eitaa logo
تماشاگه راز
279 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
ای در درون جانم و جان از تو بی خبر وز تو جهان پر است و جهان از تو بی خبر چون پی برد به تو دل و جانم که جاودان در جان و در دلی دل و جان از تو بی خبر ای عقل پیر و بخت جوان گرد راه تو پیر از تو بی نشان و جوان از تو بی خبر نقش تو در خیال و خیال از تو بی نصیب نام تو بر زبان و زبان از تو بی خبر از تو خبر به نام و نشان است خلق را وآنگه همه به نام و نشان از تو بی خبر جویندگان جوهر دریای کنه تو در وادی یقین و گمان از تو بی خبر چون بی خبر بود مگس از پر جبرئیل از تو خبر دهند و چنان از تو بی خبر شرح و بیان تو چه کنم زانکه تا ابد شرح از تو عاجز است و بیان از تو بی خبر عطار اگرچه نعرهٔ عشق تو می‌زند هستند جمله نعره‌زنان از تو بی خبر https://eitaa.com/TAMASHAGAH
گلستان سعدی باب ششم (در ضعف و پیری) وقتی به جهل جوانی، بانگ بر مادر زدم دل آزرده به كنجی نشست و گريان همی گفت: مگر خردی فراموش كردی كه درشتی می كنی. 🔸چه خوش گفت زالى به فرزند خويش 🔹چو ديدش پلنگ افكن و پيل تن 🔸گر از عهد خرديت ياد آمدى 🔹كه بيچاره بودى در آغوش من 🔸نكردى در اين روز بر من جفا 🔹كه تو شير مردى و من پيرزن https://eitaa.com/TAMASHAGAH
آسودگی از مِحَن ندارد مادر آسایش جان و تن ندارد مادر دارد غم و اندوه جگر گوشه خویش ورنه غم خویشتن ندارد مادر 🍃🌹🍃 https://eitaa.com/TAMASHAGAH
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
🌼🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃🌼 حاء، میم ؛ سوگند به [این] کتابِ روشنگر ؛ که ما آن را فصیح و شیوا [و بدون ابهام] قرار دادیم تا شما [در آن] اندیشه کنید ؛ به راستی این [قرآنِ روشنگر] در «اُمُّ الکتاب» [که لوح محفوظ است] نزد ما بلندمرتبه و حکیم است. # زخرف، آیات ۱تا۴ https://eitaa.com/TAMASHAGAH
اشتقاق عاشق و معشوق از عشق است و عشق در مقر عز خود از يقين منزه و در حريم عين خود از بطون و ظهور مقدس، بلى بهر اظهار كمال، از آن روى كه عين ذات خودست و صفات خود را در آيينه عاشقى و معشوقى بر خود عرضه كرد و حسن خود را بر نظر خود جلوه داد، از روى ناظرى و منظورى نام عاشقى و معشوقى پيدا آمد، لغت طالبى و مطلوبى ظاهر گشت، ظاهر را بباطن نمود و آوازه عاشقى برآمد، باطن را بظاهر بياراست، نام معشوقى آشكارا گشت، قطعه: يك عين متفق كه جزو ذره‏ اى نبود چون گشت ظاهر اين همه اغيار آمده‏ اى ظاهر تو عاشق و معشوق باطنت مطلوب را كه ديد طلبكار آمده؟ عشق از روى معشوقى آينه عاشقى آمد، تا در وى مطالعه جمال خود كند و از وى عاشقى آينه معشوقى آمد، تا درو اسماء و صفات خود بيند، هر چند در ديده شهود يك مشهود بيش نيامد، اما چون يك روى بدو آينه نمايد هر آينه در هر آينه روى ديگر پيدا آيد، با آنكه در حقيقت جز يكى نبود، شعر: و ما الوجه؟ الا واحد غير انه اذا انت عددت المرايا تعددا بيت: غيرى چگونه روى نمايد؟ چو هرچه هست عين دگر يكيست پديدار آمده‏ https://eitaa.com/TAMASHAGAH
بزرگی را پرسیدند راه حق چون است ؟ گفت : قدم در قدم نیست اما "دل در دل" است و "جان در جان" به جان رو تا به درگاه رسی به دل رو تا به پیشگاه آیی.... کشف الاسرار https://eitaa.com/TAMASHAGAH
محرمان عشق خود دانند که عشق چه حالتست ، اما نامردان را از عشق جز ملامتی و ملالتی نباشد . خلعت عشق ، خود هر کسی را ندهند. و هر کسی خود لایق عشق نباشد ، و هر که لایق عشق نباشد خدای را نشاید و هر که عشق را نشاید ، خدای را نشاید.! عشق با عاشق توان گفت ، و قدر عشق خود عاشق داند، فارغ از عشق جز افسانه نداند. و او را نام عشق و دعوی عشق ، خود حرام باشد.!! کانال تماشاگه راز❤️
شُهره شهر مشو تا ننهم سر در کوه شورِ شیرین منما تا نکنی فرهادم https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از گل شنیدم بوی او مستانه رفتم سوی او 🌹 تا چون غبار کوی او در کوی جان منزل کنم https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای لبت باده‌فروش و دلِ من باده‌پرست جانم از جام میِ عشق تو دیوانه و مست آنچنان در دل تنگم زده‌یی خیمهٔ اُنس که کسی را نبوَد جز تو درو جایِ نشست همه را کار شراب است و مرا کار خراب همه را باده بدست است و مرا باد بدست چو بدیدم که سرِ زلفِ کژت بشکستند راستی را دل من نیز به غایت بشکست کار یاقوت تو تا باده فروشی باشد نتوان گفت به خواجو که مشو باده پرست https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌹✨ عشق‌، تنها هنگامی‌ همه عاشق‌ را در خود مستغرق‌ می‌کند که‌ محبوب‌ او، خدا،یا یکی‌ از هم‌نوعان‌ او باشد. این‌ از آن‌ روست‌ که‌ انسان‌ بذاته‌، تنها با کسی‌ برابری‌ می‌کند و او را دوست‌ می‌دارد که‌ به‌ صورت‌ او باشد. آن‌گاه‌ هیچ‌ جزئی‌ در وی‌ نیست‌، مگر که‌ همانند آن‌ در محبوب‌ یافت‌ می‌شود... ظاهرش‌ در ظاهر محبوب‌ و باطنش‌ در باطن‌ِ محبوب‌، شیفته‌ می‌شود. از این‌جاست‌ که‌ خدا «ظاهر و باطن‌» نامیده‌ شده‌ است‌. بدین‌سان‌، محبت‌ انسان‌ را در خدا و هم‌نوعان‌ خودش‌ مستغرق‌ می‌کند. این‌ پدیده‌ در جهان‌ فقط به‌ سبب‌ هم‌گونی‌ است‌. اما مستغرق‌ شدن‌ او در عشق‌، هنگامی‌ که‌ خدا را دوست‌ می‌دارد، از این‌ روست‌ که‌ انسان‌ به‌ صورت‌ِ خدا آفریده‌ شده‌ است‌ و حضرت‌ الهی‌ را با همه ذات‌ خودش‌، پذیرا می‌گردد و از این‌ رو همه نام‌های‌ الهی‌ در وی‌ آشکار می‌شوند و وی‌ بدان‌ها متخلق‌ می‌شود. از سوی‌ دیگر، اگر عشقش‌ به‌ خدا تعلق‌ گیرد و محبوب خدا باشد، فنای‌ او در عشقش‌ به‌ حق‌ شدیدتر از فنای‌ او در عشق‌ به‌ هم‌نوعان‌ خودش‌ است‌، زیرا هنگامی‌ که‌ انسان‌ یکی‌ از هم‌نوعانش‌ را دوست‌ می‌دارد، در غیاب‌ او از ظاهر محبوب‌ بی‌بهره‌ است‌، اما چون‌ حق‌، محبوب‌ او باشد، وی‌ در مشاهده دائم‌ است‌ و مشاهده محبوب‌، مانند خوراک‌ برای‌ تن‌ است‌ که‌ بدان‌ رشد می‌کند و هرچه‌ مشاهده‌اش‌ افزون‌ شود، بر عشقش‌ افزوده‌ می‌شود و از این‌ روست‌ که‌ شوق‌ با دیدار، آرام‌ می‌گیرد و اشتیاق‌ با دیدار برانگیخته‌ می‌شود. این‌ همان‌ احساسی‌ است‌ که‌ عاشق‌ هنگام‌ رسیدن‌ به‌ معشوق‌، در خود می‌یابد و از دیدار او سیر نمی‌شود و ولع‌ او کاستی‌ نمی‌گیرد و هر چه‌ به‌ او می‌نگرد، بر وجد و شوقش‌ افزوده‌ می‌گردد... ۱۷۸ ✨🌹✨ https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با هرچه نشینی و با هرچه باشی، خوی او گیری؛ در کاه نگری در تو پَژمردگی در آید، در سبزه و گل نگری، تازگی درآید؛ زیرا همنشین، تو را در عالَمِ خویشتن کِشَد. https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"گرچه نان بشکست مر روزهٔ ترا در شکسته‌بند پیچ و برتر آ" اگر چه نان روزه معنوی ترا باز میکند(می شکند) ولی این عمل نان مانند رفو کردن و ترمیم است و گام را فراتر بگذار و به مقام بالاتر واردشو. اگر به دلیل نفس از صراط مستقیم دورشدی از خداوند کمک بخواه ، که او پیوند دهنده است. "چون شکسته‌بند آمد دست او پس رفو باشد یقین اشکست او" اکنون که دست توانای خداوند مانند شکسته بندی زخم را التیام می بخشد. پس شکستن او مانند رفو کردن و جبران نمودن است. شکسته بند میتواند نماد انسان کامل باشد که خلیفه خداوندست. گر تو آن را بشکنی گوید بیا تو درستش کن نداری دست و پا اگر موجودیت معنوی خود را بشکنی، ندائی بسوی تو می آید که بیا این شکسته شده را ببند. تو خواهی دید قدرت بستن این پیوند را نداری، پس بدان نه شکستن به دست توست و نه ترمیم آن. شکسته بند: جبّار، از اسماء الهی شرح مثنوی شریف کریم زمانی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ ... هر ناله که رندی به سحرگاه زند از طاعت زاهدان سالوس بِه است https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به جرم عشق تو بگذار آتشم بزنند برای کشتن حلاج، دار کافی نیست خودت بخواه که این انتظار سر برسد دعای این همه چشم انتظار کافی نیست https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهل دل را به دل و اهل نظر را به نظر دوستداران زبان را به زبان باید جست 🌹صائب_تبریزی https://eitaa.com/TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا