eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی دعاها باید شرایطشون باشه وگرنه برآورده نمیشن مثل دعای حضرت ابراهیم: قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا« قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي» گفت خدایا از نسل من امامانی قرار بده قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ(بقره124) فرمود اگه نسل تو ظالم نباشن دعاتو برآورده میکنم ╭─🍁🍂🍁🍂🍁🍂─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چرا نام حضرت علی علیه‌السلام در قرآن نیامده؟ 👈🏻در قرآن آیاتی وجود دارد که به گفته شیعه و اهل سنت جز بر علی‌ "علیه‌السلام "و ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام"، بر هیچ‌کس دیگری قابل انطباق نیست‌. مثل‌: 🔹آیه ولایت (مائده‌، ۵۵) 🔸آیه مباهله (آل‌عمران‌، ۶۱) و .. 🔺ولی به خاطر مصالحی نام ائمه‌ به‌ صراحت در قرآن نیامده است‌. 👈🏻محفوظ بودن قرآن از ، ناشی از تدابیر الهی است که یکی از آن همین است که در قرآن نام امامان را نیاورده این‌ یکی از تدابیری است که قرآن را از تحریف مصون و محفوظ داشته است 💢در قرآن تنها کلیات مسائل آمده و تبیین جزئیات آن به پیامبر واگذار شده است‌. 🔻 مصون ماندن قرآن از تحریف است. 🔆 آیاتی که در مورد فضائل اهل‌بیت عصمت و طهارت" علیهم‌السلام" نازل‌شده است دو گونه‌اند: 1️⃣آیاتی که در خصوص آنان است و شأن نزول آیه اهل‌بیت هستند. مانند سوره احزاب، آیه ۳۳ که به آیه تطهیر معروف است 2️⃣آیاتی که به نحو عمومی در منقبت انسان‌های صالح نازل شده، که اهل‌بیت" علیهم السلام" مصداق اکمل و اتم آن می‌باشند. مانند سوره بینه، آیه ۷ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«أَلَم تر أَنَّ الله یسبِّح له مَن فی السّموات و الأرض و الطّیرُ صافات کُلُّ قد علم صلاته و تسبیحه». (نور- آیه - 41 ) (ای پیامبر) آیا نمی‌بینی که هر کس در آسمانها و زمین است و پرنده‌ها در حالی که صف کشیده‌اند و در هوا پرواز می‌کنند، خدا را تسبیح می‌کنند؟ و هر یک از آنان می‌داند چگونه عبادت کند و تسبیح نماید خداوند را. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اگر کسی توانایی ندارد کاری بکند که باعث پاکی گناهانش بشود، زیاد بر محمد و آل او صلوات بفرستد! 🕋 إنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً احزاب: ۵۶ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ⚜ یکی از علمای یهود از امیر المومنین (علیه‌السلام) پرسید: ❓خدا کدام یک از مقامات پیامبران گذشته را به پیامبر شما داده است؟ حضرت فرمود: خدا مقامات بالاتر از مقامات پیامبران را به رسول اکرم داده است. ملائک در برابر حضرت آدم یک بار سجده کردند ولی خداوند می فرماید : 🕋«إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِی» احزاب/۵۶ پس خداوند در عالم جبروت صلوات فرستاده است ـ که آن جا فوق عالم ملائکه است ـ و ملائکه دائم بر پیامبر صلوات می فرستند. 👈این صلوات مستمر از سجده بر آدم بالاتر است. 🔰 صلوات ریشه ی گناه را در می آورد. از امام رضا(علیه‎السلام) این روایت نورانی نقل شده که اگر کسی توانایی ندارد که کاری بکند که باعث پاکی گناهانش بشود زیاد بر محمد و آل او صلوات بفرستد. «فإنها تهدم الذنوب هدما» [عیون اخبار الرضا]. 💢 صلوات همه ی عوالم وجودی انسان را تطهیر می کند.💢 🔰 در امت بنی اسرائیل شخصی بود که خودش و اجدادش مستجاب الدعوة بودند. خداوند برای آنها پیامبری فرستاد. بعد او هر چه دعا می کرد دعایش مستجاب نمی شد. او از پیامبر خواست که از خدا علت مستجاب نشدن دعایش را بپرسد. خداوند فرمود که پیامبر فرستاده ام، دیگر باید از طریق پیامبر بیایی. و باب های دیگر بسته شده است. وقتی خدا خلیفه می فرستد همه باید از آن باب بیایند. تا مقام تواضع در برابر معصوم در انسان پیدا نشود که تعبیر به سجده می شود، انسان نمی تواند وارد این وادی بشود. (مثل سجده ای که ملائک بر آدم کردند. ملائک بر آدم سجده کردند ولی او را که نمی پرستیدند. ملائک در مقابل خلیفه خدا مامور به سجده شدند) کانال 👇 @Targomeh
✨شكر مراحلى دارد. 🔸 گاهى با زبان است 🔹 گاهى با عمل. 🔺زمانی شکر واقعی را انجام داده ایم که هرآنچه از طرف خداوند برای ما فرستاده ودراختیار ما قرار گرفته است ،در راهی مصرف شود که خداوند آن را مقرر نموده است . ✅ هدف اصلی آفرینش نعمت های طبیعی هم بهره بردن انسانهای باایمان از آنهاست . سه آيه ی قبل خداوند میفرماید : ای مردم ! از آنچه در زمين است بخوريد. 👈در اين آيه مى‌فرمايد: 💯 اى مؤمنان! از نعمت‌هاى دلپسندى كه براى شما روزى كرده‌ام بخوريد. 🔅شايد در اين اختلاف تعبير، رمزى باشدو هدف اصلى، رزق‌رساندن به مؤمنان است، ولى ديگر مردم هم در كنار آنها بهره‌مى‌برند.🔅 یک مثال بزنیم برای نزدیک شدن به ذهن ،باغبانی را در نظر بگيريم که برای رشد درختان و گلها زمين های خود را آبیاری می‌کند، هدف اصلی باغبان رشد گلها و درختان باغش هست ولی دراین بین علف های هرز هم به یک نوایی می رسند . از طرف دیگر 👈شايد بتوان گفت كه از هركس توقّع خاصّى است 🔸. از مردم عادّى، توقّع آن است كه پس از خوردن، دنبال گناه و وسوسه‌هاى شيطان و فساد نروند؛ 🕋 «يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ» 🔸 ولى از اهل ايمان اين توقّع است كه پس از خوردن، به دنبال عمل صالح و شكرگزارى باشند. 🕋«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا» و 🕋 «يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا ... وَ اعْمَلُوا صالِحاً» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱)4⃣0⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَقُولُوا راعِنا وَ قُولُوا انْظُرْنا وَ اسْمَعُوا وَ لِلْكافِرينَ عَذابٌ أَليمٌ‏. ۲)3⃣5⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ‏ ۳) 2⃣7⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‏ ۴) 8⃣7⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاصُ فِي الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخيهِ شَيْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسانٍ ذلِكَ تَخْفيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِكَ فَلَهُ عَذابٌ أَليمٌ‏ ۵) 3⃣8⃣1⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ‏ ۶) 8⃣0⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ‏ ۷) 4⃣5⃣2⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ‏ ۸) 4⃣6⃣2⃣ 🕋يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى‏ كَالَّذي يُنْفِقُ مالَهُ رِئاءَ النَّاسِ وَ لا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوانٍ عَلَيْهِ تُرابٌ فَأَصابَهُ وابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْداً لا يَقْدِرُونَ عَلى‏ شَيْ‏ءٍ مِمَّا كَسَبُوا وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ‏ ۹) 7⃣6⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ وَ مِمَّا أَخْرَجْنا لَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ لا تَيَمَّمُوا الْخَبيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَ لَسْتُمْ بِآخِذيهِ إِلاَّ أَنْ تُغْمِضُوا فيهِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَميدٌ ۱۰)8⃣7⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِيَ مِنَ الرِّبا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ‏ ۱۱) 2⃣8⃣2⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا تَدايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ وَ لْيَكْتُبْ بَيْنَكُمْ كاتِبٌ بِالْعَدْلِ وَ لا يَأْبَ كاتِبٌ أَنْ يَكْتُبَ كَما عَلَّمَهُ اللَّهُ فَلْيَكْتُبْ وَ لْيُمْلِلِ الَّذي عَلَيْهِ الْحَقُّ وَ لْيَتَّقِ اللَّهَ رَبَّهُ وَ لا يَبْخَسْ مِنْهُ شَيْئاً فَإِنْ كانَ الَّذي عَلَيْهِ الْحَقُّ سَفيهاً أَوْ ضَعيفاً أَوْ لا يَسْتَطيعُ أَنْ يُمِلَّ هُوَ فَلْيُمْلِلْ وَلِيُّهُ بِالْعَدْلِ وَ اسْتَشْهِدُوا شَهيدَيْنِ مِنْ رِجالِكُمْ فَإِنْ لَمْ يَكُونا رَجُلَيْنِ فَرَجُلٌ وَ امْرَأَتانِ مِمَّنْ تَرْضَوْنَ مِنَ الشُّهَداءِ أَنْ تَضِلَّ إِحْداهُما فَتُذَكِّرَ إِحْداهُمَا الْأُخْرى‏ وَ لا يَأْبَ الشُّهَداءُ إِذا ما دُعُوا وَ لا تَسْئَمُوا أَنْ تَكْتُبُوهُ صَغيراً أَوْ كَبيراً إِلى‏ أَجَلِهِ ذلِكُمْ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَقْوَمُ لِلشَّهادَةِ وَ أَدْنى‏ أَلاَّ تَرْتابُوا إِلاَّ أَنْ تَكُونَ تِجارَةً حاضِرَةً تُديرُونَها بَيْنَكُمْ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَلاَّ تَكْتُبُوها وَ أَشْهِدُوا إِذا تَبايَعْتُمْ وَ لا يُضَارَّ كاتِبٌ وَ لا شَهيدٌ وَ إِنْ تَفْعَلُوا فَإِنَّهُ فُسُوقٌ بِكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ وَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ‏ ۱۲) 3⃣5⃣1⃣ 🕋 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ‏ 💠 در سوره بقره آیه ی ۴۵ شبیه همین سخن خداوند را داریم که به قوم بنی اسرائیل می فرماید : 🔅 دربرابر ناملایمات وسختی ها ،از صبرونماز یاری بگیرند.🔅 بطور کلی اگر هر محدودی متصل به یک قدرت نامحدودی نباشد ،زمان روبرو شدن با مشکلات از هم متلاشی می‌شود. در مورد انسان نیز به همین شکل هست ،انسان یک موجود محدود است ،که اگر متصل به قدرت نامحدود خداوند نباشد متلاشی می‌شود، حالا این اتصال به چه شکل به دست می آید ؟🤔 👈کسی که نماز را با توجه و حضور قلب بخواند،به معراج می رود .هرچه پرواز او بیشتر باشو و بالاتر رود ،دنیا ومشکلات و حتّی خوشی های او برایش کوچکتر می شود 👉 ۱۳)2⃣7⃣1⃣🕋 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‌ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از نعمت‌هاى پاكيزه‌اى كه به شما روزى داده‌ايم بخوريد و شكر خدارا به جاى آوريد. اگر فقط او را پرستش مى‌كنيد. کانال 👇 @Targ0meh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 خدا در کدام سوره قرآن به حضرت علی(ع) اشاره می‌کند 🔰 خبر بزرگی که خداوند بشارت آن را می‌دهد/اهمیت شیعه مرتضی علی شدن کانال 👇 @Targomeh
🔴توفیق خواندن رو باید از خداوند بخواهیم. ✍امام على عليه السلام: بدانيد كه اين قرآن، خيرخواهى است كه خيانت نمی ورزد و راه‏نمايى است كه گم‏راه نمی كند و گوينده‏اى است كه دروغ نمى‏گويد. هيچ كس با اين قرآن نمى‏نشيند، مگر آن كه با افزايشى يا كاهشى، از نزدش بر می خيزد: افزايش در هدايت، يا كاهش در نابينايى [و گم‏راهى‏]. بدانيد كه هيچ كس، با برخوردارى از قرآن، فقير نيست، و هيچ كس با محروميت از قرآن، توانگر نيست. پس شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختی ها و گرفتارى‏ هايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن ، درمان بزرگ‏ترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گم‏راهى است... و بدانيد كه قرآن، شفاعت كننده‏ اى است كه شفاعتش، پذيرفته می شود و گوينده ‏اى ( شاكى و خصمى) است كه سخنش تصديق می شود. هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت می شود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم میگردد. 📚نهج البلاغه، از خطبه ١٧۶ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂 نمازِ خوب بخوانید. 🍂 🔶.... وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَي عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ...... (/۴۵) ⚡️ترجمه : و نماز را به پادار، كه همانا نماز انسان را از فحشا و منكر باز مى دارد..... 💥نقش اصلاحى نماز در فرد و جامعه حدسى و پيشنهادى نيست، بلكه قطعى است. «اِنّ الصّلاة» (البته به شرطی که واقعا نماز باشد!) 🍁اگر نمازِ انسان، او را از فحشا و منكر باز نداشت، بايد در قبولى نماز خود شك كند. ✅مام صادق عليه السلام فرمود: هر كسى دوست دارد قبولى يا ردّ نمازش را بداند، ببيند نمازش او را از فحشا و منكر باز داشته است يا نه. 💫سپس امام عليه السلام فرمود: "فبقدر ما منعته قبلت منه" به اندازه اى كه نماز، انسان را از منكرات باز مى دارد، به همان اندازه قبول مى شود. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📂📂 ❤️ > 👈 > 1. > ...... ادامه 2⃣ : ☀️ یا که روزه ماه رمضان از او شده ، باید آن را در وقتی دیگر به جا آورد : * و من کان مریضًا او علی سفر فعدّه من ایّام اخر * ( بقره ۱۸۵ ) 💎برخی جمله * و لتکملوا العدّه * را نیز دلیل بر قضای ماه رمضان دانسته‌اند ؛ با این استدلال که خدا در این آیه مسلمانان را به کردن روزه های فوت شده شان میدهد . ☀️ روایاتی از صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام نیز بر قضای روزه ماه رمضان دلالت دارند ؛ 💎 اما آرای فقیهان درباره پیاپی بودن قضای روزه رمضان یا پراکنده بودن آن ، مختلف است . ☀️بیشتر فقیهان شیعه و اهل سنت به جا آوردن را به شکل جایز و انجام دادن در پی هم آن را شمرده اند . 💎دلیل اینان اولاً آیه یاد شده است که انجام دادن قضا در آن به گونه ای آمده و به تتابع مقید نشده است . ☀️ثانیاً روایات متعددی این امر را شمرده اند بر انجام دادن متوالی این روزها نیز به روایات اهل بیت استناد شده است . 💎 در مقابل ، برخی در هم بودن روزه این ایام را شمرده اند . ☀️دلیل برخی از ایشان بر ، قرائت ابن مسعود است که آیه ۱۸۵ بقره را با قید تلاوت می کرده است : * فعدّه من ایّام اُخر متتابعات * ؛ 💎 نیز اینکه تابع است و همانگونه که روزه ماه رمضان باید به صورت انجام شود ، قضای آن هم باید به شکل باشد . ☀️ معدودی از اهل سنت آیه * و سارعوا الی مغفره من ربّکم * ( آل عمران ۱۳۳ ) را نیز که به گرفتن در همه کارهای فرمان می دهد ، دلیل وجوب تتابع قضاء دانسته اند . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
24.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن آیه ۲۵۹ أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى‌ قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى‌ عُرُوشِها قالَ أَنَّى يُحْيِي هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلى‌ طَعامِكَ وَ شَرابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلى‌ حِمارِكَ وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَكْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٥٩) - 💠در اين آيه سرگذشت يكى ديگر از انبياء پيشين بيان شده، كه مشتمل بر شواهد زنده‌اى بر مسائل معاد است. 💠آيه اشاره به سرگذشت كسى مى‌كند كه در اثناى سفر خود در حالى كه بر مركبى سوار بود و مقدارى آشاميدنى و خوراكى همراه داشت از كنار يك آبادى گذشت در حالى كه به شكل وحشتناكى در هم ريخته و ويران شده بود و اجساد و استخوانهاى پوسيدۀ ساكنان آن به چشم مى‌خورد . 💠 هنگامى كه اين منظرۀ وحشتزا را ديد گفت : چگونه خداوند اين مردگان را زنده مى‌كند؟ 💠شرح بيشتر اين ماجرا را از زبان قرآن بشنويم. مى‌فرمايد: «يا همانند كسى كه از كنار يك آبادى عبور مى‌كرد در حالى كه ديوارهاى آن به روى سقفها فرو ريخته بود، (و اجساد و استخوانهاى اهل آن در هر سو پراكنده بود، او از روى تعجب با خود) گفت: چگونه خدا اينها را بعد از مرگ زنده مى‌كند» ! (أَوْ كَالَّذِي مَرَّ عَلى قَرْيَةٍ وَ هِيَ خاوِيَةٌ عَلى عُرُوشِها قالَ أَنّى يُحْيِي هذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِها) . 💠 در ادامه مى‌فرمايد: «خداوند او را يكصد سال ميراند، سپس او را زنده كرد و به او گفت: چقدر درنگ كردى؟ گفت: يك روز يا قسمتى از يك روز، 💠فرمود (نه) بلكه يكصد سال درنگ كردى» (فَأَماتَهُ اللّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ كَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ) . 💠 سپس براى اين كه آن پيامبر، اطمينان بيشترى به اين مسأله پيدا كند، به او دستور داده شد كه به غذا و نوشيدنى و همچنين مركب سواريش كه همراه داشته، نگاهى بيفكند كه اولى كاملا سالم مانده بود و دومى به كلى متلاشى شده بود، تا هم گذشت زمان را مشاهده كند، و هم قدرت خدا را بر نگهدارى هر چه اراده داشته باشد، مى‌فرمايد: به او گفته شد «پس حالا نگاه كن به غذا و نوشيدنيت (كه همراه داشتى ببين كه با گذشت سالها) هيچ گونه تغيير نيافته» (فَانْظُرْ إِلى طَعامِكَ وَ شَرابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ) . 💠بنابراين، خدايى كه مى‌تواند غذا و نوشيدنى تو را كه قاعدتا بايد زود فاسد گردد، به حال اول نگهدارد، زنده كردن مردگان براى او مشكل نيست، زيرا ادامۀ حيات چنين غذاى فاسد شدنى كه عمر آن معمولا بسيار كوتاه است، در اين مدت طولانى ساده‌تر از زنده كردن مردگان نيست. 💠سپس مى‌افزايد: «ولى نگاه به الاغ خود كن (كه چگونه از هم متلاشى شده براى اين كه اطمينان به زندگى پس از مرگ پيدا كنى) و تو را نشانه‌اى براى مردم قرار دهيم» آن را زنده مى‌سازيم (وَ انْظُرْ إِلى حِمارِكَ وَ لِنَجْعَلَكَ آيَةً لِلنّاسِ) . 💠به هر حال در تكميل همين مسأله مى‌افزايد: «به استخوانها نگاه كن (كه از مركب سواريت باقى مانده) و ببين چگونه آنها را بر مى‌داريم و به هم پيوند مى‌دهيم و گوشت بر آن مى‌پوشانيم » (وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ كَيْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَكْسُوها لَحْماً) . 💠و در پايان آيه مى‌فرمايد: «هنگامى كه با مشاهدۀ اين نشانه‌هاى واضح (همه چيز) براى او روشن شد گفت: مى‌دانم كه خدا بر هر كارى قادر است» (فَلَمّا تَبَيَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ) . 💠در بارۀ اين كه او كداميك از پيامبران بوده مشهور و معروف اين است كه «عزير» بوده و در حديثى از امام صادق عليه السّلام اين موضوع تأييد شده است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 234 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 أَوْ كَالَّذِى مَرَّ عَلَى‏ قَرْيَةٍ وَهِىَ خَاوِيَةٌ عَلَى‏ عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّى‏ يُحْى‏ هَذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللَّهُ مِاْئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ كَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالَ بَلْ لَبِثْتَ مِاْئَةَ عَامٍ فَانْظُرْ اِلَى طَعَامِكَ وَشَرَابِكَ لَمْ يَتَسَنَّهْ وَانْظُرْ إِلَى‏ حِمَارِكَ وَ لِنَجْعَلَكَ ءَايَةً لِلنَّاسِ وَانْظُرْ إِلَى الْعِظَامِ كَيْفَ نُنْشِزُهَا ثُمَّ نَكْسُوهَا لَحْماً فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلَى‏ كُلِّ شَىْ‏ءٍ قَدِير ُ 🍀 ترجمه:یا همانند كسى كه از كنار یک آبادى عبور كرد، در حالى كه دیوارهاى آن بر روى سقف‏هایش فرو ریخته بود (و مردم آن مرده بودند گفت: خداوند چگونه اینها را پس از مرگ زنده مى‏كند؟ پس خداوند او را صد سال میراند و سپس زنده كرد (و به او) گفت: چقدر توقف كردى؟ گفت یک روز، یا قسمتى از یک روز را توقف كرده ‏ام! فرمود:بلكه ‏صد سال توقف كرده‏ اى، به غذا و نوشیدنى خود (كه همراه داشتى) نگاه كن (كه با گذشت سالها) تغییر نیافته است. و به الاغ خود نگاه كن (كه چگونه متلاشى شده است) و تو را نشانه (رستاخیز) و حجتى براى مردم قرار مى‏‌دهیم. (اكنون) به استخوان‏ها(الاغ خود) نگاه کن كه چگونه آنها را به هم پیوند مى‏‌دهیم و بر آن گوشت مى ‏پوشانیم. پس هنگامى كه (این حقایق) آشكار شد، گفت: مى‏دانم كه خداوند بر هر چیزی تواناست. 🌷 :عبور کردن 🌷 :آبادی ، روستا 🌷 : انهدام ، فرو ريختن 🌷 :بناها ، بلندى ها ، خانه ها 🌷 : ميراند 🌷 : صد سال 🌷 : نوشیدنی ات 🌷 : الاغ 🌷 : توقف کرده ای 🌷 : تغيير نيافته 🌷 : از نشز به معنای زنده شدن 🌷 : به معنای پوشاندن 🌺 در تفاسیر و بعضى روایات آمده است که این شخصی که در این آمده «عُزیر» بوده است. که یکی از پیامبران خدا می باشد. 📚 : عُزیر در سفر بود در حالی که سوار بر مرکب خود بود و مقداری آشامیدنی و خوراکی به همراه داشت از یک آبادی می گذشت در حالی که آبادی به شکل وحشتناکی در هم ریخته و ویران شده بود و اجساد و استخوان های پوسیده ساکنان آن به چشم می خورد با خود گفت: چگونه خداوند این مردگان را پس از مرگ زنده می کند؟ پس خداوند او را یک صد سال میراند و سپس او را زنده کرد و به او گفت:چقدر توقف کردی؟ عُزیرگفت:یک روز یا قسمتی از یک روز فرمود:بلکه صد سال توقف کرده ای. سپس برای اینکه اطمینان بیشتری به این مسأله پیدا کند ، به او دستور داده شد که به غذا و نوشیدنی و همچنین الاغ خود ، نگاهی کند که غذا و نوشیدنی او کاملاً سالم مانده بود و الاغ او به کلی متلاشی شده بود. بنابراین خدایی که می تواند غذا و نوشیدنی را بعد از صدسال به حال اول نگه دارد ، زنده کردن مردگان برای او مشکل نیست. سپس می فرماید: تو را نشانه و حجتی برای مردم قرار می دهیم. به استخوان های الاغ خود نگاه کن و ببین چگونه آنها را بر می داریم و به هم پیوند می دهیم و گوشت بر آن می پوشانیم. و عُزیر هنگامی که با مشاهده این نشانه های واضح ، همه چیز برای او روشن شد گفت: می دانم که خداوند بر هر چیزی تواناست. 🔹 پيام های آیه259سوره بقره 🔹 🌷 به تمدن‏هاى ویران شده گذشته، باید به دیده نگریست و درس هاى تازه گرفت. «مرّ على قریة» 🌷 هرچند مى‏‌دانید، امّا باز هم علم خود را با تجربه و پرسیدن بالا ببرید. «انّى‏ یحى هذه اللّه» 🌷 گذشت زمان طولانى، خللى در قدرت خداوند وارد نمى‏‌آورد. «فاماته اللّه مأة عام ثم بعثه» 🌷 رجعت و زنده شدن در همین دنیا و قبل از قیامت قابل قبول است. «أماته... بعثه» 🌷 نمایش و مشاهده و ، از بهترین راه هاى بیان معارف دینى است. «اُنظر الى طعامك و شرابك... و انظر الى... و انظر الى العظام...» 🌷 با اراده الهى محكم، متلاشى مى‏‌شود، ولى غذایى كه زود فاسد مى‏‌شود، صد سال سالم باقى مى‏ماند. «لم یتسنّه» 🌷 قدرت پروردگار براى ارشاد و هدایت مردم است، نه براى سرگرمى و یا حتّى قدرت‏نمایى. «ولنجعلك آیة للناس» 🌷 خداوند صحنه‏اى از را در دنیا آورده است. «فاماته... ثم بعثه... وانظر الى العظام كیف ننشزها» 🌷 گوشه‏ هایى از قدرت خود در قیامت را در دنیا به نمایش گذارده است. «فلمّا تبیّن له قال أعلم انّ‏اللّه على كلّ شى‏ء قدیر» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 ❌ اگر چند صباحی خداوند مهلتت داده و دور برداشته ای به معصیت و غفلت، ❌ خیال نکنی زدی و بردی! 👈 مطمئن باش، ثانیه ای غافل از حال و روز و کردارت نیست و ثبت میکند ریز و درشت اعمالت را 👇👇👇👇 🌴 آیه 93 سوره نمل 🌴 🕋 وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ⚡️ترجمه:  و خدای تو هرگز غافل از کردار شما نیست. کانال 👇 @Targomeh
📖قرآن را بزرگ بشمارید📿 ■وقتی سوره مبارکه قدر را می خوانیم، به عظمت شب قدر پی می بریم.■ 🔚زیرا شبی است که : ●انسان از درک عظمتش عاجز است. ●به اندازه هزارماه (یک عمر) میتواند انسان را رشد دهد و به خدا نزدیک کند. ●ملائکه و روح در این شب نازل شده و مقدرات را می آورند. ●تمام شب، سراسر رحمت الهی است. ┄┅═✼✿‍✵.....✵✿‍✼═┅┄ ■آنگاه در ابتدای سوره می خوانیم که :⤵️ 📖قرآن کریم در چنین شب عظیمی نازل شده است.🖇 ⬅️بنابراین؛ به عظمت قرآن کریم پی می بریم و شاید اندکی دریابیم که چه گنج باارزشی در اختیار ما قرار گرفته، پس سعی کنیم که نهایت استفاده را از این کتاب ارزشمند ببریم.➡️ ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ انسان قرآنی 🔻 هر كسى وظيفه‌اش اين است كه بايد بشود. انسان قرآنى كسى است كه: «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»(واقعه، ۷۹) حرف مى‌زند پاك، غذا مى‌خورد پاك، مى‌بيند پاك، خيالش طاهر، ذكرش، عقلش، قلمش، امضايش، شهادتش، كسب‌و‌كارش، همه قرآنى است. چون انسان آنچه را مى‌شنود، آنچه را مى‌بيند، همه را مس مى‌كند و انسان قرآنى كسى است كه «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ». 👤 📚 برگرفته از کتاب «گفت‌و‌گو با علامه حسن‌زاده آملی» 📖 ص ۶۵ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-اوست خدایی که سکینت و وقار بر دلهای مؤمنان آورد تا بر یقین و ایمانشان بیفزاید، و سپاه قوای آسمانها و زمین همه لشکر خداست و خدا دانا و به حکمت نظام آفرینش آگاه است. 📚سوره / آیه 4 کانال 👇 @Targomeh