر متربی تا چه حدی می تواند پیش برود؟ چه مقدار می تواند او را الزام کند؟ این دست مسائل را نمی توان از جمله مسائل و چالش های نظام دانست.
با توجه به این که در حل مسائل با ضرورت ها و محدودیت هایی مواجه هستیم باید ناظر به ضرورت ها و چالش ها نسبت به نوع فعالیت خود تصمیم بگیریم. چرا که بسیاری امور در ادارۀ کشور و صحنۀ عمل با ضرورت ها و اضطرارها همراه است.
مطلب سوم: توانایی فقه
سومین مطلبی که در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد این است که فقهِ موثر برای حل مسائل کشور فقهِ در معنای عام و کلان آن است. فقهی که به دو نکته توجه داشته باشد. نکتۀ اول این که نگاهش نگاه فردی نباشد بلکه نگاه اجتماعی سیاسی داشته باشد. مسائل را در حد چالش های یک فردِ متدین مورد توجه قرار ندهد بلکه پیامدهای اجتماعی آنها، ابعاد مختلف مسأله و جهات دیگر را نیز مد توجه قرار دهد. نکتۀ دوم این که صرفا با داشته های فقهی برای حل مسائل اقدام نکند بلکه مجموعۀ محتواهای دین را مد نظر قرار دهد. چنین فقه و فقاهتی قطعا معنای جزئی از فقه را در خود دارد ولی به آن محدود نمی شود.
#فقه_تربیت
#فقه_نظام
@mojtaba_kafil
هدایت شده از مرکز تخصصی امام خمینی (ره)
تاریخچه روان شناسی اسلامی.mp3
15.14M
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
🎵 سخنرانی با موضوع: تاریخچه #روانشناسی_اسلامی
🗣 حجت الاسلام والمسلمین دکتر #رفیعی_هنر
⏱ ۸۳ دقیقه
💽 ۱۴ مگ
–┅═ঊঈ🌿🦋🌿ঊঈ═┅–
#مرکز_تخصصی_امام_خمینی ره
#مشاوره_اسلامی
👇به جمع ما بپیوندید👇
╔═🍃🌹🍃═════╗
@kemtik_mi
Mtik.ismc.ir
╚═════🍃🌹🍃═╝
هدایت شده از مرکز تخصصی امام خمینی (ره)
روانشناسی اسلامی و چشم انداز آن.mp3
30.65M
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
🎵 سخنرانی با موضوع: #روانشناسی_اسلامی و چشم انداز آن
🗣 دکتر هادی بهرامی احسان
🗣 دکتر سیدمحسن اصغری
🗣 دکتر علی نقی فقیهی
🗣 دکتر سیدعلی مرعشی
⏱ ۱۲۷ دقیقه
💽 ۲۹ مگ
✍ آیا محتوای موجود به حدی رسیده اند که بتوان یک سیر آموزشی برای تعلیم روانشناسی اسلامی تدوین کرد؟
✍ در حوزه روش شناسی جایگاه روش اجتهادی و روش تجربی در نظر اساتید روانشناسی اسلامی چیست؟
✍ موانع پیش روی روان شناسی اسلامی چیست؟
–┅═ঊঈ🌿🦋🌿ঊঈ═┅–
#مرکز_تخصصی_امام_خمینی ره
#مشاوره_اسلامی
👇به جمع ما بپیوندید👇
╔═🍃🌹🍃═════╗
@kemtik_mi
Mtik.ismc.ir
╚═════🍃🌹🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قدرت زوم کوادکوپترهادی سپاه 👌
امنیت اتفاقی نیست🇮🇷
🌷🇮🇷🌷
✅اهداف تهديدات نرم
مهمترين اهداف تهديدات نرم عبارتند از:
۱ )تغيير ايدئولوژي حاکم.
۲ )کاهش مشارکت سياسي مردم با القاي ناکارآمدي حکومت.
۳ )تغيير هويت ديني و ملي شهروندان با تخريب پيشينه تاريخي آنان.
۴ )دستکاري افکار عمومي در جهت خواسته هاي خود و عليه نظام حاکم.
۵)کاهش انسجام اجتماعي.
۶)تغيير انسجام سياسي حاکم.
۷ )تغيير ارزش هاي جامعه و ايجاد استحاله فرهنگي.
۸ )ايجاد فرهنگ جديد.
۹)تغيير الگوي سياسي حاکم.
۱۰)تشديد و تقويت واگرايي قومي
🔷سیاست ناب
هدایت شده از کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟
استاد پارسانیا
آیا حقیقت انسان به بدن و بدنمندی اوست یا علاوه بر این، مستغرق در بعد ثابت هم هست؟ اینکه انسان زمان را درک میکند و درک زمان دلیل بر این است که لایه ثابت و مجردی هم دارد و آن هم انسان است و بدن هم البته اوست و بخشی از اوست و این وجوه مختلف را هم دارد اما امپریسیسم و حس گرایان، همه واقعیت انسان را در همین بعد محسوس میدانند.
بدن زمانمند و مکانمند است؛ زمان بر بدن میگذرد؛ اما شیئی که مستغرق در زمان باشد و همه حقیقتش زمانی باشد؛ درک زمان را نمیتواند داشته باشد؛ چون با زمان همه چیزش حرکت میکند که اگر اینگونه باشد چطور شما زمان را درک میکنید؟
فیلسوفان غربی نیز متوجه شده اندکه درک زمان، خودش زمانی است؛ کانت چون واقعیت را به واقعیت محسوس محدود میکند میگوید: درک زمان و مکان مربوط به عالم واقع نیست و از ذهن انسان است.
این در بیرون واقع و سطحی از واقعیت انسان است که وجود دارد؛ از این رو چون واقع را در بیرون، صورت میدهیم؛ صورتهایی که نمیتواند واقعی باشد، از این جهت، چون این صُوَر برای واقع نیست و ما هستیم که این صور را به واقع میافکنیم؛ بنابراین وقتی از واقع خودش میخواهد شروع کند، از بدن خودش شروع میکند و ادعا میکند بخشی از ما واقعی است که حس تأیید میکند.
«وجود اِمّا ثابت اِمّا مُتحرک» و انسان هر دو لایه وجود را در حضور خودش میبیند و حضور خودش را از لایه ثابت میبیند و اگر ثبات نداشت، تحرک و درک زمان و درک حرکت را نمیتوانست بفهمد؛ و گرنه اگر خودش در حرکت بود؛ گذشته که گذشت و باید در حال زیست کند.
بالاخره معنای وجود؛ معنایی است که سَیَلان و زمان را هم میگیرد، یعنی نمیتوانید بگویید جایی که سَیَلان است؛ واقعیت ندارد، اینگونه نیست بلکه حظی از واقعیت را دارد، همان گونه که ثبات دارد، همین که زمان را درک میکنید، همین درک نشاندهنده این است که ما یک وجودِ غیرزمانی داریم.
اغلب فیلسوفان، حقایق عقلی و اثبات اینکه ما هستی مجرد داریم را از درک و ادراک انسان شروع میکردند؛ همینکه ما معانی عقلی را داریم و این معانی نمیتوانند محسوس باشند و با حس درک نمیشوند، پس ما یک حسِّ غیرحسی هم داریم؛ ابن سینا در اول نَمَط چهارم میگوید: عدهای میگویند هرچه هست محسوس است و آنچه محسوس نیست؛ نیست، اما من از نگاه به محسوس و حکمی که راجع به محسوس میکنیم، ثابت میکنم یک امر غیرمحسوس هم داریم.
@parsania_net
#برهنگی
#انقلاب
@cafe_fekr
31.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت فاحش پیشرفت زنان قبل از انقلاب با بعد از انقلاب طبق آمار جهانی
| #روشنگری | #پیشرفت
| #پیشرفت_زنان
🌷🇮🇷🌷
جدول مبانی اصول و روش های تربیتی - کتاب خسرو باقری .pdf
69.7K
✨جدول مبانی اصول و روش های تربیتی - کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ج1- خسرو باقري
خسرو باقری نمودار کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی.pdf
46.2K
✨نقشه کتاب نگاهی دوباره به تربیت اسلامی ج اول خسرو باقری
❗️توجه ❗️توجه
🔶 محصول جدید مرکز مشاوره سماح
🔸 «امیددرمانی با رویکرد اسلامی» منتشر شد.
📝 نویسندگان: محمد فرهوش - احمد انتصاری
✍معرفی کتاب
🌸 امید، به افرادی که در موقعیتهای سخت قرار دارند، انرژی لازم را برای مقابله با سختی ها برای رسیدن به هدف و سازگاری با شرایط میدهد.
🌼 اگرچه امیددرمانی کلاسیک در افزایش شادکامی و کیفیت زندگی نقش دارد، همچنین امید درمانی اسلامی با تأکید بر اهمیت رشد معنوی، به زندگی، معنا و هدف می دهد و فرد احساس معنا و هدفمندی می کند و تحمل مشکلات
در زندگی را آسان تر می نماید
💠 اگر دنبال این هستید که از ناامیدی دست بردارید و احساس رضایت خوبی را تجربه کنید، این کتاب را مطالعه کنید.
♦️لینک_محصولات
♦️آیدی_فروش
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#نشست_علمی
شماره 54
نشست علمی با موضوع:
ظرفیت منطق های جدید و هوش مصنوعی در فرآیند استنباط
🎤 ارائه توسط استاد معظم علیرضا شهبازی
📆زمان: چهارشنبه 11 آبانماه
⏱ساعت 18:15
🔷مکان: بلوار معلم کوچه 21 (کوچه مسجد سلماسی) ساختمان جدید مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام
🌐پخش زنده از طریق کانال نشست و گزارشات علمی در ایتا
🆔 @neshast_mfemb
مناظره.mp3
52.52M
✅صوت مناظره روانبخش و قوچانی
✍برای دوستانی که موفق به دیدن برنامه نشده اند
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨قدم به قدم با اغتشاشگران!
🔹دوربینهای نظارتی از صفر تا صد یک اغتشاش را به تصویر کشیدند.
🔹تصاویری که برای اولین بار از قرارهای تشکیلاتی و اقدامات لیدرهای اغتشاشگران پخش شد.
🌷🇮🇷🌷
آیا_هر_اعتراضی_بازی_در_زمین_امپریالیسم_است؟_مازیار_اشرفیان_بناب.mp3
28.72M
✨دوستان توصیه میکنم این قطعه صوتی رو با دقت گوش بدید 👌
🔺در یک برنامه تو کلاب هاووس با مدیریت علی علیزاده یکی از شرکت کنندگان فعال جلسه که گویا ساکن انگلستان است با انتقاد از رویکرد علیزاده میخواد علیزاده رو ضایع کند اما در نیمه دوم صوت، پاسخ پخته و خوب علیزاده به مواجهه انتقادی این پزشک ایرانی در نوع خودش جالبه.
🔻اما اصل ماجرا از نیمه دوم صوت جذاب میشه. جایی که یکی از شرکت کنندگان هویت این پزشک ایرانی رو برملا میکنه.
🔻با رانت حاکمیتی جمهوری اسلامی، چه آدم هایی به چه منافعی رسیدند و چه ضربه هایی به جمهوری اسلامی زدند و الان چه لگدهایی میندازن.
🇮🇷
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم زیر را ببینید
جستجو کنید لیکک.
جمعیت و مساحتش معلوم میشود!
برای من هیچ وقت کثرت، نشانه حقانیت نبوده، اما برای جمهوری اسلامی، با مولفه جمعیت شاخ و شانه نکشید.
در خود آلمان چقدر مهاجر زندگی میکند، چند درصدشان در تجمع تحریمطلبها وتجزیهطلبها در برلین حضور پیدا کردند؟
💬 محمدرضا کردلو
@Fars_plus
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محتواهای دروغ چطور ساخته میشود؟
برشی از فیلم «سگ را بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا که در آن ساخت روایتهای جعلی علیه کشورها توسط آمریکا را نشان میدهد.
@Farsna
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📲 دسترسی سریع به محصولات چندرسانهای KHAMENEI.IR درباره اهمیت و جایگاه حفظ #امنیت در جامعه
🗓 مهرماه۱۴۰۱
📝 گزیده بیانات | «امنیت»، اصلیترین نیاز مردم و کشور
https://khl.ink/f/51109
🎞 کلیپنوشت | امنیت ما درونزاست
https://khl.ink/f/51171
🎞 کلیپنوشت | امنیت یعنی چه؟
https://khl.ink/f/51093
🎞 کلیپنوشت | امنیت؛ پایه پیشرفت
https://khl.ink/f/51088
📹 نماهنگ | برای امنیت ملت
https://khl.ink/f/51080
📜 مجموعه سخننگاشت | نیروی انتظامی عامل مهم امنیت شهرها و مرزهاست
https://khl.ink/f/51087
🖼 مجموعه لوح | بدون امنیت نمیشود!
https://khl.ink/f/51173
•
آیا زنان ازاین رو نام اعظم عشق را
از بَرَند که مادرند؟!
نمیدانم!!
#مادرشهیدقربانخانی
#یادشباصلوات
#مدافعان_حرم
🌷🇮🇷🌷
استکبارستیزی از دیدگاه مقام معظم رهبری.docx
194.6K
از منظر رهبر حکیم انقلاب
#استکبارستیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منطق مادر اغتشاشگر قاتل
مرگ دست خداست، پسر من وسیله بوده!
شما چرا با چاقوهای تیز برخورد نمیکنید؟!
😂😊
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از کانال میز معارف
نسخه چاپی - شگفتی جهان از تلسکوپ نوری ایران.PDF
104.1K
✅#ایران_قوی
🔺جهت اطلاع اساتید گرامی از پیشرفتهای علمی ایران در مواجهه با شبهات دانشجویان
⬅️شگفتی جهان از تلسکوپ نوری ایران
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از ریشههای اغتشاشات
کتابهای درسی قابل تامل
#شهریار_زرشناس
🔻نهاد نمایندگی در دانشگاهها
🔻مسئولان ادوار سازمان سمت
🔻شورای عالی انقلاب فرهنگی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محسن قنبریان
🏛 لانه هایی برای تسخیر!
❓جای کلیشه های تکراری ۱۳آبان می شود طرحی نو دراندازیم؟!
#چه_باید_کرد؟!
🔘 طرح مسأله
*⃣ سامانه پایش آسیب های اجتماعی دانش آموزان، خطر پذیری آنها در ۶سال اخیر را ۱۰برابر نشان می دهد! خشونت رتبه اول!
در صدر عوامل موثر بر این آسیب زایی، رسانه های دیداری (ماهواره ای یا سکوی مجازی آنها) است!
*⃣ سامانه فکت یار در گزارش خود از رشد تعامل کاربران ایرانی با رسانه های ماهواره ای ایرانی زبان پس از فیلتر اینستاگرام گفته است!
یعنی فیلترینگ حتی اگر استقبال بیشتر به پلتفرم های داخلی را در پی داشته باشد، رتبه اول عوامل موثر در آسیب و خطر پذیری دانش آموزان را نکاسته و فقط از رصد سکوی مجازی آنها به دیدن کانال ماهواره ای منتقل شده است!
*⃣ اعتماد به رسانه ملی و رسانه های داخلی هم رشد چشم گیری نکرده است! شنیده ها از پیمایش رسانه ملی از میزان قبول فوت طبیعی مهسا امینی توسط مردم حتی پس از گزارش پزشک قانونی، نگران کننده است!
*⃣ دستگاه های بروکراتیک نظام هم که جز فیلتر و منع، نمی دانند و نمی توانند؛ دهه قبل در ماهواره تجربه شد و الان علیرغم تاثیر واضح آن شبکه ها، قانون ماهواره به نتیجه قهری رها شدن انجامید؛ تا سیاست فیلترینگ مجازی به چه نتیجه ای بیانجامد!
⬅️ در چنین شرایطی آیا جنبش های دانشجویی و مردمی برای حفظ ارزشهای اسلامی و ایرانی، بجای تکرار کلیشه های جشن فتح لانه جاسوسی نباید به تسخیر این لانه های جدید فکر کنند؟!
❓ اما تسخیر بی بی سی و ایران اینترنشنال و... چگونه است؟! جریان انقلابی دانشجو و دانش آموزی چه می تواند بکند؟!
🔘 پیشنهادات
بطور کلی جریان دانشجویی و دانش آموزی به عنوان نهادی اجتماعی برای فتح این لانه ها دو راه سلبی و ایجابی می تواند تعقیب کند. سلب اعتماد به رسانه های معاند در گرو افزایش اعتماد به رسانه های داخلی و بخصوص رسانه ملی است.
از اینرو به شکل ضربتی و عملیاتی از ۱۳آبان تا ۱۶آذر می تواند مثل این ایده ها را دنبال کند:
1⃣ رسیدن به عوامل افزایش اعتماد به رسانه ملی!
فقط از سال۷۰ تا۸۹، ۱۱تحقیق در اینباره انجام شده که با نرخ متوسط هر دوسال یک تحقیق الان باید بیش از ۱۵ تحقیق باشد.
پایش نتایج تحقیقات موجود و به بحث گذاشتن نتایج در یک کارگروه تخصصی و رسیدن به دو سند سیاستی و عملیاتی اولین قدم است.
نقایص کار قابل واگذاری به پژوهش مستقل است. تا همین جا میشود بر سند تحول صدا و سیما که در حال انجام است اثر کنند.
2⃣ مطالبه عملی و عمومی نتایج به وسیله بدنه دانشجویی کشور
نتایج حاصله از تحقیقات و همچنین قوانین معوق مانده باید به شکل عمومی و فراگیر مورد مطالبه قرار گیرد. مثلا اگر طبق قانون خط و مشی و اصول برنامه های صدا و سیما(مصوب ۶۱/۴/۱۷) در ماده۷: رسانه ملی باید صدای مستضعفان و محرومان باشد؛ و در ماده۱۵: "باید زبان گویای ملت باشد و وظیفه دارد خواست ها، نیازها و مشکلات مردم را به اطلاع مسئولین برساند"؛ میزان این صدا در رسانه بررسی و مطالبه شود.
در برخی تحقیقات یاد شده نتایج روشنی برای مطالبه به چشم می خورد.
3⃣ تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب!
در تقابل با شبهه آفرینی مدام شبکه های معاند، یک کمیته مستقل حقیقت یاب تشکیل و با سرعت و دقت بررسی خود را از طریق رسانه ها به اطلاع عموم برساند.
مثلا در پرونده های کشته های ادعایی این ایام از طریق شبکه مویرگی دانشجویی در استانها و شهرستانها، اطلاعات دقیق میدانی را جمع آوری و زودتر به هیات بررسی منتخب دانشجویی ارسال و نتایج گزارش شود.(نزدیک همین پیشنهاد را سخنگوی دولت در دانشگاه ها به دانشجویان پیشنهاد میکرد)
4⃣ تشکیل دادگاه استاد_دانشجویی!
برای ماجراهایی که افکار عمومی را جریحه دار می کند و اعتماد سازی نکردن در آنها، فاصله مردم با حاکمیت را موجب می شود؛ این دادگاه علمی قابل تشکیل است(نمونه ای ملی و ارزشی از دادگاه راسل).
قبل از ماجرای مهسا امینی می شد در نحوه عملکرد گشت ارشاد در نمونه هایی که کرامت زن ایرانی مخدوش می شد، با بررسی ادله طرفین به نتایجی رسید و جاهایی که پلیس وعده توبیخ مامور خود را داده، تا حصول نتیجه تعقیب شود. پیگیری و عملکرد خوب هم مورد تشویق و تمجید قرار داده شود.
الان هم نمونه هایی که به اعتماد عمومی به پلیس یا نهادهای امنیتی می انجامد وجود دارد. (جزییات و شرایط این محکمه علمی جداگانه قابل بحث است)
#سیزده_آبان
#کودتای_رسانه_ای
#اعتماد_سازی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۸/۱۰
☑️ @m_ghanbarian