eitaa logo
شمیم افق
1.2هزار دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
6.6هزار ویدیو
2.5هزار فایل
﷽ ارتباط با ما @mahdiar_14
مشاهده در ایتا
دانلود
عبرتهای عاشورا9.pdf
567.9K
💯عبرت های عاشورا در کلام امام خامنه ای🌻 ♻️قسمت نهم 📛مال اندوزی مسئولین ‼️خواص در ماديات غرق شدند. 🆔 @ShamimeOfoq
أیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ🖤 🍃مهدی (عج) وارث عاشوراست همچنان که حسین (ع) وارث پیامبران است.🥀 🆔 @ShamimeOfoq
مفهوم زندگی عمر اصلی انسان، با عمل های شایسته ای سنجیده می شود كه انجام داده است، نه با سال هایی كه سپری كرده است. عمر عملی، نه عمر زمانی. آنچه از سرمایه این دنیا برای آبادی آخرت صرف شود، همان میزان عمر حقیقی انسان است. شناخت دنیا، بصیرت عملی انسان را نیز در زندگی می افزاید. آنكه برای دنیای ناپایدار می كوشد، بازنده است، آنكه برای آخرت پایدار تلاش می كند، برنده است. 🆔 @ShamimeOfoq
مفهوم زندگی حسین بن علی علیه السلام دنیا را همچون ته مانده ظرفی كه دیگران از آن نوشیده اند، یا باقی مانده چراگاهی كه پیشینیان از آن چریده اند می داند كه خیری در آن نیست و در معرض زوال و دگرگونی است. این سخن را هنگام عزیمت به كربلامی فرماید: «اِنَّ هذِهِ الدُّنْیا قَدْ تَغَیَّرَتْ وَ تَنَكَّرَتْ وَ اَدْبَرَ مَعْرُوفُها فَلَمْ یَبْقَ مِنْها اِلاّ صُبابَةُ كَصُبابَة الاْناءِ وَ خَسیسُ عَیْشٍ كَالْمَرْعَی الْوَبیلِ...» [تحف العقول، ص 245]. با این دیدگاه، شوق آخرت پیدا می كند و زندگی دنیا را زیر سلطه جباران و ستمگران مایه دلتنگی و شومی شمرده، چنین حیاتی را «بَرَمْ» می داند «وَ الْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ اِلاّ بَرَما» همان زندگی تلخ و ناگوار و منحطی است كه كوردلان و دنیاپرستان، آن را شیرین می یابند و برای ادامه اش تن به هر خفت و خواری و زبونی می دهند. اما زندگی در نظر اولیاء خدا كه در عاشورا هم جلوه اعظم آن رخ نمود، جهاد در راه عقیده و مرگ در راه عزت و شرف و شهادت در راه خداست. اینان به لحاظ درك والاتری از حیات، زندگی ذلیلانه را بَرَم و مایه شكنجه و عذاب و غیرقابل تحمّل می دانند. 🆔 @ShamimeOfoq
صبح زیباتون بخیر دوستان وفادار شهدای کربلا🌷 این دنیا شما را نفریبد که آن امید هر کس را که به آن میل کند قطع نماید و طمع هر که را که در آن طمع کند ناکام کند.🦋 🆔 @ShamimeOfoq
انگیزه امام از قیام.mp3
3.4M
💠انگیزه امام حسین (ع) از قیام 🌿حجت الاسلام دکتر 🆔 @ShamimeOfoq
شمیم افق
عقیده و زندگی زندگی در صورتی جلوه ای از كمال و حقیقت دارد كه بر اساس معتقدات راستین و صحیح باشد. بعضی عقیده صحیحی ندارند، برخی هم عقاید ناب و صحیح را در زندگی خویش دخالت نمی دهند و برخلاف باورهای خویش عمل می كنند. و این یا ریشه در نفاق دارد، یا در ضعف نفس و نداشتن اراده. در عاشورا، آنچه در جبهه امام حسین علیه السلام دیده می شد، تأثیرگذاری عقیده در عمل آنان بود. اگر به خدای یگانه عقیده داشتند، رضای او را حتی با شهادت، می جستند. اگر به معاد باور داشتند، به سعادت اخروی می اندیشیدند، هرچند در دنیا خودشان كشته شوند و خانواده هایشان به اسارت گرفته شود. در نقطه مقابل، تلوّن مزاج و رنگ عوض كردن و پیمان شكستن و به جنگ امام حق آمدن كه در جبهه كوفیان دیده می شد، نتیجه ضعف عقیده یا قوّت دنیاطلبی آنان بود. البته بعضی هم جاهلانه و متعصّبانه بر باورهای نادرستِ خود پای می فشارند و در آن راه، حتی كشته هم می شوند، اما آنچه ارزشمند است، جهاد و مبارزه در راه عقاید حق و باورهای صحیح است و جمله معروفِ «ان الحیاة عقیدة و جهاد» نیز در صورتی پذیرفتنی است كه عقیده، حق و صحیح باشد تا كمال زندگی هم جهاد در راه آن باشد. [1]. [1] انتساب این جمله به امام حسین علیه السلام مأخذی ندارد. به گفته برخی، این جمله مصرعی از شعرِ احمد شوقی است: قِف دونَ رَأیَكَ فی الحیاة مجاهدا انّ الحیاة عقیدة وجهاد. در این زمینه ر. ك: مقاله پژوهشی درباره شعار معروف «ان الحیاة عقیدة و جهاد» در «چشمه خورشید»، دفتر اول، ص 51 مجموعه مقالات كنگره امام خمینی و فرهنگ عاشورا 🆔 @ShamimeOfoq
توبه حر.mp3
1.72M
💠توبه حر 🌷روضه خوانی محمد رضا 🆔 @ShamimeOfoq
انتخاب سرشت انسان همراه با نیروی انتخاب و اختیار است. در راه حق و باطل، خیر و شرّ نیز از سوی خداوند روشن شده است و گزینش راهی كه به سعادت می انجامد یا به شقاوت، برعهده انسان نهاده شده [دهر، آیه 2] و این قدرت كه «امانت الهی» است، مورد سؤال نیز قرار خواهد گرفت. در واقع، شخصیت فردی و اجتماعی هركس و سعادت و شقاوت او و بهشت و دوزخ وی، در گرو انتخابی است كه در زندگی دارد و هر لحظه و هر روز، انسان در مسیر یك آزمون الهی است، تا از راه های گوناگون كدام را برگزیند و از دعوت و ندایِ «عقل» و «نفس» و جاذبه «دنیا» و «آخرت» و كشش های «خدایی» یا «نفسانی» به كدام یك، پاسخ مثبت دهد. در مقابل دعوت انبیای الهی نیز، انسان ها از «ایمان» و «كفر» و «تصدیق» و «تكذیب»، یكی را بر می گزیدند و بستگی به آن داشت كه به دعوت عقل و منطق پاسخ دهند یا كششش نفسانیات را بر ندای عقل، حاكم سازند. ابلیس، در برابر فرمان الهی، انتخاب بدی كرد و مطرود شد. مؤمنان و كافران نیز پیوسته در معرض آزمایش «بهْ گزینی» و «حسن انتخاب» بودند. 🆔 @ShamimeOfoq