eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُواْ عَلَى‌ مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى‌ يَنفَضُّواْ وَ لِلَّهِ خَزَآئِنُ السَّمَٰوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ لَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ(منافقون/۷) 🔹آن‌ها همان کسانی‌اند که می‌گویند: به آن‌هایی که پیش پیامبر خدایند، کمک نکنید! تا از دوروبَرش پراکنده بشوند. حال آنکه گنجینه‌های آسمان‌ها و زمین مال خداست، ولی منافق‌ها فهمش را ندارند! 🔸«خزائن» جمع «خزینة» به معناى گنجینه است. از شیوه‌هاى برخورد دشمن، محاصره اقتصادى و در تنگنا قرار دادن مؤمنان است. چنانكه منافقان به یكدیگر مى‌گفتند: به یاران پیامبر(ص) كمک نكنید تا از دور او پراكنده شوند. 🔸معاویه نیز در بخشنامه‌اى دستور داد یاران حضرت على‌(ع) را از بیت المال محروم كنند. «انظروا من قامت علیه البیّنة انّه یحبّ علیّاً و اهل بیته فامحوه من الدّیوان و اسقطوا عطائه و رزقه»(شرح نهج‌البلاغه ابن‌ابی‌الحدید، ج۱۱، ص۴۴) همان‌گونه كه در كربلا نیز آب را بر یاران امام حسین(ع) بستند و امروزه ابرقدرت‌ها براى به تسلیم كشاندن كشورها از فشار محاصره اقتصادى استفاده مى‌كنند. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️یكى از راه‌هاى دشمن براى شكستن مكتب و رهبری، پراكنده كردن پیروان است. «لاتنفقوا... حتى ینفضّوا» ▫️افراد مادّى تحلیل مادّى دارند و فكر مى‌كنند مردم براى دنیا دور پیامبر(ص) جمع شده‌اند، لذا مى‌گویند: كمک نكنید تا پراكنده شوند. «لاتنفقوا... حتى ینفضّوا...» ▫️مؤمنان نباید در تنگناها، چشم امیدى به كمک‌هاى منافقان و مخالفان داشته باشند، بلكه باید توكّل آنان به خداوند و گنجینه‌هاى او باشد. «لاتنفقوا... للّه خزائن السّموات و الارض» ▫️به خودى‌ها امید دهید و سخنان یاوه دشمن را پاسخ دهید. «لاتنفقوا... وللّه خزائن...» ▫️فهم منافقان، بر اساس محاسبات ظاهرى است و عمق ندارد. «لكنّ المنافقین لایفقهون» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🌻 4⃣ در یافتن راه سعادت :(ادامه مطالب قبل) 🔰بدون شک در این زمانه پیدا کردن  راه درست ونادرست مشکل است. اما قرآن کریم بازبان شیرین بارها وبارها،راه سعادت وراه بدبختی را از هم جدا نموده است و به ما انسانها نشان داده است. قرآن تلاش نموده است که به ما بگوید اگر می خواهی خوشبخت شوی ودر آخرت سعادتمند باشی ، از چه راهی باید حرکت کنی وچرا اگر گمراه شدی ناامید نشوی  وبتوانی راه سعادت را پیدا نمائی. 🔰زیرا قرآن راهی را پیش روی انسان می گذارد که خداوند بزرگ می خواهد ما در آن حرکت کنیم .راهی که نهایتاً به سعادت ختم می شود وانسانها می توانند در آن راه ، با خیالی آسوده حرکت نمایند. 🔰مفهوم سعادت در قرآن به شكلي مناسب با بينش وسيع الهي درباره انسان بكار رفته است. خداوند در اين باره مي‏فرمايد: ☘💚«فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ/ فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ /خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأرْضُ إِلا مَا شَاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ /وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالأرْضُ إِلا مَا شَاءَ رَبُّكَ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ». 📗{ ۱۰۵تا ۱۰۸} ادامه..... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا به همه چيز داناست مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می کند و خدا [از نظر قدرت و رحمت،] وسیع، و [به همه چیز] داناست (سوره مباركه البقره آيه ٢٦١) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠زندگینامه شيخ محمّد عبد العزيز حصّان(استاذ القرّاء)💠 🌱«از جملۀ لقب‌هايى كه به او داده شد، لقب «قارى فقيه» بود؛ زيرا او روش جديدى در وقف و ابتدا به وجود آورد كه كسى از قاريان، شجاعت اجراى آن را نداشت. اين روش، علاوه بر هوشمندى، نيازمند احساسات پاك و لطيف بود». 🌱«محمّد عبد العزيز حصّان (٢٠٠٣-١٩٢٨ م) در ٢٨ آگوست سال ١٩٢٨ م در روستاى «فرستق» شهر كفر الزّيات از استان غربيّۀ مصر به دنيا آمد. در سنّ هفت سالگى موفّق به حفظ قرآن كريم شد. درحالى‌كه كودكى بيش نبود، آثار نبوغ و هوش در او ظاهر بود، به همين دليل، برخى از آشنايان به پدرش سفارش كردند كه جهت آموختن قرآن، او را به مكتب‌خانۀ شيخ عرفة الرّشيدى بسپارد. وى پيش از ده سالگى، موفّق به يادگيرى قرائات سبع، و حفظ شاطبيّه شد. 🌱 اين يادگيرى، در مدّت دو سال انجام شد، و وى پيش از ده سالگى، در احكام قرائت قرآن به دانشمندى بزرگ تبديل شد. او صداى زيبايى داشت، و خداوند متعال، موهبت‌هاى بزرگى در وجودش قرار داده بود كه موجب توانايى در رعايت احكام تجويد، هوش سرشار در انتقال از مقامى به مقام ديگر و ادايى با كيفيّت، در سنّ كودكى شد 📌ادامه مطالب در پیام بعدی…… کانال 👇 @Targomeh
📌ادامه مطالب👇 💠از جمله قاريانى كه تأثير فراوان بر افكار و انديشه‌هاى وى داشت، مصطفى اسماعيل بود. به‌طورى كه شيخ محمّد در ابتداى تلاوت از او تقليد مى‌كرد، و شيداى شيوه و سبك او بود. او حتّى در خواب مى‌ديد كه بر كرسى تلاوت نشسته است، و همان‌طور كه مصطفى اسماعيل تلاوت مى‌كند، به خواندن قرآن مشغول است 💢 شيخ محمّد عمران ١در مورد او مى‌گويد: مهم‌ترين چيزى كه شيخ حصّان را از ديگر، قاريان ممتاز مى‌كرد، ذوق بالا و اداى آسمانى ويژۀ او بود كه الحان قديم و جديد را در خود جاى داده بود. 💠 هم‌چنين احساسات لطيف و توانايى تصرّف او در احساسات مردم در حال تلاوت، و نيز ايجاد اصوات و نت‌هاى ويژه در تلوين و تنغيم و ويژگى‌هاى وقف و ابتدا، موجب شد كه روش خاص او به عنوان"طريقۀ حصّانيّه" شناخته شود 💢 سرانجام، او پس از سال‌ها تلاوت قرآن و برجاى گذاردن ميراث ارزشمندى از تلاوت‌هاى جذّاب و فنّى، در سال ٢٠٠٣ م به ملكوت پرواز كرد، و دنياى تلاوت را با فقدان خود، دچار خللى جبران‌ناپذير نمود کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 💫 > ..... ادامه ⬅️۴. : 🌺برخی بر اساس نحوی در آیه ۳۶ غافر این واژه را که کاربرد اصلی اش برای امید است ، به معنای دانسته اند : * و قال فرعون یا هامان ابن لی صرحا لعلی ابلغ الاسباب = و فرعون گفت : ای ! برای من برجی افراشته بساز ، شاید به درهای برسم * 🌼دانشمندان علوم کاربرد این چهار واژه را متفاوت دانسته ، برآنند که * و * حاکی از امید آرزو کننده به تحقق آرزو است ؛ در حالیکه * * از ناامیدی حکایت دارد و * * به معنای مطلق آرزو و از هر دو ویژگی خالی است . ⬅️ ۵. : 🌺 این واژه از ( م - ن - ی ) حالت خبری داشته ، برای گزارش از خود یا دیگران به کار میرود . 🌼 معنای اصلی آن و اندازه گیری و هنگامی که به باب تفعل میرود ، به معنای است که شخص آن را در ذهن خود فرض می کند و میگیرد . 🌺ابن اثیر آن را به معنای داشتن به تحقق چیزی محبوب دانسته است ؛ ولی صاحب التحقیق بر آن است که در اصل هر دو معنا را دارا است ؛ یعنی* مِنی * در اصل به معنای داشتن به حصول چیزی ، همراه با گرفتن آن است ، و راغب را به گونه ای معنا کرده که با رابطه نزدیکی دارد . 🌼 او می گوید : عبارت است از تصور چیزی در و این گاهی از روی است ؛ از این رو بیشتر آرزوها تصور کردن امور حدسی است ، که نداشته ، کاذبند . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۴ وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا ﴿٦٤﴾ و هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق خدا از او اطاعت شود. و اگر آنان هنگامی که [با ارتکاب گناه] به خود ستم کردند، نزد تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند، و پیامبر هم برای آنان طلب آمرزش می کرد، یقیناً خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یافتند. (۶۴) کانال 👇 @Targomeh