eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁هرگز خود را به پاكى مستائيم و تبرئه نكنيم. «ما أُبَرِّئُ نَفْسِي» 🍁شرط كمال آن است كه حتّى اگر همه مردم او را كامل بدانند، او خود را كامل نداند. در ماجراى حضرت يوسف، برادران، همسر عزيز مصر، شاهد، پادشاه، شيطان، زندانيان همه گواهى به كمال او مى‌دهند، ولى خودش مى‌گويد: «ما أُبَرِّئُ نَفْسِي» کانال 👇 @Targomeh
🌱امام صادق عليه السلام فرمودند 💢خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید: 1⃣ بركتش كم میشود 2⃣.فرشتگان آن را ترك مى كنند (رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود.) 3⃣شياطين در آن حضور مى يابند. (نزاع و جدال در آن خانه زیاد است،آرامش ندارند ) 💥خواندن قرآن در خانه این سه گرفتاری را برطرف می کند۰ کافی کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️رستگاری با یک آیه قرآن ...! 🎙 🌷پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: 🍃روز قیامت منبرهایی از نور می گذارند که در کنار هر منبر، اسبی نجیب قرار دارد. سپس منادی از جانب پروردگار عزیز ندا می دهد: حاملان و حافظان قرآن کجایند؟ (عدّه ای جلو می آیند) به آنها گفته می شود: بدون هیچ ترس و خوفی بر این منبرهای نور بنشینید، تا خداوند از حساب مردم فارغ شود، سپس بر این اسب های نجیب سوار شوید و به سوی بهشت بروید. کانال 👇 @Targomeh
🔰درس‌های طبیعت 🍀 إِنَ في خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ لَآياتٍ لِأُولِي الْأَلْباب؛ 🍃 يقيناً در آفرينش آسمانها و زمين، و آمد و رفت شب و روز، نشانه‌هايى [بر توحيد، ربوبيّت و قدرت خدا] براى خردمندان است. 📚 آل عمران/190 ✅ گردش در طبیعت بهاری فرصتی برای اندیشیدن! ‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 ❤️ > 💜> . 👈2 . ...... ادامه 💐نامهای نیز به صورت باغ و امثال آن هر یک متضمن یکی از ابعاد آن هستند و در همه آنها نوعی سرور و نشاط و سرسبزی و خرمی دیده میشود . 🌈در قرآن بیشتر از یا باغهای بهشتی با واژه * * ( بقره ۸۲ ) یا به صورت جمع آن * * ( حج ۲۳) تعبیر شده و دو مرتبه نیز از واژه * * ( کهف ۱۰۷ ؛ مومنون ۱۱) و یک بار از تعبیر * * ( نبا ۳۲) و یک بار واژه * * ( روم ۱۵) استفاده شده است. 💐 از ریشه * * به معنای پوشیده شدن است و به باغ از آن رو گویند که درختانش زمین آن را پوشانده و دیده نمی‌شود . 🌈* * نیز معرف * پردیس * از ریشه نبطی و رومی یا فارسی به معنای یا تاکستان است . 💐* * از ریشه * * به معنای زمینی که چشمه ساری از آن می جوشد ، در قران به صورت جمع ( ) به کار رفته است . 🌈* روضه * از ریشه * روض * به معنای و سرسبزی است و به جای پرآب و پرطراوت گویند که گویی آب همه آن را فرا گرفته است . 💐افزون بر آن وصف کردن با ترسیم صحنه ای از باغی دل انگیز با نهر هایی که زیر آن روان اند ، در قالب متعددی بیان شده است ؛ مانند : * مثل الجنّه الّتی وعد المتّقون تجری من تحتها الانهار اُکُلها دائم و ظلّها تلک عقبی الّذین اتّقوا و عقبی الکافرین النّار * ( رعد ۳۵) ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۳۳ وَ الْوالِداتُ يُرْضِعْنَ أَوْلادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كامِلَيْنِ لِمَنْ أَرادَ أَنْ يُتِمَّ الرَّضاعَةَ وَ عَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ كِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لا تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَها لا تُضَارَّ والِدَةٌ بِوَلَدِها وَ لا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ وَ عَلَى الْوارِثِ مِثْلُ ذلِكَ فَإِنْ أَرادا فِصالًا عَنْ تَراضٍ مِنْهُما وَ تَشاوُرٍ فَلا جُناحَ عَلَيْهِما وَ إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَسْتَرْضِعُوا أَوْلادَكُمْ فَلا جُناحَ عَلَيْكُمْ إِذا سَلَّمْتُمْ ما آتَيْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٣٣) - 💠هفت دستور در بارۀ شير دادن نوزادان! اين آيه كه در واقع ادامۀ بحثهاى مربوط به مسائل ازدواج و زناشويى است، به سراغ يك مسألۀ مهم يعنى مسألۀ «رضاع» (شير دادن) رفته و جزئيات آن را باز گو مى‌كند. 💠١-نخست مى‌گويد: «مادران فرزندان خود را دو سال تمام شير مى‌دهند» (وَ الْوالِداتُ يُرْضِعْنَ أَوْلادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كامِلَيْنِ) . 💠 بنابراين، هر چند ولايت بر اطفال صغير به عهدۀ پدر گذاشته شده است اما حق شير دادن در دو سال شير خوارگى به مادر داده شده و او است كه مى‌تواند در اين مدت از فرزند خود نگاهدارى كند و به اصطلاح حق حضانت در اين مدت از آن مادر است. 💠و اين يك حق دو جانبه است كه هم براى رعايت حال فرزند است و هم رعايت عواطف مادر. 💠٢-سپس مى‌افزايد: «اين براى كسى است كه بخواهد دوران شيرخوارگى را كامل كند» (لِمَنْ أَرادَ أَنْ يُتِمَّ الرَّضاعَةَ) . يعنى مدت شير دادن طفل لازم نيست، همواره دو سال باشد، دو سال براى كسى است كه مى‌خواهد شير دادن را كامل كند، ولى مادران حق دارند با توجه به وضع و رعايت سلامت او اين مدت را كمتر كنند. 💠٣-هزينۀ زندگى مادر از نظر غذا و لباس در دوران شير دادن بر عهدۀ پدر نوزاد است تا مادر با خاطرى آسوده بتواند فرزند را شير دهد. 💠 لذا در ادامۀ آيه مى‌فرمايد: «و بر آن كسى كه فرزند براى او متولد شده (پدر) لازم است، خوراك و پوشاك مادران را بطور شايسته بپردازد» (وَ عَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ كِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ) . 💠در اينجا تعبير به «الْمَوْلُودِ لَهُ» (كسى كه فرزند براى او متولد شده) به جاى تعبير به «اب» (پدر) قابل توجه است، گويى مى‌خواهد عواطف پدر را در راه انجام وظيفۀ مزبور، بسيج كند، يعنى اگر هزينۀ كودك و مادرش در اين موقع بر عهدۀ مرد گذاشته شده به خاطر اين است كه فرزند او و ميوۀ دل اوست، نه يك فرد بيگانه. 💠توصيف به «معروف» (بطور شايسته) نشان مى‌دهد كه پدران در مورد لباس و غذاى مادر، بايد آنچه شايسته و متعارف و مناسب حال او است را در نظر بگيرند، نه سختگيرى كنند و نه اسراف. 💠 و براى توضيح بيشتر مى‌فرمايد: «هيچ كس موظف نيست بيش از مقدار توانايى خود را انجام دهد» (لا تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاّ وُسْعَها) . 💠٤-سپس به بيان حكم مهم ديگرى پرداخته، مى‌فرمايد: «نه مادر (بخاطر اختلاف با پدر) حق دارد به كودك ضرر زند، و نه پدر (بخاطر اختلاف با مادر)» (لا تُضَارَّ والِدَةٌ بِوَلَدِها وَ لا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ) . يعنى هيچ يك از اين دو حق ندارند سرنوشت كودك را مال المصالحه اختلاف خويش قرار دهند و بر جسم و روح نوزاد، ضربه وارد كنند. 💠 ٥-سپس به حكم ديگرى مربوط به بعد از مرگ پدر مى‌پردازد مى‌فرمايد: «و بر وارث او نيز لازم است اين كار را انجام دهد» (وَ عَلَى الْوارِثِ مِثْلُ ذلِكَ) . يعنى: آنها بايد نيازهاى مادر را در دورانى كه به كودك شير مى‌دهد تأمين كنند. 💠٦-در ادامۀ آيه، سخن از مسألۀ باز داشتن كودك از شير به ميان آمده اختيار آن را به پدر و مادر واگذاشته، هر چند در جمله‌هاى سابق، زمانى براى شير دادن كودك تعيين شده بود ولى پدر و مادر با توجه به وضع جسمى و روحى او، و توافق با يكديگر مى‌توانند كودك را در هر موقع مناسب از شير باز دارند، مى‌فرمايد: «اگر آن دو با رضايت و مشورت يكديگر بخواهند كودك را (زودتر از دو سال يا بيست و يك ماه) از شير باز گيرند گناهى بر آنها نيست» (فَإِنْ أَرادا فِصالاً عَنْ تَراضٍ مِنْهُما وَ تَشاوُرٍ فَلا جُناحَ عَلَيْهِما) . 💠 ٧-گاه مى‌شود كه مادر از حق خود در مورد شير دادن و حضانت و نگاهدارى فرزند خوددارى مى‌كند و يا به راستى مانعى براى او پيش مى‌آيد، در اين صورت بايد راه چاره‌اى انديشيد و لذا در ادامۀ آيه مى‌فرمايد: «اگر (با عدم توانايى يا عدم موافقت مادر) خواستيد دايه‌اى براى فرزندان خود بگيريد، گناهى بر شما نيست، هر گاه حق گذشتۀ مادر را بطور شايسته بپردازيد» (وَ إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَسْتَرْضِعُوا أَوْلادَكُمْ فَلا جُناحَ عَلَيْكُمْ إِذا سَلَّمْتُمْ ما آتَيْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ) . 💠بنابراين، انتخاب دايه به جاى مادر، بى‌مانع است مشروط بر اين كه اين امر سبب از بين رفتن حقوق مادر، نسبت به گذشته نشود. و در پايان آيه به همگان هشدار مى‌دهد كه «تقواى الهى پيشه كنيد و بدانيد خدا به آنچه انجام مى‌دهيد بيناست» (وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ) . 💠مبادا كشمكش ميان مرد و زن، روح انتقامجويى را در آنها زنده كند و سرنوشت يكديگر و يا كودكان مظلوم را به خطر اندازد، همه بايد بدانند خدا دقيقا مراقب آنها است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 213 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 بخش اول 🌸 وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلَادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَنْ يُتِمَّ الْرَّضَاعَةَ وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لَاتُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَهَا لَا تُضَآرَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلَا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَلِكَ فَإِنْ أَرَادَا فِصَالاً عَنْ تَرَاضٍ مِنْهُمَا وَ تَشَاوُرٍ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا وَإِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَسْتَرْضِعُواْ أَوْلَادَكُمْ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِذَا سَلَّمْتُمْ مَا ءَاتَيْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير ٌ 🍀 ترجمه:مادرانى كه مى خواهند دوران شیردهى را كامل سازند، دو سال تمام فرزندانشان را شیر دهند. و خوراک و پوشاک این مادران، به طور شایسته بر عهده (پدر) صاحب فرزند است. هیچ كسی جز به قدر توانش مكلف نمی شود. هیچ مادرى به خاطر فرزندش و نیز هیچ پدرى به خاطر فرزندش نباید دچار ضرر شود. و (اگر پدر نباشد، هزینه خوراک و پوشاک مادر ) بر عهده وارث اوست. و اگر پدر و مادر با توافق و مشورت یكدیگر بخواهند كودک را (زودتر از دو سال) از شیر بازگیرند، گناهى بر آنها نیست. و اگر خواستید دایه ‏اى براى فرزندانتان بگیرید، گناهى بر شما نیست، به شرط اینكه آنچه را قرار گذاشته ‏اید به طور شایسته بپردازید. و تقوای خدا را پیشه کنید همانا خداوند به آنچه انجام مى‏ دهید بیناست. 🔴 این آیه در ادامه بحث های مربوط به طلاق مسأله شير دادن به نوزاد را بيان می کند که هفت دستور در این مورد بیان می کند: 1⃣ نخست می فرماید:مادران فرزندان خود را دو سال تمام، دهند. { و الوالدات یرضعن أولادهن حولين كاملين } بنابراين هر چند ولایت بر اطفال صغیر به عهده پدر است اما حق شیر دادن در دوسال شیرخوارگی به مادر داده شده و او است که می تواند در این مدت از خود نگهداری کند و به اصطلاح حق حضانت در این مدت بر عهده مادر است که هم برای رعایت حال فرزند و هم رعایت عواطف مادر است. 2⃣ سپس می فرماید:لمن أراد أن يتم الرضاعة:این برای کسی است که بخواهد دوران شیر خوارگی را کامل کند. یعنی مدت شیر دادن طفل لازم نیست حتما دوسال باشد ولی دو سال برای کسی است که می خواهد شیر دادن را کامل کند. ولی حق دارند با توجه به وضع و رعایت سلامت او این مدت را کنترل کنند. مثلا 21ماه 3⃣ هزینه زندگی از نظر غذا و لباس در دوران شیر دادن بر عهده پدر نوزاد است تا مادر با خاطری آسوده بتواند فرزند را شیر دهد و علی المولود له رزقهن و کسوتهن بالمعروف: و خوراک و پوشاک این مادران ، به طور شایسته بر عهده (پدر) صاحب فرزند است. اگر هزینه کودک و مادرش در این موقع بر عهده مرد گذاشته شده به خاطر این است که فرزند او و میوه دل اوست. لا تکلف نفس إلا وسعها:هیچ کسی جز به قدر توانش مکلف نمی شود. 4⃣ هیچ مادری به خاطر و نیز هیچ پدری به خاطر فرزندش نباید دچار ضرر شود { لا تضار والدة بولدها و لا مولود له بولده} 5⃣ سپس به حکم دیگری مربوط به بعد از مرگ پدر می پردازد اگر پدر از دنیا رفت بر او لازم است که نیازهای مادر را در دورانی که به کودک شیر می دهد تأمين كنند. {و على الوارث مثل ذلك} 6⃣ پدر و مادر ، با توجه به وضع جسمی و روحی او و توافق با یکدیگر می توانند کودک را در هر موقع مناسب یعنی زودتر از دوسال از شیر باز گیرند . فإن أرادا فصالا عن تراض منهما و تشاور فلا جناح عليهما: پس اگر پدر و مادر با و یکدیگر بخواهند کودک را ( زودتر از دوسال )از شیر باز گیرند گناهی بر آنها نیست. 7⃣ گاه می شود که بعد از طلاق از حق خود در مورد شیر دادن و حضانت و نگهداری فرزند خود داری می کند و یا مانعی برای او پیش می آید که نمی تواند مثلا مادر توانایی شیر دادن ندارد در این صورت راه حل می دهد که اگر خواستید دایه ای برای فرزندتان بگیرید ، گناهی بر شما نیست به شرط اینکه آنچه را قرار گذاشته اید به طور شایسته بپردازید { و إن أردتم أن تسترضعوا أولادكم فلا جناح عليكم إذا سلمتم ما آتيتم بالمعروف} 🌸 مبادا اختلاف میان زن و مرد روح انتقامجویی را در آنها زنده کند و سرنوشت یکدیگر و یا معصوم را به خطر اندازد و در پایان آیه می فرماید: { و اتقوا الله و اعلموا أن الله بما تعملون بصير:تقوای الهی پیشه کنید و بدانید خدا به آنچه انجام می دهید بیناست.} تقوا یعنی حفظ کردن ، اتقوا الله : یعنی خود را از حساب و عذاب خداوند حفظ کنید یعنی مبادا زن و مرد به یکدیگر و کودک ظلم کنید. کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 بخش دوم 🌸 وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلَادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَنْ يُتِمَّ الْرَّضَاعَةَ وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لَاتُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَهَا لَا تُضَآرَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلَا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَلِكَ فَإِنْ أَرَادَا فِصَالاً عَنْ تَرَاضٍ مِنْهُمَا وَ تَشَاوُرٍ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا وَإِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَسْتَرْضِعُواْ أَوْلَادَكُمْ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِذَا سَلَّمْتُمْ مَا ءَاتَيْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير ٌ 🍀 ترجمه:مادرانى كه مى‏خواهند دوران شیردهى را كامل سازند، دو سال تمام فرزندانشان را شیر دهند. و خوراك و پوشاک این مادران، به طور شایسته بر عهده (پدر) صاحب فرزند است. هیچ كسی جز به قدر توانش مكلف نمى‏شود. هیچ مادرى به خاطر فرزندش ونیز هیچ پدرى به خاطر فرزندش نباید دچار ضرر شود. و (اگر پدر نباشد، هزینه خوراک و پوشاک مادر) بر عهده وارث اوست. و اگر پدر و مادر با توافق و مشورت یكدیگر بخواهند كودک را (زودتر از دو سال) از شیر بازگیرند، گناهى بر آنها نیست. و اگر خواستید دایه ‏اى براى فرزندانتان بگیرید، گناهى بر شما نیست، به شرط اینكه آنچه را قرار گذاشته اید به طور شایسته بپردازید. و تقوای خدا را پیشه کنید همانا خداوند به آنچه انجام مى‏دهید بیناست. 🌷 :مادران 🌷 :شیر دادن 🌷 :فرزندانشان 🌷 :دو سال کامل 🌷 :تمام کند ، به پایان رساند 🌷 :شير دهى 🌷 :کسی که فرزند برای او متولد می شود 🌷 :لباس هایشان 🌷 :مادر 🌷 :فرزند 🌷 :باز کردن طفل از شیر 🌷 :مشورت کردن 🌷 :گناهی نیست 🌸 هنگامی که مادر ، بچه را در آغوش می گیرد ، او را نوازش می کند ، روح و روان مادر و کودک از عشق و امید به زندگی سرشار می شود. کودک هنگام خوردن شیر ، با شنیدن صدای تپش قلب مادر آرامش می یابد. و ارتباط عاطفی شدید و لذت بخش میان مادر و کودک ایجاد می شود توصیه می شود در هنگام شیر دادن مادر با وضو باشد تأثير زيادى در روحيه کودک دارد مناسب است که در هنگام آغوش گرفتن و شیر دادن صورت کودک را درسمت چپ یعنی نزدیک قلب خود قرار دهد که حس فوق العاده ای هم برای مادر و کودک دارد و در تغذیه نوزاد بسیار مؤثر است. در جلسه قبلی به تفسیر و توضیح این آیه پرداختیم در این جلسه پیام های این آیه را بیان می کنیم. 🔹 پيام های آیه233سوره بقره 🔹 ✅ ، دینى جامع است. حتّى براى تغذیه مناسب با شیر مادر، برنامه دارد. «والوالدات یرضعن» ✅ حتّى طلاق داده شده، در شیر دادن نوزادش بر سایرین اولویّت دارد. «والوالدات یرضعن» ✅ مدّت شیر دادن دو سال است. «حولین كاملین» ✅ باید و مادّى مادر و دایه در برابر شیر دادن فرزند پرداخت شود.«وعلى المولود له رزقهن و كسوتهن... اذا سلّمتم ما آتیتم» ✅ مقدار باید بر اساس عرفِ شناخته شده و به قدر توانایى باشد. «بالمعروف لا تكلّف نفس الاّ وسعها» ✅ ، براساس قدرت و به اندازه‏ى توانایى انسان است. «لا تكلّف نفس الاّ وسعها» ✅ باید زندگى در دوران شیردهى تأمین شود، هرچند پدر فرزند از دنیا رفته باشد. «وعلى الوارث مثل ذلك» ✅ از شیر گرفتن ، نیاز به مشورت و توافق والدین دارد. ✅ در شیر دادن اولویت با مادر است ، اگر مادر توانایی نداشت بعد دایه ✅ رعایت در تغذیه کودکان ، بر عهده والدین است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 🅾 و ، است. 1⃣اموال یکدیگر را به ناحق نخورید❌، 2⃣با دادن رشوه به متولیان امور مال مردم را از راه گناه نخورید، درحالیکه شما میدانید که این کارحرام است. 🔷(وَلَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ....) ( بقره / ۱۸۸)یکی ازموارد پایمال شدن و تجاوز به حقوق مردم و جامعه، وجود ارتشاء درجامعه است که فساد، خیانت، تن پروری و زیر پا گذاشتن شرع و قانون میشود، ┄┅═✧❁🍃🌸🍃❁✧═┄ کانال 👇 @Targomeh
🔷سوره شوری آیه ۳۲ ✅وَمِنْ آيَاتِهِ الْجَوَارِ فِي الْبَحْرِ كَالْأَعْلَامِ 🔶از آیات و نشانه های خدا کشتی هایی است که همچون کوهها برسطح دریاها به حرکت در می آیند ( ولی در آب فرو نمی روند درحالیکه آب لطیف است در آن واژگون نمی شوند این قوانین از تفکر و قدرت و رحمت خداوند است‌.) ✅جوار= روان شوندگان در دریا ( منظور کشتی است) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-آیا خدای (مهربان) برای بنده‌اش کافی نیست؟ و مردم (مشرک) تو را از قدرت غیر خدا می‌ترسانند! و هر که را خدا به گمراهی خود واگذارد دیگر او را هیچ راهنمایی نخواهد بود. 📚-36 کانال 👇 @Targomeh
🍃هر‌که‌ازخداپرواکند، خداراهی‌برای‌بیرون‌رفتن‌ازتنگاها برای‌اوباز‌می‌کند. [📚-2] کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜سبک زندگی قرآنی 🍂فقط به خدا توکل کنید. 🍂 🔶 رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلاً (/۹) ⚡️ترجمه : او كه پروردگار مشرق و مغرب است، معبودى جز او نيست، پس او را وكيل خود ساز. 🔴 خداوند متعال، ربّ کل هستی است. مدیر و کارگردان عالم است. همه ی امور به دست اوست و معبودی جز او نیست. 🍃اگر این مطالب👆را باور داشته باشیم، فقط به او تکیه می کنیم و او را وکیل خود قرار می دهیم. ✅پس: ربوبیت خدا را بپذیرید و او را وکیل خود بدانید تا به آرامش برسید. چراکه او بهترین وکیل است. کانال 👇 @Targomeh
-آیا به قرآن [عمیقا] نمی‌اندیشند؟ چنانچه از سوی غیرخدا بود، همانا در آن اختلاف و ناهمگونی بسیاری می‌یافتند. 📚 - 82 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قرآن براى نفس، حالاتى بيان شده است از جمله: 1. نفس امّاره كه انسان را به سوى زشتى‌ها سوق مى‌دهد و اگر با عقل و ايمان مهار نشود، انسان يكباره سقوط مى‌كند. 2. نفس لوّامه، حالتى است كه انسان خلافكار خود را ملامت و سرزنش مى‌كند و اقدام به توبه و عذرخواهى مى‌كند. و در سوره قيامت از آن ياد شده است. 3. نفس مطمئنّه، حالتى است كه تنها انبيا و اوليا وتربيت شدگان واقعى آنان دارند ودر هر وسوسه وحادثه‌اى، پيروزمندانه بيرون مى‌آيند و دلبسته‌ى خدايند. يوسف عليه السلام عدم خيانت و سربلندى خود را در اين آزمايش، مرهون لطف و رحم خداوند مى‌داند و به عنوان يك انسان كه داراى طبيعت انسانى است، خود را تبرئه نمى‌كند. در روايات متعدّد، خطرات نفس مطرح شده و راضى بودن از نفس را نشانه‌ى فساد عقل و بزرگ‌ترين دام شيطان دانسته‌اند. «1» امام سجاد عليه السلام در دعاى مناجات الشاكّين، براى نفس پانزده خطر بيان نموده كه توجّه به آن مفيد است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋لایکلف الله نفساالاوسعهالهاماکسبت وعلیهامااکتسبت . 🕋ربنالاتواخذناان نسینااواخطانا 🕋ربناولاتحمل علینااصراکماحملته علی الذین من قبلنا 🕋ربناولاتحملنامالاطاقه لنابه واعف عناواغفرلناوارحمناانت مولینافانصرناعلی القوم الکافرین بقره/۲۸۶ خداهیچکس راجزبه اندازه توانش تکلیف نمیکند.هرچه نیکی کرده به سوداووهرچه بدی کرده وبال اوست.پروردگارا اگرفراموش کردیم یابه خطارفتیم برماخرده مگیر.بارالها وتکلیف سخت برمابارمکن چنانکه برپیشینیان مابارکردی بارالها وآنچه تاب آن رانداریم بردوش مامگذار وازمادرگذر ومارابیامرز وبرمارحم کن که مولای ماتویی پس مارابرگروه کافران یاری وپیروزی ده. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠 : توانایی واستطاعت کمترازطاقت ❓حکم شرع به وسع است یابه طاقت؟🤔 احکام از ۳ حال خارج نیستند: ⏺حکم بالاترازتوان انسان معمولی مانندحکم به روزه داری به مدت ۴۸ ساعت (حکم فوق طاقت) ⏺حکم برابرتمام توانایی یعنی حکمی برابرطاقت انسان معمولی مانندحکم به روزه داشتن به مدت ۲۴ ساعت (حکم معادل طاقت) ⏺حکم کمترازمقدارتوانایی انسان مانندحکم به روزه داشتن درمدت روز(حکم مادون طاقت) یعنی اگرتوانایی کلی انسان رابرای روزه داری فرض کنیم حکم به این مقدارروزه حکم به حدوسع است 💢آیه کریمه درصددبیان این موضوع است که دستورهای خدای متعال تنهابراساس وسع است.💢 📚تفسیرمبین.استادبهرامپور کانال 👇 @Targomeh